Hirdetés

2024. április 27., szombat

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-04-17 10:46:17

LOGOUT.hu

FIGYELEM
A topikban promó kódok, reflinkek és egyéb meghívók megosztása tilos!
Mielőtt kérdeznél, OLVASD EL AZ ÖSSZEFOGLALÓT
_________________________________________________________

SYSTEM STATUS: [link]
-----
CURVE/MASTERCARD AKTUÁLIS ÁRFOLYAM: [link]
-----
SUPPORT: [email]
-----
VÁLTOZÁSOK 2024. MÁRCIUS 21-TŐL:
- ettől a naptól minden limit számítása naptári hónap szerint történik
- NINCS hétvégi díj, ha HUF-ra állított kártyával EUR, USD vagy GBP devizában történik vásárlás [link]
-----
LEGGYAKRABBAN FELMERÜLŐ KÉRDÉSEK
Eddig ingyen vettem fel készpénzt a Curve-vel, de most többet vontak le, mint amennyit felvettem. Miért?
2023 novemberétől az ingyenes csomagban megszűnt az ingyenes készpénzfelvétel, minden tranzakcióért 2 százalék (de minimum 2 euró) díjat kell fizetni. Curve X-ben havi 300, Black esetén 500, Metal csomagban 1000 eurónak megfelelő összeget lehet díjmentesen felvenni, efölött 2 euró vagy 2 százalék díjat kell fizetni (amelyik nagyobb). A havi limit naptári hónapra vonatkozik.
-----
Volt egy sikertelen vásárlásom a Curve-vel, mégis levonták az összeget. Mikor kapom vissza?
Két lehetőség van, mindkettő előfordul. Mivel az összeget először csak zárolja a bankod, néha zárolásban is marad, aztán néhány nap elteltével automatikusan felszabadul. Ha mégis lekönyvelik az összeget (ez a gyakoribb), a levonás mellett (valamikor) lesz egy ugyanakkora összegű jóváírásod is. Minden elutasított, mégis lekönyvelt tranzakciót 7-10 nap után automatikusan visszatérít a Curve rendszere. Ha írsz a supportnak, a folyamat talán meggyorsítható, ezen a formon tegyél bejelentést (Topic -› Transactions -› Declines).
Ha viszont az érintett tranzakciónál ilyeneket látsz az appban rögtön a vásárlás után (vagy 1-2 órával később), biztosan nincs további teendőd: ezek azt jelentik, hogy a Curve rendszere kezdeményezte a zárolás feloldását, vagy visszatérítette az összeget (=bejelentést NEM kell tenned). A második szöveggel találkozhatsz akkor is, ha éppen nem azonnal, de legfeljebb 7-10 nap után automatikusan elindult a visszatérítés, innentől már csak a bankodon múlik, hogy mikor történik meg a tényleges jóváírás (jellemzően 1-5 munkanap):

---
(Az összefoglaló nem ért véget, klikk a folytatásért!)

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#10001) vnorbi válasza tomp (#10000) üzenetére


vnorbi
aktív tag

Hivatalosan egy tranzakcióval 10600 forint a határ, összesítve pedig 53000 forint. Ha ezek egyike sem kerül elérésre, akkor is kell egy Chip & PIN minden ötödik tranzakció után, hogy újra működjön.

What is Strong Customer Authentication (SCA) and how does it affect my payments?

[ Szerkesztve ]

(#10002) Grande Ale válasza vnorbi (#10001) üzenetére


Grande Ale
őstag

Igazad lehet. 10047 ft volt a lidl-ben, nem kérte.
11393 ft a Tescoban, kérte.

(#10003) K Norbi válasza vnorbi (#10001) üzenetére


K Norbi
addikt

Ez szívás..
De érthető, ez egy olyan szolgáltató amelyik több bankkártyát tárol.
Mondjuk ujjlenyomat azonosításra kilehetne váltani azt a pin kódot.

[ Szerkesztve ]

(#10004) Madwe válasza K Norbi (#10003) üzenetére


Madwe
nagyúr

Apple watch esetén soha nem kér pin kódot :)

(#10005) Grande Ale válasza Madwe (#10004) üzenetére


Grande Ale
őstag

Itt is csak akkor kér, ha fizikai kártyával fizetsz, órával, telefonnal nem.

(#10006) K Norbi válasza Grande Ale (#10005) üzenetére


K Norbi
addikt

Telón Curve pay? Itt kér pint?

G pay mögött azt tudom hogy nem kér.

[ Szerkesztve ]

(#10007) Grande Ale válasza K Norbi (#10006) üzenetére


Grande Ale
őstag

Telefon Gpay, órán Samsung pay, így nem kér pint. Fizikai kártyával kért, 11 ezer felett.
Mi az, hogy curve pay?

(#10008) K Norbi válasza Grande Ale (#10007) üzenetére


K Norbi
addikt

Akinek Huawei telefonja van, mint nekem is :D
Curve app töröl.
Appgallery ból kell letölteni a Curve appot.

És ott Curve nek saját pay áll rendelkezésre.
Ezért kérdeztem, hogy vajon itt mi a helyzet.
Milyen azonosítást kér.

[ Szerkesztve ]

(#10009) Grande Ale válasza K Norbi (#10008) üzenetére


Grande Ale
őstag

Semmit, ujlenyomattal feloldom és kész. Órán meg kód a fizetés előtt, de csak először, míg le nem veszem.

(#10010) K Norbi válasza Grande Ale (#10009) üzenetére


K Norbi
addikt

Szuper, köszönöm :R

(#10011) Popeye8


Popeye8
csendes tag

létezik vkinek nagyobb ATM limitek ?
napi 1.000 GBP
365 napra 100.000 GBP

Anytime, anywhere if possible I'm bending the rules, but not breaking them.

(#10012) pictigjis válasza Popeye8 (#10011) üzenetére


pictigjis
Topikgazda

ez az abszolut maximum

(#10013) MrPeekaboo válasza pictigjis (#9997) üzenetére


MrPeekaboo
senior tag

A nem sikerült vásárlás napján ki- és bekapcsoltam többször a zárolást az app-ban, majd újra felvettem a kártyát AP-be is. Na ezután random időpontokban napi többször is kaptam push-t, hogy AP-ben ki-vagy bekapcsolva lett a kártya, pedig azóta nem piszkáltam többet. Ma önkiszolgálós pénztárnál már működött.

(#10014) poli27


poli27
veterán

Bakker 2 hónapig nem engedett fizetni... erre tegnapelőtt feldobta az appban hogy azonosítsam magam... ezek ennyire hülyék?... elküldtem a fényképeket, és 10 perc múlva ment a curve... mi tartott ezen 2 hónapig?

(#10015) ACE- válasza poli27 (#10014) üzenetére


ACE-
addikt

Honnan tudtad meg hogy már megy?

Revolut (7000 Ft azonnali) Curve (5font)

(#10016) poli27 válasza ACE- (#10015) üzenetére


poli27
veterán

kipróbáltam...

(#10017) sb válasza K Norbi (#10006) üzenetére


sb
veterán

Korábban már kérdeztem de akkor nem jött válasz.

Gpay mögött normál esetben nálam sem kér PIN-t, de új kereskedő esetében az első vásárláskor (legalábbis ezt vettem észre) kér PIN-t. Erre mi a megoldás?

Menete:
1. Telefon érint. Kiírja, hogy PIN-t/azonosítást kér.
2. Közben a terminál csippan és sikertelen fizetésről nyom bizonylatot.
3. Mire hitelesítek a telefonon és visszatenném addig vége az egésznek.

Amikor előfordul ilyen akkor kis összegről volt szó és 2-3x egymás után is ugyanez történt.
A köv. vásárlásnál szó nélkül ment a fizetés.

Ja és a legjobb ami most tudatosult bennem: Hogy ilyen esetben mindig a mögöttes kártyával fizettem direktben és nem a Curve kártyával.
Mégsem volt baja a köv. vásárlásnál...

Új üzleteknél vettem észre de lehet, hogy nem is ez lehetett a gond?

(#10018) pictigjis válasza sb (#10017) üzenetére


pictigjis
Topikgazda

nem gondolnám, hogy bármelyik rendszer ismer ilyet, hogy "új kereskedő"

sok véletlen egybeesés lehetett :)

(#10019) xcsabo válasza sb (#10017) üzenetére


xcsabo
senior tag

Régi terminálokon szokott ilyet. Nfc+gpay+curve+bankod.... Kéri, hogy válassz Ft vagy gbp. Lejár az idő (7mp?). Nálam ez volt. Sokszor.

(#10020) sb válasza pictigjis (#10018) üzenetére


sb
veterán

Ügyfélhitelesítés kapcsán év elején beszéltünk róla, hogy a 2FA online vásárlások mellé bevezetésre kerültek white-/blacklist-ek ami alapján megbízhatónak minősül az adott kereskedő.

Tudtommal el lehet tekinteni a 2FA-tól is ha megbízható/history alapján megszokott partnerről van szó, nem? Ha így van akkor pedig a háttérben ezt kezelnie kell a rendszereknek.

@xcsabo
A deviza választást ismerem, az szokott működni.
Itt nem ez történt. A lehúzás után azonnal, 1mp-en belül jön az elutasítás és közben azonnal megjelenik a telefonon a PIN bekérés/azonosítás. Tehát itt vmi más az interakció... egyértelműen vmi azonosítási folyamatot indít el.

De ennek ellenére nem sikerül fizetni 2-3 körben sem, folyamatosan feldobja az azonosítást/PIN kérést miközben nyilván eleve is fel volt oldva a telefon és a próbák alatt már N-szer lehúztam pluszban is az ujjlenyomatom vagy beírtam a PIN kódot.

Az a fura, hogy van - szerencsére ritkán - amikor rendszerhiba miatt nem sikerül vásárolni. Elutasítja ugyanúgy 1-2-3x. Utána mégis sikerül... vagy másik boltban 10 perc múlva működik.
Nyilván kommunikációs hiba is lehet vagy bármi. De ilyen esetekben tiszta sor, hogy hibáról van szó. A fentiben az azonosítási kísérletekből látszik, hogy vmi más folyamat indul el. Véletlenszerű se nagyon lehet mert ott eléggé determinisztikusan dobja ugyanazt többször is.

(#10021) margithid


margithid
veterán

1 hete megcsinaltam a személy azonosítást, de azóta nem fogadták el és nem is válaszoltak.
Fizetni próbáltam kártyával, de sikertelenül, közben a pénzt azért levonta.
Valami ötlet, hogy mit csináljak?

(#10022) Oliverda válasza margithid (#10021) üzenetére


Oliverda
félisten

Próbáld megcsinálni az appon keresztül, ha feldobja az utolsó tabon.

"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."

(#10023) ACE- válasza sb (#10020) üzenetére


ACE-
addikt

Ne gondold túl, egyszerűen valamelyik terminál bírja a Curve kártyát, valamelyik nem annyira. De általában csak az érintéses ill. mobilos fizetéssel szokott gond lenni, fizikai kártyával még sosem találkoztam ilyennel.

Revolut (7000 Ft azonnali) Curve (5font)

(#10024) xcsabo válasza sb (#10020) üzenetére


xcsabo
senior tag

Nekem a WiFi kikapcsolása is volt, hogy segített már ilyen esetben.

(#10025) Palesztin994


Palesztin994
aktív tag

Sziasztok! Go back in time után látnom kéne valahol az arra a kartyara visszajuttatott pénzt (unicredit), amivel eredetileg fizettem? Amire átterheltem, arról értelemszerűen levonta, de mi van a jovairassal a másikon? Az majd csakúgy a semmiből érkezik pár nap múlva? Se curveben, se az unicrediten (storno, zárolt vagy függőben lévő) nem látom.

[ Szerkesztve ]

(#10026) Fifi válasza Palesztin994 (#10025) üzenetére


Fifi
őstag

Curve-ben úgy látod, hogy az eredeti kártyánál a terhelés már nincs ott, csak az átterhelt kártyán látszik.

Majd látni fogod idővel a UniCreditnél, mint jóváírás, de az is lehet, hogy egyszerűen eltűnik az eredeti terhelés. Ez attól függ, hogy mennyi idő telt el az eredeti vásárlás óta, függő tétel volt vagy már le volt könyvelve ...

Más:
Eddig nem használtuk a Google Pay-t, de pár napja kipróbáltuk, hátha lesz olyan helyzet, hogy se az óra, se a kártya nincs az embernél, de telefon igen :D
A lényeg, hogy az így végrehajtott tranzakciók egytől egyig a Curve alkalmazásban egyből terhelt tételként jelennek meg és nem függő tranzakcióként. Persze a mögöttes kártyák számlavezetőjénél látszanak, hogy függők, csak ez érdekes számomra. :U

(#10027) Palesztin994 válasza Fifi (#10026) üzenetére


Palesztin994
aktív tag

Köszi!

