- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Meggyi001: Nyilvános wc-k.....még mindig hiánypótló...
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- bitpork: Phautós tali a Balcsinál 2025 Augusztus 2 napján (szombat)
- Gurulunk, WAZE?!
- moonlight115: Privát, oh!
- ldave: New Game Blitz - 2025
- Quake III. , ahogy nekem kezdődött
- Parci: Milyen mosógépet vegyek?
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
Új hozzászólás Aktív témák
-
FőDudu
veterán
válasz
Reggie0 #26108 üzenetére
Nem volt gond, csak kozpontositani kellett.
Tizes csavar, arra illeszkedo 30mm atmeroju alatetekkel, hozza valo anyaval.Szerencsere a csillagvillas kulcsom hajlitott, igy ra tudtam fogni a motor belsejebol.
Megvan a gumi csere is. Kb 1-1 petc volt a 15 perces forro vizes aztatas utan. Kellett a 3db gumis szerszam. Azokkal pikkpakk megvolt.
Szoval a 2 gumi, a 2 elso csapagy, a gazkar, a sarvedo tarto fem villa csereje megvolt kb 2 ora alatt. Es kb 60 eurobol kijott. Ketto helyett negy csapagyat kuldtek, de 4 egyformat, szoval mind elore valo.
Nem tudom a vazba nyomjak-e a kiszedett pur hab helyere ujat. A kabelt megkotottem a fek bowdenhez, hogy ne tudjon mozogni.
Megrepedt az akku takaro fedel, egy csavart tulhuztam. Csak a csavarnal, de majd kicserelem. Amugy a roller igy total fel lett ujitva. 2100km utan.
-
alphamooncam
őstag
válasz
Reggie0 #25790 üzenetére
" Pont ez a jo a nemet 15-20-as sebessegkorlatban, mert azok lehetnenek tenyleg kis palcika rollerek, akar kis kerekkel, de kis sebesseggel, amivel meg a jardara menni sem szentsegtores, mert annyival megy csak, mint amennyivel mas fut es akar egy 14 eves gyerek ala is lehet adni. "
Válaszodból látom, hogy Te már érted, miért lenne jó a pálcikarollert kivenni a SMKP kategóriából.
-
alphamooncam
őstag
válasz
Reggie0 #25541 üzenetére
"Orvosok nem nagyon mennek bortonbe ilyesmiert, ezert sem veszik komolyan a jogsi hosszabbitasos vizsgalatokat."
Valóban nem. Viszont nem azért tanultak intenzíven 28-30 éves korukig, ( + diplomát követően ) hogy utána foglalkozástól eltiltás miatt ne gyakorolhassák a nehezen megszerzett szakmájukat.Lányom is, és a vőm is a SOTE-n végzett, nem veszélyeztetnék semmi pénzért a megélhetésüket, főleg nem egy idegenért.
Arról nem is beszélve hogy büntetőügyekben nem sima orvos, hanem iü.orvosszakértő fog véleményt mondani.
Utólag !
Jobb megelőzni a problémát !
-
DigitXT
félisten
válasz
Reggie0 #25214 üzenetére
Sikerült újra kábeleznem (nem kellett volna, de sajnos teszthez sem
lehetett hozzá férni, nyitás közben meg elfáradt* pár vezeték), csak
hogy ott folytassam, ahol abbahagytam. Viszont! 6.2 firmware okés,
egyelőre NEM kapcsoltam be a kill switch módot hátha beragad, de
mérni már sikerült: 6V körül van alapból a jelláb, ami már elég, hogy
megtartsa a relét. Szóval mégis csak diódázni kell, köszi a tippet...*: konkrétan össze volt taknyolva ragasztópisztollyal**, és ahogy ezt
olvasztottam le, megolvadt pár kábel szigetelés, ami nem lett volna
akkora baj, ha teljesen áramtalanítva van, de kiderült hogy nincs.*****: vmi hülye azt hitte, hogy "jóvanazúgy", nem kell már hozzányúlni.
***: ilyenkor mindig elköszön valami, pedig nem volt nagy szikrázás...
Az eFuse kulcsos kapcsolós bemente volt a ludas, de szerencsére az
egész hóbelevanc nem halt meg, csak a kapcsolós áramköre. (Vissza
fogom rakni az RC autóba, ott gombbal kapcsolom/úgyis onnan jött,
ebbe meg levettem a polcról a másikat, még szerencse, hogy volt.)
-
DigitXT
félisten
válasz
Reggie0 #25212 üzenetére
Úgy tűnik, maga a VESC csinálja a balhét. Lehúztam a PPM
csatlakozót, tökéletesen kapcsolgat a féklámpa. Ellenben a
VESC úgy gondolja, hogy a kill switch aktív...Mondom jó,
elvégre semmi nincs rákötve, lehet zaj, akármi, letiltom.
Viszont ha újraindítom, megint aktív a funkció... nem értem.
(Kínomban már visszaraktam az eggyel korábbi firmware-t,
de nem úgy néz ki, mintha bármit segített volna a gondon.) -
PociAti
őstag
válasz
Reggie0 #25117 üzenetére
Hasonlatra rákötve ez akár lehetne rovar - bogár eset is.
Ha a szoftver a tervező szándékától eltérően viselkedik, akkor az bug.
Ha a felhasználó szerint működik hibásan a szoftver, az még lehet felhasználói hiba. Például ha valami kényelmi funkciót hiányol, és azt mondja rá hibásan működik a szoftver. Közben szándékosan (pl. biztonsági okokból, vagy valamilyen nemzetközi előírásnak megfeleltetve) korlátoztak le azt a bizonyos funkciót.
-
PociAti
őstag
válasz
Reggie0 #25036 üzenetére
Sikeres eset kevés???
Ez azon múlik, ki mit ért a siker alatt? Mert gondolom mindkét fél meg van győződve a maga igazáról, a békéltető testület meg elsősorban az eset lezárására törekszik, és ez köztes megoldásban, kompromisszumban nyilvánul meg. Máskülönben nem mennének bele a felek.
Az meg már csak szemlélet kérdése, hogy a kompromisszum az kudarc, vagy siker.Vannak sima esetek, és vannak trükkösebbek.
Az eset "sikeressége" nagyban múlik azon, mennyire felkészültek a felek. Mert ez határozza meg a kiindulási alapot. És sajnos a vásárlók gyakran úgy állítanak be, hogy majd lesz ami lesz, úgy is nekem van igazam, közben az eladó dokumentumokkal, szakértői véleményekkel bebizonyítja az ellenkezőjét, akkor mégis kinek adjon "igazat" a békéltető? Ilyenkor a vásárló lesz a csalódottabb.
Az a konkrét rolleres eset az elállási jogról szólt, és hogy nem csak 14 nap jelentheti a határt, hanem a megtett távolság is, valamint a használat jellege. Ha azon túlmegy a vevő, akkor az eladó nem a teljes összeget téríti vissza, hanem lényegesen kevesebbet, mivel újra eladható állapotba kell hoznia rollert, és ez akár alkatrészek cseréjével is járhat. (Sérült sárvédő, kopott gumi, stb.) Ezt tartalmazó ÁSzF-et be is mutatta az eladó. Ez volt az ő adu ásza.
Csak a vevő volt olyan felkészült, hogy vitte magával a vásárláskor megküldött ÁSzF-t ami nem tartalmazta ezt a részt. Csak a tárgyalás előtti napokban cserélt le a cég a weboldalán és szemét módon erre az új ÁSzF-re próbáltak hivatkozni.A vásárló a terepre szánt rollert terepen használta, egyet is értett a némi árcsökkenéssel, csak a mértékével nem. És ekkor tették fel neki a legfontosabb kérdést, mégis milyen összeggel lenne elégedett? Először is ezt kell előre átgondolni.
Tehát aki ilyen helyzetbe kerül, az készüljön fel, vigyen fotókat, dokumentumokat, szakvéleményeket, bármit, ami az ő igazát támasztaná alá.
-
alphamooncam
őstag
válasz
Reggie0 #25029 üzenetére
"A bekelteto testuletre van szep magyar szo is: idopazarlas."
Fején találtad a szöget. Lószart sem ér, tapasztaltam.
Minden más jobb út.
"Azerd kerdezd meg, hogy a mechanikai serules megis mit szamit egy elektronikai hiba eseten? Az autodat sem dobja vissza kereskedo, ha karcos a felni vagy behorpadt a lokharito amikor a motorvezerles vagy a multimedia kijelzoje megy tonkre...
Garancia eseten akkor allhat el a kereskedo, ha tudja bizonyitani, hogy az altalad okozott serules okozza a hibat. Ezt nem csak bemondanil, hanem bizonyitani is tudnia kell."
Hozzátenném, hogy kimutatható ok-okozati összefüggésnek kell lennie, tehát azért ment tönkre mert...., vagy azért nem sérülhetett így, vagy úgy mert ... nem történhetett másképpen, mert ...
-
-
-
alphamooncam
őstag
válasz
Reggie0 #24789 üzenetére
A linkelt videóban volt így a fordítás.
Tudtommal triggernek szokták nevezni a "ravaszt", az elsütőbillentyűt is, jelen esetben a gázkart.
Ha már itt vagyok megkérdezem.
Motoros korszakomban elkoptattam pár gumiszettet, de olyan szerencsés voltam, hogy nem volt defektem.
Agymotoros rollereknél mennyire kivitelezhető a helyszíni javítás, gondolok itt különösen az útban lévő elektromos vezetékekre is, vagy gondolkodás nélkül hívni kell egy taxit?!
-
alphamooncam
őstag
válasz
Reggie0 #24771 üzenetére
"Elektromos smkp-t hackelni nagyobb sebessegre nem lenne biztonsagosabb es egyszerubb?"
De egyszerűbb lenne, de nem fér be a liftbe. City elvileg nincs 160 cm magas hátsó kerékre állítva.
Súlyhatár kb. 50.kg, ezt is necces mozgatni, ráadást 10 lépcsőfok van a lépcsőház szintjéig, a lift eléréshez.
Nagy kerékkel megoldható, ha leszállok és finoman húzom a gázt. 10 collos kerék már biztosan nem ugrik át egy lépcsőfokot, oda babakocsi/tolószék kinek mi tetszik feljárót kell építenem, de ehhez már szövetkezeti elnököt is meg kell megheckkelnem.
