- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Gurulunk, WAZE?!
- Rap, Hip-hop 90'
- sziku69: Szólánc.
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Meggyi001: Nyilvános wc-k.....még mindig hiánypótló...
- Szoszo94: Xiaomi Mi Router 3G - Padavanra fel!
- bitpork: Phautós tali a Balcsinál 2025 Augusztus 2 napján (szombat)
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
Aktív témák
-
Oliverda
félisten
válasz
Motion_Blur #6198 üzenetére
Erre a nagy tiszteletre majd térjünk vissza szezon közben.
-
Motion_Blur
félisten
válasz
proof88 #6196 üzenetére
Öröm olvasni az ilyen híreket
Alonso:
"Minden versenyzőt nagyon tisztelek, de mindenek előtt Schumachert. Michael pontosan tudja, mit csinál. Tudja, hogyan kell versenyeket nyerni. Ezt nem felejtette el. Épp ellenkezőleg: a teste inkább regenerálódott a stresszmentes életviteltől, és most még jobb"
-
ronaldo
őstag
Ez a levágás hülyeség. Lekörözött versenyzőknél tökmindegy, hisz amúgy is el kell engedniük a mögöttük levőt, élesben meg tönkretenné az egészet. Igaz, hogy párszor elég idegesítő módon a 6-7. hely körül beragad egy olyan versenyző aki az élmezőny tempóját _tudná_, de így a régi idők (igaz, pár éve már nem létező) civakodásait megszüntetné. Hisz így ha valaki 3-4-5 tizeddel gyorsabb mint a másik, már nem kell necces manőverbe belemennie, szépen álmoskásan megy hátul, majd mikor jön egy egérút, szépen rámegy és kész. Igazán nézőcsalogató.
-
proof88
addikt
-
Oliverda
félisten
-
puttputt
őstag
-
Iron Funeral
őstag
válasz
hunnylander #6189 üzenetére
Az első három után, a többi "ezek meg kik?" szerű hatást gyakoroltak rám
-
hunnylander
őstag
Új autók bemutatói Dátumok, hivatalos és nem hivatalos infók. Egyre többet lehet már ismerni, bejelentési dömping volt ma.
-
D@ni88
addikt
Gyakorlati jellegű aggály lehet, hogy a ralikrossz tapasztalataiból kiindulva, a Forma-1-es autók esetében komoly balesetek történhetnének azon a ponton, ahol a két nyomvonal újból egyesül. Gondoljunk bele, egyik versenyző jön padlógázon innen, a másik jön padlógázon amonnan, és vélhetően egyikük sem akarja majd elemelni a gázról a lábát... Ezért egyértelműen meg kellene határozni, hogy melyik nyomvonalról érkező pilótának van elsőbbsége.hát könyörgöm, minek meghatározni a sorrendet, sima előzősnél is benne van a rizikó hogy ütköznek... Ha már bevezetik, akkor ne rontsák el ezt a részét. Oda kell tenni magát, és valaki majd hamarabb fékez. Amúgy meg hülyeség. Button idén elég szépen ottmaradt hátul, úgy hogy beragadt, de ez volt benne a szép.
-
shev7
veterán
-
hunnylander
őstag
válasz
Iron Funeral #6172 üzenetére
A V8-asnak magasabb a hangja mert jobban pörög, de az 'öreg' McLarent kíméletesen is vezették. Fénykorában ennél vadabb hangokat is kiadott, de ennél az újabb F1 turbók jobban lennének pörgetve.
De ez annyira relatív, hogy a magas vagy a mélyebb hang a jobb egy F1-eshez. A jelenlegi autók magas hangon vinnyognak, valaki meg emiatt kritizálja a hangjukat.
-
SzalaiG
addikt
válasz
hunnylander #6170 üzenetére
Ez volt a kedvenc McLaren-em.
Még Honda motoros és gyönyörű.
-
Iron Funeral
őstag
válasz
hunnylander #6170 üzenetére
Nem rossz, de azért a Merci V8 eléggé durva hozzá képest, hát még amilyen a V10 volt
-
hunnylander
őstag
válasz
Oliverda #6159 üzenetére
Az 1 liter az nagyon távlati terv, csak szemléltetésül mondtam. Nekem tetszik az MP4/4 másfél lityis mocijának hangja. [link]
Egyébként a motorok hangja 'mérnökölhető'. Kizárnám, hogy hasonlítsanak majd hangban a MotoGP motorokhoz. Autónál több a 'rezonátor'. Olyan vad hangot terveznek neki, amilyet akarnak. Ez nekik is szempont lesz, akárcsak a Forma-1 leggyorsabb jellege.
-
JColee
őstag
-
Oliverda
félisten
válasz
hunnylander #6154 üzenetére
Ja, csak az 1 literesnek olyan lesz a hangja kb. mint egy MotoGP-s motornak.
-
D@ni88
addikt
válasz
hunnylander #6154 üzenetére
hát az biztos, meg az lenne nagy elérni hogy ha csak az első pár 2-3 kmbe kellene csak a belsőégésűt használni (az indítás és a feltöltődés miatt) utcaiban legalábbis
-
hunnylander
őstag
Valahogy el kellett kezdeni, már ezek a rendszerek is többet tudtak volna, ha nem korlátozzák le őket. A KERS/TERS rendszerekben pedig óriási távlatok vannak. Ha engednék fejleszteni, egy idő után olyan szinten lenne, hogy teljesen csak az fékezhetné az autókat.
A mai belsőégésű motorok mit csinálnak az üzemanyagból túl sokat? Hőt, hatalmas hőveszteséget, ami haszontalan és emiatt még hűteni is kell őket. Óriási energiákat lehet visszanyerni ezen hőveszteségből, aminek következménye, hogy idővel az a KERS/TERS motoros F1-es ami ugyanolyan gyorsan fog körözgetni a pályákon, mint a jelenlegiek, negyedannyit fog csak fogyasztani az '1 lityis' motorjával.
És még kecsesebben is fog kinézni, nem üzemanyagszállító tanker lesz.
-
JJános
addikt
Sumi tolja neki mint a állat. (video) itt
-
Integra
titán
-
válasz
hunnylander #6148 üzenetére
Amikor számolják,melyik pilóta mennyi pontit gyűjtött már össze,akkor egységesítik és úgy számolják?
D@ni88: Ne feledd,közúton nincs korlát,akár 100le és 30s-ig használható KERS-et is csinálhatnak
De ha belegondolsz f1-ben le van butítva és kb 30kg az egész,ami a kesztyűtartóba is elfér,sima kocsiba simán lehet nagyobb,nehezebb erősebb.
M5szerk: A 38 Le öreg fiestánkban a KERS nem csak 5%-ot javítana a teljesítményen,hanem 207%-ot
-
válasz
SzalaiG #6143 üzenetére
Még semmi konkrétum.Viszont sajnálom a régi pilótákat,Schumacher is ide tartozna,mert felállítottak egy rekordot a pontszámok terén és ezzel az új pontrendszerrel semmibe vész a teljesítményük.Akkor max 10 pont volt,most meg lesz 25.
Ne legyen spórolási verseny.
Muszáj annak lennie és a mi érdekünkben.Ha itt nem fejlesztenek,akkor nem igen fejlődik az autó iparág sem.
Gondolj bele,ha KERS lenne a kocsiban,milyen jó lenne.Nem egy kocsira gondolok hanem az összesre,mennyivel csökkenne a káros anyag kibocsátás.
Ja és nem félj attól,hogy spórolás miatt nem lesz jó futam.CSak jó szabályokat kell hozni -
#70869248
törölt tag
válasz
venember83 #6145 üzenetére
hát ja, megnéznék egy egyliteres feltöltött boxert ami 18ezret forog
Persze valszeg meglehet csinálni, de az minden lesz csak költséghatékony nem -
#70869248
törölt tag
válasz
Iron Funeral #6142 üzenetére
hát sejthetően a boxer-t azt nem igen választaná senki
...a bolygódugattyús motor az brutál lenne, de ugye az is fogyaszt szépen.
-
SzalaiG
addikt
Ismét változhat a pontrendszer a Forma-1-ben [link]
-
Iron Funeral
őstag
válasz
hunnylander #6137 üzenetére
Tehát nincs megadva még semmi konkrétum, hogy fizikailag milyen legyen a motor. Én személy szerint szabad kezet adnák nekik, csak néhány dolgot szabnák meg, mint pl. a hengerűrtartalom, turbófeltőltés de az hogy V vagy Boxer vagy Wankel azt eldönthetnék a tervezők
(egyébként 2002/2004-ben a Ferrari is 15 nagydíjat nyert)
-
#70869248
törölt tag
válasz
SzalaiG #6138 üzenetére
Ez már régen az
...de komolyan..maximalizált fordulatú többhétvégés befagyasztott fejlesztésű erőforrások egy versenytávra tankolva.
Sejthető hogy egy szabadjára engedett csapat úgy megverne mindenkit mint a szél.
Forogna 20ezret, minden versenyre új és persze mellé újabb fejlesztésű motor...
szerk: ja és persze közel ideális tömeggel (azaz nincs agyontankolva). -
hunnylander
őstag
válasz
SzalaiG #6138 üzenetére
Gyorsasági autóverseny is fog maradni.
Miért maradjon a jelenlegi 2,5 kg / 5 km, ha ugyanezt a sebességet el lehet majd érni feleekora fogyasztással. Ez a fejlődés, az F1-nek pedig a technikai fejlődésről kell szólnia.
Az a röhejes, hogy már nem az F1-ben vannak a legmodernebb motorok. Ezen változtatni kell. Mit gondolsz miért akar jönni a VW? Nem benzintemető V12-est csinálni, hanem összemérni a technológiai erejét más gyártókkal mégpedig jövőbemutató és az egész autógyártásnak hasznos fejlesztési területeken.
-
#70869248
törölt tag
válasz
hunnylander #6135 üzenetére
persze..kézenfekvő hogy a fogyasztás számít.
Egy teljesítményre hangolt turbós motor sosem lesz takarékos, amikor kényszertöltik a hengert akkor mellé kell tenni az üzanyagot is...vagy különben nem lesz semmi.
Valmint egy kisköbcentis magasfordulatú teljesítményre hegyezett turbós erőforrás ritkán szokott megbízható lenni...ez régen nem jelentett akkora problémát, de jelenleg mások a szabályok. -
SzalaiG
addikt
válasz
hunnylander #6135 üzenetére
Ne legyen már spórolási VB!!!
Ez gyorsasági autóverseny. Ez legyen szem előtt.
-
#70869248
törölt tag
válasz
SzalaiG #6134 üzenetére
csökkenthetik...észre sem fogod venni
egy turbós V4-V6 az életképes még maximalizált fordulatszám mellett is.
Ahoz hogy egy közúti benzint égető turbós kisköbcentis többhétvégés erőforrás versenyképes legyen ahoz változtatni kell.
Feltöltéssel simán hozzák a V8 szintjét, ugyanoda felpörgetik és kevesebb a forgó tömeg, valmint a kiterjedése. -
hunnylander
őstag
válasz
#70869248 #6132 üzenetére
A jelenlegi motorok 2400 cc, turbóból ennek fele hengerűrtartalom elég lehet azonos teljesítményhez. De egy turbót is csinálhatnak olyanra, hogy elég lehessen neki pl. egy versenyenkénti 100 kg üzemanyag.
A lényeg az, hogy az elhasználható üzemanyagmennyiség lenne a fő korlát, ez meg hozza is magával, hogy ahhoz, hogy ebből a legtöbb teljesítményt lehessen kihozni, milyen motor kell mekkora hengerűrtartalommal.
-
hunnylander
őstag
Ez tetszik. Jó lesz figyelni, néhány pilóta majd fog jönni felfele mint a talajvíz, ha elindul a szezon.
-
#70869248
törölt tag
válasz
hunnylander #6128 üzenetére
A turbó lóerőt hoz, nagyon nem vihetik le a hengerűrtartalmat (mármint 1literre pl) mert az valahol megbosszulja magát. ...ha pedig bejön a turbó+KERS akkor viszont le lehet csökkenteni a hengerek számát...ami jó.
Amennyiben marad hogy nincs tankolás akkor a turbó sztem csak hátrányt jelent.
szerk:Szvsz csak az energia visszaalalakító rendszerek jelentenek látványos megoldást a hajtás terén. -
Pá
addikt
válasz
hunnylander #6128 üzenetére
Ha már így belejöttél.
Azt nem tudod véletlenül, hogy Sumi hivatalosan is 3 évre írt alá, vagy ez csak pletyka volt és nincs megerősítve? -
hunnylander
őstag
válasz
Iron Funeral #6125 üzenetére
'Kicsi a bors, de erős', ezzel le is lehet írni.
Az előirányzási alapelveket már ismertette az FIA. Egy olyan motor kell, aminek a fejlesztése közvetetten a közúti autógyártásban is hasznosulhat technológiailag. Üzemanyagtakarékosság, hatékonyság, környezetkímélés.
Pl. lehet majd megszabott energiamennyiség; vagyis hogy mennyi üzemanyagot használhatnak egy versenyen, KERS-rendszerek biztos lesznek, a motor jó eséllyel turbó is lehet, de az is lehet, hogy nagyon szabad lesz a specifikáció. Elméletben pl. működhet, hogy pusztán csak a felhasználható energiamennyiséget szabják meg, semmi mást. Teljesítményileg nem lesznek sokkal visszavágva, meg hamar vissza is tornázzák magukat 700 lóeró fölé, plusz az autók tömege is csökkenhet a kisebb motor és kisebb üzemanyagtank miatt, a könnyebb autónak meg gyengébb motor is elég, hogy hasonlóak maradjanak a körödők. A Forma-1 biztosan a leggyorsabb széria marad az új motorokkal is, mert olvastam róla hivatalos doksiban, hogy ennek megőrzése szempont. Én nem aggódok. Tekintve egy elméleti KERS-es turbó jellegét és erejét, nem sokkal lehetne több egy literesnél.
(De ez csak tipp, a specifikáció szabályba rögzítése még nem történt meg.)
A VW pont az új specifikáció miatt kacsingat és szerintem jönne más gyártó is, továbbá az új specifikációra már a McLaren is saját motorral készül, mert csak azzal van rangja a sportautóinak. 2013-ban már lesz 1-2 új McLaren sportkocsi a piacon, a Forma-1 a legfőbb reklámozási felületük. Egy McLaren motoros McLaren sportautót nem lehet reklámozni egy Cosworth vagy VW de még az immár konkurens Mercedes motoros F1-es autóval.
-
D@ni88
addikt
válasz
hunnylander #6126 üzenetére
akkor tényleg benzinháború van
-
hunnylander
őstag
A gyári csapatok előnyben voltak/vannak integrációban és menedzselésben; tehát a motor ideálisabban van beépítve (még ha minimálisan is, mert több munkát és gondosságot fordítottak erre és jobban egymáshoz van fejlesztve az egész). Például a motorfogyasztás-csökkentő hírek is szóltak olyanról, hogy a légbeömlő nyílás áttervezésével is tudnak jelentősen javítani; ez meg ugye kasztnitervezés is és együtt-fejlesztés. Ilyet leginkább csak a gyári csapat tud.
A másik meg a menedzselés; a jobb csapatok ezt is jobban csinálhatták. Ezek a motorok nagyon komoly szabályzási és beállítási rendszerekkel vannak üzemeltetve, még ha egységes is az ECU, a használatukat lehet jobban-rosszabbul kivitelezni a dolog bonyolultsága miatt. Aztán ez eltérő aerodinamikai mutatók is ráhatnak a motor fogyasztására. Továbbá a versenyeken való kihajtásuk; a McLaren alacsony fogyasztása abból is jöhet, hogy ők pragmatikusan használták a motorokat és előirányozottan sokszor volt alacsonyabb teljesítményen hajtva még versenyen is. Érdekes hogy pl. azt gondolhattuk, hogy amikor a Hungaroringen Alonso kiesése után Lewis üldözőbe vette Webbert, akkor biztos rendesen feltekerte a mocit. A versenyriport szerint akkor is sikeres üzemanyagspóroló fázisban érte utol Webbert, csak az előzéshez tekerhette fel maxra a motort. A csapat gyakran hajtotta a pilótáját, hogy közel határon menjen (pl. Monza, Valencia), de ekkor sem mindig engedte meg neki, hogy maxon legyen a motor, mert tartani kellett a tankolási taktikát. Ha a túlhajtás miatt lerövidül az etap, az se ideális. A pilóta mehet határon takarékos üzemmódban is. Már tavaly is fontos volt az üzemanyagspórolás és a motorkímélés.
Még egy tényező; a motorok nem egyformák teljesítményben és fogyasztásban egy adott márkánál se; ezért miután bemérik őket szelektálják és a legjobbakat a gyári csapat kapja. (Az infók szerint nem olyan nagy a szórás, ha tisztességesen végzi a dolgát a motorgyártó.) Tavaly még az 'A' kategóriás motorokat kapta a McLaren, de idén már csak a B-t vagy C-t.
-
Iron Funeral
őstag
válasz
hunnylander #6121 üzenetére
Van már valami irányzat arról, hogy milyen lesz a következő motorszabvány? 6os boxer? (hátha beszáll a VW-Porsche
) Vagy lehetséges az is, hogy marad a jelenlegi felállás?
(esetleg tovább korlátozva persze)
-
D@ni88
addikt
válasz
hunnylander #6121 üzenetére
azért az érdekes, hogy a Mclaren és a Ferrari is kevesebbet fogyaszt, mint az ugyanolyan motorral rendelkező többi csapat.. (0,1-0,15)
JJános, nem arról van szó hogy mennyt fogyaszt a Ferrari, vagy mennyit a Mclaren. hanem azt hogy pl a Brawn és a FI is többet fogyaszt mint a Mclaren. És nagyából ez a lépcső megvan a Ferrari és a Torro rosso esetében is
-
hunnylander
őstag
Nem volt érdeke, de a többség érdekét nézték.
Viszont egyáltalán nem vált nyerő dologgá az egész, bajnokság szinten. A KERS több hátrányt indukált, mint előnyt.
A KERS kötelező bevezetése csak egységesítés árán működne, merthogy csak két csapat tudott tisztességes szintű KERS rendszert megvalósítani, ők is horribilis fejlesztési költségek árán. A kis- és középcsapatoknak szinte megoldhatatlan feladat lett volna.
1 évig pihentetik, aztán meg egységesítve visszatér; remélhetőleg megnövelt teljesítménnyel és akkor tényleg lesz fogyasztáscsökkentő és versenyzési haszna.
(#6118) grabber:
A tavalyi fogyasztáscsökkentő haszna nem egyértelmű; ismerek fogyasztási statisztikákat, de ismerve a számítási rendszerét meg a lehetséges okokat, ez sem meggyőző bizonyíték. [link]A KERS/TERS rendszer (utóbbi hővisszanyerés, remélhetőleg néhány éven belül az is jön a Forma-1-be, talán leghamarabb az új motor-specifikációval 2013-tól), ha elég hatékony illetve nincs túlkorlátozva, akkor egyértelműen csökkenti az üzemanyagfogyasztást.
A kényszerű tengelytáv-növelés az ideális optimum menettulajdonságoktól téríti el az autót, tehát összességében lassul miatta. A Ferrari-McLaren években beszédtéma volt, hogy eltérhetnek tengelytávban. Valószínűleg így is volt. De az optimum egyénileg is változó, a tankolás betiltása mindenkinél fejtörést okoz, az egyéni optimumot rontja el. Habár nem valószínű, hogy anno volt 15 cm különbség a Ferrari és a McLaren között, de nem kizárható. A Ferrari mindig is jobb volt aerodinamikai hatékonyságban, nem exkluzívan csak egy valószínű nagyobb tengelytáv miatt; ennyi nem elég az aerodinamikai hatékonysághoz. aztán ott van, hogy ki milyen pályákra 1lövi be1 az alapkonstrukciót. A McLarennél régóta "happy hunting ground"-nak tnevezik Monacót, ahol minden évben nyerni is akarnak és ez az elhatározás bele is játszik az optimum tengelytáv meghatározásába az adott formula-érában.
-
Pá
addikt
Azt én sem értem, hogy miért hagyták a KERSes csapatok olyan könnyen magukat. Talán a háttérben alkudoztak valamit, vagy csak a költségeket akarták ők is lefaragni.
Főleg tavaly előtt volt téma a tengelytáv, amikor a mekinek kisebb volt a ferkának pedig nagyobb. A lassabb kanyargós pályákra az előbbi jó, mig a gyors lendületesekre inkább az utóbbi, ami meg is volt figyelhető abban az évben. De úgy tűnik a rövidebb azért összeségében nyerő volt, mert végül a Ferrari tavalyra(2009) lecsökkentette az övét. De akkor is inkább 1-2 centiről volt szó, ez a 15 most igazán nagy változás lesz.
Javítsatok ki ha tévedtem, ezeket most csak ködös emlékeimből szedtem össze.
-
proof88
addikt
válasz
Motion_Blur #6117 üzenetére
Na most jól beégtem, mert valamiért tengelytáv alatt az azonos tengelyen lévő kerekek közti távolságot értettem.
Gyakorlatilag tudom, hogy 15 centivel hosszabb lesz az autó (vagy esetleg nem, mert a tengelytáv növelésével nem kötelező annyival növekedni a teljes hossznak, gondolom).
-
Kers mint fogyasztás csökkentő eszköz nem lehet?
-
proof88
addikt
Majd a hozzáértők válaszolnak, én csak annyit tennék hozzá, hogy a tengelytáv növelésével veszít az autó a lassú kanyarokban, pl Monacoban a legjobban elvileg. Amúgy én nem tudom, hogy mostanság növelnék a tengelytávot. Az autók hossza nő kicsit. Ez meg gondolom azért is rossz, mert meg kell tervezni.
-
sekli
addikt
válasz
hunnylander #6102 üzenetére
Biztos volt már róla szó, de a Ferrarinak és a McLarennek miért volt érdeke belemenni abba, hogy idén nem használnak KERS-t? És mégvalami, lehet, hogy nagyon buta kérdés, de mostanában annyira hangsúlyozzák, hogy mennyire-mennyire rossz, ha növelni kell a tengelytávot, de miért ennyire rossz?
-
hunnylander
őstag
válasz
Oliverda #6105 üzenetére
Nincs. Egyénileg kell kikalkulálni. Egy csapat akár alá vagy fölé is becsülhet a saját tankkapacitásával is. Lehet, hogy még a szezon közben is lesz áttervezés. De aki ilyenre kényszerül, ott már bajok vannak.
Nincs se minimum, se maximum előírás méretileg és kapacitásilag. De például a motoroknál van minimum tömeg (emiatt minden motor egyforma tömegű, mivel ennél mindenki tudna könnyebb motort, ha engednék) plusz még a tömegközéppontjuk is teljesen egyformára van kalibráltatva.
-
Oliverda
félisten
válasz
hunnylander #6094 üzenetére
Tehát akkor nincs konkrét szabály lefektetve a tank minimum vagy maximum űrtartalmára?
-
JJános
addikt
válasz
venember83 #6087 üzenetére
Igenis! Sajna nem tudok ezekről semmit.
Annyit tudok, hogy alsóbb osztályba sorolták, de megígérem nem dobálódzok többet ezekkel a szavakkal.
Meg azt tudom még, hogy irányított játékvezető küldés. -
Lui04
aktív tag
Toro Rosso festések
Nekem a második jobban tetszene, legalább elütne a Red Bull színétől, meg szegény Brunonak is meg lenne már végre a biztos helye. -
hunnylander
őstag
Aktív témák
- IPhone 15 128GB gyári független 2025.09.12. Apple jótállás
- Apple iPhone 13 128GB Kártyafüggetlen 1 év Garanciával
- DELL Precision 7730 i5-8400H Quadro P3200 32GB 1000GB FHD 17 1 év garancia
- DELL Precision 7730 i5-8400H Quadro P3200 16GB 512GB FHD 17 1 év garancia
- Felsőkategóriás projektor eladó - Optoma Cinemax P2
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad X260 - i5-6G I 8GB I 256GB SSD I 12,5" HD I HDMI I CAM I W10 I Gari!
- Eredeti DELL 240W töltők (LA240PM160)
- Új MSI 17 Raider GE78 QHD 240Hz i9-13980HX 24mag 32GB 2TB SSD Nvidia RTX 4090 16GB 175W W11 Garancia
- Bomba ár! HP ProBook 440 G6 - i5-8GEN I 8GB I 256SSD I HDMI I 14" FHD I Cam I W10 I Gari!
- Dell Optiplex MT/SFF 3040, 3050, 3060, 3070, 5070, 7060/ Hp ProDesk /SZÁMLA- GARANCIA
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest