Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [V.Milán:] Fessünk újra rollert! P2.
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [sh4d0w:] Windows Recall
- [Re:] Ketogén étrend
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] [TheLázs:] ADHS
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
GAMEPOD.hu témák
Téma összefoglaló
- Utoljára frissítve: 2023-04-22 06:57:22
LOGOUT.hu
Hozzászólások
csongi
Topikgazda
Nem tudom ,hogy attol lesz e jo mert a bal oldalon van a thermostat.
A benzinesedest az injeltor fej faradasa okozza. Elhelyezkedesebol adodoan a benzin szepen lefolyik a hengrbe, onnan tovabb a karterbe. Minel tobbszor hasznalja az ember rovidtavon annal hamarabb higul el az olaj.
Igy meg kimelegedni parologni sem tud a benzin. De a fo gond a benzinnel, hogy oldja az olaj adalekokat es szetcseszi a vizkozitast.
Atnezes:
Nem tudom melyik szerelonek mit jelent.Azt tudom nalam mit jelent.
Az elso gumi szeleptol a hatso gumiszelepig. Minden leszedve rola.
runner 125
nagyúr
Valahol fentebb láttam, h az SH300 nem szimpatikus számodra. Hh?
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
DigitXT
félisten
Abszolút nem az esetem. A sportosabb, "feet forward" modelleket csípem...
Számomra értelmesebb kasztnikialakítással jobb pozícióból indulna, mert a blokk
erős, a nagy kerék stabil, a Honda meg minőség. Ja, és kizárólag az ABS-es...
Szerk: egy 350-es Piaggio X10-zel is szemezek* a T-Max mellett, de ez elmélet...
*: értsd, elrakom a kedvencekbe a hirdetést, mert elméletileg tetszik. Pénz nincs.
[ Szerkesztve ]
runner 125
nagyúr
Jahm, ebben egyetértünk. A city vonal nekem sem zsánerem. Kár egyébként h a Honda nem húzza be az ütőkártyát (ha már az olaszok ennyire lepattantak róla). Nem is nagyon van a piacon kompakt méretű, 3-400 ccm-es sportrobogó.
Kb. a Vespa 300, de az meg díszboozyknak való.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
Burt1793
veterán
A Vespa 300 ugyanolyan hokedli, mint az sh300, csak kisebbek a külső méretei és a kereke... Nem olyan rossz azért az SH, az olaszok is mutatják, Nápolyban nagyon sok volt belőle.
Plero
tag
Sajnos a hűtő cserés. Ezer sebből spriccel. Valami kátrányos anyag van kívül rajta néhány helyen. Lehet ezt akarták eltávolítani és a vegyszer megette a hűtőt. Vagy a hűtőtömítő válik le belülről!
Az előző tulajnak vagy mesterének sok Reiser csavarja volt. Mindenhová azt rakott. Még a mm-es menetű lemezanyákba is!
A plexi lefogó csavarok alá kell tenni műanyag alátétet vagy csak elég a peremes belsőkulcsnyílású csavar?
Az Atlantic 500-as (bálna) computerét lehet valahogy valami műszerrel kiolvasni?
"Olyan nincs, hogy nincs" + www.plenter.atw.hu
DigitXT
félisten
Szerintem a LE/tömeg arányra gondolt. Mondjuk abban a Velvet 400 jó volt...
Szerk: egyébként semmi sem olyan rossz, mint aminek az ember elképzeli.
Nem gondoltam volna, hogy egyszer Cygnusozni fogok a városban, erre tessék.
Mondjuk meg nem venném, az is igaz, DE abszolút nem használhatatlan cucc:
biztos meg tudnék barátkozni egy SH-val is. Ha csak az A-ból B-be jutás a cél.
[ Szerkesztve ]
Burt1793
veterán
Ebben nem is kételkedem. 😃 Azért ez nagyon más mint a kisméretű hokedlik. Ez nagyméretű hokedli.
Nagyon jó robogó. Sajnos én se fogom hosszabb távon összehasonlítani a kanapérobogóval, mert nem lesz olyanom, maradok a rendes motornál és az sh mellett.
FeniX-
aktív tag
Sziasztok,
laikus kérdés, hogy mi a különbség a linkben szereplő önindító relé alkatrészek között?
(Az 5-ös alkatrészre gondolok a listában)
A gyári és a ~3000 ft-s teljesen fordítva volt bekötve. (ráadásul, nem felcserélhető a beszerelése sem)
Ennyi féle-fajta relével szerelték ezt a típust? A fene gondolta volna.
Az utángyártott relé képeinél látszik, hogy máshol van a "nagy alátétes" csavar az egyik és a másik esetében.
Igen, nyílván rájöttem, hogy nem ez volt nekem a rossz alkatrész (maradunk a szabadunfutós verziónál) csak kíváncsi vagyok, hogy miért van 3 fajta indítórelé egy típushoz, egy évjárathoz, ráadásul ekkora árkülönbségekkel?
Üdv, sziasztok.
[ Szerkesztve ]
DigitXT
félisten
A relé kapcsolt* lábainak nem igazán létezik polaritása. Vagy hogy érted,
hogy fordítva volt bekötve? Ennek egy dolga van: kis áramú vezérlőjelre
kapcsolja össze a két lábát, a vezérlőjel megszűnésekor meg engedje el.
Az nagyjából tökmindegy kellene, hogy legyen, hogy melyik lábon van az
akku, és melyik lábon az önindító... Aztán lehet, hogy tévedek...
*: ez amúgy nem is sima relé, hiszen a vezérlőjel is viszonylag bonyolult.
Malagutiéknál úgy csinálják, hogy a logikát két külön relé csinálja, ami a
nagy áramot kapcsolja, arra már csak két kanóc megy, vezérlés gyanánt.
(És még biztosítékot sem építettek be - mondjuk az 80A kevés is lenne.)
MÁS: kinyitott a Malaguti, juhú! Maradék alkatrészek megrendelve.
Ja, és a gyári felára: tudod mennyibe kerül egy Honda logó? Na ugye...
[ Szerkesztve ]
FeniX-
aktív tag
Szia, úgy értettem, hogy ugyanúgy bekötve, és a helyére rakva a relét, se kép, se hang. Majd egy villamossághoz konyító kollégámmal kimértük multiméterrel (+ 12v), és az ellenkező oldalú csatlakozók hozták működésbe a relét.
Ráadásul, fordítva be sem lehet szerelni, mert a saru furata, aminél fogva rögzíted a csavarral, nem központos, hanem kicsit el van tolva az egyik oldalra, tehát pl. az akksi csatlakozóját véletlenül sem tudod a másik oldalra visszaszerelni.
De amúgy persze értem, a gyári alkatrészeknél a felárat, de itt miért van 3 fajta alkatrész is, azt nem értettem.
[ Szerkesztve ]
csongi
Topikgazda
Rakhatsz alátétet baja nem lesz.
A komputert lehet olvasni, de azt nem tudom, hogy kinek van rá cucca.
A hűtő cserés. Ha ilyen állapot van , akkor teljes hűtőkör takarítás, thermosztátot kivenni, takarítani.
FeniX-
Az egyik Hona a másik OEM, a harmadik meg ott van.
Nem mindegy milyen sajnos. nem mindegy az A. A relé kötése sem mindegy, mert az akkumlátor csatlakozó oldalról vezérli a relét is. Kiváltható másik relével, de ahhoz jobb ha villamossági szerelőhöz viszed, mert tuti át kell kötni pár vezetéket a normál működéshez.
[ Szerkesztve ]
Plero
tag
Köszi. Csere megvolt, takarítás megvolt, légtelenítés megvolt.
Alátétet veszek akkor.
Hol a csatija a computer-nek amin olvasható az infó? Milyen műszer kell hozzá?
"Olyan nincs, hogy nincs" + www.plenter.atw.hu
csongi
Topikgazda
Ha jól emlékszem elöl a lampa feletti fekete spoiler mögött.
Azt nem tudom milyen műszer kell hozzá. De mit szeretnél ott kiolvasni?
Plero
tag
Mindent!! A lelki világából!
"Olyan nincs, hogy nincs" + www.plenter.atw.hu
FeniX-
aktív tag
Értem, csak gondoltam, hogyha az autós világban is van utángyártott alkatrész, ami 95%-osan csereszabatos a gyárival, akkor ez itt sem lesz probléma. :-D
[ Szerkesztve ]
kcsa
veterán
Autós világban is van utángyártott alkatrész - már amire ugye. Van amiből csak a méregdrága gyári van. Hozzak példákat?
FeniX-
aktív tag
Nem, nem, mindent értek, és nem akarom kötni az ebet a karóhoz.
kcsa
veterán
De a kedvencemet azért megosztom:
"Kedves Mondeo Club!
A sok utángyártott szabályzó probléma miatt, kénytelenek vagyunk árainkon változtatni. Az MK3-as Mondeóhoz a piacon található utángyártott szabályzók majdnem mind hibásak (áramfelvételük van vagy pulzálnak), ezért többet nem forgalmazzuk őket. Gyári új szabályzót a cég azóta sem kínál az autóhoz, csak komplett generátort. Áraink a következőképpen alakulnak:"
A pénzügyesek meg csak dörzsölik a tenyerüket
FeniX-
aktív tag
Faxa, kellemes.
Tényleg áldásos lenne azért, ha lassan újra megértenék a gyártók, hogy az emberek nem a 2-3 év után eldobható vackot keresik, hanem a tartósságot.
Persze, ez meg a pénzügyesek ellen szól.
Nincs jó megoldás.
Hauptmann
addikt
Van fórumtárs Kaposvár környékéről?
kcsa
veterán
DigitXT
félisten
Pirelli?
kcsa
veterán
Az, Angel Scooter
Burt1793
veterán
Menő, nekem is kell majd valami, ha nekikezdek a szezonnak. Ma beindítottam 2 hónap után, kicsit járattam álló helyzetben, aztán elugrottam vele intézkedni, járatás közben, amíg visszamentem a házba leállt szegénykém, kb. 2 perc után. Aztán amikor indítottam, nem szerette az alapjáratot, adtam kis gázt, elindultam, utána már nem volt gond. Pedig viszonylag friss az olaj és gyertya (1000km-es). Asszem egyszer tavaly is leállt így szezon közben még. Remélem csak a benzin szar neki hidegen, nem érződik semmi probléma.
[ Szerkesztve ]
kcsa
veterán
Kék holdtól amikor indultam volna, úgy felkapta az alapjáratot hogy ezerrel, sőt egymillióval pörgött a hátsó kerék, pedig ilyet kb. soha nem csinált előtte sem. Lehet hogy front van
Burt1793
veterán
Reméljük, hogy csak az.
DigitXT
félisten
kcsa
veterán
High quality scooter? Ejha, ezmár valami
DigitXT
félisten
Azám! Japán csodamasina! Sosenemromlikel!
Bogyó bá'
nagyúr
Nana! Nyugtával (vagy ÁFÁ-s számlával) dicsérd a napot!
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
kcsa
veterán
legalább plusz öt mentális lóerő
DigitXT
félisten
Fogyijára leszek kíváncsi, ez is bekéri-e a 6 lityót, mint alattam minden...
Ma pl. simán 80 fölött kepesztettem a lágymányosin, ami ezzel a géppel...
kcsa: úgy valahogy. Kell is bele, mert a hajtás eléggé gatya: majd ránézünk.
Amúgy a kóválygás összefügg az első fékkel, ha rákezd, az para tud lenni...
De normál esetben nem csinálja. Lámpától kanyarodva, állás után, akkor...!
[ Szerkesztve ]
kcsa
veterán
Satelis/SH-val garantáltan lehetetlen 6-ot megetetni vele, esetleg start-stop üzemmódban, még nekem se sikerült4-et se
Plero
tag
Szép szép, de mutatókat alig látni.
"Olyan nincs, hogy nincs" + www.plenter.atw.hu
Azt nem kell nézni.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
Burt1793
veterán
Autópályán, végig nyélgázzal 180 km-t tud menni, két jó magas utassal még kevesebbet. Ez a max fogyasztás. A teljesen ki nem merülő 9 literes tankot nézve még ez is jó fogyasztás. Ha mondjuk 8,5 litert kiszedsz a tankból, akkor az már 4,7-es fogyasztás folyamatos 140-nel.
Bogyó bá'
nagyúr
DigitXT
félisten
Ahogy sityupityu mondja, egyrészt EZEN a vason nem igazán számít...
Másrészt, a valóságban nem ennyire "rossz" a helyzet. (Csak lehúztam a
fényerőt a fotóhoz, hogy jobban látsszanak a számok.) Harmadrészt, a
háttérvilágítás ezen nagyon nem tud segíteni. Vagy rontani. De ha számít,
s erről tudnának mesélni a fórumtársak, hogy nekem volt, hogy számított,
a nagyobb vasnál, akkor nincs más megoldás, mint a mutatóvilágítás...
Magyarázat, 2014-ből. Sajnos a képek már eltűntek (képfeltöltés), de már
így nosztalgiából is előkerestem az eredetiket, hogy mit működtem anno!
Szerk: most a mókusokra vadászott a tompítottam, csavartam rajta lefelé.
Nagyon nem mertem, mert korábban meg 5 méterre ha világított... Tudom,
ki kéne mérni, nem csak érzésre tekergetni. De hát utóbbi egyszerűbb.
[ Szerkesztve ]
csongi
Topikgazda
Mondjuk a lampa beallitas motoron....
Elegendo egy utas es maris valtozik. Siman beleszol egy elso teleszkop olaj csere, vagy hatso telo csere, vagy
egy pilota valtas is.
Pont tegnap lattam az uj Mondeo lampajat ejszaka szembol. A tavolsagi feher volt, a tompitott meg lila szinu.
A ledes elterjedes fog sok erdekesseget hozni ugy tunik.
Hatha eljon az is, amikor a vezeto allithatja a szineket, egy meghatarozott kereten belul.
Leddel ez mar megoldhato.
[ Szerkesztve ]
kcsa
veterán
Már majdnem kommenteltem hogy kb. fizikai képtelenség hogy ez a robogó 180-al menjen. Harmadik elolvasásra meg is értettem
Upo
addikt
Biztos is, Digit-ébe is csak 160 van "beleírva"...
Blogom: https://logout.hu/blog/upo/index.html | "Az átlagember alvásigénye még 5 perc"
kcsa
veterán
Mert az egy szarolasz. Enyém 180-ig van skálázva, mert ez egy high quality scooter
DigitXT
félisten
Egyébként gyári varióval a közelébe se jut, hamarabb leforog tiltásig...
Ellenben egy kis tuninggal már fel lehet tornászni a végét, értelmes fordulaton,
de nagyon nem komálja: mármint a vasnak se jó, meg a pilóta is kapaszkodik.
Viszont, ha tartós 150-t tolnál, akkor biztos beverne 8-at 100-on. Tehát ~1 órán
át tartana a "móka", mert a 12L-es tank addig bírná. Lassan járj, tovább érsz...
csongi: ahogy az autóban is számít, ha telerakod a csomagtartót... Ezt is utána
kéne állítani, csak sokan sz*rnak rá, látszik is a sok vakító tompítotton. És még
csodálkozik, ha levillogod, hogy ő ugyan nem távolságival jön: ja, csak úgy vakít!
Pedig modernebb autókban kényelmes, egy tekerés a műszerfalon, s beállítható.
Amúgy ha utast viszel a telót is át kellene állítani. De sokan azt sem csinálják...
Mondjuk engem annyira nem érint, mert ritkán viszek utast, ha meg nekem, mint
pilótának be van lőve a motor világítási magassága, az jó: más úgysem vezeti.
Szerk: mondjuk a 8000 rpm annyira nem értelmes fordulat: nem erre találtak ki...
(Esetleg lehetne még a végáttétellel játszani, ha valaki végsebességre gyúr, de a
gyorsulás akkor vélhetőleg romlana, az meg nekem nem igazán lenne célom.)
Szerk2: a kép címe filcteszt, mert húztam filccel csíkokat a varióra, hogy lássam,
mennyire megy ki a szíj végsebességen. Hát eléggé: enyhén belevert a deklibe.
(Érdekes mód Zsámbéktól visszafelé, 1-es úton, lejtőn, 147 kmh környékén tette.)
Szerk3: amúgy olyan gyakran nem cserél olajat az ember a telóban, hogy utána
gond legyen tekerni kettőt a magasságállító csavaron. Nem dísznek van rajta.
Amúgy megkaptam már, hogy a Madisonon miért nem elektromosan állítható?
[ Szerkesztve ]
A filcteszt a legjobb teszt. Ezt a képet már mutattad nekem is. A tojás alakú dr pulley görgőket tetted bele. Én nem szeretem őket.
Egyébként nem értem, hiába teszel bele ilyen tojás görgőket a variátornak akkor is van egy maximális zárási szöge aminél kisebb már nem lehet. Tehát gondolok itt arra, hogy a külső és belső tárcsa teljesen összeér, koppan. Na is itt van az amit nem értek, hogy gyári szíjméretet használva hogyan vert az bele a deklibe. Hiszen a varió teljesen összezárt állapotához van a gyári méretű szíj szélessége és hossza tervezve. Tudom, hogy vannak minimális eltérések a különböző gyártók ugyanarra a motorra tervezett szíjai között, de azok annyira minimálisak, hogy nem veszélyeztetik azt, hogy esetleg lefusson a szíj.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
(#18146) runner 125 válasza sityupityu (#18145) üzenetére
runner 125
nagyúr
Azért a lefutás és a beleverés között van egy szíjvastagsányi különbség.
Nekem annó a Nexus-nál és a 180-as Runner-nél is csíkos a blokkbelső a szíj alatt és fölött, szóval a gyárilag szerelt, gyári szíjak is simán beleérhetnek.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
(#18147) sityupityu válasza runner 125 (#18146) üzenetére
Egyébként pont ezt akartam írni utólag, hogy a pl a runnernél is ott vannak a csíkok. Most jutott az eszembe.
Igaz, hogy malossi multi van most benne, de már előtte a gyári meghajtásnál is olyan volt. Tehát azok a csíkok természetesek, nem a variátor tuning miatt kerültek oda.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
DigitXT
félisten
Hagyományos görgőkkel nem feltétlen koppan össze a két tárcsa.
Én erre tudok gondolni. A Dr. Pulley nagyobbat emel*, ez tény...
Egyébként ahogy runner is írja, azért még nem fog lefutni a szíj, mert
hozzáért a deklihez, főleg, hogy a Madisonban nincs hely lefutnia, de
a festéket koptatta a szíjról a dekli, az is tény. Nem nagyon... picikét.
Ugrott a fordulatszám, amikor kicsit konkrétabban hozzáért: na akkor
visszavettem a tempóból. De amúgy okés így! Sose megyek ennyivel.
(Ja, amúgy talán még a Multivar is bent volt, már nem emlékszem.)
*: és ezért csökkenti a fogyasztást: nekem nagyon bejön a karaktere.
De a JCosta is vicces volt, tavasszal szerintem még kísérletezek vele.
[ Szerkesztve ]
Ebben igazad van, sok esetben nem koppan össze a tárcsa hagyományos görgőkkel.
Persze lehet tenni ellene, ha optimális minden akkor lehetséges azokkal is.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
DigitXT
félisten
Amúgy ezt a videót is linkeltem anno? Itt 100 mp-nél látszik, hogy pattan a mutató, majd feljebb kúszik a fordulatszám, aztán ott megragad. Óra 147 valós 143, és ez volt a vége ezen a lejtőn: szerintem innen már tuti hozzáért a szíj a deklihez...
Amúgy egyesek szokták a variócsapszeget is lefaragni fogyasztáscsökkentés céljából. Ezzel mondjuk (elméletben) csak a fix tárcsát viszik közelebb, tehát vélhetőleg gyárilag ott sem tudott összeérni. Amúgy ennek nem vagyok nagy tudója, sosem próbáltam. Nem szoktam hosszú távon csapatni, hogy végsebesség közelében (vagy csak általában nagy sebességnél) mérhető fogyasztás számítson.
Szerk: videóban a kontaktos vízhőmérőbe nemám belekötni.
[ Szerkesztve ]
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- APPLE Mac Studio M1 Max 10C CPU, 24C GPU, 32G RAM, 512GB SSD
- Kingston A400 960GB (SA400S37/960G)
- Ohh! HP EliteBook 840 G6 Fémházas Laptop 14" -70% i5-8365U 4Mag 16GB 512GB SSD FHD IPS + Táska!
- Szép! HP EliteBook 840 G6 Fémházas Laptop 14" -70% i5-8365U 4Mag 8GB 512GB SSD FHD IPS + Táska!
- Arctic Cooling Liquid Freezer II 280