Hirdetés

2024. május 2., csütörtök

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-04-22 06:57:22

LOGOUT.hu

Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!":)
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#17001) Hauptmann válasza Burt1793 (#16999) üzenetére


Hauptmann
addikt

Ja, már láttam, váltogatni akarsz. De gyanítom, hogy az csak a korai időkben lesz érdekes, utána meg már nyűg. :DDD

kcsa,

Pontosan. Emlékszem, volt róla szó, hogy indul rajta a topic, aztán a TC melldöngetve közölte, hogy jön valami profi csapat komolyabb versenyzőkkel, hogy az milyen jó. Abba is maradt a dolog.

[ Szerkesztve ]

(#17002) kcsa válasza Burt1793 (#16993) üzenetére


kcsa
veterán

CBF600 egyébként egy igazi mindenes motor, és mint ilyen... hát semmilyen.

Én is rá voltam izgulva, mert ésszerű keretek között üzemben tartható, pont mert olyan semmilyen.

Aztán megjött az eszem, és rájöttem hogy a k.va tizes úton nem akarok 10 kilométeren keresztül egyes-üres-egyes-kettes-üres-egyes-üres üzemmódban közlekedni :DDD

A Totalbike24 meg hatalmas csalódás számomra. Tényleg arra számítottam, hogy haveri kör összeáll, vesznek valami tragacsot, és buliból versenyeznek. És ebből még vagy 10 csapat. Na ez tényleg nem teljesült már az első alkalommal sem, ami nagy kár, mert ÚGY tetszett volna. Így meg csak pénzes ficsúrok (és/vagy megfelelő hátszéllel rendelkezők) szórakozása.

(#17003) Burt1793 válasza kcsa (#17002) üzenetére


Burt1793
veterán

Tudom, ezt mondják, viszont vannak ismerőseim, akik szeretik, ugyanígy ingáznak és néha túráznak a cbf600-zal, persze van, aki nagyobbra cserélné lassan. Én alig mentem vele 100 km-t, az oktatómotorral voltam kétszer forgalomban, ennyi a 4 hengeres motorélményem. Tetszik. Ha nem jön be, jöhet egy 2015-ös sh, pár év múlva, olcsóbbért, nem? :D

(#17001) Hauptmann: Egy idő után biztos megunom a folyamatos váltást. Ma viszont egyszer üresbe raktam kettes helyett a tanulómotort. Hétvégén strandröpin rosszul érkeztem vissza, bal nagy lábujjam full lila, megszenvedtem minden váltást. Oktató meg lecseszett, hogy a motor terhelés nélkül felpörgött 3 ezerig és onnan raktam 2-esbe. Mintha ez lett volna a legdurvább nyüstölése a mocinak. :D A fazer is tetszik, bár ez naked, az csak alkalmi motor...
Látom emberek tapasztalatait, hogy a kezdő 600-as után egy 1000-es kéthengeres milyen nyomatéktengernek érződik (megjegyzem, egy 1200-es négyhengeressel sincs gond), én is örömmel végigjárom a létrát. A 125 és alatta lévő kategória úgyis kimaradt.

[ Szerkesztve ]

(#17004) yodamastah válasza kcsa (#17002) üzenetére


yodamastah
őstag

"Így meg csak pénzes ficsúrok (és/vagy megfelelő hátszéllel rendelkezők) szórakozása."

Ha ezt nézzük, akkor a versenyzés már a mezitlábas klubverseny szinten is pénzes ficsúrok szórakozása. Amatőr gokart, vagy MZ kupa szinten is az megy hogy akinek több pénze és ideje van szabályoknak megfelelő jobb tehcnikát építeni / sokat edzeni stb, az előnyben lesz.

(#17005) kcsa válasza yodamastah (#17004) üzenetére


kcsa
veterán

Ja, csak én ezt nem így értelmeztem anno, amikor indult. Még a leírás sem erről szólt emlékeim szerint. De spongyát rá, éjszaka egyébként is hajlamos vagyok bealudni, szar lenne ha ez egy robogón lenne egy balos visszafordítóban :DDD

[ Szerkesztve ]

(#17006) Hauptmann válasza kcsa (#17005) üzenetére


Hauptmann
addikt

Igen, úgy hirdették először, hogy full amatőrök fognak csak indulni. Aztán valahogy becsúszott egy-két komolyabb versenyző, meg komoly műszaki háttér (gondolom barter, vagy pénz a TC-nek cserébe).

(#17007) Burt1793 válasza kcsa (#17005) üzenetére


Burt1793
veterán

Én az első ilyenen azért nem lettem végül pilóta, mert a 85 kilómat nehezebben viszi az 50-es, de akkor ezek szerint te rendes csapatban indultál volna. :D
Az biztos, hogy sokat lehet fejlődni egy ilyenen, ahhoz képest elég olcsó, 6 órás vezetéstechnikai tréning.

[ Szerkesztve ]

(#17008) csongi


csongi
Topikgazda

En nem engednek, semilyen ceget a csapat moge. Hirdesse magat, es a versenyen adjon alkatreszt barkinek akinek szuksege van ra. Legyen amator, es ne toke eos par gyerek versenye.
Nah akkor lenne szepen csapat, de igy gyorsan par szereplosre zsugorodik a serise.

(#17009) yodamastah válasza csongi (#17008) üzenetére


yodamastah
őstag

Tökmindegy... Ismerek olyat aki zsebből minimum 20 milliót elmotorozik egy évben. Egy matrica nincs a motorján. És itthon már klubversenyzés szinten is régóta ez megy.

Ezeket a dolgokat lehet valamennyire szabályozni. Pl kizárod azokat akik az elmúlt 5 évben X vagy Y szintű licensszel rendelkeztek, vagy Z versenysorozatban indultak. De akinek több pénze és ideje van akkor is sokkal nagyobb előnyben lesz, akkor is ha ha egy szabálykövető lelkes amatőr. A meghirdetett versenyekre jönni fognak azok is akinek nagyon sok a pénze, és olyan is akinek nagyon kevés. Ezt nem tudod szabályozni.

(#17010) kcsa válasza yodamastah (#17009) üzenetére


kcsa
veterán

Abszolút igazad van egyébként. De már a versenykiírás is utcai embereknek utcai emberekről szólt, aztán kapásból az első évben megjelent egy robogóalkatrészeket forgalmazó cég csapata, és mellettük pár félprofi- vagy ex-versenyző. Itt álltam le az esemény követésével.

Amíg lelkes egyetemisták (lásd Burt féle BME-s csapat a padlásról lehozott robogóval) vannak, nem is lenne gond.

(#17011) Hauptmann válasza yodamastah (#17009) üzenetére


Hauptmann
addikt

A komolyabb versenyzők kizárására az jó, amit írsz. A motoroknak meg lehet hozni egy olyan szabályt, hogy kizárólag alapméteres henger és dugattyú csatornamunka nélkül, gyári forgattyús tengely, gyári karburátor, gyári kipufogó, gyári méretű szíj, gyári tömegű görgő plusz/mínusz valamennyi határérték. Verseny előtt és után ellenőrizve.

Verseny alatt csak gumit és fékbetétet lehessen cserélni, kivéve, ha pl. elszakad a szíj, de ebben az esetben is csak gyári méret jöhet szóba csereként.

Lehet, hogy ilyen feltételek mellett csak SR50 lesz a mezőnyben, de legalább a gépek egyenlőek.

De szerintem a TC-nek nem érdeke a full amatőr verseny, mert abból nincs pénze.

[ Szerkesztve ]

(#17012) Burt1793 válasza Hauptmann (#17011) üzenetére


Burt1793
veterán

Nagyon TC ellenes vagy, szerintem nem volt semmi ilyesmi a célja, így jött össze. A motorra ezek a szabályok érvényesek is, amiket mondtál. Valszeg menet közben raktak fel "jobb" alkatrészeket, azzal számolva, hogy a végén nem lesz ellenőrzés.

(#17013) Hauptmann válasza Burt1793 (#17012) üzenetére


Hauptmann
addikt

Nem nagyon bírom őket, ez igaz (leginkább azért, mert nagyon hozzáértőnek akarnak látszani, de legfeljebb egy-két ember van otthon a dologban). De az első versenyt, amin Te is indultál volna, amatőröknek hirdették meg. Valahogy mégis becsúszott pár volt versenyző, meg alkatrészbolt. Oké, legyen, de akkor ne hirdessék meg amatőr versenyként. Vagy induljanak profik is, de legyen akkor profi kategória, meg amatőr kategória, mindkettőben helyezésekkel.

Meg lehetne ezt oldani, ha nagyon akarnák.

A másik, hogy verseny közben elég nehezen elképzelhető egy hengercsere feltűnés nélkül. Meg nem is 5 perces meló.

[ Szerkesztve ]

(#17014) Burt1793 válasza Hauptmann (#17013) üzenetére


Burt1793
veterán

Igen, nem értenek annyira az autózás műszaki részéhez, erre vannak jobb oldalak.

Természetesen nem a hengercserére, hanem a hajtás feltupírozására gondoltam. Még nem írták le, hogy miért történtek a kizárások, szóval csak tippeltem ezt is.

(#17015) Hauptmann válasza Burt1793 (#17014) üzenetére


Hauptmann
addikt

De, leírták. Csatornamunka, túlméretes henger.

(#17016) Burt1793 válasza Hauptmann (#17015) üzenetére


Burt1793
veterán

Ohh, köszi, nem vettem észre, tegnap néztem, de akkor még nem volt fent.

Ki tudja, lehet, hogy 1-2 csapat tényleg nem szándékosan csalt, elvileg meg ugye egyik se.

[ Szerkesztve ]

(#17017) Hauptmann válasza Burt1793 (#17016) üzenetére


Hauptmann
addikt

Nincs kizárva a szándékosság. Nem hinném, hogy egy szerviz nem tudná pontosan ránézésre, hogy túlméretes a henger, vagy sem (persze lehet azt kommunikálni, hogy nem tudták, de nehezen hihető), mint ahogy azt sem vették észre a verseny előtti felkészítéskor, hogy polírozva van a csatorna.

(#17018) yodamastah válasza Hauptmann (#16953) üzenetére


yodamastah
őstag

Megvettem az rpvtechnik-nél a gázrugót, beszereltem, tökéletes.

Köszi a tippet :)

(#17019) huszi.gyb válasza Hauptmann (#16940) üzenetére


huszi.gyb
senior tag

Igen, a végére. Rövidre zártam a féklámpa kapcsolóit, majd kapott új áramkört a fékhez. Gyújtáshoz kapott egy elosztót, majd hátra ment a féklámpához, amit a két új féklámpa kapcsoló vezérel... :D Szóval megoldva. Nem szép, de király... Még biztosítékot is kapott, igaz nagy volt otthon, azt ki kell cserélni kisebbre, biztos ami fix... :D

www.dongosofor.hu

(#17020) DigitXT válasza huszi.gyb (#17019) üzenetére


DigitXT
félisten

Ha már sikertörténetek: tőlem meg elvitték a Multivart.:D Korrekt ember hívott,
elbeszélgettünk, hogy mire kell (Burgman 400-ba, 19-es Dr. Pulley görgőhöz),
másnap postáztam is... Nem alkudozott, és a korrekt üzletet is megköszönte.

MÁS: úgy néz ki, hogy a legendás fogyasztás az csak a kímélő üzemmódnak
volt köszönhető (vö. KRESZ-krúz).:D A városban már 5,9L-t mértem és holnap
megint kell tankolnom, szerintem hasonló lesz az eredmény: bevallom, húzom
neki, mert jól megy. Nincsenek idegesítő vibrációk, mint a Polini rugóval: azzal
ugyan még jobban ment! De ezzel egyszerűen kellemesebb motorozni...:R

Lehet, hogy idővel még rápróbálok egyszer a J.Costára, de kisebb súlyokkal...
Burgisok nem tudták megmondani, hogy kompatibilisek-e a súlyok egymással.
Magyarán, a műanyag héj ugyanaz-e, csak a fémbetétet készítik könnyebbre?

Esetleg, ha vkinek van innen infója (akár ha nem is első kézből) megoszthatná.

[ Szerkesztve ]

(#17021) DigitXT válasza DigitXT (#17020) üzenetére


DigitXT
félisten

Hát ez érdekes. Aggódtam, hogy kifogyok, mert elfelejtettem reggel tankolni.:DDD
Erre este ugyanúgy 8.3-nál csattant el először a pisztoly (motorka hátradöntve),
mint a legutóbbi tankolásnál, és előredöntve ugyanúgy 10.8-at tudtam belerakni.
Tehát, ugyanazon a kúton, ugyanazon oszlopnál, ugyanúgy teletankoltam.:R

A különbség annyi, hogy most 20 km-rel többet mentem, szám szerint 204-et...
Ez így baráti 5.3-as fogyi, ami ahhoz képest, hogy állatkodok, nem nagyon sok.

184-re picit sokalltam (5.9), s nem is igazán értem. Logikus kérdés lenne, hogy
Balatonról érkezés után vajon nem hagytam-e benne több levegőt, megszépítve
a KRESZ-krúz fogyasztását akaratlanul is. De nem: akkor 6.1-nél (!) elcsattant!
Onnan meg fizikai képtelenség még 9L-ig tankolni. Szóval nem értem. Ha csak
az nincs, hogy ANNYIRA durván számít, ha csak egy icipicike "túrázós jellegű"
szakasz esik a tankolások közé... pl. kizúzni a szigetszentmiklósi Bauhausba,
hogy ettől már az átlagfogyasztás drasztikusan csökken: passz. De tényleg.:DDD
Azt nem tudom, hogy a túlmelegedés növelhette-e a fogyasztást. De csak nem.

[ Szerkesztve ]

(#17022) csongi válasza DigitXT (#17021) üzenetére


csongi
Topikgazda

Bizony ennyit szamit egy kellemes tempoba motorzas :).
Soha sem mertem, de szerintem tobb uzanyag fogy el ugyan annyi tavolsagon ha gyorsitani kell, mint azt az utat megtenni azzal a sebessegel, amire fel akarunk gyorsitani.
Illetve nekem jobb fogyasztasom van tempomattal, mint manualis gazpedal kezelessel.

(#17023) Grillo


Grillo
senior tag

Skacok, mennyi idő egy görgő, szíj és mittomén csúszkacsere?És mintha múltkor valaki írta volna, hogy tudtok segíteni. :U

(#17024) DigitXT válasza Grillo (#17023) üzenetére


DigitXT
félisten

Kb. 1 óra (mert ismeretlen gép). Sajátomon fél óra*, mert tudom a nyomatékot is.
Szívesen segítek, ha tudok. Részemről XI. ker., amennyire tudom te inkább észak.
(Ja és már nincs garázs, szóval kicsivel körülményesebb: jó, hogy villanyom van.)

*: ha megvan hozzá minden alkatrész.:))

(#17025) Grillo válasza DigitXT (#17024) üzenetére


Grillo
senior tag

XI-ben dolgozom, úgyhogy az faszányos. Igaz a BAH mellett, de kicsit kijjebb menni már nem nagy kihívás.
Mindjárt utána nézek, mit tudok megvenni, meg mikorra.

Hol érdemes körülnézni, oemparts.hu?

Köszi előre is!

[ Szerkesztve ]

(#17026) DigitXT válasza Grillo (#17025) üzenetére


DigitXT
félisten

Oemparts-on van, ami jó árban van... Más meg horror. Persze jellemzően
ezek gyári alkatrészek.:K Igazából a gyári árazáson múlik. Érdemes azért
ránézni, mert pl. nekem a Multivar jóval többe került, mint a komplett gyári
varió (amihez járt ugye új nyomólap, meg a csuszkák is). Amúgy meg, ha
utángyártottat keresel, mondjuk más gyártótól szíjat stb. van pár webshop.
Van, ahol huszinak rendes kedvezménye van: érdemes nála is érdeklődni!

Egyet konkrétan tudok, nekem több apró cuccot hozott innen: citybike.hu
Egyszer AndrewTdi jóvoltából az spd-től is vásároltam igen jó árban.:R
Azóta kiderült, hogy kollégámnak is, aki megvette a Maját van kapcsolata.
Az sracing.hu-t meg azért szerettem, mert itt vannak Gazdagréten*, de ők
inkább smkp-val foglalkoznak. Malossi cuccot Budaörsön vettem jó árban.

Ui: BAH-tól eddig kb. 3 percre laktam: most inkább 10... Megdumálható.:)

*: régen csak webshop volt, szintén budaörsi, de azóta átalakult párszor...
Kár, mert önmagában a 4Road 2010-es vásárlásával törzsvásárló lennék.
Amúgy, ha raktáron van vmi, az fél siker! (Ha sokára ígérik, inkább eBay.)

[ Szerkesztve ]

(#17027) kcsa válasza Grillo (#17023) üzenetére


kcsa
veterán

Én írtam. Solymáron vagyok, ha esetleg ez jobb, segítek én is szívesen :)

(#17028) csongi válasza Grillo (#17023) üzenetére


csongi
Topikgazda

Ez rutintol fugg. Erdemes szij cserenel levenni a kulungot, es kitakaritani, szemrevetelezni, ujra zsirozni.
Igy lesz egy allapot felmeresed is, es utemezhetobb a tovabbi csere.
Illetve ha a varator tarcsa tengely rendszere zsirzos, azt is takaritani ujra zsirozni. Lasd pl suzuki burgman.
Ha Digitxt segit o ezt tudni fogja :)
Egy- ket ora alatt megvan kapkodas nelkul.

(#17029) csongi


csongi
Topikgazda

Hello!
Van valakinek tapasztalata dayco vs athena szijakkal?

(#17030) nyogo83 válasza csongi (#17029) üzenetére


nyogo83
senior tag

Athenat annyire nem vagom, de Dayco-val csak jo tapasztalat van mind auto mind robogo teruleten.

(#17031) Hauptmann válasza csongi (#17029) üzenetére


Hauptmann
addikt

Ja, Dayco autóban jó, gondolom, akkor motorban is.

(#17032) csongi válasza nyogo83 (#17030) üzenetére


csongi
Topikgazda

Most Atena van, de utalom, szet cseszi az elvezetet. Uresbe gurulok, es doccenon belever a deknibe.
Dayco volt autoba, ott nekem sem volt bajom vele.

(#17033) DigitXT válasza csongi (#17032) üzenetére


DigitXT
félisten

Szerintem annak nem megfelelő a hossza.:N De ne legyen igazam. (Dayco volt
nekem a Majában 2010-ben, teljesen jó volt. De idén azt hallottam az új tulajtól,
hogy az utóbbi időben egy kicsit romlott a minősége.) Az Athena amúgy is picit
ratyi: ki tudja, hogy mit sikerült éppen becsomagolniuk? Szóval inkább a Dayco.

(#17034) kcsa válasza csongi (#17029) üzenetére


kcsa
veterán

Athenát még nem mertem venni, de nekem már második dayco van, ami üt. Mitsuboshi vagy Bando mindig jó volt viszont. De az ár is ezzel arányos :(

(#17035) csongi


csongi
Topikgazda

Köszönöm mindenkinek :)
Kértem ajánlatot egy féktárcsára és egy szíjra a Hondától
106206Ft
A pészmékerem beállt :D

(#17036) nyogo83 válasza csongi (#17035) üzenetére


nyogo83
senior tag

Nem mondtad nekik, hogy csak 1 darabot kersz nem az egesz keszletet? :DDD

(#17037) Grillo válasza DigitXT (#17026) üzenetére


Grillo
senior tag

Köszi srácok,válogatok szépen. Akkor elvileg görgő, csúszka, szíj kell ugye? Meg mivel tudtommal zsíros a varió, ezért oda való zsír.

oemparts.hu-na van csúszka 3745-ért, görgő 1629-ért, Dayco szíj 7271-ért. Görgő ára irreális, SPD-nél 3-4-kért van Polini meg RMS, szíj máshol inkább 9k körül van (Polini, Malossi).

Görgőnél érdemes Malossi/Polini vonalon mozogni, vagy elég az RMS?
Szíjnál gondolom inkább márkás legyen. Kevlár előny/hátrány (pl. Malossi X-kev)?
Csúszka mindegy?

(#17038) csongi válasza Grillo (#17037) üzenetére


csongi
Topikgazda

RMS görgő kerülendő, nem jó a műanyag keveréke, melegen feltapad, csúszkából ugyan ez.
kevlár szíj lehet, de csere periódusnál ne kisérletezz, cseréld le, ha az aszakad, szinte garantált, hogy feltekeri a főtengely, mert jobban tapad mint a kevlár nélküli.

(#17039) Grillo válasza csongi (#17038) üzenetére


Grillo
senior tag

Ilyen volt a Majában is? :DDD

(#17040) csongi válasza Grillo (#17039) üzenetére


csongi
Topikgazda

Nekem nem volt majam, de huszinak igen, es szakad a kevlaros szija, ha jol emlekszem, es menteni kellett. :)

(#17041) Grillo válasza csongi (#17040) üzenetére


Grillo
senior tag

Jaja, arra gondolok. Mikor kirojtosodott a meghajtás :DD

(#17042) DigitXT válasza Grillo (#17041) üzenetére


DigitXT
félisten

Az az...12000-re hitelesítve, de 6000 után már elkopva.:))
Részben persze user error miatt, de ezt ne említsd a Führernek.

[ Szerkesztve ]

(#17043) Hauptmann


Hauptmann
addikt

Vicces. :DDD

[ Szerkesztve ]

(#17044) Grillo


Grillo
senior tag

Rákérdeztem TuttoMotonál is, hát elég érdekes árakat adtak, pedig Gulliverhez voltak jó árú alkatrészeik:

- Hajtásszíj AP0280102 - 23.215 huf , van raktáron
- Görgő AP0229423 8,8 gr - 1925 huf / db , van raktáron
- Csúszka AP0260335 - 4550 huf / db , nincs raktáron
Variátorba való zsírunk sajnos nincsen.

Ehe. Asszem holnap megrendelem/megveszem a cuccokat, neked jövő héten mikor lenne jó, DigitX?

(#17045) Grillo


Grillo
senior tag

Srácok, az reális, hogy a csúszkaára 3k/db, vagy a csomag lehet annyi? Mennyire biztos, hogy azt is cserélni kell?

(#17046) DigitXT válasza Grillo (#17045) üzenetére


DigitXT
félisten

Gyári Suzuki csúszka 2500 Ft/db volt. Rablás, de ez ilyen. Cserélni csak akkor
érdemes, ha már megkopott a régi, nem illeszkedik tökéletesen, zörög a varió.

(#17047) Grillo válasza DigitXT (#17046) üzenetére


Grillo
senior tag

Akkor ezt most szkippelem, és ha azt látjuk, hogy kell, akkor majd.

(#17048) nyogo83 válasza Grillo (#17044) üzenetére


nyogo83
senior tag

Kerdezz ra a Motor-line-nal is, naluk szokott lenni eleg sokminden raktaron.

Nekem ha jol remlik ilyen 10k korul volt mar Malossi kevlar szij(tudom, hogy ilyet nem szeretnel, csak osszehasonlitas miatt irtam), meg 5k-ert a 6 darabos Malossi gorgoszett, stb.

[ Szerkesztve ]

(#17049) Grillo válasza nyogo83 (#17048) üzenetére


Grillo
senior tag

De jó, hogy mondod, bakker, pedig a Tucano-t is náluk vettem. Van is minden elvileg raktáron, holnap lehet elnézek arra.

(#17050) DigitXT válasza Grillo (#17049) üzenetére


DigitXT
félisten

Ha esetleg arra jársz, lőhetnél nekem egy ilyet. Egyszer már vettem,
de vissza kellett vinnem, mert a Malaguti gyári kuplung nem komálta.
(Akkor lett Tucano téli kesztyűm "levásárlásban".) Azóta viszont Maxi
Fly kuplungom van, és ezekkel lehetne javítani a lámpától kilövést.:DDD

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.