Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [kraftxld:] Diáklaptop - Dell Latitude 3140 - Királyunk ajándéka
- [Re:] [sh4d0w:] Windows Recall
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] Android másképp: Lineage OS és társai
- [Re:] [Mr Dini:] Mindent a StreamSharkról!
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [Sub-ZeRo:] Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
- Utoljára frissítve: 2023-12-13 06:49:52
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/own/prohardver.gif)
LOGOUT.hu
Hozzászólások
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/own/toomy.gif)
Toomy
senior tag
Jól látom hogy az egy MICHELIN 2.0 -ás terepgumi? Csak mert pont ugyanez a mintájú volt az én mountimon is amit lecseréltem egy 1.75-ös terepgumira, mert legtöbbet aszfalton megyek a mountival is. Csak a hó miatt kell a terepminta, mert ha elkezd esni nem okoz az sem akadályt.
A dagonyázás nekem nem igazán jön be, inkább a hóban való csapatás.
(#40092) rétisün - Igen az is poénos volt, de Neked jó is hogy rajta volt a hazautad miatt.
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/del.png)
#90933760
törölt tag
Michelin, de a méreteit nem tudom csak azt hogy nagyobb a normálisnál. Régi már, nagyon be van töredezve, de megy és érdekes hogy alig kopik. Elől egy normál méretű noname fos, az szinte teljesen lekopott már. És nem megyek sokat, napi 4-5 Km. Kicsit van lapultatva a jobb tapadásért, ennyi. De hogy ilyen gyorsan kopjon az valami vicc, pár hónap. Csak nem akarok rá venni mást, mert annyit nem ér az egész, mint két olcsó gumi. De egy 30 ezres bicót már sajnálnék ilyenre használni.
[ Szerkesztve ]
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/own/retisun.gif)
rétisün
veterán
igen, és ma délelőtt is remekül tette a dolgát, mert akkora köd/pára volt, hogy olyan vizes volt az aszfalt, mintha esőben mentem volna
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/own/toomy.gif)
Toomy
senior tag
Jaja, az én 40-es körömön is ugyanez volt a szitu.
(#40102) Baltoafarkas - Megtalálod ráírva a méretet. Az a gumi minimum 10 éves lehet. Akkor még volt anyag a gumikban is. Amit most rátettem PANARACER SPEEDBALSTER gumit kb. 300 km-t mentem vele, de látványos a kopás rajta Igaz ez volt a legolcsóbb. De pont azért is szeretném ha már esne egy kicsit a hó, mert amiatt vettem rá bordás gumit.
[ Szerkesztve ]
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/raven.gif)
eddie1978
aktív tag
Mostanában agyváltós gépeket nézegetek. Lehet megőrültem? Városba, kirándulgatni. Mellette maradna a két Cannondale (országút, egysebire faragott országúti). Ti mit gondoltok?
Tájékozódás közben találtam: NuVinci
Érdekes elgondolás. Jópofa dolog lehet a fokozatmentes váltás.
(#40106) ---Lasali--- válasza eddie1978 (#40105) üzenetére
- Privát
- 2012-12-16 23:24:49
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/m11.gif)
---Lasali---
Közösségépítő
Vegyél egy ilyet Rohloff SPEEDHUB
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/own/narancs.gif)
Narancs
őstag
Agyváltó akkor kell szerintem, ha valaki nem tudja használni a hagyományost. Pl csajomnak hiába magyaráztam, hogy váltás közben ne terhelje a pedált "tudod szívem, mint az autónál, kuplungolni kell", meg hogy gondolkodjon kicsit előre, és ne az emelkedőn kezdjen visszaváltani, hanem már előtte, ezekből semmit nem volt képes megcsinálni. Ilyen embernek agyváltós bringa való. Másik érv mellette az extra tartósság és gondozás mentesség, illetve a valóban jobb váltási érzet. Hátránya a plusz súly, magas ár, nagyobb energiaveszteség.
Beauty is pain
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/own/amargo.gif)
amargo
addikt
Most eltekintek attól, hogy a mondatod második felével meghazudtolod az elsőt..
nagyobb energiaveszteség
Ez alatt mit értesz?
“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/own/narancs.gif)
Narancs
őstag
Már melyik mondatoméval? Több is van
Energiaveszteség alatt azt értem, hogy ha x erővel tekered a pedált, akkor annak az erőnek hányad részét képes átvinni a kerékre a váltórendszer. Az agyváltó kevésbé hatékony, ha jól emlékszem jóval kevésbé, tehát ha vesszük a legideálisabb körülményeket agyváltó esetében, és feltételezzük a legkevésbé ideálisakat a hagyományos váltónál, az utóbbi még akkor is kevesebbet "veszteget" a te energiádból, mint az agy. Erről még évekkel ezelőtt olvastam egy cikket, ahol volt táblázat és pontos mérések, de most kizárt, hogy kiguglizzam
Beauty is pain
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/own/amargo.gif)
amargo
addikt
Agyváltó vs váltó:
[link]
[ Szerkesztve ]
“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/own/ludsimon.gif)
ludsimon
veterán
Figyelem! A következő jelenetek egyes személyeknek megrázó lehet!
Biztos hallottatok róla, hogy egy profi MTB-ost sodort el egy autós hátulról és ennek következtében a betonfalnak csapódott és szörnyethalt. Esélye nem volt túlélni. Ezért kerülöm én is az ilyen betonoszlopos, vagy szalagkorlátos részeket, bár van ahol nem lehet, tudom... [link]
Nyugodjék békében!
[ Szerkesztve ]
undefined
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/raven.gif)
eddie1978
aktív tag
A másik versenyző egy S-Presso GT. Még nem tudom mi lesz.
Rohloff szerint a sajátja ugyanolyan hatékony mint a láncváltósok. Utánaolvasva azért mégsem. A NuVinci is hallgat ebben a kérdésben.
Még olvasgatok a témában.
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/own/rii.gif)
rii
nagyúr
ijjjhhh )))))-. hát ez szörnyű )))-.
munkatársam múltkor itt látta h egy jobbra bekanyarodó teherautó elütött egy kerékpárost
[ Szerkesztve ]
piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg
(#40114) ---Lasali--- válasza ludsimon (#40111) üzenetére
- Privát
- 2012-12-17 10:38:03
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/m11.gif)
---Lasali---
Közösségépítő
Ezek a hátulról elcsapások ezek nagyon rosszak. Edzőmet ütötték el annó így, árokba esett bele, ami sima füves volt, és a kocsi se jött olyan gyorsan. Sisakja rommá törött, acél colnagó váz hátsó háromszöge kihajlott oldalra, ő meg eszméletét vesztve kórházba került, de végül szerencsére megúszta egy agyrázkódással.
eddie1978
Most ez miatt ne tántorodj el az agyváltótól, hogy valamelyest kisebb a hatékonysága... huszadrangú dolog..
Rohloff agyváltóját komoly bringások is használják, nagy megelégedéssel. Gyakorlatilag olajat kell benne cserélgetni és ennyi. Teszi a dolgát.
[ Szerkesztve ]
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/laughing.gif)
zoli03
őstag
Haverom pár hónapja vett Nexus 8-at. Én nem igazán érzem, hogy nehéz lenne tekerni. Ellenben váltani igen jó vele, főleg amikor kereszteződésben állva szépen visszapakolom, hogy könnyen tudjak indulni. Azért a láncváltós se olyan hatékony, amikor keresztben fut a lánc, a hátsó váltó rugója is állandóan feszíti meg össze-vissza kanyarog a váltógörgőkön.
Én pl városba semmiképp se vennék hagyományos váltósat. Vagy egysebességeset, vagy agyváltósat, ha sok a domb. Alig kell karbantartani, meg sokkal olcsóbb (1500 Ft egy normális lánc, a fogaskerék meg még ennél is sokkal olcsóbb).
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/own/hoffman.gif)
hoffman_
nagyúr
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/own/cathfaern.gif)
Cathfaern
nagyúr
Ugyebár itt az a baj, hogy szakirodalom az esetek jó részében "labortisztaságot" feltételez. Szóval ha fogsz egy agyváltós meg egy láncváltós új biciklit (rendesen beolajozva, stb), mész vele mondjuk 10km-t száraz időben, tiszta betonúton, akkor igaz lesz, hogy az agyváltós hatákonysága rosszabb.
De nézzünk meg egy biciklit, ami melóbajárós lévén nincsen mondjuk minden használat után végigtörölve, meg pár használat után olajozva, és kapja az esőt/sarat/havat (sót), plusz már fut fél éve. Szerintem így már más eredmény jönne ki...
Laborszintű mérésekből egy érdekesség: valójában a jelenleg használt hajtásrendszer akkor a leghatékonyabb, ha nincsen olajozva, bármilyen kenőanyag a láncon csak ront a hatékonyságon. Persze mindez csak addig igaz, amíg bármilyen szennyeződés (értsd: akár por) rá nem kerül a láncra.
[ Szerkesztve ]
(#40118) Doki-HUN1978 válasza Cathfaern (#40117) üzenetére
- Privát
- 2012-12-17 12:41:42
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/m01.gif)
Doki-HUN1978
senior tag
Az utolsó gondolatoddal vitatkoznék,mivel a lánc nem csak a portól és egyéb szennyeződésektől kopik, hanem a láncszemek egymáson való elfordulásából erdő súrlódástól is.
Vagyis gyakorlatilag csak attól, a por csak meggyorsítja a kopás folyamatát.
[ Szerkesztve ]
"A szórakozottság a zsenik erénye"
(#40119) Cathfaern válasza Doki-HUN1978 (#40118) üzenetére
- Privát
- 2012-12-17 13:02:14
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/own/cathfaern.gif)
Cathfaern
nagyúr
Persze ez igaz, de alapvetően hatásfokról volt szó. Persze hosszabb távú használat esetén ugyancsak a kenéssel lesz jobb a hatásfok.
De labortiszta környezetben, teljesen új lánc és új hajtás esetén kenés nélkül jobb a hatásfok. Persze nyilván ki az aki így használja, senki, valóságtól teljesen elrugaszkodott dolog. De amikor az ember képébe tolnak egy 98%-ot, akkor az általában ilyen körülmények között kerül kimérésre. Épp ezt akartam demonstrálni, hogy az ilyen adatokkal nagyon vigyázni kell, mert sokszor a valós környezet miatt teljesen más arányok jönnek ki.
(#40120) Hasaggymeg válasza Cathfaern (#40117) üzenetére
- Privát
- 2012-12-17 13:04:37
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/own/hasaggymeg.gif)
Hasaggymeg
veterán
Nem véletlenül nem hódít annyira.Biztosan megvannak a hátrányai,majd ha nem akkor leváltja a hagyományost.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
(#40121) Doki-HUN1978 válasza Cathfaern (#40119) üzenetére
- Privát
- 2012-12-17 13:09:31
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/m01.gif)
Doki-HUN1978
senior tag
Adott felületen nagyobb súrlódás mellett, hogy lehet jobb a hatásfok?
(Mivel a kenés hiánya miatt nagyobb ugye a súrlódás)
"A szórakozottság a zsenik erénye"
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/own/rii.gif)
rii
nagyúr
tegnap este 10kor itt mentem át
istenkirálycsászárság volt
kibeba nagy köd, sötétség
hatalmas csupasz fák, görönygyös ágai kornyadoztak élettelenül az ég felé
such as Dagobah system .-)
nagyon félelmetes volt
még jó hogy nem előtte néztem meg az alient
[ Szerkesztve ]
piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg
(#40123) Hasaggymeg válasza rii (#40122) üzenetére
- Privát
- 2012-12-17 13:15:08
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/own/hasaggymeg.gif)
Hasaggymeg
veterán
A félelem diktálta a tempót?
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
(#40124) ---Lasali--- válasza Cathfaern (#40119) üzenetére
- Privát
- 2012-12-17 13:28:06
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/m11.gif)
---Lasali---
Közösségépítő
Szerintem ez a teszt is bele esett valami hibába, így kaphatták ezt a száraz lánc a leghatékonyabb mérést..
Gyakorlati példát tudok felhozni.. Én fém tisztára ki szoktam mosni a láncaimat, és volt hogy a váltó beállítás idejére még nem kentem meg a láncot, de aztán végül mindig megkenem és úgy fojtatom, mert kézzel érezhetően nehezebben forog a lánc.
Viszont másfelől látok a tesztben realitást is, mert:
Mikor versenyeztem és csomót ültem a bringán, és éreztem minden apró változást. Akkor történt hogy a TF2 es teflon lánckenő helyett kipróbáltam egy castrol motor lánc kenő spray -t, ami iszonyú sűrű ragadós bevonatot képez a láncot, úgy kell elképzelni hogy ha le akarod törölni a láncot, nem tudod, mert rátapad a rongy.. Nah és ezzel a kenéssel érezhetően nehezebben futott a lánc.
Viszont a TF2 es kenéssel meg megint az első állításomat tudom alá támasztani, mert a tf2 vel megkent lánc (nem az olyan amire 2 liter rá van borítva belőle) elég hamar elveszti a kenését.. és kb száraz futáskoz kezd el hasonlítani a dolog.. nah pl azt is nehezebb volt tekerni szerintem.
Nekem eddig a berner zsírspray el befújt lánc tűnik a leghatékonyabbnak..
(#40125) Hasaggymeg válasza ---Lasali--- (#40124) üzenetére
- Privát
- 2012-12-17 13:40:47
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/own/hasaggymeg.gif)
Hasaggymeg
veterán
Linkelj egy képet arról a csodazsírról.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
(#40126) Doki-HUN1978 válasza Hasaggymeg (#40125) üzenetére
- Privát
- 2012-12-17 13:42:24
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/m01.gif)
Doki-HUN1978
senior tag
Gondolom erre gondol Lasali fórumtárs?!
"A szórakozottság a zsenik erénye"
(#40127) Hasaggymeg válasza Doki-HUN1978 (#40126) üzenetére
- Privát
- 2012-12-17 13:49:45
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/own/hasaggymeg.gif)
Hasaggymeg
veterán
Megvárom a megerősítést.Amúgy ismered?Könnyű letörölni ha újrakenésről van szó,vagy muszáj levenni a láncot a takarításhoz?Inkább többször kenem TF2 -vel,minthogy leszedegessem és vegyszerbe áztassam utána.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
(#40128) Doki-HUN1978 válasza Hasaggymeg (#40127) üzenetére
- Privát
- 2012-12-17 13:53:06
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/m01.gif)
Doki-HUN1978
senior tag
Én személy szerint zsír sprayt még nem használtam lánc kenéséhez,de elég viszkózus anyag.
(nekem würth-ös van otthon, lehet kipróbálom majd. Nem jutott még eszembe, de lehet jó)
Ha alaposan meg szeretnéd tisztítani, akkor a legjobb levenni, de a helyén brigéciol+ ecsettel is adhatsz neki.
[ Szerkesztve ]
"A szórakozottság a zsenik erénye"
(#40129) rii válasza Hasaggymeg (#40123) üzenetére
- Privát
- 2012-12-17 14:09:20
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/own/rii.gif)
rii
nagyúr
az elején féltem csak .-) mikor enyhén tudatmódosított állapotban a csúszós, talajemtni fagyos, vizes betonon zanzásztam lefele itt és az itt található út közepére kitett "demnszky"-oszlopot csak sejteni lehetett h hol van a köd miatt meg ugye ott szotkak kutyát sétátatni ó, roboval robogni ... .-)
[ Szerkesztve ]
piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg
(#40130) ---Lasali--- válasza Hasaggymeg (#40127) üzenetére
- Privát
- 2012-12-17 14:11:04
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/m11.gif)
---Lasali---
Közösségépítő
Ez az
Olcsó, fél liter van benne, jól adagolható csaponként is akár. Létezik belőle környezet védő lebomló verzió is. (PTFE és Bio felirat van rajta, ebbe van egy golyó is, sárgább zsír van benne, gondolom ez ásványi, a másik meg szintetikus) Én szeretem, beszivárog a láncba, aztán megköt, és ken, a láncról meg le lehet törölni a fölösleget.
Én úgy szoktam újra kenni, hogy ha még nem nagyon retkes, akkor csak törölközőt oda fogok a lánchoz, aztán állványon jól meghajtom visszafele a hajtóművet. Ha már retkesebb, és így nem hatásos a törlés, akkor előtte le szoktam fújni petroleumos spray el, vagy fegyvertísztítóval, wd40 el, akármivel, ami akad és nagyon híg. Féktisztítót, brigéciolt, egyéb zsírtalanítót nem szabad használni kenés előtti tisztításra, csak ha teljesen ki mosod, és újrakened, mert teljesen nem tudod vele megtisztítani, benne marad a zsír, viszont a féktisztító pl beleszivárog, tönkre teszi a zsírt, szóval adsz egy pofont a szarnak. Szóval kenés előtt alacsony viszkozitású kenő spray el ha befújod, az meglazítja, és akkor szépen le lehet törölni.
De egyébként használható több helyen is, váltókat ha kimosod, akkor a forgás pontokat újra kenni, váltó mechanikát is ha pl kimosod, azt is újra lehet kenni, beszivárog oda ahova a zsírt nem tudod bejuttatni stb...
Hasonló felépítésű amúgy a motorex spray is, vagy pl a Motul Repsol lánc kenője, csak azok 3-4 szer ennyibe kerülnek, és annyival nem jobbak.
[ Szerkesztve ]
(#40131) Hasaggymeg válasza ---Lasali--- (#40130) üzenetére
- Privát
- 2012-12-17 14:27:52
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/own/hasaggymeg.gif)
Hasaggymeg
veterán
Maradok a TF 2-nél,gyűlölöm ha "láncos" lesz a lábam/nadrágom,inkább kenem 100km.ént.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
(#40132) Cathfaern válasza Doki-HUN1978 (#40121) üzenetére
- Privát
- 2012-12-17 15:21:53
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/own/cathfaern.gif)
Cathfaern
nagyúr
Itt a cikk (mondjuk nekem rémlik egy részletesebb verzió, amiben több volt a konkrét szám, de azt most nem találom).
Egyébként szerintem az lehet az oka, hogy a "fog-alapú" erőátadás miatt a lánc valójában nem súrlódik, illetve egész pontosan a lánc - hajtás közti súrlódás az erőátadás szempontjából elhanyagolható (nem csökkenti az átadott erőt, főleg ha elég feszes a lánc). Egyedül a lánc belső súrlódása számít, de azon meg túl sokat nem oszt-szoroz a külső kenés.
Ezzel szemben a külső kenés viszkozitása miatt a lánc nehezebben mozog, és emiatt nehezebb tekerni.
Persze mégegyszer mondom ez totálisan elméleti fejtegetés, valós használat közben nem kérdés, hogy kell kenés
(#40133) Teasüti válasza Hasaggymeg (#40120) üzenetére
- Privát
- 2012-12-17 15:37:29
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/m28.gif)
Teasüti
nagyúr
Elsősorban az ára miatt nem hódít.
Nézegettem a Rohloff agyváltókat, csak úgy 150 lepedőt kéne asztalra vágni érte (nem mai infó).
A hétköznapi néhány sebességes ócskavasakat inkább hagyjuk. Azokat szóra sem méltatom.
Bár lehet csak én használok 8-10 fokozatot városban.
MÁS:
Cesar van Rongen féle hóláncot hol lehet beszerezni???
Jobb vételnek tűnik, mint egy pár terepgumi.
(#40134) Hasaggymeg válasza Cathfaern (#40132) üzenetére
- Privát
- 2012-12-17 15:38:32
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/own/hasaggymeg.gif)
Hasaggymeg
veterán
A 2 váltógörgő légellenállásával számoltál?!
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
(#40135) Teasüti válasza Hasaggymeg (#40134) üzenetére
- Privát
- 2012-12-17 16:26:04
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/m28.gif)
Teasüti
nagyúr
És hány száz km/h-nál jön ki szignifikáns hátrány?
Kicsit idevág a Bugatti Veyron esete, ahol majdnem megoldhatatlan problémát jelentett a visszapillantó tükör okozta légellenállás és irdatlan nagy kapacitások révén végül megoldották a problémát, ami veszélyeztette az egész autó tervét. Pedig a jármű arculatának egy elég parányi része csak a két tükör. Na most a váltókanál a görgőkkel még ennél az aránynál is kisebb és a menetsebesség is töredéke a Veyron-énak. Mondhatnám úgy is, ki nem szarja le?!
Vagy kicsit kulturáltabban megfogalmazva: a mérnöki gyakorlatban elhanyagolható tényező.
Nem mintha a labor körülményeknek sok köze lenne a mérnöki gyakorlathoz.
[ Szerkesztve ]
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/own/hoffman.gif)
hoffman_
nagyúr
Ott a gumi is(meg gondolom még egy rakat más "apróság") ilyen kacifántos történet volt, speckó keveréket kellett terveztetni, hogy bírja 400 fölött X ideig
[ Szerkesztve ]
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/m28.gif)
Teasüti
nagyúr
Te is láttad a gyártás dokumentum filmjét?
Az a kocsi olyan, mint egy űrhajó.
(#40138) Baltoafarkas
Nem kapok szikrát, te ebbe képes voltál belemenni?
[ Szerkesztve ]
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/del.png)
#90933760
törölt tag
Eltömődött az első kerék és megakadt pár métert még csúszott, de csak nem akart újra pörögni, kénytelen voltam megállni kipucolni.
Lőttem egy fotográfiát, hogy el lehessen képzelni az útviszonyt. [link]
Kegyetlenül el lehet fáradni, ez valami gyilkos.
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/own/hoffman.gif)
hoffman_
nagyúr
Nem, azt nem, csak autós irodalmat olvastam évekig, és hát, elég sokszor köszönt vissza Zseniális munka, az már biztos
Mondjuk bringás fronton is tudok ám olyanokat nézni egy-egy fejlesztésnél, hogy hűűű.
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/m28.gif)
Teasüti
nagyúr
Ne is mondd, nem merek bikemag-ot olvasni, mert megfájdul a szívem egy-egy új és innovatív gépnél.
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/own/hoffman.gif)
hoffman_
nagyúr
Én a revomaggal együtt lájkoltam fészbukon, így heti szinten tolja az arcomba a nyalánkságokat vagy ez, vagy az...
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
(#40142) Cathfaern válasza Hasaggymeg (#40134) üzenetére
- Privát
- 2012-12-17 17:24:33
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/own/cathfaern.gif)
Cathfaern
nagyúr
Azzal nem, főleg mivel a láb nagy részt lefogja a menetszelet Ellenben maga a váltó rendszer (már csak a plusz görgők miatt is) jelentősen rontja a bicikli hatásfokát
Viszont minél feszesebb a lánc, annál jobb a hatásfok (már csak ezért sem célszerű nagyon hagyni megnyúlni a láncot).
- Privát
- 2012-12-17 17:25:19
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/own/lsebestyen.gif)
lsebestyen
addikt
Üdv, szükségem lenne egy bicós első lámpára, ami normális fénye van, eltudok érte menni pesten, van rá normális gari, és kb. 7000 forint lenne rá! Ötletek? Sürgős lenne, apumnak karácsonyi ajándéknak! Köszi!
(#40144) lorcsi válasza lsebestyen (#40143) üzenetére
- Privát
- 2012-12-17 18:23:21
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/own/lorcsi.gif)
lorcsi
veterán
Ádyka az aprók közt, 3800-ért árul ilyet
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/m28.gif)
Teasüti
nagyúr
Azt a holland hóláncot ti se tudjátok hol lehet beszerezni? Egyáltalán megtalálható a kereskedelmi forgalomban?
Más: létezik olyan hátsó csomagtartó, ami az egy forgáspontos össztelós tescobike-okra szerelhető? Vannak rögzítő szemek a tengely felett, illetve a fékhídon egy furat, ami gondolom éppen ezt a célt szolgálhatja. Szóval létezik olyan csomagtartó, ami az ilyen alacsony rögzítési pontokhoz lett tervezve?
Van vkinek tapasztalata a csomagtartók teherbírásával? Ha a névleges terhelhetőség 10 kg, akkor ez mit jelent pontosan? Mennyi biztonsági tényező lehet ebben? Tehát 10 kg súllyal úgy haladjak, mint a hímes tojással, vagy gond nélkül elvisel mondjuk egy néhány padkázást, föl a járdára, le a járdáról manővert?
Mit gondoltok a linkelt bicikli elbírná ezt a terhelést egy nyeregcsőre rögzíthető csomaggal és a szerény 70-75 kilómmal? Mert jó eséllyel nem fogok találni ilyen speciális tartót, mint amit oda skicceltem a képre. Hacsak nem magam alakítok át egyet...
Amúgy lehet kéne vennem hosszabb nyeregcsövet is, mert a mostani kb csak 40 mm-re ül bele a vázba. Félek erre nem lenne ajánlatos ráakasztani még egy csomagot is. Vagy kérdéses, hogy egyáltalán a nyeregvázcső elbírná-e ezt a nyomatékot.
[ Szerkesztve ]
(#40146) superecneB válasza Teasüti (#40145) üzenetére
- Privát
- 2012-12-17 20:57:42
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/own/superecneb.gif)
superecneB
őstag
Szerintem bőven elbír többet is. Láttam én már régi 28-ason cigány gyereket fuvarozni a kis 60kg-s "tesvírét"... Nekem van itthon egy ilyesmi csomagtartóm aluból mint amit odaskicceltél, ha adsz ötletet mivel tudom leterhelni mennyit bír megcsinálhatom. Én 71kg vagyok, annó ültem már rá, hogy mennyire strapabíró, de nem nyekkent meg. Persze ekkor egy helyben állt a kerékpár az előszobában, csak leteszteltem jól raktam -e fel
[ Szerkesztve ]
(#40147) Teasüti válasza superecneB (#40146) üzenetére
- Privát
- 2012-12-17 21:13:41
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/m28.gif)
Teasüti
nagyúr
Bevásárláshoz kellene, piac körre is vinném, szóval akár a zsák krumpli is befigyelhet.
De alapvetően egy totál megrakott oldaltáskával kalkulálok, amik átlag 25 literesek, ami barátok közt ~25 kg.
Na az érdekelne, h ha így megrakodva próbálok "dinamikusan" közlekedni (járdára fel, járdáról le, kátyú, stb.), akkor leszakad, törik, stb? Mondjuk persze nem ugratok le egy zsák krumplival. De a lassan lehuppanok a szegélyről történet vajon ártalmas-e? Ugye a pillanatnyi terhelés akár egy nagyságrenddel is nagyobb lehet rugózatlan tömegeknél. Mondjuk felfüggesztett tömegnél is, csak ott nincs kiugró feszültségcsúcs.
A nyeregcsöves változat meg amolyan tartalék megoldás, ha kivitelezhetetlen a rendes csomagtartó.
Ami előnyösebb lenne a felfüggesztés miatt, csak szerintem túl is terhelném vele a rugóstagot.
Látom a legtöbb tartóhoz külön kell gondoskodni ilyen kengyelről, de csak ezt az egy méretet látom. Szerintem nekem alsóhangon is a duplája kellene.
Amúgy ez mi és hova való?
Köszönöm!
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/m28.gif)
Teasüti
nagyúr
Tegye fel a kezét aki lát fantáziát biciklire való rögzítőfékben!
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/own/rii.gif)
rii
nagyúr
szerintem jobb lenne egy acélvázas libakergető ... mert az olyan össztelós bike.ok nem tudom elbírják-e a hátsó tengelyen keletkező hatalmas erőket... (merhát túl sok minden van rajtuk azért az árért, tehát nem mindenből jók .. inkább sokminden van rajtuk ...) pld ha óvatosan is, de fel akarsz menni a padkára akkor nehogy kiaszakdjon ... szerintem ... vagy egy régi, 97-es évjáratú használt mtb-t venni az ilyen súllyokhoz
én pld a kalahari 590-es után tet utánfutómnál éreztem, hogy (kva nagy súllyal persze) hogy tekereg a váz .-) lassan kellett menni, meg óvatosan .. igaz ... 2 m hosszú meg 1,5 m hossző deszkák voltak .-)
trekkinggel is viszek nagy súllyokat, de érzem h a sima csomagtartó se muzsikál túl jól ...
piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg
(#40150) superecneB válasza Teasüti (#40147) üzenetére
- Privát
- 2012-12-17 21:30:31
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/own/superecneb.gif)
superecneB
őstag
Nekem pontosan ilyen van itthon. Alapból nincs felszerelve a bringámra, csak ha esetleg túrázni megyünk akkor kerül fel. (Ilyen még ezzel a csomagtartóval nem történt )
Ha lesz egy kis időm felrakom, és megyek vele egy kört neked. Én egyébként megbántam, hogy nem nyeregcsőre erősíthetőt vettem. Bátyámnak az van, egy Zefal, és arra csak 10kg van írva, de sokkal masszívabbnak tűnik mint egy ilyen konstrukció. Ilyen legalábbis ilyesmire emlékszem, de az biztos, hogy nem gyorszáras a rögzítése hanem 4db belső kulcsnyílású csavar fogja. Szerintem lazán elbír egy fullra rakott 3 rekeszes túratáskát. Barátnőmnek sima acél pálcás csomagtartója van, mikor Balaton körre ment 2 éve szerintem több cuccal mint egy férfi (súlyban is) simán bírta az egy hetes kis túrázást.
Másik:
SMP kérdés nyitva, de végül is mindegy
EZ esetleg jobb vétel mintha Ádykától rendelnék egy ilyen 3800as 3W os Cree Q5 ledes csodát?
Melyik rögzítő a legjobb az ilyen lámpás megoldásokhoz?
Esetleg érdemes lenne egy ilyet rendelni hozzá?
És végül: Ez milyen sárvédő?
Téma tudnivalók
● Olvasnivaló az
1. hozzászólásban.
● 2013.04.01-től fokozottan ellenőrzik a rendőrök a kerékpárosokat!
● Bringás jókívánságok:
- Ésszel!
- Széles utat, gumifákat!
- Örökös hátszelet!
Itt a jó idő (és a magas UV sugárzás), úgyhogy hosszú túrák előtt kenjétek be magatokat naptejjel!
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- Inakustik Mikado Audió, hangszoró kábel 40m hosszú tekercs 2x0,75mm
- Inakustik Premium HiFi Audió kábelek FÉLÁRON - RCA, Mono Sub, Y Sub
- Sony PlayStation 5 (PS5) Slim Játékkonzol tartozékokkal
- Inakustik CAT6 Ethernet, LAN, UTP hálozati kábel - Prémium minőség
- Garanciális ASUS TUF Gaming X670E-PLUS + AMD Ryzen 7 7800X3D