Hirdetés
- MaxxDamage: (TongFang) Medion Erazer Beast 16 X1 benchmark
- GoodSpeed: Márkaváltás sok-sok év után
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- N€T0X|N: VGA-im eddig - képekkel bővítve
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- GoodSpeed: A RAM-válság és annak lehetséges hatásai
- Viber: ingyen telefonálás a mobilodon
- sziku69: Szólánc.
- Rap, Hip-hop 90'
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
-
LOGOUT
Gitáros topic ♪♫ eddig összegyűjtött tapasztalataink → itt.
(gitár-, erősítő-, effekt- és húrválasztásról, hangkártyákról)
Új hozzászólás Aktív témák
-
DrDoktor
senior tag
válasz
Ctrl+Alt~Del
#51321
üzenetére
A szjbavert hetfildtol meg a jofülü technikusatol ...Meg a brutál EQ amit más nem használt..De nem a pickuptol..SD duncan JB-thasznált Jake e Lee is meg Dave Szabó....skid row.Total más a két hangzás...
-
arnyekxxx
veterán
válasz
Ctrl+Alt~Del
#51323
üzenetére
Ripacs, de igaza van.
-
arnyekxxx
veterán
válasz
Ctrl+Alt~Del
#51321
üzenetére
Amikor a húrok és a hangfal membránja között csak a pickup meg az erősítő van sokkal többet számít, hogy a pickupból mi jön ki mint amikor egy holdraszállásnyi elektronika. Egyébként régen az egyik fő cél a magas jelszint volt bármi áron, mert attól torzult jobban a hang.
szerk. Just for fun, a Revalver egyik modulja komplett gitárhangzást modellez, betanitod neki a saját gitárod hangját aztán kiválasztod a pártucat lehetőségből, hogy mit szeretnél hallani és lesz a humbuckeres leszpóloldból strat vagy tele a vst kimenetén. És ez egy évtizedes szoftver.
-
Smiley
addikt
válasz
Ctrl+Alt~Del
#51311
üzenetére
A nem annyira tiszta a hangzas az simplan a tudas hianya. En 3 eve barmoltam szet a 20e hasznalt gitart amibe a kinai EMG utanzat ment... azota naprol-napra csak jobban szol. Kiveve amikor kihagyok par hetet.
-
DrDoktor
senior tag
válasz
Ctrl+Alt~Del
#51313
üzenetére
"Előbb tanulj meg annyira zenélni ,hogy egy komplett számot fel tudj játszani.
A jó szándék itt azért a fasorban sincs."
Tesó ne érzelmi alapon told már...Nyilván nincs semmilyen jó vagy rossz szándék tény van és sok sok év tapasztalat !!Felőlem elkölthetsz vagyonokat maximálisan leszarom...
Ezután !! Mert ha eddig nem az jött le ,hogy segíteni szeretnék akkor győzött az aroganciád...
10 hszen keresztül mást se pofázok csak a segítséget ,hogy tanulj más(pl én káromon aki maga is végigment ezen a sehová nem vezető úton csak nekem nem szólt senki )Ezelőtti hszem is az volt ,hogy gyere le a próbatermünkbe nézzünk rá mi lehet a gondod.
Erre ezt a hszt lököd ide? -
arnyekxxx
veterán
válasz
Ctrl+Alt~Del
#51313
üzenetére
garantáltan nem lesz rosszabb egyik se annál, amit most használsz
Mivel senki nem tudja rajtad kívül, hogy a mostanid hogy szól így elég nehéz lenne ezt az ajánlást megtenni. Mindenki ajánlgathatja azt amit ő használ, ami neki tetszik. Metállemezek ezrei készültek dimarzio super distortionnal (hogy ismertebb neveket említsek: Dave Murray, Adrian Smith és sokszázmillió eladott lemez szól mellette), ettől még nem vagyok benne biztos, hogy a te gitárodba berakva a te erősitődön a te beállításaiddal jobb lenne mint ami most benne van.
-
doc
nagyúr
válasz
Ctrl+Alt~Del
#51311
üzenetére
Nekem a Schecter az aminel ezt a 'tompa' hangzast hallottam, metalhoz nagyon jo, de masra nem szeretem. Azert is vettem az Omen Elite-et mert ott a felezheto humbuckerekbol a 4. allasban egy viszonylag hasznalhato hang is kijon, a bridge az tenyleg csak zuzdara jo.
Aztan megvettem a Donnert, ami mar gyonyoru, mezedes, lagy, szepen csilingelo hangot is tud
Amugy ados maradtam meg a beszamoloval, szoval:
Szetkaptam ugye a Donnert, hogy leszigeteljem a testet es a pickupokat megviaszozzam.
A szigeteles arra lenne jo hogy ami elektromos zajt kivulrol felszed, azt megfogja. Ez mondjuk nem volt gond elotte sem, a Squier-nel tenyleg volt hogy kicsit balra fordultam es elkezdett zugni, a Donner ilyet nem csinalt, de ha mar ugyis szetszedem, kiprobaltam, megcsinaltam.
A masik a pickupviaszozas, ez a 'mikrofon' hatas ellen lenne jo, na ez megvolt rendesen. Bar zeneles kozben nem lehetett eszrevenni, a testet kopogtatva egyertelmuen lehetett hallani a pickupokon keresztul a hangot.
Szoval elektromos szigeteles, pickupviaszozas megvolt, osszeraktam, kapott uj hurokat.
hogy a szigeteles er-e valamit nem tudom, ugye elotte sem volt vele gond
Mindenesetre rosszabb nem lett.
A pickupviaszozas viszont tenyleg nem segitett, bar gyanitom hogy nem jol csinaltam valamit, szerintem tul forro lehetett a viasz talan, nem lattam azt a 'rafeheredos' hatast amit a youtube videokban, majd ha valamikor csinalok meg ilyet, tudom hogy erre is figyelni kell. Az biztos hogy valami nem volt teljesen jo, mert pl. a neck pickupot kiszedve elvileg ott kellett volna maradnia a viasznak ahol elotte csak az ures ter volt, ehhez kepest meg mindig ures, pedig buborekozott azert rendesen. Mindenesetre a 'mikrofon' hatas megmaradt, egyelore ilyen. Mint mondtam, zeneles kozben nem zavar.
Szoval vegeredmenyben sem jobb, sem rosszabb nem lett a gityo (illetve a bundokat kicsit megpoliroztam, nagyon ott sem mertem nekiesni, inkabb csak ovatosan, meg jol megolajoztam a fogolapot, az mondjuk baromira rafert, szaraz volt mint a Szahara), de egyaltalan nem bantam meg hogy megcsinaltam, ez a tapasztalat jol jon majd amikor legkozelebb ilyesmibe kell fogni
-
DrDoktor
senior tag
válasz
Ctrl+Alt~Del
#51311
üzenetére
rakj már fel hangmintát és jelút láncot...
Lehet hibás bekötés ...Kétlem mondjuk.
Itt én semmi gondot nem hallok :
https://www.youtube.com/watch?v=Hj8svfl8jPA
Itt se:
https://www.youtube.com/watch?v=of0LTAfcDi4ha jársz XVII ben egy vasárnap gyere le termünkbe ránézhetünk mi lehet a gond
-
DrDoktor
senior tag
válasz
Ctrl+Alt~Del
#51307
üzenetére
Örülök neki ,hogy segíthetek. Láthatóan te magad nem tudod mi tetszik hiszen akkor olyan hangszert veszel ami hozza amit szeretnél.

De most már én is roppant kíváncsi vagyok mi megy nálad félre és mi a baj a a hangszedővel SZERINTED? Mi az amit el szeretnél érni és nem tudod a mostani hangszedővel..Mert ,hogy az nem a hangszedőn múlik 100%...
A rezsiszámláid nem fizetem hiszen láthatóan imádod feleslegesen szórni a pénzt nem szorulsz rá!
Sőt ha kidobod a híd hangszedőt azt majd az én kukámba ha kérhetem.Tényleg nem sértés tök örülök a lelkesedésnek de türelmetlen kapkodó és szétszórt amit csinálsz. Olvasol valamit meggyőződ magad majd ha valaki szól pusztán jószándékból, hogy azé' nem úgy van az'akkor is mész a falnak. Leközelebb ne kérdezz. Vegyél hangszedőt rakasd be költs el egy valag pénzt és élvezd......Ami sajnos tapasztalatból mondom nem lesz a legédesebb. Mivel egy hangzás sok máson is múlik .A hangszedő ennek pirinyónyi része mint már írtam sokszor.. -
arnyekxxx
veterán
válasz
Ctrl+Alt~Del
#51307
üzenetére
mi a problémád a bridge pickuppal?
-
válasz
Ctrl+Alt~Del
#51281
üzenetére
Az én gitáromon csak 1 db bridge PU van, éppenséggel egy SH-6 (igazából TB-6, de az ugyanaz). Szerintem bitangul szól
persze passzív, soha nem lesz olyan hangja, mint egy aktívnak, de e célból van a hangszeren egy EMG PA-2 active boost, ami pont annyi extra kompressziót ad, ami egy "aktívabb" hangzáshoz kell.Kecske is - káposzta is

A hátrány, hogy bypass-hez is kell power, elem nélkül passzívan (boost off) sem szól. -
DrDoktor
senior tag
válasz
Ctrl+Alt~Del
#51287
üzenetére
vaktesztelted magad ?
Tudod mit cseréld ki nazgul sentient szettre ha passzív kell .Az zúzDe a prs be tehetsz bármit a kéz a az erősítő a pedál sokkal nagyobb tényező mint a hangszedő nálad.
Garantálom bármikor olyat csavarok ki belőle leszakad az arcod hehe.
-
consono
nagyúr
válasz
Ctrl+Alt~Del
#51287
üzenetére
Szerintem mondjuk az aktív EMG-hez hasonlítani semmi értelme egy passzív pickupot...
-
DrDoktor
senior tag
válasz
Ctrl+Alt~Del
#51281
üzenetére
Minek?
Előbb tanulj meg annyira zenélni ,hogy egy komplett számot fel tudj játszani .
Semmi értelme addig ezzel foglalkozni míg nem tudod biztosan milyen zenére fogod használni a hangszert.Ha klasszik rock arra jó a prs .Ki se próbáltad még komoly motyón gondolom de már hallod nem harap........
Sőt a legjobb a több gitár.
Ha kell egy kis szőr akkor meg olcsó használt ltd emg 81-85el.
A hangszeredre gondolom 3 év gari nem kellene hozzányúlni.NE kapkodj ne csapongj fókuszálj! -
jmarcell
csendes tag
válasz
Ctrl+Alt~Del
#51283
üzenetére
Esetleg az SH-4-gyel lehet még szemezni, de hogy mennyire hallják egyes emberek köztük a különbséget, esetleg az "eredetihez" képest csak placebo-e a hatása, azt embere füle válogatja, meg az is, hogy min szól. Valószínűleg jobban fog szólni általánosságban, de hogy azt keresed-e az más kérdés, szerintem ezt csak tapasztalni lehet, nincs igazán egzakt paramétere, ami alapján papírról kiderül, a netes videók meg nem feltétlen relevánsak.
Én speciel egy Crunch Lab-ot tennék PRS-be, meg tervezek is hasonlót 7 húrosra. Egyébként meg, ami van épp raktáron/hozzá tudsz férni a javaslatokból és elképzelésekből. -
marcusa
addikt
válasz
Ctrl+Alt~Del
#51281
üzenetére
Én ugyan így vagyok az én prs-emmel. A hídi nem szól olyan tisztán és harapósan, a nyaki viszont nagyon jó. Én tuti hogy csak a hidit fogom cserélni a nyakit nem. Biztos jó az a Seymour pu, én csak azért nem venném, mert nem tetszik hogy nagy fehér betűkkel ráírják a márkát...

-
DrDoktor
senior tag
válasz
Ctrl+Alt~Del
#51258
üzenetére
Azt a programozó nem tudja max.

-
válasz
Ctrl+Alt~Del
#51248
üzenetére
Igazából nem erre válasz, de bedobott a SCOM videód után egy olyan "ultimate fretboard system" sorozatot, amit még nem ismertem, de szerintem nagyon jó:
[Grand Unified Pattern]
Tkp. semmi új nincs benne, de nagyon szemléletesen magyarázza el a 3-note-per-string skálákat. Csak természetes (diatonikus) alapon, de minden húrra / módra (fokra) működik, és a horizontális (húrok közti) és vertikális (fekvések közti) váltások is ugyanabban a rendszerben jelennek meg.
Nemrég kérdeztél skálákról-módokról, szerintem érdemes megnézni (nemcsak neked, talán azoknak is tanulságos lehet, akinek igazából nem mond újat, mivel nagyon jól mondja
-
Smiley
addikt
válasz
Ctrl+Alt~Del
#51248
üzenetére
Ez mar eleg fasza lett szerintem.
-
Nunder
őstag
válasz
Ctrl+Alt~Del
#51243
üzenetére
Köszi mindenkinek!
Ctrl+Alt~Del: messze van ez az "elb@szott jótól", de elsőnek elmegy. Majd csiszolgatom, feljátszok pár részt újra stb.
consono: A chain így néz ki:
- PRS SE Mark Holcomb SVN (G standard) -> Motu M4 -> Reaper (DAW) -> GVST GGate (noise gate) ->
NDSP: Archetype Nolly (factory preset módosítva)
- Crunch Amp (brit high-gain) + linkelt cab (alap IR és beállítás)
- Overdrive 2 pedál
- -40db körül egy gate ott is
- Lead-hez egy Reverb 1 pedál
-> TDR Nova (EQ) -
Smiley
addikt
válasz
Ctrl+Alt~Del
#51216
üzenetére
Hat en mar nem is emlekszem honnan lestem el...
De ez a video benne volt a youtube history-ban. Egesz jol elmagyarazza a technikat.Nem tudom jol elmagyarazni, de inkabb a 2 egyutt azaz E es a G (ami nalam jelen esetben A# es F
). Mondjuk valahonnan a 15 fret-tol indulva, nagyon finoman vegighuzod a kozepso ujjad, es kicsit lejjebb mesz mint ami a kovetkezo hang lesz. -
marcusa
addikt
válasz
Ctrl+Alt~Del
#51216
üzenetére
Amelyik húron utána a kvintet vagy power chord-ot indítod.
-
Smiley
addikt
válasz
Ctrl+Alt~Del
#51209
üzenetére
Hat latod... van ami gondot okoz.
Amugy igen van hangja is, tok jo atmenetet kepez a egy-egy valtasnal. Eleg konnyen ra lehet erezni, csak finoman vegighuzod az ujjad es ennyi.De most csinalok belole egy "cover" tobb savon feljatszva, hogy faszan szoljon.
-
arnyekxxx
veterán
válasz
Ctrl+Alt~Del
#51209
üzenetére
annyira azért nem lehet nehéz végighúzni az ujjadat egy húron

-
Alexios
veterán
válasz
Ctrl+Alt~Del
#51194
üzenetére
Az volt a cél, FockeWulf hirdetésére gondoltam, és azzal szemben ugyanaz(kivéve a pickup persze) a gitár újonnan

-
arnyekxxx
veterán
válasz
Ctrl+Alt~Del
#51164
üzenetére
Nem arról volt szó, hogy vedd meg a lokál boltban, hanem arról, hogy ne használd próbafülkének a lokál boltot ha nem ott fogsz vásárolni.
-
DrDoktor
senior tag
válasz
Ctrl+Alt~Del
#51165
üzenetére
Szerintem ha magyaraznom kell régen rossz.Nezz már körül 3-400 ért mit veszel használt piacon.500 ért meg már Gibson stúdiót is...
-
bigrob
őstag
válasz
Ctrl+Alt~Del
#51126
üzenetére
Ahogy a volt mesterem mondta: "Fog ez menni kicsi Jákob!"

Szép munka!
-
válasz
Ctrl+Alt~Del
#51164
üzenetére
Emlékeim szerint nem 40%ról volt szó a múltkori moralizálás esetén.
Ráadásul még mindig nem a semmiért, max rohadtul nem éri meg itthon venni ilyen különbség mellett.
-
Bobrooney
senior tag
válasz
Ctrl+Alt~Del
#51126
üzenetére
Király vagy! Grat
-
bil
tag
válasz
Ctrl+Alt~Del
#51151
üzenetére
Egyelőre csak felmerült, hogy haverral elcserélem valamire, ezért akartam tudni a hozzávetőleges árát. Nem tervezem feltenni sehova egyelőre.
Ezt meg is kaptam tőletek, nagyon köszi!
-
consono
nagyúr
válasz
Ctrl+Alt~Del
#51134
üzenetére
Hát még a rock
-
Alexios
veterán
válasz
Ctrl+Alt~Del
#51111
üzenetére
Én inkább a mögöttes akkordmenetet nézném amúgy első körben, mert semmi nem kényszerít hogy E-ről indítsd a szólót csak azért mert E-mollban van
Figyelni mi a tonika, mik az akkordok. Mert ha tegyük fel mégsem E-ről indult volna, hanem mondjuk G hangról, és utána rendezed sorba G-ről a hangokat akkor azt mondanád G dúrban van? Vagy vedd példának akár csak az imprókat amiket most csinálsz C dúrban, C dúr skálával, ha A az első hang, ami miért ne a szólóban, akkor onnantól az egy A moll szóló? Ha sorba rendeznéd a hangokat akkor az jönne ki, de az akkordmeneten meg hallatszik hogy C dúrban van.
-
válasz
Ctrl+Alt~Del
#51131
üzenetére
Én megmondtam előre
-
válasz
Ctrl+Alt~Del
#51129
üzenetére
Senkinek nem megy első érzésre

Neo se ugrott át elsőre
-
válasz
Ctrl+Alt~Del
#51126
üzenetére
Nekem tetszik.

-
Ctrl+Alt~Del
őstag
válasz
Ctrl+Alt~Del
#51126
üzenetére
Az elején nem nagyon tudtam hol vagyok.
-
arnyekxxx
veterán
válasz
Ctrl+Alt~Del
#51122
üzenetére
amennyire a mákostészta a krumplistésztát.
-
válasz
Ctrl+Alt~Del
#51111
üzenetére
jól gondolod, e-mollban van (ez a rész legalábbis)
-
Alexios
veterán
válasz
Ctrl+Alt~Del
#51104
üzenetére
Egy riff jó eséllyel egy hangnemben lesz, mert 3 hangonként nem váltasz hangnemet, de előfordulhat hogy szerepelhet belőle skálán kívüli hang is, ha jól szól miért ne. Gondolj bele a Master of Puppets elején pl. kromatikusan végigmegy mind a 12 hangon.
Mindez igaz mondjuk egy Petrucci vagy Vai-szólóra is? Azok olyan cikornyásak, hogy a viharban tudja mindazt egy hangnembe préselni?
Van elég hang is egy hangnemben
de van persze csomó módja és oka annak hogy miért lehet más hangokat kölcsönözni egy másik skálából ha arról van szó.Van olyan, hogy egy számban több hangnem is van. Kezdődik az egyikben, a közepe másik, a vége egy harmadik? Vagy az totál szarul szólna?
Van, minél elborultabb jazz irányba mész annál több ilyen lesz
van amúgy persze csomó ilyen, régi trükk hogy az utolsó refrén mondjuk egy tercel magasabban van, de ezeken felül is simán elképzelhető hangnemváltás.[link]Pont feljött Olától, élőben ír egy számot, ott is láthatsz egy processt

-
Alexios
veterán
válasz
Ctrl+Alt~Del
#51100
üzenetére
De hát a C-dúr skála az a teljes zenei ABC, azaz, bármit játszhat akkor, abban minden hang benne lesz.
Hát ezt gondold át mégegyszer, van 5 másik hang ami nincs benne
Minden diatonikus skálából hiányozni fog 5 másik hang. De lehet ezt tovább bonyolítani, mert lehet hogy mondjuk rocknál G mixolidban gondolkodtak, abban van megírva a szám, de ha megnézed annak a skálának a hangjai technikailag pontosan a C dúr skála hangjaiból épülnek fel, de mégsem úgy fog szólni mintha C dúrban lenne a dal.A gyakorlatban, egy szám írásánál ezt hogy kell elképzelni. Leül a hörgő metálos, nyit egy sört, kezébe veszi a gitárt, és azt mondja, most írok egy számot C-dúrban? Miért pont abban? Mit igazít mihez? A számot a hangfekvéshez, vagy a a hangfekvést a számhoz?
Szerintem ez mindenkinél más, de vannak fekvések a gitáron amikben egyszerűbb játszani. Nem véletlen hogy a metál számok jelentős részében szól a mély tompított E hang, és E mollban van megírva a szám is, adja magát a dolog, hogy úgy írjad a riffet. Az én tapasztalatom az, hogy a legtöbb szám inkább egy ötletből indul, van egy riff, oké, hogy csinálunk ebből dalt, stb, nem feltétlen úgy hogy leülsz hogy akkor most F mollban legyen(persze amúgy gyakorlatnak ez sem rossz)
Ugyan semmi jártasságom nincs ebben, de valahogy úgy képzelem el, hogy jön egy ötlet, hogy írjunk egy számot mondjuk a véres háborúkról. Oké, a téma adott. Na, akkor írjunk hozzá szöveget. Megvan a téma, megvan a szöveg, lássuk, mi hangzana ehhez jól.
Minden együttesben más a dalszerzési módszer, de szerintem ez lehet az egyik legritkább, hogy előbb van meg a témája a szövegnek, amihez írják a szöveget és csak aztán jön a hangszerelés, amit én láttam, ott vagy az volt amit az előbb említettem, volt valakinek valami riffje, akkordmenete, énekdallam, stb, szóval valami zenei ötlete, vagy esetleg énekesnek egy dalszövege, és valami dallama talán hozzá és ahhoz írni a többi részt, illetve fontos téma még az énekesnek a hangterjedelme, nyilván ha nem tud olyan magasan/mélyen énekelni akkor hiába írnád abban a hangnemben
-
arnyekxxx
veterán
válasz
Ctrl+Alt~Del
#51100
üzenetére
A bitliszes módszer, hogy eszedbe jut valami énekdallam azt összerakod aztán csinálsz alá valami kísérletet. A metálos meg hogy írogatsz riffeket aztán ha összeállt dallá akkor valaki ír rá éneket szöveget.
-
válasz
Ctrl+Alt~Del
#51100
üzenetére
"in the key of C"
Azt jelenti, hogy C dúr skálában, annak valamelyik módjában játszik. Ilyen hangok vannak benne: C D E F G A H C (H=B)
nincs benne F#, C#, G# D#, A#. A kromatikus skála 12 hangjából (egy oktávon belül) 7 szerepel benne, 5 nem - ez a korlátja. (Persze attól függően, hogy milyen alaphangról indítod a skálát, más-más "módját" kapod ugyanennek a hangzókészletnek. PL: A H C D E F G A az A-moll mód, vagy az E F G A H C D E az E-fríg mód.)A dalszerzést többféleképpen is el lehet képzelni. Lehet, hogy adott egy akkordmenet, ami tetszik, kis variálgatással riff(ek) alakulnak belőle, illetve olyan dallam, amit énekelni lehet rá.
Az is lehet, hogy először a riff van meg, ahhoz illesztesz akkordmenet(ek)et, majd ének szólamokat. Végül olyan is van, hogy először csak elkezdesz énekelni valamit, arra kell illeszteni egy akkordmenetet, majd riff(ek)et. Nálam mindhárom működik. Ha az énekelt dallam születik meg először, akkor elsősorban az énekes hangterjedelme / hangfekvése határozza meg, hogy milyen hangnemben lesz végül a dal. Ha az akkordmenet az elsődleges, akkor azt lehet, hogy nehezebb (kápó nélkül) más hangnembe transzponálni, ha az akkord hangzása (voicing) erősen épít bizonyos alapformákra. Ezért látni pl. gyakran, hogy E-dúr nótát 2. bundnál kápózva, "D-alakban" játszanak, mert jelentősen eltér a hangzás amiatt, hogy az egyik esetben G#-E, a másik esetben E-H a két felső hang.
Szóval a folyamat sokféle lehet, azt még nem is említettük, hogy sokszor a szöveg (vers) van meg először, szerintem ott is elsősorban az énekszólam(ok) viszi(k) előre a dolgot.
Ami engem illet, én leggyakrabban "jamming in the key of E" (mostanság), és mindenféle akkordmeneteket próbálgatok, amelyik tetszik, az néha fejlődik tovább (riff, énekszólamok stb.)...
-
pepusos
senior tag
válasz
Ctrl+Alt~Del
#51088
üzenetére
A csontom nekem sem hajlik
-
consono
nagyúr
válasz
Ctrl+Alt~Del
#51089
üzenetére
Egy akkordhoz csak 3 hang kell: alaphang+terc+kvint (de ezt el is lehet hagyni akár pl. ambient zenénél is). Az hogy minden kétszer van, vagy valami csak egyszer más meg mondjuk háromszor nem változtatja meg az akkordot, csak a hangzását.
-
Alexios
veterán
válasz
Ctrl+Alt~Del
#51089
üzenetére
Az akkord megszólal, az egy F# hang ugye ha H(B) dúrt játszol, ami egy kvint. Na most ha lefogod csak simán a H hangot és mellé a kvintjét kvintfogással, egyből látod hogy az akkordban azt szintén fogni fogod (ez a D húr ugye), szóval a kvint már egyszer benne van.
Nem pont ugyanúgy fog persze szólni, nem lesz benne a kvint oktávja, de ettől az még egy dúr akkord marad -
consono
nagyúr
válasz
Ctrl+Alt~Del
#51085
üzenetére
De ha csak 5 húrt pengetsz, akkor mindegy

-
pepusos
senior tag
válasz
Ctrl+Alt~Del
#51084
üzenetére
Megy az amúgy neked is csak akarni kell. Meg gyakorolni ezt is. Mint mindent. Ez ilyen. -
Alexios
veterán
válasz
Ctrl+Alt~Del
#51080
üzenetére
Miért nem jó úgy?
-
pepusos
senior tag
válasz
Ctrl+Alt~Del
#51080
üzenetére
Nekem hajlékony ujjaim vannak nagyon, alig nyomom meg kicsit és visszahajlik annyira hogy ne érjen bele a magas E-be, gondoltam hátha neked is

-
pepusos
senior tag
válasz
Ctrl+Alt~Del
#51075
üzenetére
Tedd le a gyűrűst is barréval a DGH húrokra.

-
FockeWulf
tag
válasz
Ctrl+Alt~Del
#51056
üzenetére
Bocs, csak segíteni akartam, látod pont emiatt hívtam fel a figyelmed a H és B dologra, hogy ne kavarodj bele, mert nem érted. Jó példa a tiéd, h mennyire összezavaró lehet ha nem pontosan érti valaki a megnevezéseket. Jót akartam neked, kérdeztél hozzászólásban, megpróbáltam jól válaszolni. Szerintem próbáld meg elemezni, értelmezni a válaszokat a kérdéseidre, mert eddig akármit kérdeztél, a fórumtól mindig részletes és hasznos válaszokat kaptál. Az más dolog hogy neked erre általában az a válaszod "az hülyeség, biztosnemúgyvanaz" szerű hozzáállás. Nem okoskodni akarok, de nemártana egy kis szerénység néha....hidd el te is előrébb lennél így.
No lényegtelen, részemről ennyi, nem akarok vitázni, látom jobb ha neked nem próbál segíteni az ember.
Peáce
-
Alexios
veterán
válasz
Ctrl+Alt~Del
#51061
üzenetére
A bebé az a H kettővel lefelé módosítva, eggyel csak B
De ha nekem nem hiszel, még a németeknél is így van, H alatt fél hanggal B van
[link]Cserébe náluk nem Bebé van, csak hogy bonyolódjon a dolog hanem Heses 
-
doc
nagyúr
válasz
Ctrl+Alt~Del
#51056
üzenetére
"A B hang közvetlen az A hang után van egy egész hangra legjobb tudomásom szerint. Bármilyen skálában."
Azert megneznem amikor ezt elmagyarazod a Becsi Zenemuveszeti Egyetemen a sok tudatlannak

-
Alexios
veterán
válasz
Ctrl+Alt~Del
#51056
üzenetére
Melyik univerzumban? A B hang közvetlen az A hang után van egy egész hangra legjobb tudomásom szerint. Bármilyen skálában.A magyarban
Ha a magyar betűzést követed ott Bének azt ejtik amit az angol B flatnek mond.doc: nekem volt ének-zene órám, de sose tanultunk zenei ábécét, csak szolmizálást, az se igazán volt elmagyarázva micsoda. Egyedül az A csitári hegyek alatt maradt meg a 12 évnyi ének-zene órából, illetve hogy órán rengetegszer meg kellett nézzük az Amadeust
-
doc
nagyúr
válasz
Ctrl+Alt~Del
#51056
üzenetére
"Soha nem tanultam olyan ábécét, ami úgy fest, hogy A H C D E F G"
soha nem volt iskolaban Enek-Zene orad? -
Alexios
veterán
válasz
Ctrl+Alt~Del
#51034
üzenetére
A számok a skála fokaira vonatkoznak, szóval legyen mondjuk egy C dúr skála az egyszerűség kedvéért
C D E F G A H
Itt az 1 az nyilván a C, aztán a 4 az F, 5 a G, stb. Na jó, de ez ezen belül milyen akkordot jelent? Nyilván egy módszer megtanulni hogy dúr-moll-moll-dúr-dúr-moll-szűkített, de miért pont ezek? Egy hármashangzat egy alaphangból, egy tercből, és egy kvintből áll. Ha ezeket csak a skála hangjait felhasználva nézed, azaz azt nézed egy C-nél hogy mi a 3. és 5. hang tőle a skálában, akkor kijön hogy C E G, ami mivel nagyterv, tiszta kvint egy dúr akkord lesz ugye. Menjünk a következőre, D-nél tőle a 3. hang az F lesz, az 5. pedig az A, D-F az ugye kisterc, A-val pedig tiszta kvint, tehát ez egy moll akkord. Nézzük meg még mondjuk a H-t is, tőle a 3. hang a skálában a D lesz, az 5. pedig az F, akkor látod hogy ez kisterc, szűkített kvint, tehát egy szűkített akkord lesz. Ha megnézed az összeset akkor megkapod hogy dúr-moll-moll-dúr-dúr-moll-szűkített jön ki, ha meg elfelejted így ki lehet számítani.
Négyes hangzatoknál amúgy tökugyanez a módszer marad, csak a kvint után megnézed a szeptimet, azaz hogy az alaphangtól mi a 7. hang a skálában, és az adja majd meg hogy szűkített/kis/nagyszeptim lesz-e, és milyen akkordot fog kiadni. -
doc
nagyúr
válasz
Ctrl+Alt~Del
#51034
üzenetére
1 = alaphang
2 = masodik hang
stb
tehat pl. C-nel: 1=C (dur) 4 = F (dur) 5 = G (dur) 6 = A (moll) -
FockeWulf
tag
válasz
Ctrl+Alt~Del
#51034
üzenetére
En már elvesztettem a fonalat
Az egyik mondatodban azt írod nem érted mi ez az 1-4-5 stb számozás a skálában. A másik mondatodban már azt mondod hogy tudod hogy dúr skálába az 1-4-5 fokokra mindig dúr akkord megy, a 2-3-6 fokojra moll stb. Akkor most érted a skála fokainak számozását (1, 2, 3, 4, 5....stb) vagy nem?
(Egyébként C dúrban nincs B-hang, hanem H. A B-hang közvetlen az A-hang után van félhang távolságra). -
consono
nagyúr
válasz
Ctrl+Alt~Del
#51034
üzenetére
A te írásodban, ha C-dúrt nézünk, az 1-4-5 (vagy inkább I-IV-V) az a C dúr-F-dúr-G dúr váltás. Ehhez még a 6-t is oda szokták tenni mindenféle keverésben (pl. I-IV-vi-V itt kicsi római hatos, mert moll) ez meg C dúr - F dúr - A moll - G dúr akkordmenet.
-
FockeWulf
tag
válasz
Ctrl+Alt~Del
#51028
üzenetére
Érdemes úgy megközelíteni hogy minden akkord alapjáraton abból áll hogy terceket pakolsz egymásra (moll vagy dúr terceket/kis-nagy). Amiket persze lehet fél hanggal útközben bővíteni vagy szűkíteni (pl a Sus akkordok). De olyanokat senki sem mond hogy pl a kisterc+kisterc az tritónusz (matematikailag az alaphangtól a távolság lehet tritónusz) de a két moll-terc "összege" a szűkitett akkord. A két nagy terc meg bővített akkord, attól függetlenül h az alaphangtól a távolság bővített kvint. Ne keverd össze a hangköz elnevezéseket a harmóniákkal.
És ha már érted a terc építkezést akkor jöhetnek a négyes és ötöshangzatok. Pl G7 alaphang+nagyterc+kisterc+kisterc. Gmaj7 alaphang+nagyterc+kisterc+nagyterc....stb. Érdemes tudni hogy egy akkord legfontosabb hangja (az alaphang után) a TERC, ez határoz meg mindent. Pl a kvintet ki lehet hagyni egy akkordból, vagy a szeptimet (pl 5ös hangzatnál) de a tercet SOSEM. -
válasz
Ctrl+Alt~Del
#51027
üzenetére
Egy jó módszer: dalokhoz, zenékhez kötni a hangközöket (mármint tipikusan az első hangközhöz). A nagy terc a boci-boci, a kvart pl. Erdő-erdő-erdő (marosszéki, vagy a Kis Éji Zene), a kvint a SW főtéma, kis szext Gerencséri utca, nagy szext A part alatt.
HF: szekundok, kis terc, szeptimek
-
arnyekxxx
veterán
válasz
Ctrl+Alt~Del
#51027
üzenetére
A kvint az amit a metálos lefog amikor zúz.
A szeptim meg a hamis oktáv.
-
doc
nagyúr
válasz
Ctrl+Alt~Del
#51027
üzenetére
Na de akkor meg azt kell tudnod hogy a skala hanyadik hangja. Ott meg ugye mindig kvint = 5 (ez angolban sokkal egyszerubb
) -
Alexios
veterán
válasz
Ctrl+Alt~Del
#51028
üzenetére
Szerintem a legegyszerűbb úgy megkapni ezeket, hogy tudod a mollskálát és a dúrskálát. Ha kistercet akarsz kapni akkor mollskála 3. foka, ha nagytercet akkor dúrskála 3. foka.
Vagy ha mindenáron azt akarod megkapni hány félhangra van az alaphangtól egyből, akkor meg tanuld meg azt, most mennyivel nehezebb megtanulni egyből a számot mint képleteket rá, hogy miből mennyit hányszor adjunk össze?
-
Alexios
veterán
válasz
Ctrl+Alt~Del
#51025
üzenetére
Ez így van, csak mi ezzel a cél? Ha annyi, hogy segítsen megjegyezni hogy hány félhangból áll egy hangköz, hát, oké, bár szerintem 12ig el tud mindenki számolni, és úgy sem olyan nehéz megjegyezni hogy 7
Vagy ha gitározunk akkor pl. egy kvint fogás eléggé adja magát, és azonnal megkaptad milyen hang az alaphang kvintje. Ami a legjobb ha hallod a kvintet, mert azért hangzásra nem mondanám hogy olyan mint egy kis és nagyterc együtt.
Ha számolgatni akarsz akkor azt is lehet persze, hogy tudod hogy terc = 3, kvint =5, mint skála fokok, tehát egy dúr skála 5. hangja mindig egy tiszta kvint lesz, a 3. pedig egy nagyterc.Meg akarod kapni egy akkord hangjait? Alaphang megvan, onnan meg csak egy dúrskálát kell eljátsz onnan, és megnézed mi a 3. és 5. hangja -
arnyekxxx
veterán
válasz
Ctrl+Alt~Del
#51020
üzenetére
szerintem a kvintet úgy érdemes megjegyezni, hogy kvint.
-
Alexios
veterán
válasz
Ctrl+Alt~Del
#51020
üzenetére
Leginkább úgy hogy egy kvint az egy kvint

Persze az 7 fél hang ha kromatikusan nézed, de én nem keverném bele a kisszekundot, engem legalábbis csak jobban összezavarna. -
válasz
Ctrl+Alt~Del
#51005
üzenetére
A füleden

komolyan, ha nem hallasz különbséget azonos alaphang dúr és moll akkordja között, akkor tekerj a hangerőn... -
doc
nagyúr
válasz
Ctrl+Alt~Del
#51005
üzenetére
A dur es moll akkord kozott fel hang kulonbseg van (kisterc vs nagyterc).
Hangzasban talan az lehet kulonbseg hogy mondjuk a D dur/mollnal osszesen 4 hangot "fogsz" (open string included), mig egy E vagy F-nel hatot, amibol egy az ami valtozik dur es moll kozott, vagyis D-nel 25%, E-nel 16%, de ezt mint matekos mondom, nem mint zenesz
-
Smiley
addikt
válasz
Ctrl+Alt~Del
#50998
üzenetére
Jo lesz ez, de a tempora jobban kell figyelned. Nekem az a modszer valt be, hogy az eredetire probalom mindig raigazitani kis darabokban. Erre ugye a logic baromi kenyelmes, mert kb csak a space-t kell nyomkodni.
-
DrDoktor
senior tag
válasz
Ctrl+Alt~Del
#50999
üzenetére
Egy éve volt engedd el.Akkor fasza már minden ez a lényeg
-
DrDoktor
senior tag
válasz
Ctrl+Alt~Del
#50996
üzenetére
Ne te halld hanem a precíz hangológép.
Amúgy persze bármi más is lehet mobilon hallgattam szóval lehet csak én vinnyogok! -
Smiley
addikt
válasz
Ctrl+Alt~Del
#50993
üzenetére
Nah akkor csinalj egy felvetelt, aztan dobd fel azt is.

-
DrDoktor
senior tag
válasz
Ctrl+Alt~Del
#50993
üzenetére
Ügyes haladj csak tovább...
.....Viszont ha a szomszédom lennél már zsákban távoztál volna ..
A gitár intonációja borzalmas fáj.
Oktávot állítsd be. -
Smiley
addikt
válasz
Ctrl+Alt~Del
#50991
üzenetére
En voltam az, nekem kb 3 evem volt abban ahogy most megy. De ez mar tenyleg alakul.

-
DrDoktor
senior tag
válasz
Ctrl+Alt~Del
#50976
üzenetére
Végre valaki
Teljesen szándékos.Leglasabb legdallamosabb lemezünk a mi #fekete albumunk#
A rák a XVII. kerület cimerallata heheh -
doc
nagyúr
válasz
Ctrl+Alt~Del
#50976
üzenetére
gondolom ez nem véletlen, a Black album borítója ugye a Don’t thread on me-t idézi, ez meg pont azt mondja hogy step on it, ez szerintem hommage, de majd jön az illetékes

-
lacibattya
csendes tag
válasz
Ctrl+Alt~Del
#50963
üzenetére
Hagyd lent a mutató ujjadat és csak a többivel váltogass mintha a mollt meg E dúrt váltogatnál.
-
lacibattya
csendes tag
válasz
Ctrl+Alt~Del
#50941
üzenetére
Mivel a mély húrokat szólaltatod meg előbb ezért mindenképpen a barrét kell elsőnek letenni.
Csak csípd össze a nyakat a hüvelyk és mutató ujjal mintha kápó lenne,utána ráér leteni a többit. -
FockeWulf
tag
válasz
Ctrl+Alt~Del
#50943
üzenetére
A legjobb talán az lenne ha pár dalt megpróbálnál elsikamikálni ÉNEKELVE (teljesen mindegy milyen énekhangod van). Először csak sima akkord-lehúzásokkal. Sokat lendít ez a ritmusjátékon/ritmusérzéken, és ha elkapod egy-egy dal lüktetését még jól is fog szólni. Ha jól emlékszem van akusztikus gitárod is, azzal is érdemes próbálkozni, de persze erre a célra az elektromos is jó.
-
válasz
Ctrl+Alt~Del
#50943
üzenetére
Tudom, szarrá lett ismételve ez is, de had szóljak, nem azért mert baromi okos vagyok, hanem mert magam is szenvedek ennek elmaradása miatt.
Itt is a pontos lefogás jobban számít mint a gyors de pontatlan váltás.
-
válasz
Ctrl+Alt~Del
#50937
üzenetére
Akkordokat is érdemes takt jelre gyakorolni. Valami lassú elég hogy ne siettessen.
Hajrá. -
FockeWulf
tag
válasz
Ctrl+Alt~Del
#50937
üzenetére
Egy tanács: ne így gyakorold a barrés fogást. Mindig először a barrét tedd le, és utána a többi ujjad. Tehát, a mutatóujjaddal tedd le a teljes barrét, majd a többi virslit. Amúgy jó, a mutatóujjat általában elsőre rosszul teszik, értsd: a mutatóujj vége a fogólapról jócskán kilóg, de nálad ez nincs. Hajrá!
-
marcusa
addikt
válasz
Ctrl+Alt~Del
#50937
üzenetére
Szerintem tök ügyesen csinálod! Hajrá!
-
válasz
Ctrl+Alt~Del
#50933
üzenetére
Cool. Nálam már az esztétikai hiba kategóriát sem érné el a dolog, ha a gitár jó, akkor a szerviz után max ugyanilyen lehet, de inkább ki tudja...
Az én LTD-men a poti volt szar, na azt nem is hagytam annyiban. Mondjuk azt egyeztetett időpontban cserélték, kb. 10 perc alatt, úgy, hogy jelen is voltam, láttam, hogy "jól bánnak" a hangszerrel - szóval a risk / benefit dolog nagyon nyilvánvalóan állt, a te helyzetedben _szerintem_ a benefit ~ 0+ << risk.
Te tudod

-
Ctrl+Alt~Del
őstag
válasz
Ctrl+Alt~Del
#50930
üzenetére
Muziker is jelentkezett. Azt mondta a lányka, hogy egyeztetett a szervizesekkel, és 30 napos határidővel szakszervizbe vinnék a gitárt, mivel garanciális. Kérdeztem tőle, hogy mi fog a gitárral történni a szakszervizben, erre nem tudott válaszolni.
Kértem, hogy akkor járjon ennek pontosan utána, mert nem szeretném, ha szétgányolnák a gitárt, cserébe küldtem neki még két nagyított képet a repedésről.

Neked lesz igazad, megnéztem én is azt a fotót, és úgy látom, hogy a sirály nyakánál mintha ott lenne már a repedés, igaz, a szárnycsúcsoknál nem látszik, De az szabad szemmel se látszik most sem, csak fotóról. Szóval úgy tűnik, hogy már vételkor is ilyen volt a berakás.
Ebben a percben visszahívott Megyó.
Azt mondja, hogy a kinagyított kép alapján neki egyértelmű a sztori. A berakás berakásakor vélhetően aki ezt tette be kicsit erőltette a dolgot, megfeszült a cucc, elrepedt, és utána a tömítőanyaggal vagy ragasztóval ezt orvosolta, majd szépen szintbe csiszolta. Ezért nem lötyög, nem érdes a felülete. Most esett le neki, hogy ez egy SE gitár, nem custom USA, azt mondja, jaaaa, ez simán el tudja képzelni az Indonéz munkástól, de hogy ez egy amerikai quality checken tuti nem ment volna át. És most már ő is kíváncsi, hogy hogyan rendezné ezt a Muziker, szerintem a berakás cserélhető.
Most várom a Muziker válaszát, és gondolkodom, ér-e ez az egész ennyit.
-
arnyekxxx
veterán
válasz
Ctrl+Alt~Del
#50928
üzenetére
Mitől nőne a két szélen? Kisebb arányban csökken mint középen mert íves és a nutnál meg a húrlábnál fix a magassága de attól még csökken az első meg utolsó bundnál is. A Fenderék kicsit szebbet rajzolnak.

-
válasz
Ctrl+Alt~Del
#50907
üzenetére
nem szívesen ugatok közbe, de én az első napos fotón is ugyanazt a repedést vélem felfedezni, a gyatra felbontás ellenére is. Szerintem már így vetted, bár ennek igazából nincs jelentősége. (én személy szerint nem is foglalkoznék vele)...
-
arnyekxxx
veterán
válasz
Ctrl+Alt~Del
#50904
üzenetére
Mindenhol csökken a húrtáv ha meghúzod a csavart. Ha nagyon megfeszíted simán felfekszik végig a húr.
-
bigrob
őstag
válasz
Ctrl+Alt~Del
#50907
üzenetére
Ragasztott a nyak?
Esetleg elég lenne "csak" nyakat cserélni, de nem tudom mennyire tudják ezt a PRS-el gariztatni.
Írjál nekik vagy várjuk a választ aztán tájékoztass minket!
-
bigrob
őstag
válasz
Ctrl+Alt~Del
#50894
üzenetére
Ezt neked kell eldönteni, több gitárt visszaküldtél mert nem volt tökéletes, csodálnám, ha ezzel nem mennél tovább.

De hogy őszinte legyek nem is tudom ezt hogyan lehetne javítani, ezek ki vannak cncvel marva, majd a berakás szintén és így illeszkedik tökéletesen egy lehelletnyi ragasztóval.
Láttam már olyat, hogy a kimart lyukba folyadék formájában beöntik és a végén síkba csiszolják, de nem tudom ez mennyire ütne el a többitől.Ha kapsz választ a Muzikertől én várom, mert kíváncsi vagyok mi lesz ebből.
-
doc
nagyúr
válasz
Ctrl+Alt~Del
#50904
üzenetére
de a hur eleve a kozepenel rezeg a legnagyobb amplitudoval, tehat ha feszited a nyakad ugy hogy mar elotte is zorog, akkor utana a kozepen tutira fog (es ugye az hogy a nyak a vegen hol van, foleg a testhez csatlakozva, adott tehat az onnan nem fog sehova menni)
-
arnyekxxx
veterán
válasz
Ctrl+Alt~Del
#50901
üzenetére
Ha meghúzod a csavart a húrok közelebb fognak kerüli a nyakhoz.
-
doc
nagyúr
válasz
Ctrl+Alt~Del
#50899
üzenetére
Ha feszited, akor pont hogy "hatrafeszul" a nyak, kidomboritja kozepen a hasat, tehat lazitani kell, nem? (nekem tegnap a Donner jott nagyon enyhe, talan tizedmillimeteres "pocakkal", lazitottam rajta egy picit, fasza lett

-
NeoPampalini
senior tag
válasz
Ctrl+Alt~Del
#50894
üzenetére
Ha amúgy nincs vele gond, akkor én hagynám, ahogy van. Volt hasonló nálam is még évekkel ezelőtt, egy Jazz Bass egyik berakása volt repedt, problémát nem okozott (és az nagyobb repedés volt, mint a te gitárodon).
-
Alexios
veterán
válasz
Ctrl+Alt~Del
#50888
üzenetére
Persze, én általában huvelykujjal tompitom de mindenképp érdemes valahogy
-
doc
nagyúr
válasz
Ctrl+Alt~Del
#50890
üzenetére
Persze, rengeteg. Kell kis idő megszokni hogy mikor hogyan tartsd az ujjad, de utána nagyon szépen, tisztán csak az a két hang szól aminek kell.
-
doc
nagyúr
válasz
Ctrl+Alt~Del
#50888
üzenetére
Persze, mindenkepp. Meg ha esetleg sikerult is pontosan a 4-5-ot pengetni, a 6 akkor is atveszi a rezgeseket es szol, mindenkeppen nemitsd, csak az a hur szoljon amit direkt akarsz hogy szoljon. Az alatta levo 1-2-3-at is nemitsd a mutatoujjal mikor fogod a power chordot.
-
válasz
Ctrl+Alt~Del
#50881
üzenetére
Az a fecske.
Amúgy állítólag más a hangzása az acél bundnak. Érzésre is más, van aki nem szereti.
Amúgy ezért kell megtanulni finoman fogni a bundokat.
Illetve van erősebb nikkel bund is, pl amerikai prs nem így nézne ki.
Új hozzászólás Aktív témák
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 Pro 256GB Sierra Blue -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3360, 100% Akkumulátor
- LG 39GS95UE - 39" Ívelt OLED / QHD 2K / 240Hz & 0.03ms / 1300 Nits / NVIDIA G-Sync / AMD FreeSync
- Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! I7 12700E / RTX 3060Ti / 32GB DDR4 / 512GB Nvme SSD
- Motorola Edge 40 / 8/256 GB / Kártyafüggetlen / 12Hó Garancia
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 9700X 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: BroadBit Hungary Kft.
Város: Budakeszi
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest

Mindenesetre rosszabb nem lett.

). Mondjuk valahonnan a 15 fret-tol indulva, nagyon finoman vegighuzod a kozepso ujjad, es kicsit lejjebb mesz mint ami a kovetkezo hang lesz.
Melyik univerzumban? A B hang közvetlen az A hang után van egy egész hangra legjobb tudomásom szerint. Bármilyen skálában.

