Aktív témák

  • Nowhereman

    őstag

    válasz hunnylander #5121 üzenetére

    Nos nem tudom, mennyire vagy otthon ennek a fizikájában. A gördülési ellenállás gyakorlatilag nem más mint a kerék-és a vele érintkező talaj süppedése miatt képződő egyfajta lejtő legyőzéséhez szükséges járulékos erőtöbblet, valamint létezik egy kevés letapadás feloldása is. Mármint egyenes menetben, az íven haladást most hagyjuk. Nos az első kétféle módon csökkenthető kemény kerék-út páros - a süppedés csökkentésére /erre jó példa a vasút/, a második a kerék átmérősének növelése - ezzel az azonos süppedéshez tartozó lejtő szöge csökken/erre pedig az óriásdömper/. A letapadás pedig anyagpáros és keresztmetszetfüggő - ez ugye olyasmi, mint amikor a sárból akarod kihúzni a lábad. Nos a gördülési ellenállás tényleg csökkenhetett, mert nagyobb lett az első kerék átmérője, és valszeg a letapadás is csökkent. De mondjuk ha az abroncsoknál maradunk, akkor a nagyobb kerék miatt nőtt a légellenállás, és ha már a légellenállásnál tartunk, akkor valszeg már korábban is csökkentették volna a mérnökök a szélességet, ha az ilyen pompás előnnyel járna hátrány nélkül...
    Szerintem a tankolás körül kell keresni az okokat... - kisebb maximális tömegből adódó terhelés->puhább gumi, kisebb tank-> kisebb tengelytáv...

Aktív témák

Hirdetés