Új hozzászólás Aktív témák

  • BProgrammer

    lelkes újonc

    Sziasztok!

    Útkereső algoritmussal kapcsolatban lenne kérdésem, ami kicsit összetettebb, mint egy általános útkeresés. Van egy négyzethálós 2D játékom. Mátrix-szal van reprezentálva a játékmező, a cél egy adott pontból eljutni egy másik pontra a lehető legkevesebb lépéssel, de úgy, hogy nem csak üres mezőkből és falakból áll a pálya, hanem vannak a pályán olyan dolgok amikre ha a karakter rálép, akkor sebeződik/gyógyul, illetve ehhez hasonlóan másféle objektumok is, amiket pl. ha felvesz azzal, hogy a mezőre lép, onnantól kezdve már máshogy interaktol a dolgokkal, pl. kevesebbet sebződik, stb. Szóval egy adott szabályrendszert figyelembe véve kéne megkeresni a legrövidebb utat, úgy, hogy közben a karakter ne haljon meg. (Pl. menjen el előbb egy gyógyító mezőre, ha csak úgy lehet megoldani az adott pontig eljutást meghalás nélkül.) Most a szabályrendszert azért nem is részletezem, mert általánosságban vagyok kíváncsi csak, hogy ilyesmi problémára miket lehet használni, hogy kell megvariálni egy sima legrövidebb útkeresést pl.

    Előre is köszönöm a segítséget!

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés