Hirdetés

2024. június 17., hétfő

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-04-22 06:57:22

LOGOUT.hu

Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!":)
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#18651) DigitXT válasza Plero (#18646) üzenetére


DigitXT
félisten

Ott valami CDI gond lesz. Akár az is, amit csongi ír. (Ha azt hiszi a motor, hogy a
vészleállító aktív, akkor előfordulhat, hogy az önindító éppen teker, de szikrát nem
ad neki.) Természetesen a féklámpa kérdés is felderítendő... kéne kapcsolási rajz.

(#18652) Plero


Plero
tag

Tegnap este már nem teszteltem a kapcsolókat. Levettem az akkut tölteni. Tehát egész éjszaka nem volt akku a motoron. Ma délután ráraktam egy autó akkus "bikát" U_3 hibaüzenet volt a kijelzőn. Gyújtás le. Gyújtás vissza. Fék meghúz lámpa világít!! :) Önindító gomb megnyom teker és beindul a motor!!!

Nem a leállító kapcsolóval szoktam leállítani, egyszerűen csak elfordítom a kulcsot.

Kapcsolási rajzot hol találok hozzá?

Hibakódokról lista, hogy mi mit jelent?

Köszönöm az eddigi segítséget.

"Olyan nincs, hogy nincs" + www.plenter.atw.hu

(#18653) DigitXT


DigitXT
félisten

Potom 300K-ból elhoztam a gépet... Nehéz dög, de egész jó erőben van...
Még este vissza kell mennem a Cygnusért. Az evett 3.2-t most. Ez 6.6-ot.
(Kifogyott a szerelő alatt a próbakörön. Nyehehe. Ja és az akku döglik...)

(#18654) csongi válasza Plero (#18652) üzenetére


csongi
Topikgazda

Akkor minden csatlakozót kezdj el átnézni ha nem volt eddig :) és mehet neki a WD40

(#18655) Grillo válasza DigitXT (#18653) üzenetére


Grillo
senior tag

Mostan lemaradtam. Ez még mindig a Madison, vagy lőttél valami mást?

(#18656) DigitXT válasza Grillo (#18655) üzenetére


DigitXT
félisten

Ez a Madison, ami 320-330K-ból lett felújitva. De a sok hónap állás "elvitte" a
20K-s akksimat, tehát jó lesz az 350-nek is. Elszoktam a súlyától, dög nehéz!
Viszont van benne kraft. És menekülnek előle. MÁS: Battery Sense se reagál.
A benzináramlásmérő vezetékét Gergő szakította le. Az ülésnyitó se nyikkan.
De kulccsal is nehezen nyílik, mert ferdén lett visszarakva... Sorolhatnám. De
legalább a xenon megy, és egész jól látni vele. A fék meg harap, a blokk meg
tol, ezeket pl. a Cygnusról nem lehet elmondani. És ez ugye nem is kóvályog!
Csak tolni ne kelljen, mert abba meg lehet szakadni: parkolni is nehezebb.:O
(Úgy próbáltam a helyére tolni, mint a Cygnust. Körberöhögött. Hosszú gép.)

[ Szerkesztve ]

(#18657) Brogyi válasza Grillo (#18645) üzenetére


Brogyi
senior tag

Bizony elindult. Este előttem perecelt egy böszme nagy gép. Igazából mázlija volt, mert lassan ment csak béna volt. Sávváltás közben, kanyarodás közben mikor fizikailag el van fodítva a kormány nem fékezünk elsővel. Ezt nem tudta. Most már megjegyezte remélem. Vigyázzatok magatokra.

[ Szerkesztve ]

(#18658) -Mosquito- válasza Plero (#18652) üzenetére


-Mosquito-
őstag

Az aksid sz@r. Lehet a töltésed azaz a fesszabályzód is,keveset tölthet. Keressél egy motoros villanyos szakit és méresd ki.

Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]

(#18659) kcsa válasza Plero (#18652) üzenetére


kcsa
veterán

Gyors guglizás után a hibaüzenet akku/töltéshiba, ahogy a szúnyog is írta.

(#18660) kcsa


kcsa
veterán

Más: megjött a teleszkóp, hétvégére remélem jó leszek már.

(#18661) DigitXT válasza DigitXT (#18656) üzenetére


DigitXT
félisten

Igen fasza dolog agyatlanul betömködni az akku kábeleit, bikából ráhúzni
a csavarokat, "ami nem látszik az nem fáj" alapon: CTEK csatim letört.:U
Mindegy. Javítva. Akku meghalta magát, 160 CCA közelében sincs. Noha
a nagyobb töltővel sikerült feltölteni. Visszaraktam a régit: még az is jobb!

Ülést megigazítottam, végre rendesen csukódik, nyílik. Apróság, de azért,
ha figyel rá az ember nem adja ki úgy a kezéből, hogy szar. Távirányító is
magához tért, csak egy elemcsere kellett neki. Tompítót kivettem, és durr:
az a baj, hogy amivel gyorsabban átérek a Lágymányosin, annyival többet
kell állni a lámpánál, szóval nem nyerek semmit. Állatkodni jó, másra sok.

(#18662) kcsa válasza DigitXT (#18661) üzenetére


kcsa
veterán

Itt az idő új szerelőt keresni, a régi már nem szívesen lát. Vannak ilyen jelek :)

(#18663) DigitXT válasza kcsa (#18662) üzenetére


DigitXT
félisten

Én leszek az a szerelő. Ha meg nagy gebasz van, akkor Marcell. De ne legyen.
Mert akkor tényleg felgyújtom az egész hóbelevancot, és veszek vmi 125-öst.;]

(#18664) kcsa válasza DigitXT (#18663) üzenetére


kcsa
veterán

A legjobb. Ingyen van, minden szabadidejével te rendelkezel, ha elront valamit, nem fizetteti ki a javítást... Csupa előnyös dolog.

(#18665) huszi.gyb válasza DigitXT (#18663) üzenetére


huszi.gyb
senior tag

Eladó... ;] ;] (+Donor motor :DDD )

Én is többek közt ezért nem vittem a Maját Gergőhöz... Gányol, igénytelen, nem precíz, és drága... Ja és lassú is. Más gond nincs vele. ;] ;]

www.dongosofor.hu

(#18666) DigitXT válasza huszi.gyb (#18665) üzenetére


DigitXT
félisten

Amúgy szerinted a donorban milyen állapotú a varió? Mert ezen már nagyon szar:
főleg az elindulások nehézkesek, ha már lendületbe jött, tudja tartani a tempót.:DDD

Szerk: Cygnusban anno, főtengely cserénél légkulccsal húzta rá a varióanyát, és
a vadiúj főtengelyről lenyalta a menetet. De megragasztotta, jóleszaz jeligére...:D
Kollégám mondja, hogy alap, hogy légkulccsal nem szerelünk össze... nála nem.
Szerk2: mondjuk belegondolva, nem láttam, hogy meg lenne szakadva a menet...
Lehet, hogy nagyobb volt a füstje, mint a lángja. Mint Shell100-nak a Duna parton.

[ Szerkesztve ]

(#18667) huszi.gyb válasza DigitXT (#18666) üzenetére


huszi.gyb
senior tag

Láttam, amikor a 4Roadot légkulccsal tette fel a Majára. Szerencsére nem hagytam el, csak később, a gyári kipufogót... Alu öntvény, 20nm-re kell húzni a csavart.

Nem tudom, nem bontottam szét a donort, meg kéne nézni. :DDD

www.dongosofor.hu

(#18668) DigitXT válasza huszi.gyb (#18667) üzenetére


DigitXT
félisten

Nekem csak az a bajom, hogy helyem és szerszámom lenne szétkapni a
gépeket, csak a párom vágna ki a kertből a két bontószökevénnyel.:))
Már a fészerben lévő motorblokkot se nagyon szereti. Mondjuk megértem!

Szerk: a kipufogó csavart légkulccsal az aluöntvénybe? Nooormális?:W

[ Szerkesztve ]

(#18669) DigitXT


DigitXT
félisten

Kicsit OFF, de jó: a saját biztonságát is veszélyeztette? Nahát... Okos zsaruk.:D

[ Szerkesztve ]

(#18670) huszi.gyb válasza DigitXT (#18668) üzenetére


huszi.gyb
senior tag

Már engem is kivágtak volna otthonról még jó, hogy nem ott élek...

Szeretném, ha a donor is nagyjából egyben maradna, és/vagy a két motor együtt kelne el. :D Nincs hol tárolni, és van még 2 Honda Diom is... :DDD

www.dongosofor.hu

(#18671) Bogyó bá' válasza DigitXT (#18669) üzenetére


Bogyó bá'
nagyúr

Hogy nem bírják megtanulni, hogy azt a qrva telefont vízszintesen is lehet tartani..... :W

Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...

(#18672) DigitXT válasza huszi.gyb (#18670) üzenetére


DigitXT
félisten

Ja, nem úgy értetem, hogy atomjaira szedni, brahiból.:D Csak amit beszéltünk,
hogy ami a donoron fasza, az átkerülhetne a használatban lévőre. Kiderülne az
is gyorsan, hogy milyen állapotban van a variója: hátha használhatóbb. Esetleg
meg lehetne próbálni később beröffenteni a másik blokkból átrakott hengerrel...
De az keményebb dió, ha szabad így fogalmaznom: nem Honda!:D A vezérlést
összelőni, stb. De mondjuk rosszabb biztos nem lenne a próbálkozásban sem.

(#18673) huszi.gyb válasza DigitXT (#18672) üzenetére


huszi.gyb
senior tag

Megfordult már a fejemben, ha beindulna, többet érne. Kérdés, mi a baja. :DDD
Persze, arra van a donor, csak össze is akarom rakni, a rosszabb alkatrészekkel. Aztán eladni, vagy valamit kezdeni vele. :DDD

www.dongosofor.hu

(#18674) sityupityu válasza DigitXT (#18666) üzenetére


sityupityu
veterán

Én a vario anyát mindig légkulccsal rakom fel, de még soha sem lett baja a menetnek, még a vékonyka ötvenesekbe való főtengelyeknek sem.

--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

(#18675) DigitXT válasza sityupityu (#18674) üzenetére


DigitXT
félisten

Én elektromos ütvecsavarozóval. De ahogy mondod, az is odabaszott neki.
Amikor nem, akkor meg lelazult. Ellenben ha a légkulcs teker vmit izomból
és nyíródik el az anyag, azt nem veszed észre. Kézzel húzva meg simán.:B
Persze ha nem időben, akkor is késő. Végülis mázli, hogy a vezérműláncot
hajtó fogaskerék olyan bazi erős: sérülés nélkül darálta a fészkes reteszt...
Mindenesetre vannak dolgok, ahova nagyon nem való a légkulcs, na.:R

(#18676) kcsa válasza DigitXT (#18675) üzenetére


kcsa
veterán

Egész jól lehet elektromossal dolgozni (nekem ugye "rendes" 220-as van, nem a lendkerekes), kocsi kerekét is majdnem nyomatékra tudom húzni vele, persze úgy, hogy nem nyektetem fél órát. (meg nem 800Nm-es a gép, meg mázlim van, meg stb.)

Variátort is ezzel szoktam, nem nyektetem fél órát azon sem, még semmi gondom nem volt. (persze nem 800Nm, meg a többi :D)

Garázstársam meg nem húzta meg rendesen a varió csavarját, lepörgött, elszakadt a szíj is (persze a sorrend nem egyértelműen ez volt, de ez utólag nem megállapítható) a variátor meg valahogy féloldalasan rászorult a főtengelyre, na az szép kör, szép kár volt.

[ Szerkesztve ]

(#18677) sityupityu válasza DigitXT (#18675) üzenetére


sityupityu
veterán

Szerintem abban van a lényeg amit kcsa írt, hogy nem szabad sokáig rajtahagyni a kulcsot, legyen az levegős vagy elektromos. Persze elfogadom ha valakinek negatív tapasztalata van a légkulccsal. :)

--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

(#18678) DigitXT


DigitXT
félisten

"Máskor ilyen korán ne ébresszél fel!"

(#18679) Bogyó bá' válasza DigitXT (#18678) üzenetére


Bogyó bá'
nagyúr

Jó látni, hogy újra él!

Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...

(#18680) DigitXT válasza Bogyó bá' (#18679) üzenetére


DigitXT
félisten

Véget ért a téli álom.:D

(#18681) kcsa válasza DigitXT (#18680) üzenetére


kcsa
veterán

Összeállt Frankenstein szörnyetege, darabokból egy egész ;]

(#18682) csongi válasza DigitXT (#18678) üzenetére


csongi
Topikgazda

Ooo Jeee!!!

(#18683) Burt1793


Burt1793
veterán

Egy tank (most 220 km) alatt az a 40 km-nyi autópályás nyelezés (óra szerint 130-135 km/h) megtette a hatását, 3,44 l/100 km jött ki a mai tankolásból.
Az új gumi egy álom, a variátort is kitisztítottuk, pöpec a gép.

(#18678) DigitXT: sok sikert a bejáratáshoz! :) Néztelek a napokban az Egér úton és az autópályán, nem láttalak.

[ Szerkesztve ]

(#18684) Plero válasza Plero (#18652) üzenetére


Plero
tag

Az lehet, (Aprilia Atlantic 500 , 2002 évjáratu) ha az akkumulátor feszültsége 9V alatt van akkor letiltja a gyújtást (szikra képződést) ?

"Olyan nincs, hogy nincs" + www.plenter.atw.hu

(#18685) Plero válasza Plero (#18684) üzenetére


Plero
tag

Hook up a voltmeter to the battery and start the engine, if meter falls below 9.0 volts while cranking you need to perform a proper load test on the battery and replace if necessary.

"Olyan nincs, hogy nincs" + www.plenter.atw.hu

(#18686) csongi válasza Plero (#18684) üzenetére


csongi
Topikgazda

9V, :)
12V alatt nyekk. Ha az indító áram kevés már nem is indul be.

(#18687) DigitXT válasza Plero (#18684) üzenetére


DigitXT
félisten

Ehhez nem kell különösebb "tiltás": ha a gyújtótrafódra nem jut elég fesz,
abból nem lesz szikra sem. Ha halódik az akkud, akkor az önindító nagy
áramfelvételére durva feszültségeséssel reagál, s ha ilyenkor 9V alá esik,
az akku cserés, ahogy azt később be is idézted. Ha amúgy fel volt töltve!
Szóval első körben a rendes feltöltés ajánlott: ha a "megjavulás" után újra
előjön a hiba, akkor meg a generátorod vagy a fesszabod is gatya lehet...
Ezt amúgy írta a kolléga... Mérni kell, anélkül max. tippelni tudunk.:R
Ami biztos, hogy ha a nyugalmi fesz 9V, ott se kép, se hang nem lenne...

csongi: a névleges 12V akku azért be tud kandikálni 10-11V-ra indításkor.
(És ez még teljesen normálisnak tekinthető. Ha viszont egy új akksival is
indokolatlanul nagyot esik a feszültség, az akár önindító hiba is lehet.:D)
Sajnos sima multiméterrel azért nem olyan egyszerű megnézni az "alját".
Vannak erre "célszerszámok", nekem is van, brogyi fórumtárs javaslatára:

DHC BT280

Szerk: emlékeim szerint nekem akár 8V-ra is leesik a gatya akku, még a
fedkomp is újraindul emiatt, de miután lendületbe jön a főtengely, messze
nem akkora az áramfelvétel ("csak" valami 57A), mint közvetlenül az első
átfordulásakor (100A?) így a feszültség beáll, ahova beáll: a motor elindul!
És amúgy pöcc-röff. De dús a keverék picit - szívatóval nem röffent reggel:
ez volt az utolsó, amit állítgattam a fehér füst felszállása előtt, így maradt.

[ Szerkesztve ]

(#18688) csongi válasza DigitXT (#18687) üzenetére


csongi
Topikgazda

Most rendeltem akku tesztert.
Meg par muszert. :). Ossze rakok egy multi muszeres dobozt.
:).

Balnamon rossz volt a toltes, akksi 11.9 V-on, es kampeca nem indult. Nem hogy nem indult, le is allt menetkozben. Tekerte az indito meg minden, de keves volt mint mackosajtban a brummogas.Aztan kovetkezett a toltessel a nagy legelesem :).
Ami a tapasztalat es figyelmetlenseg hianya okozott. Az akkori hibas fesszab azota is teszi a dolgat egy masik motorba :).

(#18689) StoneBridge


StoneBridge
senior tag

Vespa GTS (250ie) hiba: elő-előfordul, hogy nagy melegben vagy ha sokat dugózok, a hajtás felől elinduláskor furcsa köszörülő hangot ad és kissé meg is torpan a gép pár másodpercig, amíg ez a hang van. Kuplungkosárra gyanakodtam, de azért gondoltam rákérdezek itt is.
Szíj és görgők cserélve lettek. :)

Marx halott, Lenin halott, és én sem érzem túl jól magam...

(#18690) kcsa válasza StoneBridge (#18689) üzenetére


kcsa
veterán

nincs kuplungkosár :)

Harang van. Vagy a harang, vagy a kuplungpofák vannak megégve (vagy mindkettő). Szét kell szedni, átnézni, smirglivel megcsiszolni a pofákat meg a harang belsejét is.

Ha pedig a harang már elszíneződött (tipikus kékes-fémes szín) akkor csereérett,illetve kopáshatárokra is figyelni kell.

[ Szerkesztve ]

(#18691) StoneBridge válasza kcsa (#18690) üzenetére


StoneBridge
senior tag

Értem, köszi a gyors választ! :R
Szíjcserénél az általad leírtakra külön figyeltem és már megtettem. Igazán nem segített, ha kicsit túlmelegszik a blokk (dugóban pl) akkor előjön ez a jellegzetes hang. Harangnak azért volt egy kissé kékes színe, arra emlékszem. Kuplungpofák kopását nem tapasztaltam, 13 ezer km körül lehetett benne akkor.
Érdemes lenne egy harang cserével indítanom?

Marx halott, Lenin halott, és én sem érzem túl jól magam...

(#18692) kcsa válasza StoneBridge (#18691) üzenetére


kcsa
veterán

Én először a kis csiszolgatásokkal kezdeném, mielőtt egy zsák pénzért vennék harangot. (már ha van szerszámod, időd, stb :) )

Xciting 500-on végigcsináltam ezeket a köröket, rettenetesen nyekergett dugózásnál, a végén cserélnem kellett a harangot, attól persze rögtön megjavult. Terveztem, hogy homokszórással megérdesítem a csúszófelületet a régi harangon, hogy kipróbáljam úgy is, de aztán végül eladtam.

[ Szerkesztve ]

(#18693) DigitXT válasza csongi (#18688) üzenetére


DigitXT
félisten

Na igen, de a nyugalmi 11.9V édeskevés. Perszehogy azzal nem indult.:R
Attól még egy feltöltött akkuval normális, hogy benéz 12V alá indítózáskor...
(Ha kirántasz az akkuból 60-80A-t, a belső ellenálláson feszültség fog esni.)

(#18694) StoneBridge válasza kcsa (#18692) üzenetére


StoneBridge
senior tag

Az is megvolt már, megcsiszolgattam a belső részét amikor szétszedtem. :D
Rendeltem egy harangot az imént, 10 ezer Ft. Remélhetőleg csere után majd megszűnik a probléma.

Van egy bosszantóbb hiba is. Vízpumpa kis kiegyenlítő szelepnél csöpög a hűtő folyadék. Lassan, de biztosan. A vízpumpafedél tömítést cseréltem, sajnos nem szűnt meg. Állítólag a belső kerámia betét cserés... :F

Marx halott, Lenin halott, és én sem érzem túl jól magam...

(#18695) kcsa válasza StoneBridge (#18694) üzenetére


kcsa
veterán

Az még nem is drága, pláne ha normális minőségű. Xciting volt vagy 25k :Y

(#18696) DigitXT válasza StoneBridge (#18694) üzenetére


DigitXT
félisten

Nem cserélnék magában harangot, az álmoskönyv szerint együtt érdemes cserélni a kuplung betétekkel, s vica versa: az új betéteket is félrekoptathatja a régi harang.

Amúgy ma Cygnusra pattantam, mert nekem is csöpög a hűtővíz. Nem hazudtolta meg magát a szerelő, hiszen nem rég lett kompletten felújítva a hűtés. Örvendek... Nem volt időm délelőtt szétkapni, de nekem most a termosztát környékén csöpög. Remélem csak valamit nem húzott meg rendesen, és azért: az lenne az olcsóbb...

[ Szerkesztve ]

(#18697) kcsa válasza DigitXT (#18696) üzenetére


kcsa
veterán

Azért az ritka, hogy féloldalasra kopik, látható is lenne, de minimum érezhető. Akkor cserélném (én, a rutintalan) ha látható baja van.

(#18698) DigitXT válasza kcsa (#18697) üzenetére


DigitXT
félisten

Én bedobtam az új kuplungot a régi harangba, és csongi szólt (kép alapján),
hogy az nem nyerő. Nem éreztem semmi rendellenességet, és nagyon nem
is nézegettem, hogy félrekopott, vagy sem. De valóban igen. Így jártam...:F

(#18699) kcsa válasza DigitXT (#18698) üzenetére


kcsa
veterán

Hát akkor... meg kell nézni és utána venni. Nnna :)

(#18700) adam_454


adam_454
tag

Sziasztok Urak!

Van ez a jó kis francia örömlányom robogóm, egy Elyseo 125 4T Eddig az volt a kínja, hogy a szelepdeklin keresztül folyt az olaj. Dekli csere után megjavult, erre most úgy elkezdett füstölni mint a gyárkémény. Jó kéken. Ami szép, hogy az olajbetöltő sapkánál is füstöl, fehéren. De legalább a szelepdeklinél nem tolja az olajat.
Igaz lehet az a félelmem, hogy hengerfejes lett ez a drága legősibb mesterséget űző teremtmény? Vagy mi a fene kínja lehet? Hidegen-melegen pöccre indul és ereje is van...

Mondjuk amikor felraktam az új deklit, akkor pár perc melegítés után, félgázon tartottam felbakolva a motort, hogy elkezdi-e tolni az olajat a deklin keresztül, amilyen mázlim van akkor szedhetett össze valamit...

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.