Hirdetés

2024. június 9., vasárnap

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-04-22 06:57:22

LOGOUT.hu

Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!":)
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#18201) kcsa válasza sityupityu (#18200) üzenetére


kcsa
veterán

2T meg úgyse fér bele a B125-be, meg egyébként már vagy 15 éve nem létező kategória a 2T/125, úgyhogy csak a 4T-től lehet beszélni. :)

(#18202) sityupityu válasza kcsa (#18201) üzenetére


sityupityu
veterán

B125 a feleségének lenne csak, aki jó eséllyel nem is menne vele. :) Én sem új motorra gondoltam. :)

--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

(#18203) nyogo83 válasza kcsa (#18201) üzenetére


nyogo83
senior tag

Hogyne ferne bele. Rengeteg 125/2T 15Le/11Kw alatt van, amit lehet B125-el vezetni.
Pl az elozoleg emlegetett Honda Patheon 125 2T, 14,6Le.

(#18204) Upo válasza csongi (#18196) üzenetére


Upo
addikt

"A fő feladat a gyorsítás, de lent ezek a 4T blokkok lomhák, pörgetni kell, és pont a hideg oldalon lesz a legnagyobb terhelése."

Nem. Mondom hogy nem akarok gyorsulni, nem érdekel hogy lomha. Nem is szeretem pörgetni, sőt a hangos kipufogót se kedvelem, világ életemben azon voltam, hogy a motorjaim minél halkabbak legyenek.
Qvra nem érdekel hogy 35 másodperccel később érek a teszkóba vagy a piactérre. Nem tolakodok a lámpánál hogy első legyen a kilövésem. :DDD

Blogom: https://logout.hu/blog/upo/index.html | "Az átlagember alvásigénye még 5 perc"

(#18205) DigitXT válasza Upo (#18204) üzenetére


DigitXT
félisten

Én most egy 125 4T-vel csapatom, Bp-en.:DDD Bőven elég a lámpától
kilövése, az autós tempóhoz. Viszont 20+ éves, és még gyári varió
van benne, így 20 kmh-nál hirtelen megtorpan, és 40-ig szenvedős.
Na, olyankor csodálkozhat az autós, hogy miért nem megy... pedig
én nyelezem... Egy dolog miatt nem szokott gond lenni, hogy 20-ig
elég jól kilő, tehát van némi előnyöm: kölcsön motor elvagyok vele.

Vagyok ugye 100+ kg én is. De ez egy könnyű kasztni! Nem tudom,
mennyire bírnám ki napi közlekedésre a 125-ös Madisont. Nem túl
jó, ha valami nagyon alulmotorizált. Ki kell próbálni. Ha Madison, a
200-250-est nézegetném... De ez csak elmélet, nem tanács.:))

Szerk: a pörgetést CVT-nél nem te döntöd el, hanem a röpsúlyok.:K
Ha nyelezed (márpedig minél gyengébb, annál inkàbb fogod), akkor
pont annyira fog pörögni, amennyire a röpsúlyok engedik: ha gyári a
variátor, akkor azért olyan durván nem. (Inkább a fogyira gyúrnak...)

Szerk2: a Kymco Like cikkben csak a képet néztem meg. Most vagy
a motor egy pöttöm jószág, vagy a faszi langaléta, de így, ránézésre
alig bírja ráhajtogatni magát. (A vonatsínre kötözött ember mosolya
nem biztos, hogy őszinte. Ennél én a Cygnuson is jobban elférek.:D)

[ Szerkesztve ]

(#18206) FeniX- válasza kcsa (#18176) üzenetére


FeniX-
aktív tag

Hogy másnál hogy van, azt nem tudom, de én - igaz - csak az utóbbi időben hordom símaszkkal a sisakot, de a második év közepén már ollllyan rohadt büdös, hogy hiába mosogatom, nem lesz jobb semmivel.

A kesztyűm kb. 3x elázik ősszel menet közben és tök bemerevedik.

A motoroskabát nagyjából 4. éve megvan, de hónalj tájékon már nagyon kezd foszlani.
A 10 rugós probiker (azóta sem kapható, csak sokkal drágábban) magasszárú cipőmet meg már harmadjára viszem egy nagyon profi cipészhez, aki 2x kb. 1000 ft-ért feltámasztotta már.

És persze relatív dolgok ezek, mert én nem vagyok hajlandó egy 2 kilót érő robogóhoz 150 ért sisakot venni. :-D

(#18207) nyogo83 válasza DigitXT (#18205) üzenetére


nyogo83
senior tag

En iden lesz 2 eve hogy 125-os Madisonnal maszkalok varosban, ebbol az elmult fel ev mar Malossi multivarral.
A gyari jo allapotu variatorral is siman dinamikusan lehet kozlekedni (marmint ha tenyleg jo allapotu es nem torpan sehol), egyszer se volt hogy keves lett volna, pedig sokszor 2 szemellyel maszkaltam vele.
Aaz atlagos 0-60 gyorsulas az autokhoz kepest hamar megvan, szoval a tobbi ero mar abban reszletkerdes, hogy zoldre valtaskor 1,5 vagy 3 autonyira huzol el a forgalomtol. De egyszer se emlekszem, hogy indulasnal ne en lettem volna az elso.
Varosban legtobbszor 80 fole sose kellett mennem, de voltam mar M0-ason/M2-esen is vele, nem fogsz az autok kozott cikazni, de ha ugy alakul akkor nem okoz gondot jopar kilometer nagyobb tempo sem(persze turazni nem indulnek vele).

Szerintem a videki/kisvarosi maszkalashoz, neha ket szemellyel 60-70-es nyugodt tempoju "auto kivaltonak" teljesen megfelel.
Azert mondom ezt, mert ezeket a koroket lefutottam faterommal is, aztan vegul megertettem hogy teljesen felesleges hasonlo felhasznalasra 125-osnel nagyobb.

Az egy dolog hogy nalam is Multivar kerult bele, de csak mert a gyari vario csereerett volt es nem nagy kulonbseg volt erre cserelni. Amugy mikor megvettem, siman minden gond nelkul Cegledrol hazajottem vele, ugy hogy menet kozben vegig a 100 koruli valos tempot tartottam.

(#18208) DigitXT válasza FeniX- (#18206) üzenetére


DigitXT
félisten

Semmi köze a jó sisaknak ahhoz, hogy mennyit ér a robogód.:N
Ha lefejeled a flasztert, vagy rosszabb esetben egy autót, szvsz
senki nem fogja kérdezni, hogy mennyit ért a roller, amiről estél.

Én most egy 75K-s vasat hajtok, ami ráadásul eséseken van túl,
szóval van némi gondja a felfüggesztésével. Perszehogy uazt a
drága (?) sisakot hordom, mint a pöpecül guruló 2 millás vason.

Az itt a kérdés, hogy mennyit ér a fejed. De ha az olcsó fos még
rád is rohad, akkor nem tudom, megéri-e ez a kompromisszum?
(Értsd, olcsóból is van használható: érdemes utánajárni...:R)

nyogo: azt hittem, neked 250-esed van.:Y

[ Szerkesztve ]

(#18209) csongi válasza Upo (#18204) üzenetére


csongi
Topikgazda

Én ezt mind mind megértem :)
Közlekedtél már 30-50km között egy 150Kg-os Robogóval, ingadozó sebesség tartománnyal?
Ezekkel menni kell.Valóban felesleges a160ccm is de a 125-is is ha ennyire nem akarsz sebességet, tényleg jobban jársz egy 50-el és mehet rá egy egy kis tuning henger, rendszám és kész. Ez a legolcsóbb megoldás.
Nem csak motor blokk van bennük, hanem elektronika is.
Alternatíva lehet egy jó elektromos bringa is. Ilyen távolságokra én tekerős biciklivel járok. :)

Meggyőzni nem akarlak majd használod és megérted. Addig meg mondhatok bármit.
Csak egy példa.
A barátomnak 150 Hondája van, évente 500Km-t megy vele. Annyit szervizelem , mint a másikat amit használnak is :)
Ugyan annyi akksit fogyaszt el mint a másik, ugyan úgy taknyos a benzin, gyertya szenvedések, olajcserék. Beálló féknyergek, fékfolyadék csere...stb.

(#18210) FeniX- válasza DigitXT (#18208) üzenetére


FeniX-
aktív tag

Úgy rémlett, hogy ezt a "mennyit ér a fejed" mítoszt már nem egyszer megdöntötték.

[link]

Én csak azt mondtam, hogy pl. kétévente 1-2, 20-30 (vagy drágábbak kedvéért 3-4 évente: 50-70) ezres plusz költség ugyanúgy beugrik, amit bele kell számolni az üzemeltetésbe.

(#18211) DigitXT válasza FeniX- (#18210) üzenetére


DigitXT
félisten

Öööö, miféle mítosz? A linkelt cikk is azt írja, hogy a drágább pl. nem rohad rád,
és te pont azt írtad, hogy már a második évben elviselhetetlen a sisakod. Szóval
hol van itt mítosz? Vagy hol van ellentmondás? Neked annyit ért a téma, értem...
De nem sejtetted, hogy ennyire használhatatlan lesz: ha tudod, mást vettél volna.

A miheztartás végett nekem a "drága" (60K se volt:D) Nolan N103 lassan 6 éves:
egyszer biztosan kimostam a bélést, amennyire emlékszem, de mégsem büdös.

Amúgy a 6 éve kifejtett véleményem tartom. 2 évente 30K, és közben szenvedés
az szerintem nem is hasonlít a 4 évente 60K, és közben tökéletes komforthoz.:N
Az ide vágó idézet, ha már linkelted: "a drága cucc hosszú távon olcsóbb is lehet"

Szerk: a flaszterfejelés arra lenne példa, hogy mindegy min ültél... Ha úgy érzed,
hogy a 150K-s sisak a jó neked, akkor szvsz nem számít, hogy a motorod 200K.
És? (Értem, hogy kis pénz, kis foci, de a sisak évekig kiszolgál. Ha jó minőség.)

[ Szerkesztve ]

(#18212) FeniX- válasza DigitXT (#18208) üzenetére


FeniX-
aktív tag

"Az itt a kérdés, hogy mennyit ér a fejed."

Erre a mondatra írtam.

De amúgy igazad van.
Az egész onnan indult anno, hogy "minek egy hobbira sok pénzt költeni, ha még az sem biztos, hogy fog-e tetszeni?"

Aztán a hobbiból munkába járás lett, viszont a lélektani ár-határokat még mindig a kezdő dolgok szerint kalibrálom.

Így is a legtöbb pénz kajára meg benzinre megy el.
[Na, most mindenki lelki szemei előtt felsejlett egy 150+-os fickó egy régi honda sh-n, az olcsó (büdös) gönceiben. :-D ]

Na, hogy a most "pörgő" kérdésre is hozzátegyem a magamét: ez előtt egy CB 125-öm volt, újonnan vett, és nagyon gyenge. Én is a nagyobbra szavazok.

[ Szerkesztve ]

(#18213) DigitXT válasza FeniX- (#18212) üzenetére


DigitXT
félisten

a legtöbb pénz kajára meg benzinre megy el.
Jó neked. Bár nekem is a benzinköltség lenne a legtöbb az üzemeltetésben...:D
Szerk: "alig várom", hogy beérkezzen a Malaguti rendelésem. Lesz vmi 100K.:O

[ Szerkesztve ]

(#18214) FeniX- válasza DigitXT (#18213) üzenetére


FeniX-
aktív tag

Nincs mese, kimondhatjuk: ha motorja is van az embernek, és komolyan használja is, az kb. olyan, mint 2 autót fenntartani.

[ Szerkesztve ]

(#18215) Bogyó bá' válasza DigitXT (#18208) üzenetére


Bogyó bá'
nagyúr

"...mint a pöpecül guruló 2 millás vason..." Jézus, már ennyibe van a Madison?! :Y

Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...

(#18216) FeniX- válasza Bogyó bá' (#18215) üzenetére


FeniX-
aktív tag

Kibicnek semmi sem drága, de kár jó móka az ilyet számolgatni.

