- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Fűtés és hűtés klímával, napelem segítségével
- [K2]: A vagyonvédelmi rendszerszerelővé válás rögös útja
- btz: Internet fejlesztés országosan!
- KRTLPC: Ki és hogyan élt túl? Volt ám fennakadás
- sziku69: Szólánc.
- ldave: New Game Blitz - 2025
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Szoszo94: Xiaomi Mi Router 3G - Padavanra fel!
Új hozzászólás Aktív témák
-
ezittketto
tag
válasz
zetor2000 #100999 üzenetére
"Belterület közterületén – kivéve a kutyafuttatásra kijelölt területet – ebet csak pórázon lehet vezetni. Ugyanez a szabály érvényes közforgalmú közlekedési eszközön (kivéve vakvezető és a mozgáskorlátozottakat segítő kutyákat), természeti és védett természeti területen, illetve vadászterületen (a vadászkutyák kivételével)."
Ezek szerint akkor nemcsak lakott területen kell?
Mert e szerint, akkor a 'Pákozdi dombokon az erdőben' is kellett volna.. -
zetor2000
őstag
válasz
ezittketto #100997 üzenetére
Ismereteim szerint igen, kell(ene) mind a kettő, de jellemzően letojja mindenki. Bár e szerint a szájkosár csak járművön kell.
[link] -
npera
addikt
válasz
blueboi69 #100993 üzenetére
Igen, gyakorlatilag ballisztikus pályán van a gép. Majdnem, de ha van valamennyi alapjárat AIR-módban, akkor azért kapirgál a megfelelő irányba finoman, hogy tudj irányítani rajta jobban.
Ami nagyon tetszik, hogy látom a propok fordulatszámkülönbségét a kép alsó sarkában, például ereszkedés közben fordulva jól látszik, hogy hol ad több gázt az FC.
-
npera
addikt
-
blueboi69
őstag
válasz
ezittketto #100989 üzenetére
Bujdy közben megválaszolta.
Amúgy én még nem láttam olyat, hogy bárkit is megbüntetett volna közteres emiatt.
Esetleg valami zsúfolt lakótelepen el tudok ilyet képzelni. -
blueboi69
őstag
válasz
npera #100992 üzenetére
Igen, igen, ezzel meg lehet dobatni is a gépet könnyen. Ezt én néha hiányoltam, hogy igazából löksz rajta egyet egy rövid gázfröccsel, majd leveszed a gázt nullára, akkor szinte úgy tudsz pörögni pár másodpercig mintha súlytalanságban lennél, mert az eredeti röppályát tartja a gép, tipikusa hátrafordulás és társai.
Hajrá hajrá. -
npera
addikt
válasz
blueboi69 #100977 üzenetére
Ja, elég jó. Tetszik, hogy simán be lehet esni egy kanyarba teljesen rossz tempóval, aztán "erőből" kihúzatni az ívet. Meg a kis 70-méteres mezőn az egyenest kábé át lehet ugrani, a két kanyar között nem telik el túl sok idő.
A másik kedvencem, hogy kanyar előtt visszafordulok, de a quad még csúszik tovább, aztán odaröffent egy gázfröccsöt az ember és rögtön jó irányba megy.
Majd kimegyek vele a nagy mezőre is, csak asszony most dolgozik és én vigyázok a két gyerekre, úgy meg nehezebb. Ma délután lesz valami igen komoly zuhé is, szóval a délutánnak lőttek.
Találtam egy kanopit, amit Mr. Shutterbug modellezett, gyakorlatilag egy BeeBrain V2 kanopi, amibe belemegy nano kamera is. Úgy értem olyan nano kamera, aminek van valami háza és nagyobb, mint a Caddx Ant Lite.
Ha végre eljutok oda, hogy összerakjam a printert, akkor majd rittyentek egy olyat, mert akkor rá lehetne applikálni egy Foxeer Toothless 2 Nanót vagy egy RunCam Phoenix 2 Nanót. Azzal hízik a quad 2,5-3,5 grammot kamerától függően, ami elég sok, de cserébe a képminőség rögtön igen patent lenne.
-
Bujdy81
aktív tag
válasz
ezittketto #100989 üzenetére
Lakott területen. Kint elvileg szaladgálhat, de ha vadász úgy érzi, hogy vadat hajt a kutya, akkor lelőheti.
A vadászok 99% nyilván a kutya fajtájából egyből vágja, hogy melyik a rabsic agár és melyik a hobbi kutya. Utóbbit azért nem szokták lelőni...
-
Jahno
veterán
válasz
-NoVa- #100986 üzenetére
Arra a statisztikák alapján rájöttünk, hogy ami BE-s, az EUnak számít és nem nagyon kértek érte pénzt. Legalábbis eddig.
A káoszt meg ott kezdődik, hogy most éppen egy csomó más EU-n belüli küldemény kezd beragadni meg összevissza keringeni, amivel nem kellene, hogy gond legyen.
-
-NoVa-
veterán
Na, értesítő jött, nemzetközi csomagom a postán átvehető. Semmi vámintézős sms, úgyhogy jövő héten kiderül, ingyen jön-e, vagy egyből a 800ft-os opcióra pályáznak.
-
blueboi69
őstag
válasz
Sipi- #100975 üzenetére
Nem semmi!
Egyébként ha szeretnétek kutyákkal barátkozni, akkor az enyémekhez jöhettek dögönyözni, ismerkedni. Gyerekeknek nem lenne hátrány. Vagy majd ősszel mehetnénk kirándulni itt a környéken egyet a két kutyussal, lehet megbarátkoznának és rájönnének, hogy nem bántanak, ellenben önálló gondolkodó jószágok, nem csak ijesztő tereptárgyak.Legutóbb amikor séáltunk Pákozdi dombokon az erdőben, jött egy család velünk szemben, kb 10-13éves forma fiúval, aki kb mint egy kislány, teljes önkívületében elkezdett sikítani, azonnal leblokkolt a szülei ráncigálták, hogy haladjon már. Rögtön visszahívtam mindkét kutyát, a végén ők kezdtek magyarázkodni, hogy bocs, csak a gyerek nagyon fél a kutyáktól....
Pislogtunk rendesen, hogy a baj itt nem kicsi, mert mondjuk BP-en a járdán szembejön egy kutya és mindig így reagál, az eléggé kellemetlen mindenkinek. -
Sipi-
őstag
válasz
Sipi- #100969 üzenetére
Jah, a túrán találkoztunk egy kutyával. A gyerekek és én félünk a kutyáktól, asszony nem annyira, de ő sem barátkozik csak úgy idegen ebekkel. Felmentünk egy épp ott lévő vadászlesre. A kutya csak baktatott felénk, majd leült kb. 50 méterre. Pár perc után visszafordult és elindult másik irányba. Nem sokkal később jön egy régi Peugeot 106-os, összeszedte a kutyát, majd megállt mellettünk és elmondta, hogy éjjel szökött ki két kutyája, mert vaddisznót éreztek. Már megtalálta mindkettőt, de a vaddisznó erősebb volt, mert a kutya lesérült. Valószínűleg azért csak sétált lassan (meg gondolom szomjas és éhes is volt).
-
Jahno
veterán
válasz
Sipi- #100970 üzenetére
Baktatok a gémeskút felé típusú lesifotó, rajta az univerzum működését befolyásoló segédjelekkel. Napszak, Észak/Dél tengely és Hold lemente után a tejút fekvése.
Fotós haveroknak már emlegettem, hogy én idénre a tejutat feladnám, mert mittomén, de szeptember első hetéig még lehet van rá esély.
Csillagjárás technikáját kipöcsöltük, megtalálom sötétben a fotómasina gombjait, tudom melyik akku mennyire merül, utómunka, esétébé szóval ha most van konkrétabb cél akkor nem bénázunk annyira, hanem "csak" csináljuk és kész.
Tejút nekem elég bonyás és nem tudom megütni azt a szintet, amit már mutogatni lehet, vagy több más amatőr kép közt megállná a helyét :-/ Oda kell tudás+technika kombináció rendesen. És persze felesleges idő, hogy ha olyan az égbolt akkor este elhúzol jó messze azt ország szélére, aztán hazaesel amikor...
Vagy nagyon vidékre, hogy ilyesmiket láss: [link]
Teljesen más világ. Ezekről írásos oktatóanyag is csak módjával van, nincs konkrét recept, ki kell pöcsölni magadnak. Pár arcot faggattam akik azért bevallották, hogy rá kell bukni, évek kellenek és akkor is évi 100-150 éjszakát kint tölteni valahol a semmi közepén, ami után jön a gép előtt ülős móka. Annyi időm nincs és a képem sem érne ennyit. Az anyagi végtelen mennyiségű kreditet nem is emlegetve :-/
Aztán néha irigykedem, mikor valaki 1 hétre felmegy egy hegyre nyaralni, nem is túl drága cumókkal, aztán ilyesmi kisvideókkal esik haza. Azért ebben vannak képek és mehet a fenébe:
-
-NoVa-
veterán
válasz
qnadam #100964 üzenetére
Melyik környék? Nin, DeSalt Street Food most nagyon felülmúlt mindent. Hentes a tulaj apja, úgyhogy az alapanyagokkal már jól indul, de a többi is valami jó forrásból szedi. Asszonynál ez volt az első hamburger, amire nem azt mondta, hogy ez szar, hanem nekiállt volna felfalni a kajám.
-
npera
addikt
-
npera
addikt
Nova, Blueboi, good news! Voltam kinn repülni miután megfőztem a takót a családnak. 2 db szingli cellát kapcsoltam most össze a soros (!!!!) malacfarkammal és úgy nyomultam. A throttle körvöt megpiszkáltam, hogy közel lineáris legyen, aztán please let loose of my hair...
Amikor az elvileg 95C-s Tattu R-line 500 mAh-s cellák voltak, akkor nyomtam egy 100%-os gázt. Nem túl sokáig, mert a quad felment igen magasra. Becslésre legalább 12 méterre, de talán 20 méter is volt az. Több tutira nem. A halszem miatt tűnik csak 200-nak....
-
zetor2000
őstag
válasz
Jahno #100947 üzenetére
Aranydurbincs szokott lenni a Lidlben, ami felénk van. De talán az fagyasztott... Olyan hűtőben rémlik, ami nem sima, hanem fagyasztani is képes, de lehet, hogy keverem, melyik soron láttam.
Meg valami pisztráng is elő-előfordul, de asszem egy időben csütörtök volt a "halas" nap, akkor volt hal, frissen. Aztán tartott ameddig, de következő csütörtökre megint jött halféle.Addig is pontyfénykép...
-
-
Jahno
veterán
válasz
blueboi69 #100937 üzenetére
Bocsmá, én is, de nem adta ki. Vagy szomszéd fűrészpora bevált, az legalább még ingyebbé van, tarhálhatok egy fél zsákkal (:-
Végül ugye én sem mentem el oda a XVI kerbe, de minnyá kitaláljuk, mert azóta akkora agyat növesztettem, hogy yajj. Jövő hétvégén megpróbálok valami halas cuccot. Annak nem sok füst kell és gyorsabb, többiek meg majd kapnak valami ehetőbb kaját :-D
-
eattila
őstag
Letakarítottam a bringát. Borzasztóan retkes volt már. Meg rendeltem ár markolat-szarv kombót, végre találtam olyat ami tetszik, és nem 30K.
Az országútiról meg idén lemondok. Ami már tetszik, az nekem fájdalom határon felül van. Ami alatta van, az meg nem tetszik. Olyat meg minek vegyek.
-
npera
addikt
-
zetor2000
őstag
válasz
hobizoli #100929 üzenetére
Ilyen vackok nincsenek idehaza tuningos boltokban polcról?
Én csak mint laikus érdeklődöm. Vagy ennyire olcsó kintről rendelni?Mert pl. dolgok ahogy látom, akadnak az RMS áruházban (ez lehet, hogy a "hagyjálmár" kategória), vagy valami hasonlóban... nekem ez jön át az autós oldalakról.
És most nem a Csikós féle veterán vackok, hanem mindenféle "házi építésű" / átépített autó kapcsán. -
hobizoli
nagyúr
válasz
npera #100918 üzenetére
meg volt az a sztori is, amikor kijott az ujitas februarban az adott eves szabalyokban, hogy street autot lehet utolag turbositani
kihirdettek a uj szabalyokat kb 4 hettel az elso futam elott, es vmi csoda folyaman, egy vki ezt elore tudhatta, mert meg azon a hetvegen megcsinalta az autoja motorjanak atepiteset turbosra
de belegondolsz ha megrendelsz ehhez vmiket az ~2-3 het amire a tengeren tulrol megkapod a kezedbe -
hobizoli
nagyúr
en nemtom, de vagy ez a medence is ennyivel lassabb itt, mint Rio-ban, vagy a Katinka lassult 9.5sec-t(!!) onmagahoz kepest...
4:26.36-t uszott ebben a szamaban ott akkor, ami WR is volt, most 4:35.98-l lett az 5.
-
Jahno
veterán
Blubesz szöget ütött a fejembe ezzel a kilátóval és Miska huszárral, aztán pénteken éjjel kipróbáltuk a csillagjárósat pár műtárgyon, sötétben és város közelében kivilágítva is, hogy mit lehetne alkotni.
Találtam 5 és fél nem normálisat (+2 kutyaféle), akik beszálltak a megfejtésbe, és úgy néz ki lesz benne ráció. Ráadásul októberig futna egy fotós verseny is, ami éjszakai égbolttal kapcsolatos, de ahhoz kevesek is vagyunk, meg lehetőségek terén a nagyok biztos lemosnának, de lehet megpróbáljuk...
Este kimentünk Budaörs fölé egy emlékműhöz:
Eredeti terv az volt, hogy möhözünk, úgysem jön össze, felhő is lesz, de ha már rászántuk az estét akkor megnézzük a budafoki víztornyot. Erre felhő sem volt, össze is jött, többet möhöztünk, majd hazafelé úzbaejtettük a víztornyot, amit éppen csak megnéztünk, betájoltuk és húztunk is, mert tényleg későre járt, de megállapítottuk, hogy van benne ráció, esetleg alulról halszemes szöggel megpróbálni, satöbbi. Megyünk még ide is, ellenben ilyen kivitelben a Miska huszár szerintem tök jó lesz.
És érdekes, hogy egy ilyen kb. unalmas helyszínen 100 négyzetméteren hárman is tudunk 5 különféle képet csinálni ugyanarról, mellé kis telehold az autópálya felett ami teljesen más, vagy itt-ott. Pillanat alatt elmegy az este.
-
-
blueboi69
őstag
-
eattila
őstag
válasz
A. Crowley #100917 üzenetére
Nekem csak 1 het volt. De hetfon mar dolgozom. Ma jottunk haza Lellerol. Az apartmannal voltak bajok, de nem hianyzik a melo
-
-
hobizoli
nagyúr
válasz
blueboi69 #100920 üzenetére
a kvali az csak egy elozetes sorrend miatt van
utana vannak a futamok egymas ellen is a dontokben
1 -8, 2-7, 3-6, 4-5, utana a tovabbjutok egymas ellen is mennekde egyszer bemesz 13 ala a 13sec-s kategroiaban a dontok alatt, akkor itt mar nem atraknak 12sec-sbe, mint meg a kvali alatt, hanem diszkvalifikalnak, es sehanyadik vagy
tisztara egy baromsag az egesz
-
-
hobizoli
nagyúr
-
A. Crowley
tag
Végre szabadság. 2 hét.
-
blueboi69
őstag
válasz
hobizoli #100911 üzenetére
Látod, mennyivel jobb a drift? Ott ezek mind-mind nem számítanak, mert mindegy, hogy ki tekergeti a vasat, valakinek tetszeni fog és ha nem vered oda az autót, akkor igazából élvezettel szállsz ki belőle, nem pedig egy nyamvadt órát nézve, majd csalódva, hogy nem jött össze.
-
Jahno
veterán
Tegnap meló után megint kóboroltam egy kicsit, pár sör beugrott és Normafán zabáltam egy alsókategóriás burgert, mert már kellett némi kalória. Este meg fotós móka, ott már gondolkoztam, hogy egyáltalán oda bírok-e sétálni teljes cuccal, de a Csúcs büfé nevezetű egységben rápihentem:
Átlagos turistautak, de ott a jobb szélén Sváb-hegy felé akad némi lejtő és emelkedő. Azt eddig nem sejtettem, hogy erős lejtős is erőfeszítés bír lemenni, mert tartani kell magad.
-
zetor2000
őstag
válasz
npera #100907 üzenetére
Mitsubishi Lancer Evo kombi ellen
-
hobizoli
nagyúr
válasz
npera #100907 üzenetére
KKL-n nem ccm kategoriak vannak mar, hanem ido
11.000-11.999
12.000-12.999
13.000-13.999
....igazbaol egy balfaszsag, mert nem ertekeli a fejleszest az auton
13.1-13.2-as autoval mesz egy 12.991-t, akkor egybol atsorolnak a 12sec-s kategoriaba, ahol sehol nem vagy az ottaniak kozott, mert kb lehetetlen egy 12 alja idore felokositani mar
igy igazabol senki nem csinal semmit, nehogy tul gyors legyenez is azert lett elbaszva, mert vkinek az erdekei serultek
annak idejen volt hogy 1000 alatt, 1001-1500, 1501-2000, 2001-2500, 2501-3500
aztan voltak az u.n power adder-k, mint a feltoltes, a NOS, es a 4WD
ezek 1-1kategoriat dobnak feljebb, de max kettovel lehet feljebb kerulni akkoris, ha mind van az autoban ezek kozulaztan a hondasok kisirtak, hogy a A2-s kategoria 1500 helyett 1600-g tartson es a A3-s 1601-2000, igy a VTI-k megmenekultek az Integra-ktol, meg a 1.4 turboktol
utana jott megint a varialas, lett a turbosnal a ccm kategoria csak 1400-g szamit A3-s kategoriaban, az ment az szivo 1.6-s Hondak ellen, ami szinten A3 lett a 1550-s DOHC hatar miatt
na azok az elso evben szoptak is, ahogy kell
masodik evben szinte az osszesben mar 2 literes CRV B20-s blokk volt, a 1.6 VTI B16A2 VTEC hengerfejevel
ezt konnyu volt felismerni, ha tudod mit kell latni, mert a VTEC rendszer mukodteteshez a B20-s blokkban nincs meg az olajcsatorna a szivattyu felol a hidroszelephez, es ezert kivulrol kellett egy plusz csovel atkotniuk mashonnan egy erre keszen megveheto u.n. VTEC modkit-l, de eleve a ccm miatt cheater motor volt A2-ben
akkoris kikaptak, de kovetkezo evben felvittek a ccm hatart 2000-re, hogy a csalos motorok ezzel legalisak legyenek a szabalyok szerint
az sem volt eleg, jott a megujabb okositas, hogy a kovetkezo evtol a szivo mar 2400-g szamit, hogy 7gen Civic TypeR -ben levo K20-s motort ha a Accord TypeS K24-sre cserelik, es az van tovabb faragva, akkor majd az odabasz vegre...az se lett eleg
, ugyhogy a kovetkezo evtol a turbos ccm az A3-s kategoriban lement 1200ccm-re, ezzel a 1.4 turbok felmentek a 2401-4000ccm-be
erre mondtam a Kohári-nak, ertemen hogy ekkora potencial van ebben a Zastava blokkban, de 3x ccm szorzo a turbokra meg a Forma-1ben sincs...
mert igy egy mk1 1.3 UnoTie, az Renault5 GT Turbo, PuntoGT stb a az 3.6-3.8sor6 BMW M5 motoros E30-E36-k, a Nissan 350Z-370Z, 4 literes V8 BMW M3, meg a Porsche 911 ellenment egy kategoriaban, a mind RWD-vel indul FWD-k ellen, a Hondak meg "alazhattak" a 1.6-s Swift Sport-okat vegre
ja meg ez miatt voltak meg mas modosulasok is
mivel a 1.4 turbos a 4000-g volt mar ezzel, a 1.6 turbok is feljebb estek eggyel, a 4001-vegtelen ccm kategoriaba
raadasul a DOHC hengerfejes autokat 1550ccm-tol mar atsoroltak, ugyhogy az ismi 1.6 HF Turbo mk1 Delta-ja az a Merdzso AMG S63 meg a Viper 8.3 V10-l volt egyben... azaz ott megnagyobb lett ez a turbos szorzo....szerinted?
na, utana nem is jartunk ki mar...es ez is azert volt, mert tul jok voltak a Punto-k a mezonyben
na meg a drag szakag vezeteseben ott ult egy vki, akinek a tunner Honda-kra specializalodott szervizebe par ev kiralysag utan egyre csak elmaradozgattak az ujabb ugyfelek
tenyleg, az elso evben a kategoriankban volt kint minden versenyen 25-30db Honda az A3-ben, ev vege fele mar csak 20-22
kovetkezo evben mar csak 18-20 kezdte az evet, ev vege fele 15-16, aztan megint csokkentek kovetkezo szenzonra, tovabb csokkenveaztan 1x beszelgettunk kint egy egyikkel, aki azt mondta, hogy nem fog annak a bizonyos vkinek Honda tunner muhelyeben meg otthagyni tovabbi 5-600k-t erre az autora, hogy 0.1 talan 0.2sec-l gyorsabb legyen, amit egyreszt ki is kell tudni hozni belole, mert annyit nem er, es a Punto-k meg akkoris 0.4-0.5sec-l megvernek... ami a celvonalnal nezve egy 28-30m kb
igy is nemelyikben olyan motorter volt, ami 2+ millioba volt mar akkoris es nem azert mert szet dolt benne vmi, csak ezekkel foglalkozo tunner muhelyekben kulonosen jol szeret fogni a ceruza
egy hóótt sima vezerlescserere tobbet elkert mar egy-ket ilyen hely, mint a markaszerviz, aztan vhol egy kertes haz dupla garazsa volt a "muhely", meg a masiknal egy 70-s evekben epult lakotelepi garazssor..... hagyjukmaraltalaban ok maguk is versenyez(get)tek A1 vagy A2 kategoriakban, ezzel ugymond "reklam"-ozgatva magukat is kozben ott
de vki az A3-ban volt az egyik "ellenfel" -
npera
addikt
Motoros beállítottságúak, jó FortNine videó.
Új hozzászólás Aktív témák
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy A22/Samsung Galaxy A23/Samsung Galaxy A25/Samsung Galaxy A05s
- Xiaomi Redmi Note 12 Pro 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- 3DKRAFT.HU - 3D NYOMTATÁS - AZONNALI ÁRAJÁNLAT - GYORS KIVITELEZÉS - 480+ POZITÍV ÉRTÉKELÉS
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte Z790 i7 14700KF 32GB DDR5 1TB SSD RTX 4070S 12GB Be Quiet! Pure Base 501 750W
- LicencAruhaz.hu OLCSÓ, LEGÁLIS SZOFTVEREK AZONNAL - Windows - Office - Win Server - ÖRÖK GARANCIÁVAL