(#10028) sb válasza ACE- (#10023) üzenetére


sb
veterán

Na még egyszer:

1. Első vásárlásnál dobja csak adott boltban.
2. Nem hiba, mert nem sima hibaüzenet jön, hanem pin/azonosításra fut. Többször is.

3. A következő vásárlástól nem volt ilyen. Azóta is simán fizetek ugyanott curve+gpay-el.
4. Ugyanez 2-3 boltban is lejátszódott már. Elsőre nem ment, azonosítást kér. Utána megy.

Egyébként annyira nem izgat csak gondoltam hátha tudja valaki mi ez mert nem hibának tűnik hanem egy extra esetnek. Majd megkérdezem őket. :) (Azóta meg inkább csak azon görcsölök, hogy nem át az üzenet és szerintem félreértelmeztétek mi ez. :D)

(#10029) margithid


margithid
veterán

Tegnap előtt volt egy sikertelen vásárlásom, de curve levonta az összeget. Mennyi idő átlagosan amig jóváírja?

(#10030) Shade45


Shade45
senior tag

Van most 5 fontos jóváírás a meghívottak után, vagy csak a 30 napos 1% cashback-et adják?

(#10031) pictigjis válasza sb (#10028) üzenetére


pictigjis
Topikgazda

az a baj, hogy szerintem erről a curve-nek fogalma sem lesz, simán lehet, hogy ezt inkább a google-től kellene megkérdezni

ennél sokkal egyszerűbb kérdésekre sem jön válasz napokig/hetekig :D

(#10032) pictigjis válasza margithid (#10029) üzenetére


pictigjis
Topikgazda

vagy a könyvelés napján lesz egy levonásod és egy ugyanakkora jóváírásod, vagy a bankod által megszabott ideig zárolásban marad, majd eltűnik onnan

(ez tényleg olyan sokszor előkerülő téma, hogy beszerkesztem a gyik-be)

(#10033) Fifi válasza Shade45 (#10030) üzenetére


Fifi
őstag

Csak a meghívott kapja az 5 GBP-t, viszont mindketten jogosultak lesznek a cahsbackre.

(#10034) sb válasza pictigjis (#10031) üzenetére


sb
veterán

Tudom. Azért jöttem valódi szakértőkhöz előbb. ;)

Nekem 1.5 hónap után végre megmagyarázták a közben feloldott 40k-s duplán terhelt GBIT-emet. Röviden: ez így volt jó. :D

De a google se jobb. Még nyáron leveleztem velük, hogy 2-3 gpay accon/eszközön hogy lehet legalább látni a tr history-d és elérni, hogy kb. ugyanazok látszódjanak.
Sehova nem jutottunk, nem is folytattam.
Most gyűjtöm az erőt mert az szerintem mégse frankó, hogy napi szinten használva, mondjuk 100-as nagyságrendű tr után látom az utolsó 10 tr-t és ennyi. Vagy másik eszközről azt sem... vagy sehonnan semmit. :D

(#10035) w.miki


w.miki
veterán

Curve ma nem engedett a Pennyben fizetni 5500 Ft-ot.
Elutasította, nem tudom mi volt a baj.
(Your Curve spending limits has been reached?)
Lehet, hogy kicsi a kártya limit?
Azt hogyan tudom beállítani?
A Card Limits menüpontban nem látok állítási lehetőséget.
Upgrade Your Limits gombra nyomva, egy Help menü jön fel.

[ Szerkesztve ]

Olcsó kütyük: http://tiny.cc/fbkutyu

(#10036) pictigjis válasza w.miki (#10035) üzenetére


pictigjis
Topikgazda

osszefoglalo, gyik

(#10037) w.miki válasza pictigjis (#10036) üzenetére


w.miki
veterán

Ez a pont:
Nemrég regisztráltam, és folyton elutasítják a kártyát a limit túllépése miatt. Mit tehetek?
Azonosítást kell kérned a supporttól, ennek az átfutási ideje több nap is lehet. Azonosítás után megemelik (a frissen regisztráltak számára valóban korlátozott) limiteket. Ha azonosításra van szükség, az appban, az "Account" tabon is megjelenhet egy erre figyelmeztető üzenet, amire rábökve elvégezhető az azonosítás.

Régebben regisztráltam, csak újra kellett tennem a telót.

Vagy másik menüpontot nézzek a gyikből?

Olcsó kütyük: http://tiny.cc/fbkutyu

(#10038) pictigjis válasza w.miki (#10037) üzenetére


pictigjis
Topikgazda

mikor régebben? csináltál valaha személyi igazolványos/szelfis azonosítást? a hibád jellege alapján nem

(#10039) w.miki válasza pictigjis (#10038) üzenetére


w.miki
veterán

2021.06.08.
Szerintem csináltam anno, de nem emlékszem.
Mind1, most megcsináltam, meg írtam a supportnak is. Csak reagálnak majd...
...már ha megértik a hunglishomat...

Olcsó kütyük: http://tiny.cc/fbkutyu

(#10040) nemszamit válasza w.miki (#10035) üzenetére


nemszamit
tag

Nálam ugyan ez 2hete!! 1hete azonositottam magam support mail alapján (4nap után küldték). Ezt követően appban is megcsináltam az azonosítást. 2 hét telt el és semmi. Chat-en 3naponta válaszolnak és hitegetnek csak... Elég nagy csalódás ez az egész :(((

(#10041) Oliverda válasza w.miki (#10039) üzenetére


Oliverda
félisten

Ilyet nem látsz az app utolsó tabján?

"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."

(#10042) ACE- válasza Oliverda (#10041) üzenetére


ACE-
addikt

Most írta, hogy megcsinálta...

Revolut (7000 Ft azonnali) Curve (5font)

(#10043) w.miki válasza Oliverda (#10041) üzenetére


w.miki
veterán

Nem, tegnap meg csináltam azt is. Bár úgy rémlik, hogy nyáron már ezt csináltam.
Support még nem válaszolt, nem kapkodják el.

Olcsó kütyük: http://tiny.cc/fbkutyu

(#10044) RR-13 válasza zsola400 (#9956) üzenetére


RR-13
őstag

Aktiváltam az appban a kártyát, és fizettem ma érintőssel, de PIN kódot nem kért.
Továbbra sem tudom beaktiválni GPay-ben a Curve kártyát. :(

Feltettem a Play áruházból a nem Huawei verziót, és ott sem teszi be az appon belülről indított GPay hozzáadással, a folyamat végén kiírja, hogy nem lehet befejezni az érintéses fizetés beállítását.

(#10045) ACE- válasza RR-13 (#10044) üzenetére


ACE-
addikt

Érintősen nem lehet aktiválni, dugd be a kártyát és chip-pin kombóval kell aktiválni.

Revolut (7000 Ft azonnali) Curve (5font)

(#10046) RR-13 válasza ACE- (#10045) üzenetére


RR-13
őstag

De, ha nem lenne már aktív a kártya, akkor érintőssel sem lehetne fizetni, nekem meg egyből engedte. :K
A többi kártyánál valóban nem engedett fizetni érintéssel, de itt nem kellett dugni. :N

(#10047) pictigjis válasza RR-13 (#10046) üzenetére


pictigjis
Topikgazda

legközelebb mégis dugd be, mert hiába működött így is, attól még meg kellett volna tenni

ha chip+pin után sem megy (ami sajnos nem kizárt), akkor majd megkapod azt a választ, hogy ez a "felhasználók szűk körét érintő hiba, dolgoznak rajta"

(#10048) ddsteel


ddsteel
aktív tag

Nekem ma először nem engedett foxpost automatában érintéssel fizetni NFC-vel egy 1000 Ft-os tételt. Vagy 40x fizettem már NFC-vel, az ebayen egyszer nem tudtam az elején valami 300E-s tételt fizetni, nyilván a limit miatt. Eddig 3x azonosítottam magam, 2x emailes linken, 1x az appban. Most már komolyan kezd meginogni a bizalmam... úgy tudom használni ezek szerint az NFC-s fizetést, hogy azért mindig legyen nálam az eredeti bankomhoz tartozó kártya... Hát nem tudom...

(#10049) pictigjis válasza ddsteel (#10048) üzenetére


pictigjis
Topikgazda

nem "engedett", vagy csak simán hibára futott a tranzakció? az eléggé nem mindegy :)

(#10050) zsola400 válasza RR-13 (#10044) üzenetére


zsola400
aktív tag

Az hogy nem engedi beaktiválni a kártyát, lehet EMUI és/vagy android verzió miatt is. Régebben többeknek volt hasonló gondjuk Huawei telóval. Nálam is volt ilyen kb. 1-1,5 éve Xiaomi telón sehogy sem tudtam hozzáadni a kártyát, majd jött android frissítés A11-re utána elsőre megette.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.