Lift 100x100x200cm. Az ajtónyílás max 80.cm széles. Két felnőtt már egymáshoz ér, ha egyszerre utaznak, és az egyiken hátizsák van.
Sajnos kizáró ok a méret.
-
PociAti
őstag
válasz
Reggie0 #24617 üzenetére
Most mégis mit akarsz bizonyítani?
- A magánbirtokon lévő út nincs is elzárva a forgalomtól?(#24613) PociAti
"Amikor a kertkaputól az épületkomplexumig olyan hosszú a behajtó, hogy azon a roller fel tudjon gyorsulni a maximális sebességére." -
DigitXT
félisten
válasz
Reggie0 #24535 üzenetére
Kanyarodás közben már minek.
Ezért egyenesben is full gáz kinyúlkálni.
Vagy hát nem tudom elképzelni, hogy kényelmes legyen. De hát én vagyok
az a hülye, aki csak egy motoros indexkapcsolóval tudott kibékülni.
Mert ugye pici gombokat keresgélni a kormányon az kb. használhatatlan...
Kesztyűben se működik. Aztán csodálkoznak, ha inkább nem használják.
(Tudom kesztyűt se vesznek az emberek rollerre. Bár mostanában elférne:
tegnap voltam kint tesztelni, és azért nem vettem fel, mert "programoztam"
a VESC-et ide-oda, hát majdnem lefagyott a kezem a végére, mire jó lett.)Ui: baromi kíváncsi lennék, hogy hogy lehet rollerrel bármit kikényszeríteni:
motorral se igen lehet emberkedni autók ellen, mert te húzod a rövidebbet.
(Tápláléklánc: teherautó > személyautó > rolleres > gyalogos > GALAMB)Tiger.: és ezt mondod a rettenetesen sok teszt km után, mindig használva,
vagy egyszerűen álló helyzetben próbáltad nyomogatni? Nem ugyanaz... -
DigitXT
félisten
válasz
Reggie0 #24506 üzenetére
Szerintem azt nem tudják a "tippelők", hogy a klasszikus zárjuk el az oxigéntől,
akkor elalszik, amit hagyományos tüzeknél sikerrel alkalmazhatunk, itt nem jó!
Ez ég magában is. Nem kell hozzá oxigén. Nekem is van porral oltóm, de nem
azért, mert rollerem van, vagy mert akkumulátorokat építgetek... Ezer mással
is lehet gond a garázsban (legutóbb a flex szórt szikrákat, hehe). Szóval tökre
nem baj, ha gondolnak ilyenre az emberek, csak épp (roller)akku tűzre nem jó. -
renatto
őstag
-
polo493
tag
válasz
Reggie0 #24172 üzenetére
de zavarja csak nem tudnak rád kiabálni,magukban irigykednek és szitkozódnak főleg ha teslát látnak akkor tuti egy gazdag tolvaj vezeti aki még adót sem akar fizetni sőt a parkolásért is fizessen más mert neki ingyen legyen,még a szomszédba is teslával jár mert olcsó ,am egyetértek hogy sok elektromos autós egy barom, és pazarolja mert olcsó feltölti azt szórakozásból unalomból megy,kíváncsi lennék egy kimutatásra elektromos autóval hány km-el megy többet évente azt mondják 60% -al kevesebb a szennyezése az egész élete során mint a kőolajos autóké ,de a sok barom miatt aki feleslegesen pazarolva használja,tesztelgeti... akkor mennyi az a százalék!?
-
PociAti
őstag
válasz
Reggie0 #24161 üzenetére
Igen, mint írtam, kb. 50 éve, vagy talán az '50-es években még elegendőnek tűnt az a kevés parkolóhely az autók számára.
Aztán belátták, hogy parkolóhely nélkül nem lehet pl. műszaki üzletet vinni, így azok kiköltöztek a város szélére, ezekből éttermek és italozók lettek, az utcákból pedig sétálóutak lettek. Nem csak az autósokat, a motorosokat, kerékpárosokat - és nyilván a rollereseket - is kitiltották. -
PociAti
őstag
válasz
Reggie0 #24154 üzenetére
Még hogy autók számára lett mindenhol parkoló?
Helyileg a belvárosi üzletek teljesen átalakultak, elveszítették régi funkciójukat. Korábban a TV-től kezdve minden műszaki berendezést ott vettünk meg, aztán eljutottunk odáig, hogy a város tágasabb területtel rendelkező helyein létrejöttek bevásárló központok és plázák hatalmas parkolóval és az emberek ott vásárolták meg a dolgaikat. A belvárosi üzleteknél nem lehetett autóval megállni. Parkoló hiány miatt. (50 éve még kevés autó volt, akkor még jónak tűnt az a városszerkezet.)
Most ezek a belvárosi üzletek legfeljebb ruha butikok, vagy étkezőhelyek, italozók. Ennek legfőbb kiváltó oka pont a parkolóhiány. Nagy nehezen és komoly áldozatok árán épült pár parkolóház (a távolban), de nagyon nem állja meg az a kijelentés, hogy "lett mindenhol parkolo". -
PociAti
őstag
válasz
Reggie0 #24135 üzenetére
Ez a legtöbb esetben nem kivitelezhető.
Van amikor igen, de ott se lenne kedvem lépcsőzni vele, vagy akadályozna a szabad mozgásban.Ilyen elven inkább ne menj rollerral. Csak pont az ellenkezőjéről van szó. Rollerral szeretnénk menni, és annak biztonságos lezárását szeretnénk megoldani.
-
PociAti
őstag
válasz
Reggie0 #23913 üzenetére
"A foldekre se babakocsiban vittek az anyak, amikor dolgozni mentek, ..."
Ez mégis mikor volt?
Lehet én vagyok túl fiatal, és jelen helyzetből és a közeljövőből indulok ki, de engem az anyám nem vitt ki a földekre. Busszal járt dolgozni."Ha a hatizsakodban viszel ugyanennyi akkut azert senki sem szol egy szot sem, tiltva sincs sehol."
A hátizsákodat te végig szoktad húzni a sóval felhintett sóban és az esős úton?Ezekkel a túlzsúfolt buszokkal örüljünk, hogy az embereket és némi kézipoggyászt el tudnak szállítani. Azt már luxusnak érzem, hogy tömegközlekedési eszközön szállítsunk egy másik közlekedési eszközt.
Pedig praktikus lenne, hogy bármin magunkkal tudnánk szállítani ezeket a last mile mikromobilitási eszközöket. Csak jelen helyzetben nem reális, mivel sajnos gyakran nincs rá kapacitás. -
#95712068
törölt tag
válasz
Reggie0 #23865 üzenetére
Én is sokáig polaroid napszemüveget használtam, csak pár hónapja vettem mindkét színből, miután kinyírtam az első sárgát. A bringás napszemüveg jobban véd oldalt a menetszéltől, nekem viszonylag érzékeny szemeim vannak, mivel egész nap a monitor/tv előtt ültem meló és hobbi miatt.
-
DigitXT
félisten
válasz
Reggie0 #23850 üzenetére
Síruhába öltözni, hogy rollerrel mehess dolgozni, szvsz kellemetlen.
Szerk: ezt amúgy az esőre mondod, vagy a télen lefagyó ujjadra?
Ha már eső: aki sisak nélkül megy, vegyen síszemüveget is?Mert ha
semmi nem fogja meg, azok a cseppek nagyobb tempónál szúrósak...Maradjunk annyiban, hogy egy szép napos guruláshoz képest, amikor
se nem látsz úgy, se nincs rendes tapadás*, az eső bizony kellemetlen.
(Ha nincs más, nincs más, én is rendszeresen motoroztam esőben, ami
akkor és ott "muszáj" volt, de ettől még nem szerettem soha. Ha már a
plexi párásodik, az is minimum: kellemetlen. Oké, vegyen pinlockot. De
a sisakba belerohadni nagy páratartalom mellett? Oké nyissa fel: akkor
a szemébe ver a víz adott esetben. Szükséges rossz ilyenkor két kerék.)*: mondom ezt úgy, hogy nem volt baj (PMT-vel), de pl. a tömör gumis
S1 már csúszott anno mint a veszedelem, és tempó sem kellett hozzá...Amúgy ma délután nagyon kellemes gurulós idő volt. Azt hiszem most
nem lett volna alkalmas a síruha, még ha lenne ilyenem, akkor sem. Ha
meg nem öltözöl be előre és elkap a zuhé, vizes ruhában dolgozni sem
egy leányálom... (Szerintem a két kerék szezonális. És mondom ezt úgy,
hogy volt idő, amikor csak ketten parkoltunk a kollégámmal a komplett
céges mélygarázsban motorral, mert nem volt más bolond, aki hóban...) -
Peaceliker
addikt
válasz
Reggie0 #23178 üzenetére
Persze, benne van. De rolis csoportban azt mondták hasonló szituban nekik fizettek. Amúgy full megfelletem smkpnak. Volt jogsit, sisak, biztosítás, világítás, gyorsan sem mentem. De persze, majd kiderül mi lesz.
Most rendőrségtől kértem ki kárt okozó autó biztosítási adatait, aztán megyek biztosítóhoz -
PociAti
őstag
válasz
Reggie0 #22871 üzenetére
Fogalmam sincs mit jelent Deák téren lakni.
Állítólag Pesten kívül is van élet... Vannak, akik olyan településen élnek, ahol egész elfogadható állapotú az úthálózat. Nincsenek villamos sínek, komolyabb dilatációs hézagok. Illetve a sebességüket az út állapotához igazítják azokon a szakaszokon, ahol elhanyagoltabb az állapot. -
PociAti
őstag
válasz
Reggie0 #22858 üzenetére
Agresszív vezetési stílus kell a rendszeres padkán le és fel ugratáshoz. Legalábbis elektromos roller esetében, mely komoly akku tömeget cipel magával. Szerencsére a többségünk nem ilyen ugratós típus! A normális embereknek készülnek az átlagos elektromos rollerek. Az offroad és sebesség miatt lengéscsillapítókkal feltuningolt rollerek egy szűk piacra fókuszálnak.
Az iPhone 4 sem számított silány terméknek. Még akkor sem, ha izzad kézzel a készülék alján lévő antennák rövidre zárásával csökkent a jelerősség. Konstrukciós hiba, de ennek ellenére a sajtó sokkal jobban felfújta, mint amekkora valós problémát jelentett a felhasználók számára. Az eladási számokat nézve a további készülékek népszerűsége folyamatosan nőtt.
-
ridiculous
aktív tag
válasz
Reggie0 #22856 üzenetére
"Pont annyira szelsoseges, mint katyuba hajtani, de azert azt is illik tulelnie."
Igen, illik túlélnie.. de nem rendszeresen és szándékosan hajtassz kátyúba vele.
Az ugratást is illik túlélnie de ez attól nem lesz rendeltetésszerű használat.. és itt nem a silány minőségről van szó hanem hogy nem erre lett tervezve. -
PociAti
őstag
válasz
Reggie0 #22850 üzenetére
INGJOKE-nak adok igazat, én sem ugrálok le padkáról a saját elektromos rolleremmel, de más rollerével vagy bérrollerrel se tenném.
A tucat közlekedési eszközöknél rendkívül fontos mire méretezik őket. Az ugratás szélsőséges használatnak számít, használati és kezelési útmutató szerint kerülendő. Ha ilyen használatra terveznék (méreteznék) őket, annak tömeg megtartása mellett árdrágító hatása lenne.
Esőben való használatra ott az IP megfelelés. Valamelyik jobban tolerálja, van ami nem. -
Casseius
tag
válasz
Reggie0 #22845 üzenetére
Ha nem gyorstöltőzöl akkor a töltés alatt keletkezett hő szinte észrevehetetlen, de gyári gép mellett amúgy is nagyon meglepődnék ha az aksi fel tudna olyanra melegedni ahol a töltés probléma lehet.
A különböző aksitöltési praktikák szerintem csak kavicsok a tóban az élettartamot tekintve.
De erről kérdezzük pl DigitXT kolegát -
polo493
tag
válasz
Reggie0 #22695 üzenetére
Szerencsére még nem volt gondom,Diamond vagyok szeretnek
am erre szerencsére a postás is tudja a dolgát ,rajta is múlik sok minden ha csak flegma azt rossz helyre dobja vagy ellopja..biztos vannak az országban trógerebb postások,am az a legjobb ha express one hozza posta lassú megbízhatatlan ! -
aDic
tag
válasz
Reggie0 #22681 üzenetére
Hát ez sok esetben nagyon nem így van, de nem akarok belemenni ennél részletesebben. Valóban van amikor nem éri meg már nagy darabszámban gyártani, de az autógyártók is sok esetben pl. ugyanazt a benzinmotort eladják akár 3-4 különböző teljesítmény szinten is, csupán a motorkarakterisztika programozását módosítva, a mechanika meg megegyezik.
Hidd el, hogy sokkal többet lehet spórolni a darabszám növeléssel (és itt milliós tételekről van szó, nem kis darabszámról), mint hogy hasonó termékekből több különbözőt gyártsanak úgy, hogy ezek között csak minimális eltérés van. A tervezés, a szerszámgépek gyártása, a logisztika, raktározás, a tesztelés, engedélyeztetés, minősítés, stb. sokkal többe van, mintha egy verziót gyártanak le, de abból sokat, mert akkor ott még jobban eloszlanak a járulékos költségek. Nem véletlen, hogy autók esetében sokszor pl. plusz pénzért utólag aktíválni lehet olyan plusz funkciókat (extrát), amit az első tulaj nem vett meg. És ez sokszor nem csak szoftveres módosítás. Van olyan típus, ahol pl. utólag, pénzért aktíválni lehet az ülésfűtést. Nyilván ez uólagos extárzás sok mindenre nem terjed ki, de ez létező dolog pont annak köszönhetően, hogy inkább legyártanak valamit úgy, hogy plusz funkciók vannak benne, ami lehet soha nem fizet ki a vásárló (nem veszi meg az extrát az autóhoz), de nem kell külön megtervezni és legyártatni egy kisebb tudású egységet.
Amúgy pont a kínaiak azok, akik pl. elektroniak műszereknél (erről van sok elsőkezes infóm) ugyanazt a vasat adják el különböző típusnak. Oszcilloszkópom, labortápom, jelgenerátorom van úgy, hogy megvettem a legolcsóbb típust és pl. egy egyszerű típus átírással a legnagyobb típusra aktíváltam olyan funkciót, ami mondjuk 3x annyiba került volna. Kérdés, hogy ez mennyire legális, de ez egy szintén létező jelenség és érdekes módon a kínaiak sokszor nem zárják be ezeket a kiskapukat. -
H2o-pok
senior tag
válasz
Reggie0 #22487 üzenetére
Na pont ezt hajtogattuk a paypalnak. Küldtek egy tranzakciószámot amire hivatkozva kérték a 10ezret. De ilyen szám nálam nem szereoelt sehol. És még ezek után sem hiitték el. Amugy rohadt sok mindenkinek mutattam akkor ezt a sztorit, mindenki azt mindta ,ilyen nem létezik.
-
H2o-pok
senior tag
válasz
Reggie0 #22481 üzenetére
Miért kellene bárkinek, nekem, jogtalan követelésre fizetnem? Szerintem senki, ép eszű ember nem fizetne. Kicsit bonyolult a dolog,nem részletezném. De a paypal úgy követelt tőlem 10 ezret, hogy egy kinai alis panaszt tett, azt állitotta nem kapta meg a terméket. Szóval én voltam az eladó. Felszólitottak hogy igazoljam a tranzakciót. De mivel én nem adtam el semmit, főleg alin- eleve nem tudtam mivel igazolni semmit. Folyamatosan olyan tranzakció számot kért tőlem a payoal igazolásnak,ami nem létezett, a paypalos fiókomban. Ahol ugy kb 2 évre visszamenőleg minden ott van. Irtam nekik, nézzék meg a fiókom, mutasság meg a tranzakciószámot,melyik az. Semmi, basztak rá. Fellebeztem,mivel azt is lehet. Elutasitották. Ez kb 1 hónapig ment,aztán kizártak. Mai napig nem tudom,ki,melyik ekadó,miért,és hogyan tudta ezt megtenni. De már nem izgat. Csak az idegesitett,hogy 10év gondmentes használat után, a paypal bedől egy csalónak, szarik minden levelemre, és gyakorlatikak csak nekik van igazuk. Végül is ez vevővédelem, csak itt a vevő egy kinai alis volt én meg egy magyar eladó. Ti vagy itthon bárki,adott már el vakamit alin? Ja amugy ez a 10ezer ft egy okos óra volt elvileg.
-
PociAti
őstag
válasz
Reggie0 #20745 üzenetére
Az erőkart "nagyvonalúan" kihagytad. Mintha a fizikát nem is érdekelné.
Azt akarod megmagyarázni, hogy az "a" erőkarhossz esetén létrejövő terhelés jaj de nagy lenne.
Illetve az első villát emlegetted (#20737) Reggie0: "A kerekpar villa meg 70+cent"). Attól félsz, hogy összenyomódik, rövidebb lesz?Roller esetén "b" hosszúságú erőkarral elég komoly erőhatást lehet kifejteni.
Továbbá a hagyományos kerékpárt emberi erő hajtja. Az a lényeg ki mekkora erőt tud a pedálon keresztül átadni, és nem az, hogy a kormányt mennyire nyomja a talaj irányába (vagy húzza maga felé). Szerintem még álló esetben sincs a kormányon a tömeg fele. És még ha ott lenne, akkor is eltörpül az erőkar hossza.
-
Gardaai
senior tag
válasz
Reggie0 #20737 üzenetére
Nemár.. most komolyan írod vagy csak trollkodsz velem?
Hülye példa, de ez megvan, hogy miért csinálják ezt a fákkal ugye?: [link] és ha már eléggé megvastagodik a törzse, akkor már nem kell. Pedig csak a szél fújja és ráadásul rugalmas is.
Itt ugyan ez a helyzet. 4 ujjnyi vastagságú kizárólag alul hegesztett 1m-es rudat simán eltörsz ha nincs biztosítva. Nem véletlenül veszik a kormánymerevítőt mint a cukrot a Xiaomi M365, G Booster és még sorolhatnám rollereknél.
Még az 1millió+ os rollerek is nyekegnek amikor terheled a kormányt, 3 bilincses megoldással is. Törni az már valószínűleg nem fog normál használat mellett, de bilincs nélkül ugyan úgy eltörne. Ha meg szándékosan rángatod, ugrálsz vele, ráfekszel stb. a bilincsest is elég komolyan megtudod rongálni.
Nekem 1 kormányom se tört, pedig volt és van pár pálcika és ilyen hibára hajlamos rollerem. Nem finomkodom velük, erdőbe csapatom egy M365-tel is, de ha tudod hogyan helyezd a testsúlyod stb. akkor nem lesz gond. Ha meg rángatod el fog törni, ha nem biztosítod be.
-
PociAti
őstag
válasz
Reggie0 #20735 üzenetére
"A fizika ugyanaz. Az erokarhoz lehet meretezni. A kerekparnal cserebe a villa a hosszu es megsem torik."
Ebből csak annyi igaz, hogy a fizika ugyanaz.
De rajzold már fel az erőkarokat, és annak irányait minkét eszközön!Rollernél a kormányrúd egy hosszú erőkar, az álló ember magasan lévő tömegközéppontjával rángatja menetirány szerint előre és hátra.
Kerékpár kormányoknál teljesen más hosszal és iránnyal rendelkeznek az erőkarok, a terhelő tömeg is jobban eloszlik a nyereg, a pedál és a kormány között. Ha a hagyományos íves villát nézzük, az eleve sok mindent ki tud rugózni, meg ahogy említettem, az erőhatás iránya is általában tompább.
Szerintem az almát nem körtével hasonlítottad össze, hanem ribizlivel.
-
-
Peaceliker
addikt
válasz
Reggie0 #20733 üzenetére
Itt amúgy a kormány rúd törik a csukló fölött a hegesztésnél.
Ilyen szempontból más mint egy bringa, mert hosszú az erőkar. De ettől függetlenül legtöbb típusnál nem törik el vagy nem ott. Mondjuk amelyik ilyen körbe hegesztett konstrukció az jobban tud, vsett nél is elofordult. Kaabo (kivéve gt King, az törik is) meg kb összes dualtron olyan, hogy diót és kormány rudat egy bilincs fog össze. Na az nem igazán tud törni. Kényelmetlenebb konstrukció összecsukáskör egy strapabíró.
-
Revolit
senior tag
-
PociAti
őstag
válasz
Reggie0 #20663 üzenetére
Én linkeltem be először a LockPickingLawyer-t, szóval nem leptél meg vele, hogy pont őt hozod fel példának.
És hányszor leírtam már, hogy pont emiatt úgy kell fordítani a zárat, hogy te magad is nehezen férj hozzá a kulccsal a zárhoz. Akkor oda a kézügyességet igénylő zárfeltörés.
U lakatnál könnyebb megoldani, hogy kellemetlen pózban legyen a zár, ne kifelé álljon. Erre odafigyelek. -
DigitXT
félisten
válasz
Reggie0 #20233 üzenetére
Én biztos összepattintanék egyet magamnak, Samsung 35E cellákból.
Azzal eleve sokkal nagyobb hatótávolság érhető el, másrészt hatszög
ráccsal dolgozva a gyári, ragasztott megoldásnál merevebb, jobb lesz.
(Négyszög ráccsal az a baj, hogy nem fér be a sima S1-ekbe.Plus-t
mondjuk még nem láttam: lehet, hogy abba van még némi extra hely.) -
DigitXT
félisten
válasz
Reggie0 #19936 üzenetére
Járdán pont nem akarok én menni, de majd a Dunaparton igen.
A 6-os úton, ahol de facto 100-as a tempó, nem életbiztosítás gurulni...
(Persze, néha mérnek, és akkor megfogják, aki 110-zel, megy, de ritkán:
70-nel közlekedő szabályos autók közé sem való egy 10" kerekű vas.)
Ui: persze megoldás az általános 30 km/h sebességhatár, onnan fasza...
ρσгτσ: tök jó, hogy megmagyarázod, hogy az autózás mennyire le van
szabályozva, tehát biztonságos. Ellenberger nincs semmiféle "gyártási"
korlát, hogy márpedig 50-et mehet max., mert városi autó. Sőt, még a
130-as korlátot se rakják bele, pedig nálunk ugye sehol nem lépheti át.
(Versenypálya kivétel, de ugye nem oda gyártják az átlagos autókat.)
Amúgy természetesen, ha nagyon "belebuzulnak", akkor viszlát épített
roller. De lehet, hogy még a firmware hekkelőkön is csattan a bilincs.Amúgy nekem nyolc, amennyit én megyek vele, lehet az az úton is.
Vagy majd bűnözök a kerékpárúton, amíg nem kapok komoly csekket... -
PociAti
őstag
válasz
Reggie0 #19860 üzenetére
Példámban megemlítettem az 1 cm-es különbséget Te ezek szerint egy irrelevánsan kicsi értékkel kérdeztél vissza. Nem a kerekítési módok közötti legkisebb különbség, hanem a legnagyobb különbség fogja a fő problémát okozni. Gondolom ezt könnyű belátni.
A mennyiségek helyes használata nyelvenként eltérő.
Magyar nyelvben: összeg majd kemény szóköz és azt követi a mértékegység. A tizedes elválasztó pedig a vessző.
Angol, amerikai, stb. nyelvterületen: összeg, majd egyből azt követi a mértékegység. A tizedes elválasztó pedig pont.Magyar szövegben célszerű magyar helyesírás szerint használni az értékeket, különben új értelmet kaphatnak.
".. mennyit szamit az a 0.9mm?"
Ami értelmezhető így is:
... mennyit számít az a nulla. Kilenc mm? -
PociAti
őstag
válasz
Reggie0 #19852 üzenetére
"Szerinted egy gumibol keszult termeknel (ebben a meretben) mennyit szamit az a 0.9mm?"
Megérné legalább pár rolleres kerékszerelős videót megnézni ahhoz, lássuk mennyire kegyetlen munka tud lenni a fém felnire felerőltetni egy fémsodrony merevítésű köpenyt. Abban az esetben 1 cm különbség igen is sokat számít.
Ha szorul, akkor kegyetlen munka feltenni, de igazán csúnyát a kanyarban a felniről leforduló köpeny tud okozni. Ennyit az 1 cm különbségről.
"Azt legalabb barki el tudja kepzelni, hogy mekkora a 215mm es nem kell azon gondolkodni, hogy az igaslopatakerulet az hany disznopocs hosszu."
Mint mondtam, abban sincs megegyezés, hogy az általad "215mm"-nek nevezett dolog az egyiknél 21-es kerék, a másiknál meg 220-as.
A már meglévő és elég jól használható, berögzült számozás történetesen kapcsolódik valami angolszász mértékegységhez, azt vehetjük véletlen egybeesésnek is. Ilyen elven színekkel is jelölhetnénk a különböző lépésközöket. Monitornál vagy mobiltelefonnál is anélkül tudunk hüvelykben megadott átmérőről beszélni, hogy valaha lemértük volna azt centiméterben. -
Revolit
senior tag
válasz
Reggie0 #19850 üzenetére
De pont ezaz, hogy a gumi/kerék méret nem új, mindig is collban néztük. Én is utálom az imperial mértékegységeket, de ha kerék, akkor már abszolút megszoktam. Lásd kerékpár. 26, 28 vagy 29-es kerék, egyből tudom mondani a preferenciám, most kiguglizom: megkérdezi valaki, hogy 66 centis kerekű bicajt preferálom, azt mondanám fogalmam sincs...
Amúgy meg túlragoztuk, nekem igazából mindegy, ha bevezetik megszokom, de a gyártók is azért collt használnak világszerte. Ha már úgy is offolok, tévében is collban tudom hanyas tévém van, centiben max tippelni tudom
-
PociAti
őstag
válasz
Reggie0 #19850 üzenetére
Tényleg nagyon praktikus lenne, ha még a kerekítés mértékében sem egyeztünk meg.
Akkor a 8,5 hüvelykes kerékméret az most 21 centis, vagy 210 milliméteres, vagy 21,5 centis, vagy 215,9 milliméteres. Vagy mennyi? 216, mértékegység nélkül, esetleg 22 centi?Tényleg előrelépés lenne, ha különböző kerekítési szabályokat használva elkezdenének mindenféle 8,5 hüvelykes kereket gyártani, amik baromira nem lennének kompatibilisek egymással.
A fém alkatrészekből legyártott kerékméretek már pár évtizede itt vannak velünk, egy hamar nem fognak kikopni. A gondolkodásmódunkból se az biztos, mert nem egy létező problémára kell megoldást találni, hanem egy jelenségre. Egy mérnöki jelenségre, ahol fix lépésközök vannak, és történetesen pont egybeesik a hüvelyk beosztással.
-
válasz
Reggie0 #19770 üzenetére
Nem, de a 36V-os akkupackból nem lehet annyi Ampert kiszedni, ami kell ahhoz, h ne 13-al, meg 17-el vánszorogjon felfelé az emelkedön a roller.
Ha nincs teletöltve a 36V-os akkupack, akkor halott ügy emelkedőre menni vele, míg egy 48V-os akksi még ha félig van, is használhatóbb.
Nyilván sarkitottam most ez utóbbi mondatban, de ettöl még a pálcikarollerek nem lesznek az emelkedők bajnokai. :/ -
akerbis
aktív tag
válasz
Reggie0 #19781 üzenetére
Igazából nem jöhet szóba bicikli, vagy motor, autó ugye a hozzányúlka meg az adott anyagi keret miatt. Szerintem most egy bármilyen Xiaomival átvészelek 1 hónapot, aztán veszek komolyabbat ha nem válik be... Talpalás van 9-10 órában naponta ezért nem esik jól gyalog menni, szinte nincsenek is itt gyalogosok.
-
ρσгτσ
addikt
válasz
Reggie0 #19728 üzenetére
Akkor, ha tényleg nagyon gyorsan villog. Olyat viszont baromi ritkán látok. Az igazság pedig az, hogy osztott figyelmet igénylő helyzetekben könnyen lehet, hogy pont akkor néz oda az autós, amikor éppen nem villan. Egy rollert/bringát meg mondjuk este sokkal nehezebb észrevenni.
Pl. ha keresztezi az utadat a bringa út. Vagy jobb oldalon melletted halad úgy, hogy van lehetőség a jobbra kanyarodásra. Ilyenkor ugye visszapillantóból nézed "kicsiben".
Meg most már van jópár olyan út is, ahol balra tudsz kanyarodni autóval, de vannak szemből egyenesen haladó autók, mellettük pedig a bringa sáv.
Szóval rendkívül fontos lenne az, hogy jól észrevehető legyen a rolleres/bringás este is. Legyen normális lámpa, és ha lehet dobjon fel egy láthatósági mellényt, ha közúton is megy.
-
DigitXT
félisten
válasz
Reggie0 #19658 üzenetére
Konkrétan azt írják, hogy nem veszi el a gázt fékezéskor, illetve a csukó
mechanika nem elég biztonságos. Előbbi vmi firmware hiba lehet, utóbbi
viszont olyan, amilyen már tervezés óta, akár más rollereket is érinthet...Belepörgettem egy teszt videóba (mások is ezt tették), úgy néz ki, hogy
tényleg elég ha arra a kiálló pöcökre rálépsz, és már nyeklik is össze.
(Kicsit hasonlít a Kugoo S1-ére, de ott kisebb pöcök volt, és kifejezetten
erőlködni kellett még a kormánnyal is, hogy kiugorjon a zárszerkezet.)
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung S23 Ultra 8/256GB Jótállás: 2027.02.16.-ig
- Telefon felvásárlás!! iPhone X/iPhone Xs/iPhone XR/iPhone Xs Max
- LG UltraGear Gaming Monitorok -30%
- Telefon felvásárlás!! Honor Magic6 Lite, Honor Magic6 Pro, Honor Magic7 Lite, Honor Magic7 Pro
- Azonnali készpénzes nVidia RTX 2000 sorozat videokártya felvásárlás személyesen / csomagküldéssel