Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Zola007

    veterán

    válasz csapee #83369 üzenetére

    Elmondom nagyjából, gumis ismerősel kitárgyaltam már párszor alapjaiban.

    A jó minőségű súly is ~2 Ft/ gramm.
    A gépet kellene félévente kalibráltatni, az úgy 60 ezer Ft-os költség, de azt kitermelik szezonban pár óra alatt.
    Gumiszervizes OKJ 3 hónap, az se egy yacht ára.

    Másik oldaról megközelítve viszont egy rendes centrírozás 4 kerékre nem 5 perc. Főleg ha gumit is kell cserélni a felnin.
    Csak éppen a sok fa--fej ott spórol ahol tud, glicerinen, minőségi súlyon, nem 100%-ra centríroznak, nem veszik ki a központosító műanyag gyűrűket, nem takarítja le a súly alatt, felszerelésnél réz-pasztán, csavarellenőrzésen, menettisztítón, nyomatékkulcs használatán, stb.

    Ezek után tényleg sok amit kérnek érte, de ha teljesen SZAKSZERŰEN van egy felnire a gumi felrakva, centrírozva, autóra szerelve, akkor az kerekenként körülbelül 8-10 perc, ha egy ember végzi, ennek fényében 4 kerékre 6 ezer forint 40 perc munkáért már nem sok.
    ___________________________________________

    Elmondom kb. mit kellene tartalmazzon, aztán legközelebb ha szereltettek, nézzétek meg hányat hagynak ki belőle és szóljatok rá, mert az ár attól nem lesz kevesebb, ha a fele munkát nem végzi el. Teljes gumicsere 1 keréken meglátásom szerint:

    - autó megemel ( az emelési pontján, nem máshol)
    - ha van, kerékőr kiszed (kézikulccsal szigorúan, mert a légkulcs szétveri a fejét!)
    - kerékcsavarok kilazít, kiteker, kerék levesz
    - gumira felírni honnan lett levéve
    - csavarok helye kitakarít, csavarok ledrótkeféz
    - felniről lekaparni a sarat, felfekvő felületet ledrótkefézni, nitrohígítóval vagy más zsírtalanítóval letörölni
    - gumi szemrevételezése
    - központosítókat kiszedni
    - felrakni a centrírozóra
    - felniadatok, átmérő, szélesség, stb beállítása a gépen
    - megforgatni, hogy nem sérült vagy üt-e valahol
    - gumiból levegő kienged
    - korábbi súlyok eltávolítása, ragasztósnál a ragasztót oldószerrel leszedni
    - nyomókarral gumit benyomni, felni és gumi peremét kencével bekenni
    - gumiborítású spajszerrel a tolófejhez rakva levenni a gumi, másik oldal szintén
    - gumit belsejét szemrevételezéssel ellenőrizni
    - felnit ellenőrizni, üresen megforgatva szintén
    - szelep ellenőrzése
    - másik gumit szintén ellenőrizni (még az új is lehet hibás, volt már rá példa)
    - gumit kencézni, feltenni a felnire
    - levegővel kinyomatni a peremig
    - centrírozás, gép által kért helyre forgatás, súlyok felütése/ragasztása
    - ellenőrzés, ha kér még valahova, oda is tenni
    - ismételt ellenőrzés
    - felfekvési oldalra és csavarok hegyére kevés réz-paszta összerohadás ellen
    - kereket felrakni a helyére, csavarok betekerni
    - átlósan meghúzni legkisebb légkulcs fokozaton, kerékőrt kizárólag kézzel
    - nyomatékkulccsal előírt gyári nyomatékra húzni

    Körülbelül ez lenne egy szakszerű kerék és gumicsere. Lehet, hogy valamit kihagytam, gép elől nem ugyanaz mintha ott áll az ember.

    [ Szerkesztve ]

    Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés