Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [ubyegon2:] Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [M0ng00se:] Northwood vs Prescott + tuning: a tesztek
- [Re:] [bitpork:] 2024 Phautós tali zaba táblázat
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [Sub-ZeRo:] Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- [Re:] [bitpork:] 2024 phautós tali ?
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
- Utoljára frissítve: 2023-04-22 06:57:22
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/own/prohardver.gif)
LOGOUT.hu
Hozzászólások
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/poison.gif)
-Mosquito-
őstag
Amikor a napi 5-6-7-800km-es garázs körüli gurit megy az ember,jó néha meg/átmozgatni magunkat így is.
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/own/kcsa.gif)
kcsa
veterán
Akkor elég sokan járnak városszerte 5-600 kilométeres túrák közben. Meg nagyjából amerre csak járok, mindenki kontinenst átszelő túrákon pihenteti magát. No, ha így van, hát így van.
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/poison.gif)
-Mosquito-
őstag
A következő gurira lehet jönni.
BIKE-R szervezi.
"2018.05.05 (szombat) - VÁR-COOL-TÚRA
Találkozó: 5.45 M1/M7 kivezető Budaörsi úti OMV kút (volt Osztyapenko)
Indulás: 6.00
Túratáv: 650 km
Látnivalók:
- Dévény (Divin) vára
- Jancsivár (Janohrad)
- Trencsény vára
- Bajmóc vára
Hazaérkezés: kb. 21.00"
[ Szerkesztve ]
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/hippy.gif)
Plero
tag
Találtam (Aprilia Atlantic 500 , 2002 évjáratu) az akku melletti "biztosíték táblában" egy 30A-os biztosítékot ami meg volt egy kicsit olvadva. Kicseréltem és az akkumulátort is cseréltem. A héten közlekedtem a városban és működik a rendszer. Nem állt le sehol. A régi akkumulátort feltöltöttem (12.8V) és a polcra tettem 1 hete ma megmértem a feszültségét és 11.2V volt. Akkor nagy valószínűséggel az akkumulátor és a biztosíték miatt állt le a motor anno.
"Olyan nincs, hogy nincs" + www.plenter.atw.hu
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/c13.gif)
roger.smith
csendes tag
üdv.van valakinek tapasztalata dr pulley kuplunggal?beszereltem gyari rugokkal es elindulaskor rangat,utana mar jo.tul eros vagy tul gyenge a rugo?melyiken valtoztassak?
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/own/csongi.gif)
csongi
Topikgazda
Egy Kymcoert ?
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/own/digitxt.gif)
DigitXT
félisten
Gergő ennyi pénzért csak 11 órát gányol. Megvan a csöpögés: a bilinccsel
szétvágta a csövet! Ráeresztettem 1.5 bart, tolta ki a lötyit, mint a kisangyal.
Lehet, hogy csöpögött, és még húzta a csavart, az meg bele a csőbe: annyit
mondott, hogy "majd töltsek rá", mert bár légtelenített de még nem tökéletes.
Meg a faxom: eleve magát légteleníti a rendszer, de lyukas csővel élni nehéz!
Azt az apróságot, hogy az (egyik!) olajnyomásmérőt b*szott az útból elvenni,
inkább úgy b*szkodta helyre a blokkot, hogy az a kábelkötegelőn lógott, már
meg sem említem: azért kellett erő, hogy így kilapítsa, csoda, hogy működik!
Nem tétel persze, csak 4500 Ft, ha gyorsan kell (nem röhög, lásd Homasita),
inkább az a bosszantó, hogy kussol róla. És vasárnap nincs nyitva a bolt...
Nem szívesen raknám össze így, mert ha feladja ott fog ömleni az olajam...
Hm, most nézem, hogy a Pólusban vasárnap is nyitva van az üzletük.
[ Szerkesztve ]
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/own/csongi.gif)
csongi
Topikgazda
Nem semmi!
Én meg azon is nyűglődök ha nincs zsugorcső a forrasztott részen.
Végre helyre állt a Kuplung, remélem megmarad így. Sok sok szopás után.
A gyári kuplungpofa rugó egy tél alatt feladata, kinyúlt
Még egy úszó és thermostát csere, és remélem a végére érek.
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/own/kcsa.gif)
kcsa
veterán
Kis gányolás-elhárítás nekem is kellett tegnapelőtt. És ennek elkövetője én voltam...
Néha le-leállt, de jellemzően rögtön újra is indult, kivéve tegnapelőttig, amikor már nagyon nehezen akart, sokadik próbálkozásra sikerült, hazaszáguldottam, debug indít.
Gyertyát cseréltem még tavaly, 14-es hatlapfej, semmi extra. De egy átlagos csőkulcs nem nagyon fér be a fészekbe, de pont találtam egy jó méretű (kicsi falvastagságú) házilagos gyártású T kulcsot - kicsit rövid, de sebaj. De ez a rohadt elgörbítette a csatlakozót úgy, hogy észre sem vettem, a pipa pedig érzésre tök jól a helyére ment. És nem...
Mentségére szóljon tök jól működött tavaly, idén unta meg. Egyik szemem sír a másik nevet
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/own/flashback.gif)
Flashback
addikt
Eljött az idő hogy újra motorra üljek!
De most inkább ingázásból és nem élményből. Olyan motort keresek ami:
- napi ingázásra Zugló - 11.ker
- Hetente egyszer-kétszer. Pest Megye - 11.ker
- szeretném ha 500körül megállna
- A korlátlan és rutin is van
Mit ajánlotok? Burgmann-t néztem de kétlem hogy azzal jól lehetne menőverezni. Kymco 500-as teszik, de nincs tapasztalatom a nagyrobogókkal, pláne a Kymcoval!
Bocs nincs hosszú ö, ü és néha az á is ä :)
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/m23.gif)
nyogo83
senior tag
Valaki cserelt mar 250-es Majestyben termosztatot? (Vagy 125-osben, esetleg Madison 125-ben)
Cseres lesz a termosztatom, mert nem zar teljesen es nem is nyit ki fullra (nem szedtem meg szet, de 99%).
Megrendeltem egy uj termot, ma meg is jott. Igaz, hogy Majesty 250-es felirat van a dobozan, de ha minden igaz, akkor Majesty 250, 125 es Madison 125 (Yamaha blokkosok) mind ezzel vannak szerelve.
A "gond", hogy a termosztatba 72ºC van beleutve. Remlik hogy nalam 83-90ºC kozott kell fullra nyitnia, viszont ez a 72 nagyon alacsonynak tunik. Esetleg aki cserelt mar hasonlo szopirollerben termot, irja mar meg hogy neki milyen ment bele.
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/premium/p27.gif)
Burt1793
veterán
Tegnapelőtt én is leszedtem a műanyagok nagy részét. Egy elemet rosszul raktak vissza, megigazítottam. Néztem, hogy a gyertyához elég gyorsan hozzá lehet férni. Hűtővizet is töltöttem a meglévőhöz, minimum szinten volt. Mondjuk nem segített, így is feljebb kúszik már a hőfokmérő, sőt, amikor megyek haza huszonpár fokban az utolsó egy km-en konstans 30 körül, a ventilátorkapcsolás határáig melegszik a víz. Olyankor ha otthon leállítom, majd pár perc múlva ráadom csak a gyújtást már be is indul a ventilátor. Meleg van. Tucano-t leszedtem.
Ez a 4 naponta tankolás (úgy, hogy heti 5 napot megyek csak, hétvégén nem) egyre jobban zavar. Kérdezgetik, hogy kérek-e kávét, kutyafülét... szóval most már 240 - 250 km-nél tankolok. Így is csak 8 liter alja megy bele.
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/own/kcsa.gif)
kcsa
veterán
Definiáld a manőverezést
Xciting 500 nagy, nehéz dög, nem a városi fickándozás a terepe. Tudom, mert nekem volt.
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/own/kcsa.gif)
kcsa
veterán
Tegnap 8,7-et tankoltam a névlegesen 9 literes tankba, úgy, hogy nem nagyon kellett erőltetnem. Necces volt
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/own/flashback.gif)
Flashback
addikt
Manőverezés alatt a kocsi sorok közötti előrébbjutást értem. Meg bármit ami a városi manőverezést illeti
Nyilván nem pályázni akarok...
[ Szerkesztve ]
Bocs nincs hosszú ö, ü és néha az á is ä :)
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/own/kcsa.gif)
kcsa
veterán
Szubjektív a téma ugye, de nekem a keskenyebb járművek jöttek be az évek során erre a célra, ugyanarra használom mint te. Jelenleg ez SH300-at jelent (erre cseréltem Xcitingot), ugrik, elfér, A-B pontok között teljesen jó. Kirándulni már necces lenne...
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/own/flashback.gif)
Flashback
addikt
Kösz a tippet megnézek egyet ilyet is.
Szokni kell még ezt a gondolatot hogy robogózom...
Lehet inkább egy GS500 lesz ebből...
Bocs nincs hosszú ö, ü és néha az á is ä :)
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/premium/p27.gif)
Burt1793
veterán
Az szép, hogyan tankolod? Én a pisztolykattanás után várok egy kicsit, rányomok még 2-szer háromszor a kattanásig, utána zárom a tankot, nem szüttyögöm ki az utolsó ml-eket.
Így, hogy tegnap pl 8 litert tankoltam 240 km-re elvileg ezen felül 25 km-t el kell mennie. Sőt, a fogyasztás alapján egy literből még több is lenne ez. Nem értem, hogy miért fogyaszt neked többet, túl sokat fékezel. Mostanában visszafogom magam, óra szerint120 fölé nem szoktam nagyon menni, legalább is nem tartósan.
Ma volt egy kis action, persze a kamerát nem hordom. A szokásos, ha több robogós összegyűlik, megy a janizás... párhuzamos közlekedésre alkalmas két sáv volt, mentünk is a két előre haladó kocsisor között. A piroshoz érve az utolsó két autó között kevés volt a hely, én besoroltam kicsit mögéjük, hogy elférjen a rendszám nélküli jani a behajtott tükreivel. Ment is tovább, szépen lekoccolva egy pár éves M csomagos 5ös bmw tükrét a kormányával. Persze át is ment a piroson ijedtében. Amikor zöld lett kicsit utánamentem és ránéztem mérgesen. Rontja a robogósok megítélését, ráadásul a bmw-sek szemében.
Nem kell mondanom, hogy nagyon őrjöngött az autós.
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/m23.gif)
nyogo83
senior tag
Itt inkabb kerdes, hogy milyen aranyban hasznalod varosban es varoson kivul.
Volt robogom, motorom aztan ujra robogom, mert valahogy a mindennapi varosi kozlekedesben kenyelmesebb robogoval maszkalni.
Valamint az se hatrany, hogy motoron beoltozhetsz, de amint kezd huvosebb lenni, robogon joval elviselhetobb mint motoron.
Szoval minden csak felhasznalas kerdese, hogy pontosan mire is kell.
[ Szerkesztve ]
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/own/kcsa.gif)
kcsa
veterán
Kb. úgy, ahogy leírtad. Nem számottevő a többletfogyasztásom szerintem, valószínűleg pont annyival többet sz.pok reggel a dugóban, illetve pont annyival vagyok nehezebb nálad, mint amennyivel többet fogyaszt.
Kamera még nekem sincs fent, de a hétvégén felrakom már én is. Párszor már lett volna elraknivaló felvétel...
[ Szerkesztve ]
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/own/kcsa.gif)
kcsa
veterán
Maxipluszegy. Kötény azért egy hűvösebb, esősebb napon nagy segítség Meg amit már unalomig ismételgettem már sokszor: azért automatázok, mert dugós (na nem úgy, höhö) környéken közlekedek, nincs kedvem az üres-egy-üres-egy-üres-egy váltogatásokhoz. Közlekedésre a legjobb (nekem) a robogó, minden másra ott a mastercard.
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/premium/p27.gif)
Burt1793
veterán
Az autók felénk is állnak reggel, Budakeszin emelkedő van, ott megyek kb. 50-nel, utána lefele ahogy jön, autók mögé nem állok be, busz mögött néha be lehet ragadni, főleg, ha szembe is jön egy, ettől függetlenül közepes sebességgel, féket, gázt szükség esetén megtépve megyek. Szerencsére el lehet férni, az autósok nagyon rendesek. Budagyöngyénél, Délinél legtöbbször meg kell állni, ezeken kívül nem fárasztom a kuplungot (most kitisztítva elég szépen indul, de így se szeretem az elindulásokat, lábletételt). A lámpákat ismerem, feleslegesen nem nyelezem, ha úgyis megállít a piros. Lehetőségekhez képest próbálom kímélni, drága a gumi és a fék is (ja, az új Brembo első tárcsa a bárdiból kicsit hullámos is, de csak a tolómérő szerint, fékezve én nem érzem, amúgy is remeg az egész motor ).
Szoktál bérelni motort, vagy csak vicc volt ez a mastercard?
[ Szerkesztve ]
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/own/kcsa.gif)
kcsa
veterán
Nem bérelek, tankolok az autóba
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/own/csongi.gif)
csongi
Topikgazda
Nalam is termostat csere jon. Nem melekszik fel varosba a hutoviz a feleig sem. Varoson kivul meg eppen csak elhagyja az also csikot.
FES250 ternostat nyitasi hofok 72-73C a teljes nyitas 80C felett.
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/crab.gif)
Grillo
senior tag
Én anno jártam 50-essel Fogarasi út-BAH vonalon, ha hasonló az útvonalod, akkor a Fogarasi-Kerepesi-Rákóczi-Erzsébet-híd vonalon majdnem végig van buszsáv. Ott annyira még kerülgetni sem kell.
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/m23.gif)
nyogo83
senior tag
Thx. Azert furi, mert service manualban talaltam azota szep diagrammot, 82 foknal kezd nyitni es linearisan a homerseklettel 90 fokig 3-5mm-t kell nyisson.
Na majd meglatom beszerelve hogy uzemel, nem olyan nagy macera kicserelni ha megse jo.
Mindenesetre kevesbe faj ezt 6k-ert kiprobalni, mint a gyari/oem-parts-os 17k-ert
Nalam az a gond, hogy szerintem eppen resnyire kinyitott allapotban megadhatta magat es se nem zar, se nem nyit ki teljesen.
Nagyjabol bemelegszik, de amint picit temposabban megyek, a menetszel visszahuti negyedre.
A mostani "melegebb" idoben pedig amint lassabban araszolgatok, a felso haromnegyedbe szalad a mutato, ott bekapcsol a venti es visszahuti "kozepre". Szoval kaotikus.
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/own/csongi.gif)
csongi
Topikgazda
Nalam meg folyamatosan tulhutott, meg az alapjaratot sem tudom rendesen beallitani.
Most rendeltem egy eredeti kinait. 2500 volt.
A hazai vasarlas 20k kornyeke nekem is.
Kiderul milyen. .
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/own/flashback.gif)
Flashback
addikt
Na ez eszembe se jutott, nagyon autós fejjel gondolkodom még...
[ Szerkesztve ]
Bocs nincs hosszú ö, ü és néha az á is ä :)
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/own/micsurin.gif)
Micsurin
nagyúr
Új vari, kuplung, szíj, termosztátot is cseréltük. Ez egy új motor lett esküszöm!
Köszönjük a segítséget!
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/m14.gif)
huszi.gyb
senior tag
Tegnap szétkaptam a 250-es Leonardot, megkapta a minőségi RMS gázbovdent. Némi össze-szét-össze-szét-össze szerelés után jó is lett, mindenhol szépen a helyén fut a bovden, idomok is szépen illeszkednek... Röpke 3,5 óra volt, megállás nélkül. Már csak a hajtás csörgésének az okára kell rájönnöm (tipp: kuplungcsapágy), és egy olajcsere... Aztán kész, jöhet a Jog (hátsó kerék beállt, kézzel alig-alig forgatható. Tipp: elszakadt a szíj, és feltekerte a kuplungra.)
www.dongosofor.hu
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/own/kcsa.gif)
kcsa
veterán
A high-quality RMS görgő kikerült enyémből, eddig indulásnál úgy csörgött mint a vekker, azóta néma csend. Nem is értem hogy sikerül ekkora sz.rt gyártani...
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/m14.gif)
huszi.gyb
senior tag
Leoban is csörög, de "jóvanazúgy"... Majd idővel kidobom belőle, de most occsó pici szerelgetés van, nem az enyém a motor, ne én fizessem...
www.dongosofor.hu
A múltkor említette itt valaki, hogy a malossi görgő mennyire lapolódik/kockásodik nála. Tegnap szétszedtem a runnert (6500 volt a szíjban, de nálam ez már cserés) és akkor láttam, hogy milyen állapotban vannak nálam is. Bár nem tartom rossznak, de nem is voltam oda sohasem a malossi görgőkért. Az a baj, hogy ebbe a malossi varioba ami benne van (20x17) nem találok semmi normális alternatívát, max rosszabbat.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/own/csongi.gif)
csongi
Topikgazda
pully nincs?
A kerek verziobol nagyon szeles a paletta.
Vagy gyari. Nem biztos, hogy dragabb.
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/own/digitxt.gif)
DigitXT
félisten
Én (ma) így állok... És az egész az AC reléjének meghalásával kezdődött...
Na jó, csak a szarrászedés: előtte csak az áramlásmérőt akartam visszakötni:
Amikor kész volt, akkor meg se kép se hang, a szivattyú nem kapcsolt be. Az
gyorsan kiderült, hogy a relé "jó", hiszen kattant. Gondoltam, akkor szakadás,
vagy nem tudom, mi lesz. Esetleg szétcsúszott, valahol? Mondanom sem kell,
hogy a leszakított csatlakozót Gergő sutyiban megpróbálta megforrasztani, de
csak rosszabb lett. Belefolyt az ón a csatiba, így nem lehetett a helyére dugni.
Kompletten cserélnem kellett, de szerencsére volt még hozzá csatlakozóm.
Amikor a relé hibája kiderült, akkor már beépítettem egy órát is a műszerfalba.
Aztán annak leszakadt a beállító kábele, így heveny káromkodások közepette
a félhomályban abbahagytam a szerelést... Másnap az órát megforrasztottam,
aztán láttam, hogy az UTCOMP plexije kiugrott az idomfeszegetés közben.
Próbáltam a helyére szuszakolni, de nem sikerült, úgyhogy kitaláltam, hogy itt
az ideje, hogy a 2.0 burkolatot megcsináljam. Na azóta BKV-zom. Az is durva:
Megvan a villamos pályaszáma, ha jelenteném a zöld ciklon vezetési stílusát...
Betolja a menetvezérlőt gyorsításra, onnantól már két keze szabad pötyögésre:
nem kéne ezeknek lábpedált fejleszteni, hogy könnyebb legyen Viberezni?!
De legalább tudom, hogy miért fékezett egy kicsit "darabosan". Medve anyám!Jó hát én már semmin nem lepődök meg, motoron is láttam SMS-ező csávót.
Ui.: most olvasom, hogy a lába már foglalt... Kib*szott fontos dolgokat tud vele
vezérelni, úgy mint fénykürt és csengő... Nade fékezni? Azt kézzel kéne.
Szerk: valamikor bedobhatnák a Pulley-t a Cygnusba a Malossi rugóval.
Kíváncsi vagyok, mennyit javít rajta, még úgy is, hogy nincs még felszabályozva.
[ Szerkesztve ]
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/own/digitxt.gif)
DigitXT
félisten
Pulleyt én nem raknék Malossi varióba. Sok lesz az áttétel emelgetés,
darálhatja a szíjat, ráadásul hajlamos benne felborulni a csúszógörgő...
Nincs 20x17-es pully. Gyárit nem lehet bele venni, ugyanis nincs olyan, a gyári variátornak más a görgőmérete mint a malossi-nak. Egyetlen egy 20x17-es görgőt találtam a malossin kívül, de gagyi.
(#18786) DigitXT Élből nem használnék olyan görgőt amiről beszélsz, nagyon utálom őket.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/own/digitxt.gif)
DigitXT
félisten
Neked is borult már fel? Vagy honnan az utálat? Nekem a felborulásokon kívül
kiválóan szuperálnak, így lassan 4 éve azt használom. Cygnusba is vettem.
Szerk: egyébként abból van 20x17-es méretben is. Lásd itt.
De azért
Malossi varióba továbbra se szívesen raknám, annak más a görgőpályája...
Gyári varióba viszont a lehető legegyszerűbb és ideális tuningnak tartom: úgy
növel dinamikát, hogy nem vesz el a végsebességből - sőt, fogyit is csökkent.
(Utazóban alacsonyabb fordulat.) Ja és nem kopik szinte egyáltalán. Jó cucc!
Anno a Majába tetszett a Malossi Multivar, de ha ahhoz képest "harmadáron"
megkaptam volna ezeket az előnyöket, az talán még jobban tetszett volna.
Madisonba meg nem való a Multivar, semmi előnyét nem éreztem, és drága is volt.
Bár ugyanezt tudom mondani az istenített J.Costa-ról is, ami Burgiba biztos fasza,
hiszen ott 19-23-as görgők vannak, Madisonba viszont abszolút felesleges, hiszen
az már a gyári súlyban is csak 17,8 grammra van belőve, nem beszélve a tuningról.
Szóval nekem az inkább lassulást hozott, tehát csalódás volt. Nagypapper varió.
[ Szerkesztve ]
Nem borult még fel. Másnak a kérésére raktam már ilyen görgőket be, én valamiért nem tudok megbékélni velük. Egyszerűen nem szeretem őket. A sima pulay-ra mondtam, hogy nincs 20x17-es belőle, ezt a másikat élből meg sem néztem.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/own/digitxt.gif)
DigitXT
félisten
Indok nélkül azért meredek utálni őket: egyszer próbáld ki. Valós előnyei vannak.
Nem marketing, tapasztalat. Ha marketing lenne, kussolnék a felborulásáról...
Mert azon kívül semmi hátrányát nem láttam, sőt... Igazából még drágának sem
mondanám, mert ha a Malossi szett sz.rrákopik 5-6000 km után, akkor egy Puli
tulajdonképpen tök megéri, hogy 15-18000 km után is faja, amíg Malossiból már
hármat kellett venni. És hát annyival azért nem olcsóbb, hogy kijöjjön...
Előbb írtam, hogy bár nem a sajátomba raktam be, de próbáltam már...
"mert ha a Malossi szett sz.rrákopik 5-6000 km után"
Én ezt azért cáfolnám, legalább is én még nem találkoztam ilyen esettel. Az én tapasztalataim azt mutatják, hogy kb 2-3 szíjazást simán kihúz egy multi. Persze lehetnek kivételek, de én még nem találkoztam olyan esettel, hogy 5-6 ezer km után elkopott volna.
Itt van példának pont az ami a runner-ban van, pont olyan 5500 környékén van benne. Az égvilágon semmi baja sincsen.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/own/digitxt.gif)
DigitXT
félisten
Mármint beszerelés után kipróbáltad a másnak a motorját, és nem tetszett?
Egész véletlenül nem túl nehéz súllyal próbálkoztál? Én is kicsit csalódtam
az elején, mert túl konzervatívan választottam súlyt: aztán meg merészen...
Átlagban jól. Pedig a gyártó leírta az ajánlását (10-15%): na azt kellett volna
rögtön eltalálni, és akkor talán nem próbálom a Multivar / J.Costa vonalat.
Az az igazság, hogy valamilyen optimum elérése után jobban viselkedni nem
tud. A J.Costa esetén már előre éreztem, hogy nem lesz jobb. Kár megvenni.
Azt nem gondoltam volna, hogy sokkal rosszabb lesz. Nos, "tanulópénz" volt.
Amúgy az tetszett, hogy másképp zörgött, mint a gyári varió. Csak lusta volt!
Ja meg szép. De (jó esetben) nem látszik, milyen technika van a hajtásban.
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/own/digitxt.gif)
DigitXT
félisten
Most látom a szerkesztést. Én Malossi szett alatt a görgőszettet értettem!
Nem azt, hogy a varió elkopott. De ha a Malossi görgőszett mondjuk 8K és
elkopik 5-6000 km alatt, akkor 15-18000 km alatt már 24K-ba fáj. Ami több,
mint egy Dr. Pulley szett ára, ami mérettől + darabszámtól függően 10-15K.
Szóval ha valaki gyári varióban gondolkodik, tudom ajánlani a csúszógörgőt.
Malossi varióba a felborulás miatt továbbra sem szívesen. Ez van...
Ja hogy arra értetted...elnézést kérek, félreértettem.
Viszont ebben az esetben meg duplán igazad van, mert időközben az is eszembe jutott, hogy kb félúton (2500-3000 környékén) már egyszer leellenőriztem a görgőket és már akkor úgy ítéltem meg, hogy cserélni kell. Tehát durván 6 ezer km alatt ez már a második görgőszett.
Ja, és ugye most jön a következő garnitúra. Annyi, hogy én valamennyivel olcsóbban jutok a görgőkhöz, kb 4000-ben van nekem. De akkor is nagyon gatya a minősége. Sehol sincs a Stage6-hoz vagy a Dr. Pulley hagyományos kerek, fekete színű változatához képest.
Meggyjegyzésként még csak annyit a malossi görgőkről, hogy érdekes módon kisebb robogóknál (legyen az akár tuning is) nem tapasztaltam régebben ilyen szintű lapolódást. Pedig egy rossz minőségű görgő ott is ugyanezt produkálja. Már rég nem használtam semmilyen szinten malossit ezt leszámítva, már arra is gondoltam, hogy nem olyan a minősége mint amilyen régen volt.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/own/digitxt.gif)
DigitXT
félisten
Nem tudom, mennyire régre gondolsz, de nekem 2013-ban is kockásra koptak...
Szerk: most nézem a linkelt HSZ-ben, hogy ez 1:1-ben a Cygnus külső tárcsája.
Mondjuk tudtam, de nem sejtettem. Huszinak talán még jól fog jönni az infó...
Referenciának: 4CW-01 Már csak a közepét kell megtalálni a cikkszámnak...
Pár hete raktam el ezt a linket egy Polini tárcsáról, szerintem nem véletlenül.
Olyannyira nem, hogy másik boltban egész baráti áron van (ha törzsvásárló vki).
Szerk: azóta már 88x rájöttem, hogy a hézagolónak pont fordított szerepe van...
Mondjuk a Cygnusból is kivettem: mindjárt vitte a 90 km/h-t a 80 helyett.
(Apropó, az nálam maradt, szóval ha jön a Dr. Pulley beépítés, visszarakhatjuk!
Bár én nem tenném, ha amúgy semmi nyoma a szíjon a túlzott kiemelésnek...)
[ Szerkesztve ]
"azóta már 88x rájöttem, hogy a hézagolónak pont fordított szerepe van...
Mondjuk a Cygnusból is kivettem: mindjárt vitte a 90 km/h-t a 80 helyett"
Igen, kiszedve a hézagolót/hézagolókat egyértelmű, hogy jobban ki tud menni a szíj, de azért hátulütője is lehet a dolognak. Ha túlságosan túllóg a csapszegen a szíj és ezáltal összerakva ugye a csapszegtől is jobban feljebb kerül, akkor jóval nagyobb áttételről indul a motor mint kéne. Tehát kaphatsz egy dinamikátlan elindulást. Persze nem mindig lehet ezt drasztikusan érezni ha kiveszed, hiszen attól függ, hogy milyen vastag volt az alátét, de azért előfordulhat.
(#18785) DigitXT Most nézem, hogy milyen jó kis videót raktál fel.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/own/digitxt.gif)
DigitXT
félisten
Kutya legyek, ha értem, mi köze lehet a hézagolónak az elinduláshoz... Tudom,
tudom, hogy én írtam rosszul 5 évvel ezelőtt, de pont azért írtam, hogy mea culpa.
Jobban ki tud menni a szíj, de csak akkor megy ki, ha a variótárcsák összezárnak
viszont ezt alapjáraton nagyon nem teszik, hisz' olyankor van a legkisebb terhelés
a görgőkön (kis motorfordulatszám), így a varió teljesen nyitva van: ha esetleg arra
gondolsz, hogy gázadásra még az elindulás előtt elváltja magát a varió, akkor félre
van görgőzve. Ha indulásnál fel tud ütközni a hézagolóra, akkor garantáltan lomha,
és teljesen el van állítva a váltó, és/vagy teljesen halott a kontrasztrugó. Szvsz.
milyen jó kis videót raktál fel
Ugyehogyugye? Hangyafasznyit azért aggódtam, mert volt, hogy keresztbefordult
egy autó előttünk, de a hölgyemény résen volt, így akkor csak egy kézzel gépelt!
Ahogy a megállóban is kénytelen volt átvenni bal kézbe a telót, mivel az ajtó sem
nyílik magától, legalább egy gombnyomás szükséges hozzá. Ennek örömére ma
olvastam utána, hogy hogyan kell vezetni egy ilyen Ganz villamost... nem triviális.
Motoros topikban asszem van villamosvezető... lehet, ki kéne kérni a véleményét,
hány szabályt szegett meg vajon a vezető az illusztrációs, csak 12 mp kisfilmen?
(Eredetiben picit hosszabb volt, de örültem, hogy csak 2 megállót kell így menni.)
[ Szerkesztve ]
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/own/digitxt.gif)
DigitXT
félisten
Ha nem a villamososra gondoltál, hanem a nagypapperre: régen volt, igaz se volt.
Te most a csapszegnél levő hezagoló alátétre gondoltál? Mert én igen. És ha arról van szó akkor az úgy van ahogy mondom. A hézagolók hiányában alaphelyzetben közelebb kerül a két tárcsa egymáshoz, ezáltal a szij is fentebről, ezáltal alapból nagyobb attételről fog indulni mint előtte.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/own/digitxt.gif)
DigitXT
félisten
Hm, van benne logika... Csak valamiért úgy értettem, hogy a nagy áttételről
beszélsz, hogy akkor kerül feljebb kerül a szíj. Mert persze az is igaz... Csak
pont attól nő a végsebesség, s annak az állapotnak nincs köze az induláshoz.
Most, hogy mondod, mintha anno olvastam volna Malagutisoktól (igaz, nem a
Madison tulajoktól, hanem "Maxipókosoknál", és nem is magyaroktól, hanem
egész más helyről, csak már nem emlékszem, de amennyire rémlik, angolul),
hogy ha alátétet tesz a variótárcsák közé ezáltal messzebb kerül a két tárcsa
egymástól, így még kisebb áttétele lesz az induláshoz a gyárinál, és emeli az
elejét a motor. Akkora élmény, hogy ki kell próbálni. Vagy valami ilyesmi... És
anno meg is próbálkoztam ilyesminel, csak nem találtam megfelelő hézagolót.
Amit meg faragtam, az eléggé vastag volt, és kiderült, hogy 2 mm mozgástere
sincs a variónak, rászorult a dekli, és néma csend volt az indítózás jutalma.
Cserébe akkor sem esett szét a hajtás, amikor lepörgött a varióanya.
Szóval jogos, mea culpa mégegyszer: a hézagolóval a végsebességet ugyan
GARANTÁLTAN megnöveltem, de lehet, hogy az indulást én bactam el.
Na majd kapok huszitól, ha erre jár... De majd megcsináljuk + feltuningoljuk*
azt a kontrasztot is, meg a görgőket, ha már bevásároltam. Próba szekerce?
*: mondjuk a variótárcsák csíkosságán (mit csík, lövészárok) jó lenne reszelni.
De azt eszterga és szaktudás nélkül tuti nem. Huszinak van rokona/ismerőse.
Röhej: a 2013-as HSZ keresésekor benéztem a kisrobogósba, és pont téma...
[ Szerkesztve ]