- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- laskr99: Újrakezdem a processzor és videókártya szilícium magok fotózását
- Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- bambano: Bambanő háza tája
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
Új hozzászólás Aktív témák
-
chris-v
senior tag
válasz
chris-v #6975 üzenetére
Ha valakit érdekel egy kis zsír téma.
A korábban amit linkeltem zsír, kiváló a diffibe, de csak ha "hígat" keresel.
Jól kitölti, jól rátapad mindenre, de inkább egy nagyon sűrű olajhoz tudnám hasonlítani az állagát.
Ahogy kened, vagy kinyomod valamire normál, kicsit hígabb zsír állag, de ahogy mozgásba kerül folyósabb lesz. Próbáltam egy kis lapkára kinyomni, ott egy egy műanyaggal megkevertem és ahogy kevertem úgy lett folyósabb. Tehát nem a hőtől vagy a nyomástól esik szét, hanem ilyen az állaga. -
JoinR
őstag
-
peet137
tag
válasz
chris-v #7028 üzenetére
Nekem olyankor szokott rángatózni a szervo, amikor már kezd merülni az akksi, vagyis nem kap elég áramot/feszt. Én a helyedben először megnézném a csatlakozókat, nincsenek-e valahol eloxidálódva, offroad verdán megesik az ilyen
Vagy valahol egy kábeltörés is lehet esetleg, én ezzel kezdeném, mielőtt szervot cserélek, vagy érdemes lehet másik autóban is megnézni, mit csinál másik esc-kel, ebből is kiderül, ki a ludas. -
chris-v
senior tag
-
-
válasz
chris-v #6975 üzenetére
Offroad difibe amugy miért nem lenne jó a vékonyabb kerámia alapú? Nem zárna úgy a difi?
Igen, úgy csak még jobban elpörögne. Minél sűrűbb, ragadósabb kell, HA azt szeretnénk, hogy "önzáró" difihez hasonlóan működjön. Offroadban nyilván inkább ez a jó megoldás, ha kicsivel jobb terepképességeket szeretnénk. Nyilván sosem lesz olyan, mint egy teljesen zárt difi, de azért tud segíteni. Kipróbáltuk és szemmel látható a különbség, ha két ugyanolyan autót egymás mellé teszel és az egyik sűrű zsírral, a másik meg vékony, extra sikamlós szilikon, vagy kerámia zsírral a difiben megy.
Persze a hajtásba jó a vékony zsír, mert ugye ott pont az a cél, hogy minél kisebb legyen az ellenállás és így a hajtásveszteség. -
válasz
chris-v #6973 üzenetére
De használnak rézpasztát a fékszereléshez, kipufogóhoz, stb, mivel jó kenőanyag és abszolút hőálló. Ne nyissunk ezen hitvitát, ez nem az autószerelő topik.
Szerintem a kerámia alapúval kevered a szilikonzsírt, azt is szokták manapság használni. A szilikonhoz hasonlóan szintén nagyon "vékony" kenőanyag, viszont hőálló. RC onroad difibe és bármilyen hajtásláncba ugyanúgy használható, de offroad difibe nem tenném.
-
peet137
tag
válasz
chris-v #6964 üzenetére
Erre én is kíváncsi lennék, hogy offroad gépben mennyire hagyjátok "lazára" a diffit. Van értelme a hátsóban másfajtát tenni, hogy kicsit seggtolósabb legyen? Nekem most a buggyn is meg a monstereken is elég lazán vannak, nem tudom, ez-e a normális.
A tapadós gép első diffijében sűrűbb a zsír, az nehezebben differál, viszont cserébe úgy veszi az ívet, mint a kisangyalA típusokra sajnos már nem emlékszem, mert évek óta benne van és annyi időm sajnos nincs játszani, hogy elfogyjanak a tömítések belőle...
A driftverdában egészen speciális zsírt használtam a hátsó diffiben, Loctite pillanatragasztónak hívjákés az a durva, hogy ideiglenes megoldásnak indult, amíg kitalálom az áttételt és csináltatok egyedit, de végül a belseje maradt a gyári tamiya fogaskerekes, mert a ragasztó nem akarja elengedni így kb 5 év után sem...
-
tvamos
nagyúr
válasz
chris-v #6956 üzenetére
Az, hogy Kinaban gyartjak, es az, hogy ugyan azt veszed az Alin, nem biztos, hogy igaz, az meg foleg nem, hogy meg is talalod ugyan azt a zajtengerben. (Ahol a masolat masolatanak a masolatat aruljak.) Persze, egy amugy is Alin vasarolt kocsihoz egyertelmu, hogy en is Alin veszek potalkatreszt... vagy csak kidobom.
-
tvamos
nagyúr
válasz
chris-v #6953 üzenetére
Igen.
Banggoodrol, direktbe Injorarol, vagy Hobbykingrol...
...esetleg bemegyek az R/C boltba. Amugy jo tud lenni az R/C bolt is, mert Alirol rendelek 5-ot, es vegul vagy jo, vagy sem, a boltba meg pont azt adja a szakerto elado, ami kell nekem. Neha meg olcsobb is a vegen.
-
gabe_
őstag
válasz
chris-v #6947 üzenetére
Nekem 124019 van, mindenki óva intett a fém cuccoktól, de nekem tetszenek. A csavarokra kell jobban figyelni, a fémben könnyebben kilazulhatnak.
Én minden komolyabb csapatás után úgyis mindig átnézem a gépet, ami esetleg kilazult, újrahúzom.
Esetleg ami kritikusabb csavar, arra teszek egy kis menetrögzítőt. -
peet137
tag
válasz
chris-v #6921 üzenetére
A ragasztó jó ötlet volt.
Biztos velem van a baj, de nem vágom, hogy tud elhajolni a tengely... Mondom, Off roadban kezdő vagyok, de te most a "féltengelyről" beszélsz? Annak nem lenne szabad elhajolni, ha megfelelő a hossza. Nekem anno a tamiya-t a nyomaték megcsavarta (tényleg volt benne egy spirál középen, nagyon durván nézett ki...) Elvileg a max berugózásnál sem feszülhetne a tengely. De ezt meg is fogom most du nézni az én buggymon.
-
peet137
tag
válasz
chris-v #6919 üzenetére
Hát igen, ezzel én is mindig szembesülök, mikor verdákat nézegetek, végül leragadtam az 1:10-nél...
Ott nem lehet melléfutni.
Nekem a himoto buggym olyan, hogy egy csomó alkatrésze közös az egyik monsterrel (valami német cucc, most így hirtelen nem jut eszembe a típusa), úgyhogy ezért végül azt is megtartottam, pedig elvileg ahelyett jött volna, de végül megbeszéltem a családdal, hogy majd hajtja a fiam 1-2 év múlva, ha addig nem használom el donornak -
peet137
tag
válasz
chris-v #6917 üzenetére
Ismerős érzés, én is ezt szoktam csinálni. Simán sokkal jobb lett a megoldás, mint előtte, de nem tökéletes és piszkálja az agyam...
Off-roadban még új vagyok, nem sok a tapasztalat, de a jabatus-hoz nincs CVD? Sokkal stabilabb megoldás, mint a kutyacsont. Plusz egyben a kerékbe menő tengely lógását is javítottad. Nekem a drift verdában volt megváltás, bár ott a kormánykitérés miatt kellett anno, mert annyira meghekkeltem, hogy fullra kitekerve egyszerűen kifordult a féltengely a helyéről. -
peet137
tag
válasz
chris-v #6915 üzenetére
Az alátét sokat segít, én is sokat szívtam ezzel anno. Vagy laza volt a kerék, vagy annyira meghúztam a kerékanyát, hogy szorult a kerék, mert a hatszögnél lévő műanyag váll, ami eltartja a csapágytól, beletömörödött a csapágyba és annak a hatszögnek vége is volt. Vagy simán csak eltört, ha már régi volt.
Én mondjuk csak onroad verdán használtam alu csapágyházakat, de még ott is elég volt néhány koccanás kerékkel és már törtek is le a fülek. A műanyagok nekem tartósabbak. Sztem amúgy offroad verdánál annyira nem gáz, ha van egy kis játék a futóműben, engem speciel csak azért idegesítene, mert azért álltam neki, hogy megszüntessem, erre tessék...
Otthon meg is nézem a buggym, meg a monster mennyire "stabil" futóműben.
Én a tapadós verdát szerelgettem addig, hogy gyakorlatilag nincs a futóműben sehol "lazaság". De oda kell is, mert elég komoly elektronika van benne és nagy sebességnél már szitált az orra. -
peet137
tag
válasz
chris-v #6913 üzenetére
Ja, így már világos. Műanyag hatszögeket használsz? A csapágy és a stift közé szoktak tenni hézagoló alátétet és akkor nem tud oldalra mozogni. Nekem az alu hatszögekhez adtak is ilyen kütyüket. Talán 0,2 mm-es, asszem.
Amúgy a videón látszik is, hogy a házban is van már kopás, mert a féltengelyt is mozgatja. Én azért óvaintenélek a fém háztól, nekem csak rossza tapasztalataim vannak velük. Igaz, nagyon régen használtam utoljára, de szinte mindig eltörtek, jóval ridegebb, mint a műanyag, nem nagyon szeretik a "dinamikus terhelést". -
slippy
tag
válasz
chris-v #6900 üzenetére
Én most a 2db sorba kötött 6V 7Ah akksi helyett raktam 1db 12V 18Ah akksit. Ezzel a hatótávja nőtt jelentősen, így az ereje sem fogy el olyan gyorsan.
A sebesség növelésére következő lépés a 24V-os akksi lesz, de ahhoz még kicsi a gyerek, hogy lefüstölje aszfalton a műanyag kereket
Azt olvastam fórumokon, hogy a motorok túl vannak méretezve, így használd addig a gyári motorokat nagyobb akksival, míg legrosszabb esetben el nem füstölnek. Néztem, 3-4e Ft egy 24V-os motor.
Extrának még egy 30A biztosítékot javasoltak. [link] -
peet137
tag
válasz
chris-v #6895 üzenetére
Ez mondjuk jogos, de amikor én legelőször ezt elkövettem, akkor még nem volt menő az ali
Szombathelyen pl 2 ilyen bolt is van, ha nincs nekik készleten, akkor megrendelik, másnap megvan, ha a nagykerjükben van épp olyan, ami nekem kell. Ha nincs, akkor max egy kis postaköltség megy rá és akkor 3-4 nap, nem 1
Legutóbb szíjkerekekkel csináltam ezt, sikerült olyan elcseszett fogszámot kitalálnom, amit csak rendelni tudtak. Kellett a CS-hez a driftgépbe. Meg nyilván a szíj is emiatt megváltozott, azt is rendelni kellett. Ja, meg a szabadonfutóba előre a csapágy is rendelős volt, azt is én kreáltam.
-
AVarice
tag
válasz
chris-v #6898 üzenetére
Benéztem az ülés alá, ahol az akkumulátor van, de nem láttam semmi címkét vagy hasonlót, ami előrébb vinne. Szétszedem jobban és remélem többet tudok. RC világban nem vagyok járatos, gondolom a frekvencia fontos lenne, de hogy azon kívül mire kell figyelni, azt nem tudom.
-
peet137
tag
válasz
chris-v #6886 üzenetére
Igazából teljesen mindegy, melyiket veszed. Az a lényeg, hogy legyen benne porvédő. Ég és föld lesz a stabilitás, ebben biztos lehetsz. Nekem az első Tamiya TA-03 érkezett anno bronzperselyekkel, kb 2 hónap alatt kopott el annyira, hogy kb 1 mm-t mozgott a "féltengely" a kerékagyban. Kapott egy szett rendes csapágyat (én speciel pont ZZ-st vettem, mert az volt készleten) és még mindig az van benne, pedig megjárt pár kört és balesetet is. Ill az utolsó kb 1 évben már egy 4370kv-s BL szettel ment. Most a dobozában pihen rollerként, elég erősen átalakítva, gyakorlatilag TA03F-pro-ra egy elég megviselt A4 STW kasztnival. Ereklye
-
WunderKinder
aktív tag
válasz
chris-v #6872 üzenetére
Fegyverkazettában tartom és töltöm az akkukat. Amelyikben töltöm annak kifúrtam az oldalát és a tetejére ragasztottam a töltőt, így mobil maradt. Azért töltés idejére leteszem a betonra és nincs körülötte semmi éghető. De lehet hogy csak én parázom túl.
Használtan olcsón beszerezhető (én ingyen kaptam a kettőt), ócskáspiacon már láttam 2000-ért is. -
peet137
tag
válasz
chris-v #6850 üzenetére
Na látod, ezt én sem tudom.
Én csak 1:10-es gépekkel operáltam eddig, azokban 540/550-es motor van. A 380/390 size a kisebbekbe való. Régebben jártunk ismerőssel, neki egy Traxxas E-Revo-ja van, 380-as BL-lel.
A kevesebb kört úgy kell érteni, hogy a gyári (általában 1:10 gépeknél ez 27T, nem tudom 1:16-nál mi a standard) "T" számnál kisebb értékkel kell motort keresni. Nekem pl a gyári szabályzó a monsteremben (1:10!!) kényelmesen elbír egy 15 körös motorral is, úgy hogy nem kellett az áttételbe nyúlni. Ha máshonnan nem tudod kideríteni, néha a motorra szoktak írni teljesítményt, vagy áramfelvételt, amit vagy elhiszel, vagy nem -
peet137
tag
válasz
chris-v #6848 üzenetére
A 390 a mérete, az van általában az 1:16-ban. Ebből keress erősebbet (kevesebb körszámmal), általában a szabályzó típusából kiderül, mekkora motort tud kezelni. Esetleg áttétellel kell majd valamit mókolni, de ezt így előre nem lehet tudni.
Vagy ha van rá "kedved" akkor nehet bele egy brushless set. De abból is a kicsi, ami 1:16-hoz való. A kép alapján akkor nem csak szabályzót, hanem távot is cserélned kell, nem biztos, hogy ez a jó út -
tvamos
nagyúr
válasz
chris-v #6741 üzenetére
Erre nem mindig van lehetoseg! Mondjuk nekem van most 10 is, de regebben nem volt.
Ma peldaul hozzam kerult egy GL racing GTR szet. Kivancsi vagyok, hol all meg ez a mini-z meretu auto a vegen. Meg egy Kyosho MINI-Z Racer BODYSET BMW Z8 SILVER is, ezt nem biztos, hogy ki merem bontan...
-
JoinR
őstag
válasz
chris-v #6584 üzenetére
Szerintem is elég az egyelőre, ami van. Ha majd lesz később több akksi, akkor ráérsz venni jobbat (de akkor már az "eredeti" SkyRC Imax B6-ot, ne a másolatot).
-
-
tvamos
nagyúr
válasz
chris-v #6564 üzenetére
Elvileg a 3 vezetekes szervokbol is ki lehet bivolni a motor 2 kapcsat, meg a potmeter 3 vezeteket, de nem hiszem, hogy a nagyobb szervo nagyobb motorjat elbirja az egybevevo.
Nekem is van par ilyen toltom, ez is 8.4V-ra tolti az aksit, mint a tobbi. Az a 7.4V rajta valamifele nevleges feszultseg.
-
JoinR
őstag
válasz
chris-v #6564 üzenetére
A töltőd kép alapján cellánként tölt (névleges feszültség van ráírva, úgyhogy 3.7V/cellát értenek alatta), elvileg használható lenne lipo akksihoz, de azért ajánlott rendes töltőt venni a lipo akksikhoz.
Én Hobbyking-ről szoktam akksit venni, ha visszaolvasol, nemrég volt szó rendelésről, hogy honnan lehet olcsóbb.
Új hozzászólás Aktív témák
Adok-veszek tilos a fórum területén.
Használd Hardveraprót erre!
- AKCIÓ! ASROCK H310CM i5 9600K 32GB DDR4 500GB SSD RTX 3050 8GB DeepCool Tesseract SW 500W
- AKCIÓ! MSI Z790 i5 14600KF 64GB DDR5 512GB SSD RTX 3070 8GB Rampage SHIVA Enermax 750W
- BESZÁMÍTÁS! GigabyteA620M R5 7500F 32GB DDR5 500GB SSD RX6700XT 12GB Bitfenix Nova Mesh Enermax 750W
- Bomba ár! Dell Latitude E5570 Touch - i5-6300U I 8GB I 256SSD I 15,6" FHD I HDMI I CAM I W10 I Gari
- Intel Core i7-8700, i7-9700 CPU, processzor - Számla, garancia
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest