Hirdetés

2024. április 28., vasárnap

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Egyéb  »  Kerékpárosok, bringások ide! - Archívum V. (téma lezárva)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 06:49:52

LOGOUT.hu

Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#21051) ludsimon válasza rétisün (#21049) üzenetére


ludsimon
veterán

Én 100% nem használnék ilyen kókány töltőt.

Akkor maradok a 2500Ft-os pótaksinál, akku kiszed, betesz otthon meg összeillesztem a tracket mint ha mi sem történt volna...

sanzi89:

Ha jó AA aksit keresel akkor [link].

Rengeteg fellelhető információ van erről az akkuról, hogy mit tud. Már egész jó áron hozzá lehet jutni HK-ból 600-800Ft darabáron ha jól tudom.

[ Szerkesztve ]

undefined

(#21052) dqdb válasza szki (#21047) üzenetére


dqdb
nagyúr

Nálam a táskában mindig van 2 teljesen feltöltött 18650 akku az első lámpa miatt, 2 teljesen feltöltött AA Eneloop a hátsó lámpa miatt, és ha hosszabb túra előtt elfelejtem kivenni, akkor 2 teljesen feltöltött 14500 kicsi első lámpa miatt (most, hogy mindig világosban érek haza, vészhelyzet esetére ezt viszem magammal, hiába nem szeretem a fényét). Ezek mellé egy könnyű USB-s töltőt bedobni nem olyan nagy súly, és mivel az itt felsorolt áramforrások állandó használatban vannak, így nem lesz azzal problémám, hogy lemerülnek, vagy ami még rosszabb, kisülnek álló helyzetben.

rétisün: sok eszköz már azt sem tolerálja, ha az USB szabványban rögzített 5 V és 500 mA helyett 1000 mA-t kapnak töltőáramként.

tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

(#21053) rétisün válasza dqdb (#21052) üzenetére


rétisün
veterán

akkor meg még mindig a legjobb vagy pótakksival, vagy egy plusz (kölcsön)telóval menni egész napos útra.
esetleg venni céleszközt (csak példa), ahol nincs olyan probléma, hogy 8 óra alatt megeszi az akksit a GPS

"Ezek mellé egy könnyű USB-s töltőt bedobni nem olyan nagy súly" nem nagy súly, csak mondjuk egy balaton-körön, vagy egy velence 10X-en nem nagyon van útközben konnektor :N

[ Szerkesztve ]

war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!

(#21054) sanzi89 válasza ludsimon (#21048) üzenetére


sanzi89
addikt

A napelemes töltőkkel is vannak gondjaim. Az első, hogy drágák. A második, hogy nagyon kicsi a töltő árama, egy olyan méretnek, ami túrázás során nem okoz gondot - hátizsák, bringás túratáska tetején elfér -. A harmadik, hogy mi van, ha felhős az idő? Ha csak félig töltötte fel nap közben? Túl sok a bizonytalan tényező, hogy egy ilyenre rábízzam magam. Ha lenne 5W teljesítménye, akkor jöhetne, de jelenleg erre esély sincs.

Az Eneloop aksikat ismerem, de a ni-mh korlátai miatt lassan sehol se használok AA-s aksikat. Jó, otthon távirányító, egér/billentyűzet, de ott nem olyan lényeges, hogy milyen aksi van benne. Még valami értelmes villogó szerűség kellene, ami mondjuk egy 16340-es celláról menne, és végleg elfelejteném a ni-mh-t.

"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."

(#21055) sanzi89 válasza szki (#21047) üzenetére


sanzi89
addikt

Most a SportsTracker van fent a telefonon, itt úgy tudom nem lehet állítani a mintavételezési gyakoriságot. Most letöltöttem az Endomondo-t, de itt se találok ilyen beállítást.

Egyébként létezik Symbian S60-ra olyan szoftver, ahol lehet csökkenteni a mintavételezés gyakoriságát ezáltal üzemidőt növelni? Illetve hogyan tudok szerkeszteni egy már kész útvonalat? Gondolok itt arra, hogy 2 fájl összefésülése, a biztos hülye pontot korrigálása - pl 200m-re arrébb tesz egy mp-re, majd vissza - ? Köszi!

"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."

(#21056) Xantomas válasza rétisün (#21049) üzenetére


Xantomas
őstag

Anyagköltségben 8-900 ft-ra jön ki, de energiakihasználásban, mivel van benne egy elektronika, ami ha minimálisan is, de eszi az aksit, ha működik, kisebb hatásfokkal működik, mint ha csak natúrba hajtaná az USB kimenetet.

Az elektronikára azért van szükség, mert egy robotnak a tápja, és kell neki a stabil feszültség, és áram, mert nagy áramfelvételű DC motorokat hajtunk meg vele, és az elektronikának, mikrovezérlőnek is kell a stabil táp, hogy ne resetelje le magát alkalomadtán, egy-egy fesz/áramlökésnél.

Ennek előzménye, hogy maga az IC-t amit használunk, azt ahelyett keresgéltük, mert a 7805 fesz stab ic baromi sokat eszik, és ugye egy aksis/elemes meghajtásnál ki kell rendesen élezni az üzemidőre, nem mindegy, hogy 50 percet, vagy 70 percet képes üzemelni egy feltöltéssel.

"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"

(#21057) ludsimon válasza rétisün (#21053) üzenetére


ludsimon
veterán

Megvolt a bevásárló körút. :))
Fasza minden, találtam 15 Ft-ért csavart is. :C

Ha lesz időm pöcsölni akkor az összes rozsdás csavart kicserélem rajta.
Talán 1-2 db van, majd legközelebb azt cserélem le.

undefined

(#21058) Melorin


Melorin
addikt

Aki bolti kerékpár vásárlással-szállítással kapcsolatban tanáccsal segítene nekem, az kérem keressen fel privátban, mert szeretnék valami fontosat kérdezni.

(#21059) dqdb válasza rétisün (#21053) üzenetére


dqdb
nagyúr

"Ezek mellé egy könnyű USB-s töltőt bedobni nem olyan nagy súly" nem nagy súly, csak mondjuk egy balaton-körön, vagy egy velence 10X-en nem nagyon van útközben konnektor
USB-s töltő alatt azt értettem, hogy akku a bemenet és USB a kimenet :)

Nem tudom, erről mennyire gyorsan tölt a telefon, elég-e az ebédszünet feltöltésre. Ha nem, akkor az extrém túrákra (10x, Balaton) a pótakku a legjobb megoldás. Ha egész napos a túra, de nem ennyire feszített a menetrend, vagy több napos, akkor ez lehet a jobb megoldás.

A Garmin különböző típusai specifikáció szerint 14-16 órát bírnak (beépített akkus 14 óra, ceruzaelemes 16 óra), nekem eddig egy 21 órás tracking volt a rekord vele (hazaérkezés után elfelejtettem kikapcsolni, erre talált az előszobában jelet, és nem kapcsolt ki magától addig, amíg le nem merült :D).

sanzi89: a legtöbb tracking fájlformátum (gpx, kml, tcx) XML formátumú, azt némi odafigyeléssel Notepadben simán lehet szerkeszteni.

tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

(#21060) Doki-HUN1978 válasza ludsimon (#21057) üzenetére


Doki-HUN1978
senior tag

Egy kis reklám a banánnak?! :C :DDD

"A szórakozottság a zsenik erénye"

(#21061) siti válasza sanzi89 (#21055) üzenetére


siti
senior tag

annak idején írtam a sportstrackereseknek, hogy ha már rátesz a térképre, akkor a magassági adatokat nyugodtan korrigálhatná, hiszen ott a pontosabb térkép adat. én függőlegesen szoktam ugrálni náluk és ez is belezavar a távba, sebességbe. pláne vitorlázáskor, amikor nincsenek dombok. A fejlesztők visszaírtak, hogy jó ötlet, kivitelezni meg nem annyira egyszerű mint elmondani, mindenesetre pont a vizisportok, ahol nem kell magasság (talán csak a rafting).

Füle -> 9. BRSZK -> 2024. Június 22-23. (hamarosan beérjük a Fast and furious sorozatot)

(#21062) rekid válasza rétisün (#20988) üzenetére


rekid
addikt

Szép teljesítmény! Bár, én a hétvégén a fácánra fogadtam ;)

Gyáva népnek nincs hazája!

(#21063) sanzi89 válasza dqdb (#21059) üzenetére


sanzi89
addikt

És esetleg nem ismertek valami erre készített alkalmazást? Mondjuk grafikusan lehetne mozgatni a track pontokat, esetleg google térkép alapján pontosítani, stb.

Más. Kinek milyen infója van a titán csavarokról? A kulacstartóm "rozsdamentes" csavarjaim teljesen rozsdásak. Találtam ALU csavart, de kéne máshova is jó csavar - pl kormányfejhez - és oda szerintem kevés az alu, így ha értelmes áron találnék és nincs nagy gondja lehetne titán csavarokat venni. Vélemények?

[ Szerkesztve ]

"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."

(#21064) dqdb válasza siti (#21061) üzenetére


dqdb
nagyúr

Ez nem ötlet, hanem nem kevés pénz kérdése. Az egész földre kiterjedő magassági adatbázis kell a megvalósításhoz, az útvonal megjelenítéséhez licencelt webes térképek nem tartalmazzák ezt az infót (vagy ha igen, akkor csapnivaló felbontásban), a bikemap.net például ezért téved rengeteget. Van ingyenesen elérhető és - ha jól emlékszem - szabadon felhasználható szintadatbázis, ez hajós célokra megfelelő felbontású lehet, bringázáshoz biztosan kevés.

A Garmin a Connect szolgáltatásánál rendelkezik ilyen adatbázissal, ott a szintkorrekció bekapcsolásával relatíve pontos adatokat érhetsz el, de csak utólag. Valószínűleg - nem néztem meg - a Garmin kimondottan hajós GPS-ei is tartalmazhatnak ilyen adatbázist.

tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

(#21065) DonThomasino


DonThomasino
veterán

Adott egy bicaj.
Váltó első Shimano LX 34.9 T-Swing
Váltó hátsó Shimano XT Top Normal
Elöl középen a nagy fogaskeréken vana lánc hátul pedig két legnagyobbon,
akkor beleér a lánc a vezetőbe, picit surolja,
Szerintem minden sebesbégeben tökéletesen kéne mennie.
Azt mondja szerelő nem tudja beállítani hogy mindegyik ben jó legyen.
Létezik ez ?

[ Szerkesztve ]

" I'm going to make him an offer he can't refuse."

(#21066) dqdb válasza DonThomasino (#21065) üzenetére


dqdb
nagyúr

[link] :U

tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

(#21067) DonThomasino válasza dqdb (#21066) üzenetére


DonThomasino
veterán

Én úgy tudtam középső első fogaskeréknél nem beszélhetünk keresztbe váltásról.
Akkor azt mondod ez teljesen normális?

[ Szerkesztve ]

" I'm going to make him an offer he can't refuse."

(#21068) venember83 válasza DonThomasino (#21067) üzenetére


venember83
nagyúr

Sajnos igen. Nem állítható úgy be, hogy középső tányéron sehol ne súroljon. :(

(#21069) KaraDani válasza DonThomasino (#21067) üzenetére


KaraDani
addikt

De beszélünk keresztbeváltásról bármelyik első tányéron, úgyhogy normális. A 27 fokozat ténylegesen nem 27 fokozat, amelyik áttételt keresztbeváltással éred el, azt biztos, hogy megtalálod másik első tányéron is, így felesleges keresztbeváltani.

[ Szerkesztve ]

(#21070) Doki-HUN1978 válasza venember83 (#21068) üzenetére


Doki-HUN1978
senior tag

És a keresztbe váltásnak a gyakorlatban milyen káros következményei vannak?

"A szórakozottság a zsenik erénye"

(#21071) KaraDani válasza Doki-HUN1978 (#21070) üzenetére


KaraDani
addikt

1. Szexualizálja a füled a "kerregő" hang ;]
2. nő a láncszemek között a surlódás -> romlik a hajtáshatékonyság (a leghatékonyabb ilyen téren egy SS egyenes láncvonalall)
3. a lánc élettartamára nézve is káros (csavarodik, jobban kopik)

De tényleg nincs rá szükség, megtalálod ugyanazokat az áttételeket másik első tányéron úgyis.

(#21072) venember83 válasza KaraDani (#21071) üzenetére


venember83
nagyúr

A "letöröd a váltókanalad jól beállított vagy picivel rövidebb lánchosszúság esetén" opció kimaradt. Egyszer nekem majdnem sikerült eltörnöm nagytányér-nagy fogaskerék kombóval, alig tudtam leszedni utána a láncot a hátsó fogaskerékről. :B

[ Szerkesztve ]

(#21073) Doki-HUN1978 válasza KaraDani (#21071) üzenetére


Doki-HUN1978
senior tag

Köszi.

Gyakorlatilag az e.nagy tányér - h.nagy tányér ill. e.középső tányér - h.kis tányér ugyanaz az áttétel?

Sosem figyeltem még erre...
Elöl szinte mindig nagy tányér -kiv.hegymenet- és majdnem mindig csak a hátsó váltót használom.

[ Szerkesztve ]

"A szórakozottság a zsenik erénye"

(#21074) dqdb válasza Doki-HUN1978 (#21073) üzenetére


dqdb
nagyúr

Nagyon nem. 44/32/22 és 11-34 esetén 44/34 = 1,29 és 32/11 = 2,91

tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

(#21075) Doki-HUN1978 válasza dqdb (#21074) üzenetére


Doki-HUN1978
senior tag

Akkor úgy fogalmazok, normális esetben hány átfedést - azonos áttételt- lehet találni első tányéronként?

"A szórakozottság a zsenik erénye"

(#21076) siti válasza Doki-HUN1978 (#21073) üzenetére


siti
senior tag

e.nagy tányér - h.nagy tányér ill. e.középső tányér - h.kis tányér ugyanaz az áttétel?

nem egészen, de kiszámolhatod, (pölö: első: 42-32-20, hátsó 34-11):
e.nagy: 42
h.nagy: 34
áttétel: 1.24

e.köz: 32
h.kis: 11
áttétel: 2.91

vááá, megelőztek itt is

[ Szerkesztve ]

Füle -> 9. BRSZK -> 2024. Június 22-23. (hamarosan beérjük a Fast and furious sorozatot)

(#21077) KaraDani válasza Doki-HUN1978 (#21075) üzenetére


KaraDani
addikt

Egy hagyományos monti áttétellel számolva (44-22, 11-32), a felsőben látod színezve amik teljesen fedik egymást, az alsóban meg példaként, hogy az említett középtányéros keresztbeváltásnak mik kb a megfelelői másik tányérokon, ami nem okoz keresztbeváltást. Persze kis különbség van, de az alig jelent különbséget adott tempónál a pedálfordulatban.

szerk.: jó, hogy gyártom én a táblázatot :D , közben találtam egy ilyet, lehet csemegézni

[ Szerkesztve ]

(#21078) Doki-HUN1978 válasza siti (#21076) üzenetére


Doki-HUN1978
senior tag

Azért kösz...

Tiéd az ezüst. :D

(#21077) KaraDani : Neked is Uram! :R

[ Szerkesztve ]

"A szórakozottság a zsenik erénye"

(#21079) KaraDani válasza Doki-HUN1978 (#21078) üzenetére


KaraDani
addikt

Logikailag úgy néz ki a dolog, hogy az első tányér fogszámát elosztod a hátsó fogaskerék fogszámával. Ez lesz az áttétel, ami azt mondja meg, hogy egy pedálfordulatra mennyit fordul a kerék.
Például, ha elől 44-es nagytányérral forgatsz egy teljes kört, akkor 44 fognyit mozgatod a láncot ami ha hátul a 11-es fogaskeréken van a lánc teljes 4 fordulatot jelent a hátsó fogaskerékre, és ezáltal a hátsó kerékre is.

(#21080) Doki-HUN1978 válasza KaraDani (#21079) üzenetére


Doki-HUN1978
senior tag

Igen, azt tudom.

Gyakorlatilag a 3x9-es váltóval nem 27 sebesség fokozatunk van, hanem 19 ugyebár?!

"A szórakozottság a zsenik erénye"

(#21081) KaraDani válasza Doki-HUN1978 (#21080) üzenetére


KaraDani
addikt

Nem teljesen, hajtómű és fogsor kombinációnként változhat, hogy a pontosan egyező áttételekből hány van. Amit én példának linkeltem abban 4 áttétel szerepel duplán azaz 23 egyedi áttételről beszélünk. Persze ezeken kívül még vannak az egymáshoz nagyon közel álló áttételek pl 1,57 vs 1,60; 1,10 vs 1,14; 1,33 vs 1,38, így gyakorlatilag az a kicsit 20 alatti szám reális, ha ezeket is kb egyformának vesszük.

[ Szerkesztve ]

(#21082) Traxx


Traxx
őstag

Emberek, segítség kellene...ülést keresnék. Olyat, ami nem horror árú (vagyis minél olcsóbb :) ), kényelmes, nem túl kemény és nem 10 centi széles. Milyet tudnátok ajánlani? Nagyrészt aszfalton tekernék, de annak a minősége változó. És a mostani a sejhajomnak nem tesz túl jót még pár km-en sem :(

Köszönöm a helpet :R

"Amúgy a lekvár leszedésre jobb módszer is van: le kell nyalni... elképzelem, ahogy egy nagy PH!-s procitesztben fLeSsék nyalogatják a procikat" by Male (Hűtőpaszta vs. lekvár 2. rész)

(#21083) ludsimon


ludsimon
veterán

Ez jó kis szülinapi ünneplés volt! :C
99.18 km óra szerint. Kedvenc edzőköröm.
Nagyon durván fejlődök. Ment emelkedőn 13-14 km/h ott ahol 3 napja 10 km/h-val ment. Megy ez csak nyomni kell. :)
Meg rájöttem egy trükkre.

[ Szerkesztve ]

undefined

(#21084) venember83 válasza Traxx (#21082) üzenetére


venember83
nagyúr

Bringázz többet. Akkor tapasztalatból megtanulod, hogyan ülj a nyergen, hogy ne legyen kényelmetlen. Valamint ne óriási batár és pihepuha nyerget használj, mert bár az tűnik kényelmesnek, de hidd el, a merevebb nyergek a jók. Nem tudom, hogyan ülsz a bringán, de próbáld az ülőgumókat használni, ne csússz túlságosan előre a nyergen, mert az kifejezetten rossz hatással van a férfianatómiára.

Jó nyerget sajnos nem tudok ajánlani, mivel fenekenként változó, hogy éppen mi a tökéletes nyereg, így max próbálgatással találhatsz az aktuálisnál jobb nyerget. Vagy rosszabbat, de az nyilván nem cél.

(#21085) ludsimon


ludsimon
veterán

Egyéb alternatíva 2 kulacsnak?? [link]

Nem határoztam el még magam megvegyem-e 9900Ft-ért... :Y
Most a 2. kulacsom a mezbe hordom. :D
Végül is nem zavar.
Csak mikor hideget öntök bele és csöpög a hátamra, na azt rühellem.
De tényleg elég sok ezért a sz*rért 10 ezer forint szerintem. :U

undefined

(#21086) Eagl3 válasza venember83 (#21084) üzenetére


Eagl3
veterán

Nekem 400 km után is töri a seggem sajnos a gyári ktm nyereg :(

(#21087) dqdb válasza Eagl3 (#21086) üzenetére


dqdb
nagyúr

Akkor az tényleg csere. Én 200 km-nyi kísérletezés után kukáztam az egyik nyergemet. Bár télen végig azt használtam városban, mert a mostanival ellentétben nincsen rajta kivágás és 40 km felett áll csak neki kínozni.

tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

(#21088) venember83 válasza Eagl3 (#21086) üzenetére


venember83
nagyúr

Nekem bő kétszáz kilométer után se törte. Vagy csak már túlságosan el volt zsibbadva a hátsó fertályom, és nem éreztem. :D

(#21089) rétisün válasza ludsimon (#21083) üzenetére


rétisün
veterán

:C :C

war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!

(#21090) Bandi18 válasza Traxx (#21082) üzenetére


Bandi18
tag

Én is most cseréltem nyerget mert törte a hátsóm.
Ilyet vettem

30-40km-es távokat szoktam menni, és nagyon kényelmes. Mintha ott se lenne.

(#21091) Tamoo válasza venember83 (#21068) üzenetére


Tamoo
MODERÁTOR

Nekem sikerült már úgy beállítanom, hogy sehol se "súroljon", még a legnagyobb keresztbeváltásoknál se. Mondjuk ez már extrém eset. :DDD Első középső tányérról viszont minden hátsót használok (súrlódás nélkül), simán be lehet úgy állítani.

(#21092) siti válasza ludsimon (#21085) üzenetére


siti
senior tag

a 2x egy gondolom nem megy rá :F
egyik gyári luk, a másik bilincsnek néz ki.

[ Szerkesztve ]

Füle -> 9. BRSZK -> 2024. Június 22-23. (hamarosan beérjük a Fast and furious sorozatot)

(#21093) venember83 válasza Tamoo (#21091) üzenetére


venember83
nagyúr

Nincs kizárva. Nekem is volt már, hogy régebben ez működött. De valószínűleg váltótól is függ. Minél szélesebb az első váltó ketrece, annál könnyebb beállítani. Mostanság már nem lehet ezt beállítani, sem nekem nem sikerül se a város legjobb bringaszerelőjének.

(#21094) ludsimon válasza siti (#21092) üzenetére


ludsimon
veterán

Sajnos 2.nak a vázon nincs helye. :(

undefined

(#21095) siti válasza ludsimon (#21094) üzenetére


siti
senior tag

egy víztárolós táska is olcsóbb a dupla kulacstartónál. mondjuk én nem cipelnék olyat a hátamon.

Füle -> 9. BRSZK -> 2024. Június 22-23. (hamarosan beérjük a Fast and furious sorozatot)

(#21096) ludsimon


ludsimon
veterán

(#21097) TripleB válasza venember83 (#21093) üzenetére


TripleB
senior tag

Sikerült?

"Aki nevet, azzal együtt nevet a világ. Aki sír, az egyedül sír"

(#21098) venember83 válasza TripleB (#21097) üzenetére


venember83
nagyúr

:K

Bevittem a szerelőhöz s pikkpakk kiszedte egy dugókulcs beleerőszakolása után. De nyilvánvalóan nem először csinálta. :D Én meg csak mosolyogtam, mint a vadalma, hogy nem marad használhatatlan a bringám napokig, s milyen könnyen megúszom. Ja, pénzt se vett el. :)

(#21099) fpeter07 válasza ludsimon (#21083) üzenetére


fpeter07
veterán

Grat, kétszer gyorsabb átlagot mentél 3x akkora távon. :D

(#21100) csabi94 válasza ludsimon (#21083) üzenetére


csabi94
őstag

Mi a trükk? :))

Útvonal

Fórumok  »  Egyéb  »  Kerékpárosok, bringások ide! - Archívum V. (téma lezárva)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.