Hirdetés

2024. május 2., csütörtök

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-04-22 06:57:22

LOGOUT.hu

Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!":)
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#25001) -Mosquito- válasza #31733248 (#24995) üzenetére


-Mosquito-
őstag

Hm,fura. Azt dobja fel,hogy jó rá. Helyedben hívnám a SHOXot segítségért.

Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]

(#25002) #31733248 válasza -Mosquito- (#25001) üzenetére


#31733248
törölt tag

Ott voltam, először azt hitték, bennem van a hiba, de aztán rájöttek, hogy nem. Épp most írtam persunak a motoros topicban:

Nézd meg itt a negyedik oldalon, másképp is néz ki a Givi által ábrázolt csomagtartó, mint a valóságban.

(#25003) yodamastah válasza #31733248 (#25002) üzenetére


yodamastah
őstag

Marad a gányolás, vagy csere x-maxra :D

(#25004) #31733248 válasza yodamastah (#25003) üzenetére


#31733248
törölt tag

Az Integrával szemezek nagyon. :)

(#25005) Burt1793


Burt1793
veterán

Tegnap megint szarrááztam este, de az kiderült, hogy a Tüskecsarnok környéke elég biztonságos. 18tól hajnal 1ig benne hagytam a kulcsot az sh gyújtáskapcsolójában az utcán és nem vitték el. Oké, a hátsó kereket lezártam, de a kulcsot se bántották.

(#25006) gonger válasza Burt1793 (#25005) üzenetére


gonger
senior tag

Mert biztos nem azon a kulcscsomón volt a lakat kulcsa :-)

(#25007) nyogo83 válasza Burt1793 (#25005) üzenetére


nyogo83
senior tag

Nekem a legemlekezetesebb, mikor penteken hazaerve a parkoloban osszefutottam haverral, aztan annyira elterelte a figyelmem, hogy benne hagytam a kulcsot a motorban. Se lezarva, se semmi.

Hetfo reggel meg meloba indulas elott full ideg voltam, hogy nem talaltam sehol a kulcsot :D

(#25008) Burt1793 válasza nyogo83 (#25007) üzenetére


Burt1793
veterán

Ez is hasonló volt, pakolgattam össze-vissza és jöttek ketten éppen.

gonger: nem, a gyújtáskulcson nincs más, csak egy magyar zászlós szalag, az szétázott az esőben, amíg kint volt. 😃

Én meg amikor mentünk kifele este, kerestem a kulcsot, már aggódtam, hogy elhagytam. 😃

[ Szerkesztve ]

(#25009) mAtech válasza bajnokpityu (#24987) üzenetére


mAtech
aktív tag

Akkor a postások copórolleren vannak feszt az YBR125-el? :DDD

Ha nem vigyázunk a természetre, ő se fog mi ránk...; De hát ugye aki akar az a betonba is beleköt...

(#25010) mAtech válasza #31733248 (#24985) üzenetére


mAtech
aktív tag

Mi baj a méretével? Ülésmagassága sok? Mondjuk a 830 mm már-már enduros az tény.

Ha nem vigyázunk a természetre, ő se fog mi ránk...; De hát ugye aki akar az a betonba is beleköt...

(#25011) #31733248 válasza mAtech (#25010) üzenetére


#31733248
törölt tag

191 cm-es vagyok szóval az még jó, az összecsomagolt láb nem tetszik.

(#25012) bajnokpityu válasza mAtech (#25009) üzenetére


bajnokpityu
félisten

más az igényszintünk :)

eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO

(#25013) NYPD válasza Burt1793 (#25005) üzenetére


NYPD
aktív tag

Mákod volt, mint nekem a Városmajor u.ban egyszer, letettem a motort és bementem dolgozni, délután egy cetli volt a motoron, hogy a kulcsot átvehetem a szívklinikán, mert bennehagytam. Van még egy két rendes ember.

[ Szerkesztve ]

(#25014) Burt1793 válasza csongi (#24996) üzenetére


Burt1793
veterán

Folytassuk még egy kicsit a távnyomozást a kattogás kapcsán.
Középsztenderen nincs hang, pedig olyankor sisak nélkül, mellette állok. Furcsa módon balra dőlve hangosabbnak hallom menetközben. Motorféken csendesebbnek.
Álló motornál a kereket megforgatva nem hallom, de sztenderen se, szóval ezen még tovább kell menni, majd valami lejtőn gurulok egyet nagyobb sebességgel, lábbal hajtva...
Ja és egy nagy esőzés után kezdte el...

Tehát vagy a görgők, vagy a kerékcsapágy, vagy a kuplungpofák, vagy a kuplungot dekli felől támasztó csapágy adja ki a hangot.
Ha a görgők, akkor letojhatom?
Ha a kerékcsapágy? Ha a csapágy, akkor illene cserélni, nehogy a tengely tönkremenjen? Ha a kuplung?
Most ki van tisztítva, kézzel megmozgatva a cuccokat, semmi nem tűnt rossznak.

(#25013) NYPD: Igen, több, mint 6 órát állt ott magában, mondjuk sokan sétálnak ott.
Most felraktam a tucano-t, így ha benne hagyom a kulcsot, nem látszik. :D

[ Szerkesztve ]

(#25015) #50433536 válasza Burt1793 (#25014) üzenetére


#50433536
törölt tag

A fékbetétek nem lehetnek? Nekem már volt hogy kattogott, mert a betétet feszítő lemezke elhajlott. Fékezéskor elmúlik.

Gázadáskor sűrűbben kattog, van köze a motor fordulatszámához? Vagy inkább a sebességgel változik a kattogás sűrűsége?

[ Szerkesztve ]

(#25016) #50433536 válasza Burt1793 (#25014) üzenetére


#50433536
törölt tag

Szerintem a kerékcsapágy nem valószínű. Ha az annyira lógna, hogy menet közben is hallani lehet, akkor a kerék már kézzel mozgatva is instabil lenne és a motor se lenne stabil menet közben, hanem kóvályogna az úton. Ha a kerékcsapágy annyira szétesik, eltörik, hogy már hangja is van, akkor azt egyből észre vennéd a motor mozgásán.

"a kuplungot dekli felől támasztó csapágy" - ugyanaz a szitu, mit előbb...egy csapágy ritkán kattog, inkább sírni szokott. Ha már kattog, akkor eltört és könnyen észre lehet venni ha leveszed a deknit és kézzel megvizsgálod a csapágyat. Kézzel, újjal megforgatva érezni ha darálósan, akadósan forog. Ha simán forog és nincs lógása, akkor semmi baja.

"a görgők" - szerintem azokat középtámaszon járatva is hallanád.

Esetleg, amikor ráülsz, nem érhet bele valami a hátsó gumiba?

[ Szerkesztve ]

(#25017) Burt1793 válasza #50433536 (#25016) üzenetére


Burt1793
veterán

Simán forgott a csapágy, minimális röcögést éreztem, amikor ujjal forgattam.
Középállványon pörgetve nem jön elő...
Furcsa, hogy a nagy eső után kezdte (lehet, hogy csak véletlen).
Fülre a motor főtengely (hajtó pulley) forgásával egyezik a szaporaság, nem a hajtottal, de ezt azért nehéz kihallani, mert felbőg a motor és elnyomja, ha gázt adok, de mintha a hang is hirtelen begyorsulna (jó veszélyes ezt hallgatgatni, mert belra le kell nézni sisakban...).
Féket kipróbálom holnap, köszi.
A görgők a legesélyesebbek, hogy pályára merőlegesen kocognak.

[ Szerkesztve ]

(#25018) #50433536 válasza Burt1793 (#25017) üzenetére


#50433536
törölt tag

Gázadáskor a görgők befeszülnek, ilyenkor szokott hangjuk lenni egy másodpercre, majd elmúlik. Menet közben nem adnak hangot, mert feszítve vannak, nyomják a nyomólapot. Gázelvételkor is szoktak csörögni, mert akkor megszűnik, csökken a feszítettségük (milyen szó ez :) ). Ha menet közben hallani, akkor nem biztos, hogy görgő... de majd megmondják a jártasabbak.

Ha a főtengely fordulatával változik a kopogás, akkor sok minden lehet... láttam olyat, hogy a vezérműtengely csavarjai fellazultak és a vezérműtengely csapágy fészke belevert a szelep deknibe... reméljük nem ilyen baja van.

Vazze most jut eszembe, nem a vezérműláncot hallod csattogni, nem tört el a láncfeszítő rugója?

[ Szerkesztve ]

(#25019) DigitXT válasza FeniX- (#24984) üzenetére


DigitXT
félisten

Én pl. a rollerem is a városban használom, aztán nincs mindenhol közvilágítás...
ám egy-két kínai mókusvakítóval minden megoldható: semmi, gyári, bicaj, KÍNAI.
-> -> ->
Két bicajos lámpával már kúltúráltan lehet rollerezni*, de a reflektor mindent visz!

*: nyilván egy picit kisebb a tempó, mint ugyanez motorkerékpáron - nyehehe.:D
Sajnos az egyik bicajos lámpa ma tőből letört. Nem sokáig élvezhettem a fényét.
Szerk: bocs az OFF-ért, csak gondoltam berakom a képsorozatot, mivel némileg
témába erőszakolható, ráadásul a mókuslövő huszi.gyb-től van.:D Már csak az a
kérdés, hogy mivel fognak menni rallycrossozni a 24 órás futamra??? Meglátjuk...
Szerk2: de úgy is felfoghatjuk, hogy le van tesztelve, tényleg van benne kakaó.:DDD

ON: Madisonra azért nem rakok ilyet, mert instant kilő a rendőr, hogy ez mi a tök!
(Nem vicc, hogy mókusvadász felszerelés, mert vetítési kép, mint olyan, az nincs.
Szór telibe mindent. Ami mint munkalámpa, meg offroad vállalható. Közútra nem.)

[ Szerkesztve ]

(#25020) Burt1793 válasza #50433536 (#25018) üzenetére


Burt1793
veterán

Álló helyben, középállványon 100 km/hig felgyorsítottam, nincs jelen a kopogás, szóval a motort kizárhatjuk.
A görgőre vonatkozó meglátásod igaz, de én a pályára merőleges irányra tippelek, nekem ez még logikusnak tűnik, ha megnézed a feljebb linkelt képet a szerelésről, azon úgy látszik, hpgy szélesebb a görgőpálya a görgőnél. Pedig nem tűnt kopottnak a görgő (6 ezer km van benne).
Az érdekes még, hogy hidegen se hallatszik annyira, de ha az első kereszteződésbe bedobom balra, akkor igen.
Ha a kuplungos tengelyt támasztó csapágyat kizárhatjuk, akkor sztem a görgő a megfejtés.

(#25021) Burt1793 válasza DigitXT (#25019) üzenetére


Burt1793
veterán

Csodálkozol, hogy lemerültél itt hazafelé ilyen fotonágyúval? 😃 vagy ez nem az a békásmegyeri visszaút?

(#25022) DigitXT válasza Burt1793 (#25021) üzenetére


DigitXT
félisten

Nem akkor még hátizsákban volt a cumó.:D Amúgy nem fogyaszt sokat,
csak 13.5W-ot, miközben a gyári lámpa is bekér 5W-ot, és mennyit ér...:B

[ Szerkesztve ]

(#25023) #50433536 válasza Burt1793 (#25020) üzenetére


#50433536
törölt tag

Mi lehet az a sok kosz, kiderült végül? Nekem egyik robogómban sem volt ilyen sok, de az is igaz, hogy csak 4-6ezer km van bennük. De akkor is honnan van annyi por?
A görgők széle nagyon kopott volt, nem onnan dörzsölődött le? Akkor sok hiányozhat a görgőkből. A gyári méretei megvannak, meg lehet mérni tolomerovel.

[ Szerkesztve ]

(#25024) Burt1793 válasza #50433536 (#25023) üzenetére


Burt1793
veterán

Mértem, meg volt a 18mm-es szélesség és 22,6-23 között volt az átmérő (névleges 23). 6 ezret futott techpulley görgők ezek.
Az a sok kosz a szíj elvileg.

(#25025) #50433536 válasza Burt1793 (#25024) üzenetére


#50433536
törölt tag

A görgőket zsír nélkül kell berakni? (Ezeket elvileg nem kell)

Nem volt előtte zsírozva, mostanra meg kiszáradt és ezért hangja lett?

(#25026) Burt1793 válasza #50433536 (#25025) üzenetére


Burt1793
veterán

Nem voltak zsírozva sosem.

(#25027) DigitXT válasza Burt1793 (#25026) üzenetére


DigitXT
félisten

És egyáltalán nem volt zsíros a kosz, szóval a szimeringek is köszönik jól vannak.

(#25028) #50433536 válasza Burt1793 (#25026) üzenetére


#50433536
törölt tag

Ha bezsirozod a görgőket és csökken vagy elmúlik a hangja, akkor tutira a görgők miatt volt. Csak egy teszt, utána alaposan ki kell takarítani benzinnel.

Vagy sztenderen állva forgatod és közben fékezheted a hátsó gumit bakanccsal, vagy valami gumival, mintha elindulnal és terhelés lenne rajta. Ha akkor előjön a kopogás, jobban meg hallgathatod honnan jön pontosan.

(#25029) DigitXT válasza #50433536 (#25028) üzenetére


DigitXT
félisten

Szerintem messze nem zörög annyira, hogy megérje ezt a szarakodást...:DD
Szerk: gondolok itt a görgők bezsírozására, majd takarításra. Arról már nem
is beszélve, hogy egy nem zsíros variót zsírozva összebassza a teljes deklit,
nagy valószínűséggel a szíjat is, az meg nagyon nem barátja az ilyesminek...

[ Szerkesztve ]

(#25030) #50433536 válasza DigitXT (#25029) üzenetére


#50433536
törölt tag

Lehet hogy nem éri meg, :R én nem hallottam mennyire zörög, csak Burt megint felhozta a kérdést, hogy foglalkozzunk vele, ebből gondolom hogy nagyon zavarja.

Nekem is volt már a kocsimban, hogy valami zörgött hátul és két évig nem tudtam rájönni mi az, már futómű vizsgálaton is voltam vele. Az ideg kerülgetett miatta. :)
(Aztán véletlenül rájöttem, hogy a hátsó rendszámtábla tartó zörög a kombi hátsó ajtaján.)

(#25031) mAtech válasza #31733248 (#25011) üzenetére


mAtech
aktív tag

Hát igen. Ez a magasság azért nem alacsony. Nekem meg lehet sok lenne az ülés pozíció a 170 cm-el.

Ha nem vigyázunk a természetre, ő se fog mi ránk...; De hát ugye aki akar az a betonba is beleköt...

(#25032) tome0001


tome0001
senior tag

Sziasztok,
Adott egy yamaha xmax 400, ami eddig harom szerelonel jart, amiatt hogy 2000-3500 fodulaton picit rangat kis gazadasra. Ketto azt mondta hogy yamaha betegseg, nem kell vele nagyon foglalkozni.
Gorgo es csuszka cserelve volt, ami meg is oldotta a rangatast, de 300km utan visszatert a probléma.
A 3. Szerelo azt javasolta, hogy hiaba zsir nelkuli a gyari gorgo, megis erdemes vekonyan gorgozsirral bekenni, az szerinte megoldja a problemat.
Szerintetek ez tenyleg megoldhatja a problemat?
Van aki ugyanilyen cipoben jart mint en xmax/majesty tipusoknal?
Koszi elore is a valaszokat!

(#25033) Burt1793


Burt1793
veterán

Ma mentünk egy kört meló után, mivel robogóval voltam, így azzal mentem. Nyélgáz végig... 150 km volt, szóval meg lesz a 4 literes fogasztás 100-on, az biztos. :D
Imbolyog, nincs motorfék, nagyon gyenge, de a tucano jó meleg (a többiek fáztak estefelé, én meg a markolatfűtést is rátoltam este a nyári kesztyűre), a kanyarokban behoztam pár egyenesben való lemaradást, de amikor a 90-nel menő autókat előzgették, akkor ott elmaradtam...
Dicsérték, hogy milyen jól megy ahhoz képest, meg, hogy viszi a 140-et (nekik is csal az órájuk :D).

(#25034) DigitXT válasza Burt1793 (#25033) üzenetére


DigitXT
félisten

milyen jól megy ahhoz képest
... hogy egy moped.:))

(#25035) Burt1793 válasza DigitXT (#25034) üzenetére


Burt1793
veterán

Ja 😃
Amúgy az imbolygás kanyarban tuti csökkenne egy új gumival, mert eléggé sarkosra van kopva annnak ellenére, hogy van még rajta minta bőven.

(#25036) yodamastah válasza Burt1793 (#25035) üzenetére


yodamastah
őstag

Tmax :D

Juteszembe az összefoglalót nem kéne updatelni kicsit? :D

(#25037) #50433536 válasza Burt1793 (#25035) üzenetére


#50433536
törölt tag

Ha jók a gumi szilentek, akkor nagy eséllyel a gumi miatt mászkál a fara.
Nekem is a gumi csere oldotta meg.

(#25038) Burt1793 válasza #50433536 (#25037) üzenetére


Burt1793
veterán

Nem a fara, az eleje, nincs rajta súly, pedig előre és oldalra dőlve kanyarodtam.
Nem volt lassú, BajnaHéregen 80nal vette óra szerint a kanyarokat, utolértem pár kemény motorost... :C

(#25039) Burt1793 válasza Burt1793 (#25038) üzenetére


Burt1793
veterán

Most tankoltam, 3,9/100km lett a csapatós fogyasztás. Tdm így menve (jó, kicsit dinamikusabban előzve 😃) 5,2 körül fogyaszt.

(#25040) yodamastah válasza Burt1793 (#25039) üzenetére


yodamastah
őstag

Ha már Tdm.

Tdm vs tmax videó megvan? :D [link] (tmaxos csákó csak úgy 2. perctől látható)

(#25041) Burt1793 válasza yodamastah (#25040) üzenetére


Burt1793
veterán

Láttam már hasonlókat, a tdm-esek erre izgulnak. :D Szegény tmax-os... a motorja csúszva gyorsult. :Y

(#25042) csongi válasza yodamastah (#25040) üzenetére


csongi
Topikgazda

Ezt a jogsit ha volt is, egy eletre elfelejtheti. :)

(#25043) FeniX- válasza csongi (#25042) üzenetére


FeniX-
aktív tag

A rendőrnek mitől dől el magától annyi idő után a motorja? (2:53-nál)

(#25044) Burt1793 válasza FeniX- (#25043) üzenetére


Burt1793
veterán

Valszeg nem tolta ki ütközésig az oldaltámaszt.

(#25045) #50433536 válasza Burt1793 (#25044) üzenetére


#50433536
törölt tag

Valószínűleg így van... Az oldaltámasszal nagyon vigyázni kell, főleg egyenetlen talajon. A kézifékes motorok ebben előnyben vannak.

(#25046) yodamastah


yodamastah
őstag

Megkuldtem a tmaxot. Sajna nemtom jobban ledonteni, mert leèr a középsztender.

(#25047) Micsurin válasza yodamastah (#25046) üzenetére


Micsurin
nagyúr

Neeeem kell az oda! :DDD

The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.

(#25048) Plero válasza yodamastah (#25046) üzenetére


Plero
tag

szereld le a sztendert!!

"Olyan nincs, hogy nincs" + www.plenter.atw.hu

(#25049) #50433536 válasza yodamastah (#25046) üzenetére


#50433536
törölt tag

Azért csak óvatosan döntögess.

(#25050) Micsurin válasza csongi (#25042) üzenetére


Micsurin
nagyúr

csongi neked mennyit eszik a FES? Apummal számoltunk egy 4,4-et és kicsit, hát öhhm.... :DDD :N Pedig nem tűnik túl dúsnak és a karbi is jó most. Előtte nem evett ennyit olyan 3,9-4 volt.

Gyári szíj milyen hosszú? 915-945mm közt lassan mindent találunk; a manualban meg nem találom fixen vaksi leszek ha benne van.

The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.