Hirdetés

2024. június 9., vasárnap

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-04-22 06:57:22

LOGOUT.hu

Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!":)
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#18101) csongi válasza zodes (#18099) üzenetére


csongi
Topikgazda

Nem tudom ,hogy attol lesz e jo mert a bal oldalon van a thermostat. :)
A benzinesedest az injeltor fej faradasa okozza. Elhelyezkedesebol adodoan a benzin szepen lefolyik a hengrbe, onnan tovabb a karterbe. Minel tobbszor hasznalja az ember rovidtavon annal hamarabb higul el az olaj.
Igy meg kimelegedni parologni sem tud a benzin. De a fo gond a benzinnel, hogy oldja az olaj adalekokat es szetcseszi a vizkozitast.
Atnezes:
Nem tudom melyik szerelonek mit jelent.Azt tudom nalam mit jelent.
Az elso gumi szeleptol a hatso gumiszelepig. Minden leszedve rola.

(#18102) runner 125 válasza DigitXT (#18095) üzenetére


runner 125
nagyúr

Valahol fentebb láttam, h az SH300 nem szimpatikus számodra. Hh?

"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

(#18103) DigitXT válasza runner 125 (#18102) üzenetére


DigitXT
félisten

Abszolút nem az esetem. A sportosabb, "feet forward" modelleket csípem...:R
Számomra értelmesebb kasztnikialakítással jobb pozícióból indulna, mert a blokk
erős, a nagy kerék stabil, a Honda meg minőség.:D Ja, és kizárólag az ABS-es...

Szerk: egy 350-es Piaggio X10-zel is szemezek* a T-Max mellett, de ez elmélet...

*: értsd, elrakom a kedvencekbe a hirdetést, mert elméletileg tetszik. Pénz nincs.

[ Szerkesztve ]

(#18104) runner 125 válasza DigitXT (#18103) üzenetére


runner 125
nagyúr

Jahm, ebben egyetértünk. A city vonal nekem sem zsánerem. Kár egyébként h a Honda nem húzza be az ütőkártyát (ha már az olaszok ennyire lepattantak róla). Nem is nagyon van a piacon kompakt méretű, 3-400 ccm-es sportrobogó.
Kb. a Vespa 300, de az meg díszboozyknak való.

"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

(#18105) Burt1793 válasza runner 125 (#18104) üzenetére


Burt1793
veterán

A Vespa 300 ugyanolyan hokedli, mint az sh300, csak kisebbek a külső méretei és a kereke... Nem olyan rossz azért az SH, az olaszok is mutatják, Nápolyban nagyon sok volt belőle.

(#18106) Plero válasza Plero (#18059) üzenetére


Plero
tag

Sajnos a hűtő cserés. Ezer sebből spriccel. :D Valami kátrányos anyag van kívül rajta néhány helyen. Lehet ezt akarták eltávolítani és a vegyszer megette a hűtőt. Vagy a hűtőtömítő válik le belülről!
Az előző tulajnak vagy mesterének sok Reiser csavarja volt. Mindenhová azt rakott. Még a mm-es menetű lemezanyákba is! :(
A plexi lefogó csavarok alá kell tenni műanyag alátétet vagy csak elég a peremes belsőkulcsnyílású csavar?
Az Atlantic 500-as (bálna) computerét lehet valahogy valami műszerrel kiolvasni?

"Olyan nincs, hogy nincs" + www.plenter.atw.hu

(#18107) DigitXT válasza Burt1793 (#18105) üzenetére


DigitXT
félisten

Szerintem a LE/tömeg arányra gondolt.:) Mondjuk abban a Velvet 400 jó volt...

Szerk: egyébként semmi sem olyan rossz, mint aminek az ember elképzeli.:D
Nem gondoltam volna, hogy egyszer Cygnusozni fogok a városban, erre tessék.
Mondjuk meg nem venném, az is igaz, DE abszolút nem használhatatlan cucc:
biztos meg tudnék barátkozni egy SH-val is. Ha csak az A-ból B-be jutás a cél.

[ Szerkesztve ]

(#18108) Burt1793 válasza DigitXT (#18107) üzenetére


Burt1793
veterán

Ebben nem is kételkedem. 😃 Azért ez nagyon más mint a kisméretű hokedlik. Ez nagyméretű hokedli.
Nagyon jó robogó. Sajnos én se fogom hosszabb távon összehasonlítani a kanapérobogóval, mert nem lesz olyanom, maradok a rendes motornál és az sh mellett.

(#18109) FeniX-


FeniX-
aktív tag

Sziasztok,

laikus kérdés, hogy mi a különbség a linkben szereplő önindító relé alkatrészek között?
(Az 5-ös alkatrészre gondolok a listában)
A gyári és a ~3000 ft-s teljesen fordítva volt bekötve. (ráadásul, nem felcserélhető a beszerelése sem)
Ennyi féle-fajta relével szerelték ezt a típust? A fene gondolta volna.
Az utángyártott relé képeinél látszik, hogy máshol van a "nagy alátétes" csavar az egyik és a másik esetében.

[link]

Igen, nyílván rájöttem, hogy nem ez volt nekem a rossz alkatrész (maradunk a szabadunfutós verziónál) csak kíváncsi vagyok, hogy miért van 3 fajta indítórelé egy típushoz, egy évjárathoz, ráadásul ekkora árkülönbségekkel?

Üdv, sziasztok.

[ Szerkesztve ]

(#18110) DigitXT válasza FeniX- (#18109) üzenetére


DigitXT
félisten

A relé kapcsolt* lábainak nem igazán létezik polaritása. Vagy hogy érted,
hogy fordítva volt bekötve?:D Ennek egy dolga van: kis áramú vezérlőjelre
kapcsolja össze a két lábát, a vezérlőjel megszűnésekor meg engedje el.
Az nagyjából tökmindegy kellene, hogy legyen, hogy melyik lábon van az
akku, és melyik lábon az önindító... Aztán lehet, hogy tévedek...:))

*: ez amúgy nem is sima relé, hiszen a vezérlőjel is viszonylag bonyolult.
Malagutiéknál úgy csinálják, hogy a logikát két külön relé csinálja, ami a
nagy áramot kapcsolja, arra már csak két kanóc megy, vezérlés gyanánt.
(És még biztosítékot sem építettek be - mondjuk az 80A kevés is lenne.)

MÁS: kinyitott a Malaguti, juhú! Maradék alkatrészek megrendelve.:R

Ja, és a gyári felára: tudod mennyibe kerül egy Honda logó? Na ugye...;]

[ Szerkesztve ]

(#18111) FeniX- válasza DigitXT (#18110) üzenetére


FeniX-
aktív tag

Szia, úgy értettem, hogy ugyanúgy bekötve, és a helyére rakva a relét, se kép, se hang. Majd egy villamossághoz konyító kollégámmal kimértük multiméterrel (+ 12v), és az ellenkező oldalú csatlakozók hozták működésbe a relét.
Ráadásul, fordítva be sem lehet szerelni, mert a saru furata, aminél fogva rögzíted a csavarral, nem központos, hanem kicsit el van tolva az egyik oldalra, tehát pl. az akksi csatlakozóját véletlenül sem tudod a másik oldalra visszaszerelni.
De amúgy persze értem, a gyári alkatrészeknél a felárat, de itt miért van 3 fajta alkatrész is, azt nem értettem.

[ Szerkesztve ]

(#18112) csongi válasza Plero (#18106) üzenetére


csongi
Topikgazda

Rakhatsz alátétet baja nem lesz.
A komputert lehet olvasni, de azt nem tudom, hogy kinek van rá cucca.
A hűtő cserés. Ha ilyen állapot van , akkor teljes hűtőkör takarítás, thermosztátot kivenni, takarítani.
FeniX-
Az egyik Hona a másik OEM, a harmadik meg ott van.
Nem mindegy milyen sajnos. nem mindegy az A. A relé kötése sem mindegy, mert az akkumlátor csatlakozó oldalról vezérli a relét is. Kiváltható másik relével, de ahhoz jobb ha villamossági szerelőhöz viszed, mert tuti át kell kötni pár vezetéket a normál működéshez.

[ Szerkesztve ]

(#18113) Plero válasza csongi (#18112) üzenetére


Plero
tag

Köszi. Csere megvolt, takarítás megvolt, légtelenítés megvolt.
Alátétet veszek akkor.
Hol a csatija a computer-nek amin olvasható az infó? Milyen műszer kell hozzá?

"Olyan nincs, hogy nincs" + www.plenter.atw.hu

(#18114) csongi válasza Plero (#18113) üzenetére


csongi
Topikgazda

Ha jól emlékszem elöl a lampa feletti fekete spoiler mögött.
Azt nem tudom milyen műszer kell hozzá. De mit szeretnél ott kiolvasni?

(#18115) Plero válasza csongi (#18114) üzenetére


Plero
tag

Mindent!! :D A lelki világából!

"Olyan nincs, hogy nincs" + www.plenter.atw.hu

(#18116) FeniX- válasza csongi (#18112) üzenetére


FeniX-
aktív tag

Értem, csak gondoltam, hogyha az autós világban is van utángyártott alkatrész, ami 95%-osan csereszabatos a gyárival, akkor ez itt sem lesz probléma. :-D

[ Szerkesztve ]

(#18117) kcsa válasza FeniX- (#18116) üzenetére


kcsa
veterán

Autós világban is van utángyártott alkatrész - már amire ugye. Van amiből csak a méregdrága gyári van. Hozzak példákat? :DDD

(#18118) FeniX- válasza kcsa (#18117) üzenetére


FeniX-
aktív tag

Nem, nem, mindent értek, és nem akarom kötni az ebet a karóhoz.

(#18119) kcsa válasza FeniX- (#18118) üzenetére


kcsa
veterán

De a kedvencemet azért megosztom:

"Kedves Mondeo Club!

A sok utángyártott szabályzó probléma miatt, kénytelenek vagyunk árainkon változtatni. Az MK3-as Mondeóhoz a piacon található utángyártott szabályzók majdnem mind hibásak (áramfelvételük van vagy pulzálnak), ezért többet nem forgalmazzuk őket. Gyári új szabályzót a cég azóta sem kínál az autóhoz, csak komplett generátort. Áraink a következőképpen alakulnak:"

A pénzügyesek meg csak dörzsölik a tenyerüket :D

(#18120) FeniX- válasza kcsa (#18119) üzenetére


FeniX-
aktív tag

Faxa, kellemes.

Tényleg áldásos lenne azért, ha lassan újra megértenék a gyártók, hogy az emberek nem a 2-3 év után eldobható vackot keresik, hanem a tartósságot.
Persze, ez meg a pénzügyesek ellen szól.

Nincs jó megoldás.

(#18121) Hauptmann


Hauptmann
addikt

Van fórumtárs Kaposvár környékéről?

(#18122) kcsa


kcsa
veterán

Nna, felkerültek az új gumik.

Mindig rácsodálkozom ilyenkor, hogy a kockásra kopott régi szarok után milyen faszán lehet fordulni :)

(tudom, retkes)

(#18123) DigitXT válasza kcsa (#18122) üzenetére


DigitXT
félisten

Pirelli?

(#18124) kcsa válasza DigitXT (#18123) üzenetére


kcsa
veterán

(#18125) Burt1793 válasza kcsa (#18122) üzenetére


Burt1793
veterán

Menő, nekem is kell majd valami, ha nekikezdek a szezonnak. Ma beindítottam 2 hónap után, kicsit járattam álló helyzetben, aztán elugrottam vele intézkedni, járatás közben, amíg visszamentem a házba leállt szegénykém, kb. 2 perc után. Aztán amikor indítottam, nem szerette az alapjáratot, adtam kis gázt, elindultam, utána már nem volt gond. Pedig viszonylag friss az olaj és gyertya (1000km-es). Asszem egyszer tavaly is leállt így szezon közben még. Remélem csak a benzin szar neki hidegen, nem érződik semmi probléma.

[ Szerkesztve ]

(#18126) kcsa válasza Burt1793 (#18125) üzenetére


kcsa
veterán

Kék holdtól amikor indultam volna, úgy felkapta az alapjáratot hogy ezerrel, sőt egymillióval pörgött a hátsó kerék, pedig ilyet kb. soha nem csinált előtte sem. Lehet hogy front van :D

(#18127) Burt1793 válasza kcsa (#18126) üzenetére


Burt1793
veterán

Reméljük, hogy csak az. :D

(#18128) DigitXT


DigitXT
félisten

LED műszerfal-világítás.:D Este tesztelem az új izzót, és az átállított magasságot.

Korábban összevissza tekergettem a két oldalát, aztán csodálkoztam, hova világít!

(#18129) kcsa válasza DigitXT (#18128) üzenetére


kcsa
veterán

High quality scooter? Ejha, ezmár valami :D

(#18130) DigitXT válasza kcsa (#18129) üzenetére


DigitXT
félisten

Azám! Japán csodamasina! Sosenemromlikel!:))

(#18131) Bogyó bá' válasza DigitXT (#18130) üzenetére


Bogyó bá'
nagyúr

Nana! Nyugtával (vagy ÁFÁ-s számlával) dicsérd a napot! :D

Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...

(#18132) kcsa válasza DigitXT (#18130) üzenetére


kcsa
veterán

legalább plusz öt mentális lóerő :D

(#18133) DigitXT válasza Bogyó bá' (#18131) üzenetére


DigitXT
félisten

Fogyijára leszek kíváncsi, ez is bekéri-e a 6 lityót, mint alattam minden...:DD
Ma pl. simán 80 fölött kepesztettem a lágymányosin, ami ezzel a géppel...

kcsa: úgy valahogy. Kell is bele, mert a hajtás eléggé gatya: majd ránézünk.
Amúgy a kóválygás összefügg az első fékkel, ha rákezd, az para tud lenni...
De normál esetben nem csinálja. Lámpától kanyarodva, állás után, akkor...!

[ Szerkesztve ]

(#18134) kcsa válasza DigitXT (#18133) üzenetére


kcsa
veterán

Satelis/SH-val garantáltan lehetetlen 6-ot megetetni vele, esetleg start-stop üzemmódban, még nekem se sikerült4-et se :D

(#18135) Plero válasza DigitXT (#18128) üzenetére


Plero
tag

Szép szép, de mutatókat alig látni.

"Olyan nincs, hogy nincs" + www.plenter.atw.hu

(#18136) sityupityu válasza Plero (#18135) üzenetére


sityupityu
veterán

Azt nem kell nézni. :D

--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

(#18137) Burt1793 válasza kcsa (#18134) üzenetére


Burt1793
veterán

Autópályán, végig nyélgázzal 180 km-t tud menni, két jó magas utassal még kevesebbet. Ez a max fogyasztás. :D A teljesen ki nem merülő 9 literes tankot nézve még ez is jó fogyasztás. Ha mondjuk 8,5 litert kiszedsz a tankból, akkor az már 4,7-es fogyasztás folyamatos 140-nel.

(#18138) Bogyó bá'


Bogyó bá'
nagyúr

Most találtam Facsén:

Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...

(#18139) DigitXT válasza Plero (#18135) üzenetére


DigitXT
félisten

Ahogy sityupityu mondja, egyrészt EZEN a vason nem igazán számít...:DDD
Másrészt, a valóságban nem ennyire "rossz" a helyzet. (Csak lehúztam a
fényerőt a fotóhoz, hogy jobban látsszanak a számok.:D) Harmadrészt, a
háttérvilágítás ezen nagyon nem tud segíteni. Vagy rontani. De ha számít,
s erről tudnának mesélni a fórumtársak, hogy nekem volt, hogy számított,
a nagyobb vasnál,
akkor nincs más megoldás, mint a mutatóvilágítás...:N

Magyarázat, 2014-ből. Sajnos a képek már eltűntek (képfeltöltés), de már
így nosztalgiából is előkerestem az eredetiket, hogy mit működtem anno!

Ilyen volt:

Ilyen lett:

Szerk: most a mókusokra vadászott a tompítottam, csavartam rajta lefelé.
Nagyon nem mertem, mert korábban meg 5 méterre ha világított... Tudom,
ki kéne mérni, nem csak érzésre tekergetni. De hát utóbbi egyszerűbb.;]

[ Szerkesztve ]

(#18140) csongi válasza DigitXT (#18139) üzenetére


csongi
Topikgazda

Mondjuk a lampa beallitas motoron.... :)
Elegendo egy utas es maris valtozik. Siman beleszol egy elso teleszkop olaj csere, vagy hatso telo csere, vagy
egy pilota valtas is. :)
Pont tegnap lattam az uj Mondeo lampajat ejszaka szembol. A tavolsagi feher volt, a tompitott meg lila szinu.
A ledes elterjedes fog sok erdekesseget hozni ugy tunik. :)
Hatha eljon az is, amikor a vezeto allithatja a szineket, egy meghatarozott kereten belul.
Leddel ez mar megoldhato.

[ Szerkesztve ]

(#18141) kcsa válasza Burt1793 (#18137) üzenetére


kcsa
veterán

Már majdnem kommenteltem hogy kb. fizikai képtelenség hogy ez a robogó 180-al menjen. Harmadik elolvasásra meg is értettem :DDD

(#18142) Upo válasza kcsa (#18141) üzenetére


Upo
addikt

Biztos is, Digit-ébe is csak 160 van "beleírva"... :C

Blogom: https://logout.hu/blog/upo/index.html | "Az átlagember alvásigénye még 5 perc"

(#18143) kcsa válasza Upo (#18142) üzenetére


kcsa
veterán

Mert az egy szarolasz. Enyém 180-ig van skálázva, mert ez egy high quality scooter :D

(#18144) DigitXT válasza Upo (#18142) üzenetére


DigitXT
félisten

Egyébként gyári varióval a közelébe se jut, hamarabb leforog tiltásig...:))
Ellenben egy kis tuninggal már fel lehet tornászni a végét, értelmes fordulaton,
de nagyon nem komálja: mármint a vasnak se jó, meg a pilóta is kapaszkodik.

Viszont, ha tartós 150-t tolnál, akkor biztos beverne 8-at 100-on. Tehát ~1 órán
át tartana a "móka", mert a 12L-es tank addig bírná. Lassan járj, tovább érsz...

csongi: ahogy az autóban is számít, ha telerakod a csomagtartót... Ezt is utána
kéne állítani, csak sokan sz*rnak rá, látszik is a sok vakító tompítotton. És még
csodálkozik, ha levillogod, hogy ő ugyan nem távolságival jön: ja, csak úgy vakít!

Pedig modernebb autókban kényelmes, egy tekerés a műszerfalon, s beállítható.
Amúgy ha utast viszel a telót is át kellene állítani. De sokan azt sem csinálják...
Mondjuk engem annyira nem érint, mert ritkán viszek utast, ha meg nekem, mint
pilótának be van lőve a motor világítási magassága, az jó: más úgysem vezeti.:D

Szerk: mondjuk a 8000 rpm annyira nem értelmes fordulat: nem erre találtak ki...
(Esetleg lehetne még a végáttétellel játszani, ha valaki végsebességre gyúr, de a
gyorsulás akkor vélhetőleg romlana, az meg nekem nem igazán lenne célom.:D)

Szerk2: a kép címe filcteszt, mert húztam filccel csíkokat a varióra, hogy lássam,
mennyire megy ki a szíj végsebességen. Hát eléggé: enyhén belevert a deklibe.:B
(Érdekes mód Zsámbéktól visszafelé, 1-es úton, lejtőn, 147 kmh környékén tette.)

Szerk3: amúgy olyan gyakran nem cserél olajat az ember a telóban, hogy utána
gond legyen tekerni kettőt a magasságállító csavaron. Nem dísznek van rajta.:F
Amúgy megkaptam már, hogy a Madisonon miért nem elektromosan állítható?:DDD

[ Szerkesztve ]

(#18145) sityupityu válasza DigitXT (#18144) üzenetére


sityupityu
veterán

A filcteszt a legjobb teszt. :) Ezt a képet már mutattad nekem is. A tojás alakú dr pulley görgőket tetted bele. Én nem szeretem őket.
Egyébként nem értem, hiába teszel bele ilyen tojás görgőket a variátornak akkor is van egy maximális zárási szöge aminél kisebb már nem lehet. Tehát gondolok itt arra, hogy a külső és belső tárcsa teljesen összeér, koppan. Na is itt van az amit nem értek, hogy gyári szíjméretet használva hogyan vert az bele a deklibe. Hiszen a varió teljesen összezárt állapotához van a gyári méretű szíj szélessége és hossza tervezve. Tudom, hogy vannak minimális eltérések a különböző gyártók ugyanarra a motorra tervezett szíjai között, de azok annyira minimálisak, hogy nem veszélyeztetik azt, hogy esetleg lefusson a szíj.

[ Szerkesztve ]

--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

(#18146) runner 125 válasza sityupityu (#18145) üzenetére


runner 125
nagyúr

Azért a lefutás és a beleverés között van egy szíjvastagsányi különbség. :D
Nekem annó a Nexus-nál és a 180-as Runner-nél is csíkos a blokkbelső a szíj alatt és fölött, szóval a gyárilag szerelt, gyári szíjak is simán beleérhetnek.

"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

(#18147) sityupityu válasza runner 125 (#18146) üzenetére


sityupityu
veterán

Egyébként pont ezt akartam írni utólag, hogy a pl a runnernél is ott vannak a csíkok. :K Most jutott az eszembe.
Igaz, hogy malossi multi van most benne, de már előtte a gyári meghajtásnál is olyan volt. Tehát azok a csíkok természetesek, nem a variátor tuning miatt kerültek oda.

--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

(#18148) DigitXT válasza sityupityu (#18145) üzenetére


DigitXT
félisten

Hagyományos görgőkkel nem feltétlen koppan össze a két tárcsa.:N
Én erre tudok gondolni. A Dr. Pulley nagyobbat emel*, ez tény...:R

Egyébként ahogy runner is írja, azért még nem fog lefutni a szíj, mert
hozzáért a deklihez, főleg, hogy a Madisonban nincs hely lefutnia, de
a festéket koptatta a szíjról a dekli, az is tény. Nem nagyon... picikét.

Ugrott a fordulatszám, amikor kicsit konkrétabban hozzáért: na akkor
visszavettem a tempóból. De amúgy okés így! Sose megyek ennyivel.
(Ja, amúgy talán még a Multivar is bent volt, már nem emlékszem.:DDD)

*: és ezért csökkenti a fogyasztást: nekem nagyon bejön a karaktere.
De a JCosta is vicces volt, tavasszal szerintem még kísérletezek vele.

[ Szerkesztve ]

(#18149) sityupityu válasza DigitXT (#18148) üzenetére


sityupityu
veterán

Ebben igazad van, sok esetben nem koppan össze a tárcsa hagyományos görgőkkel. :K
Persze lehet tenni ellene, ha optimális minden akkor lehetséges azokkal is.

--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

(#18150) DigitXT válasza sityupityu (#18149) üzenetére


DigitXT
félisten

Amúgy ezt a videót is linkeltem anno? Itt 100 mp-nél látszik, hogy pattan a mutató, majd feljebb kúszik a fordulatszám, aztán ott megragad. Óra 147 valós 143, és ez volt a vége ezen a lejtőn: szerintem innen már tuti hozzáért a szíj a deklihez...:R

Amúgy egyesek szokták a variócsapszeget is lefaragni fogyasztáscsökkentés céljából. Ezzel mondjuk (elméletben) csak a fix tárcsát viszik közelebb, tehát vélhetőleg gyárilag ott sem tudott összeérni.:D Amúgy ennek nem vagyok nagy tudója, sosem próbáltam. Nem szoktam hosszú távon csapatni, hogy végsebesség közelében (vagy csak általában nagy sebességnél) mérhető fogyasztás számítson.

Szerk: videóban a kontaktos vízhőmérőbe nemám belekötni.;]

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.