Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • vaakuum

    addikt

    válasz ProEvoFan #10515 üzenetére

    Az a baj, hogy akárhogy is próbálkoznak a játékfejlesztők a különböző játékokban az úgynevezett "endgame" tartalamak kidolgozására, megavlósítására, a famolós játékokban ilyet szerintem elvi okokból nem tudnak csinálni. A CS-ben az az endgame, hogy rendszeresen egymásnak esik két csapat, és lövi egymást látástól mikulásig, ki a jobb, ügyesebb, kinek jobbak a reflexei, ki taktikázott jobban. Az így elért siker okoz a játékosoknak örömet.
    De egy farmolós játékban, ahol az egész arról szól, hogy egy progress-t kell bejárni a karakternek (ezáltal a játékosnak), ott mi az endgame? A progress nem tud végtelen lenni, egyszerűen képtelenség. Így itt a progress elnyújtása az egyetlen jelenleg ismert és használatos eszköz a fejlesztők részéről. Itt a karaktereknek az okoz örömet, hogy végre esett egy ...gyémánt tevetrimmelő +20 stattal...
    az meg a szerencsejátékokból tudott, hogy ha folyamatosan kicsit nagyobb a nyeremény, akkor kevésbé vonzó a játék, mint ha valami nagyot lehet nyerni (lásd lottó telitalálat, nem véletlen, hogy nem osztják szét az összes lóvét a kevesebb találatosak között) és ugyan ez a párhuzam él a D2 és a D3 között. D3-ban egyenletesebben jön a loot, kisebbek a nyereményérzet szintek, ezért kevésbé vonzó. Itt meg egy 1:9000 arányú item dropja azért megpörgeti az emberben az adrenalint.
    A karakter kreálós honlapokon és videókban van egy rakás olyan karakter, ami fullos cuccban van, és az inventoryja tele van mindenből a top közeli cuccokkal. Szerintem az az a pont, ahol gyakorlatilag a játék biztosan értelmetlenné válik, mert mi az, amit azzal a karakterrel nem lehet megcsinálni, de ha esik a 12 charm közül az egyikből 1%-al jobb, akkor már meg lehet? A Játékbeli szörnyek RND tulajdonságai miatt ez már a mérési pontatlanság kategória. A karakter eljutott a csúcsra, kifarmolt mindent, végigjátszott minden pályát talán szó szerint ezerszer... Egy darabig még okozhat örömet az ilyen űbertápos karakterek gazdájának, hogy bemegy a félgagyi cuccosok közé, és mire azok elindulnának, addigra leradírozza az összes monsztert, és lehet mácsón feszíteni, abban a hitben, hogy a többiek álla most a billentyűzetek előtt a földet veri, de szerintem azt is hamar meg lehet unni... ilyenkor még csinálhat egy videót a karakterről, amiben elmagyarázza, hogy ez milyen erős, és hogy viszi az összes űbermobot (akiket egyébként már nem nagyon van miért megölni), mert a dobott loot tőlük már értelmetlen...

    Ilyenkor már csak egy opció marad: lehet törölni, és új játék után nézni...

    Kivéve, ha ezekből a karakterekből botokat csinálnak, akik gyűjti a jó droppokat, és utána a gazdájuknak bevételt termlnek gyakorlatilag villanyszámla költségen. De ez már egy másik aspektusa a "játék" fogalmának.

Új hozzászólás Aktív témák