Hirdetés

2024. május 11., szombat

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 03:01:23

LOGOUT.hu

Hasznos információk, fogalommagyarázat

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#4001) MaCS_70 válasza havri1 (#3956) üzenetére


MaCS_70
félisten

Persze, minél nehezebb egy test, annál nehezebb megállítani.
Viszont a fékrendszert is ehhez méretezik:

Személyautó-kamion fékteszt

Akiket a német szöveg nem hat meg, kb. 2 percnél van az érdekes rész.

Üdv: MaCS

Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

(#4002) philoxenia válasza MaCS_70 (#4001) üzenetére


philoxenia
MODERÁTOR

Mi van a kamionon, milyen műszaki állapotban van a pót?

Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...

(#4003) MaCS_70 válasza philoxenia (#4002) üzenetére


MaCS_70
félisten

A kérdésfelvetés szempontjából irreleváns. Személygépkocsik esetén is nagy lehet a szórás.
A lényeg az, hogy az általános feltételezés szerint a nagy járművek sokkal nagyobb fékúton állnak meg, mint a kicsik -- holott nincs lényegi eltérés, mivel a fékrendszereket méretezik.
Persze milliónyi tényező játszik közre, akár majdnem egyforma járművek esetén is, a lényeg, hogy nincs kategorikus eltérés.

MaCS

Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

(#4004) philoxenia válasza MaCS_70 (#4003) üzenetére


philoxenia
MODERÁTOR

Vezetsz kamiont? Természetesen nem vonathoz hasonló méretű fékútra gondolok de a a valós különbség egy átlagos kamion és a videóban szereplő kamion között sokkal nagyobb, mint a videóban szereplő szgk. és egy tetszőleges személygépkocsi között. Ott van mindjárt a rakomány kérdése a rakomány súlypontja, a rögzítés módja, a fékek összehangolása stb. ..és akkor még nem beszéltünk tartálykocsiról, vagy különleges rakományokról...
Természetesen így is lehet:[link] de lehet így is:[link]

[ Szerkesztve ]

Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...

(#4005) Gépötty válasza MaCS_70 (#4003) üzenetére


Gépötty
senior tag

Ez mondjuk üresen jó is, de láttunk már pár olyan képet, amin a kamion megállt, a hátán szállított cucc meg ment tovább. Elég csúnyán el tud bánni az előtte lévő dolgokkal egy kis kő, vagy néhány csúszó vaslemez - mondhatni életbevágó lehet.

Azt hitted felnőttél, közben csak a játékaid lettek drágábbak

(#4006) philoxenia válasza Gépötty (#4005) üzenetére


philoxenia
MODERÁTOR

[link]

Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...

(#4007) MaCS_70 válasza Gépötty (#4005) üzenetére


MaCS_70
félisten

Persze, ezért is írtam, hogy komoly eltérések vannak (pláne egy teherautónál, ahol a rakomány a száraz tömeg többszöröse is lehet), ugyanakkor van egy hivatalos tartomány, és egy vélelem, amely szerint például szabályosan rögzítik a rakományt.

De ismétlem: nem ez a lényeg. Arról van szó (amint azt a filmben a garantáltan nagyon-nagyon hozzáértők boncolgatják), hogy a közhiedelem szerint egy kamion sokkal-sokkal hosszabb fékúton áll meg, mint egy autó. Én is meg voltam erről győződve, egészen addig, amíg nem tanultam balesetek szakértői elemzéséről.

MaCS

Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

(#4008) philoxenia válasza MaCS_70 (#4007) üzenetére


philoxenia
MODERÁTOR

Mihez értenek a szakértők? A közhiedelemhez?
Nekem például nem volt olyan elképzelésem, hogy sokszoros a fékút, ellenben valós helyzetben jelentősen hosszabb, mint személyautóval és ez elég, ha csak a jármű hosszát jelenti, ami 16 méter...
Nézd meg itt mennyi idő alatt áll meg a kamerával közlekedő:[link] A videó szerint kb. 20 másodperc.

[ Szerkesztve ]

Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...

(#4009) TaaT válasza philoxenia (#4002) üzenetére


TaaT
veterán

Mondjuk a videó második felében a kocsit és a kamiont is megpakolják, 40t vs 2.2t :)

[ Szerkesztve ]

Give them hell Ukraine!

(#4010) MaCS_70 válasza philoxenia (#4008) üzenetére


MaCS_70
félisten

Az Általad linkelt filmen egyértelműen nem fékez a végén intenzíven a kamionos, de ennek tényleg nincs jelentősége.

Hogy ki mit hisz? Amikor erről tanultam, a csoportból mindenki, engem is beleértve elsőre arra tippelt, hogy legalább másfélszeres a teherautó fékútja -- pedig egy közlekedési szakdiplomás képzésről beszélünk, ahol bár nem mérnökök ültek, de olyanok, akiknek a kenyere volt a közlekedés. Amúgy a tanár is megerősítette, hogy ez az általános vélekedés, és nagyon gyakran még a profi sofőrök sincsenek tisztában a járművük képességeivel, és sajnos nem kevés baleset következik be amiatt (vagy lesznek indokolatlanul komoly következményei), hogy a vezetők (úrvezetők és hivatásosok egyaránt) messze a lehetőségeik alatt fékeznek.

Számomra a filmben egyébként a második fékpróba volt a legérdekesebb, amikor a 40 tonnás kamiont sem igazán tudta kifékezni a 2 tonnás kocsi.

MaCS

[ Szerkesztve ]

Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

(#4011) philoxenia válasza TaaT (#4009) üzenetére


philoxenia
MODERÁTOR

Nemcsak a súly számít, hanem az is, hogy az milyen eloszlású...

4010: Persze elméletben minden szép és jó, a vasút is jól működik papíron, ki kell menni az útra, megállítani tíz kamiont, tíz személyautót kipróbálni. ..és úton, nem kifutópályán... Fékezni mindig a lehetőségek határain belül kell, vezetni is. A fiam kamionozik és a tapasztalata, hogy pont azt hiszi a legtöbb sofőr, hogy ugyanannyi idő alatt áll meg egy kamion, mint egy személyautó. Pedig a gyakorlatban nem... :N Egyébként a legtöbb balesetnél sokszor nem is métereken, hanem centiken múlik az ütközés. De ez már végképp offba megy itt, van erre topik, folytassuk ott, oda jár kamionos is és buszsofőr is...

[ Szerkesztve ]

Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...

(#4012) MaCS_70 válasza philoxenia (#4011) üzenetére


MaCS_70
félisten

Ezt nem is vonta senki kétségbe. Egy konkrét baleset elemzésekor komoly jelentősége van -- a jelen diskurzusban viszont nem erről van szó.

MaCS

Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

(#4013) Gépötty válasza MaCS_70 (#4010) üzenetére


Gépötty
senior tag

Lehet, hogy bennem van a hiba, de én nem találom olyan különösnek a kamion lassulását, felhasználásra tervezik a féket is, mint az autó többi részét, és ha a követelmények ezt kívánják, akkor ilyen lesz. Én inkább azt nem értem, miért jó az egynégyes-egyhatos autó alá sima tárcsa, hátul dobfékkel ugyanabban a kaszniban, ahol egynyolchoz már elől-hátul tárcsa (elől hűtött) jár. Nem kell kisebb tömeget megállítania annak sem, semmi nem indokolja, hogy ennyire alul legyen méretezve.

Azt hitted felnőttél, közben csak a játékaid lettek drágábbak

(#4014) MaCS_70 válasza Gépötty (#4013) üzenetére


MaCS_70
félisten

Ennek gazdasági és marketingokai is vannak -- az olcsóbb autóba olcsóbb megoldást tudnak tenni.
A hátsó fék jelentősége egyébként is kisebb (előre nagyobb, jobban adagolható fékerő kell, ABS nélkül is az első keréknek kell előbb blokkolnia), de nem értek hozzá.

Egyszer még régen, úgy húsz-huszonöt éve olvastam erről egy cikket valamelyik német nyelvű szaklapban, amiben az volt a végkövetkeztetés, hogy az akkori szokásos egy tonna körüli autókba tökéletesen elég hátra a dobfék, a tárcsa voltaképpen csak eye candy, de hosszú távon, meg ha szeretünk hátra sokat pakolni, azért jobban járunk a tárcsafékkel.

Nekem a sokkal nehezebb jármű jó fékezése azért volt meglepő, mert saccra nem láttam a tömeggel arányosan nagyobb fékberendezést, de ez szimplán szemmérték kérdése. Érdekes kérdés még az úttal kapcsolódó felület nagysága, mert a súrlódás mértékét a felület nagysága ugye elvben nem befolyásolja, gyakorlatban mégis mindig erre hivatkoznak, szóval baromi összetett dolgok ezek.

MaCS

Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

(#4015) philoxenia válasza MaCS_70 (#4014) üzenetére


philoxenia
MODERÁTOR

Kamionnál pont igen fontos a hátsó fék, mert ott a tömeg legalább fele, de tényleg ne itt offoljunk már.

Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...

(#4016) MaCS_70 válasza philoxenia (#4015) üzenetére


MaCS_70
félisten

Fékügyben mondjuk kifejezetten személyautókról volt szó, de ez szerintem így szürkével elfér itt, hiszen pont arról van szó, ami az egész topic alapja -- közlekedési események hátteréről, amit fedélzeti kamerával lehet rögzíteni, és aminek a kiokoskodásához milyen jók is a kamerák.

MaCS

Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

(#4017) philoxenia válasza MaCS_70 (#4016) üzenetére


philoxenia
MODERÁTOR

Ennyi szürke már nem fér, ez szakmai topik, nem Lokál. Ebben viszont én vagyok szakértő. ;)

Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...

(#4018) Gépötty válasza philoxenia (#4017) üzenetére


Gépötty
senior tag

Akkor egy kicsit most megcibálom a bajszod ;]
Tegnap rájöttem, hogy a DVR-em egyúttal tólátó kamera is :C

Azt hitted felnőttél, közben csak a játékaid lettek drágábbak

(#4019) philoxenia válasza Gépötty (#4018) üzenetére


philoxenia
MODERÁTOR

[link]

Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...

(#4020) Gépötty válasza philoxenia (#4019) üzenetére


Gépötty
senior tag

Értem én, a rossz viccért 11 perc bénázás volt a büntetésem :D
Az orosz videók alatt általában telitalppal nyomom a féket, itt meg öt percnél már ordítottam vele, hogy "MENNYÉ' MÁ'!!!!" :D

Azt hitted felnőttél, közben csak a játékaid lettek drágábbak

(#4021) Jupik79


Jupik79
újonc

Sziasztok! Autós kamera vásárlásán gondolkodom, egy tesztvideó alapján a Concorde Roadcam HD 50 -et néztem ki. Valaki meg tudja mondani hogy ezeknél a kameráknál felvétel közben a kijelző kikapcsolató-e? Nem is egészen értem ezeknek a kijelzőknek a hasznát, viszont elég idegesítőnek gondolom a felesleges "kis TV"-t, plusz gondolom az aksit sem kicsit meríti ha megy. Illetve nem találtam meg a Neten ennek a kamerának a fizikai méretét, kép alapján elég nagynak tűnik. Ha esetleg valakinek van ilyen leírhatná a szélesség, magasság méretét. Kösznöm!

(#4022) philoxenia válasza Gépötty (#4020) üzenetére


philoxenia
MODERÁTOR

Na ez a különbség a való élet és a pálya között... :D

Jupik79 Az enyémnél magától kikapcsol pár perc után... (OVERMAX CamRoad 6.1)

[ Szerkesztve ]

Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...

(#4023) Moleman válasza Gépötty (#4020) üzenetére


Moleman
addikt

Tessék, vígasztalásképpen 16 percig szoríthatod a zabszemet. :DDD

(#4024) Gépötty válasza Jupik79 (#4021) üzenetére


Gépötty
senior tag

Amikkel eddig találkoztam, menüből mindegyiket be lehetett állítani, mennyi idő után kapcsolja le a kijelzőt. Az első egy perc hasznos lehet. Az egyik kamerámon pedig a bekapcsológomb rövid megnyomásával lehet kikapcsolni a kijelzőt.
A fogyasztásuk amúgy nem vészes, engem inkább az zavar, hogy kintről is látszik, főleg este feltűnő.

Azt hitted felnőttél, közben csak a játékaid lettek drágábbak

(#4025) Gépötty válasza Moleman (#4023) üzenetére


Gépötty
senior tag

Nem vezet szépen az ember, rángatja a kormányt ahogy én szoktam, de nagyon érzi a 911-et, ami meg nem a kezességéről híres. :R
Már rég néztem Nordschleife-videókat, és dolgoznom is kellene, de azt hiszem reggelig két forrasztás között belefér pár ilyen :D

Azt hitted felnőttél, közben csak a játékaid lettek drágábbak

(#4026) JJ hunter


JJ hunter
aktív tag

Sziasztok!

Kameravasarlas elott vagyok, es szeretnem a velemenyeteket kerni. Tudom, jutubon vannak videok, csak ott nem biztos, hogy jo beallitasokkal vannak fent a vidik:) Ket kamerat neztem ki. Az egyik az Overmax Camroad 6.1, a masik a Prestigio Roadrunner 560 GPS. Ti melyiket ajanlanatok? Pro-kontra? Hagyomanyos mezei, napi hasznalatra lenne, hosszu tavon:) Vagy esetleg ebben a kategoriaban van jobb, amit ajanlotok?:) (Ha esetleg lenne valami ekson, akkor legyen kezzelfoghato bizonyitekom.)
A segitsegeteket elore is koszonom!:)

Samu GalaxyS » S3 Neo » Mi A1

(#4027) Moleman válasza Gépötty (#4025) üzenetére


Moleman
addikt

Pont ezért ijesztő, ilyen autóval főleg. Az egyik barátom vezetett így szimulátorban, igaz, összkerekes autóval, zárt diffikkel. Meglepő módon voltak olyan szektorok, ahol gyorsabb volt így, mint én a lágyabb ívekkel, tapadásvesztés nélkül, és még a gumival is takarékosabb volt.

Nemrég került elő az új Civic Type R videó, ő is nagyon bevállalós.

(#4028) nemcso válasza JJ hunter (#4026) üzenetére


nemcso
senior tag

Gugli-val körbenézve az Overmax-ról több jót olvasni.
Nálam fontos az esti/éjszakai éjszakai vezetés rögzítése, amiben az általad mondott két típusnál szintén az Overmax a jobb szerintem :
Overmax vs. Prestigio

mondom ezt úgy, hogy nekem Mio Mivue 538 van :)

Vegetáriánus - régi indián szó, jelentése "béna vadász"

(#4029) Moleman válasza nemcso (#4028) üzenetére


Moleman
addikt

Ez alapján tényleg sokkal jobb az Overmax. Viszont, ha azt nézzük, hogy a G1W hardvere van benne (első ránézésre látszik), nem ér háromszor annyit, hiába a nagylátószögű lencse és a GPS. Ennél olcsóbban be lehet szerezni a mini0806-ot, érdemes elgondolkozni rajta. Vagy a Mionál maradva, alig drágább itthon, és az már fel tud mutatni valami pluszt az elvárt minimumhoz képest. Én biztos a mini0806-ot venném, de nyilván van, aki ódzkodik Kínától, és nem vár minden héten 3-4 csomagot, mint én. :B

(#4030) nemcso válasza Moleman (#4029) üzenetére


nemcso
senior tag

Bocs, de mihez viszonyítod az Overmax-ot 3x árral?

Vegetáriánus - régi indián szó, jelentése "béna vadász"

(#4031) Moleman válasza nemcso (#4030) üzenetére


Moleman
addikt

A G1W(H)-hez.

(#4032) nemcso válasza Moleman (#4031) üzenetére


nemcso
senior tag

Ok, értem.

Vegetáriánus - régi indián szó, jelentése "béna vadász"

(#4033) philoxenia válasza Moleman (#4029) üzenetére


philoxenia
MODERÁTOR

No igen. A "hardvere van benne" csak azért sántít, mert K10D-re tehetem ezt az obit és ezt is.... :U

Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...

(#4034) Moleman válasza philoxenia (#4033) üzenetére


Moleman
addikt

Persze, nyilván sokat számít az optika is, de mikor megnyitottam a felvételt, ráismertem a saját felvételeimre. :) Valamennyivel valószínűleg jobb, pl ha nincs benne a gyári bal szélső homály, mint a G1W-kben.

(#4035) KL48


KL48
tag

G1WH akksija fél év intenzív használat után felmondta a szolgálatot. Nem veszi fel a töltést. Tudnátok linkelni, hol rendelhetnék hozzá akksit? Ez van ráírva: MBT 602035 3,7V 500mAh. Kösz! :R

(#4036) Gépötty válasza KL48 (#4035) üzenetére


Gépötty
senior tag

3,7V 500mAh, és a méretei a lényegesek. Ha befér a helyére, más méretet is vehetsz, túl nagy szórás nem lehet.
eBayen nézelődj, illetve itthon is lehet kapni mindenféle hirdetési felületeken. Azok is ilyenek lesznek, neke is ilyen az első kamerámé, a hátsóra meg befőttes gumival rögzítettem 18650-eset :D Ronda, de finom :)

Azt hitted felnőttél, közben csak a játékaid lettek drágábbak

(#4037) JJ hunter


JJ hunter
aktív tag

Köszi szépen a választ!:)
Gyorsan néztem pár vidit erről a mio-ról, ez sem rossz, csak ez már kicsit borsosabb :D
A nappali vidik alapján ugyanolyan, mint az Overmax 6.1. Az éjszakai vidik között, ami Neked van és a jútúbosak között van minőségi különbség?

Samu GalaxyS » S3 Neo » Mi A1

(#4038) hzsolee válasza KL48 (#4035) üzenetére


hzsolee
őstag

Megmérnéd, hogy mekkora pontosan (h x sz x m)? (Esetleg egy fotó) Gondolkodtam, hogy kicserélem az enyémet nagyobb teljesítményűre, de még nem szedtem szét....

A feleségem szerint 2 hibám van. Az egyik, hogy nem figyelek rá, a másikra nem emlékszem... ( . )( . ) Nagyon difficult az élet... meg schwer..."

(#4039) KL48 válasza hzsolee (#4038) üzenetére


KL48
tag

A méreteit írja az első számmal (kicsit furán). 35 mm hosszú, 20mm széles, és 6 mm vastag.
Így néz ki:

(#4040) KL48


KL48
tag

(#4041) tibcsiworld


tibcsiworld
aktív tag

Valakit ennyire be lehet csapni????

[link]

(#4042) TaaT válasza tibcsiworld (#4041) üzenetére


TaaT
veterán

Mint a szél. :)

Give them hell Ukraine!

(#4043) nemcso válasza JJ hunter (#4037) üzenetére


nemcso
senior tag

Az Overmax 6.1 youtube-os és a Mio-m éjszakai felvételei hasonlóan jók.

Vegetáriánus - régi indián szó, jelentése "béna vadász"

(#4044) tibcsiworld válasza TaaT (#4042) üzenetére


tibcsiworld
aktív tag

Én nem tudom, de amióta felfedeztem, hogy ami nem kínai az hamisítvány, a vaterát teljesen hanyagolom!
Az eredeti új árut nem ott veszi az ember, az olcsót meg ingyen postáztatja Sanghaiból!

De hogy egy 12ezres kamerát valaki becumizzon 30-ért, ...

:(

[ Szerkesztve ]

(#4045) havri1 válasza tibcsiworld (#4044) üzenetére


havri1
félisten

Hidd el, sokan megveszik.
Itt egyből megkapja, van számla és garancia.. Azért kínából nem ilyen egyszerű.

havri

(#4046) TaaT válasza havri1 (#4045) üzenetére


TaaT
veterán

Mondjuk a concorde roadcam HD30 boltban 20e :)

Give them hell Ukraine!

(#4047) havri1 válasza TaaT (#4046) üzenetére


havri1
félisten

Na, akkor az akciós :D

havri

(#4048) TaaT válasza havri1 (#4047) üzenetére


TaaT
veterán

A vateráshoz képest igen :K [link]

Give them hell Ukraine!

(#4049) hzsolee válasza KL48 (#4039) üzenetére


hzsolee
őstag

:R

A feleségem szerint 2 hibám van. Az egyik, hogy nem figyelek rá, a másikra nem emlékszem... ( . )( . ) Nagyon difficult az élet... meg schwer..."

(#4050) JJ hunter válasza nemcso (#4043) üzenetére


JJ hunter
aktív tag

Koszi szepen.:) akkor valoszinuleg megvan a befutom...

Samu GalaxyS » S3 Neo » Mi A1

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.