Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • mikrofon

    veterán

    válasz Ed Parker #40330 üzenetére

    Most, hogy lecseréltem a Nikon D500-amat Sony A7R II-re leírnék pár tényt, különbséget. Csak tényt vélemény nélkül, nehogy vita legyen:

    Aksi:
    - Nikon D500 aksijával ezer körüli kép készíthető, ami észrevehetően, tehát jelentősen csökken valódi felhasználási körülmények között. Merthogy szerintem valódi használati körülmény ha stabilizátoros obival folyamatosan bekapcsolt stabilizátorral fényképez az a váztulajdonos, akinek van stabis objektíve. Tovább csökken bekapcsolt LCD mellet az elkészíthető képek száma, de még így is bőven több mint 500. Természetesen jól átgondolt beállítások használatával. Tehát nem úgy hogy minden legyen kikapcsolva csak, hogy elmondhassam, hogy milyen sokáig bírja az aksi. De minden olyan, amire nincs szükség legyen kikapcsolva, optimálisan beállítva.
    - Sony A7R II párszáz kép készíthető, nagyságrendileg 300db, a fentieknek megfelelően. Tehát ebből kétszer annyi aksi kell, ugyan annyi képhez. Ez egyébként teljesül már a vásárláskor, mert gyárilag két eredeti aksi jár a géphez.

    Áramellátás, töltés
    - Nikon D500-hoz egy aksi és egy töltő jár, amivel hálózatról tölthetjük az aksit
    - a Sony A7R II-hez kap az ember két gyári aksit, egy töltőt, amivel hálózatról tölthetjük az aksit. Ezen kívül jár még hozzá egy hálózati adapter, amiről üzemeltethetjük a vázat és tölthetjük az aksit, ami benne van. A vázat USB 2.0-as porton keresztül is üzemeltethetjük, tölthetjük az aksit ami benne van. Így egy Powerbank (vésztöltő) vásárlásával, vagy USB-s töltővel (pl.: autós töltővel) is használhatjuk

    Méret, kinézet, külalak, gombok
    - Nikon D500 mérete nagy, markolata nagyon jó, fogása kényelmes még nagy kézzel is. Kinézetre semmi extra, amolyan műanyag, gumi kombináció. Jól átgondolt gombelrendezés, rengeteg dedikált gomb. A hátsó panelen a gombok kétoldalt helyezkednek el, így kényelmes kétkezes vázhasználatra tervezett. A képnézegetést, menühasználatot nagyban segíti az érintőképernyő.
    - Sony A7R II mérete közepes, a kisújj lelóg a vázról. Markolata kényelmes nagyon jól fogható, tartható, négyújjal az öt helyett. Kinézete elegáns, szép minőségi hatást kelti. Kevés dedikált gomb a különböző funkciókhoz. Azonban jól átgondolt gombprogramozhatósági lehetőségek. Emiatt időt kell a gombok beállítására szánni, viszont ez a lépés után nagyon jól használható mert saját ízléshez, használati szokáshoz igazítható. A hátsó panelen a gombok egy oldalt a jobboldalon helyezkednek el, így elsőre zsúfolt hatást keltenek, azonban megszokható és a méret éppen elégséges a használathoz, még nagyobb újjakkal is. Ennek és a méretnek azonban megvan az előnye, hogy ha a szükség úgyhozza, akkor egykézzel is teljesértékűen használható a váz. Nincs érintőképernyős segítség, mindent a fizikai gombokkal kell elvégezni

    AF, keresős, kijelzős használat
    - Alapvetően mindkét váznak jó az AF-je, mindegyikben több mint száz AF pont van. Semelyik vázban nem lehet panasz rá.
    - Nikon d500 vázban külön fókuszrendszer van keresős és kijelzős (Liveview) fényképezés esetén. Az AF szenzoron 153 fókuszpont van, amiből 55 választható. Az alsó és felső sáv kivételével (elhanyagolható rész), jól lefedi a teljes felületet. A joystick-nak köszönhetően nagyon egyszerűen lehet váltani közöttük. Azonban nagyon jelentős különbség van a keresős és kijelzős (Liveview) fotózás között. Az utóbbi AF minősége jelentősen elmarad, mind sebességben, mind gyengébb fényben, mind mozgó tárgyak esetén. Így javasolt a keresőn keresztüli fotózás. Emiatt a dönthető kijelző nem jelent nagy előnyt, ha ki akarjuk használni az AF-ben rejlő lehetőségeket. A szenzoros AF és a fénymérés is rendelkezik arcfelismerő funkcióval., ha folyamatos AF-et 3D módban használunk. Azonban az nem szabályozható, hogy vékony AF sík esetén az arc melyik területe legyen éles. Ez a gyakorlatban is látható mert az aktív AF mező az arc teljes területén, folyamatosan "véletlenszerűen" ugrál. De az arcot jól megtalálja és nagyon jól követi a teljes területen. Speciális üvegek, lencsék esetén az AF kalibrálásra szorul. Az elkészült képeket csak visszajátszáskor látjuk az optikai kereső miatt. Rendkívül gyors sorozata van 10fps/sec.
    - Sony A7R II 399 AF pontal rendelkezik, ami szinte az egész kijelző területét lefedi. Nincs különbség a keresős és kijelzős fotózás között. Pontosan ugyan az az AF rendszer, valamint az elkészítendő képet látjuk folyamatosan a keresőn és/vagy a kijelzőn. Így kompromisszummentesen kihasználható a dönthető kijelző a fénykép készítése közben. A szem fókusz nagyon jól használható. Ez azt jelenti, hogy nem csak az arcot ismeri fel a rendszer, hanem a szemet is az arcon. Igen jó a találati arány és jól is tudja követni. Tehát vékony élességi sík esetén is biztosított, hogy az arcnak a megfelelő része legyen éles, bármikor is sütjük el a vázat. A váz nem túl gyors sorozat lövő, mert 5 FPS-t tud. Az AF-et nem kell, még speciális lencsék esetén sem kalibrálni. Az AF elég gyors, követés pontos, rengeteg AF mód közül lehet választani, ami a speciális fényképezési helyzeteket segíti.

    Váz sebessége:
    - Nikon d500 bekapcsolása, felébredése annyira gyors, hogy szinte azonnali. Váz használat közben, kép visszanézés, belenagyítás közben gyors.
    - Sony A7R II bekapcsolása, felébredése észrevehető időbe telik, tehát lassú. Váz használat közben, kép visszanézés közben is észlelhető időközöket kell várni. Kép visszanézés közben a belenagyítás kifejezetten időigényes, nagyítása után észrevehető ideig "semmi" nem történik. Itt azért megjegyzendő, hogy Nikon d500 ~20MPx-es képeket készít, míg a Sony A7R II ~42MPx-eset

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés