Hirdetés

2024. április 26., péntek

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Gazdaság, jog  »  MÁV topic

Hozzászólások

(#201) Pacák válasza Loretto (#184) üzenetére


Pacák
senior tag

Akkor elmondom.

A pótjegy jópofa dolog, mert jogot szerzel arra, hogy azon a bizonyos vonaton tartózkodj - ülve, állva, a plafonon lógva - amelyikre megvetted. Magyarán nincs biztosítva egy ülőhely sem a pénzedért. Karácsony előtt klassz dolog tud lenni. :DDD

A helyjegy: a pénzedért biztosítnak (ülő)helyet is.

[Szerkesztve]

Nuclear launch detected

(#202) Oliverda


Oliverda
félisten

Szerintem ezekkel a kedvezmény megnyírbálásokkal csak maguk alatt vágják a fát. Már lassan tényleg jobban megéri majd autóval menni bárhová is, főleg ha nem egyedül megy az ember. Pedig én szeretek vonatozni, de ha megemelik 1x%-al a jegyárakat és csökkentik 17.5%-al a kedvezmény akkor bizony én is kevesebbet fogok zötyögni.

Jó sztori: Csütörtökön mentem Pestről a Keletiből Békéscsabára a 12:10-es vonattal, persze nagy rohanva 12:15-re odaérek a vonathoz amit még éppen elcsíptem (balszerencsémre). Mondanom sem kell hogy nem lett volna szükséges annyira rohanni mert még kb. 6-7 percet állt utána (egy nemzetközi gyorsvonatról van szó). Már Pest alatt is megállt vagy kétszer 5 percre, de aztán jött Nagykáta, amit elhagyva ismét megtorpantunk. Kb. 15-20 perc után megjelent 3 rendőr akik nagy nyugodtan sétálgattak a vonat mellett. Természetesen mindenki értetlen és ideges volt, hogy ha már amúgy is késve indultunk mi a francot állunk itt már megint immár majd 20 perce. Fél óra ismételt várakozás után feljött 2 rendőr a vonatra, és átvizsgálták mindenki csomagjait és kabátját. Bő egy óra után pedig visszahúzott minket egy dízel mozdony Nagykátára. :F A végén kiderült hogy állítólag valakit kiraboltak a vonaton, elvették 40 ezer forintját és a fegyverét, amit kidobtak az ablakon, és mivel olyan hirtelen állt meg a vonat, ezért még leszakadt a felsővezeték is. :W Tehét 90 perc késéssel értünk be Békéscsabára. Remek volt. :C

"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."

(#203) tildy válasza Oliverda (#202) üzenetére


tildy
nagyúr

Felnőtt ejggyel eddig sem volt nagyon érdemes sem vonatozni, sem buszozni.
90 km 1100 Ft?:F számolva 7 literes fogyit , odavissza autóval megvan az ember 2500-3000 FTból, kocsival. Ez már 2 embernél több, mint megéri.

"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain

(#204) Oliverda válasza tildy (#203) üzenetére


Oliverda
félisten

Pontosan, főleg hogy már most viszonylag lent van az üzemanyagok ára is. Persze eshetne még vagy 50 fotintot nyugodtan. :)

Ahelyett hogy további kedvezményekkel buzdítanák az emberek arra hogy hagyják otthon az autóikat, inkább megvonják őket. Éljen a környezetvédelem és az ''eszes'' üzletpolitika. Aztán majd nagy szemekkel néznek ha kevesebb lesz a bevételük mint eddig, és persze majd ezt is ráfogják a ''sok'' bliccelőre.

"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."

(#205) bdav válasza tildy (#203) üzenetére


bdav
őstag

hát... nekem annyira nagy kedvem nincs minden nap dugóban állni, a tapasztalatom amúgy is az hogy kocsival egy átlag pesti délelőttön lassabban jutok be az egyetemre mint vonat+villamos kombóval. ja és persze a dugó a fogyasztásnak se tesz jót.

10 féle ember van a világon. Aki ismeri a kettes számrendszert és aki nem. ''A név nincs hosszabb páncélszekrény''

(#206) Oreg_Nene


Oreg_Nene
tag

11 éve használom ezt az átkozott Volán - Máv kombót pedig csak 45km-re vagyok a fővárostól íme az átlag idő (várakozással átszállással, késés nélkül):

Úri - Bp Keleti reggel: 70-80 perc
Úri - Bp délután: 80-95 perc

Bp - haza délután: 55 perc
Bp - haza este: 70 perc

Most erre mit mondjak? Tudom a válaszokat miért sz*rik a máv a személyszállításra de ennyi erővel szüntessék be most se lett nagyon jobb a helyzet a zónázással MERT A VOLÁNBUSZ (hogy is írjam le káromkodás nélkül) NEM KÖVETI DINAMIKUSAN a máv menetrend változását.

Extraként negatív rekordom múlt nyáron: Úri - Sülyáp - Bp Keleti - 173perc ---> 45km táv :Y

''A mohóság motivál. A mohóság tisztánlátáshoz vezet, összefoglalja az evolúciós lényeget. A mohóság minden formája életért, pénzért, szerelemért, tudásért fellendítette az emberiséget.”

(#207) Oliverda válasza bdav (#205) üzenetére


Oliverda
félisten

Nem csak Budapest létezik a világon. :)

"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."

(#208) Oreg_Nene válasza Hujikolp (#195) üzenetére


Oreg_Nene
tag

''valaki esetleg nemtudja h miért késik minden áldott reggel a vonatok 10-20 percet? és semmi tályékoztatás''

Ez van nálunk is Újszász - Keleti vonal - semmi tájokoztatás, csak sz***** - a hét napból 5 esetén tuti van késés és nem holmi 5 perc, min 10-15, azt ne is mondjam hogy Sülyáp cityben kb 8 éve nincs fütött váró! Télen -10'c nem gond, bírnod kell utána már csak egy ''bizonytalan ideig nem közlekedik'' benyögés kell és már jól indul a napod...

''A mohóság motivál. A mohóság tisztánlátáshoz vezet, összefoglalja az evolúciós lényeget. A mohóság minden formája életért, pénzért, szerelemért, tudásért fellendítette az emberiséget.”

(#209) tildy válasza Hujikolp (#195) üzenetére


tildy
nagyúr

tályékoztatás. :Y:Y:Y
Jézusom:(
Hát senkit nem tanítanak helyesen írni: tájékoztatás.

"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain

(#210) tildy válasza bdav (#205) üzenetére


tildy
nagyúr

Nem csak bp. létezik a világon. Vidéken (felénk) meg szökőévben egyszer van dugó, kb.

[Szerkesztve]

"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain

(#211) Oly


Oly
senior tag

Kazincbarcika - Debrecen

MÁV: átszállás, késés nélkül 3 óra ~650 Ft
Volán: átszállás, késés nélkül 3 óra ~550 Ft
Autó: átlagos forgalom mellett 1,5 óra ~2000 Ft

Az árak tömegközlekedés esetén diákjegyre vetítve, autóval 260Ft-os üzemanyagárral számolva!
És halkan jegyzem meg, hogy nekem 190 Ft-ba kerül a gázolaj! :U

Ergó: Én már most is kocsival járok!

SonyEricsson T20 - T68 - T610 - K700 - W800 - K750 - K800 - C702 - P1 - MOTO Defy - Galaxy S Advance - Galaxy S4 - Lumia 820 - Honor 7 - iPhone 5S

(#212) #65675776 válasza Oliverda (#202) üzenetére


#65675776
törölt tag

Jelenlg az emberek több mint 70%-a kedvezménnyel utazik! A többit az állam, azaz az adófizetők állják. Ennek a pénznek lenne jobb helye is. éldául a tömegközlekedés színvonalának (amit mindenki kritizál) növelésére is lehetne fordítani.

Emellett a tömegközlekedés utaskilométerre vetítve töredéknyi környezetszennyezéssel jár mint az autózás, bár gondolom a mai individualista hozzáállás mellet ez a többséget nem érdekli.

(#213) Oliverda válasza #65675776 (#212) üzenetére


Oliverda
félisten

Akkor majd a kedvezmények helyett a színvonalra költik az adófizetők pénzét, csak éppen (szerintem) így jóval kevesebben fogják igénybe venni. Tehát nyilván kevesebb is lesz a bevétel, hiába emelik a jegyárakat. Mondjuk engem leginkább a késések zavarnak, meg a logika (ami nincs nekik) amivel néha irányítják a szerelvényeket. Kaka ez az egész MÁV. Ha közel azonos ára lesz mint a Volánnak akkor én inkább buszozni fogok, vagy ha többen megyünk valahová akkor ott az autó.

"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."

(#214) Kephamos


Kephamos
addikt

Nem értem, hogy miért késnek néha annyit a vonatok... Télen a minusz sok fokban oké, mert beragadnak a váltók, de pl. múlt hét csütörtökön mentem volna Miskolcra Nyíregyházáról az egyetemre, nyílt napra, de mire odaértünk már vége volt, mert 80 percet késett a vonat. (az út 1:30perc.)

(#215) Dr. Ernő válasza Oliverda (#213) üzenetére


Dr. Ernő
tag

''Akkor majd a kedvezmények helyett a színvonalra költik az adófizetők pénzét''

Attól tartok a színvonal nem fog változni sokat. Annyi pénzt akarnak kivenni a dologból amennyit csak lehetséges.

(#216) Oliverda válasza Kephamos (#214) üzenetére


Oliverda
félisten

Nekem van egy olyan érzésem hogy a MÁV-nál is elég sok posztot betöltenek a feladatukhoz nem igazán értő emberek. :))

"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."

(#217) biga válasza Oliverda (#213) üzenetére


biga
senior tag

a MÁV-nak mostani állapotában már most is közel azonosak (ha nem drágábbak) a jegyárai, mint a Volánnak. Csak eddig ezt nem te fizetted ki nagyrészt, hanem az adófizetők (köztük olyanok is, aki 5 évente egyszer kerülnek vasút közelébe). Kicsit túl van lihegve a mostani kedvezménycsökkentés. Egyrészt mert nem csökkentenek eléggé, másrészt meg alig-alig látszanak az egész mellé ésszerűsítési próbálkozások. Addig meg az egész csak tüneti kezelés, semmi több. Azt meg el kellene felejteni, hogy a vasút olcsó közlekedési eszköz (főleg a magyar állapotok ismeretében). Ha elvonatkoztatunk a magyar valóságtol, benne a haldokló MÁV-nak nevezett monstrum pazarló haláltusájátol, bizony akkor is drága dolog fenntartani a teljes vasúti infrastruktúrát, pályákat stb. És ezt bele kell tenni a jegyárakba (és még akkor is veszteséges lesz a személyszállítás!). A VOLÁN azért tud olcsóbb lenni, mert neki nincs benne a jegy árában az út fenntartásának a költsége pl! (illetve az üzemanyagban elvben benne van, de ezek csak elvek sajnos).

Persze az állapotok javítása még nagy jegyárak mellett is vonzanák az utazókat, csak ugye ehhez minimum tiszta, pontos vasút kellene. Ez egyenlőre itt a Kárpát medencében több mint utópia...

''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'

(#218) shteer válasza Oliverda (#216) üzenetére


shteer
titán

én ezt egy MÁV-szakembertől hallottam aki előadást tartott az egyetemen

..szerintem jónak tűnik

(#219) Oliverda válasza shteer (#218) üzenetére


Oliverda
félisten

Akkor lehet hogy ráhibáztam. :DD Az nem én voltam. :D

Még kb. egyszer 6 éve egy menetrend változás után közvetlenül utaztam Békéscsabára kisfalumból, és megkérdeztem a (szerintem) MÁV legjobb arcának tartott kalauzt, hogy miért barmolták el a visszafele jövő hajnali vonatot, erre a válasz: ''Mert buzik!'' :DDD

[Szerkesztve]

"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."

(#220) sasa311 válasza biga (#217) üzenetére


sasa311
veterán

Mondj csak egyetlen egy helyet a világon, ahol a tömegközlekedés nyereséges...



No ugye, hogy nem tudsz. Ez azért van, mert nincs, nem is volt, nem is lesz és nem is kell, hogy legyen. A személyszállítás akkor lenne csak gazdaságos, hogyha olyan áron adnák amit senki nem volna hajlandó megfizetni. Akkor viszont senki nem menne sehova aki tömegközlekedéssel jár, senki nem dolgozna és senki nem is fizetné azt az adót amiért most itt rimánkodsz.

Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?

(#221) biga válasza sasa311 (#220) üzenetére


biga
senior tag

Hmmm... Te biztosan elolvastad az én hsz.-omat? Mert nekem úgy tűnik, hogy olyan dolgot vetsz a szememre, amivel egyet értek, sőt érveltem is vele a hsz-omban :F

''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'

(#222) sasa311 válasza biga (#221) üzenetére


sasa311
veterán

valóban sikerül egy kicsit összemosnom a hszáedet daa-raa-éval, bocsánat érte ;)

Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?

(#223) Ariadne


Ariadne
őstag

Egy-két dühítő következetlenség a kedvezménycsökkentéseknél:

- Levelezős, esti tagozatos tanuló, hallgató - teljesárú
- Nappali, esti tagozatos hallgató magyarigazolvánnyal - 50%

- Munkavállaló és családtagja (évi 1 alkalommal) - megszűnt, teljesárú
- 6-65 év között külföldi magyarigazolvánnyal, évente max. 4-szer - 50%

- Plusz minden külföldi nyugdíjas 65 év felett ingyen...

Szóval ez most hogy is van? Ha az én 65 év feletti szülőm Romániában vagy Brüsszelben akar felszállni a tömegközlekedésre, fizetnie kell, mint bárki másnak - akkor minek ez a fene nagy egyoldalú jótékonykodás itt, ilyen jól áll a MÁV? :((

A magyarigazolványoshoz képest pedig itthon rohadt sok adót kifizető, teljesárúval utazó magyar állampolgárként negatívan diszkriminálnak, míg a Magyarországon egy lyukas garast nem fizető magyarigazolványos nagy kedvezménnyel utazik akkor is, ha milliomos ... :((( Na erre így egyszerűen nem lehet elfogadható indokot hozni... Nem akar valaki véletlenül pert indítani állampolgársági alapon történő diszkrimináció miatt? :W



"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

(#224) lorcsi


lorcsi
veterán

[link]
nem tudom mi értelme van megsűríteni az IC járatokat, ha nem támogatják csak az iskola és a lakhely kzötti közlekedést :F

[Szerkesztve]

(#225) tildy válasza lorcsi (#224) üzenetére


tildy
nagyúr

Nekem csak annyi a kérdésem (bár úgyse jár majd ahogy látom, kedvezmény...) , hogyha én tudok vonat+ busz kombóval menni a szülőfalumba, de csak busszal is, (mindkettő ~ 100-110 km ), akkor melyikkel kell járnom, melyikre lesz érvényes?

"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain

(#226) Kephamos válasza tildy (#225) üzenetére


Kephamos
addikt

Szerintem bármyelyikre.

(#227) #65675776 válasza sasa311 (#222) üzenetére


#65675776
törölt tag

Nem mondtam, hogy nyereségesnek kell lennie, de azért a jelenlegi szintű veszteség sem éppen jellemző máshol. Valamilyen szinten azért önfenntartónak (nem nyereségesnek) kell lennie a tömegközlekedésnek is, jelenleg Mo-on egyáltalán nem az.

Az állandó menetrendbasztatásoknak viszont tényleg semmi értelme. Azt mutatja, hogy a menetrendkészítők azt sem tudják mit akarnak (vagy mit várnak el tőlük).

Az IC-k sűrítése viszont nagyon is jó döntés, ezeken nyeresége van a MÁV-nak, amiből fenn tudja tartani a személyvonatok egy részét külső támogatás nélkül. És azért kicsit erős volt, hogy volt olyan időszakja a napnak, amikor 2,5-3h-n keresztül BP és Debrecen között nem közlekedett vonat (és nem 22-6h-ig terjedő időszakról van szó).

tildy: Ez mondjuk jó kérdés. De csak pár évig lehet probléma, mivel mostmár végre valóban megkezdődik a tarifaegyesítés. Egyébként szerintem ahogy érzed.

[Szerkesztve]

(#228) Pacák


Pacák
senior tag

Ez még egy élő kedvezmény dolgozóknak (is): [link]

[Szerkesztve]

Nuclear launch detected

(#229) Ariadne válasza #65675776 (#227) üzenetére


Ariadne
őstag

Az IC-k sűrítése viszont nagyon is jó döntés

Nem tartom jó döntésnek azt, ha rákényszerít a horribilis árú pótjegy megvásárlására azzal, hogy nem indít másmilyen vonatot az adott időszakban... Pedig az IC-k nyújtják épp azt a szolgáltatási szintet, ahol a normál járatoknak kellene lenniük, mert télen egy rendes gyors vagy személyvonaton gyakran nincs fűtés, iszonyú a kosz és a bűz, és épp csak egy talpalatnyi állóhelyet találsz sokszor. Szóval ha mindenképp veszteséges, akkor is először az embertelen körülmények között közlekedő normál járatokon kellene javítani, és nem sok ''luxusjáratot'' indítani... Mert a sok IC-től sajnos nem változik a szolgáltatás általános színvonala... :(

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

(#230) lorcsi válasza Ariadne (#229) üzenetére


lorcsi
veterán

Igen és minek is súrítettet indítani ha drága lesz :F
szerintem elég árérzékeny a magyar piac
(kíváncsi vagyok menynit fogok a héten fietni a múlthéthez képest...)

(#231) Oliverda


Oliverda
félisten

A www.elvira.hu tegnap óta halott. Ez jól jellemzi a MÁV-ot. :))

"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."

(#232) lorcsi válasza Oliverda (#231) üzenetére


lorcsi
veterán

néha bejön, szerintem adatbázis frissítés folyik

(#233) lorcsi válasza lorcsi (#230) üzenetére


lorcsi
veterán

a héttől még nincs áremelkedés csak sűrített járatok :)

(#234) ferkoboy válasza lorcsi (#233) üzenetére


ferkoboy
aktív tag

Nem január egytöl lesz áremelés?

Tudd ki vagy, hová tartasz, s ne feledd honnan jöttél!

(#235) lorcsi válasza ferkoboy (#234) üzenetére


lorcsi
veterán

kérdeztem a jegykiadót, azt mondta hogy úgy márciustól. persze lehet ő is tévedett

(#236) Jester01 válasza Oliverda (#231) üzenetére


Jester01
veterán

Elvira powa:
[kép] [link]
[link]

Ez mondjuk vicces, de pl. arról is ellentétes információ van kint a vasútállomáson és az elvirában hogy a megszokott vasárnapi vonatom közlekedik-e.

[Szerkesztve]

Jester

(#237) hm válasza Oly (#211) üzenetére


hm
aktív tag

Meghalt ez a topic, pedig jó, sőt aktuális lett. Az a kérdésem, hogy pontosan hogyan is lesznek az idén a nappali tagozatos diákkedvezmények, lakóhely-iskola, és országos szinten? Illetve levelező tagozatosoknak mi jár még? Hallottam többlépcsős jegyáremelésekről, erről is lehetne tisztább képet alkotni, hogy mi mikortól, mennyivel módosul. Volánnál szintúgy.

Ötlet: pH!-n sokan vagyunk diákok. Sokaknak van jogsija is. Megoldható-e egy olyan weboldal/fórummotor feldobása/vagy egy topic a pH!-n, csak azt nem érzem országos szintűnek, ahol valaki elmondja, hogy ekkor fog menni ebbe a városba, és útközben, vagy kiinduló állomástól felveszi az utasait? Létezik ilyen, európai szinten, az is magyar oldal, bár a címét nem tudom. No ez hasonló lenne, feldobja valaki, hogy megy egy Transittal/Matizzal stb. Békéscsabáról Budapestre vasárnap, aztán lehet rá jelentkezni, beszállni a benzinpénzbe. Szerintem lenne rá igény, sőt...

Aztán felmerült a parkolás lehetősége, ha valaki saját autóval marad is Bp.-en (Debrecenben stb.) péntekig, akkor hol parkol, és hol parkoljon, hogy az ne kerüljön pénzbe... (Külváros, mittomén, aztán bkv, robogó, bicikli stb...)

[Szerkesztve]

(#238) hm válasza hm (#237) üzenetére


hm
aktív tag

Senkinek semmi reakciója?

(#239) Carline válasza hm (#237) üzenetére


Carline
őstag

MÁV jegyárakra reagálnék.
Azért van ilyen csönd, mert talán még azok sem tudják mi-mennyi lesz akiknek ez lenne a feladatuk.
Én egy kis állomáson vagyok forgalmista és jegyet is adok el. Nekünk a MÁV hivatalosan nem közölt még új jegyárakat, pedig elvileg február 1-től akar emelni, valamint a tervezetük szerint májusban újból. Szarnak ránk is, pedig nekünk a manuális jegykiadás és elszámolás miatt a jegyárakat nem ártana már most is tudnunk.
Kedvezményekkel illetve megvonásaival még az állam sincs tisztában. :F

˙ɐʌloɹoslǝɟ ʞɐuuɐʌ ʞouoɟǝlǝʇ ɐ ɹɐɯ ɐɯ 'ʞɐʇloʌ ᴉɐʇɐpɐ ƆԀ sǝ doʇdɐl ɐ uǝƃǝɹ ʇʇI

(#240) hm válasza Carline (#239) üzenetére


hm
aktív tag

Köszi a választ.

Az indexen született tegnap egy cikk: [link] eszerint 50% marad országosan május 1-től a nappali felsőoktatás kedvezménye, ha jól vettem ki. Tudsz erről valamit?

(#241) Carline válasza hm (#240) üzenetére


Carline
őstag

Sajnos a belső csatornák nagyon lassúk!
Én is láttam azt a lapot, de nekünk nem jött ki semmi még.

˙ɐʌloɹoslǝɟ ʞɐuuɐʌ ʞouoɟǝlǝʇ ɐ ɹɐɯ ɐɯ 'ʞɐʇloʌ ᴉɐʇɐpɐ ƆԀ sǝ doʇdɐl ɐ uǝƃǝɹ ʇʇI

(#242) VladimirR


VladimirR
nagyúr

valasz John_Doe (Bovebben: [link]) hozzaszolasara

na, akkor asszem en is el kell, hogy keseritselek
az az emeles, ami teged erint, nem 17%-os lesz
most kifizeted a jegy aranak durvan harmadat
ezutan a jegy aranak felet fogod fizetni
ez 50%-os aremelkedes (1/2 / 1/3 = 3/2 = 150%)


[Szerkesztve]

(#243) John_Doe válasza VladimirR (#242) üzenetére


John_Doe
senior tag

Ezt értem. Azt viszont nem hogy mikor a keresőnek beirtam hogy máv ménem találta meg eztet a totyikot? :O

Shal'kek nem'ron!

(#244) VladimirR válasza John_Doe (#243) üzenetére


VladimirR
nagyúr

ekezetes betunkenel szamit a kis-/nagybetu

(#245) hm válasza VladimirR (#242) üzenetére


hm
aktív tag

Ehh.

100 km-es 66,7%-os diákjegy: 410 ft
100 km-es teljes: 1210 ft
17% emelés: 1416 ft
50%-os diákjegy: 708 ft
százalékos emelkedés: 72,7%

Na ez sok lesz. :O

[Szerkesztve]

(#246) VladimirR válasza hm (#245) üzenetére


VladimirR
nagyúr

no varj
lehet felreertettem valamit (nem kovetem a hireket): lesz egy 17%-os aremeles is? (en azt hittem, hogy John_Doe azt a 67.5 -> 50 valtasra erti (ezert is javitottam ki, mert a kedvezmeny csokkenesenek szazaleka nem egyenlo az ar emelkedeseevel)

(#247) Winner_hun válasza VladimirR (#246) üzenetére


Winner_hun
félisten

lesz

► "Kicsit olyan webcaritas" ◄ ヅ

(#248) dokar válasza hm (#245) üzenetére


dokar
addikt

omg. :Y ez nagyon kemény :((

extra - SEXRay

(#249) VladimirR válasza Winner_hun (#247) üzenetére


VladimirR
nagyúr

fasza

(#250) hm válasza VladimirR (#249) üzenetére


hm
aktív tag

Ja. Kemény. Ezért szerepel a 237-es hsz-ben az ötletem, mert akkor éreztem, hogy nagy gáz lesz, csak nem merték január 1.-én bevezetni. De minden ki fog derülni május 1.-én, amikor a mávnál sorbaállnak az emberek egyetemre visszafelé... Én szerintem 30.-án jövök fel. Tömeget meg a reklamálást kerülném kifelé.

Útvonal

Fórumok  »  Gazdaság, jog  »  MÁV topic
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.