a jelenlegi helyzet kiválóan mutatja, hogy a fogyasztás miért rossz mérőszám. a kibocsátással meg az a baj, hogy melyik kibocsátás? neked melyik dízel a jobb? amelyik úgy kormol, mint egy gyárkémény (=látod a kormot, tehát nagyméretű részecske, tehát az orrod ki tudja szűrni) vagy amelyiken nem látszik semmi (=tehát mikroméretű kormot tol, ami lemegy a tüdődbe és rákot okoz)?
de az is kérdés, hogy megelégszel a szívó benzinessel, ami több co2-t tol, cserébe egyáltalán nem termel nox-ot, vagy kell neked a modern turbós benzines, amiből dől a nox, cserébe kevesebbet fogyaszt?
az eu-s döntéshozók ugyanúgy nem értik ezeket a dolgokat, ahogy te se.
egyébként meg azt az alapvető tényt nem kellene elfelejteni, hogy a fogyasztás elsősorban jobb láb méret, másodsorban autó méret/tömeg függvénye. tehát hiába erőlködsz jobb motoron, ha a hülye vásárló miatt az opportunista gyár 5 méteres kéttonnás autókat készít.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis