Hirdetés

2024. május 2., csütörtök

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-04-22 06:57:22

LOGOUT.hu

Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!":)
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#24001) #50433536


#50433536
törölt tag

Digit!
Emeltem a benzin szinten az úszó nyelvének állításával, hogy dúsítsam a keveréket. 30km után szépen elkezdett barnulni a gyertya. :))A fényképen annyira nem látszik hogy barna, pedig próbáltam melegebb árnyalatúra venni, hogy jobban kihozza.
Kíváncsi lennék, hogy neked hogy van beállítva az úszó nyelve, ha kormos a gyertyád.

[ Szerkesztve ]

(#24002) Burt1793 válasza gonger (#23999) üzenetére


Burt1793
veterán

Kb. 30 ezer ft volt a tucano a 300asra. Első években még leragasztottam az idomot, utána már nem. Egy két él kicsit megkopott azóta, de mindegy, mert tavaly volt egy városi esésem, már messze nem karcmentes a gép...
Econ: gondolom másnak is befúj, de 12 fokig nem zavar, csak alatta, olaszoknál meg nincs hidegebb. 😃 én 5 fokban is kényelmesen bírok fél órát aláöltöző nélkül. Tucano azért jobb, mert csak beülsz alá. Ha ki szeretnéd próbálni, oda tudom adni kis időre. Mondjuk nyáron. ;]

(#24003) DigitXT válasza #50433536 (#24000) üzenetére


DigitXT
félisten

Nem teljesen világos, hogy kuplung, vagy varió? A képen egy Multivar 2000
van, amihez valóban jár a sárga kontraszt. Én nem estem hanyatt tőle.:R
Baromi drága cucc, de semmi extra: el is adtam aztán, maradt a gyári varió.

A leírás mindent elbír, inkább vegyél 15-ös Dr. Pulleyt, ebből semmi se igaz,
a csúszógörgő viszont bizonyított. Annál lehet igaz a Malossi szövege. Bár
a TechPulley féle annyira nem jött be. Nem ugyanazt tudja, s hamar döglik!

Igazából a Dr.Pulleyt se tudom teljesen nyugodt szívvel ajánlani (borulhat)!
Egyet viszont tudni kell: 17.8 helyett 16.5 csodát nem tesz. De pörögni fog.

Amúgy van vmi a Malossi szövegében. De egyben marketing "csúsztatás":
maga a Multivar úgy emlékszem picit nagyobb (növelhető a végsebesség),
és más a görgőpályák lejtése, tehát jobb lehet a gyorsulás, de ez feltételes.
Alapvetően a Burgi 400-hoz találták ki, Madisonhoz csak kompatibilis.:R

Szerk: az úszó nálam egy MZ úszó. Nem csak a nyelve számít, hanem hogy
mennyire hajlandó még úszni: a tiéd elég sárga, lehet, már nem úszik túl jól.
Meg kéne mérni hány gramm, miután kicsit hagytad száradni. HA hajlamos
nagyon süllyedni, akkor ugye magasabb lesz a benzinszint, ideig óráig lehet
a nyelv hajtogatásával kompenzálni, de hosszú távon inkább már cserés.:F
Szerk: nem nagyon akaródzik szétszedni a karbit. (Egyelőre nincsenek meg
hozzá a feltételek, pl. egy tiszta asztal a műhelyben... Majd ha cserélném a
szívófalsnit, talán akkor. Azóta még az új szíjat sem próbáltam ki... Ez van.)

[ Szerkesztve ]

(#24004) #50433536 válasza DigitXT (#24003) üzenetére


#50433536
törölt tag

Egy jó hír, ami egyben rossz is. Az oem-en ismét rendelhető nagyon sok alkatrész a 400-as madisonokhoz! :)
Az árakat ne nézzétek... érthetetlenül magasak.. ezért kell venni egy donor motort.

[ Szerkesztve ]

(#24005) DigitXT válasza #50433536 (#24004) üzenetére


DigitXT
félisten

Moszkító kolléga linkelt nekem egyet a minap, ennyiért megérné
az biztos, csak legyen hova tenni, meg időd bontogatni...:))

(Összességében is sokkal többet költöttem ilyen-olyan, egy jobb
donorból simán pótolható alkatrészekre... De sose volt helyem a
roncs tárolására. Kár: a bontott lehet szar, de legalább drága...:D)

Ui: amikor olcsó volt a szar, akkor azért kevésbé fájt kidobni...:DD

[ Szerkesztve ]

(#24006) Burt1793 válasza DigitXT (#24005) üzenetére


Burt1793
veterán

Ennek ép az ülése, már az megér egy 20-ast, nem?

(#24007) gps76


gps76
őstag

Tudtok segiteni esetleg? Barátomnak Xciting 250-ese van és hidegen csak úgy indul be, hogy: ráadja a gyújtást, 2-szer ki be kapcsolja a vészleállítót(így a szivattyút is 2-szer kapcsolja pár másodpercig), utána leveszi a gyújtást, 2-szer meghúzza a gázkart, visszaadja a gyújtást és beindul a motor. Melegen már gyújtás támadása után könnyen indul, megy is rendesen menet közben. Gyertya csere volt, szelep állítás volt, jó az akku. Hol keresgéljünk hibakeresésben szerintetek?

(#24008) DigitXT válasza Burt1793 (#24006) üzenetére


DigitXT
félisten

Úgy valahogy. Aztán ott a doboz, mindenféle horror (új) árú műanyagok, stb.:K

(#24009) #50433536 válasza gps76 (#24007) üzenetére


#50433536
törölt tag

Hogyan nem indul, nem forgat az önindító, vagy forgat de nem indul be a motor?

(#24010) nyogo83 válasza gps76 (#24007) üzenetére


nyogo83
senior tag

Nem irtad, hogy karbis vagy injektoros.
Uzemanyag tapvonalat nezzetek at (tanktol a fojtoszelephazig/karbiig), lehet valahol fellevegosodik.

"2-szer meghúzza a gázkart" <- ennek sok jelentosege nincs ha injektoros, ha karbis akkor maximum annyi, hogy ilyenkor a gyorsito pumpa egy kis plusz benzint bespriccel ami talan segitseg a beindulashoz.

Szoval igazabol az egesz uzemanyag ellatast at kellene nezni.

(#24011) #50433536 válasza nyogo83 (#24010) üzenetére


#50433536
törölt tag

Talán egyszerűbb és gyorsabb, ha rövidre zárjátok a vészleállítót, lehet csak az a baja, utána jöhet az üzemanyag rendszer.
Lehet falsot szív a pumpa, vagy fellevegősödik a benzincső és ezért nincs meg a nyomás az injektornál. Ha karbis, akkor ilyen baja nem lehet, hiszen a karbiból nem párolog ki a benzin egy nap alatt.

(#24012) Tothgera30 válasza DigitXT (#24003) üzenetére


Tothgera30
Ármester

A gyári variátornál nem hozott lényegi eltérést a Multivar 2000?

"A pokol nem hely, hanem állapot"

(#24013) DigitXT válasza Tothgera30 (#24012) üzenetére


DigitXT
félisten

Hát nem igazán... Még régen a 180-as Maján nagyon tetszett, mert ott az a +3LE, ami kijött miatta, mert jobban hagyta pörögni ég és föld érzés volt.:D A Madisonnál sokat nem tett hozzá: se nem gyorsult jobban vele, mint a Dr.Pulley görgővel, se a végsebessége nem lett több, sőt. Multivarba Dr.Pulley! Na, az már vitte a 150-et.:DDD Csak sajna enyhén beletolta a szíjat a deklibe, így ért véget a "Vmax" teszt...:R

Mielőtt megkérdeznéd: beraktam egy J.Costa-t, amit Burgisok istenítenek.:))
Nekem az is hatalmas csalódás volt, mert nem elég, hogy kompatibilis, nem árt az adott motorhoz hangolni. Könnyebb kúpokkal barátságosabban viselkedett az is!:K

(#24014) gps76 válasza #50433536 (#24009) üzenetére


gps76
őstag

Az önindító forgat csak nem indul be. Injektoros, gyújtás ráadáskor hallatszik a szivattyú megy pár másodpercig utána kikapcsol.(az enyém is ilyen ez nem hiba). Indításkor megint megy mert ott már kell a nyomás.
A gázkar 2-szeri meghúzása gondolom levegőt enged a torokba. Gondoltunk már arra hogy lehet becseppen az injektor és "megszívja" magát, vagy valamelyik érzékelő mutat hidegen hülyeséget. Egyelőre nincs ötlet hol keresgéljünk.

[ Szerkesztve ]

(#24015) nyogo83 válasza gps76 (#24014) üzenetére


nyogo83
senior tag

Injektor becsepeg: ez lehet valos ok, mert ilyenkor a tapvezetek a szivattyutol az injektorig kiurul. Viszont ehhez az elso gyujtas raadaskori pumpa vezerles fel kellene toltse elvileg.
Gazkar 2x meghuzva inditas elott injektorosnal semmit nem befolyasol, becsepegesnel sem. Az, hogy inditozas nelkul ranyitod a fojtoszelepet, kb semmi.

Ugy meg talan kapcsolodhat hozza, hogy ilyenkor megmozgatod a fojtoszelep allas erzekelot is es esetleges kopas/elhasznalodas miatt alap allapotbol kimozditva normalis erteket kuld az ECU-nak.
Viszont ez onmagaban meg nem igenyli a 2x-es pumpa inditast. Maximum a ketto kombinacioja.

Elso lepesnek en raknek egy atlatszo uzemanyagcsovet a pumpatol az injektorig es megneznem hogy masnap hogy all a benzinszint benne.

(#24016) csongi válasza gps76 (#24014) üzenetére


csongi
Topikgazda

inditozzatok legalabb 50-10mp.
Utana gyertya ki. Ha benzines akkor nincs szikra. Ha szaraz nincs benzin.
Ha van szikra es benzin is, akkor keverekkel vagy gyujtas idovel lesz a gond.

[ Szerkesztve ]

(#24017) #50433536 válasza gps76 (#24014) üzenetére


#50433536
törölt tag

Szóval forgat az önindító, akkor a vészleállító kapcsoló kontakt hibája kizárva, nem is kell kapcsolgatnotok, csak elkopik. Én legalábbis sose kapcsolom ki ott a motort.

Marad amit Csongi mondott, először kiszűrni, hogy az üzemanyag vagy a szikra hiányzik-e.

Lehet olyan, hogy mindkettő megvan, benzines a gyertya és van szikra, mégsem indul. Azon kívül, amit Csongi mondott, lehet még az is, amit Nyogo83 írt. Ez utóbbi esetben, vagyis ha becsöpög az injektor, akkor az első beinduláskor kicsit füstöl az első pár ütemnél.

[ Szerkesztve ]

(#24018) #50433536 válasza nyogo83 (#23844) üzenetére


#50433536
törölt tag

Nyogo83!
Visszatérnék kicsit a kuplunghoz. Én is felszabályoztattam a harangot, az első pár körnél jó volt, aztán ugyanúgy remegett, mint előtte. (Azóta cseréltem kuplungot és rugót is, amitől nagyon sokat csökkent a remegés, de nem múlt el.)

Írtad, hogy harang cserével elmúlt induláskor a remegés. Az érdekelne, hogy nálad a rossz harang okozott rezonanciát menet közben is, vagy csak elinduláskor?

(#24019) csongi válasza #50433536 (#24017) üzenetére


csongi
Topikgazda

Az nem biztos.
Kymconal xcitingnel forgat az indito, csak elveszi a gyujtastol az aramot ha jol emlekszem.

Illetve becsopogo fejnel benzin szagu lesz a rendszer a kipufogo.

Ha jol emlekszem a 250, karbival szerelt volt es nem kapott injektort , arra mar a 300as lett megcsinalva.
Tevedtem:) Valami i verzio megis csak volt.
Valoszinuleg ugyan az a rendszer mint az 500on.

Sorrend:
Szikra ellenorzes.
Benzin ellenorzes.
Injektor fej ellenorzes.
Benzinpumpa ellenorzes.
Ezeket meg lehet otthon nezni.
Aztan mehet a reszletek.
Uzemanyag szallitas mennyiseg.
Injektor fej valoban jol mukodik ek.
Elektronika ellenorzese.
Ott is lehet gond, valamiert alapbol nem nem indul a rendszer.Gyujtaskep befecskendezes nincs a helyzet magaslatan.
Ezt Nyugo jobban tudja, lehet e ilyen egyaltalan.
:)

[ Szerkesztve ]

(#24020) nyogo83 válasza #50433536 (#24018) üzenetére


nyogo83
senior tag

Nagyreszt csak elindulaskor volt remeges. Amint zartak a kuplungpofak, nem volt mar erezheto.
De ugye nalam ugy ez 125-osnel volt, 400-asnal lehetseges, hogy minimalis vibraciot okozna menet kozben is.

(#24021) gps76 válasza csongi (#24019) üzenetére


gps76
őstag

Xciting 250-ből van injektoros, az említett is az. Engem is szivatott már meg az oldaltámasz ki volt hajtva, teker az önindító, de nem indul be. Lehet valahol a gyújtás körül kellene keresgélni...

[ Szerkesztve ]

(#24022) gonger


gonger
senior tag

Sziasztok, ma este elhozta a gépet :DD
Köszi mindenkinek a segítséget!

(#24023) yodamastah válasza gonger (#24022) üzenetére


yodamastah
őstag

Grat :))

(#24024) #31733248 válasza gonger (#24022) üzenetére


#31733248
törölt tag

A végén csak lett egy tisztességes robogód! Sok örömöt a használatában! :)

(#24025) DigitXT válasza gonger (#24022) üzenetére


DigitXT
félisten

Csilivili masina, jó gumival, mi kell még?:D Jogsi? Á, dehogy... Benzin!:R

(#24026) Tothgera30 válasza DigitXT (#24013) üzenetére


Tothgera30
Ármester

Erőse gondolkodom egy Multivar-on a Scarabeo-ba. Bár mivel egyrészt ritkán, másrészt nem városba van használva, ezért a gyorsulás annyira nem mérvadó, viszont jó lenne ha mondjuk 60-70km/h utazósebesség körül kevesebbet pörögne, és ezáltal kevesebbet is fogyasztana.

#24022 gonger: Gyönyörű ez a kis SH. Gratulálok, használd sokáig.

"A pokol nem hely, hanem állapot"

(#24027) DigitXT válasza Tothgera30 (#24026) üzenetére


DigitXT
félisten

Arra a Multivar nem jó, hiszen kifejezetten gyorsulásra optimalizált.:D
Vegyél bele csúszógörgőt, az csökkenti a fordulatot, utazó tempóban.

(#24028) #50433536


#50433536
törölt tag

Eléggé meg kellett emelnem a benzin szintet a karbiban, hogy kicsit barnás legyen a gyertya, de nem vagyok biztos benne, hogy ez teljesen jó így. (Az úszó kis fülét hajlítottam meg egy kicsit. Nyilván többet is fogyaszt, de a teljesítményen ezt nem lehet érezni.)

Azért bizonytalankodok, mert már nagyon sok karbit szétszedtem és kivétel nélkül mindegyiknél egyenesen állt az úszó nyelve, párhuzamosan az alaplemezzel és úgy volt a legjobb a karbi. Vagyis a gyári állapotában.

Nagyon megnézném egy gyári (ami nem volt piszkálva és jól megy) 250-300-as motor gyertyáját, hogy tényleg barnás színű-e.

Nincs valakinek véletlenül éppen kiszedve a gertya, vagy egy fénykép régebbről, vagy egy emlék hogy milyen színű volt?

Esetleg a barnás szín vagy már egy elavult elvárás az üzemanyagok változása és a négyütemű motorok elterjedése miatt?

(#24029) Reaper válasza gonger (#24022) üzenetére


Reaper
őstag

Szép vas, gratula. Nem téged láttalak reggel a 16ban a György utcában? Egy pont ilyen jött szembe :)

(#24030) Tothgera30 válasza DigitXT (#24027) üzenetére


Tothgera30
Ármester

Állítólag gyárilag úgy van behangolva hogy 6000rpm-et forog 60km/h-nál, Multivarral pedig 5800rpm-et. Illetőleg a végsebesség 5-10km/h-t javult. De ezt csak olvastam, mint tapasztalt (valamelyik külföldi fórumon). Jelenleg összehasonlítani nem tudom, mert 13 ezer km-t futott gyári görgők vannak, így mindenképpen csereérettek.