- 4db használt Opel Astra
- 1db kisértékű ingatlan (hogy névhű maradjak)
- 5882db gumióvszer
- 1805db 147-es BurgerKing menü
- 1584db PORObrick NF RW 38 hőszigetelt tégla
... s a lista folytatódik.

Bocs, nem tudtam kihagyni. :-)

[ Szerkesztve ]

(#18217) Upo válasza csongi (#18209) üzenetére


Upo
addikt

Nem azt mondtam, hogy 30-al akarok tötyögni vele, azt én is utálom amikor mások _indokolatlanul_ töketlenkednek. Attól még, hogy nem csutka gázon akarok mindenki elől kigyorsítani, attól még lehet normálisan, másokat nem akadályozva közlekedni. De nagyon sokan úgy közlekednek, mintha egyedül lennének az úton, eszébe nem jut hogy mások is jöhetnek arra. Besorolás, úton helyezkedés, egyenletes tempó tartása, előrelátó, ésszel közlekedés, hogy ne csak digitális csutkafék-padlógáz vezetés legyen belőle. Autóval is így közlekedek, figyelek magam köré és a többi közlekedőre. Párom nem vezet rosszul, kb. mint egy átlagos, normálisabb sofőr. De amikor én vezetek, akkor azért előbb odaérünk, és közben fél-egy literrel jobb fogyasztást produkálok. Fékezgetés helyett előrelátó motorfék, adott esetben gyorsítás, és még a fékbetétet is kíméli. Azért olykor én is eleresztem a lovakat, de nem lakott területen hanem olyan helyen ahol veszély nélkül belefér.
Egy kicsit azért nem értem. 250 jó, 125 nem jó, 50 megint jó? Az 50-es topikban meg megy hogy minek szénné tuningolgatni amikor azt egy 125-ös alapból tudja. Kicsit ellentmondásos.
Az elektromos bringa nem igazán 2 személyes, meg a csomagtér sem olyan jó, szerintem kihullott.
Tekerős bringa az nálam inkább kedvtelés, szoktam/szoktunk is járni bringázni. De néha sok időt elvisz, és hát azt se lehet olyan jól pakolni. A kényszerű helyváltoztatásra inkább a tekerős bringa helyett valami gyorsabb megoldást preferálok, azzal is több idő jut a kedvtelésre. Erre gondoltam volna, hogy helyben versenytársa lehet az autónak, kisebb költséggel, és az a pár csomag is belefér.
A szereléstől meg nem ijedek meg, és eddig a tervszerű, rendszeres megelőző karbantartás mindig bevált, valahogy a váratlan hibák jórészt elkerültek miatta. Ráadásul szeretek ilyenekkel is foglalkozni, szinte kikapcsolódás néha a mókuskerékből. Gyertya szenvedés jól beállított gyújtással, keverék képzéssel talán nem olyan vészes. Olajcserét is megcsinálom, szeretem látni mi az ami kijön. A fékre nagyon érzékeny vagyok, rettentően irritál amikor nem úgy működik mint az óramű. Egyik első dolgom egy új szerzeménynél, hogy a fékeket rendbeteszem. Ha kell akkor karmantyú, tömítések, dugattyú csere, a fékdugattyú és az úszó féknyereg csapjai nálam mindig könnyen járnak. Rendszeresen tisztítom, karbantartom, cserélem a fékfolyadékot is. Menet közbenseggel, karral érezni ha valami nincs rendben, rugózás, csillapítás, csapágyazás, az is kapja a karbantartást, cserét. Mondjuk nem vagyok egy művész, külsőre lehet hogy voltak szebb motorok az enyémnél, de műszakilag jobbak nem, mindig csodálkozva szálltak le a gépeimről egy próba után. Úgyhogy ettől nem félek hogy foglalkozni kell vele. Nem is adom szívesen más kezébe, iszonyat amit némelyik "mester" képes elkövetni, van amelyik egy csavart nem tud normálisan becsavarni, ferdén erőlteti izomból aztán csodálkozik hogy hol a menet, stb. Igényesség, értelmes gondolkodás nagy luxus. De egész más egy saját karbantartású motor ami gyakorlatilag minden használatnál megkapja az odafigyelést, mint egy sima felhasználó, aki jó ha évente elviszi a szerelőhöz, vagy amikor már nagy a baj.
Tudom hogy mi az igényem. Nem mondom hogy mindenáron 125-öst akarok, de abszolút nem kizáró tényező ha amúgy jó az ajánlat. És nem zavar, ha 3-4 másodperccel lassabban van 60-70-en mert a város az nem versenypálya. Legalábbis felénk nem. És az se zavar ha megelőznek. :N

Blogom: https://logout.hu/blog/upo/index.html | "Az átlagember alvásigénye még 5 perc"

(#18218) Plero válasza Upo (#18217) üzenetére


Plero
tag

Aprilia Atlantic 500-ast vegyél. Az a tuti!! Városban, két személlyel és városon kívül is. :D

"Olyan nincs, hogy nincs" + www.plenter.atw.hu

(#18219) sityupityu válasza Upo (#18217) üzenetére


sityupityu
veterán

Az 50-es topikban meg megy hogy minek szénné tuningolgatni amikor azt egy 125-ös alapból tudja.

Ilyen ott most nem megy. Ha tuningolni támad kedved nyugodtan kérdezz. :D

Egyébként én nem vagyok egy nagyrobogó szakértő, de szerintem nyugodtan vegyél egy jó 125 4T-t. Ahogy kiveszem a szavaidból meg amiket elmondtál, hogy mire kell arra szerintem simán elég lesz. :K

(#18209) csongi jobban jársz egy 50-el és mehet rá egy egy kis tuning henger, rendszám és kész. Ez a legolcsóbb megoldás

Tuning plusz rendszám meg minden...hát az minden lenne csak nem olcsóbb. :N

[ Szerkesztve ]

--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

(#18220) Upo válasza Plero (#18218) üzenetére


Upo
addikt

Az kicsit lusta és erőtlen lenne, nem? :U
Akkor már Gilera GP800.
Van az is eladó itt, ahogy nézem el is férnénk rajta. Ideális bevásárló városi röcsögő lenne... :C

Blogom: https://logout.hu/blog/upo/index.html | "Az átlagember alvásigénye még 5 perc"

(#18221) Upo válasza sityupityu (#18219) üzenetére


Upo
addikt

Hát elég régen jártam arra, de volt olyan beírás, és szerintem van benne igazság. A tuning mindig pénztemető, és jól össze kell lőni hogy ne csak egy "futamra" legyen jó. Nem a tartós használat záloga. Kimondottan nem ezt keresem.
Tudom hogy elég a 125/4T is, vagyok annyira tudatos fogyasztó. És többet ér nekem a jobb fogyasztás mint a gyorsulás.

Blogom: https://logout.hu/blog/upo/index.html | "Az átlagember alvásigénye még 5 perc"

(#18222) sityupityu válasza Upo (#18221) üzenetére


sityupityu
veterán

A tuning mindig pénztemető, és jól össze kell lőni hogy ne csak egy "futamra" legyen jó.

Tuning és tuning között hatalmas eltérés lehet, de végső soron nagy igazságot írtál le ebben a mondatban. :K

--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

(#18223) DigitXT válasza Bogyó bá' (#18215) üzenetére


DigitXT
félisten

Van az többe is, de nem akarok filléreskedni, és minek menőzzek megint.;]
Egy részén lehet röhögni, mert tuning, és értelmetlen költés, egy része meg
a halódó olasz vas életbentartása, sőt, biztonságossá tétele, élménymotorrá
faragása. Értem itt pl. a 80K-s teleszkópokat, és az 50K-s szilenteket. Amik
után az úttartás ég és föld volt... tök más élmény, ha imbolyog, mint ha nem.
Így értem az élmény motort is, mielőtt valaki leszól a magas paciról, hehe.:DDD

És igen, korábban is írták, egy gumiszett sem olcsó. Kormánycsapágy sem.
Egy kis telófelújítás, kis vezérműcsere, a komplett kerékcsere. Sorolhatnám.
Viszont a főtengelyem megmurdelése még nincs benne az összegben sajna!

Szerk: csonginak nem szabadna részegen fórumoznia. 50-es tuning? És azt
utána még rendszámoztatni is? Medve anyám... Inkább venném meg a törött
Cygnust a sz.r első telójával és újítanám fel. Tartalék motornak tökéletes...:D

Aki követi a fórumot tudhatja, hogy az én tuningjaim kivétel nélkül a varióváltó
állítgatásáról szóltak, már ami a teljesítményt illeti. Ilyen görgő, olyan varió...
Lusta legyen, egyen keveset? Pörögjön, gyorsuljon 2-3 mp-cel jobban? Akár!
Ezt csak ráköltéssel, kísérletezgetéssel lehet kitalálni. (Ez is egy hobbi, na.)
Nem akarom azt írni, hogy szeretek szerelgetni, de végülis: van amiben én is
jobb vagyok, mint bizonyos szerelők, ha nem figyelnek, mert szarnak bele.:U
Ahogy mondani szoktam volt: elbaszni magamnak is el tudom otthon ingyen.

[ Szerkesztve ]

(#18224) csongi válasza sityupityu (#18219) üzenetére


csongi
Topikgazda

A hazai kínálatot nézve egy 125T mire rendes állapota lesz, benne lesz 4-500K-ba ;)

Upo:
A lényeg olyat vegyél amit szeretni fogsz, a többi lényegtelen.
Ülj fel ahányra csak tudsz.
Miután használod, elmeséled a tapasztalataidat :)
Én személy szerint eret vágok ha az autók között és azok tempójában kell elindulnom motorral.
Semmi köze a kettőnek egymáshoz. Nem rohanok, nem versenyzek. Vannak akik itt gurultak velem, ők megerősítik :)
De semmi köze a robogónak a CVT meghajtásnak az autós közlekedés ritmusához.
Ezért mondtam, hogy ha nem akarsz menni, és nem fontos a gyorsulási tényező. (0-70-ig)
Akkor 50ccm.
A többit megtapasztalod, 150Kilós kis kerekű robogós bevásárlás estén együtt haladni az autósokkal, ne adj isten két személlyel a ti testi felépítésetekkel.

Én ilyen felhasználási elképzelések mellett, elektromos biciklit vennék :)
Nem vagyunk egyformák...

De
125-150ccm be a te méreteidet figyelembe véve.
Honda Phanteon
Aprilia scarabeo, atlantic
Majesty

(#18225) csongi válasza DigitXT (#18223) üzenetére


csongi
Topikgazda

Még nem ittam :)
Szerinted mennyiből tart rendszámoztatni egy 50cc-et?

(#18226) DigitXT válasza csongi (#18225) üzenetére


DigitXT
félisten

Fogalmam sincs. De ennél nagyobb fasságot még nem olvastam.:D
És ezt NE vedd személyes sértésnek, nem annak szánom...:))

Szerk: már csak azért sem, mert én sem szeretek beskatulyázódni
az autók közé... Rossz nézni, amikor a motorost "tolják le" az útról:
125-tel ilyen élményem még nem volt. A forgalom ritmusát kb. tudja.

Motorosként, biztonságosnak egy "picit gyorsabban" haladást tartok,
mert akkor én kontrollálom az eseményeket: ezt az 50-es nem teszi
lehetővé, és adott esetben a 125-tel is necces. Másképp kell vezetni.

Van, aki együtt tud ezzel élni. Van, aki nem. Nem azt mondom, hogy
egy 250-300-400-as géppel hamarabb odaérek az úticélhoz, és azért!
Nem. Azért, mert ha pl. be akarok sorolni, akkor nyélre ugorjon már...
Mint írtam: másképp kell ezeket vezetni. (Lendületből motorozni, amit
a kisebb köbcentiken csinál az ember veszélyesebb, mint erőből...:B)
És ez még mindig nem a száguldozásról szól. És csak egy vélemény.

Ui: Lágymányosi hídra felhajtásnál elég necc a Cygnus. Pirostól indul,
jön az emelkedő, 20-40 közt becsoffad! Jó esetben 50 megvan, mire a
felhajtósávba érek, és akkor, ha szerencséd van, berakod a 70-nel tök
szabályosan érkező autósorba magad. Na, oda kéne jó váltó + pár ló!
De mondjuk anno a 4T 50 is agyhalál volt a Petőfi hídra felhajtáshoz...
Sose vennék napi használatra olyan motort, mert agyrém, amit tud.:DDD
(Igaz, evett vagy 1.8L-t százon az oké! De valami 4L tankja volt csak.)

[ Szerkesztve ]

(#18227) sityupityu válasza csongi (#18224) üzenetére


sityupityu
veterán

Hát, normális 50-es robogót amire az ő szemszögéből érdemes építeni 200 alatt nem találsz. Utána szerintem előlegezzük meg a közel 80-100 ezret a papírokra meg mindenre. És akkor jön még csak a tuning. Kérdés, hogy te mit is értettél ez alatt, mert én hajlamos vagyok túlzottan is belemenni ebbe. :) Na de ez nem az a fórum, meg szerintem nála egyébként is ki van ez lőve. Én legalább is nem sok értelmét látom pedig én aztán szeretem a tuningot. :)
Szerintem az van amit te is mondasz, hogy egy 125-150 4T lenne neki a legmegfelelőbb.

--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

(#18228) nyogo83 válasza csongi (#18224) üzenetére


nyogo83
senior tag

"A hazai kínálatot nézve egy 125T mire rendes állapota lesz, benne lesz 4-500K-ba "
Nem azt mondom hogy nem valos, de azert ahhoz mar nagyon torka veres robogot kell venni, marha dragan.
Vagy...az a 4-500k az 2-3 eves tavlatban ertendo hasznalat mellett. Az talan realisabb, nem tul szerencses esetben.

Teszem fel megnezi a Madisont (ami 240-ert a neven is van), ket uj gumi 20k, fekbetet, gorgo, komplett kuplung, ekszij, folyadekok csereje, legszuro, 60k. Ha meg a hatso telot is cserelne, akkor ha jol remlik 25-28k parban.
Ez saccra 105-110k. Tehat 350k-bol rendben van. (Sajat peldabol indultam ki, kuplung nem feltetlenul kell hogy benne legyen, szoval lehet csak 320k)

Na most ahhoz hogy meg tovabb boruljon a koltsegvetes, minimum tarcsaknak is kukanak kell lenni, 20k/db, kormanycsapagy(14-18k korul), termosztat(9k), vizpumpa(felujito szett 6k), karbimembran (20k), tuszelep esetleg (14k). Vagy a motorhoz kell hozzanyulni,... A felsoroltakon kivul nagyon mas nincs amivel lehetne szivni vele ha jol remlik(es ezek ha ugy veszem kopo alkatreszek ennyi idosen).

Ezek nagyreszet azert mar atnezeskor ki lehet deriteni es kalkulalni, megeri-e.(teleszkopok, kormanycsapagy, fektarcsak, meg a karbimembrant is nagyjabol, kuplungon/hajtason szinten erezni ha nem kerek valami).

Amivel egyedul nem tudsz szamolni, az a blokk allapota, mert siman lehet hogy fel ev alatt nalad szoposodik meg.

(#18229) csongi


csongi
Topikgazda

Srácok értem én amit írtok:)
Arra reagáltam amit ő írt.
Nem keresem vissza, de felhozta a múltjából a rendszámozott Simót, mert az is elegendő volt.
50-nél nem kell hatalmas tuningra gondolni. Egy elektronika csere már elegendő és máris megy 60at a parapia.
Akár egy Scarabeo alapból megy annyit.
Használati módot is olvassátok el. :) Simán lehet én értettem félre.
6-8Km. Gondolom ez is minimum 2 etapba., de egybe sem távolság. Ezt Villanybringa is tudja és az 50ccm-es torpedó.
Nem rohan ő nem húzza gázt, kivár...stb.
Megértettem, legalábbis remélem. :) abból kiindulva, hogy én is vidéken lakom, sok kisutca.
Erre egy 125cc-es robogó, aminek a mérete megfelelő, hogy elférjen rajta ő és az utasa is, nem igazán alkalmas, mint ahogy feljebb írtam. Teljesen más ritmusa és dinamikája van egy ilyen eszköznek.

Költségek:
nyogo83: Amit leírtál igaz. Cáfolatnak nem igazan jó, viszont megerősítésnek igen :)
Ha csak 320K ról beszélünk, akkor is ott vannak az illetékek és átírási költségek.
Máris 400K. És ebben az esetben otthoni szerelgetés van csak. Szeret szerelni a fórumtárs, aminek nagyon örülünk:) hiszen itt szinte mindannyian, és sokkal jobb ha többen vagyunk :)
Annak fényében amit írt, műszakilag mindig toppon volt a motorja. Nagy tisztelet érte!!!! :R
Egy ilyen robeszt műszakilag toppra rakni, még ha nincs is lepusztulva sok sok óra munka, amit szívesen rá áldoz. Csak a költségvetésedbe nem számoltad a fórumtárs írását.
Nála féknyergek fékcsapok állapotánál kezdődik. Ismét nagy elismerésem a részére!!! :R
Azt az embert aki ilyen szinten gondolkozik és tartja karban a vasat, szerintem nem helyes tévútra vezetni, egy 320ezres költséggel.

cmm mizéria:
A 125 szerintem sok, de ha már 125 mellett dönt, akkor adott típusokból léteznek 150es kivitelek, és érdemes megnézni megfontolni. Költségbe hajszál a különbség.Egy jó vételt nem érdemes otthagyni csak mert a 125-höz merev ragaszkodás van.
Elfogadom, azt vesz amit szeretne
Ugyan úgy tisztelni fogom, és abban segítek neki amiben csak tudok.
Egyben örülni, hogy egy taggal bővült a roller tagok száma.

Upo:
Méret választáskor valóban fontos, hogy elférj(etek) rajta. A kis méretűek életveszélyesek.
Kis kerék kis tengelytáv, meredek villaszög, fékrendszer....stb. Az utas képes elrántani egy váratlan mozdulattal.
Megijed egy darázstól...

Típushibák:
Mindnek van nyűgje valami.
Mivel te magad csinálod, olyat nézegess aminek nem túl drága alkatrészei vannak.
Ebben jók az Olaszok. Karbis motorok nyűgösebbek lesznek ilyen minimál használat mellett.
Ha lehet injektorosat nézz. Gumikból a Conti a kedvező árú termék, de általában lebeszélik az embert róla.
Nem rossz, de egy picivel drágábban már gumit is kapsz.
A már korábban felsorolt típusok közül érdemes nézelődni, ha teheted ülj fel rájuk, ücsörögj rajtuk pár percet.
Választhatsz kis plexiset is, a nyári melegben jól jön a menetszél.
Madisonok lámpája nem valami jó, mindenki próbálja erősebbé tenni. Ha éjszakai motorozást nem akarsz, akkor egy nappali menetfénnyel már célba érsz.

Fékrendszerek:
Rendszerint egy tárcsás kivitelek. Ha van integrált fékrendszer az jó, de ezekbe a kis vasakba nem igazán tettek. Legalábbis a 10+ évjáratokba.

Próba kör:
Az tudja jól megállapítani egy motor teljesítményének az állapotát, aki olyan vasat hajt.
Neki lenne típus tapasztalata. De legalább olyan embert vigyél magaddal ha tudsz aki használ ilyen vasat.
Elsőre egy gyenge 125 is erősnek tűnhet, főleg ha sosem ültél ilyenen, és régen motoroztál.

[ Szerkesztve ]

(#18230) nyogo83 válasza csongi (#18229) üzenetére


nyogo83
senior tag

Tenyleg nem kekeckedesbol, de konkret linkelt Madisonnal, 189k/240k forgalombahelyezve.
Nem tudom milyen egyeb koltseg lenne ami meg erre 80k-t radob illetek es egyeb, nagyjabol hasonlo osszeg volt nekem is, 50k-bol elinteztek a honositast, nevreirast. (Nyilvan a kereskedo tud pontosabb osszeget, de ketlem, hogy a 189k melle 130k lenne minden egyeb illetek, ado stb.) :R

(#18231) csongi válasza nyogo83 (#18230) üzenetére


csongi
Topikgazda

Én egy szabályt tartok! :)
Sosem a minimum költségekkel számolok. Képek alapján meg főleg nem fogok műszaki állapotot meg állapítani. :). Szépen mosott robogót látok a linkelt képen. Sok ilyet láttam már :D
Volt ilyen is nálam. Képek alapján szép volt, meg kipróbáltuk jó volt.
A végén lett hűtőcsere és kb 70 ezer ment rá, úgy hogy az automata szívató kampec, az még nem is lett cserélve, csak egy manuálisra kiváltva. :D

[ Szerkesztve ]

(#18232) FeniX-


FeniX-
aktív tag

A személyes tapasztalatom az volt, hogy a 125-ös (manuális váltós), 11 lóerős injektoros motor és a 150 köbcentis, 15 lóerős (automata váltós) robogó között már ég és föld különbség volt.
Végsebességre talán csekély 5-10 km/h, viszont dinamizmusban baromira érződik már az a pár lóerő, meg hogy nem kellett váltogatni.

125-ös robogóból is biztos van, ami már elég, de jól meg kell nézni valóban, és kipróbálni.
(Ugyancsak privát vélemény, de mindenképpen nagykerekűt ajánlanék, kicsivel azért lehetnek meglepetések esőben)

[ Szerkesztve ]

(#18233) DigitXT válasza csongi (#18229) üzenetére


DigitXT
félisten

Egyet nem értek: 125 sok, de ha már 125, akkor 150? WUT?!:DD
Tudom én ezt fokozni: a 150 az pont olyan picivel jobb a 125-nél
és pont annyival kevésbé B125 kompatibilis, hogy akkor 180. De
ugye akinek már van A2-je, az nem fog ilyen pici vasra ülni. 250!
(És onnan egy macskaugrás az SH, de ha már szedi a lábát, hát
miért nem 4-500-as? Tulajdonképpen az SW600 is racionális.:D)

Ui: de valójában látens túrázó! Tehát Burgman 650 alá ne adja...
(Sőt, igazából gyorsulni szeretne. Csak még nem tudja: GP800!)

T-Max turbót mikor linkeltem utoljára? Szalonból 530 plusz csiga.

[ Szerkesztve ]

(#18234) csongi válasza DigitXT (#18233) üzenetére


csongi
Topikgazda

Tenyleg nem erted :DD
T-max keves lesz piacra jarni :)

[ Szerkesztve ]

(#18235) kcsa válasza Upo (#18221) üzenetére


kcsa
veterán

Ha megvetted a 125-ös robogót, tedd meg kérlek hogy őszinte élménybeszámolót tartasz, összehasonlítva a régi emlékeiddel ;)

Addig itt úgyis cicaharc lesz :D

(ugyanitt: gp800-at keresek piacra járáshoz)

(#18236) FeniX-


FeniX-
aktív tag

Napi kisszínes / témaindító.

kolumbiaban_betiltottak_az_utasszallitast_motoron

(#18237) DigitXT válasza FeniX- (#18236) üzenetére


DigitXT
félisten

Az ötlet érthető, de: "A mostani, bogotai tilalom csak a férfi utasokra vonatkozik"
Hatalmas LOL.:D Mintha egyszerű lenne megmondani egy motoros ruhába fullra
beöltözöttről, hogy nő, vagy férfi, és mintha egy nő ne tudna elkapni egy táskát...

Amúgy én nem háborodnék fel rajta, főleg, ha gyakoriak az ilyen rablások. Bár a
rablókat, ill. lövöldözőket nem igazán szokta zavarni, hogy nem szabad csinálni,
de így sokkal feltűnőbb, ha készülnek vmire, bármikor lekapcsolhatják őket csak
amiatt, hogy ketten ülnek a motoron. (Nem tűnik hülyeségnek, összességében.)
Szerk: természetesen úgy lenne hatékony, ha nemtől függetlenül lenne tiltott.:DD
Nyilván akkor nagyobb lenne a felháborodás, de így meg az eredménye kérdéses.

Mondom ezt úgy, hogy Bp-en viszonylag ritka az ilyen eset. (De volt már, hogy a
faszi meg is halt, amikor a nő utánuk ment és elestek: nem sajnáltam kicsit se.)

[ Szerkesztve ]

(#18238) csongi válasza DigitXT (#18237) üzenetére


csongi
Topikgazda

Motoros rablas :)
A szinhely elott 200m-re felugrik, esemeny megortenik, helyszin utan par ucaval leugrik. :)
Vagy paroka, ruzs :D
Koncsita minek szamit arra fele? :D

(#18239) kcsa válasza FeniX- (#18236) üzenetére


kcsa
veterán

Ezentúl szoknyás férfiak fognak rabolni, who cares?

(#18240) Upo válasza csongi (#18229) üzenetére


Upo
addikt

Nem érted. Nem azt mondom hogy 30-al tartom fel a forgalmat és tötyögni akarok, hanem kihasználom azért a motor képességeit _amit_tud_! Igazából még mindig nem értem, hogy miért a 125 a fehér folt, ha az 50-es jó, esetleg tuningolva, akkor a 125 miért nem, és 150-től megint miért igen?
Mindegy, attól még 50-es nem lesz, azért 50-es rendszámozásával nem fogok bohóckodni.
Nem fogom kizárni a 125-öt csak azért mert "az biztos nagyon lomha lesz". Megnézem a lehetőségeket. Nem muszáj most megvenni. Nyilván átvizsgálom amit lehet. Ha találok megfelelő 125-öst akkor azt veszem meg, ha 200-250-est, akkor azt. Nincs merev ragaszkodás a 125-höz, inkább úgy mondom hogy nincs merev elzárkózás a 125-től, mert még az is elég lesz. Azért ki fogom használni amit tud. Ha 125 tudás akkor azt, ha 300 akkor azt. De nem ugrok a kútba ha épp 125-ből jön szembe egy normális, azért nyilván már nem úgy fogom használni mint annak idején ahogy mentem, de nyilván nem is lehet úgy, mint egy térd között fogott motor formájú motorral. Kis kerekűt csak végső esetben vállalnék, a nagy kerekű a cél.
Célnak én is kb az olasz vonalat vagy esetleg jó kymco ajánlatot tűztem ki.
Integrált fékrendszer gumikkal karöltve: Annyira nem izgat ha nincs integrált fék, azért a kezemben benne van még a fékezés meg az "abs". Azért annak idején folyamatosan lábtartó-kipufogó köszörülés volt a kanyarokban csúszáshatáron, és nem nagyon volt olyan fékezés ahol a hátsó kerék a földön maradt, kimondottan élveztem a föld fölött 5-10 centivel tartott hátsó kerékkel fékezést. De ehhez nyilván a féknek és a guminak is partnernek kellett lennie, innen maradhatott a fixáció hogy a fék mindig topon legyen, illetve guminál sem a spórolás a cél, hanem hogy jól tapadjon. Hiába mondják egyesek hogy "dehát az gyorsan kopik", az nem érdekel, az a dolga.
Nyilván robogóval ennyire nem lehet állatkodni, de nem lényegtelen hogy egy esetleges vészfékezésnél vagy kikerülésnél akár nyálkás vagy poros úton hogy viselkedik. Az állatkodásból meg mai fejjel megmaradt hogy határhelyzetben mit csináljon az ember a lemeredés helyett.
Nyilván kipróbálom a szóba jöhetőket. Telók, kormánycsapágy, szilent álló helyzetben, de seggel is szépen kijönnek ezek a próbamenet közben, eddig is elég jól felismertem a kotyogó csapágyakat szilenteket elgyengült lengéscsillapítókat. Nem kötelező egyiket sem megvenni. A költségvetés szűkös, ráadásul komplett fürdő nagyfelújítás 2 hónap múlva berendezés cserékkel, burkolással, gáz-víz áthelyezéssel, stb. úgyhogy nem is biztos hogy most sikerül olyant találni ami belefér anyagilag. Csak azért meg nem fogok egy vacakot megvenni hogy legyen mivel oboázni, akkor marad a vadászat. A 125-öt meg nem zárom ki, mert azért fejben sokat fejlődtem csikó korom óta, és a biztonságos, dinamikus helyváltoztatásra jó már az is. Mármint itt és nekem.

Blogom: https://logout.hu/blog/upo/index.html | "Az átlagember alvásigénye még 5 perc"

(#18241) kcsa válasza Upo (#18240) üzenetére


kcsa
veterán

Megelőztél, épp akartam írni, hogy válassz olyat ami megfelel igényeidnek, és utána meséld el. Ne engedd hogy lebeszéljünk, úgyis kiderül hogy mennyire választottál megfelelőt :)

(#18242) csongi válasza Upo (#18240) üzenetére


csongi
Topikgazda

Akkor mégis csak idézlek téged.

"Üdv! nézegetem a kis robogókat. Bőven elég még a 125-ös is, mert a 2 személyt tudnia kell. Használati mód: Vidék, nincs dugó. Jó időben autó kiváltásra, munkába járás (oda-vissza 6-8 km), gyereket suliba/edzésre/órára/stb. vinni, hétvégén bevásárlás (2 liter tej-3 kifli, piacról 2 kiló krumpli 3 szál répa). Nem akarok 110-nél előzni, nem akarok elsőnek átérni a lámpán, 50-60-as sebességet bírjon 2 személlyel."
Erre kérdeztem magasságod...stb
A fent említett használathoz és testi adottságotokhoz a kétszemélyes 50-60 tempóhoz javasoltam a 250-et.

"Eszemben sincs országútra menni vele. Hidd el, itt elég lesz. 40-50-el totyogó autókkal kell tartani a lépést, illetve miért is kellene, nem olyan környék. Totál bácsi üzemmód lenne a használat."
Erre már elegendő lenne a 50-es is :)
Két 50-es robival is kb ugyan ott vagytok költségbe.Illetve zárjuk ki a rendszámozást.

125-150 mizéria.
Elhangzott, hogy nem akarod forgatni és egyebek.
Erre reagált Digitxt. Elmondta, ezt nem te döntöd el. Ha nem húzod nem megy, nem gyorsul.
Szenvedni fog és te is. Elhiszem, hogy sokat motoroztál, de ez most más lesz.
Más a súlypont a kanyarodási tulajdonságok, más lesz utassal.
Elhiszem, hogy az ABS benne van a kezedbe, de majd a 12-13colos kerekkel is ezt mond. :)
Nem nagy dolog az integrált fék, de már az is hálás dolog.
Nem véletlen költözik a kis ccm-be az abs a mai motoroknál.
Nagy kerekűnél a csomagteret elveszted, marad a doboz.

Szerintem jobb választás egy 150-es phanteon mint a 125Madison.
Mire alapozom?

Mindkettőt vezettem, szervizeltem. Magasság/súly indexünk azonos:). A te felhasználásodra a Honda jobban terelgethető, kisebb fordulaton üzemel, nagyobb a nyomaték, máshogy van hangolva a váltó.

Sacarabeo nagy kerék, a korai darbok rotax blokkosak, legalábbis a 150-es.
Voltak köztük Zsíros variátorral szereltek, de az cserélhető szárazra is.

Mindegyik 125 elviszi a két személyt. Csak a kettőtök súlya átlépi a maximális súlyt.
Soha nem fog vele senki foglalkozni az biztos, csak kihat a motorozhatóságra.
Nincs lehetőség váltogatni, nem tudod az áttételt befolyásolni, csak a gázkar marad.
Két személlyel nem tehetsz mást, nyelezned kell hogy mennyen.
De ettől függetlenül ezekre a távokra elegendő.

A napi megtett távolság sem éppen a legideálisabb.
Pont a gyilkos etap. Bocsi, nem a te hibád, de ez van. Erre jobb a 2T csak ugye azok meg igen vaddisznók :) és azokat meg aztán forgatni kell.
Személy szerint az első évben meguntam az ilyen használatot. Ilyen kis etapokon egy másodperc előnye nincs. Jó érzés papucsba pólóba nyomni, de ha baj van nem jó érzés lesz :), illetve a biztosító is kiráz a nyakából, ha nem használtál kellő védelmet. De ez már jogi szarságok.
A minimál védő eszközök állandó fel le vétele....
A városi melegbe izzadni minta ló... Kell a sebesség, az ember agya ne forrjon fel. :)
A legnagyobb halál a 40-50 tötymörgö autók között totyogni.
Ehhez alacsonyabb vas kell, mint a phanteon. Állandóan azt nézni mikor találja ki merre fog kanyarodni...stb. Nem azért megyünk el a lámpánál mert rohadás gyorsak vagyunk, hanem azért mert egy kínlódás az autók között billegni egyensúlyozni.
Más ritmusa van a robogónak mit az autósoknak.

Mint korábban is írtam, és KCSA is jelezte feléd. Olyan motort vegyél amit vélhetőleg szeretni fogsz :)
A többi nem érdekes, csak a számat jártatom.
Illetve írd le a tapasztalatod, mert kíváncsiak vagyunk rá :)
Előre is köszi!

Olcsó és jó robogót kb olyan találni, mint a lottó 5ös.

(#18243) vargalex


vargalex
félisten

Kedves Hondások!

Egy kollégám gondban van, de nincs a PH-n így én tenném fel helyette a kérdést.

Nem tud valaki véletlenül Budapesten (illetve környékén) egy bontót, ahol van Foresight 250-hez bontott alkatrész. Neki konkrétan hátsó kihajtás (final redection). Az övében szétment egy csapágy és ledarálódtak a fogaskerekek... A fedél is sérült belülről.

Köszönöm!

Alex

(#18244) kcsa válasza vargalex (#18243) üzenetére


kcsa
veterán

Googleben több bontást is találtam. Nem Bp, de ha kell... :)

(#18245) DigitXT


DigitXT
félisten

Elmentem ma tankolni a Cygnus-szal... bár még nem kellett volna,
csak tegnap a Kedvesemet megviccelték a kúton, 2K HUF apróval.
Mondom, akkor most telelököm a gépet 2000-ből: visszakapják!;]

Ami a vicc, hogy ~135 km után csurig tankolva újra 3.64L/100 km:
századpontosan azonos fogyasztás? A japán high quality érdeme!

[ Szerkesztve ]

(#18246) huszi.gyb válasza DigitXT (#18223) üzenetére


huszi.gyb
senior tag

Inkább venném meg a törött
Cygnust a sz.r első telójával és újítanám fel. Tartalék motornak tökéletes...:D

A lehetőség adott rá. :DDD Az "új" (bontott) villa a szekrényemben van, kormánycsapágyat hamarosan rendelek, és egyszer majd ráveszem magam a műveletre...

Aztán ahogy magamat ismerem Előbb-utóbb eladásra kerül a gép... ( hajtásom is van hozzá, sőt egy komplett donor motorom azonos színben :D)

www.dongosofor.hu

(#18247) -Mosquito- válasza huszi.gyb (#18246) üzenetére


-Mosquito-
őstag

Te aztán komplex szinten ki tudod szolgálni a vevőt... ;]

Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]

(#18248) Micsurin


Micsurin
nagyúr

Sziasztok, segítség kéne.

Fater 250-es Foresightján a hátsó gumi (M. Citygrip) olyan mintha kagylósra lenne kopva, de nem egészen, olyan furcsán fél oldalasan szakaszosan van megkopva. 5-10 centis szakaszokban változik a gumi baloldalán a kopás. Merre induljon el? :F

(Most lenne esedékes a gumi csere, addig nem akarja az újat feltenni amíg ki nem derül mi okozza a kopást és nem lesz megoldva.)

Ha segít este tudok feldobni videót, körbe forgatva a felnit.

Igen vagy még négyszer átszerkesztem, rájöttem teloról Ph!-zni nem nyerő ötlet a Swype nem egészen azt akarja amit én. :DDD

[ Szerkesztve ]

The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.

(#18249) csongi válasza Micsurin (#18248) üzenetére


csongi
Topikgazda

Kezd a felnivel.
Teljes centirozas, es nezzetetek meg minden rendben van e vele.
Masodik. Teleszkopok.
Harmadik a szilentek.
Miutan ezek megvannak, meg kell nezni hogyan fut a vazba az elso kerekhez viszonyitva.

(#18250) tikshow válasza Micsurin (#18248) üzenetére


tikshow
addikt

Gumishoz elviszed, aki tud motorgumit is csinalni es ott ki fog derulni, hogy ha a felnivel, gumival, van-e gond.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.