-
LOGOUT
FIGYELEM
A topikban promó kódok, reflinkek és egyéb meghívók megosztása tilos!
Mielőtt kérdeznél, OLVASD EL AZ ÖSSZEFOGLALÓT
_________________________________________________________
SYSTEM STATUS: [link]
-----
CURVE/MASTERCARD ÁRFOLYAM: [link]
-----
HATÁLYOS DÍJTÁBLÁZAT (2025. 05. 09.): [link]
-----
LEGGYAKRABBAN FELMERÜLŐ KÉRDÉS
Volt egy sikertelen vásárlásom a Curve-vel, mégis "levonták" az összeget. Mikor kapom vissza?
Két lehetőség van, mindkettő előfordul. Mivel az összeget először csak zárolja a bankod, néha sajnos zárolásban is ragad (a lenti bal oldali képen látható felirat esetén fordulhat elő), aztán napok múlva automatikusan felszabadul. A napok száma bankfüggő: a Revolutnál például 7, a K&H-nál 10, az Ersténél 15 nap, de egyes bankok (Raiffeisen, OTP, Cetelem) még hosszabb ideig, akár 30 napig is zárolásban tarthatnak egy-egy tételt.
Ha a sikertelen vásárlás után mégis lekönyvelik az összeget (ez a gyakoribb, a Go Back in Time menü aktívvá válása jelzi, hogy ez meg fog történni), a levonás mellett később lesz egy ugyanakkora összegű jóváírásod is. Minden elutasított, a bankod által mégis lekönyvelt vásárlást a tranzakciót követő nyolcadik napon automatikusan visszatérít a Curve rendszere, ezt a lenti jobb oldali képen látható felirat jelzi. Ha írsz a supportnak, a folyamat talán meggyorsítható, az appban tegyél bejelentést (Launchpad -› Support -› Chat -› New Conversation -› Transactions -› Declines). Ha egy vásárlásod zárolásban ragadt, ugyanezen az útvonalon megpróbálhatod elkérni a zárolás visszavonását igazoló RRN (Retrieval Reference Number) tranzakcióazonosítót, amelynek birtokában a bankod ügyfélszolgálata tud segíteni a zárolás manuális feloldásában.
Ha az elutasított tranzakciónál szintén a jobb oldali képen látható feliratot látod rögtön a vásárlás után (vagy 1-2 órával később), biztosan nincs további teendőd: ez azt jelenti, hogy a Curve rendszere már vissza is térítette az összeget (=bejelentést NEM kell tenned). A visszatérítés elindítása után csak a bankodon múlik, hogy mikor történik meg a tényleges jóváírás (jellemzően 1-5 munkanap).
---
(Az összefoglaló nem ért véget, klikk a folytatásért!)
Új hozzászólás Aktív témák
-
ACE-
addikt
Pöcköm kivan nekem is a Curve-el, már nem először történik hogy egy vásárlást (annak ellenére hogy rendben lezajlott) "Declined"-nek ír, gy nem hajtható végre rajta gbit. Írtam nekik, de már 5 napja nem válaszolnak az egyik kérésemre, azóta volt más is... Komolyan egyre több a hiba, és egyre lassabb az ÜFSZ reagálása...
-
pictigjis
Topikgazda
válasz
pictigjis #7545 üzenetére
kicsit tartok attól, hogy a - jogszabályt nem ismerve - az erste ezzel talált egy kiskaput
2) Az engedélyezésre beérkezett vásárlások adataiban a Curve szolgáltató azt az információt szerepeltette, hogy a tranzakciók végrehajtása során a kereskedői oldal nem indított erőshitelesítést / kereskedő nem képes erős ügyfél-hitelesítésre. Bankunk a vásárlásokat így a törvényi előírásoknak megfelelően elutasította. Megerősítjük, hogy amennyiben a vásárlás adatai azt tartalmazzák, hogy a vásárlás online kártyás tranzakció és a vásárlás során a kereskedői oldal indított erős ügyfél-hitelesítést, a Bank erős ügyfél-hitelesítés hiánya miatt a vásárlást nem fogja elutasítani.
ez alapján az is megoldás lehet, ha a curve módosítja az engedélykérési kódjait, akár csak az erste bank felé
-
pictigjis
Topikgazda
én még nem kaptam választ a panaszra, de valaki már igen, és készültek a bullshittel
"Köszönettel vettük Bankunkhoz benyújtott panaszát.
Az online kártyás vásárlások során a törvényi előírásnak (1) megfelelően 2021. január 1-jétől erős ügyfél-hitelesítést vezettünk be. A törvényi előírás szerint a Bank köteles az erős ügyfél-hitelesítés nélkül végrehajtott online kártyás vásárlásokat elutasítani. Ez alól a Bank kizárólag a törvény által megszabott keretek között tehet kivételt.
(1) A pénzforgalmi szolgáltatás nyújtásáról szóló 2009. évi LXXXV. törvény az erős ügyfél-hitelesítésre vonatkozó rendelkezései
Megkeresésében szereplő 2020.02.03-án és 2020.02.04-én végzett vásárlások esetén az Ön Erste kártyáját egy másik kártya (Curve kártya) mögé regisztrálta, így a vásárlásokat nem a kereskedő közvetlenül, hanem ezen másik kártya szolgáltatója (Curve szolgáltató) küldte Bankunk felé engedélyezésre az alábbiak szerint:
1) A vásárlásokat a Curve szolgáltató online kártyás tranzakciókként küldte engedélyezésre, mely esetben a törvényi előírás szerint erős ügyfél-hitelesítés szükséges.
2) Az engedélyezésre beérkezett vásárlások adataiban a Curve szolgáltató azt az információt szerepeltette, hogy a tranzakciók végrehajtása során a kereskedői oldal nem indított erőshitelesítést / kereskedő nem képes erős ügyfél-hitelesítésre.
Bankunk a vásárlásokat így a törvényi előírásoknak megfelelően elutasította.
Megerősítjük, hogy amennyiben a vásárlás adatai azt tartalmazzák, hogy a vásárlás online kártyás tranzakció és a vásárlás során a kereskedői oldal indított erős ügyfél-hitelesítést, a Bank erős ügyfél-hitelesítés hiánya miatt a vásárlást nem fogja elutasítani.
Tekintettel arra, hogy a vásárlás nem közvetlenül a kereskedőtől, hanem a Curve szolgáltatón keresztül – az általa megadott adatokkal – érkezett Bankunk felé engedélyezésre, javasoljuk, hogy próbálja meg a vásárlást közvetlenül Erste kártyájával végrehajtani.
Amennyiben a közvetlenül a kereskedő által engedélyezésre küldött tranzakció adatai szerint a vásárlás a kártya jelenlétében történik (nem online vásárlás) vagy online vásárlás és a kereskedő képes erős ügyfél-hitelesítésre / indított erős ügyfél-hitelesítést, Bankunk erős ügyfél-hitelesítés hiánya miatt a vásárlást nem fogja elutasítani.
További információt honlapunk https://www.erstebank.hu/erste-internetes-vasarlas-20210101 oldalán, valamint NetBank szolgáltatásunk „Postaláda / E-Akta” menüpontjába feltöltött „2021.01.01-től változik az online kártyás vásárlás” értesítő levélben talál.
Megértését köszönjük" -
HunBade
csendes tag
Panaszt én is megtettem az Erste-nél, egyelőre a back in time nem működik, gondolom az elutasítás van ennek is a hátterében.
-
pictigjis
Topikgazda
válasz
Palesztin994 #7540 üzenetére
a konverziós hiba október óta nem oldódott meg, sajnos most se fog attól, hogy te is írtál
az ilyen próbaterhelések visszatérítésével soha nem volt gondom
-
HunBade
csendes tag
-
Somatom
veterán
Szintén zenész. Osztrák Erste automata.
Revolutról 200 Euró -> működik.
Curve mögött Erste, 200 Euró -> elutasítva.
Revolut topup Erste kártyáról -> működik.
Curve mögött Revolut, 200 Euró -> működik.
A Mammutban levő Erste fiók előtt vannak az automaták. Arra gondoltam, hogy próbaképpen megpróbálok Curve kártyával felvenni pénzt és amikor elutasítja, akkor besétálok és rákérdezek, hogy most akkor mi a szitu. -
HunBade
csendes tag
Sziasztok!
Mai napon nálam sem működött a Curve+Erste Max illetve Erste Wizzair kombó sem. Február 1-én és 2-án még gond nélkül ment.
Curve+Revoluttal viszont ki tudtam fizetni.
Vmi az Erste körül lesz a gond, de azt nem értem hogy másnál miért dobta már 1-én is az elutasítást.
-
pictigjis
Topikgazda
-
pictigjis
Topikgazda
szerencsére nem szoktam törölni az sms-eket, január 14-én volt egy kártyahozzáadás a curve-höz, és tökéletesen működött a kétfaktoros hitelesítés
előre dörzsölöm a tenyeremet, jó kis levelezés lesz!
ERSTE Bank
******5953 kàrtyàval kezdeményezett, 296 HUF összegü internetes vàsàrlàshoz. Hely: CURVE.Jòvàhagyò kòd: 48288527 -
Mauzes
addikt
Erste Max ma nekem sem működött, minden kísérlet declined. Próbáltam kártyával érintve, kártyát bedugva, GPay-jel is. Érdekes, hogy kétszer 076 fedezethiány hibaüzenetet kaptam, egyszer meg 050 egyéb hibát.
-
pictigjis
Topikgazda
válasz
Palesztin994 #7526 üzenetére
de kínos, bocs, az én szemem néha nem látja ezeket a linkeket (színtévesztő vagyok)
viszont arra nagyon is tudok válaszolni, hogy ez ilyen, mert a szar magyar bin-es kártyával tavaly október óta szopok azzal, hogy 5000 forint feletti tranzakciókat nem tudok áttenni a konverziós hibájuk miatt
ha írsz a supportnak, manuálisan át tudják rakni, és külön fel kell hívni a figyelmüket arra, hogy azért kéred, mert még mindig nem oldották meg ezt az ostoba, kiakasztó hibát
-
pictigjis
Topikgazda
válasz
Palesztin994 #7521 üzenetére
hol kevert össze, mit? néha tegyél be kérlek screenshotot vagy valamit, hogy értsük
-
Palesztin994
aktív tag
Ja akkor ez ennyi, így marad?
-
anadroid
senior tag
válasz
Palesztin994 #7521 üzenetére
Már elég régóta, ha magyar kártyával játszol.
-
Palesztin994
aktív tag
Ilyet lattatok már? Összekeveri a curve a fontot és a forintot? :D
Most ezt, hogy tegyem át vividre?
Mindig meg tud lepni valamivel ez az app....
Lehet ha revoluton lezárul végre a tranzakció, akkor rájön,hogy nem 20 millás palyamatricat vettem, vagy írok majd nekik, hogy mi ez. :D -
m0ski
aktív tag
Jött reagálás a Curve-től, érdekes:
"Thanks for getting in touch and I’m sorry to hear you’ve been experiencing declines.
When we tried to process the transactions to your payment card ending ****, your bank sent us 'Do Not Honour' messages. This usually means that your bank is blocking transactions through Curve, although it can also mean that you don't have money available."
-
e.vid
senior tag
Valami biztos van az Erste körül.
02.01. revo töltés, crve mögött erste, 100000huf sikeres. Eddig sohasem volt elutasítva, többnyire ennyit töltök egyszerre.
Mai kísérletek:
02.03. revo töltés, curve mögött erste, 100000huf fedezethiányra hivatkozva elutasítva, x2 is próbálva.
02.03. revo töltés, curve mögött erste, 10000huf fedezethiányra hivatkozva elutasítva.02.03. revo töltés erste kártyával 10000huf, sikeres.
02.03. revo töltés erste kártyával 100000huf fedezethiányra hivatkozva elutasítva.
02.03. revo töltés erste kártyával 50000huf sikeres.02.03. revo töltés, curve mögött erste, 100000huf fedezethiányra hivatkozva elutasítva...
-
István89
tag
válasz
pictigjis #7516 üzenetére
Na erre kíváncsi leszek. Tegnap meglepően gyorsan válaszoltak az egyik hibajegyre, de aztán a másikra már nem. Félsiker.
Remélem lesz ilyen számláló, hogy mennyien vannak előttem és mikor kerülök sorra, mert kb az is olyan leterhelt lesz, hogy szinte esélytelennek érzem, hogy pl. 5 percen belül kapcsoljanak valakit.
-
sdombi
tag
válasz
pictigjis #7513 üzenetére
Legyen úgy, ahogy mondod, mindensetre a paypal is pontosan ilyen igen, a revo feltöltés is pontosan így működik, ergo van egy negatív diszkrimináció a curve felöl jövő hitelesítésnek ászf-le meg nem támogatva.
Ami a szánalmas számomra az, hogy a szokásos magyar mentalitás megint beütött: ahelyett, hogy versenyre kelnének vonzóbb fintech termékekkel eszközökkel a felhasználókért, megint a tiltással élnek, mert megtehetik.
-
pictigjis
Topikgazda
nagyon érdekesnek tűnik a helyzet, és nem fogjuk látni, ki mond igazat és ki nem
most próbából hozzáadtam az egyik erste kártyámat a paypalhez, és a 0 ft-os hitelesítési kéréshez is felugrott a jóváhagyó ablak, ahova be kellett írnom az sms jelszót meg a netbank jelszavamat. ezután jött meg a 0 ft-os kártyaregisztrációról szóló sms
csak pár hete, hogy hozzáadtam egy új erste kártyát a curve-höz, és kb. ugyanez volt a procedúra, szóval akkor még működött. sose fogják bevallani, ha tiltják a curve-öt, de legalább lesz miről levelezgetnem a szemét erstével a következő hetekben
a két sms így nézett ki:
ERSTE Bank
******1010 kàrtyàval kezdeményezett, 0.00 USD összegü internetes vàsàrlàshoz. Hely: PAYPAL.Jòvàhagyò kòd: xxxxxErste Kàrtyaör ErsteHitel kàrtya Regisztràciò: 0 HUF Idö: 2021.02.03 13:27 Hely: 35314369001 PAYPA.
a curve-ben már hitelesített kártyák blokkolása teljes mértékben sérti az ászf-et
-
m0ski
aktív tag
Sziasztok!
Február 1 óta többször próbáltam a Curve mögé tett Erste kártyákkal fizetni (online és boltban egyaránt), minden alkalommal fedezethiány hibaüzenettel hiúsultak meg a vásárlások.
Most beszéltem az Erstével, ők ezeket a tranzakciókat nem is látják.
Érdekesség, hogy megpróbáltam a Curve-höz újra hozzáadni a kártyákat, de se a debit, se a credit nem sikerült. Az Erste szerint azért, mert a Curve nem használja a két faktoros hitelesítést.Rákérdeztem, hogy akkor innentől tiltva van-e a Curve-Erste kapcsolat, ezt határozottan tagadta, nincs ilyen szabályzás..
-
pictigjis
Topikgazda
szerintem meg az erste eljarasa vedhetetlen. a curve ebbol a szempontbol olyan, mint egy paywall, ahova hitelesites utan adod hozza a kartyadat. hasonlo a paypalhez. ha a paypal mukodik, a curve viszont nem, azt nehezen lehet kimagyarazni
varjunk par napot, biztosan megy az atallas a hatterben, ami okozhat hitelesitesi gondokat
-
-
sdombi
tag
válasz
pictigjis #7507 üzenetére
Az a baj, hogy nem véletlenül a törvényi szabályozásra hivatkoznak az ersténél az emailben is, mely szerint minden online vásárlást 2 faktorral kell csinálni. És igen biztos hogy az erste IT berakott egy szűrőt az onnan jövő tranzakciókra pluszban, mert kártyaregisztrációs művelet után (erős hitelesítés) viszont nem kötelező az állandó 2 lépcsős authentikáció (revo feltöltés pl simán megy erste-s kártyával). Úgyhogy egyelőre nem tudom, hogy merre lehetne továbblépni a témában...
-
ACE-
addikt
Kicsit aggódom, csináltam jópár Gbit-ot a Vivid miatt. A baj az hogy rengeteg összeg a levegőben lóg, a Vivid-ről rég levonva, de a Gránit-os kártyámra még csak zárolásilag sem jelent meg. A vicc az, hogy volt pár Gbit-em, majd másnap csináltam egy másikat, és az megjött még tegnap, de a korábbiak még ma sincsenek sehol... és azok voltak a nagyobb összegek, ilyen 50ezer lóg a levegőben.
Van valakinek tapasztalata, esetleg kifejezetten Gránit-al, hogy mennyi idő míg visszajut a pénz? Vannak csúszások vagy kezdjek aggódni? -
-
Palesztin994
aktív tag
Én 26-án regiztem curveon és próbaképpen még simplebe is betettem a kártyát, ami alatt elsődleges volt a revolut. Ekkor ugye levon 100ftot, amit majd visszarak. 27-én és 29-én vásároltam Tescoban. Fizetéskor eltunt az összeg revolutrol, de szamlatortenetben semmi Curveben pending volt mind2. Végül kiderült, hogy a 26-i 100fthoz hozzacsapta a 2 tescot, ezért nem találtam (miért kerestem volna 26-án) a tranzakcio neve viszont maradt a simple-s. Ez a tranzakcio függőben volt revoluton is.. Ma fizettem shellnel 2x külön matricakat, egyből egybetette a revolut, egy shelles tranzakciokent, ami viszont teljesen oké így. Curveon így is pending a dolog, nekem még nem volt olyan fizetés,hogy ne tenné függőbe...
-
almi
senior tag
válasz
István89 #7485 üzenetére
Ma kipróbáltam újra, 4k-t vettem fel teszt gyanánt Raiffeisen ATM-ből, Curve mögött Revoluttal és tökéletesen működött.
Ami kicsit furcsa, hogy a Revolut összevonta a 2 nappal ezelőtti, azóta is pending tranzakciómmal a mait, de egyébként rendben ment a dolog.
curve oldalon szintén pending a tranzakció így 3 óra elteltével is.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Mielőtt kérdeznél, olvasd el a kibővített összefoglalót! A topikban promó kódok, reflinkek és egyéb meghívók megosztása tilos!
- Playstation 5 Drive Edition 825GB (CFI-1216A), 6 hónap garanciával, Bp-i üzletből eladó!
- Playstation 5 Drive Edition 825GB (CFI-1116A), 6 hónap garanciával, Bp-i üzletből eladó!
- ASUS ROG STRIX G15 // 15,6" WQHD IPS 165Hz // Ryzen 9 5900HX // RX6800M 12GB // GARANCIA // AJÁNDÉK
- Lenovo T460s i5-6200u / IPS Full HD / 8Gb DDR4 / 256Gb SSD / szép állapot
- Intel i5-8500 OEM cpu
- Bomba ár! Dell Inspiron 7400 - i7-1165G7 I 8GB I 512SSD I 14,5" 2K I HDMI I Cam I W11 I Garancia!
- Samsung Galaxy Watch Ultra LTE 47mm, Újszerű, 1 Év Garanciával
- Apple iPhone 14 Pro 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- AKCIÓ! Gigabyte B650M R7 7700X 32GB DDR5 1TB SSD RTX 3080Ti 12GB Cooler Master H500P WHITE 750W
- Bomba ár! Dell Latitude 7480 - i5-6GEN I 8GB I 256GB SSD I 14" FHD Touch I HDMI I Cam I W10 I Gari!
Állásajánlatok
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest