- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- eBay-es kütyük kis pénzért
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- GoodSpeed: Ma a Samsung Galaxy S24 FE-re is megérkezett az Android 15-ön alapuló One UI 7.0
- bambano: Bambanő háza tája
- Rák
- sziku69: Szólánc.
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Luck Dragon: Új energia- és akkumulátor-címke az okoseszközök dobozában
Aktív témák
-
qpakcovboy
őstag
Ti el tudjátok képzelni, hogy az SV1000 gyári rendszámtartójábaól kiesik a redszám menet közben?
-
bajnokpityu
félisten
és mit bir a láncot ennyi brigis mosással?
motordoki aszonta nem szabad,mert ilyenkor a O X gyűrű alól is kiszedi a kenést,ami utána meg nembizti,h vissza tud menni. vagy valami ilyesmi.de a lényeg,h nem ajánlották melegen
ezzel együtt én nem mosom, és szart sem birnak a láncaim. -
-
ALI_G
veterán
oszt wattafakkal mossátok le? Ecsettel rá megy az életem fele.!!!
5-600anként fújás meg esőben fújás megvan,azt nem sajnálom mert fél perc. Mondom kéne nekem eleve vmi lánctisztító eccerű cucc. +kerékemelő, de arra sajnálom.
Nem te mondtad, hogy van vki aki tud csinálni olcsón mintából? Vki mondta -
ALI_G
veterán
válasz
Topiccsendőr #6073 üzenetére
az igen, te aztán nem vagy lusta. 1000 km-enként. Én 9950 km után múlt hétvégén vettem a fáradtságot, hogy ecsettel lemossam brigecioillal. 1 óra volt kb. De már megérdemelte.
-
tildy
nagyúr
Igen jó áron találtam magamnak gépet. 250cm3 , burkolt . Nincs lestrapálva, (bár meg kéne nézni élőben is) , 2 éves sürgősen eladó 570ért.
Új ára kb 900 körül van
-
válasz
bajnokpityu #6088 üzenetére
Ásványit meg azért írják elő, mert az olcsó, a tömegnek meg az a lényeg, hogy a 3milliós motorba spóróljon az olajon 1000forintot.
Ez ugyan olyan, mint az autógyártóknál, a 30ezer km. Megnézném, hány ép olajmolekula van az olajnak nevezett vízben 30ezer után.
Mert amikor azzal jönnek, hogy a kamionban meg 200ezrenként kell cserélni, odáig meg nem jut el az agya, hogy abban van 40 liter, akkor szokta m feladni a küzdelmetÉn 4ezrenként cserélem. Ez után is annyiként fogom, mert km-re leosztva olyan minimális összeg, hogy ennyit igazán megérdemel az a lötyi, amitől nem megy szét a blokk 500méter után.
-
bajnokpityu
félisten
hát oké,meggyőző.
de 10w40 félszint motult ilyen 9500ért szoktam volt venni 4 litert,a 10w50 racsing szintit meg repsolt vettem 10ért bruttosan,számlásan.azért ezek sem annyira durvákés ezeket merem 6ezrenként cserélni.pláne,honda gyári előirás(vagy elirás) a 12ezrenkénti prohonda ásványi 10w40 olaj.amit anno 5400ért vehettünk 4 litert.amig köcsög szalonok extra árrést nem tettek rá,és ugyanazt ilyen 15körül akarják adni... -
válasz
bajnokpityu #6086 üzenetére
Mert én 1500ért vettem a Q8-at. Jobb Motul 5000. 1 lötyi motulból majdnem telerakom a 400-ast Q8-al, és nem hinném, hogy annyival jobb lenne, mint amennyivel többe kerül. Ráadásul inkább 4000enként cserélem az 1500as Q8-at, mint 6-7ezrenként az 5000-es Motult...
Repsolt még nem próbáltam, de mivel van vagy 40 liter Q8-am, asszem nem is fogom pár évig.Meg azért, mert tudomásom szerint csak a legjobb olajakat rakják fém dobozba az Igol pedig fémdobozos volt, JASO-API-KGB-CIA-FBI-MOSAD meg minden szirszarral, ráadásul 24órás endurance vb-n használják, szóval nem hinném, hogy szar. Meg asszem volt kb 2100forint literje.
-
válasz
Topiccsendőr #6081 üzenetére
Világos, hogy nem az dönti el. JASO foreva, de ez megint olyan dolog, hogy kinek fizetnek, és mennyit, hogy bevizsgálják, és ráüthessék. Anno, amit vettem Igol olajat, azon annyi szar volt, hogy nem bírtam megjegyezni. Q8-on meg alig van 1-2, mégis teljesen hibátlanul megy minden motorban.
-
bajnokpityu
félisten
válasz
qpakcovboy #6057 üzenetére
ne márkát vegyél,hanem,hogy méretben tökéletesen jól illjen.biztosan tudod, hogy milyen amikor jó a méret?
nekem pl nem volt méretben rám illó a shox sem,meg cosmó más márka sem.hosszú colos végtagokkal...haverom esett kicsit szellősen választott kordurában.nagyon nagyon drága kordura volt.a protektorok elcsusztak,és több kárt okoztak,mint védtek.
-
bajnokpityu
félisten
válasz
#25954560 #6075 üzenetére
azt szokták még mondani,h minden olajmárkának megvannak a saját kedvenc adalékai,és persze minden motormárkának is. szal érdemes sztem azt a márkát választani, amit a superstockban választ a gyár a saját csapatának
ezt természetesen semmi módon nem tudom megmagyarázni.
az F2 nagyon jól váltott a motul 10w40 félszintijével,a mostani f4 meg nem szereti igazán a 10w50motul fullszintit.kis fordulaton csontos.sztem ezért van.olajat amugy egyik sem fogyasztott cseppet sem.
-
bajnokpityu
félisten
válasz
Flashback #6050 üzenetére
motornál arra kell vigyázni,h motorhoz való olajat vegyél.a legjobb autóolaj sem lesz jó motorhoz,mert itt a motoroknál a kuplungot és a sebváltót is ugyanaz az olaj keni.
ami általánosságban hülyeség,h az ásványi az csak természetes anyagokból a sziinti meg csak szintetikus anyagokból van.az ásványiban is szintetikus anyag,meg a szintetikusnak hivottban is van ásványi anyag.szal gyakorialg minden olaj félszinti,csak az arányok mások.
ha egy ásványi olaj teljesiti a minőségi előirást,akkor az jobb minőségű természetileg,mint szintetikus társa.ugyanis a szintetikus olajat a gyenge minőségű ásványiból hoznak létre a gyakorlatban.
ezzel szemben a csomó szintetikus adalék nagyja legalább olyan minőségű olajat képez,mint a legjobb ásványi.ami előnye a szinti olajnak, hogy irdatlan szélsőséges viszonyok mellett stabilabbak. szal dugóban tiltás 10percken keresztül 50fokban,vagy egy órás verseny a pályán.
az általános népbutitás,h a szinti olaj jó az ásványi meg szar,az ebben a formában hülyeség. utcán nem könnyű olyan szélsőséges viszonyokat összehozni,h kijöjjön a szintetikus előnye.
-
válasz
Topiccsendőr #6074 üzenetére
Besorolás? Melyikre gondolsz? API, JASO, ilyenek?
Amit én tudok, hogy megint vettem huszonpár liter Q8 olajat, 15w50-es, dirket magas fordulatú versenymotorba. Made in Kuwait, van már vagy 40 liter, pár évig elég lesz.
-
Kinek mi a tippje: az a jelenség mitől lehet, hogy egy használtmotororon fékezéskor beremeg, bemozog, kicsit beszitál a kormányl? (elöl dupla tárcsafékes a típus).
Elképzelhető valami fékbetétprobléma, avagy más? (Kénytelen vagyok látatlanban, illetve kipróbálás nélkül találgatni egyenlőre)
-
#25954560
törölt tag
válasz
Topiccsendőr #6074 üzenetére
valoszinuleg ezert van, hogy kialakul az 'ez a motor ezt az olajat szereti' tudas/tapasztalat. holott a gyari olaj siman mondjuk 10w40.
egyebkent kicsit meselhetnel... -
Topiccsendőr
addikt
Az a baj, hogy a lényeget, azaz a mindenféle besorolást nem nagyon említetted, illetve ezeket senki nem ismeri, hogy mi mire való, mit akar leírni. Ezek az igazi homálykodások az olajnál, nem a viszkozitás, meg a szintetikus-ásványi. Én elég sokat olvasgattam erről, de nem vagyok továbbra sem képben. Inkább nem is írtam semmit. És sajnos a Revüben egy olajos cikk alapján szakmailag kompetens (?) újságíró sem volt tisztában a lényeggel. Ki is okította egy Castrolos ember, hogy miféle buktatókat hagyott figyelmen kívűl a besorolások leírása közben...
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
bajnokpityu #6045 üzenetére
Az X gyűrűs az jóval drágább, de jobban tartja a kenőanyagot, illetve nem ereszti be a koszt annyira, mint az o gyűrűs. A Revüben szerintem meg minden láncfújás előt brigivel kimosták a koszt, illetve annyira nem tépték neki. Egy X gyűrűssel el tudom képzelni az ilyen futásteljesítményt gondos ápolás mellett. Egyébként szerintem gumin, fékbetéten, láncon nem ér spórolni. Kenni meg ugyanúgy kell az összes márkát. Ahogy látod, hogy csillognak a csapok érdemes fújni. Én 1000 km-enként teljesen lemosom brigéciollal, egy ecsettel gondosan kitisztítom a csapokat illetve a lánckereket, nekem ebből semmi bajom nem származott. A műanyag alkatrészek sem érzik meg.
-
[lAyCsI]
addikt
válasz
qpakcovboy #6059 üzenetére
sztem valami világosabbat nézzetek,
fő a láthatóság -
#25954560
törölt tag
válasz
[lAyCsI] #6065 üzenetére
ez tiszta sor
sztem itt kevesen birnanak ki egy teljes szezont moci nelkul. vagy osszekalapaljak godzillat egy szezonra vagy lesz egy thunderace. es kesz
motorozni _kell_p.s.: ha godzilla lesz meg egy idenyt, akkor kiterjedt ismeretekkel fogok rendelkezni mindenfele varazs-adalekanyagokrol
-
ALI_G
veterán
válasz
qpakcovboy #6059 üzenetére
Ha olcsó kell, akkor itt nézz körül. Vagy ugorj be bármelyik louis boltba.
-
válasz
#25954560 #6056 üzenetére
Ja. Asszimetrikusan megnyúlt lánc jót tesz a váltócsapágyaknak, kerékcsapágyaknak.
Amikor lejtőn, motorfékezésnél hallgatózól az első lánckerék felé, és a sebességgel arányosan növekvő-csökkenő zakatolást hallasz (gőzmozdonyszerű), akkor illik cserélni. Nemcsak a láncot, hanem a fogasokat is... Kopott fogas+új lánc nagyon kamar átvált kopott fogas+kopott lánc kombóvá, és fordítva. -
[lAyCsI]
addikt
válasz
bajnokpityu #5999 üzenetére
melyik részét?
-
válasz
Flashback #6050 üzenetére
Ahogy én tudom, azok az adalékanyagok nem annyira vakítások. Állítólag jók (nem vok forgalmazó). Fene tudja...
Olajoknál az első a viszkozítás.
Lekerekítve: 0-s kell olyan autóba, ami sűrűn van indítva, mert gyorsan elér oda, ahova kell. Ergó híg olaj. 20as olaj meg olyan motorba kell, ami öregecske, kicsit csipegeti a 10-es olajat, akkor a 20as jó lesz, esetleg teljesen megszűntetheti a csipegetést. Ez sűrű olaj, érdemes olyan blokkba is, ami hosszú távon van használva. Nem veszti el a halmazállapotát olyan könnyen mint a 0-ás.
W = winter. Téli klímára.
40-50-60 pedig a külső hőmérséklet alapján a hőtűrését jelenti. 40fokos olajat nem érdemes pl: kánikulában, városban tötyörgéshez használni, mert könnyen annyira folyóssá válhat, hogy nem bírja felvenni a szivattyú, olajnyomás meg elmegy. Már jártam így, azóta csak 50-eset teszek belePersze, miután visszahül az olaj, megint jó lesz, a gond ott van, hogy könnyen megéghet az olaj...
Ásványi vs Syth... Ki ezt mondja, ki azt. Egy biztos. Synth jobban tartja a viszkozítását, stabilabb az olajfilm, amit létrehoz. Ebből az észterbázisú pedig a környezetet is kevésbé terheli. Én pörgős sportgépbe nem használnék ásványit...
Csere olajmennyisígtől, és használattól függ.
Az tény, hogy az a legjob a blokknak, ha folyamatosan friss olaj van benne, csak ez megoldhatatlan. Én, ha gyilkolom a 400ast, akkor 3800-4000ként csere, ha nem annyira, akkor 4500anként. Szerintem ez annyira minimális fenntartási összeg km-re vetítve, hogy ennyit megérdemel a motor. Ami az új autóknál/motoroknál van a szervízkönyvben (1000RR-nél 12ezrenként!!!) 30ezer/10-12ezer, ezt nagyon gyorsan illik elfelejteni. Autóknál 10ezrenként kell, motorban 5ezrenként. Persze ez is felépítés dolga, egy biturbós kocsinál 3ezrenként kell, egy 1.4 tömegkocsinál elég a 10ezer. Egy goldwingnél is elég lehet a 6ezrenként, sportmotornál meg 4ezer. Pörgés/mennyiség + használat dolga.
ne felejtsük el, hogy megfelelő kenés nélkül nem mész messzire a mai technikával. nem hummerben ülünk, ami még elmegy 20percig olaj nélkül
-
#25954560
törölt tag
válasz
qpakcovboy #6059 üzenetére
nadrag+jake 80? naggyon jo ar, ha igaz. es ha jo a cucc is
nem ismerem
-
#25954560
törölt tag
válasz
qpakcovboy #6057 üzenetére
powerbike, shox, bikerworld itt lehet nezelodni.
nagyon fugg attol h mennyi penzt szantok ra es milyen cucc kell.
-
qpakcovboy
őstag
csajommal szeretnénk venni bőr felszerelést, Hol érdemes megnézni? milyen márkát érdemes venni? Tudtok valami weboldalt?
-
#25954560
törölt tag
válasz
bajnokpityu #6045 üzenetére
nekem meg sosem volt mas lancom, mind DID
tenyleg nem olcso, de azt nemtom h a tobbihez kepest mit bir.
es igen, a z1000-hez az 530ZVM-et irjak, az pedig pl a motoroazis-nal 42k-nal kezdodik.
-
#25954560
törölt tag
válasz
bajnokpityu #6038 üzenetére
padon.
motor all gorgokon, szamitogepkijelzon bazinagyban laccik sebesseg. amikor ora mutat 100-at, 200-at klutty egy pedallal. mindezt harom sorozatban h kicsit ki lehessen szurni az emberi hibat. az enyem 120/70-es gumaval 100-nal egy hangyanyit alulmer, 200-nal fole.a mai moderneknel nemtom miert csal. a hogyan konnyu: ugy van elkeszitve. tavaly v tavalyelott olvastam tobb kulfoldi (angol?) tesztet is, ahol az uj ezres sportgepeket (mar digit kijelzovel) lemertek es egyik sem erte el a 300-at (ilyen 286 remlik) radarral, mikozben annyit mutatott. gondolom ennek van vmi koze ahhoz a gentlemen's agreement-hez - amit asszem mar meghagtak - h ne menjenek a gepek 300 felett (elektronika, attetel, akarmi) h ne ez legyen a versenges targya. ha 10 eve mar tudtak olyan mocit ami siman fut 300-at, akkor most mennyinel tartananak, ha ez lenne a cel?
-
#25954560
törölt tag
válasz
Topiccsendőr #6032 üzenetére
rajottem otthon
es utana vegig azon filoztam h akkor egy vezermutengelynel milyen hulyen kell allnia a szelepeknek. mar ha letezik olyan.
siman kidolgoztam a negy vezermutengelyes motortaz az elonye h nehez, bonyolult es draga. a hatranya meg h hangos es sokat vesz le a teljesitmenybol es bonyolultabb szelepek kellenek hozza
-
fzr1000
tag
válasz
Flashback #6050 üzenetére
az egyik a hidegoldali, a másik pedig a melegoldali viszkozitásnak a viszonyítási száma; ha nem tudományos magyarázat kell, akkor az első számnál a kisebb érték azt jelenti, hogy nagyobb hidegben sem lesz túl sűrű az olaj, a második számnál pedig a nagyobb érték jelzi azt, hogy nagyobb hőmérsékleten sem lesz túl híg... a szintetikus olajok az extrémebb használathoz kellenek jobban, pl. versenyzés, egyébként azt érdemes használni, amit a gyár előír...
-
Flashback
addikt
Hűha az olajokról ha valaki tartana akkor egy fejtágítás azt megköszönném. Azt a Civicnél megtanultam hogy arra vigyázzak a legjobban, mindíg legyen benne megfelelő, mindíg legyen cserélve, mindíg Castrolt adtam neki.
10W-40
15W-50
Azok pontosan mit is jelentenek? Gondolom az egyik az ásványi anyag tartalmat, a másik a konzisztenciát?De mire is jó a sok ásványi anyag?
Az olajadalékok azok mennyire parasztvakítások? (Pr*l*ng és társai) -
fzr1000
tag
nehezen hiszem el, hogy egy lánccal el lehetne menni 50 ezer km-t, esetleg úgy, hogy max. 4000-es fordulat, és afölé sosem pörgetve...
én azt mondom, max. kb. 15-20 ezer km... esetleg ha időnként kiveszel egy-egy szemet, akkor összejöhet az 50...
Repsol fényezésű RR volt a miskolci kiállításon is, meg a Honda lapján is fenn van, bár az valószínűleg nem teljesen ugyanaz, mint a képen hirdetett Special Edition... vagy mégis, nem tudom...
-
válasz
bajnokpityu #6047 üzenetére
nézd meg az árát, és szorozd be 1.5-el
segítek: 1.9millió hufvellcám in dö ríl vörld máj frend
-
bajnokpityu
félisten
válasz
fzr1000 #6043 üzenetére
köszönöm!
én is ezeket hallom jónak,de mondom hátha van más is.pl az enumát a krossosok irták jónak.németeknél ezek vannak kicsit ócsóbban,mint RK,DID:regina,enuma,smc,iris.ezeknek van X gyűrűse is kb olyan pénzért,mint a did-rk párosnak O gyűrűsben.nekem nemtom milyen láncaim voltak,mindkét cbr-t erősen használt lánccal vettem,fúlytam őket mint állat,és az F2es 9ezret futott alattam, az F4 meg 4et,de már nem tudom eléggé kifesziteni.
revü meg ir ilyen 50ezret gyári Z1000mellé...
-
fzr1000
tag
válasz
bajnokpityu #6041 üzenetére
hű de régen jártam erre
RK vagy DID elég jók, volt már DynaChain is, az is bírta sokáig, az X-gyűrűseknek általában nagyobb a szakítószilárdságuk, így elméletileg nehezebben nyúlnak, de azok drágábbak is, egyébként szerintem az O-gyűrűsek is simán bírnak sokat, a lényeg, hogy mindig legyen rajta kenőanyag...
-
V_Zoli
aktív tag
válasz
bajnokpityu #6041 üzenetére
Én úgy hallottam, hogy már csak az 1000RR-eket csinálják a japók...
-
bajnokpityu
félisten
ha konkrétan érdekel,akkor meg tudom kérdezni haveromat,honda szalonban szerelő. ő kapja a gépeket még dobozban,mindre rá van irva,honnan érkezett.
ami viszont nekem nagyon fontos lenne,ráadásul sürgős,h ki mit tud mondani lánccal kapcsolatban? milyen márka, milyen tapasztalat?
-
ALI_G
veterán
válasz
bajnokpityu #6039 üzenetére
a csomó modell alatt nem a hornetet és egyéb CB-ket értettem, mert ezeket tudom, hogy itt olaszban gyártják. A sportmocikat nemtom hol gyártják, azért mondtam, hogy franc tudja.
-
ALI_G
veterán
válasz
bajnokpityu #6036 üzenetére
franc tudja, de egy csomó modellt a japók itt gyártanak le EU-nak.
-
feca81
aktív tag
válasz
Topiccsendőr #6033 üzenetére
vegre valahara megertettem hogy mukodik ez a vacak
-
Topiccsendőr
addikt
Itt van az alapvető különbség a szokványos és desmo között:
a desmonál két himba is van, míg itt, szinte egyből a szelepszárakat nyomják a vezérműbütyköök. A kettő között vannak azok a bizonyos hézagoló korongok.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
Stalker-2572 #6028 üzenetére
négy szelepnél egy vezérmű szívó, egy meg kipufogó...
-
feca81
aktív tag
válasz
Topiccsendőr #6012 üzenetére
de durva,ezt soha nem gondoltam volna!
-
#25954560
törölt tag
válasz
Stalker-2572 #6028 üzenetére
gondolom egyik nyit masik csuk.
csak a desmodrome-nal nem azert van. -
#25954560
törölt tag
válasz
Topiccsendőr #6023 üzenetére
ez cool. akkor a ket vezermutengely nem azert kell, mert egy nyit, egy meg csuk
hanem a v4 miatt.
tok jo.mod:
nademostakkor ki megy hidrotokevel -
zsoltee10
addikt
válasz
Topiccsendőr #6023 üzenetére
Ez tök jó, és teljesen logikus. Más miért nem jött rá erre eddig?
-
Topiccsendőr
addikt
-
#25954560
törölt tag
válasz
Topiccsendőr #6018 üzenetére
na, teljesen osszezavarodtam. a desmo nem is hidrotokes, hanem az is egy ketvezermutengelyes ize, csak maskepp
nem talaltam rola animaciot, pedig youtube-on van par egesz jo
jah, hogy egyebkent fizikailag beleloghatna, ha nem lenne vezerles...
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
zsoltee10 #6020 üzenetére
ezé:
Kényszerpályán mozog a szelep, nem pedig egy nagyonerős rugó húzza vissza úgy, hogy beletörik a feje a fészekbe. Tehát jóval agresszívabb szelepemelést tudnak végrehajtani vele, mint a sima bütykössel. Mint alább írtam a bütykösnél rengeteg idő megy el arra, hogy a lendületet visszavegyék.
-
zsoltee10
addikt
válasz
Topiccsendőr #6018 üzenetére
Miért nem tud belemenni a dugóba a desmo-nál a szelep?
Érdekel. -
#25954560
törölt tag
válasz
Topiccsendőr #6018 üzenetére
azaz, hidrotokes
persze h nem osszehasonlithato, de en aszittem h a tengely(ek) nem eszik meg ilyen sok kakaot. pedig de. asszem 20%-os teljesitmenynovekedest olvastam. (pontosabban 20%-os teljesitmenyveszteseg-csokkenest)
egyebkent meg a kipuffogo-utem vegen siman a dugo is visszatolhatna a kipu szelepeketmajd szabadalmaztatom. es akkor aztan lesz ertelme a kopogos egesnek
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
#25954560 #6017 üzenetére
Hááát, a vezérműnél más a helyzet, mert ott azzal szenvednek a bütykösnél, hogy határai vannak, hogy milyen gyorsan lőjjék ki a szelepeket, ezért a szelepnyitás nagy része azzal megy el, hogy nehogy úgy mozdítsák el a szelepeket, hogy a dugattyúban kössön ki. Ezért vág agyon mindenet a Ducati Desmo-ja, mert azt akármilyen sebességgel kinyithatod, nem fog belemenni a dugóba. Tehát egy jobb szelepemelési módnál a teljesítménynövekedés szerintem nem összehasonítható a bejáratásnál tapsztalható (?) bármilyen teljesítményváltozással. (hidrotőkés szelepemelésre gondoltál?
)
-
#25954560
törölt tag
válasz
Topiccsendőr #6014 üzenetére
egyet is ertunk.
egyebkent en megdobbentem h mekkora a teljestitmeny-novekedes, amikor ugyanazt a blokkot megcsinaljak vezermutengelyes helyett akarmilyenmas szelepnyitogatosra (szakmai szokincsem), szoval nem egy vagy ket butykos tengely nyitja (v nyitja es csukja) a szelepeket, hanem elektronika/nyomas.
ebbol ugy gondolom h igenis merheto teljesitmeny-csokkenest okozhat egy nem megfelelelo bejaratast, csak nem tudom igazolni -
Topiccsendőr
addikt
Ne sarkítsunk.
Nem tépni a gázt, hanem a teljes fordulatszám tartományban bejáratni, ahogyan kell. Mert minden könyv azt írja, hogy így kell. Valószínű, hogy nem elhanyagolható, ha a felső holtpont környékén benyomja a gyűrűket a még nem lekoptatott rész. De ki tudja, hogy manapság szükség van-e erre.
Mivel nem vagyok mérnök, meg a tapasztalataim azt mutatják, hogy egy alapvetően megszorulós tézénél sem jelent érezhető különbséget a bejáratás szkippelése (megfelelően, a dugóhoz fúrt hengernél nem négy századra, hanem kicsit zörgősebbre). Inkább ejteném a témát a továbbiakban, nehogy hülyeséget mondjak, vagy téveszmét hirdessek. -
válasz
Topiccsendőr #6011 üzenetére
Szerintem ennek a századmilliméteres vállnak a teljesítménycsökkentő hatása igen minimális, inkább mikroszkópikus... Emiatt tépni a gázt -- hááát ki ahogy gondolja, de egy biztos: a finom bejáratástól még nem történt baja senkinek...
Az alkatrészek összekopásakkor keletkező finom fémforgácsok logikusan nagyobb számban keletkeznek a motor bejáratásakkor mint az utáni időszakban
Ami szerintem mérvadó, az a bejáratási km utáni olaj és szűrőcsere (utóbbi ha szükséges)
valamint ha nagyon finoman volt bejáratva a gép, akkor a kokszlerakódások miatt kicsit jobban nyelezni a vasat, hadd pörögjön, égesse ki és ne lustuljon be. -
#25954560
törölt tag
válasz
Topiccsendőr #6011 üzenetére
igy ertem, ezt el tudom kepzelni. csak nekem a vallas henger kicsit mast jelentett, de ezt szigoruan csak a sajat elkepzelesem szerint
remelem az en bejaratasi metodusom alatt azert nem alakul ki az a vall, gonosz dolog lenne, ha 2e km alatt ilyen jelentosegu kopas keletkezhetne, akkor nem nagyon beszelnenk 60e+ km-es motororelettartamrol
azt hiszem ott van a pont az utlolsoelotti mondatodban. erdemes meghajtani egy idore magas fordulaton, de nem tul sokaig es hagyni visszahulni. akkor nem is terhelted agyon, megis szepen osszekoptattad. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
#25954560 #6009 üzenetére
Igaz, parasztul fogalmaztam, tehát nem megy végig a dugó, gyűrű a teljes löketen, bár ezek századmiliméterek, de az a váll kialakul és akkor magas fordulaton nem lesz olyan erős a blokk. Tehát bizony bele kell menni a magas fordszámtartományokba is, de miután kipörgettük megint hosszú ideig alacsony fordulatszámon megyünk, időt hagyva a gyűrűk lehűlésének. A könyvek is így írják.
-
feca81
aktív tag
válasz
Topiccsendőr #5991 üzenetére
na ezt legyszi magyarazd meg nekem
hogy erted azt,h alacsony fordulatnal nem megy fel addig a dugo???a hengerben?ugy tudom az egy uton jar,fordulatszamtol fuggetlenul,hiszen a hajtokar adott hosszusagu,a gyujtas adott ponton gyujt,stb stb stb. v en vagyok a hulye ,v valamit elneztem.
na msot nekem ez a bejaratas dolog elegge aktualis,mert ugyebar ujra lesz perselyezve a hengerem. szova lakkor most jarassam, v ne? a dugo gyuru jo allapotban voltak,azok nem lesznek cseresek,csak a persely,meg az olajlehuzo gyuruk. meg 3 szelep,meg ott fent a hengerfejben par dolog.sry kesobb olvastam az alattam levo hozzaszolast...
-
#25954560
törölt tag
válasz
Topiccsendőr #5991 üzenetére
nem megy fel annyira?
nemtom te mire gondoltal, de nekem az jott le, mintha nem menne vegig a teljes loketen a dugattyu kisebb fordulaton
ha mar mindenki elmondta miben hisz bejaratasnal, akkor leirom en is:
elso 800-on foleg also 1/3-ad fordulatszamtartomany (azert 4000-ig mar el lehet jarkalni barmivel), neha amikor jo meleg belehuzkodni a 1/2-ig. aztan olajcsere.
es innen a kovetkezo 1000-ben fokozatosan emelni a maximalis fordulatot, eleinte 2/3-ig, aztan 500-tol magasabbra es tobbszor. szoval en a fokozatossagban hiszek.tildy, jasszer, ALI: koszi az infokat.
Tuzi: en a sajat oramnak hiszek. tudom h 200-nal ~2%-ot csal felfele, folotte meg picit no (a villamos muszerek tulajdonsagai miatt). tobbszor kiderult mar h eleg pontos.
lAyCsI: mennek en vele kolbaszolni kicsit, csak kene hozza binyigli
nemhiszem h pont godzillaval kene jatszania elsore. kene szerezni vmi konnyu, jol kezelheto gepecsket.
-
válasz
bajnokpityu #5998 üzenetére
Vigyázz a szúnyoggal ;)
-
zsoltee10
addikt
Majdnem elfelejtettem, és a fontossága miatt rakom új hsz-be.
Szóval ki tud olyan helyet, ahol ülést készítenek?? A motoromra szeretnék olyan ülést, ami sokkal jobban párnázott, ergonomikusabb, az utas számára és nekem is sokkal kényelmesebb egy hosszú túrán. Pl. az utas helye erősen domború, ráadásul alapból csúszik előre, ami hosszú távon fárasztó neki, a párnázás nem elég vastag, de legalább kemény.
Szóval ezt meg szeretném oldani, mert egyébként kiváló a vas, nem érdekel semmilyen más motor, semmiképp nem akarom kicserélni.
Várok minden lehetőséget, tippet, ajánlatot. Gyári megoldás is érdekelne, de olyanról sem hallottam.
-
-
ALI_G
veterán
válasz
Stalker-2572 #6004 üzenetére
paraszt ésszel:
ha még nem vezette a tipust, tudja hogy az első 100 km-en nem nyélgázon kell menni. Ez azért is sikerül szerintem, mert tapasztalt ember biztosan jobban félti a vasat a legelején, vagyis teljesül az első feltételhondám könyvében is van bejáratásról egy pár sor. Az első 500 km-ről ír csak benne, hogy kerüljük a hirtelen nyomatékváltoztatást és a 10000 rpm feletti fordulatot.
Persze a szalonban nem ezt mondták
De ha belegondolsz, mikor lejön a motor a gyártósorról, odamegy egy japó, beindítja, nyél gáz x percig, ha megnyekken megy selejtnek és bezúzzák, egyébként már be is járatta, ha azt kibírta, akkor jópár 10000 km-t (az előírt mennyiséget) kifog bírni gond nélkül. Megy a konténerbe (igaz már nekünk csak szinte EU-ban gyártanak motort, de még pár éve az összes japó motor így jött le a sorról).
-
Stalker-2572
veterán
-
ALI_G
veterán
válasz
Topiccsendőr #5991 üzenetére
ja, valahogy így. a Bejáratás az azért van már inkább, hogy a gazdája hozzászokjon a mororhoz az alatt az 1-2000 km alatt és ne egyből csutkázza mert már bárkinek lehet 150 LE-s motorja tapasztalat nélkül.
Szóval ha nem vagyunk tapasztaltak akkor még a használt motornál is tartsuk be a bejáratás néhány alaplépését.
iga' he?
Aktív témák
Hirdetés
- Kaspersky, BitDefender, Avast és egyéb vírusírtó licencek a legolcsóbban, egyenesen a gyártóktól!
- Csere-Beszámítás! Kezdő Gamer számítógép. I5 6400 / GTX 1060 3GB / 16GB DDR4 / 250SSD + 1TB HDD
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy A16, Samsung Galaxy A26, Samsung Galaxy A36, Samsung Galaxy A56
- AZONNALI SZÁLLÍTÁSSAL Eladó Windows 8 / 8.1 Pro
- iPhone 16 Plus 128GB, Független, Újszerű, 100%, Garanciával!
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest