Aktív témák
-
yodamastah
őstag
Nem biztos hogy puhitani kell. Egyszeruen az van hogy a futomu nem tudja abban a ritmusban eldolgozni a huplikat mint ahogyan azok jonnek. Ennek lehet par oka. Ha nem lehet allitani semmit a motoron akkor ne is allits. A rugo elofeszitessel nagy varazslatot nem lehet csinalni. Esetleg ha keves a negativ rugoutad akkor ha elveszel az elofeszitesbol az segithet. De csak akkor ha ez a hiba oka. GOndolom az utcai motoron van boven negativ rugout
Masnak nen pattog ott? Nem voltam meg azon a palyan sosem.
-
ALI_G
veterán
válasz
yodamastah #39298 üzenetére
Az egyetlen állítási lehetőség a hátsó rugóstagom. Ezek szerint azon puhítani kellene? Ez egy utcai hornet
Én azt gondoltam, hogy túl puha pályára.
Ez a jelenség a múltkori (azóta nem is tudtam motorozni) kecskeméti go-kart pályán volt a célegyenesnél. A motorfék közel maximális amikor elengedem a gázt az egyenes végén (épp váltani kellene amikor jön a kanyar második fokozatban).
-
yodamastah
őstag
Ez altalaban futomu hiba. Ilyesmik lehetnek: eleje utogeti a hatuljat es/vagy nincs eleg negativ rugoutad hatul es/vagy tul sok hatul a nyomo csillapitas ami miatt elpattog a huplikon, esetleg egyszeruen nincs szinkronban az eleje a hatuljaval ami instabilitasi gondokat okoz (ode oda lokdosi az eleje a hatuljat es vissaz).... stb..
FEkezni fekezhetsz hatsoval, de eleve a motorfek egy igen jeneltos fekezo erot jelent.
SZoval nem feltetlenul kell. En pl nem hasznalom, de ez semmit nem jelent... -
ALI_G
veterán
válasz
Integra #39293 üzenetére
Persze azt tudom, hogy elkönnyül fékezéskor a hátsó kerék (gyorsításkor meg az első).
De akkor se fogom fel, hogy miért pattog, csúszás helyett, ha blokkolni akar. Nekem a hátsó futóművön nem sokat lehet állítani, csak az előfeszítést, 7 fokozatban, most a 2-esben van, gyárilag is itt volt. 7-es a legpuhább.
Hátsóféket én is használok kanyarban (persze óvatosan). Egyszer megértették velem Fiedor Feriék, azóta nem szoktam le erről..mf: sajnos nem sok mozgásterem van az ülésen kanyar előtt, meg ez már az N+1. dolog lenne amit csináljak
Persze ha a hátsó ülésről tudnék kanyarodni, akkor jobb lenne a súlyelosztásunk
Sajnos ezen a gépen nem lehet csavargatni mindenhol.
Ideális esetben a 3-ban leírtak szerint fékezek, de vagy nem elég "puhán" kezelem a kezelendő szerveket, vagy valami még kimaradt. Mindig progresszíven fékezek, így az első kerék szépen kilapul ahogy adagolom a fékerőt. A hátsónál szerintem ez fikánnyi, hisz minden teher előre megy, de stabilabbnak érzem a gépet ha előbb a hátsó féket húzom, ezért is nem akarok erről leszokni. Viszont ha kihagytam a folyamatból a hátsó féket, akkor nem pattogott, de nem is éreztem magam biztonságban. -
.mf
veterán
válasz
Integra #39291 üzenetére
Rosszabbra számítottam, s bár madmaxet mondtál, ahhoz rozsdás vas-betétek és vastag madzaggal, elnagyolt öltésekkel odavarrt durva bőrdarabokra gondoltam, ez csak simán ducttape-reklám
A bal index kifejezetten ááá
Pályázás előtt nem szedted le, amit le lehet (index, rendszám, tükör, stb), vagy ennél ez nem ilyen egyszerű?
Szegény, remélem hamarosan találsz hozzá alkatrészeket és jobb formában lesz. -
.mf
veterán
Na most én a szinte semmi valós motorozási tapasztalatommal majd jól megaszondom
Szóval ahogy Inti is mondja, előre terhelődik, hátul kikönnyül, hátsó kerék blokkol és inkább felugrik, mivel az könnyebb neki, mint tapadni.
Erre mondok három dolgot, amit vagy olvastam, vagy ha nem is valós, de rengeteg virtuális motorszimulátorral tapasztaltam, illetve egy olyan, amit többektől hallottam, aktív versenyzőktől is.
A tévedés jogát fenntartom, majd javítsatok ki vagy pontosítsatok.1.) vagy szokj hozzá, vagy kevésbé keményen fékezd a hátsót. Valamint dőlj hátrébb, terheld a saját súlypontoddal is inkább a hátsót, hogy lent maradjon.
2.) futóművet hátul állítani kell kicsit, hogy ne pattogjon olyan könnyen el
3.) na ez az, amit nemrég hallottam először, de utána viszont több aktívan pályázó embertől is: mielőtt fékezni kezdenél, minimálisan előbb (tizedmásodperc) nyomj hátsó féket (nem erősen, ne blokkoljon) és dőlj hátra -- hátulja összeül, marad terhelés a hátsón, kilapul és nagyobb felületen fékez -- majd ezután progresszíven, egyre növekvő erővel az elsőt. Ha a hátsó ezután elkezdene blokkolni, csökkentsd a hátsó fékerőt. -
Integra
titán
amikor keményen beleállsz az elejébe, a hátulja kikönnyül, és ha ekkor túl erősen használod a hátsó féket, simán blokkol, pattogni kezd. nagyon nagy sebességről történő fékezésnél alapvetően az első fékbe kell beleállnod, azt, hogy kikönnyül a segge, egyszerűen szokni kell, illetve a futóművet a súlyodhoz jól bekell lőni.
nekem 230 környékéről miután betekertük pályára a futóművet, nagyon szépen beleállt, de így is kikönnyült, nem tudom eldönteni, hogy ez ennyit tud, vagy tényleg én vagyok a béna, gyanítom utóbbi..
vagyis kanyarba már úgy kell bemenned, hogy nem féken vagy, hanem stabil tapadásod van. és ha kell, még hátsó fékkel mindig korrigálhatsz szükség esetén.
de a pattogás ezért kell legyen. majd yoda kijavít úgyis.
a hátsóféket alapvetően kanyarkorrigáláshoz használok, ott viszont gyönyörűen használható. sokaktól hallom, hogy kikötik a hátsóféket, meg az minek, meg ki az a fasz aki hátsó féket használ blablabla... hááááát.. én azért nagyon szívesen felszerelnék az összes motogp meg wsbk gépre egy kamerát ami csak a jobb lábfejet mutatja, hogy mennyiszer használják a hátsó féket..nem véletlenül van hátsó fék is. szerintem.
-
ALI_G
veterán
válasz
Integra #39290 üzenetére
M5 interact-ra gondolok, az van a BMW-jén. Még az elefántot nem tudta leradírozni, igaz ő csak utcán tolja. Azt mondta múlt héten már mászott az eleje
Na szóval, tuti én csinálom szarul, mert embereik ezrei tudják antihopping nélkül venni a féktávokat. Nyilván marhára előnytelen is odaérni egy kanyarhoz, hogy következő pillanatban lapon szeretnék lenni, ezért feszélyez is.
Nekem most akkor csinálta amikor visszaváltás nélkül kell elfordulni, de erősen kell lassítani előtte.
Amikor megközelítem ezt a féktávot, akkor a teligázzal jövök. Elengedem a gázt, közben markolom kb. egyszerre az első féket progresszívan, a hátsót csak gyengéden. Igyekszem egy lehelettel hamarabb hozzáérni a hátsó fékhez, hogy stabilabb legyen a motor. Ekkor kezd el ratatázni, elpattog a hátsó kerék. Amíg el nem engedem a fékeket, addig ez így is marad.
Jobban örülnék ha egy kicsit inkább mászna a hátsó kerék, mert azzal el lehet fordulni.mit csinálok rosszul?
-
-
ALI_G
veterán
Keresek olcsó térdkoptatót, hol nézelődjek?
-
Gaboman
nagyúr
válasz
Djuree #39265 üzenetére
Nagyobb odafigyelést igényel,mivel lefelé nehezebben állsz meg a motorral,motorféket használni kell,ha a kanyar befelé vagy kifelé dől akkor a fékezéssel is óvatosan a motor képes elindulni mindkét irányba,én a hátsóféket is javasolnám,kanyaroknál mindenképpen.Én általában első féket használok csak,de ehhez idő kell hogy megszokd,érezd.
-
Integra
titán
válasz
yodamastah #39275 üzenetére
az m5-ről nagyon sokat olvastam és nagyon szimpatikus, biztos tartósabb és kevésbé hajlamos kockásodásra, mint a k3.
mivel nincsen még egy szett kerekem, ezért utcai engedélyes versenygumiban tudok csak gondolkodni maximum jelenleg. ezért van most a conti racattack street is.
az m5 biztos utcaibb, kérdés, hogy pályán mennyire állja meg helyét a k3-mal szemben.
olyat nem szeretnék átélni soha többet, mint ami a bridgestone-nal történt, még akkor is ha max 10%-ban pályázom csak. és attól tartok, hogy az m5-tel is netán előfordulhat ilyen.
alapvetően az nem zavar, ha mondjuk 5ezer km-rel korábban kopik el a gumi, de tapadjon mindig mindenkor. azon gondolkodom, hogy általános használatra a m5 összeszedettebnek tűnik, újabb technológia, ugyanakkor a k3 interact is a régi k3-at váltja most. -
Integra
titán
válasz
yodamastah #39268 üzenetére
mennyire vagy képben metzeler gumikkal?
racetec k3 interact vs sportec m5 interact -
emre
veterán
válasz
runner 125 #39270 üzenetére
igaz
-
Integra
titán
válasz
yodamastah #39268 üzenetére
de milyen hangja van már az mv-nek, váááááá
azért van valami báj ezekben az olasz bringákban, gyönyörűek, a hangjuk, szidod, szapulod, cipőzöd ha szar, de ha megy..... -
emre
veterán
válasz
Djuree #39265 üzenetére
kis oktatófilm a serpentin témában (az első négy perc kicsit uncsi,de megéri végignézni)
-
Djuree
félisten
válasz
yodamastah #39263 üzenetére
ha van pénze nem tökmind1? én is azzal mennék ha lenne rá zsé. lehet neki annyi az a moci, mintha te egy mz-t vennél
más: szerpentinen lefelé hogy kell motorozni? egyszer régen az mz-vel majdnem meghaltam, csak gurultam lefelé, de nem bírta a fék, nagy mázlim volt hogy épp vége lett a lejtőnek, már a szélén tudtam csak kanyarodni az útnak, ha jön szembe akkor valami akkor szép lett volna
motorfékkel kéne menni? 1-esben? vagy hogy? -
TayRol
nagyúr
válasz
yodamastah #39261 üzenetére
gondolom ismered Lucky-t is az MV-vel. bar o szidja a motort mind az allat, igaz nem is kerul annyiba, mint a desmo.
viszont egyetertek Intivel, szeretnek havonta 10 milliotkolteni - csak az adomra. -
yodamastah
őstag
válasz
Integra #39262 üzenetére
En is megertem hogy ha ez a szerelme akkor ezzel motorozik, csak olyan ertelmetlennek tunik. Egy mezitlabas 600as gixxerrel is megkapna ugyanezt az elmenyt huszad aron. Nyilvan a gixxer 20x szarabb is, de az az oriasi menyisegu elmeny es tanulnivalo ami a palyazasbol elo lehet csalogatni, annak semmi koze ahhoz hogy milyen motor van a segged alatt.. mehetne egy 20 eves zxr400-al is....
Azert jo latni hogy a Desmot van aki arra hasznalja amire keszult.
-
Integra
titán
válasz
yodamastah #39261 üzenetére
de ő azért megy desmoval mert azzal akar és elérte, hogy azzal is mehessen, tök megértem, hogy igazából nem a pályacsúcsra törekszik, ő már bizonyított magának a saját értékrendje szerint. korrekt.
szeretnék én is egyszer desmoval tekerni közepes időket... -
yodamastah
őstag
EGy srac jar palyazni egy ilyen Desmo-val. Kiraly gep. JOl is megy vele a tulajdonosa (hring 2:05 korul). Kb. 3-4 kanyaron at szoktam latni csak.... Utana kikerulom
Teljesen folosleges overkillnek tunik ez a motor. Az ember ugy 15 sec-re motorozik attol amit a motor tud
Persze nem akarom biralni hogy ezt a motort hasznalja. Beszeltem vele mar errol. Jo fej volt a figura es szereny. Tudja jol hogy olyan motorokkal kerulgetik ot, ami annyit er mint a 2 felni a Desmon. De fejlodik, es egyre jobb idoket megy. A gond csak az hogy ahogy kozelit a palyacsucshoz, egyre kisebb hibakat lehet ejteni, es ezt a motort szivfajdito lesz belekuldeni a gumifalba. Persze ez igazabol csak penz kerdes. Ha van boven akkor ez se gond.
Ja amugy road legal ha jol tudom. Viszont rohelyesen nez ki az ohlins gazos villa egy utcai motoron. Csak a villa 2.5 millio ft. Ennyiert zsir uj 750es gixxert lehet venni
-
emre
veterán
-
Djuree
félisten
válasz
runner 125 #39256 üzenetére
asszem ez pont 20 milla körül van (ez utcai moto gp motor, különösen drága). az olasz cuccok drágák, az mv-k is hasonló árban vannak, nekem jobban bejönnek mint a ducatik amúgy
-
runner 125
nagyúr
Rákerestem a Ducati-kra, hát beszrás, h milyen áruk van, ez tűnt a legtutibbnak. Kíváncsi lennék, h mennyiért vesztegetnek egy ilyet.
-
runner 125
nagyúr
válasz
TayRol #39248 üzenetére
Illik hozzá.
Feree13
Akkor nem vagyok egyedül.
Nem tudom miben nyomod, de a corduram nekem is piszok meleg volt, az kicsit hűvösebb időben is izzasztott, a mostani bőr melegben szintúgy durva, eleve full fekete, viszont ezekben a 20 fokokban pont jó.
Szóval egy esőruhában tuti izzadnék még hidegben is... -
Ferdzsoo
addikt
válasz
runner 125 #39247 üzenetére
Nekem is mindig a pö&đömnél ázott be először. Ebből lett elegem.
Emiatt is vettem...
De nagyon durván meleg, ilyen időbe mint ma inkább melegem volt mint fáztam, pedig a ruhámban a bélés még nincs is bent... -
TayRol
nagyúr
nemtudom lattatok-e az uj Stallone filmet (The Expendables). aki nem, annak mutatom, hogy J. Statham milyen biciklivel kozlekedett.
-
runner 125
nagyúr
válasz
Djuree #39230 üzenetére
Akkor már inkább Ausztria, ott szar utat nem találtok.
Feree13
Jaja, a kamionok buszok durván tudnak teríteni...
Múltkor én is mentem szakadó esőben úgy 70km-t, de nagyon durván esett, néha vissza is kellett vennem, mert éreztem, h "betáncol".
Szóval nekem nincs esőruhám, de minden bizonnyal nekem is muszáj lesz vennem, ugyanis ahogy ülök a motoron pont a slicc részhez folyik minden víz, és bakker ott ázik be.mod. most hallom híradóban, h bebizonyosodott, h kopott és nem jó méretű gumi volt a rendőrmotoros motorján, aki meghalt.
-
Picco
addikt
válasz
runner 125 #39226 üzenetére
Őt ajanlom.
Rengeteg XTklubbosnak alakitotta at a gyari dobjat, raadasul tompitot is csinalt hozza. Szerintem a tiedet is megoldja -
Ferdzsoo
addikt
Na ma beteszteltem az új esőkaftánomat. Kiváló.
Akkora adag vízzel terített be az egyik busz mint egy locsolókanna, és meg sem érezte.
Megérte az árát. nem is érzem hogy rajtam lenne olyan kényelmes. Mondjuk hidegnek nem hideg, majd ki gyulladtam alatta. De ősszel az 5-10 fokban is kiváló lesz... -
Djuree
félisten
na ha vasárnap jó idő lesz akkor megyünk egy nagyobb karikát szlovákiában
milyenek az útviszonyok szlovák "barátainknál"? -
ferkoboy
senior tag
válasz
Gaboman #39201 üzenetére
Öcsém autószerelőként nem igazán viseli szivén e derék nemzet által gyártott gépcsodákat.
Műszakilag vannak kifogásolható részeik.... de ami kevésbé szubjektív,az a tervezésük. Nem egy jól átgondolt egyik sem. Bizonyos rutin szerviz feladatokhoz teljesen le kell bontani a fél autót, mert nem gondolnak a szerelőkre... Design, és más semmi.Más szemszögből: vegyen mindenki francia autót. Kell a munka az autószerelőknek - szervizeknek is.
-
emre
veterán
-
Integra
titán
na, sikeresen elhagytam a farokidom csomagtartó takaró elemét...
visszaraktam a tárcsazárat és úgy tűnik nem pattintottam rendesen be, valahol leesett.. most vettem észre, mikor hazajöttem. király -
emre
veterán
-
Djuree
félisten
na most megy a fókuszban, megvették a japó csókának a mocit
végre összefogás, ritka, nagyon ritka...ha ilyen lenne a politika is akkor már jó érzés lenne itt élni... -
Integra
titán
na akkor egy kis bp-i bringázás, ollé! kíváncsi vagyok, mennyire szoktam el..
-
Integra
titán
170 km magyar autópálya 130-160 között sokkal többet kivesz az emberből mint 600km német pálya 180-200 között. iszonyú ami itt megy még mindig
-
Ferdzsoo
addikt
válasz
TayRol #39206 üzenetére
Nekem hétfőn dettó ugyanez. Az is direkt, vizes aszfalt 2-ben, hatezerig tolt mint a malac, 7ezer körül meg megindult kifele a hátsó, egyik majd másik irányba, gázról leugrik, először megijed,adrenalint hagyja szétterjedni, ijedtség eltűnik, öröm bódottá érzés megjön, konstatál hogy vizes aszfalt jobban csúszik, fülig érő mosoly hazáig.
Ez volt az első hogy direkt próbáltam kipörgetni, rögtön elsőre sikerült is...
És rájöttem így vizes aszfalton kanyarban mennyire mennyire észen kell lenni a gázzal, mertha ezt most kanyarban húzom neki akkor kerék megelőz énmeg esek mint az állat... -
Ferdzsoo
addikt
Épp most számoltam ki hogy abból a pénzből amit megspórolok a téli szezon nemtankolása miatt, pont kijön belőle a gumiszett...
-
TayRol
nagyúr
válasz
bajnokpityu #39203 üzenetére
lehet, hogy 5 eves kora utan kezdenek el tonkremenni.
-
Gaboman
nagyúr
válasz
Djuree #39199 üzenetére
A régiekkel nem is volt gond,nekem is volt Peugeot 305,de az újak elektronikája förtelmes.
Öcsémnek 307es volt és ment közben egyszer csak leállította a motort.A szervizben azt mondták nem tudnak velem mit csinálni amíg mindennapos nem lesz a probléma.Azt kiderült hogy az aksival volt valami és a computer automatikusan leállított mindent.Havonta kellett benne első fényszórót cserélni mert azt is mindig kiégette.Megcsináltatta rajta azt is és már hirdette is meg.Többet soha nem vesz Francia autót,de sok ismerősnek is van és tényleg szívnak az újakkal.
Aktív témák
Hirdetés
- Telefon felváráslás!! iPhone 15/iPhone 15 Plus/iPhone 15 Pro/iPhone 15 Pro Max
- BESZÁMÍTÁS! Microsoft XBOX Series X 1TB SSD fekete játékkonzol garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! ÚJ RX 9070 300e/9070XT 340e/4070Ti S 405e/5060Ti 210e/5070 280e/5070Ti 400e/5080 540e
- Azonnal elérhető, raktáron lévő HPE Aruba switch-ek
- SzoftverPremium.hu
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest