Hirdetés
- Egy korszak vége
- "A homoszexualitás természetellenes" 😠
- Drive! - Az utolsó gurulás idén a Quadrifoglio-val
- Szólánc.
- Miért ne vegyél gagyi kínai LED izzósort...
- Asszociációs játék. :)
- AuraSync kibeszélő topic
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Klímaváltozás, természetszennyezés
- Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
Új hozzászólás Aktív témák
-
hm
aktív tag
válasz VladimirR #249 üzenetére
Ja. Kemény. Ezért szerepel a 237-es hsz-ben az ötletem, mert akkor éreztem, hogy nagy gáz lesz, csak nem merték január 1.-én bevezetni. De minden ki fog derülni május 1.-én, amikor a mávnál sorbaállnak az emberek egyetemre visszafelé... Én szerintem 30.-án jövök fel. Tömeget meg a reklamálást kerülném kifelé.
-
VladimirR
nagyúr
válasz Winner_hun #247 üzenetére
fasza
-
-
VladimirR
nagyúr
valasz John_Doe (Bovebben: [link]) hozzaszolasara
na, akkor asszem en is el kell, hogy keseritselek
az az emeles, ami teged erint, nem 17%-os lesz
most kifizeted a jegy aranak durvan harmadat
ezutan a jegy aranak felet fogod fizetni
ez 50%-os aremelkedes (1/2 / 1/3 = 3/2 = 150%)
[Szerkesztve] -
Carline
őstag
MÁV jegyárakra reagálnék.
Azért van ilyen csönd, mert talán még azok sem tudják mi-mennyi lesz akiknek ez lenne a feladatuk.
Én egy kis állomáson vagyok forgalmista és jegyet is adok el. Nekünk a MÁV hivatalosan nem közölt még új jegyárakat, pedig elvileg február 1-től akar emelni, valamint a tervezetük szerint májusban újból. Szarnak ránk is, pedig nekünk a manuális jegykiadás és elszámolás miatt a jegyárakat nem ártana már most is tudnunk.
Kedvezményekkel illetve megvonásaival még az állam sincs tisztában.˙ɐʌloɹoslǝɟ ʞɐuuɐʌ ʞouoɟǝlǝʇ ɐ ɹɐɯ ɐɯ 'ʞɐʇloʌ ᴉɐʇɐpɐ ƆԀ sǝ doʇdɐl ɐ uǝƃǝɹ ʇʇI
-
hm
aktív tag
Meghalt ez a topic, pedig jó, sőt aktuális lett. Az a kérdésem, hogy pontosan hogyan is lesznek az idén a nappali tagozatos diákkedvezmények, lakóhely-iskola, és országos szinten? Illetve levelező tagozatosoknak mi jár még? Hallottam többlépcsős jegyáremelésekről, erről is lehetne tisztább képet alkotni, hogy mi mikortól, mennyivel módosul. Volánnál szintúgy.
Ötlet: pH!-n sokan vagyunk diákok. Sokaknak van jogsija is. Megoldható-e egy olyan weboldal/fórummotor feldobása/vagy egy topic a pH!-n, csak azt nem érzem országos szintűnek, ahol valaki elmondja, hogy ekkor fog menni ebbe a városba, és útközben, vagy kiinduló állomástól felveszi az utasait? Létezik ilyen, európai szinten, az is magyar oldal, bár a címét nem tudom. No ez hasonló lenne, feldobja valaki, hogy megy egy Transittal/Matizzal stb. Békéscsabáról Budapestre vasárnap, aztán lehet rá jelentkezni, beszállni a benzinpénzbe. Szerintem lenne rá igény, sőt...
Aztán felmerült a parkolás lehetősége, ha valaki saját autóval marad is Bp.-en (Debrecenben stb.) péntekig, akkor hol parkol, és hol parkoljon, hogy az ne kerüljön pénzbe... (Külváros, mittomén, aztán bkv, robogó, bicikli stb...)
[Szerkesztve] -
Oliverda
félisten
A www.elvira.hu tegnap óta halott. Ez jól jellemzi a MÁV-ot.
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
Ariadne
őstag
válasz #65675776 #227 üzenetére
Az IC-k sűrítése viszont nagyon is jó döntés
Nem tartom jó döntésnek azt, ha rákényszerít a horribilis árú pótjegy megvásárlására azzal, hogy nem indít másmilyen vonatot az adott időszakban... Pedig az IC-k nyújtják épp azt a szolgáltatási szintet, ahol a normál járatoknak kellene lenniük, mert télen egy rendes gyors vagy személyvonaton gyakran nincs fűtés, iszonyú a kosz és a bűz, és épp csak egy talpalatnyi állóhelyet találsz sokszor. Szóval ha mindenképp veszteséges, akkor is először az embertelen körülmények között közlekedő normál járatokon kellene javítani, és nem sok ''luxusjáratot'' indítani... Mert a sok IC-től sajnos nem változik a szolgáltatás általános színvonala..."In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Pacák
senior tag
Ez még egy élő kedvezmény dolgozóknak (is): [link]
[Szerkesztve]Nuclear launch detected
-
#65675776
törölt tag
Nem mondtam, hogy nyereségesnek kell lennie, de azért a jelenlegi szintű veszteség sem éppen jellemző máshol. Valamilyen szinten azért önfenntartónak (nem nyereségesnek) kell lennie a tömegközlekedésnek is, jelenleg Mo-on egyáltalán nem az.
Az állandó menetrendbasztatásoknak viszont tényleg semmi értelme. Azt mutatja, hogy a menetrendkészítők azt sem tudják mit akarnak (vagy mit várnak el tőlük).
Az IC-k sűrítése viszont nagyon is jó döntés, ezeken nyeresége van a MÁV-nak, amiből fenn tudja tartani a személyvonatok egy részét külső támogatás nélkül. És azért kicsit erős volt, hogy volt olyan időszakja a napnak, amikor 2,5-3h-n keresztül BP és Debrecen között nem közlekedett vonat (és nem 22-6h-ig terjedő időszakról van szó).
tildy: Ez mondjuk jó kérdés. De csak pár évig lehet probléma, mivel mostmár végre valóban megkezdődik a tarifaegyesítés. Egyébként szerintem ahogy érzed.
[Szerkesztve] -
tildy
nagyúr
Nekem csak annyi a kérdésem (bár úgyse jár majd ahogy látom, kedvezmény...) , hogyha én tudok vonat+ busz kombóval menni a szülőfalumba, de csak busszal is, (mindkettő ~ 100-110 km ), akkor melyikkel kell járnom, melyikre lesz érvényes?
"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain
-
lorcsi
veterán
[link]
nem tudom mi értelme van megsűríteni az IC járatokat, ha nem támogatják csak az iskola és a lakhely kzötti közlekedést
[Szerkesztve]eladó: vadi új soundcore motion+
-
Ariadne
őstag
Egy-két dühítő következetlenség a kedvezménycsökkentéseknél:
- Levelezős, esti tagozatos tanuló, hallgató - teljesárú
- Nappali, esti tagozatos hallgató magyarigazolvánnyal - 50%
- Munkavállaló és családtagja (évi 1 alkalommal) - megszűnt, teljesárú
- 6-65 év között külföldi magyarigazolvánnyal, évente max. 4-szer - 50%
- Plusz minden külföldi nyugdíjas 65 év felett ingyen...
Szóval ez most hogy is van? Ha az én 65 év feletti szülőm Romániában vagy Brüsszelben akar felszállni a tömegközlekedésre, fizetnie kell, mint bárki másnak - akkor minek ez a fene nagy egyoldalú jótékonykodás itt, ilyen jól áll a MÁV?
A magyarigazolványoshoz képest pedig itthon rohadt sok adót kifizető, teljesárúval utazó magyar állampolgárként negatívan diszkriminálnak, míg a Magyarországon egy lyukas garast nem fizető magyarigazolványos nagy kedvezménnyel utazik akkor is, ha milliomos ... Na erre így egyszerűen nem lehet elfogadható indokot hozni... Nem akar valaki véletlenül pert indítani állampolgársági alapon történő diszkrimináció miatt?"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
sasa311
veterán
Mondj csak egyetlen egy helyet a világon, ahol a tömegközlekedés nyereséges...
No ugye, hogy nem tudsz. Ez azért van, mert nincs, nem is volt, nem is lesz és nem is kell, hogy legyen. A személyszállítás akkor lenne csak gazdaságos, hogyha olyan áron adnák amit senki nem volna hajlandó megfizetni. Akkor viszont senki nem menne sehova aki tömegközlekedéssel jár, senki nem dolgozna és senki nem is fizetné azt az adót amiért most itt rimánkodsz.Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
Oliverda
félisten
Akkor lehet hogy ráhibáztam. Az nem én voltam.
Még kb. egyszer 6 éve egy menetrend változás után közvetlenül utaztam Békéscsabára kisfalumból, és megkérdeztem a (szerintem) MÁV legjobb arcának tartott kalauzt, hogy miért barmolták el a visszafele jövő hajnali vonatot, erre a válasz: ''Mert buzik!''
[Szerkesztve]"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
biga
őstag
válasz Oliverda #213 üzenetére
a MÁV-nak mostani állapotában már most is közel azonosak (ha nem drágábbak) a jegyárai, mint a Volánnak. Csak eddig ezt nem te fizetted ki nagyrészt, hanem az adófizetők (köztük olyanok is, aki 5 évente egyszer kerülnek vasút közelébe). Kicsit túl van lihegve a mostani kedvezménycsökkentés. Egyrészt mert nem csökkentenek eléggé, másrészt meg alig-alig látszanak az egész mellé ésszerűsítési próbálkozások. Addig meg az egész csak tüneti kezelés, semmi több. Azt meg el kellene felejteni, hogy a vasút olcsó közlekedési eszköz (főleg a magyar állapotok ismeretében). Ha elvonatkoztatunk a magyar valóságtol, benne a haldokló MÁV-nak nevezett monstrum pazarló haláltusájátol, bizony akkor is drága dolog fenntartani a teljes vasúti infrastruktúrát, pályákat stb. És ezt bele kell tenni a jegyárakba (és még akkor is veszteséges lesz a személyszállítás!). A VOLÁN azért tud olcsóbb lenni, mert neki nincs benne a jegy árában az út fenntartásának a költsége pl! (illetve az üzemanyagban elvben benne van, de ezek csak elvek sajnos).
Persze az állapotok javítása még nagy jegyárak mellett is vonzanák az utazókat, csak ugye ehhez minimum tiszta, pontos vasút kellene. Ez egyenlőre itt a Kárpát medencében több mint utópia...''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
Kephamos
addikt
Nem értem, hogy miért késnek néha annyit a vonatok... Télen a minusz sok fokban oké, mert beragadnak a váltók, de pl. múlt hét csütörtökön mentem volna Miskolcra Nyíregyházáról az egyetemre, nyílt napra, de mire odaértünk már vége volt, mert 80 percet késett a vonat. (az út 1:30perc.)
-
Oliverda
félisten
válasz #65675776 #212 üzenetére
Akkor majd a kedvezmények helyett a színvonalra költik az adófizetők pénzét, csak éppen (szerintem) így jóval kevesebben fogják igénybe venni. Tehát nyilván kevesebb is lesz a bevétel, hiába emelik a jegyárakat. Mondjuk engem leginkább a késések zavarnak, meg a logika (ami nincs nekik) amivel néha irányítják a szerelvényeket. Kaka ez az egész MÁV. Ha közel azonos ára lesz mint a Volánnak akkor én inkább buszozni fogok, vagy ha többen megyünk valahová akkor ott az autó.
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
#65675776
törölt tag
válasz Oliverda #202 üzenetére
Jelenlg az emberek több mint 70%-a kedvezménnyel utazik! A többit az állam, azaz az adófizetők állják. Ennek a pénznek lenne jobb helye is. éldául a tömegközlekedés színvonalának (amit mindenki kritizál) növelésére is lehetne fordítani.
Emellett a tömegközlekedés utaskilométerre vetítve töredéknyi környezetszennyezéssel jár mint az autózás, bár gondolom a mai individualista hozzáállás mellet ez a többséget nem érdekli. -
Oly
őstag
Kazincbarcika - Debrecen
MÁV: átszállás, késés nélkül 3 óra ~650 Ft
Volán: átszállás, késés nélkül 3 óra ~550 Ft
Autó: átlagos forgalom mellett 1,5 óra ~2000 Ft
Az árak tömegközlekedés esetén diákjegyre vetítve, autóval 260Ft-os üzemanyagárral számolva!
És halkan jegyzem meg, hogy nekem 190 Ft-ba kerül a gázolaj!
Ergó: Én már most is kocsival járok!SonyEricsson T20 - T68 - T610 - K700 - W800 - K750 - K800 - C702 - P1 - MOTO Defy - Galaxy S Advance - Galaxy S4 - Lumia 820 - Honor 7 - iPhone 5S
-
tildy
nagyúr
-
-
Oreg_Nene
tag
válasz Hujikolp #195 üzenetére
''valaki esetleg nemtudja h miért késik minden áldott reggel a vonatok 10-20 percet? és semmi tályékoztatás''
Ez van nálunk is Újszász - Keleti vonal - semmi tájokoztatás, csak sz***** - a hét napból 5 esetén tuti van késés és nem holmi 5 perc, min 10-15, azt ne is mondjam hogy Sülyáp cityben kb 8 éve nincs fütött váró! Télen -10'c nem gond, bírnod kell utána már csak egy ''bizonytalan ideig nem közlekedik'' benyögés kell és már jól indul a napod...''A mohóság motivál. A mohóság tisztánlátáshoz vezet, összefoglalja az evolúciós lényeget. A mohóság minden formája életért, pénzért, szerelemért, tudásért fellendítette az emberiséget.”
-
Oreg_Nene
tag
11 éve használom ezt az átkozott Volán - Máv kombót pedig csak 45km-re vagyok a fővárostól íme az átlag idő (várakozással átszállással, késés nélkül):
Úri - Bp Keleti reggel: 70-80 perc
Úri - Bp délután: 80-95 perc
Bp - haza délután: 55 perc
Bp - haza este: 70 perc
Most erre mit mondjak? Tudom a válaszokat miért sz*rik a máv a személyszállításra de ennyi erővel szüntessék be most se lett nagyon jobb a helyzet a zónázással MERT A VOLÁNBUSZ (hogy is írjam le káromkodás nélkül) NEM KÖVETI DINAMIKUSAN a máv menetrend változását.
Extraként negatív rekordom múlt nyáron: Úri - Sülyáp - Bp Keleti - 173perc ---> 45km táv''A mohóság motivál. A mohóság tisztánlátáshoz vezet, összefoglalja az evolúciós lényeget. A mohóság minden formája életért, pénzért, szerelemért, tudásért fellendítette az emberiséget.”
-
bdav
őstag
hát... nekem annyira nagy kedvem nincs minden nap dugóban állni, a tapasztalatom amúgy is az hogy kocsival egy átlag pesti délelőttön lassabban jutok be az egyetemre mint vonat+villamos kombóval. ja és persze a dugó a fogyasztásnak se tesz jót.
10 féle ember van a világon. Aki ismeri a kettes számrendszert és aki nem. ''A név nincs hosszabb páncélszekrény''
-
Oliverda
félisten
Pontosan, főleg hogy már most viszonylag lent van az üzemanyagok ára is. Persze eshetne még vagy 50 fotintot nyugodtan.
Ahelyett hogy további kedvezményekkel buzdítanák az emberek arra hogy hagyják otthon az autóikat, inkább megvonják őket. Éljen a környezetvédelem és az ''eszes'' üzletpolitika. Aztán majd nagy szemekkel néznek ha kevesebb lesz a bevételük mint eddig, és persze majd ezt is ráfogják a ''sok'' bliccelőre."Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
tildy
nagyúr
válasz Oliverda #202 üzenetére
Felnőtt ejggyel eddig sem volt nagyon érdemes sem vonatozni, sem buszozni.
90 km 1100 Ft? számolva 7 literes fogyit , odavissza autóval megvan az ember 2500-3000 FTból, kocsival. Ez már 2 embernél több, mint megéri."Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain
-
Oliverda
félisten
Szerintem ezekkel a kedvezmény megnyírbálásokkal csak maguk alatt vágják a fát. Már lassan tényleg jobban megéri majd autóval menni bárhová is, főleg ha nem egyedül megy az ember. Pedig én szeretek vonatozni, de ha megemelik 1x%-al a jegyárakat és csökkentik 17.5%-al a kedvezmény akkor bizony én is kevesebbet fogok zötyögni.
Jó sztori: Csütörtökön mentem Pestről a Keletiből Békéscsabára a 12:10-es vonattal, persze nagy rohanva 12:15-re odaérek a vonathoz amit még éppen elcsíptem (balszerencsémre). Mondanom sem kell hogy nem lett volna szükséges annyira rohanni mert még kb. 6-7 percet állt utána (egy nemzetközi gyorsvonatról van szó). Már Pest alatt is megállt vagy kétszer 5 percre, de aztán jött Nagykáta, amit elhagyva ismét megtorpantunk. Kb. 15-20 perc után megjelent 3 rendőr akik nagy nyugodtan sétálgattak a vonat mellett. Természetesen mindenki értetlen és ideges volt, hogy ha már amúgy is késve indultunk mi a francot állunk itt már megint immár majd 20 perce. Fél óra ismételt várakozás után feljött 2 rendőr a vonatra, és átvizsgálták mindenki csomagjait és kabátját. Bő egy óra után pedig visszahúzott minket egy dízel mozdony Nagykátára. A végén kiderült hogy állítólag valakit kiraboltak a vonaton, elvették 40 ezer forintját és a fegyverét, amit kidobtak az ablakon, és mivel olyan hirtelen állt meg a vonat, ezért még leszakadt a felsővezeték is. Tehét 90 perc késéssel értünk be Békéscsabára. Remek volt."Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
Pacák
senior tag
Akkor elmondom.
A pótjegy jópofa dolog, mert jogot szerzel arra, hogy azon a bizonyos vonaton tartózkodj - ülve, állva, a plafonon lógva - amelyikre megvetted. Magyarán nincs biztosítva egy ülőhely sem a pénzedért. Karácsony előtt klassz dolog tud lenni.
A helyjegy: a pénzedért biztosítnak (ülő)helyet is.
[Szerkesztve]Nuclear launch detected
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- AppleCare+ biztosítás - új / maximum 60 napos Apple termékekhez - Apple Biztosítás
- AppleCare+ biztosítás - új / maximum 60 napos Apple termékekhez - Apple Biztosítás
- Új Lenovo Yoga 7 ProX Gamer Tervező Ultrabook -50% Ryzen 7 6800HS 32/1TB AMD 4GB + 3050 4GB 3K 120Hz
- HP EliteBook 840 G6 Fémházas Tartós Laptop 14" -70% i5-8365U 4Mag 16GB 512GB SSD FHD IPS
- Eladó JURA ENA 5 Svájci Kávéfőző gép
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest