Hirdetés
- GoodSpeed: Segway-Ninebot F3 E elektromos roller.
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- vrob: Az utolsó DOS játékok 1996 - 1997-ben, egy korszak lezárul
- Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- mefistofeles: Az újkori csalók...
- Victoryus: Rapoo VT9Pro egér
- Gurulunk, WAZE?!
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
-
LOGOUT
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
adam_454
tag
Sziasztok Urak!
Van ez a jó kis francia
örömlányomrobogóm, egy Elyseo 125 4T Eddig az volt a kínja, hogy a szelepdeklin keresztül folyt az olaj. Dekli csere után megjavult, erre most úgy elkezdett füstölni mint a gyárkémény. Jó kéken. Ami szép, hogy az olajbetöltő sapkánál is füstöl, fehéren. De legalább a szelepdeklinél nem tolja az olajat.
Igaz lehet az a félelmem, hogy hengerfejes lett ez a drága legősibb mesterséget űző teremtmény? Vagy mi a fene kínja lehet? Hidegen-melegen pöccre indul és ereje is van...Mondjuk amikor felraktam az új deklit, akkor pár perc melegítés után, félgázon tartottam felbakolva a motort, hogy elkezdi-e tolni az olajat a deklin keresztül, amilyen mázlim van akkor szedhetett össze valamit...
-
DigitXT
félisten
válasz
StoneBridge #18694 üzenetére
Nem cserélnék magában harangot, az álmoskönyv szerint együtt érdemes cserélni a kuplung betétekkel, s vica versa: az új betéteket is félrekoptathatja a régi harang.
Amúgy ma Cygnusra pattantam, mert nekem is csöpög a hűtővíz. Nem hazudtolta meg magát a szerelő, hiszen nem rég lett kompletten felújítva a hűtés. Örvendek... Nem volt időm délelőtt szétkapni, de nekem most a termosztát környékén csöpög. Remélem csak valamit nem húzott meg rendesen, és azért: az lenne az olcsóbb...
-
kcsa
veterán
válasz
StoneBridge #18694 üzenetére
Az még nem is drága, pláne ha normális minőségű. Xciting volt vagy 25k
-
StoneBridge
senior tag
Az is megvolt már, megcsiszolgattam a belső részét amikor szétszedtem.
Rendeltem egy harangot az imént, 10 ezer Ft. Remélhetőleg csere után majd megszűnik a probléma.Van egy bosszantóbb hiba is. Vízpumpa kis kiegyenlítő szelepnél csöpög a hűtő folyadék. Lassan, de biztosan. A vízpumpafedél tömítést cseréltem, sajnos nem szűnt meg. Állítólag a belső kerámia betét cserés...
-
kcsa
veterán
válasz
StoneBridge #18691 üzenetére
Én először a kis csiszolgatásokkal kezdeném, mielőtt egy zsák pénzért vennék harangot. (már ha van szerszámod, időd, stb
)
Xciting 500-on végigcsináltam ezeket a köröket, rettenetesen nyekergett dugózásnál, a végén cserélnem kellett a harangot, attól persze rögtön megjavult. Terveztem, hogy homokszórással megérdesítem a csúszófelületet a régi harangon, hogy kipróbáljam úgy is, de aztán végül eladtam.
-
StoneBridge
senior tag
Értem, köszi a gyors választ!
Szíjcserénél az általad leírtakra külön figyeltem és már megtettem. Igazán nem segített, ha kicsit túlmelegszik a blokk (dugóban pl) akkor előjön ez a jellegzetes hang. Harangnak azért volt egy kissé kékes színe, arra emlékszem. Kuplungpofák kopását nem tapasztaltam, 13 ezer km körül lehetett benne akkor.
Érdemes lenne egy harang cserével indítanom? -
kcsa
veterán
válasz
StoneBridge #18689 üzenetére
nincs kuplungkosár
Harang van. Vagy a harang, vagy a kuplungpofák vannak megégve (vagy mindkettő). Szét kell szedni, átnézni, smirglivel megcsiszolni a pofákat meg a harang belsejét is.
Ha pedig a harang már elszíneződött (tipikus kékes-fémes szín) akkor csereérett,illetve kopáshatárokra is figyelni kell.
-
StoneBridge
senior tag
Vespa GTS (250ie) hiba: elő-előfordul, hogy nagy melegben vagy ha sokat dugózok, a hajtás felől elinduláskor furcsa köszörülő hangot ad és kissé meg is torpan a gép pár másodpercig, amíg ez a hang van. Kuplungkosárra gyanakodtam, de azért gondoltam rákérdezek itt is.
Szíj és görgők cserélve lettek. -
csongi
Topikgazda
válasz
DigitXT #18687 üzenetére
Most rendeltem akku tesztert.
Meg par muszert.. Ossze rakok egy multi muszeres dobozt.
.
Balnamon rossz volt a toltes, akksi 11.9 V-on, es kampeca nem indult. Nem hogy nem indult, le is allt menetkozben. Tekerte az indito meg minden, de keves volt mint mackosajtban a brummogas.Aztan kovetkezett a toltessel a nagy legelesem
.
Ami a tapasztalat es figyelmetlenseg hianya okozott. Az akkori hibas fesszab azota is teszi a dolgat egy masik motorba.
-
DigitXT
félisten
Ehhez nem kell különösebb "tiltás": ha a gyújtótrafódra nem jut elég fesz,
abból nem lesz szikra sem. Ha halódik az akkud, akkor az önindító nagy
áramfelvételére durva feszültségeséssel reagál, s ha ilyenkor 9V alá esik,
az akku cserés, ahogy azt később be is idézted. Ha amúgy fel volt töltve!
Szóval első körben a rendes feltöltés ajánlott: ha a "megjavulás" után újra
előjön a hiba, akkor meg a generátorod vagy a fesszabod is gatya lehet...
Ezt amúgy írta a kolléga... Mérni kell, anélkül max. tippelni tudunk.
Ami biztos, hogy ha a nyugalmi fesz 9V, ott se kép, se hang nem lenne...csongi: a névleges 12V akku azért be tud kandikálni 10-11V-ra indításkor.
(És ez még teljesen normálisnak tekinthető. Ha viszont egy új akksival is
indokolatlanul nagyot esik a feszültség, az akár önindító hiba is lehet.)
Sajnos sima multiméterrel azért nem olyan egyszerű megnézni az "alját".
Vannak erre "célszerszámok", nekem is van, brogyi fórumtárs javaslatára:
DHC BT280Szerk: emlékeim szerint nekem akár 8V-ra is leesik a gatya akku, még a
fedkomp is újraindul emiatt, de miután lendületbe jön a főtengely, messze
nem akkora az áramfelvétel ("csak" valami 57A), mint közvetlenül az első
átfordulásakor (100A?) így a feszültség beáll, ahova beáll: a motor elindul!
És amúgy pöcc-röff. De dús a keverék picit - szívatóval nem röffent reggel:
ez volt az utolsó, amit állítgattam a fehér füst felszállása előtt, így maradt. -
Burt1793
veterán
Egy tank (most 220 km) alatt az a 40 km-nyi autópályás nyelezés (óra szerint 130-135 km/h) megtette a hatását, 3,44 l/100 km jött ki a mai tankolásból.
Az új gumi egy álom, a variátort is kitisztítottuk, pöpec a gép.(#18678) DigitXT: sok sikert a bejáratáshoz!
Néztelek a napokban az Egér úton és az autópályán, nem láttalak.
-
-
kcsa
veterán
válasz
DigitXT #18675 üzenetére
Egész jól lehet elektromossal dolgozni (nekem ugye "rendes" 220-as van, nem a lendkerekes), kocsi kerekét is majdnem nyomatékra tudom húzni vele, persze úgy, hogy nem nyektetem fél órát. (meg nem 800Nm-es a gép, meg mázlim van, meg stb.)
Variátort is ezzel szoktam, nem nyektetem fél órát azon sem, még semmi gondom nem volt. (persze nem 800Nm, meg a többi
)
Garázstársam meg nem húzta meg rendesen a varió csavarját, lepörgött, elszakadt a szíj is (persze a sorrend nem egyértelműen ez volt, de ez utólag nem megállapítható) a variátor meg valahogy féloldalasan rászorult a főtengelyre, na az szép kör, szép kár volt.
-
DigitXT
félisten
válasz
sityupityu #18674 üzenetére
Én elektromos ütvecsavarozóval. De ahogy mondod, az is odabaszott neki.
Amikor nem, akkor meg lelazult. Ellenben ha a légkulcs teker vmit izomból
és nyíródik el az anyag, azt nem veszed észre. Kézzel húzva meg simán.
Persze ha nem időben, akkor is késő. Végülis mázli, hogy a vezérműláncot
hajtó fogaskerék olyan bazi erős: sérülés nélkül darálta a fészkes reteszt...
Mindenesetre vannak dolgok, ahova nagyon nem való a légkulcs, na. -
-
DigitXT
félisten
válasz
huszi.gyb #18670 üzenetére
Ja, nem úgy értetem, hogy atomjaira szedni, brahiból.
Csak amit beszéltünk,
hogy ami a donoron fasza, az átkerülhetne a használatban lévőre. Kiderülne az
is gyorsan, hogy milyen állapotban van a variója: hátha használhatóbb. Esetleg
meg lehetne próbálni később beröffenteni a másik blokkból átrakott hengerrel...
De az keményebb dió, ha szabad így fogalmaznom: nem Honda!A vezérlést
összelőni, stb. De mondjuk rosszabb biztos nem lenne a próbálkozásban sem. -
DigitXT
félisten
Kicsit OFF, de jó: a saját biztonságát is veszélyeztette? Nahát... Okos zsaruk.
-
DigitXT
félisten
válasz
huszi.gyb #18667 üzenetére
Nekem csak az a bajom, hogy helyem és szerszámom lenne szétkapni a
gépeket, csak a párom vágna ki a kertből a két bontószökevénnyel.
Már a fészerben lévő motorblokkot se nagyon szereti.Mondjuk megértem!Szerk: a kipufogó csavart légkulccsal az aluöntvénybe? Nooormális?
-
DigitXT
félisten
válasz
huszi.gyb #18665 üzenetére
Amúgy szerinted a donorban milyen állapotú a varió? Mert ezen már nagyon szar:
főleg az elindulások nehézkesek, ha már lendületbe jött, tudja tartani a tempót.Szerk: Cygnusban anno, főtengely cserénél légkulccsal húzta rá a varióanyát, és
a vadiúj főtengelyről lenyalta a menetet. De megragasztotta, jóleszaz jeligére...
Kollégám mondja, hogy alap, hogy légkulccsal nem szerelünk össze... nála nem.
Szerk2: mondjuk belegondolva, nem láttam, hogy meg lenne szakadva a menet...
Lehet, hogy nagyobb volt a füstje, mint a lángja.Mint Shell100-nak a Duna parton. -
DigitXT
félisten
válasz
DigitXT #18656 üzenetére
Igen fasza dolog agyatlanul betömködni az akku kábeleit, bikából ráhúzni
a csavarokat, "ami nem látszik az nem fáj" alapon: CTEK csatim letört.
Mindegy. Javítva. Akku meghalta magát, 160 CCA közelében sincs. Noha
a nagyobb töltővel sikerült feltölteni. Visszaraktam a régit: még az is jobb!Ülést megigazítottam, végre rendesen csukódik, nyílik. Apróság, de azért,
ha figyel rá az ember nem adja ki úgy a kezéből, hogy szar. Távirányító is
magához tért, csak egy elemcsere kellett neki. Tompítót kivettem, és durr:
az a baj, hogy amivel gyorsabban átérek a Lágymányosin, annyival többet
kell állni a lámpánál, szóval nem nyerek semmit. Állatkodni jó, másra sok. -
Brogyi
őstag
válasz
Grillo #18645 üzenetére
Bizony elindult. Este előttem perecelt egy böszme nagy gép. Igazából mázlija volt, mert lassan ment csak béna volt. Sávváltás közben, kanyarodás közben mikor fizikailag el van fodítva a kormány nem fékezünk elsővel. Ezt nem tudta. Most már megjegyezte remélem. Vigyázzatok magatokra.
-
DigitXT
félisten
válasz
Grillo #18655 üzenetére
Ez a Madison, ami 320-330K-ból lett felújitva. De a sok hónap állás "elvitte" a
20K-s akksimat, tehát jó lesz az 350-nek is. Elszoktam a súlyától, dög nehéz!
Viszont van benne kraft. És menekülnek előle. MÁS: Battery Sense se reagál.
A benzináramlásmérő vezetékét Gergő szakította le. Az ülésnyitó se nyikkan.
De kulccsal is nehezen nyílik, mert ferdén lett visszarakva... Sorolhatnám. De
legalább a xenon megy, és egész jól látni vele. A fék meg harap, a blokk meg
tol, ezeket pl. a Cygnusról nem lehet elmondani. És ez ugye nem is kóvályog!
Csak tolni ne kelljen, mert abba meg lehet szakadni: parkolni is nehezebb.
(Úgy próbáltam a helyére tolni, mint a Cygnust. Körberöhögött. Hosszú gép.) -
DigitXT
félisten
Potom 300K-ból elhoztam a gépet... Nehéz dög, de egész jó erőben van...
Még este vissza kell mennem a Cygnusért. Az evett 3.2-t most. Ez 6.6-ot.
(Kifogyott a szerelő alatt a próbakörön. Nyehehe. Ja és az akku döglik...) -
Plero
aktív tag
Tegnap este már nem teszteltem a kapcsolókat. Levettem az akkut tölteni. Tehát egész éjszaka nem volt akku a motoron. Ma délután ráraktam egy autó akkus "bikát" U_3 hibaüzenet volt a kijelzőn. Gyújtás le. Gyújtás vissza. Fék meghúz lámpa világít!!
Önindító gomb megnyom teker és beindul a motor!!!
Nem a leállító kapcsolóval szoktam leállítani, egyszerűen csak elfordítom a kulcsot.
Kapcsolási rajzot hol találok hozzá?
Hibakódokról lista, hogy mi mit jelent?
Köszönöm az eddigi segítséget.
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Haditechnika, harcászat
- Vigneau interaktív lokálblogja
- Milyen autót vegyek?
- Diablo IV
- Azonnali fáradt gőzös kérdések órája
- Mi nincs, grafén akku van: itt a Xiaomi 11T és 11T Pro
- Kerékpárosok, bringások ide!
- iPhone topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- További aktív témák...
- Babzsák fotel (Dr. Relax - Gamer, sötét zöld, keveset használt, hibátlan)
- LG 6 Motion Inverteres DirectDrive mosógép (F2J5WN4W)
- Midea klíma akciós áron beszereléssel együtt!
- Mobil klíma Tarrington House eladó!
- Fornetto Explorer DeLuxe gömbgrill/faszenes grill, pizzakemence feltét, pizzakő, elemes forgatónyárs
- AKCIÓ! ASUS PRO WS W790E-SAGE SE alaplap garanciával hibátlan működéssel
- T Phone Pro 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Gombászkönyvek egyben
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 14600KF 16/32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- AKCIÓ! PC Specialist Recoil VIII 17 notebook - i9 14900HX 16GB RAM 2TB SSD RTX 4060 8GB WIN11
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest