FIGYELEM
A topikban promó kódok, reflinkek és egyéb meghívók megosztása tilos!
Mielőtt kérdeznél, OLVASD EL AZ ÖSSZEFOGLALÓT
_________________________________________________________
SYSTEM STATUS: [link]
-----
CURVE/MASTERCARD AKTUÁLIS ÁRFOLYAM: [link]
-----
SUPPORT: [email]
-----
VÁLTOZÁSOK 2024. MÁRCIUS 21-TŐL:
- ettől a naptól minden limit számítása naptári hónap szerint történik
- NINCS hétvégi díj, ha HUF-ra állított kártyával EUR, USD vagy GBP devizában történik vásárlás [link]
-----
LEGGYAKRABBAN FELMERÜLŐ KÉRDÉSEK
Eddig ingyen vettem fel készpénzt a Curve-vel, de most többet vontak le, mint amennyit felvettem. Miért?
2023 novemberétől az ingyenes csomagban megszűnt az ingyenes készpénzfelvétel, minden tranzakcióért 2 százalék (de minimum 2 euró) díjat kell fizetni. Curve X-ben havi 300, Black esetén 500, Metal csomagban 1000 eurónak megfelelő összeget lehet díjmentesen felvenni, efölött 2 euró vagy 2 százalék díjat kell fizetni (amelyik nagyobb). A havi limit naptári hónapra vonatkozik.
-----
Volt egy sikertelen vásárlásom a Curve-vel, mégis levonták az összeget. Mikor kapom vissza?
Két lehetőség van, mindkettő előfordul. Mivel az összeget először csak zárolja a bankod, néha zárolásban is marad, aztán néhány nap elteltével automatikusan felszabadul. Ha mégis lekönyvelik az összeget (ez a gyakoribb), a levonás mellett (valamikor) lesz egy ugyanakkora összegű jóváírásod is. Minden elutasított, mégis lekönyvelt tranzakciót 7-10 nap után automatikusan visszatérít a Curve rendszere. Ha írsz a supportnak, a folyamat talán meggyorsítható, ezen a formon tegyél bejelentést (Topic -› Transactions -› Declines).
Ha viszont az érintett tranzakciónál ilyeneket látsz az appban rögtön a vásárlás után (vagy 1-2 órával később), biztosan nincs további teendőd: ezek azt jelentik, hogy a Curve rendszere kezdeményezte a zárolás feloldását, vagy visszatérítette az összeget (=bejelentést NEM kell tenned). A második szöveggel találkozhatsz akkor is, ha éppen nem azonnal, de legfeljebb 7-10 nap után automatikusan elindult a visszatérítés, innentől már csak a bankodon múlik, hogy mikor történik meg a tényleges jóváírás (jellemzően 1-5 munkanap):
---
(Az összefoglaló nem ért véget, klikk a folytatásért!)
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [Sub-ZeRo:] Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [koxx:] Bloons TD5 - Tower Defense játék
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
- Utoljára frissítve: 2024-04-17 10:46:17
LOGOUT.hu
Hozzászólások
vnorbi
aktív tag
Hivatalosan egy tranzakcióval 10600 forint a határ, összesítve pedig 53000 forint. Ha ezek egyike sem kerül elérésre, akkor is kell egy Chip & PIN minden ötödik tranzakció után, hogy újra működjön.
What is Strong Customer Authentication (SCA) and how does it affect my payments?
[ Szerkesztve ]
Grande Ale
őstag
Igazad lehet. 10047 ft volt a lidl-ben, nem kérte.
11393 ft a Tescoban, kérte.
K Norbi
addikt
Ez szívás..
De érthető, ez egy olyan szolgáltató amelyik több bankkártyát tárol.
Mondjuk ujjlenyomat azonosításra kilehetne váltani azt a pin kódot.
[ Szerkesztve ]
Madwe
nagyúr
Apple watch esetén soha nem kér pin kódot
Grande Ale
őstag
Itt is csak akkor kér, ha fizikai kártyával fizetsz, órával, telefonnal nem.
K Norbi
addikt
Telón Curve pay? Itt kér pint?
G pay mögött azt tudom hogy nem kér.
[ Szerkesztve ]
Grande Ale
őstag
Telefon Gpay, órán Samsung pay, így nem kér pint. Fizikai kártyával kért, 11 ezer felett.
Mi az, hogy curve pay?
K Norbi
addikt
Akinek Huawei telefonja van, mint nekem is
Curve app töröl.
Appgallery ból kell letölteni a Curve appot.
És ott Curve nek saját pay áll rendelkezésre.
Ezért kérdeztem, hogy vajon itt mi a helyzet.
Milyen azonosítást kér.
[ Szerkesztve ]
Grande Ale
őstag
Semmit, ujlenyomattal feloldom és kész. Órán meg kód a fizetés előtt, de csak először, míg le nem veszem.
K Norbi
addikt
Szuper, köszönöm
Popeye8
csendes tag
létezik vkinek nagyobb ATM limitek ?
napi 1.000 GBP
365 napra 100.000 GBP
Anytime, anywhere if possible I'm bending the rules, but not breaking them.
pictigjis
Topikgazda
ez az abszolut maximum
MrPeekaboo
senior tag
A nem sikerült vásárlás napján ki- és bekapcsoltam többször a zárolást az app-ban, majd újra felvettem a kártyát AP-be is. Na ezután random időpontokban napi többször is kaptam push-t, hogy AP-ben ki-vagy bekapcsolva lett a kártya, pedig azóta nem piszkáltam többet. Ma önkiszolgálós pénztárnál már működött.
poli27
veterán
Bakker 2 hónapig nem engedett fizetni... erre tegnapelőtt feldobta az appban hogy azonosítsam magam... ezek ennyire hülyék?... elküldtem a fényképeket, és 10 perc múlva ment a curve... mi tartott ezen 2 hónapig?
ACE-
addikt
Honnan tudtad meg hogy már megy?
Revolut (7000 Ft azonnali) Curve (5font)
poli27
veterán
kipróbáltam...
sb
veterán
Korábban már kérdeztem de akkor nem jött válasz.
Gpay mögött normál esetben nálam sem kér PIN-t, de új kereskedő esetében az első vásárláskor (legalábbis ezt vettem észre) kér PIN-t. Erre mi a megoldás?
Menete:
1. Telefon érint. Kiírja, hogy PIN-t/azonosítást kér.
2. Közben a terminál csippan és sikertelen fizetésről nyom bizonylatot.
3. Mire hitelesítek a telefonon és visszatenném addig vége az egésznek.
Amikor előfordul ilyen akkor kis összegről volt szó és 2-3x egymás után is ugyanez történt.
A köv. vásárlásnál szó nélkül ment a fizetés.
Ja és a legjobb ami most tudatosult bennem: Hogy ilyen esetben mindig a mögöttes kártyával fizettem direktben és nem a Curve kártyával.
Mégsem volt baja a köv. vásárlásnál...
Új üzleteknél vettem észre de lehet, hogy nem is ez lehetett a gond?
pictigjis
Topikgazda
nem gondolnám, hogy bármelyik rendszer ismer ilyet, hogy "új kereskedő"
sok véletlen egybeesés lehetett
xcsabo
senior tag
Régi terminálokon szokott ilyet. Nfc+gpay+curve+bankod.... Kéri, hogy válassz Ft vagy gbp. Lejár az idő (7mp?). Nálam ez volt. Sokszor.
sb
veterán
Ügyfélhitelesítés kapcsán év elején beszéltünk róla, hogy a 2FA online vásárlások mellé bevezetésre kerültek white-/blacklist-ek ami alapján megbízhatónak minősül az adott kereskedő.
Tudtommal el lehet tekinteni a 2FA-tól is ha megbízható/history alapján megszokott partnerről van szó, nem? Ha így van akkor pedig a háttérben ezt kezelnie kell a rendszereknek.
@xcsabo
A deviza választást ismerem, az szokott működni.
Itt nem ez történt. A lehúzás után azonnal, 1mp-en belül jön az elutasítás és közben azonnal megjelenik a telefonon a PIN bekérés/azonosítás. Tehát itt vmi más az interakció... egyértelműen vmi azonosítási folyamatot indít el.
De ennek ellenére nem sikerül fizetni 2-3 körben sem, folyamatosan feldobja az azonosítást/PIN kérést miközben nyilván eleve is fel volt oldva a telefon és a próbák alatt már N-szer lehúztam pluszban is az ujjlenyomatom vagy beírtam a PIN kódot.
Az a fura, hogy van - szerencsére ritkán - amikor rendszerhiba miatt nem sikerül vásárolni. Elutasítja ugyanúgy 1-2-3x. Utána mégis sikerül... vagy másik boltban 10 perc múlva működik.
Nyilván kommunikációs hiba is lehet vagy bármi. De ilyen esetekben tiszta sor, hogy hibáról van szó. A fentiben az azonosítási kísérletekből látszik, hogy vmi más folyamat indul el. Véletlenszerű se nagyon lehet mert ott eléggé determinisztikusan dobja ugyanazt többször is.
margithid
veterán
1 hete megcsinaltam a személy azonosítást, de azóta nem fogadták el és nem is válaszoltak.
Fizetni próbáltam kártyával, de sikertelenül, közben a pénzt azért levonta.
Valami ötlet, hogy mit csináljak?
Oliverda
félisten
Próbáld megcsinálni az appon keresztül, ha feldobja az utolsó tabon.
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
ACE-
addikt
Ne gondold túl, egyszerűen valamelyik terminál bírja a Curve kártyát, valamelyik nem annyira. De általában csak az érintéses ill. mobilos fizetéssel szokott gond lenni, fizikai kártyával még sosem találkoztam ilyennel.
Revolut (7000 Ft azonnali) Curve (5font)
xcsabo
senior tag
Nekem a WiFi kikapcsolása is volt, hogy segített már ilyen esetben.
Palesztin994
aktív tag
Sziasztok! Go back in time után látnom kéne valahol az arra a kartyara visszajuttatott pénzt (unicredit), amivel eredetileg fizettem? Amire átterheltem, arról értelemszerűen levonta, de mi van a jovairassal a másikon? Az majd csakúgy a semmiből érkezik pár nap múlva? Se curveben, se az unicrediten (storno, zárolt vagy függőben lévő) nem látom.
[ Szerkesztve ]
Fifi
őstag
Curve-ben úgy látod, hogy az eredeti kártyánál a terhelés már nincs ott, csak az átterhelt kártyán látszik.
Majd látni fogod idővel a UniCreditnél, mint jóváírás, de az is lehet, hogy egyszerűen eltűnik az eredeti terhelés. Ez attól függ, hogy mennyi idő telt el az eredeti vásárlás óta, függő tétel volt vagy már le volt könyvelve ...
Más:
Eddig nem használtuk a Google Pay-t, de pár napja kipróbáltuk, hátha lesz olyan helyzet, hogy se az óra, se a kártya nincs az embernél, de telefon igen
A lényeg, hogy az így végrehajtott tranzakciók egytől egyig a Curve alkalmazásban egyből terhelt tételként jelennek meg és nem függő tranzakcióként. Persze a mögöttes kártyák számlavezetőjénél látszanak, hogy függők, csak ez érdekes számomra.
Palesztin994
aktív tag
Köszi!
sb
veterán
Na még egyszer:
1. Első vásárlásnál dobja csak adott boltban.
2. Nem hiba, mert nem sima hibaüzenet jön, hanem pin/azonosításra fut. Többször is.
3. A következő vásárlástól nem volt ilyen. Azóta is simán fizetek ugyanott curve+gpay-el.
4. Ugyanez 2-3 boltban is lejátszódott már. Elsőre nem ment, azonosítást kér. Utána megy.
Egyébként annyira nem izgat csak gondoltam hátha tudja valaki mi ez mert nem hibának tűnik hanem egy extra esetnek. Majd megkérdezem őket. (Azóta meg inkább csak azon görcsölök, hogy nem át az üzenet és szerintem félreértelmeztétek mi ez. )
margithid
veterán
Tegnap előtt volt egy sikertelen vásárlásom, de curve levonta az összeget. Mennyi idő átlagosan amig jóváírja?
Shade45
senior tag
Van most 5 fontos jóváírás a meghívottak után, vagy csak a 30 napos 1% cashback-et adják?
pictigjis
Topikgazda
az a baj, hogy szerintem erről a curve-nek fogalma sem lesz, simán lehet, hogy ezt inkább a google-től kellene megkérdezni
ennél sokkal egyszerűbb kérdésekre sem jön válasz napokig/hetekig
pictigjis
Topikgazda
vagy a könyvelés napján lesz egy levonásod és egy ugyanakkora jóváírásod, vagy a bankod által megszabott ideig zárolásban marad, majd eltűnik onnan
(ez tényleg olyan sokszor előkerülő téma, hogy beszerkesztem a gyik-be)
Fifi
őstag
Csak a meghívott kapja az 5 GBP-t, viszont mindketten jogosultak lesznek a cahsbackre.
sb
veterán
Tudom. Azért jöttem valódi szakértőkhöz előbb.
Nekem 1.5 hónap után végre megmagyarázták a közben feloldott 40k-s duplán terhelt GBIT-emet. Röviden: ez így volt jó.
De a google se jobb. Még nyáron leveleztem velük, hogy 2-3 gpay accon/eszközön hogy lehet legalább látni a tr history-d és elérni, hogy kb. ugyanazok látszódjanak.
Sehova nem jutottunk, nem is folytattam.
Most gyűjtöm az erőt mert az szerintem mégse frankó, hogy napi szinten használva, mondjuk 100-as nagyságrendű tr után látom az utolsó 10 tr-t és ennyi. Vagy másik eszközről azt sem... vagy sehonnan semmit.
w.miki
veterán
Curve ma nem engedett a Pennyben fizetni 5500 Ft-ot.
Elutasította, nem tudom mi volt a baj.
(Your Curve spending limits has been reached?)
Lehet, hogy kicsi a kártya limit?
Azt hogyan tudom beállítani?
A Card Limits menüpontban nem látok állítási lehetőséget.
Upgrade Your Limits gombra nyomva, egy Help menü jön fel.
[ Szerkesztve ]
Olcsó kütyük: http://tiny.cc/fbkutyu
pictigjis
Topikgazda
osszefoglalo, gyik
w.miki
veterán
Ez a pont:
Nemrég regisztráltam, és folyton elutasítják a kártyát a limit túllépése miatt. Mit tehetek?
Azonosítást kell kérned a supporttól, ennek az átfutási ideje több nap is lehet. Azonosítás után megemelik (a frissen regisztráltak számára valóban korlátozott) limiteket. Ha azonosításra van szükség, az appban, az "Account" tabon is megjelenhet egy erre figyelmeztető üzenet, amire rábökve elvégezhető az azonosítás.
Régebben regisztráltam, csak újra kellett tennem a telót.
Vagy másik menüpontot nézzek a gyikből?
Olcsó kütyük: http://tiny.cc/fbkutyu
pictigjis
Topikgazda
mikor régebben? csináltál valaha személyi igazolványos/szelfis azonosítást? a hibád jellege alapján nem
w.miki
veterán
2021.06.08.
Szerintem csináltam anno, de nem emlékszem.
Mind1, most megcsináltam, meg írtam a supportnak is. Csak reagálnak majd...
...már ha megértik a hunglishomat...
Olcsó kütyük: http://tiny.cc/fbkutyu
nemszamit
tag
Nálam ugyan ez 2hete!! 1hete azonositottam magam support mail alapján (4nap után küldték). Ezt követően appban is megcsináltam az azonosítást. 2 hét telt el és semmi. Chat-en 3naponta válaszolnak és hitegetnek csak... Elég nagy csalódás ez az egész
Oliverda
félisten
ACE-
addikt
Most írta, hogy megcsinálta...
Revolut (7000 Ft azonnali) Curve (5font)
w.miki
veterán
Nem, tegnap meg csináltam azt is. Bár úgy rémlik, hogy nyáron már ezt csináltam.
Support még nem válaszolt, nem kapkodják el.
Olcsó kütyük: http://tiny.cc/fbkutyu
RR-13
őstag
Aktiváltam az appban a kártyát, és fizettem ma érintőssel, de PIN kódot nem kért.
Továbbra sem tudom beaktiválni GPay-ben a Curve kártyát.
Feltettem a Play áruházból a nem Huawei verziót, és ott sem teszi be az appon belülről indított GPay hozzáadással, a folyamat végén kiírja, hogy nem lehet befejezni az érintéses fizetés beállítását.
ACE-
addikt
Érintősen nem lehet aktiválni, dugd be a kártyát és chip-pin kombóval kell aktiválni.
Revolut (7000 Ft azonnali) Curve (5font)
RR-13
őstag
De, ha nem lenne már aktív a kártya, akkor érintőssel sem lehetne fizetni, nekem meg egyből engedte.
A többi kártyánál valóban nem engedett fizetni érintéssel, de itt nem kellett dugni.
pictigjis
Topikgazda
legközelebb mégis dugd be, mert hiába működött így is, attól még meg kellett volna tenni
ha chip+pin után sem megy (ami sajnos nem kizárt), akkor majd megkapod azt a választ, hogy ez a "felhasználók szűk körét érintő hiba, dolgoznak rajta"
ddsteel
aktív tag
Nekem ma először nem engedett foxpost automatában érintéssel fizetni NFC-vel egy 1000 Ft-os tételt. Vagy 40x fizettem már NFC-vel, az ebayen egyszer nem tudtam az elején valami 300E-s tételt fizetni, nyilván a limit miatt. Eddig 3x azonosítottam magam, 2x emailes linken, 1x az appban. Most már komolyan kezd meginogni a bizalmam... úgy tudom használni ezek szerint az NFC-s fizetést, hogy azért mindig legyen nálam az eredeti bankomhoz tartozó kártya... Hát nem tudom...
pictigjis
Topikgazda
nem "engedett", vagy csak simán hibára futott a tranzakció? az eléggé nem mindegy
zsola400
aktív tag
Az hogy nem engedi beaktiválni a kártyát, lehet EMUI és/vagy android verzió miatt is. Régebben többeknek volt hasonló gondjuk Huawei telóval. Nálam is volt ilyen kb. 1-1,5 éve Xiaomi telón sehogy sem tudtam hozzáadni a kártyát, majd jött android frissítés A11-re utána elsőre megette.
Téma tudnivalók
Mielőtt kérdeznél, olvasd el a kibővített összefoglalót! A topikban promó kódok, reflinkek és egyéb meghívók megosztása tilos!