"A pokol nem hely, hanem állapot"

(#24031) DigitXT válasza Tothgera30 (#24030) üzenetére


DigitXT
félisten

Elképzelhető, bár nem hiszem, hogy 200 rpm kiverné a szemed (füled), ha
nincs az orrod előtt egy hatalmas fordulatszámmérő, vagy egy adatrögzítő,
amin utólag nézegeted, hogy mit módosítottál a hajtáson: milyen Scarabeo
ez amúgy? 125-ös? 60 km/h utazónál nem magas 6000 rpm? Vagy 50-es?

(#24032) nyogo83 válasza #50433536 (#24028) üzenetére


nyogo83
senior tag

Ne vigyen el az erdobe a gyertyaszin 4T motornal.
Nem feltetlenul lesz annyira barna szinu vagy hasonlo mint a 2T gepeknel.

(#24033) #50433536 válasza nyogo83 (#24032) üzenetére


#50433536
törölt tag

Köszi, én is ezt sejtettem! Visszaállítom a benzin szintet az eredetire, mert az emelés semmit nem hozott, max fogyi növekedést.

(#24034) Tothgera30 válasza DigitXT (#24031) üzenetére


Tothgera30
Ármester

Leírások alapján dinamikusabb jóval, és végsebesség is több. Bár lehet olyan pici az eltérés hogy nem érdemes beruházni. Ez pontosan egy 100ccm-es.

"A pokol nem hely, hanem állapot"

(#24035) DigitXT válasza Tothgera30 (#24034) üzenetére


DigitXT
félisten

Mint írtam volt, nekem a 180-ason nagyon tetszett. Hagyta pörögni, jól húzott, egy
élmény lett vele menni. Nem ugyanúgy viselkedett, mint simán könnyebb görgővel!
Simán könnyebb görgővel csak a pörgést éreztem, igazi megindulást nem. Szóval,
nekem nagyon bevált. A 180-ason. Simán el tudom képzelni, hogy egy 100-as gép
sincs annyira kihegyezve, hogy "jót tesz" neki. A Madison viszont 400-as, gyárilag
is kicsit sportosra van hangolva. Elég az hozzá, hogy kb. ugyanolyan variátora van,
mint a 400-as Burginak, viszont a 400-as Burgi ~21-es görgőkkel gurul gyárilag, és
azon egy 18-as szett már komoly tuning. A Madison meg 17.8-ról indul gyárilag.:B
Szerintem nem csoda, hogy nem estem hanyatt a Multivartól ebben az esetben.:DDD

(#24036) Tothgera30 válasza DigitXT (#24035) üzenetére


Tothgera30
Ármester

[link] Korábban írtam róla, bár lehet hogy épp a másik (smkp) topikban. Ez egy levegős, Yamaha 4VP blokkal szerelt, (Neos, Aerox, BWS, K2, Millenium, stb.) darab. Elég lomha példány gyárilag, 8,3gr-os görgőkkel, azt mondanám hogy elméletileg 8 le, 9,6Nm, de talán ebből annyit érezni hogy egy tuning variátorral szerelt (pl.: Piaggio NRG Power, Aprilia SR) Hi-Per2-es vízhűtéses 50ccm-e robogó sebességét tudja (80-85km/h GPS szerint), de attól erősebb, nyomatékosabb, nagyjából fél gázon felmegy ugyanott ahol annál nyelezni kellett. Viszont gyárilag ez 7800-8000rpm-től nem forog többet. Emiatt kapható rá pl.: Malossi 124ccm-es hengerszett, de ezt kihagynám a képletből (oda már ordas nagy karburátor, szénné faragott kuplung és variátor kellene). Tehát az ehhez beszerezhető Multivar variátorhoz 11gr-os görgők járnak, itt válik érdekessé történet, így gondolom a variátor feülete lehet meredekebb felfutású. Bár gyári állapotában sincs vele gond, mivel számomra ez egy utolsó 2T mohikán, rikán van használatban, és akkor is főleg utazótemóban (60-70km/h), de a kisördög azért ott van, és ha picit több kihozható belőle, ugyan ilyen fogyasztás és tartósság mellett, akkor hát lépjük meg.

"A pokol nem hely, hanem állapot"

(#24037) DigitXT válasza Tothgera30 (#24036) üzenetére


DigitXT
félisten

Na, most megfogtál: 2T tuning az nekem kínai.:D Annyit "tudok", hogy egy 2T
motor nagyon érzékeny a gázcserére, így főleg rezós dobbal szokták az égbe
tolni a teljesítményt... Cserébe ezt csak szűk fordulatszám-tartományon tudja,
s oda bizony fel kell pörgetni: megfelelő kuplung/varióbeállítás elengedhetetlen.

Attól tartok, hogy a fordulatszám csökkenése agyonvágná a teljesítményt, így
amit eddig mondjuk félgázon tud, a jövőben nagyobb gázon tudná: nem biztos
szerintem, hogy ezzel fogyasztáscsökkenés lenne elérhető. Ill. ha csak variót
akarsz cserélni, mindenképpen utánanéznék, hogy valóban adott típushoz van
méretezve, mert ha nem, ugyanúgy kell hangolgatni görgőcsereberével, mint a
gyárit is hangolgathatnád. Pl. ha mondjuk van benne hézagoló, akkor azt ki is
lehet venni, amitől picit lomhább lesz az elindulás, de nőhet a végsebességed,
feltéve, hogy össze tudja tolni a tárcsákat. Ha nem, hát jöhet a csúszógörgő...

Szerk: utoljára 125 4T-t tuningoltam a hézagolós módszerrel...:DD Végre sokat
javult, viszont az elindulásai botrányosan lomhák lettek. Majd kapott egy szett
Dr.Pulley-t, és megtáltosodott. Totál más lett vele menni, sajnáltam visszaadni:
kölcsönbe volt nálam huszi.gyb jóvoltából. De végül egy futár srác széthajtotta,
akinél szintén kölcsönbe volt (:((() így amikor occón megvehettem volna tartalék
motornak, inkább elengedtem a dolgot. Pedig kétszer kihúzott a szarból előtte!
Szerk2: a 180-as Maján is kivettem a hézagolót. Csökkentette a fogyasztást...
Kockázatokról és mellékhatásokról kérdezze meg kezelőorvosát, szerelőjét!:D

Ui: nem látom a rendszámot a Szkarabeuszon.;] Most akkor 100-as, vagy...:DDD

[ Szerkesztve ]

(#24038) DigitXT


DigitXT
félisten

(#24039) Tothgera30 válasza DigitXT (#24037) üzenetére


Tothgera30
Ármester

Korábbi NRG Power-em volt jó pár éve "tuningolva", kapott egy sportvariót, hozzá való görgőkkel és egy kevlár szíjat. Ezzel teljesen rendben lett az amúgy sem rossz menetdinamikája (óra szerint 94-97km/h). Ugyan ezt a plug and play rendszert várom el (esetleg hézagolással tökölök, vagy kipróbálok pár más tipusu görgőt). Ha nem hozza a kellő eredményt, kerül vissza a gyári variátor. De nem létfonotsságú kérdés, mivel se nem napi használatos, se nem városban használt robogóról van szó. Nagyon nem akarok én belemenni, se kipufogót, sem nagyobb karburátort nem szándékozok hozzá vásárolni (esetleg ha tönkremenne a jelenlegi). Bár elég tartós darab, Törökországban ilyen blokkal szerelt Aerox-ai, BWS-esi voltak a robogókölcsönzős emberkének, és ott a szétrágott, szénné szívott idomok alatt gyári blokk volt az 50-70 ezer km-t futott robogók alatt (képeket tudok mellékelni).

Minden le lett szedve a motorról, alá lett nézve az idomok alá, csavarok zsírral kerültek vissza, illetve amire ráfért a takarítás, az meg lett pucoválva. Rendszám... még folyamatban van (külföldről behozott paripa), amúgy így néz ki a ketyere.


"A pokol nem hely, hanem állapot"

(#24040) DigitXT válasza Tothgera30 (#24039) üzenetére


DigitXT
félisten

Ugyan ezt a plug and play rendszert várom el
Akkor már csak azt kell tudni, hogy konkrétan az adott típushoz való-e a Multivar.
Mert ugye az szettben jó, akkor berakod, és mész vele (mint én a Majával, anno).

Minden másnál már kell hangolni, és akkor már nem árt a fordulatszámmérő sem:
mondjuk nekem akkor már volt a Maján, így láttam mit csinál valójában a Multivar.

Szerk: előtúrtam a sok éves HSZ-emet, hogy fogyasztáscsökkentést, na azt nem.

Szerk2: megvan az első élménybeszámoló is.:D Gyorsulás: ez arra való.:))

[ Szerkesztve ]

(#24041) Tothgera30 válasza DigitXT (#24040) üzenetére


Tothgera30
Ármester

Persze, Minarelli 100-hoz írja, tehát biztosan megfelelő hozzá. Korábbi írásaid alapján elég szimpatikus termék, szóval rászánom azt a majdnem 30 ezret erre a kis variátorra.

"A pokol nem hely, hanem állapot"

(#24042) DigitXT válasza Tothgera30 (#24041) üzenetére


DigitXT
félisten

Persze, Minarelli 100-hoz írja, tehát biztosan megfelelő hozzá.
Szerintem az kevés, hogy rámegy a főtengelyre.:D Nem mindegy, hogy az a blokk
milyen véglehajtással van szerelve, mekkora a vas kerékmérete, milyen a kuplung?
Nem akarlak lebeszélni róla, ne érts félre, lehet, hogy belenyúlsz a tutiba/kapásból
hasítani fog, örömbódogság... De lehet, hogy jön a fejvakarás, hogy miért is lomha.

Én pl.vettem J.Costát, és nagyot csalódtam. Mert lomha lett, mint állat...:))
Tényleg. Később vettem bele könnyebb súlyokat, úgy már egész barátságos lett...
Pedig, és hangsúlyozom, pedig: a gyártó elvileg a Madisonhoz készítette az adott
konfigot. Szerintem meg csak ráírták, mivel amúgy Burgman koppintás a fél blokk.
És a Burgmanosok tényleg megtáltosodásról számoltak be (videóval is bizonyítva).

Ennyit tesz, hogy csak kompatibilis vele, rárakható, vagy tényleg ahhoz való.:R

Ui: mondjuk nálad az, hogy esetleg lomhább lesz, pont nem baj, mert akkor talán
van esély a fogyasztás csökkenésére. Ha jobban gyorsul, így nyelezgeted, kizárt.
Na jó, esetleg nagy önfegyelemmel, hogy nem használod ki a plusz erőt: talán.:D

Nekem a rekord fogyim a Madisonnal egy 3.7 volt, Balatonra menet, jövet. Amikor
tényleg minden szabályt viszonylag precízen betartottam = nem használtam ki se
a motor gyorsulását, nem mentem nagy tempót se, nem előzgettem összevissza.
Mindezt tuning hajtással, amivel pedig pont nagyon tudott volna gyorsulni is, tehát
ha van önfegyelem, akkor esetleg el lehet vele érni fogyasztáscsökkenést. Nekem
valahogy a Maján ez soha nem jött össze, általában egy "felessel" többet bevert...

[ Szerkesztve ]

(#24043) Tothgera30 válasza DigitXT (#24042) üzenetére


Tothgera30
Ármester

Hazudtam, pontosan 101ccm. A végáttétel, kuplung és maga a komplett hajtás teljesen megegyezik az ugyan ilyen blokkal szerelt darabokkal, egyedül kerékméretben tér el (ugye ez 16"-os). Bár még le se bontottam a deknit, hogy alánézzek. De jegelem a dolgot, még átrágom magam rajta, mert tudom hogy én is odahúznám neki, fogyasztásban, illetve sebességben hasonló növekedést érnék el. :DDD

"A pokol nem hely, hanem állapot"

(#24044) DigitXT válasza Tothgera30 (#24043) üzenetére


DigitXT
félisten

Nahát: ha kerékméretben eltér, és más motorok (ugyanezzel a blokkal)
más tömegűek, végeredményben megintcsak hangolást igényel(het).:DDD

tudom hogy én is odahúznám neki
Én úgy vélem, a tuning többmindenre irányulhat, nyilván legegyszerűbb,
ha teljesítménynövekedésre gyúr az ember, mert az látványos. Viszont,
ha fogyasztáscsökkentést akar, az már nehezebb, de ott a jobb csukló.
Mégpedig azért, mert a gyárban sem hülyék. Ha már nem megy vmi jól,
legalább egyen keveset: valamilyen szinten optimális egy gyári setup is.

Az meg, hogy egy variócserével hirtelen teljesítménynövekedés és még
jelentős fogyasztáscsökkenés együtt történjen, mese habbal kategória.
Annyi, hogy a tuning több kontrollt ad, így utána többet ér a jobb csukló.

(#24045) Vismajor01


Vismajor01
addikt

Sziasztok,

Kymco grand dink 175 cm3,

Elvitt kopaszira, elvitt margit szigetre, aztán ott otthagyott. Se rúgásra, se öniditóval nem indult be.

Mivel amúgy rendesen viselkedett, gondolom olyan nagy gond nincs...

Gyertya? Az akksit hazahoztam feldugtam, levolt merülve, de múltkor 0-ra lemerült akksival is be lehetett rúgni.

Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H

(#24046) csongi válasza Vismajor01 (#24045) üzenetére


csongi
Topikgazda

Szia!
Ha jól emlékszem, már tavaly is megvolt neked ez az aksi merülős mizéria?

(#24047) Vismajor01 válasza csongi (#24046) üzenetére


Vismajor01
addikt

Az 70 ezer forinttal később megoldótott, legalábbis elvileg. Most sem hiszem h az kaksi, mer ugye rárúgva elindult akkor is amikor full hulla volt az akksi, mostmeg a b*gatástól merült le sztem

Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H

(#24048) #50433536 válasza Vismajor01 (#24047) üzenetére


#50433536
törölt tag

Az ülése nagyon kényelmesnek tűnik.

Megvan már a hiba oka?

(#24049) gonger válasza #31733248 (#24024) üzenetére


gonger
senior tag

Köszi mindenkinek, eddig nem bántam meg, hogy ezt választottam :-)

#24029) Reaper nem én lehettem az, nem járok arra.

Összességében minden rendben, kezdünk összeszokni, nagy előrelépés ez nekem az 50-es után és még csak nem is kell nyeleznem, hogy tempós legyek, így is sokszor hamarabb érek a lámpához, bár igyekszem értelmesen közlekedni, hogy keveset kelljen feleslegesen fékezgetni.
Apropó fék: a kétcsatornás ABS bitang jó. Viszont felfigyeltem arra, hogy a hátsó féknek lassú tempónál és kis fékerőnél (pl 15-ről 0-ra csökkenő sebességnél, ahol már visszább veszem engedem leheletnyit a kart) csikorgó hangja van. Ha épp csikorog és jobban ráhúzom a kart, akkor a csikorgás megszűnik. De ez tényleg csak épp a megállás előtti fél-egy méteren hallani.
Azonban ma tologattam a ház előtt, mert helyet kellett csinálni másnak és bukó nélkül így hallom enyhébben hátulról ezt a surlódó hangot.
Mi lehet? Koszos a fékpofa? Bekerült a tárcsa és a fékpofák közé valami?
Sztenderen állva, ha álló motornál megforgatom a kereket, mekkora ellenállást kell érezzek?
Első gondolatom az volt, hogy állandóan befog a hátsó fék, de akkor ezt a gázelvételeknél is észlelnem kellene, illetve gondolom lenne fékszag is rendesen. Nem észleltem, hogy sütne a tárcsa, és ha jól látom a kopásjelzőt(sajnos csak ez egyik oldalit tudtam rendesen fotózni), akkor ebben még bőven van km.
Kell ezzel foglalkoznom szerintetek?

[ Szerkesztve ]

(#24050) #50433536 válasza gonger (#24049) üzenetére


#50433536
törölt tag

Lehet hogy kicsit szorul az egyik fékdugattyú, de lehet hogy csak légteleníteni kell a nyerget. Mindkét esetben hozzáérhet a fékbetét a tárcsához és nyikoroghat, mert nem megy vissza alaphelyzetbe a nyereg. Ha nem folyik a fékolaj a dugattyúk mellett, akkor mindkét dolog házilag és olcsón megoldható. Első esetben elég lehet megjáratnia dugattyúkat, a második esetben légteleníteni kell. Egyik sem nagy ügy, de ha már kiszeded a fékbetéteket, akkor nézzél rá, hogy nem olajos-e. Ha szárazak, akkor kicsit csiszold fel a síkot 60-as csiszoló vászonnal.

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.