- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Essejó: MultiCooker avagy az elektromos kukta. Ötletek, tippek, tanácsok, receptek.
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- shadowkidhu: SFF Itthoni labor
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Szoszo94: Xiaomi Mi Router 3G - Padavanra fel!
- eBay-es kütyük kis pénzért
-
LOGOUT
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
csoky21
csendes tag
válasz
rob210 #10792 üzenetére
Szia
Nagyjából értettem, tehát a bajusz kapcsolónak nem kell ott maradnia, ha magam felé húztam, csak egy relét vezérel és annak hatására világít a távolsági.
Egyébként, ha nincs felkapcsolva semmi és magam felé húzom és úgy tartom akkor folyamatosan világit a távolsági, viszont ha bármit is felkapcsolok (helyzet jelző, tompított) akkor már nem világít ha magam felé húzom, még villantani se villant.
Akkor most felvetődött egy újabb kérdés. Hol található ez a relé? :S
Köszi, T
-
rob210
Topikgazda
válasz
juhaszattee #10793 üzenetére
én csak ugatom a dieselt, de szerintem a visszatérő ágad van eldugulva és a nyomás szabályzód nem tudja elengedni a felesleges gázolajat. az adagolóra 2 cső megy egy amin keresztül bemegy a nyál a másik amin visszafolyik a tankba. ha a visszafolyó eldugul a feldúsuló nyomás miatt nem jut anyag a porlasztokhoz úgy érzékeli a rendszer, hogy sokat kap.
megoldás cső le tanksapka kinyit csavarhúzóval kitámasztod a csapó fedelet kompresszorral megfújod a csövet, ha bugyog akkor nem ez volt a gond és jöhet a szaki aki felújítja a porlasztócsúcsokat és adagolót.
de ha azok ilyen szar állapotban lennének akkor nem csak néha random jelleggel nem indulna hanem mindíg nehezen indulna és kipuffogó füstje is jelezné, hogy nem minden oké.
-
juhaszattee
csendes tag
Rönyó szaki csak Szolnokon van legközelebb ( az is márkakereskedés és szerviz, sok jót nem hallottam róluk). Ha lesz egy kis szabadság, akkor keresek valami szakit, akinek van ilyen diagja, és akár be tudja mérni rendesen a csúcsokat.
g.gergo: átolvastam, hát nem lesz egyszerű meló, mindenképp elviszem valakihez aki ért hozzá, esetleg ha tudsz ajánlani valakit azt megköszönném...
biker: inkább nem kockáztatok ezzel a féktisztítós dologgal, nem akarom szétbarmoni a hengerfejet. üzemanyag terén lehet megpróbálok másik kúthoz menni, környező városokban MOL van, arról is hallani mindenfélét...
Szűrő áprilisban volt cserélve Delphi HDF913-as szűrőre, június eleje óta csinálja ezt a "nem indulok elsőre" szopatást, amikor nagy melegek voltak. Arra is figyelmes lettem, hogy ha sűrűn kapcsolgatom a gyújtáselosztót (ablakot töröltem esőben, amíg parkoltam) utána nem akart indulni. Ez még utalhat gyújtáskapcsolóra is nem?
-
rob210
Topikgazda
válasz
csoky21 #10785 üzenetére
szia.
leírnám a jelenséget, van egy relé ami a reflektort kapcsolja.
ha magadfelé húzod a kart akkor csak villantania kell.
ha felkapcsolod a világítást akkor sem a kapcsoló akad be csak megvezérli a relét és refizik.
a kapcsolónak nem kell beakadni még ilyenek.
ha én refin lekapcsolom a gyújtást, visszateszem nem refin lesz hanem tompítotton, ha a kapcsoló akadna be akkor visszatett gyújtásra újra refin lenne, viszont a relé leold.
remélem érthető voltam.
nem a kapcsolóval lesz ott a baj, hanem a relével.azt próbáld ki, hogy ha húzod a kárt magad felé folyamatosan akkor világít-e a refi amíg húzod, vagy akkor is csak villant!
mert akkor egyértelműen relé. -
biker
nagyúr
válasz
juhaszattee #10787 üzenetére
ugyanez volt.
alapjáraton kicsit rángató motor, mintha köhögne, és random módon indul, vagy végtelen ideig teker, és meg se próbál indulni, nem rángat, csak forog világnak (mert amíg a szenzor nem érez nyomást, addig nem is edagol)szerelő mutatta trükk (de ha bénázol, lerepül a hengerfej!), ilyenkor turbó nyomás szenzor ki, egy db 1mpes spricc féktisztító be, szenzor vissza, indító, első pöcc röff indul, és megint megy amig kedve tartja. mert ekkor a pumpa jobban felpörög, mert beindul a spraytől, és nem csak 100rpm-el forog mint az önindítóval.
ha így megy, nem befecskendező, hanem vagy szivattyú, vagy nyomásszab szelep, vagy szar üzemanyag
tankolhatsz mindig ugyanott, ha ott éppen valamiért trutyis a gázolajapropó, szűrő mikor volt cserélve?
-
g.gergo
senior tag
válasz
juhaszattee #10787 üzenetére
A diag műszernek a neve: Renault CLIP. Olyat keress, akinek ilyen van. Elég sok mindenkinek van, ha kell bp-n tudok én is ajánlani vkit. Ülhetsz mellette is, nem fog kárt csinálni a kocsiba.
A 20k-s kapcsolószelep megint csak kínai, amire ha kicserélteted, akkor 2 év múlva megint rossz lesz. Elég kétes a minőségük. Meg lehet próbálni a bontottat is, csak akkor olyat vegyél, ami ugyanolyan LE-s autóból való, mint a tiéd, és be van mérve. De ne csak mondják, hogy bevan, hanem van hozzá jkv. is.
A porlasztóban két lényeges dolog van: a kapcsolószelep és a tű. Ezt a kettőt szokták cserélni. Ha kell.
Itt írtam erről a folyamatról egy kicsit, olvasd át.
-
tresh
veterán
válasz
juhaszattee #10787 üzenetére
házi diag-ra van lehetőség univerzális cuccokkal de az töredék infót ad sajnos ehhez a speckó rönyó diag kéne (gyári). A leírtak alapján én tutira az üzemanyag rendszernél kutakodnék de így is kérdéses hogy második gyújtásra pöcre indul..plusz amit a kolléga is írt a porlasztókat se árt beméretni szakival. Sajnos látni kéne a dolgokat és hallani úgy könnyebben lehetne kiindulni..tényleg nincs ott a közelbe valami rönyós szaki
szerk: a Clip a gyári diag progija a rönyóéknak..
-
juhaszattee
csendes tag
válasz
g.gergo #10784 üzenetére
Közben kifutottam a szerk. időből...
Amikor ezt a szelepet cserélték nem csinált, vele különösebben semmit, csak nyomáspróbát végzett rajta. Gyári francia lett berakva a helyére. Üzemanyag rendszer nem lett átmosva, lett cserélve gázolajszűrő, mielőtt cserélték a szelepet.
(Még egy láma kérdés...) Ez a CLIP pontosan mit is takar? Gondolom valami diagnosztikai dolog lehet... (alapjárati nyomás meg 230 bar tényleg, nem tudom honnan szedtem ezt a 250-et....)
-
juhaszattee
csendes tag
Indítási kísérletnél a műszerfalon csak annyit látni, hogy elalszik a STOP, olajnyomás, és töltésjelző, kb mire normálisan be is indulna, de köszörül tovább, és kigyullad ismét a STOP, olajnyomás és kigyullad az izzítás jelző is. Hangra kb. olyan mintha nem kapna üzemanyagot, "szárazon" járna a motor, tekerhetném akku lemerülésig, akkor se indulna be. Ha visszaveszem a gyújtást és picit várok, majd újra indítok, akkor pöccre megy. Ja és még annyi, hogy ha csak teker az önindító, akkor hiába nyomok gázt, akkor se reagál rá semmit, csak teker tovább. Diag nem lenne hülyeség, de környéken nincs olyan ember akinek oda merném adni az autót akár annyira, hogy guminyomást ellenőrizzen, nemhogy a motorhoz nyúljon, szóval tudsz valami diag műszert, amivel itthon is meg tudnánk nézni?
Porlasztó tényleg nem olcsó, de az a 70k nagyon sok érte, nézegettem neten ezt a delphi szelepet és külföldről kb. 20k-ból meglenne. Amúgy mire való ez a cucc? Mit csinál konkrétan? (Tudom láma kérdés...
) Esetleg csak ennek a cseréjével meg lehetne oldani az alapjárati rángatást? (Mielőtt először lett cserélve azelőtt is így rángatott, majd csere után kb. 2 évig bírta, de ugyanaz a henger g*cizik megint. Gondolom, nem csak ez a kis mütyür a baj, hanem porlasztó csúcs, vagy komplett porlasztó is lehet..)
#10781 biker: Agipnál tankolunk mióta megvan az autó (2007) és csak az utóbbi időben kezdte el. Nem volt a gázolajjal eddig baj, környéken ez a legjobb. (esetleg MOL lenne, más nemnagyon)
-
tresh
veterán
-
csoky21
csendes tag
Szia
Így van, ha nincs egyik se felkapcsolva akkor magam felé húzom és a te szavaiddal élve villant. Ez látszik a visszajelző LED-en is a műszerfalon. Viszont amikor felkapcsolom helyzetjelzőt, tompítottat akkor ha magam felé húzom akkor nem akad be és a visszajelző se világít a műszerfalon.
Szétszedem és kiderül minden, csak gondoltam előtte rákérdek itt is.
Köszi, T
-
g.gergo
senior tag
válasz
juhaszattee #10778 üzenetére
Üdv,
Az hogy nem indulgat az lehet FHP jeladó hiba is, meg sok minden más is. De a további leírásodból kiindulva, elképzelhető a porlasztó hiba. DE! Az alapjárati nyomás 230bar, nem 250. Úgy tudnád legkönnyebben megállapítani, hogy CLIP-re rakod, és úgy indítózol. Akkor láthatod, hogy felépül-e az alapjárati nyomás vagy sem.
Ha tényleg alapjáraton rángatja az autót, akkor sajnos porlasztós lesz. Ha nagyon gáz már a helyzet, nagyon nem is erőltetném már, m ha összehugyozza a dugattyúkat, akkor motorcsere lesz. De ez már csak a legeslegvége, nem tudom a tiéd hol tart.
Amikor a "maszek" kicserélte a kapcsolószelepet (amit linkeltél), akkor utána felkódolás is történt? És hogyan történt az összeszerelés? Mert felejtsük már el ezt a romános módszert, amikor a videón olajos, retkes kézzel cserélte ki a kapcsolószelepet. Üzemanyagrendszer át lett akkor mosva? A kapcsolószeleppel meg az a baj, hogy van a gyári francia, van a török, meg a kínai. A minőség ebben a sorrendben.
Visszatérve a porlasztóra én azt ajánlom, hogy vidd el rendes szakműhelybe (kb. minden sarkon már erre vannak ráállva) és hivatalos hartridge padon méresd be a csúcsokat, kb. 10 pénz. Egyből kidobja, h mi a gebasz vele. Hogy csak kapcsolószelepet és/vagy a tűt is kell benne cserélni. Ha mindent kell és minden csúcsnál, akkor kb. 160 pénz, és akkor minden ki van benne cserélve. Az a baj, h ha már 2 is rossz, akkor általában már az összes.
És persze a cr pumpát is érdemes lenne megnézetni. Akármi is lesz, az egész üzemanyagellátó rendszert át kell nézni az elejétől a végéig, mert bárhol lehet a hiba.
-
tresh
veterán
válasz
csoky21 #10780 üzenetére
A működése röviden: nincs helyzet jelző se tompított és magad felé húzod a bajuszkapcsolót csak villantani tudsz vele. Ha tompított van rajta és magad felé húzod a kart akkor be kell "akadnia" kattannia és akkor felkapcsolva marad a távolsági. Ha nem így menne akkor lehet ki van kopva bajusz kapcsoló vagy kontaktos..megoldás szerintem hogy szét kapod és kitakarítod csatit megtisztítód és vissza ha így se akkor erősen lehetséges hogy csere érett...így elsőre ez jutott eszembe
-
biker
nagyúr
válasz
juhaszattee #10778 üzenetére
én ipróbálnám NORMÁLIS gázolajjal.
én 1,5 dci-ben egyszer már cseréltettem nyomásszabályzó szelepet, lévén ugyanezt csinálta, vagy indul pöccre, vagy tekerhetem lehalásig, nem indul be, injction fault. utána jobb lett, de 2000km múlva tankoltam OIL nevű kúton, mentem 100km-t, és többet nem indult be, 15 fokban hidegindító kellett, hogy beröffenjen.
ráküldtem a maxx motiont, azóta is azzal vagy más minőségivel járok, és pöcc röff.
rátoltam megint egy gagyi tankot, megint nem indult, 1 bar nyomás.szóval óvatosan azzal a résolaj méréssel, símán lehet hogy olyan szar a gázolaj, hogy nem indul, felakad a fűvóka, vagy a szivattyú vagy a nyomás szelep. mert mi is mértük, ténylegesen 1 bart adott vissza a computer, már lebegtek a 240ezrek a szemem előtt
Új hozzászólás Aktív témák
- Eredeti játékok OFF topik
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- PlayStation 5
- Nagyon erős ajánlat lett CMF Phone 2 Pro
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Autós topik
- Gyúrósok ide!
- Feltörték a PROHARDVER!-es regisztrációmat (vagy elvesztettem a belépési emailcímet, 2FA-t)
- sziku69: Szólánc.
- Kerékpárosok, bringások ide!
- További aktív témák...
- Csere-Beszámítás! Számítógép játékra! R5 5500 / RX 5700XT / 32GB DDR4 / 256GB SSD + 1TB HDD
- LG 65BX - 65" OLED - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - PS5 és Xbox Ready!
- AKCIÓ! Microsoft XBOX Series S 512GB játékkonzol garanciával hibátlan működéssel
- Samsung Galaxy Tab A8 32GB, Újszerű, 1 Év Garanciával
- Lenovo ThinkStation P520 Workstation! W-2145, 64GB, 512 SSD /Quadro - Számla, garancia
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest