Benne van a pakliban az is, hogy esetleg más internetszolgáltatóhoz más úton jut el a csomag. Sokminden keresztül megy páldául a bix-en, ami talán a legnagyobb magyar csomópont. De vannak más csomópontok is és bizonyos nagy cégeknek dedikált vonala is van bizonyos szolgáltatókhoz, hogy közvetlenül elérjék a netszolgáltatótól a tartalomszolgáltatót.
Korábban hasonló szívás volt nálam és más fórumozók visszajelzése alapján másoknál is telekomos netről a mindigtv extra online streamjeivel, a mindigo tv-vel. Böngészőben gyönyörűen látszott a hálózati forgalom vizsgáló részen, hogy a nagy méretű adatcsomagok eleje kb 1MB-ig ms nagyságrend alatt lejött, de 1MB feletti rész meg több másodpercig is töltött. Szóval nem meglepő módon elakadt rendszeresen a lejátszás, hiába volt 120 megabites kapcsolat. Traceroute-tal a cím alapján láttam is, hogy közvetlen kapcsolatuk van. Ha mobilnetről vagy vpn-nel munkahelyik másik szolgáltatóról próbáltam, akkor nem volt ilyen csomagbetöltés lassulás, hanem az egész csomag változatlan sebességgel lejött hamar, nem volt akadás.
Az ottani ügyfélszolgálat lerázott azzal, hogy a teknikusuknak is telekom internete van otthon és kipróbálta, nála nem akadozik... ügyes. Végülis biztos csak a halucinációm manifesztációja volt a képernyőmentés meg a tracelog. Pár hete mikor próbáltam, akkor láttam, hogy valószínűleg szerevert cseréltek, mert máshogy méretei a csomagokat és megváltozott a streaming segédadatok formátuma is. Szóval, mégha a dediklált kapcsolatuk maradt is ugyanaz és ugyanolyan sebesség korlátozós buta beállítású, akkor is jól működik, mert a kisebb csomagok nem akadnak fenn.
Szóval, csak pár épkézláb ember kéne a céghez, aki érti a rendszerük működését és képes utánanézni ilyen egyszerű hibáknak is. Más területen én is dolgoztam és dolgozok olyan szolgáltatásokon, amiről fura ügyfélpanaszok jönnek vissza. Tényleg megesik, hogy képtelenek vagyunk reprodukálni. De ha az ügyfél értelmesen, pláne ha technikai részletekkel alátámasztva elő tudja adni a problémáját, akkor jó eséllyel találunk megoldát.
Az is biztos, hogy a panaszoknál sokat számít az, hogy hány embert érint. Tehát, ha mindenki csak magában duzzog, meg itt a topicban panaszkodik / dühöng, abból nem lesz hibajegy nyitás. Néhány panaszos miatt pedig nem proiritás a nyomozás, ha van más fontosabb feladat, akkor nem fogják azt félbehagyni egy szem emberért. Szóval, be kell jelenteni mindenkinek, aki szív vele. Érdemes a körülményeket is részletezni, de nem mesélősen, hanem lényegre törően. Lehet az internetszolgáltató kiléte is számít.
A legjobb amúgy hbo go kapcsán, hogy a csapból is az ő reklámjuk folyik például youtube-on. Talán a technikusokra is kéne költeni, nem csak a marketingesekre.
[ Szerkesztve ]