Hirdetés

2024. április 16., kedd

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Egyéb  »  Kerékpárosok, bringások ide! - Archívum V. (téma lezárva)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 06:49:52

LOGOUT.hu

Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#1) Thrawn


Thrawn
félisten

Kerékpárosok, bringások ide! Archívum I.
Kerékpárosok, bringások ide! Archívum II.
Kerékpárosok, bringások ide! Archívum III.
Kerékpárosok, bringások ide! Archívum IV.

Tartalomjegyzék:

1. Vásárlási segédlet

1.0 Használt vagy új biciklit?
1.1 Stílusok, felhasználási területek
1.2 Vázanyagok
1.3 Kerékpár márkák
1.4 Hajtás
1.5 Külső gumik
1.6 Teleszkópok és rugóstagok
1.7 Fékek
1.8 Boltok, webshopok, apróhirdetési oldalak

2. Karbantartás

2.0.1 A kerékagy
2.0.2 A kormánycsapágy
2.0.3 A hajtómű
2.0.4 Defektjavítás
2.0.5 Fékbeállítás
2.0.6 A váltóbeállítás
2.0.7 Kerékfűzés
2.0.8 Nyeregszerelés
2.0.9 Lánccsere esedékessége
2.1.0 Kenőanyagok (olajok, zsírok)
2.1.1 Apró kiegészítő

3. Egyéb hasznos dolgok

3.0.1 Grammánia
3.0.2 Táplálkozás, tekerés közben és utána
3.0.3 Mit vigyek magammal biciklizéshez?
3.0.4 Defektvédelem
3.0.5 SPD pedál
3.0.6 Nyereg kiválasztása és beállítása
3.0.7 Jogszabályok és KRESZ, avagy büntetések és balesetek elkerülése
3.0.8 Sebesség, pulzus és egyéb mérő eszközök
3.0.9 Zárak
3.1.0 Kerékpár beállítás
3.1.1 Új kerékpárok beállítása
3.1.2 Térképek

A bicikli felépítése:

A kép forrása: holkerekparozzak.hu

1. Vásárlási segédlet:

1.0a Használt vagy új biciklit?

A használt előnye, hogy általában jobb felszereltségű biciklit lehet venni a boltival azonos áron, csak az állapotra kell odafigyelni, alaposnak kell lenni vásárláskor. Állapot ellenőrzéshez leírás egy fórumtárstól: [link]

Újat csak akkor érdemes venni, ha annyira le van akciózva, vagy már alapvetően olyan alacsony az ár, hogy a használt társánál csak minimálisan kerül többe, ugyanazzal a felszereltséggel.

1.0b Min lehet spórolni egy bicikli vásárlásánál?

Nem annyira fontos alkatrészeken spórolunk pl.: belső gumi, kormányrúd, stucni, pedál, nyeregcső stb. Igaz, ezekkel sokat nem tudunk megtakarítani, de pár ezer forintot mégis és a felhasználói élmény nem befolyásolja olyan szinten, mint más alkatrészek.

1.1 Milyen stílusú biciklit vegyek?

Mountain Bike (MTB):
A masszív felépítés, és a vastag, tipikusan 26"-os (ritkán 29"-es) kerekek alkalmassá teszik a terepen való biciklizésre, de hosszú távú országúti közlekedésre ezek a kerékpárok nem optimálisak. Az egyik legelterjedtebb kerékpárfajta.

Országúti (Outi):
A legkönnyebb és leggyorsabb kerékpár. Vékony gumija, a váz és a kormány kiképzése, minimális légellenállása az országúton való gyors haladást teszik lehetővé. A versenybicikli" szón általában ezt a típust értik, bár természetszerűleg nem csak versenyre használják, illetve más biciklitípusokkal is rendeznek versenyeket.

Downhill (DH):
A downhill a hegyikerékpár sport extrém ága, ahol technikás, kövekkel, ugratókkal, letörésekkel tarkított, erősen lejtős terepen kell bringázni. Ennek megfelelően a downhill biciklire az összteleszkópos gépezet, sok helyen megerősített váz, 180 mm-es rugóúttól kezdődik és duplavállas átütőtengelyes első villa (ami erősíti a stresszpontokat a fejcsőnél) a jellemző. Elöl egy lánctányér rockringgel vagy bashguardokkal, láncvezetőkkel, hidraulikus 4-6 dugattyús fékek 203-as tárcsákkal. Bár a súly kordában tartása a DH gépeknél is nagyon fontos, hiszen a DH versenyeken gyakran tizedmásodpercek döntenek, a nehéz terep miatt ezek a speciális kerékpárok akár 18-24 kg-osak is lehetnek. Komfort- vagy városi tekerésre, vagy egy meredek hegyre felmenni alkalmatlanok.

Továbbá egy fórumtársunk hasznos írása ebben a kategóriában: [link]

Cross country (XC vagy CC):
Az angol cross country kifejezésből származó rövidítéssel az elsősorban hegyikerékpár versenyzésre szánt gépeket jelölik. Az XC kerékpároknál a kényelemmel szemben elsődleges szempont aminél kisebb tömeg, a meghajtás hatékonysága és a gyors mászást lehetővé tevő versenygeometria. Leggyakrabban első teleszkóppal használják, tipikusan 80-100 mm rugóúttal, de előfordul merevvillás és összteleszkópos kiépítésben is.

Enduro/All Mountain (AM):
A hegyikerékpár egyik változata, amely átmenetet képez az MTB és a könnyű freeride gépek között. A durvább körülményeket és biciklizési stílust is elviselő kialakításból következően valamivel nehezebbek, mint a tipikus MTB bringák, de a technikás és gyors ereszkedés mellett egy-egy könnyebb ösvény is megmászható velük. Gyakori az összteleszkópos kivitel, jellemzően 140-180 mm rugóúttal.

Trekking:
Túrakerékpár. A terep és az utcai gépek között helyezkedik el. 28"-os kerékátmérője az aszfalton vagy közepes nehézségű terepen (erdei ösvény, földút) állja meg a helyét. Kényelmes és könnyű, így hosszú távú kirándulásokra igen alkalmas. Rendszerint csomagtartóval, sárvédővel szerelik gyárilag.

További stílusok: [link]

1.2a Milyen vázméret a nekem való?

A vázméret a vázon a felső cső hosszát jelenti, ez a táblázat foglalja össze az ajánlott méreteket:

Ezek az adatok tájékoz tatú jellegűek. Vétel előtt mindennéképp érdemes kipróbálni.

1.2b Vázanyagok és tulajdonságaik:

röviden: [link]

részletesebben: Link

1.3 Milyen márkákat érdemes nézegetni?

Kona, Haibike, Corratec, Simplon, KTM, Merida, Cube, Kellys, Hauser, Giant, Specialized, Cannondale, Caprine, Schwinn-Csepel , Decathlon stb.

1.4 Milyen hajtás felszereltség való nekem?

1.4a Shimano felszereltségek összefoglaló táblázata:

1.4b Sram felszereltségek összehasonlítása:

(Kéne egy ilyen, vagy hasonló Sramból is.)

1.5 Milyen gumit vegyek?

Terep 0% Aszfalt 100%

pl. CST C1384 Traveller City Classic

Minél vékonyabb és simább felületű külsőt érdemes nézni az alacsony gördülési ellenállás miatt. Aszfatlon gyorsabb a haladás, de terepen minimális tapadást nyújtana.

Terep 20% Aszfalt 80%

Még mindig vékony de már bordázott, kissé érdes felület miatt aszfalton jól gördül, de földúton sem jön zavarba a külső:

pl. Schwalbe Road Cruiser

Terep 50% Aszfalt 50%

All-Terrarian, avagy minden terepre való külső lesz megfelelő. Mélyebb barázdák, de még mindig vékony futófelület.

pl. Schwalbe Land Cruiser:

Terep 80% Aszfalt 20%

Erősen bordázott, de még határozott futófelülettel rendelkező külső.

pl. CST C1391 Traction

Terep 100% Aszfalt 0%

Minél szélesebb és nagyobb fogakkal rendelkező külső az ideális, gördülési ellenállása magas, ezért aszfaltra nem optimális, de terepen harapja a talajt.

pl. Specialized Clutch SX

1.6 Milyen teleszkópot és rugós tagot vegyek?

Elsősorban a Fox és a Rock Shox termékei ajánlhatók teleszkópokból és rugós tagokból, mivel ezek elsősorban a minőségibb, használhatóbb (és ezért drágább) termékek piacán képviseltetik magukat, de az alsóbb kategóriás Rock Shox termékek is használható minőségűek. A Marzocchi és Manitou termékekből ugyancsak ki lehet fogni jó darabokat, de a kevésbé jó szervizhálózat és alkatrészellátás miatt annyira nem tekinthetők jó vételnek. A piac folyamatosan változik, most már a Suntour is készít jó teleszkópokat, valamint az X-fusion is feltörekvőben van, de régebbi modellek nem tekinthetők túlságosan minőséginek. Érdemes lapozgatni a revomag és bikemag teszteket vásárlás előtt, tájékozódásnak nagyszerűek, és naprakész információt szolgáltatnak, ami egy első hozzászólás képességein túlmutat.

A használható teleszkópok körülbelül húsz-harmincezer forintnál kezdődnek, körülbelül a Rock Shox Dart szintjén, aztán minőségi ugrás a Rock Shox Tora, ami már elég jól mozog, erős, de nehéz. Kicsit drágábban (negyven-ötvenezerért beszerezhető apróhirdető oldalakon) a Rock Shox Recon ami arany középút. Sajnos a Fox csak magasabb régiókban képviselteti magát. A Recon fölött már versenyzésre is használható teleszkópok vannak, ilyen a Rock Shox Reba, amely 8-12 centiméter rugóúttal rendelkezik, könnyű, merev és személyre szabható, a nagyobb rugóutas gépekbe a Rock Shox Revelation, Fox Talas szerelhető. Utóbbiak 12 centinél nagyobb rugóúttal bírnak, és sok esetben állítható menetközben a rugóútjuk, hogy könnyebb legyen mászni velük. Árban ezek fölött következnek a valóban versenyszintű teleszkópok, amik bőven százezer forint fölött szerezhetők be, ilyen az XC versenyzésre használható Rock Shox SID vagy Fox 32-es család, esetleg az álomkönnyű DT XRC

Pár ajánlott márka: Fox, Rock Shox, Marzocchi, Manitou, SR Suntour, RST

1.7a Milyen márkájú féket vegyek?

Shimano, Formula, Magura, Hayes, Avid

1.7b Tárcsa fék vs V-fék:

V-fék: Olcsó, könnyű, viszont kevésbé adagolható és kisebb fékerő a tárcsához képest, viszont karbantartást nem igényel, ha elkopik a fékbetét, akkor csere és ennyi.

Tárcsaféknek két fő fajtája van:

- Mechanikus: A fékpofával az érintkezőfelület nem a felni, hanem a kerékagyra rögzített féktárcsa, a fékpofákat pedig normál V-fékkarok húzzák bovdenekkel a féktárcsához. Sajnos ezekből sok olyan van, ami inkább csak kinézet miatt kerül a biciklikre, de fékteljesítményben nem hozzák egy jó V-fék teljesítményét. Határozottan ajánlott ezek közül az Avid BB5 és Avid BB7, ezek már megfelelően és megbízhatóan teljesítenek. Továbbá még a Hayes MX-2. Egy munkahengeres, egyszerű, de brutális fékerővel rendelkezik.

- Hidraulikus: Itt egy az olaj nyomásával lehet lehet változtatni a fékerőt. A fékkar meghúzásával az olaj a fékvezetéken keresztül a dugatyúkat kezdi el nyomni a tárcsához. Fő előnye a bowdenes fékekkel szemben, hogy nem nyúlik, mert az olajat nem lehet összenyomni. A karbantartása nehezebb és költséges.

Hidraulikus tárcsafékek összerakása, légtelenítése: Link

A tárcsafék nagy előnye még a V-fékkel szemben, hogy nem befolyásolják a működését a környezeti hatások, mint például eső, sár stb, mint a V-fékek esetében, ami kis nedvesség után is sokat veszít a fékerejéből, és hamar el is kophat esőben. A tárcsafékek azonban hátulütővel is rendelkeznek, ilyen a bonyolultságuk (amit részben nélkülöznek a mechanikus tárcsafékek), a puha fékpofa esőben, nagyon homokos, vizes poros körülmények között hamar elkophat, illetve a tárcsafékek érzékenyek a minél kisebb nyolcassal rendelkező tárcsára.

1.8a Hol találok használt kerékpárokat?

Testbike
Bikemag
Bringapiac
Revomag
Vatera
Express
Jofogas.hu
kerekparpiac
hasznaltbiciklik.hu

1.8b Hasznalt kerékpárok boltból:

crazybiker.hu
retrobringa.hu
rocketbikes.hu - felújított régi gépek

1.8c Pár ajánlott megbízható bolt:

Crazybiker's (Vác)
luongo BP XIII - Raoul Wallenberg u.
wilker - III. ker Komjádi uszoda mellett, Margit hídtól nem messze
hercehurca – Bajnok – BP, Szív utca, Oktogontól nem messze.

1.8d Magyar webshopok

eBike
http://www.homasita.hu/product/22701
http://www.zedbike.hu/

1.8e További budapesti bolt:

http://reciklibicikli.blogspot.hu/
http://www.somakerekpar.hu/hajtomu.html
http://akerekparbolt.hu/
http://www.bike-shop.hu/
http://www.velvartbmx.hu/index.php

1.8f Kerékpárbolt kereső és értékelésük:

[link]

2. Karbantartás:

2.0.1 A kerékagy
2.0.2 A kormánycsapágy
2.0.3 A hajtómű
2.0.4 Defektjavítás
2.0.5 Fékbeállítás
2.0.6 A váltóbeállítás
2.0.7 Kerékfűzés
2.0.8 Nyeregszerelés
2.0.9 Mikor cseréljünk láncot
2.1.0 Milyen olajat/zsírt vegyek link1 link2
2.1.1 Apró kiegészítő

Egyéb hasznos dolog:

3.0.1 "Grammánia" Van e értelme, avagy számít, hogy milyen nehéz a biciklim?

Számít. De a grammok lefaragása inkább a szívet (vagy más szervet) melengetnek, de racionális értelme nincs, ha már grammokról, száz grammokról van szó. Természetesen sokat számít, hogy az ember egy 15 kilós biciklivel mászna fel a hegyre vagy egy 11 kilóssal, azonban a legfontosabb tényező az ember, aki hajtja, irányítja a gépet. Általánosan elmondható, hogy körülbelül középszintű (Shimano Deore, Sram X7) felszereltségtől kezdve már rendkívül jól használható bicikli építhető, ahol már nem a bicikli lesz a korlátozó tényező, hanem inkább az ember. Középszint fölött viszont nagyon drágán mérik a plusz teljesítményt és kisebb tömeget, így érdemes alaposan meggondolni, hogy mire adjuk ki a pénzt, mert könnyen meglehet, hogy több élménnyel fog szolgálni egy több napos kirándulás, mint egy új hiperkönnyű hátsó váltó vagy teleszkóp

3.0.2a Étkezés: Mit együnk és hogyan?

Maratonozás: hogyan táplálkozzunk?

1. rész, 2. rész, 3. rész

3.0.3 Mit vigyek magammal biciklizéshez?

Szerszámokból célszerű imbuszkulcsokat venni, lehetőleg azokat a méreteket, amely a kerékpáron megtalálhatóak, gumileszedőt, amennyiben drótperemes a külsőnk, csavarhúzókat váltóbeállításhoz, illetve villáskulcsot, amennyiben nem gyorszárasak a kerek.

Pótalkatrészt is célszerű vinni, talán a legfontosabb a belső tömlők, esetlesen láncot, ha hosszabb túrára megy az ember.

Jó ha van nálunk minipuma, opcionálisan teleszkóppumpa illetve kerékpárolaj is, ha hosszabb útra megy az ember. Inni leginkább a víz javasolt, abból is az ásványvíz.

Enni ne vigyünk túl nehéz ételt, inkább pár könnyebb szendvicset, illetve olyan ételeket amik pótolják az elvesztett ásványi anyagokat pl.: ropi, szőlőcukor stb.

3.0.4 Defektvédelem:

- Defektvédő folyadék:

Általában belső nélküli külsőkhőz ajánlott, de tölthető a belsőbe is. A működése a következő: a belsőbe vagy a belső nélküli külsőbe tölött folyadék, ha valahol nyomáskülönbséget érez, "odamegy" és betömi azt. Ilyenkor megszilárdul és nem fog szivárogni többet a levegő. Vigyázni kell, mert csak akkor működik, ha forog a kerék, vagy ha pont ott a folyadék ahol a lyuk.

- Defektgátló szalag:

A külső és a belső közés kell tenni. Arra szolgál, hogy a külső futófelületéről jövő éles tárgyak behatolását meggátolja a belsőbe. Az oldalirányú defektek ellen nem véd.

- Defektvédelemmel ellátott külső:

Olyan külső köpeny, amelyben eredetileg van valamilyen megerősítés, ami meggátolja azt, hogy az éles tárgyak áthatoljanak a külső gumin.

3.0.5 SPD pedál vs. platform:

Az SPD pedálnak a lényege, hogy a speciális biciklis cipő alján van egy fémlemez (stopli), amit az SPD pedálba akasztva a bringás és a bringa összekapcsolódik, és sokkal jobban uralható a bringa, például lejtőn lefelé nem csúszik le az ember lába a pedálról, mászáskor húzni is tudja a pedált, így besegítve az éppen lefelé nyomó lábnak. Az SPD rendszer hátulütője, hogy megszokást igényel, mivel a ki- és becsatolás nem a lábfej fel-le mozgatásával történik, hanem a lábfej vízszintes síkban történő elmozdításával. Azonban ez a dokkolás hamar elsajátítható és reflexként működik pár SPD-s bringázás után. Sokak viszont nem érzik magukat biztonságban összekötve a bringával, nekik jobb megoldás a platformpedál (normál pedál). Egy másik probléma az SPD-vel, hogy érzékeny a sárra, tehát ha a cipőtalp megtelik sárral, nehezebbé válik a dokkolás, és előfordulhat, hogy meg kell állni megtisztogatni a cipő talpát a stopli környékén.

3.0.6a Milyen nyerget vegyek?

Ez az a kérdés, amire senki nem fog konkrét választa adni. Egyedül csak pár megjegyzést tudunk adni, amire jobb ha odafigyel az ember.

Nem érdemes túl puha, se túl kemény nyerget venni, egyik véglet sem jó, meg kell találni az embernek a legoptimálisabb keménységet.

Fontos az nyeregnél, hogy a pálcák milyen anyagból vannak. Általában Cro-mo pálcákat használnak, amik jól rugóznak és erősek, de megtalálhatóak már titánból készült pálcák, amelyek könnyebbek, mint a Cro-mo társaik.

3.0.6b Hogyan állítsam be helyesen a kerékpáromat ülőpozícióját?

[link]

3.0.7 Mi szükséges a bringára ahhoz, hogy a rendőr ne tudjon belénk kötni?:

Link1, Link2

3.0.8 Milyen kilóméter órát ajánlotok?

Kilométeróránál nem az árat, inkább a gyártót kell nézni. Amik a legtöbb árkategóriában ajánlhatók, azok a Sigma, VDO és Cateye termékei. Vezetékesből érdemes azt venni, ami tudja azokat a funkciókat, amikre szükségünk van, a márkán kívül másra nem is nagyon kell figyelni. Vezeték nélküli óráknál azonban érdemes minőségibb példányokat venni, amiknek a jeladói digitális kódolással továbbítják a jelet a fejegységhez, ezeket kevésbé zavarják meg a magasfeszültségű vezetékek.

3.0.9 Milyen zárat vegyek?

Az olcsó lakat a legdrágább

Ódzkodjunk a spirállakattól. Ezek a többnyire hipermarketekben vagy kerékpárboltban beszerezhető, olcsó, könnyű zárak sajnos a játék kategóriába esnek. Mindösszesen pár szál drót alkotja őket, mely egy erővágóval még egy kisgyermeknek sem jelentene akadályt, nemhogy egy erre specializálódott tolvajnak. Érdemes tudni, hogy a vastagnak tűnő hurokzárak, illetve úgynevezett. görgőslakatok belsejében többnyire szintén mindössze pár szál drót biztosítja kedvencünk védelmét. Ezek legfeljebb elrettentésül szolgálnak, de megijedni csak az fog tőlük, aki nem is akar bringát lopni? Ezen lakatok elégségesek lehetnek addig, amíg egy ismert, és biztonságos környéken beszaladunk a boltba a reggeliért, de fél szemünk mindig legyen a bringán, hosszabb időre pedig soha ne hagyjuk ott a kerékpárt. Ha huzamosabban kint szeretnénk hagyni a kerékpárunkat, mindenképpen érdemes egy U lakatba, vagy láncba befektetni. Ezek védelemtől függően különféle árszinteken mozognak. Éjszakára, egész napra ezekből is csak a legmasszívabb példányokban bízzunk meg, az áruházi szintet pedig itt is hanyagoljuk. Megbízható, komolyabb gyártók, a teljesség igénye nélkül: Abus, Kryptonite, Citadelle.
Láncos vagy U lakat?

Mindkét típusnak megvannak a maga előnyei és hátrányai. Egy hosszú lánccal sokkal könnyebb lezárási pontot találni, viszont ezek tömege sokkal nagyobb mint egy U lakaté. A legbiztonságosabb megoldás egy minél kisebb U lakat, mivel ezeket nehezebb felfeszíteni. Egyes U lakatokhoz ráadásul még színes burkolatok is kaphatóak, így azon kívül hogy ott találjuk a bringát, ahol hagyjuk, már messziről látszik milyen übertrendi a tulaja. Átmeneti megoldás az Abus Bordo, amely összehajtogatható, de ugyanolyan masszív mint egy kerékpár U lakat.

3.1.0 A kerékpár helyes beállítása:

Link1, Link2 (itt egy kis angol tudás is szükséges)

3.1.1 Kell e valamit állítani egy újonnan vásárolt kerékpárnál? [link]

3.1.2 Térképek

http://www.bikemap.net/
http://turistautak.hu/

Amennyiben, ha valamire nem találtad meg a választ nézz körül itt is: ebike GYIK

Ha még mindig lenne kérdésed, írj be a fórumba és megpróbálunk segíteni :)

[ Módosította: Erasmus ]

Different songs for different moods. łłł DIII Thrawn#2856 łłł Look! More hidden footprints! łłł D4BAD łłł WoT: s_thrawn łłł

(#2) szatocs


szatocs
őstag

Gyorsan megtelt. :D

=== Szatocs ===

(#3) Hasaggymeg válasza szatocs (#2) üzenetére


Hasaggymeg
veterán

Ahogy fogy az olaj,ez lesz a legnépszerűbb témakör. :C

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#4) macikos válasza Hasaggymeg (#3) üzenetére


macikos
addikt

Meg ahogy egyre több füves van...

"megyek, tekerek egyet..."

bocsi :D

(#5) Hasaggymeg válasza macikos (#4) üzenetére


Hasaggymeg
veterán

Majd elsodort egy autó. ;]

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#6) fpeter07


fpeter07
veterán

Nem tudtam miért nem tudok kommentet írni. :)

(#7) Tomi_Sci


Tomi_Sci
őstag

Hali!
Lenne egy elég láma kérdésem. Ha van egy bringám, amiben hátul jelenleg gyorszáras agy van, akkor az tud fogadni 9mm-es vastaggyorszáras agyat is ugye? Tehát a papucs csak átütőtengelynél eltérő.
Volt egy hasonló kaliberű kérdésem, de azt elfelejtettem :DD
Köszi

Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/tomi_sci/index.html

(#8) gery03 válasza Tomi_Sci (#7) üzenetére


gery03
senior tag

Vastaggyorszár? Ezt még nem hallottam. Csavaros zárásra gondolsz? Ha igen, akkor tudja azt is, ha nem, akkor passzolom.

Szerk: Közben már tudom mire gondolsz. Meg kell nézni, hogy a papucs milyen széles, de nekem úgy rémlik, hogy bele kell férnie a 10mm-es vastag gyorszárnak is éppen.

[ Szerkesztve ]

(#9) Dirtyz


Dirtyz
őstag

Hopsz, új topic :)

Védd a fákat, egyél hódot!

(#10) beci


beci
őstag

Egy jó kis videó,de a zene se kutya.:)

[BIKE MOVIE]

[ Szerkesztve ]

Olyan nincs,hogy valami ne lenne sörnyitó....

(#11) Tomi_Sci válasza gery03 (#8) üzenetére


Tomi_Sci
őstag

Olyan mint a sima gyorszár, csak vastag. Vékony átütőtengely :D
Azért gondoltam, hogy kompatibilis, mert ugye az agy mérete ettől még nem változik (ugye ?) , szóval ha nem nagyon különleges kialakítású a papucs, akkor át kell férnie.

Amúgy itt lehet technikai kérdéseket is feltenni, vagy ez off? :B

Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/tomi_sci/index.html

(#12) Muton


Muton
addikt

Új topik, király :)
Lehet szerkeszteni a könyvjelzőt :DDD

Nem tudom, h mi történt ez évben, de az utóbbi tekeréseim során mindig kétszer akartak elütni. Pont kétszer. Érdekes :U

Muton#2316 - $z@r a drop >_<

(#13) rétisün válasza Muton (#12) üzenetére


rétisün
veterán

mit könyvjelzőt, berakni kezdőlapnak :DDD

[ Szerkesztve ]

war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!

(#14) rii válasza Hasaggymeg (#5) üzenetére


rii
nagyúr

hát jobb mint ha elkap a HÉV :))

piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg

(#15) Hasaggymeg válasza rii (#14) üzenetére


Hasaggymeg
veterán

Egy busz is tud ám nagy löketet adni,hogy elszállsz a következő járattal Jamaicába. ;]

[ Szerkesztve ]

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#16) ludsimon


ludsimon
veterán

Üdv!

Ma egész jó idő volt hazafelé.
Fel kellett dobnom félúton a lámpákat mert attól még, hogy világos volt azért a közérzetem nem volt túl jó lámpa nélkül az autósok már világítottak, úgyhogy félúton feldobtam én is. :)

Muton, rétsün:
A sok PH! függő. ;]
Nekem egy sincs a könyvjelzőbe, ha köll' valami ott az előzmények. :))

[ Szerkesztve ]

undefined

(#17) rétisün válasza ludsimon (#16) üzenetére


rétisün
veterán

könyvjelzőkből hamarabb megvan, mint előzményekből, sztem (operám van)

igen, itt is jó idő volt, aztán majd csak csütörtökön tudok bicajozni :O bár elvileg még akkor se lesz rosszabb (sőt, ha a vasárnapi időben képes voltam bicajozni :B ) de persze hétvégére megint jön valami front :(((

war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!

(#18) ludsimon válasza rétisün (#17) üzenetére


ludsimon
veterán

Tavaly annyira jól időzítette hétfő keddre az esőt.
Idén a hétvégét célozta meg? :((( :((

undefined

(#19) dany27 válasza ludsimon (#18) üzenetére


dany27
őstag

Hű milyen gyorsan megtelt az ezelőtti topic.

Am igen ezen én is dühöngtem mikor reggel elemezgettük haverral, hogy most hétvégére is meg jövő hétvégére is esőt mond.. De utánna elvileg jó idő lesz elvileg elég huzamos ideig.. Bár kitudja mennyire jön be amit az időjósok összeírnak...

Épp ezért ma elmentem egy kicsit tekerni, 30km kicsit több mint egy óra alatt teljesítve, mivel többre nem volt időm ma így gondoltam megyek egy kis tempót. De a jobb vádlim többször is közbeszólt sajnos :S
Először csak egy kétszer kicsit görcsölt be, majd vissza fele amikor jöttem a vasút átjárónál lekell raknom lábam h át tudjak menni az akadály pályán, de ekkor olyan színten begörcsölt h megkellett állnom kicsit lenyújtani... Utána tudtam folytatni az utam.
Ilyennel még sohasem találkoztam
Ez mitől lehet??

(#20) KaraDani válasza dany27 (#19) üzenetére


KaraDani
addikt

Lehet kevés a magnézium, amit beviszel a szervezetedbe. Próbálkozz pezsitabival, vagy valami magnéziumos vitaminnal.

(#21) dany27 válasza KaraDani (#20) üzenetére


dany27
őstag

Eddig nem volt ilyen :S
Multkor leküldtünk haverral 60km-et olyan 22-23as átlaggal és akkor nem volt ilyen gondom.
Sőt soha sem találkoztam ilyennel bicajozás közben, úszás közben már volt....
Ha még előfordul akkor lehet hogy beszerzek egy adagot!
Remélem nem ba**ik ki velem jobban(az időjárás éppen elég), pont most mikor jön az új keró. Már tűkön ülök! :DD

Kössz a tippet!

(#22) rétisün válasza ludsimon (#18) üzenetére


rétisün
veterán

csak szombatra mond frontot, vasárnapra már esőt sem, csak pár fokkal hűvösebbet. pedig olyan jól elterveztem merre megyek az első "hosszabb" vasárnapon, (óraállítás, ugye) de lehet, az időjárás közbeszól. bár, ha tényleg lehet 10 fok is, akkor az már bőven jó.

war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!

(#23) ludsimon válasza rétisün (#22) üzenetére


ludsimon
veterán

Engem a Win 7 értesített még 1 hete, hogy március 27.-én 2:00-kor előre állítja az órát +1 órával mivel megkezdődik (végreee) a nyári időszámítás. :R

undefined

(#24) dany27 válasza ludsimon (#23) üzenetére


dany27
őstag

Ez de kiment a fejemből, nekem még nem kiabált érte. De így legalább egy órával tovább lesz világos :R

(#25) ludsimon válasza beci (#10) üzenetére


ludsimon
veterán

Ez 1080p-ben lett volna élvezhető, de 720p-ben. Áhh :(

undefined

(#26) Jofi81


Jofi81
őstag

Király, új topik! :D

Megvolt ma az idei 3. tekerésem. Még mindig elég rövid táv, de legalább az emelkedőket már majdnem úgy vettem, mint tavaly. A távolságra még lehet gyúrni, már csak három és fél hét a balatonkör, remélem nem halok meg féltávon (vagy hamarabb...).

(#27) dany27 válasza Jofi81 (#26) üzenetére


dany27
őstag

Egy napos lesz a Balaton körüli ?? Am ez a tracker(amit linkeltél) hogy működik?? Mivel tudod rögzíteni a bejárt utat meg a többi adatot? Gondolom GPS kell hozzá....

(#28) Jofi81 válasza dany27 (#27) üzenetére


Jofi81
őstag

Egy napos lesz, igen, reggel 6-tól este 9-ig. :) A Sports Trackerhez egy GPS-es Nokia telefon kell, de hamarosan elérhető lesz más platformokra is.

(#29) beci válasza ludsimon (#25) üzenetére


beci
őstag

[1080]

Olyan nincs,hogy valami ne lenne sörnyitó....

(#30) tzimash


tzimash
őstag

Francba, hogy miért nem nőttem nagyobbra 3 napon belül a 2. 56-os outit teszik fel földieim a bikemagra... itt lenne a számban, jó ára is van én meg kicsi vagyok... :(((

(#31) rétisün válasza tzimash (#30) üzenetére


rétisün
veterán

rövidebb stucnival lehet kompenzálni, ha nagyobb a bicaj egy mérettel, mint kellene. ha leér a lábad rendesen, ha közé veszed a bicajt (nem akadsz fenn a vázon :DDD ) akkor nem annyira nagy. legfeljebb kicsit furán néz ki a rövid stucni, de annyi baj legyen.
de te egyenes kormányost akartál, nem? akkor meg lehet is a váz eggyel nagyobb, mert outi kormányhoz való geometriánál a kormány előrenyúlása is beleszámít, ami nincs egyenes kormánynál.

war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!

(#32) lorcsi válasza beci (#29) üzenetére


lorcsi
veterán

vérzik a szívem :( ilyen videot nézni..én meg nem voltam ma kerózni..pedig anynira vágytam :O :O

(#33) venember83 válasza lorcsi (#32) üzenetére


venember83
nagyúr

Nekem is vérzik a szívem, de valahogy nem a bringások fogtak meg leginkább a klipben. :U Bringásfilmnek gyenge, ellenben az összekötő montázsok tartalmaznak pár érdekes részletet. :))

dqdb: Így van, itt már az a pár pixel nem nagy különbség. Viszont HD és IRL között azért kézzel fogható különbség lenne. :K

[ Szerkesztve ]

(#34) dqdb válasza venember83 (#33) üzenetére


dqdb
nagyúr

Pont most akartam beírni, hogy az élő díszletek 720p-ben is határozottan jól mutattak :))

tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

(#35) lorcsi válasza venember83 (#33) üzenetére


lorcsi
veterán

a hangulata így is megvan
valahogy megpróbálok kimenni tekerni a 7 végén...

jó időt kívánok midnenkinek és nyomás tekerni !!! :))

(#36) fpeter07 válasza Hasaggymeg (#15) üzenetére


fpeter07
veterán

Volt szerencsém a C1-es busszal párbajt vívni. Nem érzem magam biztonságban, mikor elmegy mellettem egy bazi nagy sárga doboz.

Mai fail letudva: egy kiálló gyökér megdobta a hátsó kereket, a pedálnak meg sikerült sarkon ütnie.

(#37) tzimash válasza rétisün (#31) üzenetére


tzimash
őstag

Én is attól félek, hogy fennakadok, ill bizonyos testrészeim fennakadnak :D
Írtam a srácnak, hogy mérje már le legyen olyan szíves az átlépő magasságot.
Erről van szó
Ja, egyenes kormányost keresgéltem, Pesten találtam is, de nem válaszolt a hirdető... Pedig még nem is alkudoztam... :)
Meg ebben a Kellysben az a jó, hogy közel van :DDD
Ára szerinted rendben van a felszereltségéhez képest?
Másik jelölt

[ Szerkesztve ]

(#38) venember83


venember83
nagyúr

Ne linkelgessétek itt az országútikat, mert csak a szívemet fájdítjátok. :U

(#39) rétisün válasza tzimash (#37) üzenetére


rétisün
veterán

ezeknél a bringáknál ráadásul vízszintes a felsőcső, ami még jobban elősegítheti a "fennakadást" :D
a kelly's az egy 2009-es modell. alu-karbon villával, újan volt 153.000 ft, ehhez lehetne viszonyítani a mostani árát, nem tudom mennyire mennek le a használt bicaj árak az évek során.
a treket csak mint márkát ismerem, ezt a kokrét típust nem. felszereltség talán kicsit gyengébb, bár nem tudom, a bontrager cuccok milyenek.

war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!

(#40) tzimash válasza venember83 (#38) üzenetére


tzimash
őstag

Persze fully-s videókat lehet... :P
Bocsi.

Amúgy Kellys ugrott, mert 80cm az átlépője, már túl magas, még leérne a lábam, de okozna kellemetlen/kényelmetlen pillanatokat. De ha már úgy is a városban van, személyesen kéne csekkolnom.

(#41) whiskey


whiskey
tag

Vasárnap már kicsit jobb idő? :Y
Melyik portál ígéri a jó időt, mert akkor inkább azt nézegetem... :))

(#42) rétisün válasza venember83 (#38) üzenetére


rétisün
veterán

pedig valamikor kaptok képet a kelly's-ről :P egy éves lesz :C

tzimash: ha van rá lehetőség, mindenképpen nézd meg, legalább jobban képben leszel a megfelelő vázméretet tekintve.

whiskey: időkép szerint vasárnap már nem lesz front, meg szeles idő....az nekem már jobb idő :D

[ Szerkesztve ]

war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!

(#43) DemonDani


DemonDani
addikt

Elég köcsögök most a környéken a Sündőrök, azt beszélik fényes nappal büntettek első lámpa hiánya miatt 5k, másik esetben meg első fék!!! hiánya miatt egy 20éves kontrás 28"as csepel tulajdonost 10k-ra... :W nincs jobb dolguk... éjszaka meg a fél város végiglopják...

NEM FIZETETT REKLÁM! >>armegoszto.hu<< Folyamatosan friss akciók.

(#44) rii válasza DemonDani (#43) üzenetére


rii
nagyúr

rebesgették, hogy rá fognak szállni a kerósokra ... )))-:

de a járdán parkoló kocsik mellett meg elmennek

1a 1b 2a 2b 2c

szerintem ez egy koncepció része. )-: hogy elvegyék az emberek kedvét a kerótól.
mint ahogy az is, hogy miért nincs kialakítva normális keróút bp-en (se)
1. mert a kerékpárút kiadásokkal jár
2. ha lenne, akkor több autós térne át bicajra
3. keróból viszont nuku adó ami befolyik .... nincs benzin, nincs súlyadó, nincs kötelező

miért fizetne a város, hogy kevesebb bevétele legyen? ))))-:

a sünök meg sündörgözzek a s*ggükbe fel sünöket ))))-: barmok

piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg

(#45) Misály válasza ludsimon (#25) üzenetére


Misály
addikt

Nem birom megallni bocs, de neked komolyan azon mulik hogy elvezheto egy video hogy nem 720p hanem 1080p? Ez fajdalmas.

Mellesleg buzislagereket is betehettek volna ennyi erovel zenenek ala, de a vagasok jok.

(#46) KaraDani válasza venember83 (#33) üzenetére


KaraDani
addikt

Egyetértek a filmet végig se néztem végül, nekem unalmas volt, na meg a zenék... A vágások meg hát, na nem ilyen témájú filmet nézek, ha épp ez érdekel ;]

(#47) Meme válasza Tomi_Sci (#11) üzenetére


Meme
aktív tag

teljesen kompatibilis a dolog,
hátul 10mm-es papucsa van. a 12mm rendes átütötengely nem fér be.
a vastag gyorszár egy jo alternativa, hogy merevebb legyen a hátsó rész.

elöl ugyanez a helyzet, csak ott 9mm a dolog.

mindenféle kerékpáros kérdés jöhet persze:))

Szevasztok bogyókák!

(#48) #56474624 válasza rii (#44) üzenetére


#56474624
törölt tag

Ma felháborodott egy autós, mert volt merszem lelépni a zebrára, és átmenni. Pedig nem két méterrel előtte tettem, egyszerűen el vannak kényelmesedve, mert a gyalogosok többsége úgy sem mer nagyon átmenni, ők meg már oda sem figyelnek igazán, csak mikor már előtte vagyok. Holott tudtommal az az előírás, ha lelépek a zebrára, akkor fékeznie kell. De ők ezt kurvára nem veszik figyelembe, talán minden 5-6. autós. Elég siralmas arány. A többiek fontos emberek, rohanniuk kell.

(#49) Nyugdíjas válasza rii (#44) üzenetére


Nyugdíjas
nagyúr

Jelentem én már begyűjtöttem egy 25k-s csekket idén. ;] Na az szép sztori volt :D Aszonta a forma, hogy tiszteletlen vagyok a hatósággal szemben. Hát... lehet volt benne valami,de mentségemre szóljon civilben volt, mondjuk miután megtudtam, hogy rendőr sem tiszteltem túlzottan. Nem nagyon adnak mostanában erre okot.

Egyébként én nemrégiben konfrontálódtam egy taxissal, aki miután beállt mögém a pirosnál (nem csorogtam előre, én voltam az első) elkezdte lökdösni a hátsókerekemet pici gázfröccsökkel. Komolyan nem hittem el énsem,de megtörtént. Mondom, öreg, mi a para? Aszongya, ne álljak elé, és ne is biciklizzek itt. Mondom dehát a járdára nem mehetek fel. Aszongya,dehogynem, vagy neki tökmindegy hova megyek,de előtte ne legyek, mert rosszuljárok.
Komolyan annyira meglepődtem az egészen, hogy semmit nem is mondtam, csak elindultam mert zöld lett,de nem jártam rosszul, csak egy picit megcentizett előzés közben.

[ Szerkesztve ]

‎"Két dolog fontos az életbe' nagyon. Hogy az ágyad legyen jó, meg a cipőd. Mer' vagy az egyikbe vagy, vagy a másikba."

(#50) GhostLead


GhostLead
tag

Help me! Hope cuccokat Mo.-n forgalmazza valaki???

Útvonal

Fórumok  »  Egyéb  »  Kerékpárosok, bringások ide! - Archívum V. (téma lezárva)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.