Hirdetés

2024. április 27., szombat

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-04-17 10:46:17

LOGOUT.hu

FIGYELEM
A topikban promó kódok, reflinkek és egyéb meghívók megosztása tilos!
Mielőtt kérdeznél, OLVASD EL AZ ÖSSZEFOGLALÓT
_________________________________________________________

SYSTEM STATUS: [link]
-----
CURVE/MASTERCARD AKTUÁLIS ÁRFOLYAM: [link]
-----
SUPPORT: [email]
-----
VÁLTOZÁSOK 2024. MÁRCIUS 21-TŐL:
- ettől a naptól minden limit számítása naptári hónap szerint történik
- NINCS hétvégi díj, ha HUF-ra állított kártyával EUR, USD vagy GBP devizában történik vásárlás [link]
-----
LEGGYAKRABBAN FELMERÜLŐ KÉRDÉSEK
Eddig ingyen vettem fel készpénzt a Curve-vel, de most többet vontak le, mint amennyit felvettem. Miért?
2023 novemberétől az ingyenes csomagban megszűnt az ingyenes készpénzfelvétel, minden tranzakcióért 2 százalék (de minimum 2 euró) díjat kell fizetni. Curve X-ben havi 300, Black esetén 500, Metal csomagban 1000 eurónak megfelelő összeget lehet díjmentesen felvenni, efölött 2 euró vagy 2 százalék díjat kell fizetni (amelyik nagyobb). A havi limit naptári hónapra vonatkozik.
-----
Volt egy sikertelen vásárlásom a Curve-vel, mégis levonták az összeget. Mikor kapom vissza?
Két lehetőség van, mindkettő előfordul. Mivel az összeget először csak zárolja a bankod, néha zárolásban is marad, aztán néhány nap elteltével automatikusan felszabadul. Ha mégis lekönyvelik az összeget (ez a gyakoribb), a levonás mellett (valamikor) lesz egy ugyanakkora összegű jóváírásod is. Minden elutasított, mégis lekönyvelt tranzakciót 7-10 nap után automatikusan visszatérít a Curve rendszere. Ha írsz a supportnak, a folyamat talán meggyorsítható, ezen a formon tegyél bejelentést (Topic -› Transactions -› Declines).
Ha viszont az érintett tranzakciónál ilyeneket látsz az appban rögtön a vásárlás után (vagy 1-2 órával később), biztosan nincs további teendőd: ezek azt jelentik, hogy a Curve rendszere kezdeményezte a zárolás feloldását, vagy visszatérítette az összeget (=bejelentést NEM kell tenned). A második szöveggel találkozhatsz akkor is, ha éppen nem azonnal, de legfeljebb 7-10 nap után automatikusan elindult a visszatérítés, innentől már csak a bankodon múlik, hogy mikor történik meg a tényleges jóváírás (jellemzően 1-5 munkanap):

---
(Az összefoglaló nem ért véget, klikk a folytatásért!)

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#8001) ANOka


ANOka
őstag

Üdv!

Mit kell/nem kell nyomni a régi karakteres terminálokon, hogy a fizetés ne GBP-ben történjen?
Másodszor járok így a B@uh@us-ban: kiír vmi szöveget, aminek a vége hogy "... press F", de az már nem látszik/nem tudom, hogy melyik F-et a négy közül! (F1-F4).

A pénztárosok sincsenek a helyzet magaslatán: fogalmuk sincs hogy mit kell(ene) nyomni! :W

(#8002) fravik válasza ANOka (#8001) üzenetére


fravik
tag

Igazából olyan sok lehetőség nincs. Jó lenne tudni ki gyártja a terminált, de valószínűleg Ingenico. Ezeken az F2/F3-al lehet lapozni fel-le, ezzel tuti nem OK-zol le semmit, így feltételezem a bal és jobb alsó sarokban megjelenik a HUF és GBP felirat, így az F1 és F4 közül az egyikkel tudod a HUF-ot kiválasztani.
Ha mégis lapozható, akkor látszania kell a kijelölésen, hogy melyik épp az aktuális, ekkor az F2/F3-al tudsz választani ezek közül, majd zöld gomb.

Az pedig, hogy nem tudják az alkalmazottak használni a terminált, az katasztrófa. Megkapja minden terminál üzemeltető a képzést, aminek része a DCC ismertetése, ezt valószínűleg elmulasztották (vagy a vezetőség irányukba...)

"Always remember that you are absolutely unique. Just like everyone else."

(#8003) anadroid válasza ANOka (#8001) üzenetére


anadroid
senior tag

1. Állítsd a mögöttes kártyát HUF-ra!
2. Használj Vivid kártyát, március 28-ig 24% visszatérítést kapsz a Bauhaus-nál, amiből bőven futja a fél százalék váltási veszteségre.

Kérd privát üzenetben a Curve és a Monese kódot 5 angol font (kb. 2000 Ft) ajándékhoz, a Wise kódot az első, max. 150000 Ft-os ingyenes utaláshoz, a Vivid kódot ingyen fém kártyához és 100 € havi visszatérítéshez! Egyes kártyák ingyen postával érkeznek.

(#8004) fravik válasza anadroid (#8003) üzenetére


fravik
tag

Hiába állítja át HUF-ra, a DCC a kártya BIN alapján van, ha UK (5375 9000 ....) kártyája van akkor teljesen mindegy a terminálnak, hogy mögötte mi van, fel fogja ajánlani a DCC-t.

"Always remember that you are absolutely unique. Just like everyone else."

(#8005) _ak_ válasza ANOka (#8001) üzenetére


_ak_
addikt

Auchanban csak simán a zöldet szoktam megnyomni.

Let's begin, de gozaimasu!

(#8006) ANOka válasza fravik (#8002) üzenetére


ANOka
őstag

Először F1-et nyomtan. Akkor GBP volt.

Másodszor F2/F3 lapozást próbáltam: azt hányszor kell megnyomni és mit kellene látnom a képernyőn?
Mert GBP-t láttam, utána zöldet nyomtam. Így is GBP lett.

anadroid:
A mögöttes kártya HUF (CIB hitel).

_ak_:
Auchanban felajánlgatja neked a GBP-s fizetést?

(#8007) Divinity válasza ANOka (#8006) üzenetére


Divinity
őstag

A mögöttes kártya HUF

Curveben is ez van beállítva hozzá?

return Mono.fromCompletionStage(client::resolve).map { it.sign }

(#8008) _ak_ válasza ANOka (#8006) üzenetére


_ak_
addikt

Vagy a budakalászi Auchan, vagy az esztergomi Tesco. Felváltva szoktunk járni és legalább az egyik állandóan feldobja ezt a, ha GPB-ben akarok fizetni, akkor nyomjam meg az F gombot.

UK bines nekem is a kártya.

Let's begin, de gozaimasu!

(#8009) zerodot válasza Divinity (#8007) üzenetére


zerodot
aktív tag

DCC szempontjából ez mindegy.

(#8010) ANOka válasza Divinity (#8007) üzenetére


ANOka
őstag

Igen.

fravik:
A terminál típusa: Ingenico ipp280.
(Vagy ipp220? A második számjegyben most már nem vagyok biztos.
Ma voltam ott még1x, megnéztem. Most kp-vel fizettem.)

_ak_:
Ha F gombot ajánl fel, akkor is csak simán a zöldet nyomot meg? Semmi mást előtte?

[ Szerkesztve ]

(#8011) ottalai válasza ANOka (#8010) üzenetére


ottalai
lelkes újonc

Van ICT220 és van IPP280.

Ha a kijelzőn megjelennek a DCC opciók (összeg HUF-ban és a másik XXX devizában), akkor a fel-le funkció gombokkal (F2 le, F3 fel) kiválasztani a devizanemet, majd a zöld gombbal elfogadni. A piros ilyenkor megszakítja a tranzakciót.

Ha csak az F gombok használhatók, akkor F2 és F3 ugyanaz, F1 fizetési tranzakció aktiválása vagy kiválasztás esetén a NEM, F2 a menü, vagy kiválasztás esetén az IGEN.

(#8012) Oliverda


Oliverda
félisten

Melyik idehaza is elérhető (népszerű) kereskedő hiányzik leginkább a cashback opciók közül?

"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."

(#8013) szuladam válasza Oliverda (#8012) üzenetére


szuladam
aktív tag

Auchan volna a legjobb, mert tankolás + nagybevasarlasra jó kombinacio.

[ Szerkesztve ]

(#8014) Oliverda válasza szuladam (#8013) üzenetére


Oliverda
félisten

Az már fent van a listán.

"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."

(#8015) ÁrPi2 válasza Oliverda (#8012) üzenetére


ÁrPi2
senior tag

Spar?

(#8016) Oliverda válasza ÁrPi2 (#8015) üzenetére


Oliverda
félisten

Az volt az első gondolatom. :)

Más?

"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."

(#8017) Fifi válasza Oliverda (#8012) üzenetére


Fifi
őstag

Spar, Interspar, OMV, Posta, Ecofamily, C&A, Inter-Sport, Hervis, Müller, Gyógyszertárak és ezek on-line webshopjai ...
A linkeden nincs Decathlon, pedig már ott is volt cashback.

Csak nem intézed el ezeket nekünk? :DDD

(#8018) Oliverda válasza Fifi (#8017) üzenetére


Oliverda
félisten

A posta és a magyar gyógyszertárak jó eséllyel kiesnek, a többit majd meglátjuk.

Az Ecofamilyről most hallok először.

[ Szerkesztve ]

"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."

(#8019) KMT válasza Fifi (#8017) üzenetére


KMT
addikt

Egészségpénztári kártyát is be lehet rakni curve mögé? :D

(#8020) Oliverda válasza KMT (#8019) üzenetére


Oliverda
félisten

Nem, csak Mastercard és Visa.

"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."

(#8021) Fifi válasza KMT (#8019) üzenetére


Fifi
őstag

Az egészségpénztári kártyát nem használom. Inkább kifizetem hitelkártyával a cashback miatt és beküldöm a számlát. :D

#8018 Oliverda: Ecofamily: régebbi nevén eurofamily. Így sincs meg?

[ Szerkesztve ]

(#8022) JóGéza válasza KMT (#8019) üzenetére


JóGéza
aktív tag

Ha vonalkódos, akkor igen.

;]

[ Szerkesztve ]

(#8023) KMT válasza Fifi (#8021) üzenetére


KMT
addikt

Jó sok adminisztrációnak tűnik, de frappáns. Van még valahol értelmes visszatérítéses hk?

(#8024) Fifi válasza KMT (#8023) üzenetére


Fifi
őstag

Nem számlánként küldöm, hanem bizonyos időszakonként (lehetne akár 1 évnyi is).
Amióta nem kell az eredeti számlát postázni, hanem elég e-mailben AVDH-val még olcsóbb :K

Sajnos már eléggé visszavágták a HK-kat, de azért némi apró még jön belőle. Meg nem a saját pénzem költöm, hanem a bankát használom egy hónapig. :B

(#8025) KMT válasza Oliverda (#8020) üzenetére


KMT
addikt

Kipróbáltam, azt írja, "rajta vannak".

Egyébként mol-os forensis-es kedvezménykártyát próbálta már valaki, működik-e curve kártya mögött?! Az lehúzós eredetileg. Vagy ezek csak az app-ban jelennek meg?

(#8026) ACE- válasza Fifi (#8024) üzenetére


ACE-
addikt

Melyik Egészségpénztárnál nem kell az eredeti számlát beküldeni?

Revolut (7000 Ft azonnali) Curve (5font)

(#8027) Fifi válasza ACE- (#8026) üzenetére


Fifi
őstag

Patika Egészségpénztár. A honlapjukon mást írnak, de decembertől már elfogadják a fenti módon is.

[ Szerkesztve ]

(#8028) ANOka válasza ottalai (#8011) üzenetére


ANOka
őstag

Az IPP-ben biztos vagyok!
Akkor IPP280.

"Ha csak az F gombok használhatók, akkor F2 és F3 ugyanaz, F1 fizetési tranzakció aktiválása vagy kiválasztás esetén a NEM, F2 a menü, vagy kiválasztás esetén az IGEN."

Az én hibám, de ezt a gondolatot nem tudom értelmezni: mi vaaan? :F

[ Szerkesztve ]

(#8029) unicumnext válasza ACE- (#8026) üzenetére


unicumnext
aktív tag

Prémium, elég csak szkennelt számlát beküldeni.

(#8030) ottalai válasza ANOka (#8028) üzenetére


ottalai
lelkes újonc

Bocs, van IPP220 is. Szóval van IPP220, ICT220, IPP280 is.

Elnézést, az idézett mondatban elírtam az "F2 a menü, vagy..." résznél az helyesen F4.

Szóval a két szélsőnek, F1 és F4 több funkciója is lehet, attól függően, hogy a menüben hol állsz.

Az F1 lehet pl. "fizetési tranzakció kiválasztása", de ha olyan menüben vagy ahol igen/nem választani kell, akkor lehet "NEM" is. Az F4 funkció billentyű, a "menü" eléréséhez, de ha olyan menüben vagy ahol igen/nem választani kell, akkor lehet "IGEN" is.

Még egyszer elnézést.

(#8031) ACE- válasza unicumnext (#8029) üzenetére


ACE-
addikt

Vicc hogy a vasutasnál még az elektronikus számlát is csak kinyomtatva és postán beküldve fogadják el...

Revolut (7000 Ft azonnali) Curve (5font)

(#8032) ANOka válasza ottalai (#8030) üzenetére


ANOka
őstag

:R
Ellenben még mindig bem vagyok (teljesen) tisztában az eredeti kérdésemmel: csak zöldet nyomjak?
Fene vigye el, hogy nem cserélték még le ezeket a terminálokat érintő képernyősre: ott legalább egyértelmű!
:O

(#8033) qqzs


qqzs
őstag

Ha OTP debit kartya van mogotte akkor hanyszor milyen osszegben tudok kivenni ATM-bol?

Eladó: GTS450

(#8034) Oliverda válasza qqzs (#8033) üzenetére


Oliverda
félisten

A limiteidnél látszik, ha nem friss regisztráció.

"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."

(#8035) Caldera válasza qqzs (#8033) üzenetére


Caldera
aktív tag

10x ~80000,- (200GBP), az árfolyamtól függ.

''Úgy élj, hogyha leperg előtted az életed filmje érdemes legyen végignézned.''

(#8036) Oliverda válasza Caldera (#8035) üzenetére


Oliverda
félisten

Mióta?

Ugyanis amit leírtál, továbbra sem igaz. A saját, személyre szabott napi/heti/éves limiteknek megfelelő összeget lehet felvenni, a napi pedig lehet akár 1000 font, illetve annak megfelelő forint lehet.

[ Szerkesztve ]

"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."

(#8037) qqzs válasza Oliverda (#8036) üzenetére


qqzs
őstag

nekem nem latszik semmi a limitnel azt irja az amma hoyg returned null value. barhol mashol latszik ez?

help be azt mondja a standard listaba personal accountra hoyg daily atm limit 74000Ft hungariban. de azt nem irja hoyg ezert van e dij? vagy az otp ezt atmkivetnek veszi es chargeol ha tul vagyok a havi 150ezer ingyenesen

[ Szerkesztve ]

Eladó: GTS450

(#8038) qqzs


qqzs
őstag

ezt talaltam
ATM domestic frequency fair usage
ATM usage is free for up to 10 domestic (withdrawals in the same currency as your Funding Source) withdrawals per calendar month after which time you may be charged £0.50 (or currency equivalent) per usage for each additional ATM withdrawal.

Ez alapjan havi 10x74000Ft-ot kivehete??? Es az otp sem chargeol?

Annyit ir meg hoyg ne essek neki egybol maxxal hanem fokozatosan

[ Szerkesztve ]

Eladó: GTS450

(#8039) Oliverda válasza qqzs (#8037) üzenetére


Oliverda
félisten

Akkor kérdezd meg az ügyfélszolgálatot.

"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."

(#8040) pictigjis


pictigjis
Topikgazda

ÓRIÁSI HÍR, SRÁCOK, NYERTÜÜÜÜÜÜÜÜÜÜÜNK az erste ellen!

Az MNB előzetes véleménye alapján az alábbiakról tájékoztatjuk:

A pénzforgalmi szolgáltatás nyújtásáról szóló 2009. évi LXXXV. törvény (a továbbiakban: Pft.) 55/C§ (1) bek. b.) pontja alapján a pénzforgalmi szolgáltatónak - jelen esetben a Banknak, mint számlavezető pénzforgalmi szolgáltatónak - erős ügyfél-hitelesítést (SCA) kell alkalmaznia, amikor a fizető fél elektronikus fizetési műveletet kezdeményez.

A Curve-nél végrehajtott bankkártyás tranzakciók, a fizető fél - a Curve Általános Szerződési Feltételeiben foglalt - előzetes jóváhagyása alapján, úgynevezett „kedvezményezett által kezdeményezett” fizetési műveletnek minősülhetnek. Ezen fizetési műveletek kezdeményezésekor az erős ügyfél-hitelesítésre, valamint a közös és biztonságos nyílt kommunikációs standardokra vonatkozó szabályozástechnikai standardok tekintetében történő kiegészítéséről szóló 2018/389 EU Bizottsági rendelet (továbbiakban. SCA RTS) előírása alapján nem szükséges erős ügyfél-hitelesítést alkalmazni.

Tekintettel arra, hogy a Bankhoz a Curve-től beérkező bankkártyás tranzakciók nem vagy nem megfelelően jelölt „kedvezményezett által kezdeményezett” tranzakcióként kerültek megjelölésre, ezért Bankunk felvette a kapcsolatot a Curve pénzforgalmi szolgáltatóval, valamint a Nemzetközi Kártyaszervezetekkel is annak érdekében, hogy a bankkártyás tranzakciókat a jövőben a Curve a kártyaszervezetek által előírt módon kedvezményezett által kezdeményezett fizetési műveletként továbbítsa Bankunk felé, mely esetben az erős ügyfél-hitelesítést nem szükséges kérni.

Tájékoztatjuk Önt, hogy mindaddig, amíg nem megfelelőn kerülnek a Curve részéről megküldésre a bankkártya tranzakciók, Bankunk 2021. március 24-től lehetővé teszi Ön számára, hogy a Curve-t az SCA RTS szabályok alapján ún. megbízható kedvezményezettként megnevezze, amely esetén a Bank a kártyával végrehajtott tranzakciót erős ügyfél-hitelesítés hiánya miatt nem utasítja el. A megbízható kedvezményezettként való megjelölést TeleBankon (+36 1 298 0222/1.5 menüpontban) TPIN azonosítást követően kérheti az egyes kártyáira vonatkozóan (kártyánként).

(#8041) Oliverda válasza pictigjis (#8040) üzenetére


Oliverda
félisten

Ahogy arra számítani lehetett.:C :R

És akkor már most fel lehet őket ezzel hívni, vagy majd csak 24-e után?

[ Szerkesztve ]

"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."

(#8042) K Norbi válasza pictigjis (#8040) üzenetére


K Norbi
addikt

:C :C

(#8043) pictigjis válasza Oliverda (#8041) üzenetére


pictigjis
Topikgazda

én azt mondom, 24. után, fel kell készíteni a bonyolult rendszereiket erre :D

(#8044) _ak_ válasza ANOka (#8032) üzenetére


_ak_
addikt

Ez most a Rossmann, ilyenkor én zöldet nyomok:

Let's begin, de gozaimasu!

(#8045) ANOka válasza _ak_ (#8044) üzenetére


ANOka
őstag

Köszönöm! :R :)

(#8046) Fifi válasza pictigjis (#8040) üzenetére


Fifi
őstag

Már nem veszem igénybe az ERSTE szolgáltatásait, de köszönöm a többiek nevében is :R
Remélem ezek után más pénzintézet nem fog a Curve kártyák blokkolására vetemedni.

(#8047) HunBade válasza pictigjis (#8040) üzenetére


HunBade
csendes tag

Azt honnan tudom meg, hogy van-e telebank szolgáltatásom? Életemben nem használtam.
Netbank az van

(#8048) pictigjis válasza HunBade (#8047) üzenetére


pictigjis
Topikgazda

a telebank az, hogy felhívod a telefonos ügyélszolgálatot. de ha nincs telefonos pin-kódod (tpin), először azt kell majd csinálnod

(#8049) Oliverda


Oliverda
félisten

Hogy legyen egy kevésbé pozitív "hír" is:

Február 16-án vásároltam egy Rossmann üzletben (2774 forintért) Curve kártyával. (Valószínűleg Apple Pay-en keresztül, de már nincs a historyban a tranzakció.) Másnap, azaz 17-én délelőtt jött a push a banktól, hogy másodjára is beterhelték az összeget, de a Curve appban továbbra is csak egyetlen, az eredeti tranzakció látszódott. Írtam az ügyfélszolgálatnak, hogy mi a helyzet, amire a következő választ kaptam:

"Thanks for your patience, I've looked into this and it looks like your transaction "Timed-Out", causing an unexpected double charge. If the transaction was charged to your payment card, rest assured this is an authorisation only and it will be reversed automatically after 7 days. It can then take up to 5 working days to drop off your statement. For a while, it may seem like you were double charged, but the first authorisation will drop off after 7 days. I understand that this is frustrating and I'm very sorry for the inconvenience caused.

Your transaction will have been successful but an additional authorisation will have been made during the Time Out making it appear as it may have been double charged. Rest assured, after 7 days this should settle and you'll see that only a single charge was successful.

It seems that due to the nature of this timeout, it didn't successfully decline at the time and the merchant still requested the funds. This meant that when our system was finally able to collect the funds it automatically did this. In this case, it just happened to be at 10:47 the next day."

Végül egy hónapot vártam, de refund az nem jött, ezért ma ismét írtam nekik. Válasz:

"Luke here from the Payments Team, stepping in for Freya - Thank you for your ongoing patience and I'm sorry to hear you've been charged multiple times for the same transaction.

I’ve checked your account and I can see that the original transaction declined due to a “Timeout” but was immediately re-processed. This means someone in the payment chain didn’t reply in time; it could’ve been us, your bank or payment processor. I’m really sorry about that, it’s not very common but it happens sometimes.

After the transaction declined, the initial authorisation amount didn’t automatically void itself. I’ve now cancelled the extra charge. You should see the amount we charged drop off your bank account in the next 1-2 working days, but depending on your bank it might take up to 5 days. I'm sorry for any inconvenience and confusion caused."

Lényeg a lényeg, érdemes feljegyezni vagy nyomon követni valahogyan az esetleges dupla terheléseket, mert előfordulhat olyan, hogy nem oldódik meg magától az ügy.

[ Szerkesztve ]

"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."

(#8050) fravik válasza Oliverda (#8049) üzenetére


fravik
tag

Köszi az infót, nekem már 1 hónapja "nyomoznak" ezzel kapcsolatban és majdnem 8ezer Ft-os terhelés duplázásáról van szó, ami hát eléggé fáj... pláne, hogy mindez novemberben volt... nem értem mi tart eddig, valószínűleg egy kevésbé rátermett ügyfélszolgálati munkatársat sikerült kifognom, de most hivatkoztam az általad írtakra, remélhetőleg így ezt is megnézi.

"Always remember that you are absolutely unique. Just like everyone else."

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.