Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] Gurulunk, WAZE?!
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [ubyegon2:] Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
- Utoljára frissítve: 2023-04-22 06:57:22
LOGOUT.hu
Hozzászólások
-Mosquito-
őstag
Hm,fura. Azt dobja fel,hogy jó rá. Helyedben hívnám a SHOXot segítségért.
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
#31733248
törölt tag
Ott voltam, először azt hitték, bennem van a hiba, de aztán rájöttek, hogy nem. Épp most írtam persunak a motoros topicban:
Nézd meg itt a negyedik oldalon, másképp is néz ki a Givi által ábrázolt csomagtartó, mint a valóságban.
yodamastah
őstag
Marad a gányolás, vagy csere x-maxra
#31733248
törölt tag
Az Integrával szemezek nagyon.
Burt1793
veterán
Tegnap megint szarrááztam este, de az kiderült, hogy a Tüskecsarnok környéke elég biztonságos. 18tól hajnal 1ig benne hagytam a kulcsot az sh gyújtáskapcsolójában az utcán és nem vitték el. Oké, a hátsó kereket lezártam, de a kulcsot se bántották.
gonger
senior tag
Mert biztos nem azon a kulcscsomón volt a lakat kulcsa :-)
nyogo83
senior tag
Nekem a legemlekezetesebb, mikor penteken hazaerve a parkoloban osszefutottam haverral, aztan annyira elterelte a figyelmem, hogy benne hagytam a kulcsot a motorban. Se lezarva, se semmi.
Hetfo reggel meg meloba indulas elott full ideg voltam, hogy nem talaltam sehol a kulcsot
Burt1793
veterán
Ez is hasonló volt, pakolgattam össze-vissza és jöttek ketten éppen.
gonger: nem, a gyújtáskulcson nincs más, csak egy magyar zászlós szalag, az szétázott az esőben, amíg kint volt. 😃
Én meg amikor mentünk kifele este, kerestem a kulcsot, már aggódtam, hogy elhagytam. 😃
[ Szerkesztve ]
mAtech
aktív tag
Akkor a postások copórolleren vannak feszt az YBR125-el?
Ha nem vigyázunk a természetre, ő se fog mi ránk...; De hát ugye aki akar az a betonba is beleköt...
mAtech
aktív tag
Mi baj a méretével? Ülésmagassága sok? Mondjuk a 830 mm már-már enduros az tény.
Ha nem vigyázunk a természetre, ő se fog mi ránk...; De hát ugye aki akar az a betonba is beleköt...
#31733248
törölt tag
191 cm-es vagyok szóval az még jó, az összecsomagolt láb nem tetszik.
bajnokpityu
félisten
más az igényszintünk
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
NYPD
aktív tag
Mákod volt, mint nekem a Városmajor u.ban egyszer, letettem a motort és bementem dolgozni, délután egy cetli volt a motoron, hogy a kulcsot átvehetem a szívklinikán, mert bennehagytam. Van még egy két rendes ember.
[ Szerkesztve ]
Burt1793
veterán
Folytassuk még egy kicsit a távnyomozást a kattogás kapcsán.
Középsztenderen nincs hang, pedig olyankor sisak nélkül, mellette állok. Furcsa módon balra dőlve hangosabbnak hallom menetközben. Motorféken csendesebbnek.
Álló motornál a kereket megforgatva nem hallom, de sztenderen se, szóval ezen még tovább kell menni, majd valami lejtőn gurulok egyet nagyobb sebességgel, lábbal hajtva...
Ja és egy nagy esőzés után kezdte el...
Tehát vagy a görgők, vagy a kerékcsapágy, vagy a kuplungpofák, vagy a kuplungot dekli felől támasztó csapágy adja ki a hangot.
Ha a görgők, akkor letojhatom?
Ha a kerékcsapágy? Ha a csapágy, akkor illene cserélni, nehogy a tengely tönkremenjen? Ha a kuplung?
Most ki van tisztítva, kézzel megmozgatva a cuccokat, semmi nem tűnt rossznak.
(#25013) NYPD: Igen, több, mint 6 órát állt ott magában, mondjuk sokan sétálnak ott.
Most felraktam a tucano-t, így ha benne hagyom a kulcsot, nem látszik.
[ Szerkesztve ]
#50433536
törölt tag
A fékbetétek nem lehetnek? Nekem már volt hogy kattogott, mert a betétet feszítő lemezke elhajlott. Fékezéskor elmúlik.
Gázadáskor sűrűbben kattog, van köze a motor fordulatszámához? Vagy inkább a sebességgel változik a kattogás sűrűsége?
[ Szerkesztve ]
#50433536
törölt tag
Szerintem a kerékcsapágy nem valószínű. Ha az annyira lógna, hogy menet közben is hallani lehet, akkor a kerék már kézzel mozgatva is instabil lenne és a motor se lenne stabil menet közben, hanem kóvályogna az úton. Ha a kerékcsapágy annyira szétesik, eltörik, hogy már hangja is van, akkor azt egyből észre vennéd a motor mozgásán.
"a kuplungot dekli felől támasztó csapágy" - ugyanaz a szitu, mit előbb...egy csapágy ritkán kattog, inkább sírni szokott. Ha már kattog, akkor eltört és könnyen észre lehet venni ha leveszed a deknit és kézzel megvizsgálod a csapágyat. Kézzel, újjal megforgatva érezni ha darálósan, akadósan forog. Ha simán forog és nincs lógása, akkor semmi baja.
"a görgők" - szerintem azokat középtámaszon járatva is hallanád.
Esetleg, amikor ráülsz, nem érhet bele valami a hátsó gumiba?
[ Szerkesztve ]
Burt1793
veterán
Simán forgott a csapágy, minimális röcögést éreztem, amikor ujjal forgattam.
Középállványon pörgetve nem jön elő...
Furcsa, hogy a nagy eső után kezdte (lehet, hogy csak véletlen).
Fülre a motor főtengely (hajtó pulley) forgásával egyezik a szaporaság, nem a hajtottal, de ezt azért nehéz kihallani, mert felbőg a motor és elnyomja, ha gázt adok, de mintha a hang is hirtelen begyorsulna (jó veszélyes ezt hallgatgatni, mert belra le kell nézni sisakban...).
Féket kipróbálom holnap, köszi.
A görgők a legesélyesebbek, hogy pályára merőlegesen kocognak.
[ Szerkesztve ]
#50433536
törölt tag
Gázadáskor a görgők befeszülnek, ilyenkor szokott hangjuk lenni egy másodpercre, majd elmúlik. Menet közben nem adnak hangot, mert feszítve vannak, nyomják a nyomólapot. Gázelvételkor is szoktak csörögni, mert akkor megszűnik, csökken a feszítettségük (milyen szó ez ). Ha menet közben hallani, akkor nem biztos, hogy görgő... de majd megmondják a jártasabbak.
Ha a főtengely fordulatával változik a kopogás, akkor sok minden lehet... láttam olyat, hogy a vezérműtengely csavarjai fellazultak és a vezérműtengely csapágy fészke belevert a szelep deknibe... reméljük nem ilyen baja van.
Vazze most jut eszembe, nem a vezérműláncot hallod csattogni, nem tört el a láncfeszítő rugója?
[ Szerkesztve ]
DigitXT
félisten
Én pl. a rollerem is a városban használom, aztán nincs mindenhol közvilágítás...
ám egy-két kínai mókusvakítóval minden megoldható: semmi, gyári, bicaj, KÍNAI.
-> -> ->
Két bicajos lámpával már kúltúráltan lehet rollerezni*, de a reflektor mindent visz!
*: nyilván egy picit kisebb a tempó, mint ugyanez motorkerékpáron - nyehehe.
Sajnos az egyik bicajos lámpa ma tőből letört. Nem sokáig élvezhettem a fényét.Szerk: bocs az OFF-ért, csak gondoltam berakom a képsorozatot, mivel némileg
témába erőszakolható, ráadásul a mókuslövő huszi.gyb-től van. Már csak az a
kérdés, hogy mivel fognak menni rallycrossozni a 24 órás futamra??? Meglátjuk...
Szerk2: de úgy is felfoghatjuk, hogy le van tesztelve, tényleg van benne kakaó.
ON: Madisonra azért nem rakok ilyet, mert instant kilő a rendőr, hogy ez mi a tök!
(Nem vicc, hogy mókusvadász felszerelés, mert vetítési kép, mint olyan, az nincs.
Szór telibe mindent. Ami mint munkalámpa, meg offroad vállalható. Közútra nem.)
[ Szerkesztve ]
Burt1793
veterán
Álló helyben, középállványon 100 km/hig felgyorsítottam, nincs jelen a kopogás, szóval a motort kizárhatjuk.
A görgőre vonatkozó meglátásod igaz, de én a pályára merőleges irányra tippelek, nekem ez még logikusnak tűnik, ha megnézed a feljebb linkelt képet a szerelésről, azon úgy látszik, hpgy szélesebb a görgőpálya a görgőnél. Pedig nem tűnt kopottnak a görgő (6 ezer km van benne).
Az érdekes még, hogy hidegen se hallatszik annyira, de ha az első kereszteződésbe bedobom balra, akkor igen.
Ha a kuplungos tengelyt támasztó csapágyat kizárhatjuk, akkor sztem a görgő a megfejtés.
Burt1793
veterán
Csodálkozol, hogy lemerültél itt hazafelé ilyen fotonágyúval? 😃 vagy ez nem az a békásmegyeri visszaút?
DigitXT
félisten
Nem akkor még hátizsákban volt a cumó. Amúgy nem fogyaszt sokat,
csak 13.5W-ot, miközben a gyári lámpa is bekér 5W-ot, és mennyit ér...
[ Szerkesztve ]
#50433536
törölt tag
Mi lehet az a sok kosz, kiderült végül? Nekem egyik robogómban sem volt ilyen sok, de az is igaz, hogy csak 4-6ezer km van bennük. De akkor is honnan van annyi por?
A görgők széle nagyon kopott volt, nem onnan dörzsölődött le? Akkor sok hiányozhat a görgőkből. A gyári méretei megvannak, meg lehet mérni tolomerovel.
[ Szerkesztve ]
Burt1793
veterán
Mértem, meg volt a 18mm-es szélesség és 22,6-23 között volt az átmérő (névleges 23). 6 ezret futott techpulley görgők ezek.
Az a sok kosz a szíj elvileg.
#50433536
törölt tag
A görgőket zsír nélkül kell berakni? (Ezeket elvileg nem kell)
Nem volt előtte zsírozva, mostanra meg kiszáradt és ezért hangja lett?
Burt1793
veterán
Nem voltak zsírozva sosem.
DigitXT
félisten
És egyáltalán nem volt zsíros a kosz, szóval a szimeringek is köszönik jól vannak.
#50433536
törölt tag
Ha bezsirozod a görgőket és csökken vagy elmúlik a hangja, akkor tutira a görgők miatt volt. Csak egy teszt, utána alaposan ki kell takarítani benzinnel.
Vagy sztenderen állva forgatod és közben fékezheted a hátsó gumit bakanccsal, vagy valami gumival, mintha elindulnal és terhelés lenne rajta. Ha akkor előjön a kopogás, jobban meg hallgathatod honnan jön pontosan.
DigitXT
félisten
Szerintem messze nem zörög annyira, hogy megérje ezt a szarakodást...
Szerk: gondolok itt a görgők bezsírozására, majd takarításra. Arról már nem
is beszélve, hogy egy nem zsíros variót zsírozva összebassza a teljes deklit,
nagy valószínűséggel a szíjat is, az meg nagyon nem barátja az ilyesminek...
[ Szerkesztve ]
#50433536
törölt tag
Lehet hogy nem éri meg, én nem hallottam mennyire zörög, csak Burt megint felhozta a kérdést, hogy foglalkozzunk vele, ebből gondolom hogy nagyon zavarja.
Nekem is volt már a kocsimban, hogy valami zörgött hátul és két évig nem tudtam rájönni mi az, már futómű vizsgálaton is voltam vele. Az ideg kerülgetett miatta.
(Aztán véletlenül rájöttem, hogy a hátsó rendszámtábla tartó zörög a kombi hátsó ajtaján.)
mAtech
aktív tag
Hát igen. Ez a magasság azért nem alacsony. Nekem meg lehet sok lenne az ülés pozíció a 170 cm-el.
Ha nem vigyázunk a természetre, ő se fog mi ránk...; De hát ugye aki akar az a betonba is beleköt...
tome0001
senior tag
Sziasztok,
Adott egy yamaha xmax 400, ami eddig harom szerelonel jart, amiatt hogy 2000-3500 fodulaton picit rangat kis gazadasra. Ketto azt mondta hogy yamaha betegseg, nem kell vele nagyon foglalkozni.
Gorgo es csuszka cserelve volt, ami meg is oldotta a rangatast, de 300km utan visszatert a probléma.
A 3. Szerelo azt javasolta, hogy hiaba zsir nelkuli a gyari gorgo, megis erdemes vekonyan gorgozsirral bekenni, az szerinte megoldja a problemat.
Szerintetek ez tenyleg megoldhatja a problemat?
Van aki ugyanilyen cipoben jart mint en xmax/majesty tipusoknal?
Koszi elore is a valaszokat!
Burt1793
veterán
Ma mentünk egy kört meló után, mivel robogóval voltam, így azzal mentem. Nyélgáz végig... 150 km volt, szóval meg lesz a 4 literes fogasztás 100-on, az biztos.
Imbolyog, nincs motorfék, nagyon gyenge, de a tucano jó meleg (a többiek fáztak estefelé, én meg a markolatfűtést is rátoltam este a nyári kesztyűre), a kanyarokban behoztam pár egyenesben való lemaradást, de amikor a 90-nel menő autókat előzgették, akkor ott elmaradtam...
Dicsérték, hogy milyen jól megy ahhoz képest, meg, hogy viszi a 140-et (nekik is csal az órájuk ).
DigitXT
félisten
milyen jól megy ahhoz képest
... hogy egy moped.
Burt1793
veterán
Ja 😃
Amúgy az imbolygás kanyarban tuti csökkenne egy új gumival, mert eléggé sarkosra van kopva annnak ellenére, hogy van még rajta minta bőven.
yodamastah
őstag
Tmax
Juteszembe az összefoglalót nem kéne updatelni kicsit?
#50433536
törölt tag
Ha jók a gumi szilentek, akkor nagy eséllyel a gumi miatt mászkál a fara.
Nekem is a gumi csere oldotta meg.
Burt1793
veterán
Nem a fara, az eleje, nincs rajta súly, pedig előre és oldalra dőlve kanyarodtam.
Nem volt lassú, BajnaHéregen 80nal vette óra szerint a kanyarokat, utolértem pár kemény motorost...
Burt1793
veterán
Most tankoltam, 3,9/100km lett a csapatós fogyasztás. Tdm így menve (jó, kicsit dinamikusabban előzve 😃) 5,2 körül fogyaszt.
yodamastah
őstag
Ha már Tdm.
Tdm vs tmax videó megvan? [link] (tmaxos csákó csak úgy 2. perctől látható)
Burt1793
veterán
Láttam már hasonlókat, a tdm-esek erre izgulnak. Szegény tmax-os... a motorja csúszva gyorsult.
csongi
Topikgazda
Ezt a jogsit ha volt is, egy eletre elfelejtheti. :)
FeniX-
aktív tag
A rendőrnek mitől dől el magától annyi idő után a motorja? (2:53-nál)
Burt1793
veterán
Valszeg nem tolta ki ütközésig az oldaltámaszt.
#50433536
törölt tag
Valószínűleg így van... Az oldaltámasszal nagyon vigyázni kell, főleg egyenetlen talajon. A kézifékes motorok ebben előnyben vannak.
yodamastah
őstag
Micsurin
nagyúr
Neeeem kell az oda!
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
Plero
tag
szereld le a sztendert!!
"Olyan nincs, hogy nincs" + www.plenter.atw.hu
#50433536
törölt tag
Azért csak óvatosan döntögess.
Micsurin
nagyúr
csongi neked mennyit eszik a FES? Apummal számoltunk egy 4,4-et és kicsit, hát öhhm.... Pedig nem tűnik túl dúsnak és a karbi is jó most. Előtte nem evett ennyit olyan 3,9-4 volt.
Gyári szíj milyen hosszú? 915-945mm közt lassan mindent találunk; a manualban meg nem találom fixen vaksi leszek ha benne van.
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- Eredeti - Apple USB-C kábellel és Magsafe 2 - minden típus - macbook töltő - garancia
- Macbook Pro 16" - 2020 gyártás, i9 és i7, 32/512GB, 4GB Radeon, touchbar, garancia, szürke
- Macbook Pro 15" - 2019, 8 mag i9, 32/512 GB, 4GB Radeon, 90 ciklus, garancia, doboz, szürke (65)
- Macbook Pro 15" - 2018, 6 mag i7, 16/256 GB, 4GB Radeon, 83 ciklus, garancia, ezüst (02)
- Macbook Pro 15" - 2017, 4 mag i7, 16/256 GB, 4GB Radeon, 99%, garancia, doboz, szürke