üdv.
Ha gondolod ezzel is megpróbálhatod, nagyon könnyű használni és ingyenes.
5749
Athanáz9 : válasz, csak rossz helyre kattintottam
[ Szerkesztve ]
üdv.
Ha gondolod ezzel is megpróbálhatod, nagyon könnyű használni és ingyenes.
5749
Athanáz9 : válasz, csak rossz helyre kattintottam
[ Szerkesztve ]
Köszönöm, este beszámolok.
Kérdezek mindig, mindenáron! A magyar kormánynak mindig mindent elhiszek. (Jaj.) - Rómáról (Italia) sokfajta felvilágosítással szolgálhatok, dokféle tárgykörben.
Hány százalékban/milyen eséllyel szenved egy gép ilyen ütéstől végzetes szerkezeti károsodást? Persze biztosan gépe válogatja, de azért mégis..
Be köll fizetni, azt' jólvan...
Sziasztok!
Azt szeretném kérdezni, h a sima (kerti) reflektorok mennyire alkalmasak fotózásra? (nem közvetlenül, hanem derítve vagy vmilyen felületről tükrözve)
Ilyenekre gondolok:
[LINK]
És ezeket egyébként hogy lehet működésre bírni? Mert én ahogy elnéztem ezek nem úgy működnek, h bedugom a konnektorba "oszt' jóvan", nincs is hozzájuk semmilyen kábel, azt vhogy be kéne szerelni. Csak mi kell ehhez? Gondolom nem túl bonyolult.
[ Szerkesztve ]
Ez egy halogénizzó foglalat. Izzó kell bele és a szükséges tápfeszültség mert ezek nem 220V-on mennek többnyire hanem 6, 12, 24 V-on. És természetesen a megfelelő watthoz illeszkedő megfelelő amperszámú trafó. Ami általában elég nagy áramú mert egy 1000W-os 24 V-os halogénizzónak 45 A kell.
[ Szerkesztve ]
Köszi az infot. Hát akkor ez kilőve, muszáj lesz másképp megoldanom a fényforrást.
Scot Kelby ezen könyvét[link] milyennek tartjátok? ezt kaptam kollégáktól szülinapomra... azt hiszik, érdekel a fotózás igazuk is van
Én csak könyvesboltokban lapozgattam bele, tehát sok tapasztalatom nincs vele. Viszont annyi bizonyos, hogy a Fotóskönyvek legalább 90%-ától kihullik a hajam - igen kegyetlenek szoktak lenni a "digitális fotóskönyvek", Scott Kelby viszont úgy gondolom, teljesen korrekteket szokott írni. Úgyhogy szvsz pont megtalálták a kollegák a sok tré között a jót
köszi.
az nem tetszik benne hogy mintha csak C és N márkák léteznének a könyv szerint, ill. kicsit olyan amcsi jófejkedős a stílus.
szuper konyv, bar ebben gondolom eszrevetted de egy jo resze amolyan bevezetes a studiofotozasba, eskuvo, az neked valoszinuleg annyira nem jon jol, az elsoben tobb altalanos tema van (termeszet, virag mittudomen), de talan az nem is mondana sok ujat
hát mivel most vettem éppen vakut, lehetnek benne számomra hasznos infók, mert annak helyes használata kapcsán 0 tudással rendelkezem. tájfotózás jobban érdekel mint a portrék, embert kb. csak a fiamat fényképezem, de őt még elég nehéz beállított pózokra rábírni
akartam is kérdezni. láttam a DCRP-n az 5DMkII tesztet, és hát izé, a képek engem nem győztek meg. persze ez is csak egy teszt a sok közül, továbbá a következőkre gyanakszom:
- jpeg motor csak nem az igazi. mintha iszonyat sokat szűrne, számomra laposak a képek, homogén részeken egy zizi az egész.
- ez a 24-105-ös obi édeskevés a 21 mpixelre. látom, alap zoom obid nincs is, szóval gondolom fixeket érdemes használni és kész.
Optikát nem lehet megapixelre készíteni.
A BGA forrasztások (különösen a mai ólommentes forrasztóanyagok használata mellett, ami az EU-ban kötelező - fel is van tüntetve mindenen a ROHS logó) elég ridegek, tehát könnyen törnek. Ha csak ennyi a gond, ez a probléma orvosolható, kivétel, ha a forrpont felszakadt a panelről. Ez esetben instant bal váll feletti íves javítás lehetséges.
A legnagyobb gondot viszont a panel deformálódása okozza, ami elég komoly tud lenni, főleg, ha 10-12 rétegű panelről van szó. Elég, ha egy köztes rétegben hiba keletkezik... és vége a dalnak. Lehet, hogy ideig-óráig még működik, aztán egyszer csak vége. Ezeket a rejtett hibákat csak röntgennel lehet kimutatni - viszont végzetesek, nem javíthatók -, emiatt a gyártók nem vállalnak mechanikai sérülés után garanciát semmire.
Hogy milyen százalék, az jó kérdés. Általában 30% feletti az esély rá, abból ítélve, amit megpróbáltunk megmenteni. És ezen nem segít a magnéziumötvözet váz sem (nekem a fémvázas N91-em is meghalt egy ilyen ütéstől, igaz ott a beépített merevlemez kezdte, és csak később folytatta az elektronika).
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
Az igaz, de remekül látszik, ha valamit nem tud kiszolgálni egy objektív.
Viszont jelen esetben ez nem igaz: a 24-105 ki tudja szolgálni az 5DmkII-t is, főleg mivel a 350D-nek megfelelő pixelméretekkel dolgozik.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
Van olyan mikor egy optika 6Mp-es érzékelőnél sem ad jó képet. A Hasselblaad amikor kihozta a 39 Mp-es hátfalát a régi optikáit adta hozzá mert tudták annál jobbat úgyse tudnának előrántani. Van egy 135-ös M42-es optikám fenomenális teljesítménye van, ezt nyugodtan fel lehetne tenni a 21 Mp-re.
Én sem mondtam mást
Alapvetően az objektívek felbontása és a pixelméretek közt lehet párhuzamot vonni. Az azért egyértelmű, hogy a Hassy 39-es hátfalán sokkal gyengébb optikai teljesítmény is elég a tökéletes képhez, mert öklömnyi méretűek a pixelek egy APS-C-s vagy FF vázhoz képest. Persze az ellenfényes fátyolosodás kérdése náluk is jelentős gond (amit a régi objektívek nem tudnak kiküszöbölni, mert nem készítették fel arra őket, hogy a film erős fényvisszaverősést okoz)
A 135-ösöd is lehet, hogy kiszolgálja a 21-es érzékelőt, de ezzel már kicsit óvatosan bánok. A régi objektíveknél sok egyéb paraméter miatt jelentősen romlik/romolhat a képminőség, még akkor is, ha a mérések mást mutatnának, és analóg hordozón verhetetlen képe van... én éppen ezért soha nem is ajánlom a régi objektíveket modern vázakon.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
A felbontást nem lehet tervezéssel növelni ez az érdekes. Akár hiszi valaki akár nem ez a lencsékből egy járulékos tudás amit nem lehet előre látni. Petzval is csodálkozott amikor az optikájának olyan jó tulajdonságai jöttek elő amikre nem is számított. Azt ö is tudta hogy a fókuszt lehet tervezni a végtelenségig. A 135-ös pont digiten feltűnően jó filmesen nem is használtam ezt. Azért van egy pár régi optika ami legendásan jó digiten Takumar Sonnar Jupiter.
[ Szerkesztve ]
Azt elárulod, hogy melyik ez a szuper 135-ös? A régi M42-esek közül a tair-11a 2.8-at mondják a legjobbnak.
https://logout.hu/bejegyzes/guga/az_utolso_kivansag.html
Szvsz a tervezés és a megmunkálás mikéntje is rettentő nagy hatással van az optikai tulajdonságokra, tehát a felbontásra is... de ebből ne csináljunk flame-et, fotós szempontból tökmindegy, csak jól "karcoljon" az adott objektív
Super Carenar felírata van de nem tudom milyen gyártmányú nem tudtam beazonosítani. Csak annyi biztos hogy Japán a gyártás de nekem gyanús hogy ez eredetileg Zeiss lencse.
[ Szerkesztve ]
hat erre nem sok mindent tudok mondani, mert mindig rawban fotozok (parszor csinaltam mar pont ezert raw+jpg-et, h osszehasonlitsam, de mindig elfelejtem, es maradnak a rawok).
24-105-hoz sem tudok hozzaszolni, nekem az fel sem merult a fenyero miatt, egyszeruen azert vannak fixeim mert azt szeretem 24-70 is volt, azzal valoban elegedetlen voltam foleg a fixekkel osszevetve, el is adtam, de az is lehet, h csak egy gyengebb peldanyt fogtam ki
Meg van a rokonság ez bizony Zeiss lencse! Legalább 4 cég gyártotta japán orosz NDK is.Az orosz Jupiter auto néven Nekem gyanús hogy a Tair 11- nek is ez a belseje csak kívülről más.
A Carenar leginkább Cosina forrásokból táplálkozik, nem hinném hogy Zeiss lenne... ebay-en is találtam pár eladó példányt, nem nagyon licitálnak rájuk. Nem akarok témázni nagyon róla de azért lehet hogy egy kicsit elfogult vagy a saját példányoddal kapcsolatban. Pl az említett tair-11a messze fölülmúlja mind képileg mind blendék számában (20 lamellás! ellenben a carenar 6 lamellájával) ami nem elhanyagolható a háttérelmosásnál. A lényeg nem is ez hanem, hogy neked tökéletesen megfelel, viszont van nála jobb is.
https://logout.hu/bejegyzes/guga/az_utolso_kivansag.html
"ebay-en is találtam pár eladó példányt, nem nagyon licitálnak rájuk"
A neve miatt nem licitálnak. A Cosina miért is volna gyenge? A Jupiter auto-val teljesen azonos az optikám és én csak azt látom nagyon jó a képe. Ez tűnt fel legelőször.
Van ilyen hogy Revue 50/1,4-es optika ami eredeti Chinon 1,4-es, aki ezt nem tudja nem licitál rá.
Nem Cosina semmi nem egyezik.
köszi. örültem, hogy valaki a felvetésre érdemben is tud reagálni, és nem azt teszi, hogy bár érti, mi a kérdés, mégis elkezd tudományoskodni
Hát, mindkét felvetésed téves SZVSZ:
1.: a 24-105/4L simán kiszolgálja a 21MP-s szenzort, nem akadály neki. Ha akadály lenne, akkor már a 350D-nél is meghalt volna (az 5DmkII azonos pixelmérettel rendelkezik, mint a 350D/20/30D), de ez nem igaz, sőt nagyobb pixelsűrűségű gépeken is jól működik. Persze egy zoom sem lesz olyan jó, mint egy modern, digitális vázra tervezett fix objektív.
2.: JPG motor: a gép teljesen alapbeállításon futott. Aki látott már Canon gépet, az tudja, hogy ebben a beállításban az élességállítás, a színek és egyéb beállítások nem az arcbaugrós színekkel felszerelt, szuperéles kompaktos feelinget fogják adni, és a zajcsökkentés is alapértéken van (értem ezalatt: be van kapcsolva), ami az átlag usernek megfelel.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
1. egy 350D-n azért sztem kisebb minőségi ugrást hoz egy 24-105 -> minőségi fix váltás mint ezen a gépen, hiába u.annyi a pixelsűrűség. a példádból kkindulva egy D3-ra nyugodtan feltehetünk egy gyengébb obit is, a nagy pixelek miatt jó lesz rá? úgy sejtem, hogy egy FF gép sokkal érzékenyebb a minőségi obikra.
2. 100%-on nézd meg ezt: [link] baloldalt a házaknál, vagy a dombok a virágmező felett, annyira lapos, ez számomra kompaktos szint. vagy ennél [link], a víz, és főleg jobboldalt a hegy, egy vízfestmény paca.
szóval visszatérve az obira, átfogalmazva amit korábban írtam, ez az obi egy ilyen szintű géphez kevés. érdemes összehasonlítani ezt [link] és ezt: [link]. az utóbbi Sony A900 és Zeiss 24-70 párossal készült, sztem lényegesen jobb az eredmény. nyilván lehet az egészre azt mondani, hogy csak pixelhasogatás, de úgy gondolom, azért érdemes 20+ mpixeles gépet venni, mert részletesebb képeket készít mint egy 1x mpixeles.
1.: A FF a kép közepén nem érzékenyebb, a pixelméret a meghatározó. Képszéli hibák más kérdéskörbe tartoznak. Egyébként a példám megállja a helyét: a D3 óriási pixelmérete szépen elfedi a gyengébb objektívek felbontási problémáit (egy határig). Ahogy pl. a Canon 300D -> 40D közt is észrevehető az ugrás.
2.: Aki Full-frame gépet vesz az jobb, ha megbarátkozik azzal, hogy a képszél egy rakás szar lesz nagylátón. A Zeiss 24-70 is egy rakás képszélen, persze jobb minőségű, mint a 24-105, de nem is annyiba kerül...
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
úgy sejtem, hogy egy FF gép sokkal érzékenyebb a minőségi obikra.
attól függ. felbontás szempontjából nem feltétlenül annyira (hacsak nem 25+ mpx, ami ugyebár a következő generáció lesz), inkább a geometriai tulajdonságai az érdekesek...
Kettő, csipkebokor vessző!
"a víz, és főleg jobboldalt a hegy, egy vízfestmény paca."
Csak egyet felejtesz el teljesen hogy digitálisnál szoftver adja a képet a végén és az dönti el végeredményben hogy milyen lesz a kép. Még a filmesnél is befolyásolni lehetett a képet ez a digitnál nagyon nagy arányú.
[ Szerkesztve ]
Nem tudom, de én az A900 és Zeiss párosnál is azt látom ami a problémád volt a másik gép esetében. Érdemes szemrevételezni a füvet, az aszfaltot és az épület falát.
sztem a Canon linkelt képénél láthatóan jobb, ill. amiket te írsz, az nem az obi, hanem a jpeg motor sara.
Igazad van, tenyleg igen gaz az a kep, de ne felejtsd el, h azt nem tudjuk milyen marhasag volt beallitva picture style-nal ha mar jpg, pl zajszures maximum, vagy ki tudja.. En szivesen kuldok neked kepeket ha erdekel pixelkukkolasra, annyi van mint a szemet (nagy resze meg tenyleg az sajnos.) bar nemtom portre/divat fotokat mennyire lehet ilyen szempontbol hasznalni.
no itt is felteszem a kérdést
24-70 -es obit szeretnék a 28-135 helyett. a canonra nem fussa, így a sigma 24-70 f2.8 ex dg macrot néztem ki. hozza azt a képminőséget, mint a 28-135? az átfogása nekem szimpatikusabb, nem nagyon használom ki a mostanit 70 fölött, illetve a 135 meg kevés néha. így még egy 70-200 is jönne mellé, de az most mindegy is meg messze is van az még
szóval a 24-70-re megéri lecserélni csak a kellemesebb átfogás és a jobb fényerő miatt? kb. meg is válaszoltam már magamnak, csak a képminőség érdekelne. meg Cassidey is írta feljebb, hogy elégedetlen volt az övével, igaz az canon volt.
tesztet is olvastam, az azt hozta ki, hogy nincs szégyellni valója a sigmának a canon mellett.
és már megint túl ragoztam... szóval a sigma 24-70 jó vétel?
Rumot minden pohárba! | https://rumnagykovet.hu/
Jó vétel - ha kifogsz egy jobb példányt. A Sigma 24-70 esetében (is) igen nagy gyári szórással kell számolni - azt hiszem BEE kollega vett pont emiatt Tamron 28-75-öt Sigma 24-70 helyett.
egyelőre a használtakat nézegettem, de eddig nem jártam túl jól velük. az egyik obim IS-e szörcsög kicsit megdöntve, a másik meg nem rekeszel. az új viszont elég borsos árú...még a sigma is.
a tamronnál viszont frászt kapok a fordított zoomtól. volt egy 18-250-esem pár hétig, aztán hiába csavargattam mindenesetre nézegetem a tamronokat is.
a canon 17-85 IS még játszik ebben a kategóriában? az legalább mondható nagylátósnak. viszont a fényerő ott sem az igazi.
Rumot minden pohárba! | https://rumnagykovet.hu/
Mijaza fordított zoom?
ja hát igen
a tamront fordítva köll tekergetni a zoomoláshoz, mint a jól megszokott canonomat. de ahogy néztem, ezt a sigmánál sem úszom meg.
Rumot minden pohárba! | https://rumnagykovet.hu/
Nekem van két Tamronom amit jobbra kell tekerni míg van egy Sigma amit meg balra. Nincs szabvány. Aztán van mégegy Tamron amit balra.
[ Szerkesztve ]
tudom, hogy nincs szabvány, csak már megszoktam a canon obimon lévő tekergetést. csak szimplán nyafogok
Rumot minden pohárba! | https://rumnagykovet.hu/
Szerintem meg pont egyforma. Mindkét esetben a gép zajszűrésének eredménye látszik. Vannak mindkét képen éles részek és mosottak.
Az EOS 350D-t hozzá tudom kötni videokábellel úgy a géphez, hogy az exponálást követően megjelenítésre kerüljön az elkészült kép?
"If you only do what you can do, you will never be more than you are now."
Nem. Csak képnézés üzemmódban lehet megnézni a képet
Tehát lehetséges a monitoron megtekinteni a képeket videokábeles összeköttetéssel, de csak a képnézés üzemmódban?
"If you only do what you can do, you will never be more than you are now."
Pontosan, de van az eos-szériához valami EOS remote progi,, amivel a monitoron látod, mit fotózol, és a számítógépről tudod vezérelni a gép minden funkcióját....
#Raspberry #Orangepi #HassOS #Esp32
Kicsit azért kijavítanám Ottkar kolléga irományát. A képen linkelt lámpa 230 V-ról működik, nem kell hozzá semmi, csak bekötni egy tápkábelt a kis müanyagdobozba a hátulján. Fotózásra nem tudom mennyire lenne célszerű, de egy próbát megérhet, mert olcsó alternatíva. valamiről visszaverve használnám a fényét, de ne rakj hozzá túl közel semmit, mert eléggé melegszik.
A program nevét nem tudod esetleg? Vagy muszáj lesz előbányásznom a géphez kapott CD-t?
"If you only do what you can do, you will never be more than you are now."
Asszem Canon RemoteCapture ...
#Raspberry #Orangepi #HassOS #Esp32
Sziasztok!
Szerintetek hol lehet venni objektívre (62mm menet) napellenzőt, ami nem gumiból van, hanem rendes, tisztességes műanyag napellenző? Mert mindenhol csak gumi-izéket találok...