Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • roka.32

    csendes tag

    Sziasztok! Segítségeteket szeretném kérni.

    2022 áprilisában, egy budapesti forgalmazótól vettem újonan egy ASUS TUF A17 FA707RE Notebookot. Ryzen 7 6800H processzorral, és NVIDIA RTX 3050ti videókártyával. Operációs rendszer nélküli. Vásárlás után egy jogtiszta windows 11 Home telepítve. (jelenlegi verzió: 21H2).
    Telepítés után rögtön szembesültem két problémával. Az egyik, hogy a kijelzőn a kék szín csíkos 144Hz-en. Vízszintes fehér csíkok, olyan mintha minden harmadik pixel sor között lenne egy sor fehér pixel. Ez csak nagyon közelről látszik, és csak néhány kék árnyalatnál. 120 Hz-n is ugyan így viselkedlik viszont 60Hz-n megoldódik ez a probléma.
    A másik kezdeti gond az volt, hogy teljes képernyős alkalmazásoktól teljesen lefagyott a gép, olyan formában, hogy elsötétült a képernyő és se kép se hang, közben a gép továbbra is be volt kapcsolva. Ez például vlc lejátszó teljes képernyőre rakásánál is előjött, de más alkalmazásoknál is. Az AMD Adrenalin júniusi frissítésével ez a probléma teljes mértékben megszűnt.
    Azonban két dologgal jelenleg is problémám van. Az egyik hogy bekapcsolásnál minden harmadik alkalommal(kb heti 2), nem kapcsol be a kijelző. Kb ugyanúgy néz ki mint korábban a teljes képernyős kifagyás. Háttérvilágítás van, de képet sehogy sem lehet varázsolni. Egy 3 másodperces power gomb nyomvatartás, újra bekapcsolás, 5 másodperc alatt bebootol, és minden rendben. Minden alkalommal működik.
    Emellett bekapcsoláskor, a 4 értesítő led közül a jobb felső néha pirosan világít, gondolom én ez is valamilyen error kódra utal.
    A problémáknak eddig azért nem jártam utána, mert szentül meg voltam róla győződve, hogy ezek a problémák mind, a videókártya nem megfelelően működő driverei miatt vannak, amik majd frissítéssel megoldódnak.
    Azonban tegnap használat közben egyszer csak lefagyott a gép (volt kép), a kurzoz nem mozdult. Nyomtam egy Alt+Ctrl+del-t, erre a kijelzőn a következő dolog fogadott: [link]
    Aztán újraindult magától. Most már erősen kezdek gyanakodni, hogy hardver hibás az amd kártya a gépben. 1 év teljes körű garancia van rá.
    Azt szeretném kérdezni tőletek, hogy van-e rá bármilyen mód - benchmark, health analyzer vagy bármi - amivel meg tudok róla bizonyosodni, hogy hibás a videókártya? Mert akkor garanciában vissza kéne küldenem.

    Elnézést kérek a hosszú posztért, és előre is nagyon hálás vagyok mindenkinek aki válaszol.

Új hozzászólás Aktív témák