-
LOGOUT.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
macilaci78
nagyúr
válasz Tegla80 #67229 üzenetére
Szétkaptam. Itt van az idom a lámpával, mindennel.
A lámpát felül két tüske tartja (a kis barna valami), amiből az egyik elveszett a kitört műanyagdarabbal együtt. A másik darab szépen illeszkedik a helyére, de kis felületen. Ahogy látom, mindkét fül volt korábban ragasztva, ránézésre pillanatragasztóval, ami most elengedett. Mivel az idom belül tiszta kosz, így tippem szerint a ragasztandó felületek nem voltak megfelelően tisztítva sem.A kitört elem kb 15×20 mm nagyságú, rajta van egy kb 8 mm átmérőjű, 2 mm magas domborulat, ami a lámpán lévő lyukba passzol bele. Tud ilyet pótolni a műanyaghegesztő, vagy keressek 3D nyomtatóst, aki komplett rögzítőkonzolt készít és ezt a meglévők helyére beragasztok?
Vagy harmadik megoldásként rendeljek új idomot az elveszett rögzítőtüske mellé?
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
macilaci78
nagyúr
válasz Tegla80 #67229 üzenetére
A kenjük be sárral dolog annyira nem jön be. Láttam a szegedi műanyaghegesztőt dolgozni, odaolvasztotta a műanyagot, az adta a kötést és erősebb, mint a ragasztó.
A motoron a nyereg alatti egyik oldalidom egyik rögzítőfüle letört, meg lett ragasztva epoxival, ugyanott tört el az első út alatt. Azt tartja még másik 4 csavar, így annyira nem érdekel.
Viszont a lámpa egy nyegle szar, rázkódik össze-vissza és ez a sok kátyú, csatornafedél, macskakő (még lépésben is) kínozza szegényt és nem hiszem, hogy azokat a pici füleket úgy vissza lehet ragasztani, hogy az tartós legyen.A lámpatest 38k, az idom 21k. Mindkét képen az 1-el jelölt elem.
Lehet, szétszedem és nem is lesz törés, csak a kis csapok rázkódtak ki. Majd csinálok fotót.De igazad van, ha nem pici éleket kell ragasztanom, akkor megveszem, kipróbálom. A Kőházy ráadásul a szomszédban van.
A motorral nem estem, az idom ép, csak a lámpa rázkódása a saját súlyánál fogva letörhette a 20 éves körmöket.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
Topikgazda
-
Topikgazda
válasz Tegla80 #66787 üzenetére
Biztos, hogy teljesen ugyanaz a szíj? Csökkenhet a végsebesség ha keskenyebb, vagy akkor is ha rövidebb a szíj. Múltkor pont erről regéltem, hogy milliméterek is számítanak a szíjhosszúságban. Viszont ugyanazon a típusú szíjon belül nem szokott lenni semmi eltérés, legalább is én még nem tapasztaltam ilyet, ezért is kérdezem, hogy biztos, hogy ugyanaz a szíj került bele?
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
dtsdexter
csendes tag
válasz Tegla80 #66787 üzenetére
Lehetséges, a gyárilag előírt szíj, nekem pl túl hosszú laza (ilyenkor sokkal magasabb fordulatról indul, rángat), lehet azért mert cserélve lett a varriátor sok egyéb mellett, de lehet túl feszes is, ilyenkor nem fut ki a varrió tetejére nem éri el a max teljesítmény/fordulat számát.
Bár nem hiszem, de ha nagyon húztad neki és menet közben szakadt el a szíj, az megüthette a főtengelyt, ami deformálódik ilyenkor azt érdemes lenne megnézni, (pakolj le a főtengelyről és egy ceruzát vagy tollat hosszanti irányban, a barázdákkal párhozamosan rögzíts szigetelő szalaggal rá, csak ne kerek legyen hanem 6 szög alakú. gyertyát vedd ki majd önindítóval egy kemény alapra helyezett papírlapot tarts a ceruza hegyéhez majd indítóz. ha egyenletese köröket rajzol le akkor jó ha nem akkor van probléma). Érdemes a kémény falapot rögzíteni az öntvényhez,és arra helyezni a papírt mivel az is mozoghat ilyenkor. Fogsz 4 hossz csavart, jó dekni rögzítője is, felé helyezed akár kemény kartont vagy plexit és megjelölöd a csavarok helyét majd kifúrod, addig kell becsavarni míg el éri a ceruza hegyét, nem kell erősen rá húzni csak éppen, hogy elérje, anyákból lehet távtartot csinálni az öntvény és a lap közé)
[ Szerkesztve ]
... esküszöm, gyári főnök ;)
-
csongi
veterán
válasz Tegla80 #66351 üzenetére
Akkor inkabb K61. A k58 inkabb murvasabb terepes gumi, aszfalton nem az igazi. Amennyit km menni fogsz vele leoregedni fog, nem pedig lekopni. Az oreg butykos gumi meg igen trefas dolog. Valoszimuleg a K61 hamarabb lesz meleg, de 5km alatt nem sok esely lesz egy uzem meleg gumira, foleg varosi kozegbe. Iletve csendesebb es kanyar stabilitasa is kellemesebb lehet, aszfalton biztosan.
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
-
válasz Tegla80 #66348 üzenetére
a kopott csere érettnél bármelyik új jobb lesz.
amikor gumi tesztek vannak, hogy vizes úton az egyik 48-nál csúszik meg, a másik meg 53-nál és az 10% jobb, miközben senki nem dönti 40-el esőben kanyarban, mert háztól munkahelyig motorozik. Vészhelyzetben persze számít az a 10%, de az is lehet hogy a +30% is kevés akkor. Akkor meg megint mindegy.
Ha túrázol, csapatod neki, akkor érezni is fogod, hogy kevés a conti.Füle -> 9. BRSZK -> 2024. Június 22-23. (hamarosan beérjük a Fast and furious sorozatot)
-
csongi
veterán
válasz Tegla80 #66331 üzenetére
A conti twist gumi mukodik, de lefinkabb 250ccm alatt, de meg ott is felhasznalo fuggo. Nagyon megoszlanak a velemenyek, de nekem nem javasolta a gumis 250es felett. Jelen esetbe a tied kisebb, mukodhet jol, Aki panaszkodik ra azoknal sajnos nem tudjuk milyen a motor valos allapota, silentek, teleszkopok fekek. Valoszinuleg meg van a miertje az olcsosagnak, de ettol siman mukodhet nalad jol.
Csak egy pelda, az enyemen Michelin gumik vannak, kanyarba meglepoen meg mozdult a motor, instabil volt. Pici bemozdulasok voltak, de pont eleg hogy zavarjon.Hat ilyet, Michelin uj gumi... Hmmm az elodjen is ez volt... azon miert mukodott jol?
A szilentjeimet kellett cserelni az lett a vege. Nah most ha valaki felteszi a Contit, es azzal mar erezhetobben bemozdul, hajlamis egybol a gumira fogni mindent.