Hirdetés
- GoodSpeed: Márkaváltás sok-sok év után
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- potyautas: A Magyar Néphadsereg emlékére
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- sziku69: Szólánc.
- bb0t: Ikea PAX gardrób és a pokol logisztikája
- GoodSpeed: A RAM-válság és annak lehetséges hatásai
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- ldave: New Game Blitz - 2025
Új hozzászólás Aktív témák
-
.mf
veterán
"...amúgy, tettszetős obi, és kicsi, alig nagyobb a kit 14-42-nél... "
Attól függ, hogy melyiknél
Tudom, persze az újabbik sima Panára gondolsz.
Én meg pont azon gondolkoztam, amikor használtam, hogy bár a PL3 a kit 14-42-vel, 20-assal, és gondolom a hasonló méretű kis fixekkel is jó párost alkot, de még a 190 g-os 40-150-essel sem kényelmetlen. A 14-140 viszont, hiába 265 g (+ ellenző ~15 g?), tehát 75 (90) g-mal több, mégis, ezzel már sokkal kényelmetlenebb volt a fogás.
Belegondolni, hogy van PM1 plusz a még ennél is kicsit nehezebb 14-150-esből álló kit... hát nem lehet az igazi
Igen, ezt a lötyögést, meg a kikapcsolt stabi mellett is duruzsolást én is írtam. A stabi miatt van, mert amint bekapcsolod, hallasz megint egy ilyen halk koppanást, de utána bekapcsolt állapotban megszűnik a lötyögés / kopogás.
-
arn
félisten
a sajat szempontomat nezem - a jelenlegit el lehetne adni mittomen 90ert, hol er meg (nekem) annyi kulonbozetet? meg lehet az a 20e is sok, amit irtam.
amugy 540 euro az obi. amit irsz, akkor lenne igaz, 1. erre a kombora vagysz, 2. valakivel jot akarsz tenni. ha esetleg szukseged van az obira 180ert, en szivesen atveszem a g6ot 30ert, noha nem kellene.

nekem nyilvan azaz erdekem, hogy minimalizaljam a csere osszeget, amihez el kellene adni a g6ot. a nyomott g5 arak mellett kinek kellene normalis arban? senkinek... amugy sem egy tul keresett modell.
-
eeXaa
addikt
...pengetős csemballóra készültek, valójában, aminek hangzása, hangreje valóban, ég és föld a zongorához képest, mintahogy a játék technika, hangsúlyok, meg kb minden..
..valójában az utókor vértezte fel ezeket a darabokat "zongoraverseny" név-el. -
Tulku
veterán
1052-től 1058-ig terjedő körjegyzékszàmmal fémjelzett 7 zongoraversenye (gyk: piano concerto néven kereshető meg) van mindegyiket hallgatom rendszeresen, de örülök hogy felvilàgosítottad elmém, miszerint ezek nem léteznek...
Egyébként a 1057 körjegyzékszàmú középső tétele elég közismert, elég csak a Wittman fiúk zàrószàmaként meghallgatni, de feltűnik màs műveiben is.
Zeneértő tàrsasàgban ezt azért ne hangoztasd, csak baràtilag írom, mert esetleg furcsàn néznek reàd.
A többi dologra ennek fényében nem reflektàlnék, mindenkinek sajàt belàtàsàra bíznàm Jànos Sebestyén hangjegyeinek értését, szeretetét...Elnézést az OFF-ért de szeretem Sebestyént.
-
schawo
titán
Nem zeneirodalmi kérdést akartam nyitni egy fotósfórumban. Erre vannak sokkal jobb fórumok (még akár a hifis is), mert a kérdés sokkal nagyobb terjedelmet igényel. Szerintem ne ragozzuk túl, csak egy bugyuta példának szántam. Ha alaposan akartam volna kifejteni, akkor nem így teszem. Maradjunk annyiban, hogy bonyolultságában is relatíve egyszerű.
-
Nem mondom, hogy minden képe gáz, a madarasak speciel jók. Ellenben ahol környezetet ábrázol, ember van, stb. na az gusztustalan. Egyik képen- hadd ne linkeljem- egy emberi arc van a fókusz síkja előtt. Na az egy _vörös_ folt. Biztos sokat napozhatott, esetleg új volt a cső a szoliban...

Nem azzal van bajom hogy élesít még meg tesz rá utólag egy kis extra szaturációt, ilyet más is tesz (én ritkán) hanem hogy beteg módon sokat. Persze tudom, ez a népek 50-70%-nak bejön. -
-
b.vr
őstag
Hát mondjuk ez aztán tényleg inkább egy csúcs videokamera. Viszont _ha_ ez a GH vonal jövője (mert hát lehet az is, hogy ez valami új lesz - akár kialakítást is beleértve), akkor csak kéne valami a fényképezőgépeknél is a G fölé. Vagy akkor az a GX vonal lesz? Kicsit zavarosnak tűnik most így a paletta, de hát majd kitisztul ha lesz több info.
-
jjeahh
nagyúr
amiért ez fényerős, miért lenne csak pro, és szűk rétegnek való? sokan portréznak, és melyik portréfotós nem szereti a durva háttérmosást? na meg az f1.2 amúgyis mindenkinek jól jön, ha gyengefényes helyzetekről van szó...oké itthon tényleg szűk réteg az, aki 1500 ajróért obit vesz

-
FEDman
addikt
És ez most hogy áll összhangban azzal, hogy nemrég még azt fájlaltad, hogy a 100-300-ból miért nem hoznak ki f/3,5-rőn indulót, miközben a jelenlegi 100-300 is garantáltan nehezebb és durván 2x akkora, mint ez a hamarosan érkező portré obi?

-
FEDman
addikt
+/- 1-2mm semmit nem befolyásol egy objektív árán.

Ezen felül simán lehet, hogy az obi precízen 43,12mm lesz, de az obira már 42,5mm-t írnak, hogy meglegyen a klasszikus érték. Szinte az összes gyártó kerekít/egyszerűsít legalább ilyen mértékben.Ami számít az árnál az az hogy f/1,8 vagy f/1,2 a fényerő, ez viszont nem kismértékben.

-
-
FEDman
addikt
Kisfilmen a 85, 105 és a 135mm-es fixek voltak mindig is a klasszikus portré objektívek.
Ez nyilván nem véletlenül alakult így ki. Ugyanakkor persze az hogy ekv. 85, vagy ekv. 90mm (45/1,8) az már gyakorlati szempontból nem sokat számít. Lényeg hogy benne van az optimális tartományban.
Az meg hogy ez az obi ennyire precízen pont ekv. 85mm lesz abban nyilván van egy adag nosztalgia is.De ezzel nekem semmi bajom, legalább jó előre be tudja lőni az ember, hogy gyakorlatban milyen látószögre számíthat.

-
b.vr
őstag
-
.mf
veterán
Az fura, mert eBay E-M5 árakban (erre egy-két hónapja heti rendszerességgel rá szoktam nézni) pont ausztrál ebay-boltoknál az egyik legolcsóbb... Persze lehet, hogy csak Japán szürkeimportot árul az a pár bolt

Nem igazán értem, hogy miért kéne drágábbnak lenniük Európánál. Közel van Japán, HK, Kína; az áfa is csak 10%, és a vám is alacsonyabb. -
madgie
titán
Hja, mert annyi értelme van gyári Normal beállításon összelőni a vázakat, mint sportautót nézni a váltógomb színe alapján. Van minimum féltucat színmód azon a nyüves Panán, ráadásul csillió éve minden normális tesztelőnek nyilvánvalónak kellene lennie, hogy a Pana sose vitte el melegebb színhőmérsékletbe az AWB-jét, sőt. Osztán ezt korrigálni nagy kaland, már a tíz éves LC33 kompaktomon is volt AWB finomhangolás.
Egyébként soha nem volt még olyan vázam, aminél elégedett lettem volna a Normal 0,0,0,0 beállításaival. Igen, az Oly E-1 sem volt olyan.
-
azért akinek ez egyenlő egy rendes teszttel, az tényleg vegye azt, amelyik jobban bejön. mellesleg nincs semmi baj a q-val (na jó, de: az lx-7 is jobb, az xz-2 is jobb és a stylus 1 is jobb, mint bármi, amit a pentaxszal csinálni tudsz), csak hát azért a gm1-ben mégis a gx7 lapkája van...
...a félrefókuszálást és a szűk mélységélességet meg igazán nem kéne összekeverni a kompaktos élességgel.........
-
jjeahh
nagyúr
jézus, ez milyen bajonettes? gyanítom, hogy valami pici szenzor van benne, max 1"-es, akkor viszont ekv. 27-80mm lehet az az obi, és úgy már nem olyan érdekes
az elején azt hittem ez mft, azért linkelted, és már beizgultam, hogy de jó lesz af-es pola kitzoomot rendelni ebayről bagóért az oly-ra, azt megvan a nagylátózumm...
a kamera az nem érdekes...legalábbis számomra...ilyen androidos műanyag játékok, meg semmitmondó ultrakompaktok helyett csinálhatna valami érdekeset is végre a polaroid...nem hinném, hogy az ilyen kamerákért kapkodnak majd a vásárlók -
.mf
veterán
Ha csak a 16:9 a kérdés, akkor ugyan beljebb lesz, de minimálisan. Előző hsz linkjében a kék (4:3) oldalához kicsinyített sárga (16:9) is még elég közel van a kör széléhez.
Másrészt, ami képeket eddig néztem m4/3-on CCTV obikkal készült képekről, meg ami nekem van, nem csak a legszélével vannak gondok
Pedig a nálam lévő 35-ös még a kevésbé vignettálós fajta a könnyen elérhető darabok közül, a 25-ös sokkal rosszabb, ott konkrétan kerekedik a kép, feketék a sarkok (nem csak a kisebb gyútáv miatt, hanem eleve 1/2"-es szenzorra van tervezve, míg a 35-ös 2/3"-esre). Az 1"-esnél kisebb szenzorhoz készültek szvsz szinte biztos, hogy mind vignettálnak, azokat pedig nehezebb szerezni. -
.mf
veterán
A GH3 szenzora akkora, mint a többi normál nem multi-aspect szenzoros m4/3-os gépé. Ha azokon vignettál egy C-mountos obi, akkor a GH3-ra nem fog mágikusan megjavulni.
Nézd meg a dpreviewnél ezen a lapon alul a multi-aspect szenzort ismertető ábrát. A GH3 szenzora megegyezik a 4:3-os képpel, de nincs benne az az extra szélesség, hogy a 16:9-et lefedje, mint a GH2. DE: mindkettő, a 4:3 és a 16:9 is ugyanazon körnek a szélét érinti. Tehát a széle ugyanúgy fog sötétedni.
-
b.vr
őstag
"...pedig az a fz200 sem egy batárnagy gép..."
felülnézeti összehasonlítás
(...lenne, ha meg lehetne jegyeztetni a beállítást... szóval át kell állítani
)Nem véletlenül írta Parci is és én is a Nikon 7800-at, ott még esélyes hogy egy bővebb zsebben elférjen, az fz200nál esélytelen.
Persze a Nikon7800 csak 200ig megy, ezért érdekes kérdés hogy most az Oly milyen keskenyre tudja levinni a magáét 300-as max gyutáv mellett. Meg persze hogy mit tud a stabi, mert ha amúgy is csak kb atomvillanás mellett lehet kihasználni a 300-at akkor úgyis tökmindegy, akkor ott a Nikon (ráadásul abból van korábbi generáció, a 7700, ami már átesett a kezdeti nagy értékvesztésen)
-
schawo
titán
Igen, de ugyanazon értékek mellett azonos szenzortech mellett nagyobb zajt. A különbséget pedig ki lehet számolni az átszámított rekeszértékből.
( #33050 ) Parci
Te már tudsz valamit, hogy mennyire lesz kompakt? Az én képzeletemben egy elég nagy objektív ez, ha tényleg 10x zoom. -
Studi
veterán
Azért a bajonett átmérő és a bázistávolság nagyjából meghatározzák a méretet, szerintem nem tudnak jelentősen a GF széria alá menni méretben. A mélysége gyakorlatilag adott, az elején lehetne spórolni (kevesebb hely az ujjaknak, vagy akár valami okos pici bajonettkioldó), de a hátulján nem nagyon. Ahhoz az LCD-ből kéne elspórolni, de a tapiképernyővel nem biztos, hogy érdemes méretben lejjebb menni. Vagy tényleg semmi vezérlő, csak a tapi.
-
b.vr
őstag
"csak mindig szebesülök azzal ha profi "munkát" látok, hogy az nem valamilyen crop-os szenzorral készült."
hmm...
Én mostanában (különféle okokból) a Nikon 1-ben kezdek kicsit elmerülni, ami ugye még "cropposabb" a m43nál is. Ajánlom ezt a cikket (illetve a szerző más írásait), szerintem érdekes és tanulságos olvasmány

(külön bónusz hogy a cím utalás az egyik kedvenc filmemre)Amúgy a cikk apropója hogy épp _nyomtatott_fotóalbumot_ (könyvet) készít egy halászkikötő életéről, és erre számára miért a nikon 1 a legjobb _munkagép_
És közben persze szóba kerül sokminden más, kimondottan a fotózással mint munkával kapcsolatban is. Tényleg érdemes elolvasni. -
b.vr
őstag
"a munkagép" terminus számomra még mindig nem tisztázott"
Munkagép az amivel hatékonyan és az elvárásoknak megfelelően el tudsz végezni egy adott munkát. Nem kell ezt túlmisztifikálni

Konkrétan eseményfotózásra (főleg mert nagyrészt ebből weben lesz illusztratív képanyag) meg szerintem pont tök jó a m43 (írtam is ezt már), főleg ha nem akarod így végigszenvedni mondjuk a Szigetet. Erre már egy Pana 12-35 + 35-100 kombó is tök jó, de főleg majd az Oly 12-40 + 40-150 + 300. És nem kell beleszakadni, plusz meg tudsz mozdulni az emberek között is.
Nyilván egy portré vagy divatfotósnak meg nem lenne ideális választás (ezt is írtam a fenti linken) De ez ilyen dolog, nincs mindenre egyformán ideális gép. Sokféle munka, sokféle "munkagép"
-
FEDman
addikt
Egy fényképezőgépet nem egyedül a szenzor mérete teszi munka géppé. Sőt elsősorban nem az. Sokkal inkább az hogy mennyire bírja a gyűrődést, mennyire lehet ütni vágni, milyen az állóképessége, mennyit bír egy töltéssel, magyarán használat szempontból mennyire alkalmas a feladatra.
Ezen felül persze az elérhető képminőség is nagyon fontos szempont. Ennek viszont egyrészt nem a szenzor az egyetlen ismérve, másrészt mag van rengeteg féle feladat, rengeteg féle igénnyel. Van ahová nem létszükséglet az FF szenzor, aztán van olyan is ahová meg az FF is kevés.Meg aztán ez stílus kérdése is lehet. A Fuji X100 nem profi, nem FF, még csak nem is rendszer gép, csak egy fix obis kompakt, mégis találkoztam már olyan profival aki X100-al lőtt végig egy komplett esküvőt és piszkosul jók lettek a képek.

-
erre nem nagyon tudok mit mondani, mert nem tudom értelmezni a semmilyen jelzőt. azt simán elhiszem, hogy egyszerűen nem jött be, van ilyen, ezért számít mindenféle tesztnél és szenzornál többet pont ez. arról viszont sosenem leszek meggyőzhető, hogy az e-p5-tel szemben az e-pl5 komolyabb váz, különös tekintettel az ergonómiára (ami nekem azért csak elsőrendű szempont).
de egyébként nekem az e-m5 fogása sem jön be a fél-grip nélkül.
-
.mf
veterán
Szerintem is. Technikailag az E-P5 sokkal fejlettebb, de ez az erőltetett álretrós dizájn, a hangsúlyos ferde tetővel, nekem nagyon nem jön be, ennél a PM2, PL5 is jobban néz ki, hogy az E-M5-öt ne is említsük.
PM2-nek amúgy nem sok értelme, mivel SRS-nél csak 10 fonttal drágább a PL5.
-
-
b.vr
őstag
Nekem úgy tűnik komolyan vetted a poénkodást

Pl. Hasselblad Lunar goes on sale ... with an astronomical price tag
szerk: sőt, természetesen találtam anyagot erről MLaca blogján is

-
.mf
veterán
Nyugtával a napot...
Ha az a szenzor a Sonytól jött (valószínű), akkor képzeld, hogy APS-C méretben milyen lehet...Olyanokat is írogatnak, hogy jön új Sony NEX, s találgatnak, hogy PDAF is lesz benne, és jön mellé egy 16-70-es átfogású jó minőségű obi is -- a jó minőségű obi alapból ráfér az E-mountra, de az ekv. 24-105 nagyon jól hangzik, ezzel az egy obival a leggyakrabban használt gyútávokat simán lefedni.
Telefonos lencse-kamera: nekem tetszik az ötlet. Telefon úgyis mindig van az embernél, egy ilyen kis henger könnyebben befér a zsebbe, mint egy teljes fényképezőgép.
-
b.vr
őstag
ja hogy úgy... hát a természetben nehéz ügy (vagy épp lehetetelen) a perspektíva-visszafejtés. Városban persze könnyebb (álatlában...), van egy csomó épület amire kb vízszintes egyeneseket lehet illeszteni, azok kiadják az iránypontokat, függőlegesen meg általában lehet találni valami referenciát amit aztán vissza lehet vetítetni.
-
b.vr
őstag
én meg amúgy túl-komplikáltam
Építészként rögtön épületekben gondolkoztam (hiába volt ott az 1:1 - bár detaileknél mondjuk elképzelhető lenne
), szóval gondolom itt max a5-a4-a3 nyomatokról lenne szó, azaz 20-30-40 cm nagyságrendű tárgyakról, pontosan megmérhető méretben, néhány méterre a kamerától. Szóval nem kell majd ehhez semmiféle "perspektívikus segédszerkesztés", főleg nem a teljes fotogrammetriai fegyvertár bevetése, hanem tényleg csak az hogy mennyi a tárgy valós mérete, és ez mennyi pixel a képen.
(sőt, photoshopban még ennyi sem, mert ott a képhez (canvas) tartozik egy felbontás, így rögtön tudsz centiméterben/akármiben mérni, és utána már csak arányosan nagyítanod/kicsinyítened kell az egész kép fizikai méretét (amivel változni fog persze a felbontás, hacsak nem nyúlsz bele a pixelszámba is)
Új hozzászólás Aktív témák
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- NFL és amerikai futball topik - Spoiler veszély!
- Építő/felújító topik
- Orvosi kérdések
- Samsung LCD és LED TV-k
- NVIDIA GeForce RTX 3060 Ti / 3070 / 3070 Ti (GA104)
- Arc Raiders
- Villanyszerelés
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- Milyen autót vegyek?
- További aktív témák...
- Samsung UE55TU7102KXXH 139 cm / 55 4K UHD Smart TV 6 hó garancia Házhozszállítás
- Új és újszerű 15-16 Gamer, irodai, üzleti, készülékek nagyon kedvező alkalmi áron Garanciával!
- HIBÁTLAN iPhone 13 Pro 256GB Silver -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS4079, 100% Akkumulátor
- GYÖNYÖRŰ iPhone 14 Pro Max 256GB Space Black -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3172, 100% Akksi
- Samsung Galaxy A17 5G / 8/256GB / 12Hó Garancia / Kártyafüggetlen / Akku 100%
Állásajánlatok
Cég: ATW Internet Kft.
Város: Budapest
Cég: BroadBit Hungary Kft.
Város: Budakeszi

Tudom, persze az újabbik sima Panára gondolsz.







. Januárban lehet eljutok oda. Zsír lett volna ha usa árak vannak...


