- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Szólánc.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- btz: Internet fejlesztés országosan!
- votlage71: Kábel menedzsment
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- droidic: Időutazás floppyval: A 486-os visszavág PCem-men
- bambano: Bambanő háza tája
- Meggyi001: Nyilvános wc-k.....még mindig hiánypótló...
Új hozzászólás Aktív témák
-
Fugg a contractol, a pricing idoszaktol es reprice basis-tol
- teljes volumen-re fix price(nagyon ritka a semi iparban)
- negyedeves, feleves, eves- reprice basis lehet order placement date, requested delivery date vagy confirmed delivery date
plusz nem ugy mukodik, hogy pl a Sony-nak az elkovetkezo 2 evben kell X darab SOC es akkor ok egyben megrendelik az egeszet.
Lehetnek forecast based firm orderek, diszkret PO alapu firm orderek (nagy vevoknel kb kizart, max proto production-hoz), consignment.
-
Petykemano
veterán
Érdekes helyzet szerintem is.
Mármint vannak egymásnak némileg ellentmondó részek.Nagy a keresleti nyomás - nyilván azért engedheti meg magának az áremelést, mert még így is mindent megvesznek, elvisznek a megrendelők.
Ez azért fura némileg, mert Abu meg azt szokta mondani, hogy hát lehetne bővíteni a gyártókapacitásokat, csak akkor mondjuk évekre meg kell állapodni egy nagyobb mennyiségről, hogy a TSMC-nek érdemes legyen felhúznia gyáregységet, amivel a többletkapacitást biztosítja.
Persze nyilván a gyártókapacitás bővítésére alkalmas építőkapacitásnak is van korlátja.Másrészt meg az elmúlt fél évben rengeteg beruházás indulásáról hallottunk. EZek közül sok észak-atlanti - akár TSMC, akár Samsung, akár GF
Harmadrészt az áremelés helyzetbe hozhatja az alternatív gyártókat is. De legalábbis életben tarthatja. Máskülönben arról beszélnénk, hogy a TSMC minden megrendelőt elvisz és nem lehet bírni vele a versenyt.
Ha ennyire nem bírja kapacitással a TSMC, akkor ugye a Samsung foundry minden szerencsétlenkedés ellenére nem fog becsődölni. A GF is nagymértékben fejleszt, az Intel meg már szerintem túl van a 100 milliárd dolláros beruházási terveken.Tulajdonképp mik a fő magyarázó tényezői a robbanó keresletnek?
2020-ban a jelentősen megnövekedett /átalakult notebook kereslettel magyarázták a hiányokat. Aztán 2021 elején a bányászat, meg a gaming. Jó, de ez ennyire megborít mindent?
Egyre több az IOT? -
GeryFlash
veterán
-
Petykemano
veterán
Elég fura ez
Hogy lesz egy AMD-nvidia gépezet gyakorló terep / tesztkörnyezet egy inteles összeállításnak? Arra gondolok, hogy milyen kommunikációs lehetőség van a CPU és gpu között. Arról volt szó, hogy a jövő az egy beszállítós zárt megoldásoké, mindenki a saját megoldásait teszi párba és ennek persze lesznek előnyei. Pl memóriakoherencia, ilyesmi. -
Devid_81
félisten
A Quadrok biztos megkapjak a binned GPU-kat ahogy irod is, az azert nagyon sokat tud jelenteni.
Mindenesetre jo lenne latni egy 3070Ti-t lebutitva a quadro orajelekre, es ugy mennyit fogyaszt, csak pusztan kivancsisag miatt.
Bar a quadronak a fesz/freq gorbejet nem tudjuk, igy nem egeszen almat az almahoz lenne az osszehasonlitas -
-
Busterftw
nagyúr
Ezt vettem eszre en is, nagyon ritkan volt 1050 eur 3080, de inkabb 1200-1300 EUR-ra ment le az aruk, viszont kb 3 hete mar nem csokken.
A durva az, hogy a hasznalt piac sem (facebook market/wallapop) valtozott, mindenki atlag 1200-1500 EUR-ert adja, amikor ennyiert mar boltbol kapsz.... -
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Most veszik meg a Xilinxet, de el akarják adni magukat, világos.
Mellesleg, ha lenne sütnivalójuk a versenyhatóságoknak, akkor nem engednék az AMD-Xilinx üzletet.
Egyébként megvehetik őket, de jelen pillanatban iszonyatosan komoly kiadás lenne. Az AMD-Xilinx kombinációra 200 milliárd dollár alatt nem hallgatnának meg ajánlatokat. Annyiért meg, hát... azért ez marha nagy költség ám.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Igen, de a GPU scalinget ide belekeveritek (jó nem pont te, hanem más
). Ez nem egy csodafícsőr a driverekben. Tényleg nem való annál többre, minthogy, ha a monitorban nincs saját skálázó, akkor nem lesz kurva szar a natív felbontás alatti kép. Szar lesz, de kurvára. Az, hogy valaki ezt akarja erőltetni driverből egészen szürreális, hiszen egyfajta vészmegoldásnak számít, nem egy általánosan alkalmazandó dolognak.
Ha ez tényleg működne, akkor az AMD és az NV már rég teleplakátolta volna a médiát, hogy ezt használjátok a játékokba épített res. scale helyett.
-
Yutani
nagyúr
Azért nem csinálta meg eddig az AMD, mert az NV-nek sem volt a DLSS-ig ilyen jellegű upscaling eljárása. Aztán lett, és erre reagálni kellett. Az AMD egy mindenki által felhasználható eljárást dolgozott át és egészített ki. Lehet, hogy nem ad olyan tökéletes képet, mint egy high quality DLSS, de sokkal több hardveren használható és egyszerűbb implementálni.
Ez az egész most úgy van kommunikálva, hogy lejárassa az AMD-t és az általa kínált megoldást.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Szerintem az a baj, hogy kicsit kevered a fogalmakat.
A GPU skálázás az a hardverben egy fixfunkciós blokk. Az Intelnek, az AMD-nek és az NV-nek is van ilyen, és mindegyik Lanczos skálázást alkalmaz. A filter az maga az élesítő. Ez is van az Intelnek, az AMD-nek és az NV-nek is. Persze különböző shaderek, de ezek alapvetően az ALU-n futnak, csak nem szabványos shader nyelvben vannak írva, hanem a driver absztrakciós nyelvén.
Egyáltalán nem egyedi tehát a gyártóknál a GPU skálázás a hardveres blokkal, illetve az élesítés a driver specifikus shaderével. Mindenki tudja ezt, ami miatt nem reklámozzák, hogy irtó szar minőségű eredményt ad, ahhoz képest, mintha egy játékban kérnél mondjuk 70%-os resolution scale-t, és arra raknál élesítést akár a driverből, de inkább a játékból. Ettől függetlenül lehet használni, akármelyik gyártó driverével, csak tényleg marhára szar lesz a minőség, és kapsz egy rakás ringing képhibát.
Az FSR-nek a Lanczos egy töredéke. Nem emiatt működik, hanem az élrekonstrukció miatt.
A grafikai eljárások egyébként ritkán teljesen újak. Valamire épülnek, és azokat egészítik ki lényeges újításokkal. De ettől a gyártó nyugodtan mondhatja rá, hogy házon belül készült, mert vettek egy alapot, amin elindulnak, és csináltak egy házon belüli új eljárást. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Alexander Battaglia írt hülyeséget. A Tom's Hardware csak kontroll nélkül átvette. Nyilván így sem valami jó döntés volt, hiszen megnézhették volna a forráskódot, de az ő részükről a hamis információ inkább lustaság, mintsem tudatos.
Az AMD-nek is van a GPU-jában Lanczos skálázója. Még az Intelnek is. Több évre visszamenőleg igaz az a megjelent GPU-kra. Az, hogy ezt 2021-ben fedezi fel valaki, hát külön vicces.
Az AMD ezt házon belül fejlesztette. A Lanczos az egy kiváló általános skálázó algoritmus, de van egy rakás olyan probléma vele, amiért nem optimális valós idejű számításra, és nem kevés képi hibát is generál. Az AMD vette az alapalgoritmust, és felgyorsították valós idejűre, emellett leszámoltak a képi hibákkal az élrekonstrukció által. Utóbbi a fontos eleme az FSR-nek. A Lanczos csak felskáláz, de a minőséget a élrekonstrukció hozza vissza, és az RCAS teszi teljessé az eredményt. Ezt nem tudod driverből alkalmazni, mert a GPU-k beépített skálázójában nincs semmi élrekonstrukció, az túl bonyolult lenne, illetve a külön aktiválható élesítés nem a tone mapping után történik meg, így olyan post-process effekteket is elkezd élesíteni, aminek ez árt. Arról nem is beszélve, hogy a LOD-bias sincs hozzáigazítva az eredményhez.
Be tudod kapcsolni az AMD és az NV driverekben is az élesítést, dobhatsz be GPU-s skálázást is, nem nagy kunszt az sem, ott van régóta a hardverekben és a driverben, de megközelíteni sem tudod ezekkel az FSR minőségét. Ha meglehetne tenni, akkor az AMD és az NVIDIA is ezt ajánlaná a külön játékokba építhető felskálázó eljárásaik helyett. Sőt, a GPU skálázás miatt egy rakás ringing képhibát is kapsz. Ezért nem hallod sem az AMD-től, sem az NV-től, hogy ilyet csinálj. Tudják ők, hogy rosszabb lesz a minőség, mintha a játékban kérnél skálázást és élesítést.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Egyáltalán nem használja az NVIDIA szűrőként a Lanczost. Mint írtam a GPU-k nagyon nem szeretik a gyökvonást és a trigonometrikus függvényeket. Ennek az az oka, hogy ezt a fő FP32-es ALU-k nem támogatják. Egy mai tipikus GPU egy gyökvonást 16-64-szer lassabban tud elvégezni, mint egy alapműveletet. Ezért tudta az AMD a Lanczost 20-30-szorosára gyorsítani a saját közelítésre használt egyenletükkel. Egyszerűen már nem a speciális ALU-kat használják, hanem a fő ALU-kat, amikből sokkal több van a GPU-kban. Ez nyilván architektúrafüggő, némelyik hardveren az AMD algoritmusa akár 70x gyorsabb is lehet, mint a tradicionális Lanczos.
Amiről a Lanczos szóba került az a GPU scaling a driverben. Ez sok-sok éve része a Radeon és a GeForce drivereknek is. Ez a beállítás egy fixfunkciós blokkot ér el a GPU-kban, ami Lanczos skálázást kínál, ezért nem lehet minden hardveren aktiválni. De ezzel a Lanczos tipikus képi hibái is megmaradnak, szemben az FSR-rel, ami nem csak Lanczos, így például FSR-nél a ringing errorral nem kell számolni.
Jó lenne, ha az FSR minősége és sebessége hozható lenne driverből, de sajnos ez a jelenlegi képfeldolgozási futószalagok mellett lehetetlen. Ezt muszáj játékba építeni, pont azért, hogy eltüntesd az alapeljárások tipikus képi hibáit.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Na most a leépítés nem valószínű, mert az ARM azért elég sok lábon áll. Nyilván a szervert nem feltétlenül kell annyira erőltetni, mert az sok pénzt visz, és gyakorlatilag semmit sem hoz vissza a 0% közeli részesedéssel. Ezt vagy elkezdik jól csinálni, vagy hagyni kell a fenébe. És a jól csinálás alatt azt értem, hogy elkezdenek alulról építkezni, hogy 10 év múlva legyen esély az első 1-2% megszerzésére az x86/AMD64 ellen. Enélkül ez pénzkemence. Az NVIDIA-nak is az lesz, de az ő pénzük, úgy égetik, ahogy akarják.
A brit székhelyet nem érdemes felszámolni, mert ott van az egyetemi háttér. Ha valamit érdemes bezárni akkor az pont az austini iroda, de csakis pénzszűkében. Ennek az oka, hogy irodát könnyebb máshova rakni, mint működő egyetemet építeni köré. Ez egyébként egy elég fontos tényező lehet a felvásárlás során, mert a SoftBanknak nincs lehetősége bezárni a brit székhelyet, nem tudja ugyanis helyettesíteni a Cambridge-i Egyetemet, míg az NVIDIA számára pont a brit székhely a nyűg, mert ők tudják más egyetemmel helyettesíteni a kutatásokat. Valahol szomorú, hogy annyira felhígult a szakma, hogy ezt már egy IT elemző sem látja, miközben az IT fejlesztések jó része egyetemi kutatásból származik.
-
Kolbi_30
őstag
A politikust ez nem érdekli...lásd nálunk idehaza...fullba nyomják a faszsagot átlag Józsi meg tapsol,hiába vették el a jövőt tőle meg az unokaitol is. A lényeg hogy abban a pillanatban népszerű legyen,elmondhassa hogy fudemegvedtem..Ez a pofátlan lopások kivételével pl Angliában is így van.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Pont az a probléma, hogy a britek már túl sokszor engedtek, és már politikai nyomás van velük szemben, hogy többet ne engedjenek. Ezért csinálja most Boris azt a politikát, hogy újabban védik a kritikus infrastruktúrákat.
Azt tudnod kell, hogy Boris egy elképesztően populista politikus. És azt látva, hogy az embereknek számít, hogy ne szórják ki a britek a kritikus cégeiket, elkezdték Newport Wafer Fab üzletének felülvizsgálatát, de Kína nélkül csinálják a Sizewell C nukleáris projektet, és most az ARM-hoz is ragaszkodnának. Ez Borisnak most politikai tőke, ami jól jön abban az időszakban, amikor lassan kiderül, hogy a Brexiten durván rajtavesztettek. Most jobban eladható a híveiknek a kritikus infrastruktúra védelme, mint az, hogy ezeket eladják. Politikai szinten azt nem vizsgálják, hogy anyagilag vagy piaci alapon mi érné meg. Lásd Brexit.
-
GeryFlash
veterán
De nem ertem, az ARM mint ceg csinalt egy architekturat, es ahhoz ad ki evente designokat, amiket vagy hasznalnak a cegek vagy nem. Ha jol tudom az Nvidia eddig is sajat tervezesu magokkal dolgozott, es korabban a Snapdragon is sokszor kihagyta az ARM altal tervezet dolgokat. Miert ne csinalhatna az Nvidia egy Apple M1-hez hasonlo SOC-ot?
X86 az egy sullyedo hajo, csak eppen nagyon lassan sullyed, de azert szerintem nem kell aggodnia az Nvidianak. Vagy az arukapcsolast a RISC-V-re ertetted?
-
GeryFlash
veterán
Az kemeny. Tehat felunk hogy egy amcsi ceg megveszi a brit eredetu jelenleg japan kezen levo ARM-et. De az hogy Kina mit csinal az Imaginationnel az nem problema
Tudom b. hogy izgulsz az Nvidiaert, de szerintem nincs okod. Vagy elkaszaljak es akkor sporolnak egy rahedli penzt az Nvidianak, es utana vagy terveznek ok is ARM chipet vagy mivel hogy tenyleg pacban lehet az ARM a piac inkabb a RISC-V fele fordul. Igazabol mind1. Olyan szerintem nem lesz, hogy az ARM-t megveszi Kina, es a piac ne valtana RISC-V-re.
-
Devid_81
félisten
Csodalatos
, lehet a "soha-nem-kaphato-msrp-aron" VGA-k msrp-je feljebb megy majd utkozben?
Volt mar arra pelda a tortenelemben, hogy utkozben emelkedett az ar?(#43480) b. Intel?
Ok nem alacsonyodnak le ilyen szintre, bar folyamatos atnevezesekben vannak, hogy a usereknek meg konnyebb legyen megerteni, hogy mi mert van...jah nem -
HSM
félisten
A 2060-asra rendesen rálicitál tempóban, a 2060S-nél pedig nem csak gyorsabb, de több a ramja is. Összességében mindent együtt nézve továbbra is rendben lévőnek tartom, főleg, hogy jelenleg nincs semmi ellene a konkurens gyártótól, talán majd a 6600XT, bár annál a 128bit erősen szkeptikussá tesz.
-
Petykemano
veterán
"Ez át fogja alakítani a piacot pár generáció alatt.
még jobban összeszűkül és ezért még drágábbak lesznek a kártyák, majd még jobban és..."
Ezt feltételeztük, és ezért mondtuk, hogy őrültség emelni az árakat, mert zsugorodik a piac, és aztán ogy idő után elfogy a volumen. Az összes ilyen piac arról szól, hogy van egy szegmens, amit vastagon lehet fejni és van egy, ami meg a volument és a méretgazdaságosságot hozza.De a $100-300-ért vásárló többség kiszolgálásáról szóló poszt (vagy legalábbis annak értelmezései) épp ennek ellenkkezőjét állítja. Azt, hogy nem szűkül a piac, (legalább) ugyanannyian vásárolnak gpukat, csak most már drágább árat megfizetve - mert úgy tűnik telik rá.
Kényelmes lenne azt mondani, hogy ez a bányászat és a covid hatása és biztos az szívta fel a keresletet és emelte a fizetőképességet. De valójában már a "áremelő" Turing idejében sem csökkent a gpuk iránti kereslet. Bár... ez nem jó érv, mert akkor még volt $100-200 lowend. Épphogy a lowend terén volt némi verseny és ezért csak a felsőház árazása.szállt el.
Tehát akkor lehet, hogy végülis ez a bányászat és a covid hatása és egyrészt idővel el fog múlni. Másrészt pedig azt sem tudjuk, hogy vajon ugyanazok hajlandók-e fizetni kétszeres árat, akik amúgy $100-300-ért vásároltak volna, vagy valójában nőtt a piac és a többért vásárolni hajlandók mellett tízmilliószámra vannak, akik továbbra is csak $100-300 áron lennének képesek vásárolni és ők jelenleg szimplán nincsenek kiszolgálva.
"Nvidia hosszú távon miért asszisztál ehhez?"
Geforce Now. Szerintem. Számukra az is alternatíva.
De amúgy egyetértek azzal, hogy ha az AMD (és az nvidia) kinyírja a pc piacot, akkor a MS és Sony a szart is ki fogja belőlük facsarni. Hiszen hát mit tudnak kezdeni? Szerintem a pc piac számukra élet-halál kérdése hiszen az jelenti a fallback opciót, ahová Bármit ki tudnak szórni és az hozza a volument ,Amivel meg tudnak jelenni a gyártósorokért.
Vajon ha az nvidia csak a GFN-ba tervezne és gyártatna, akkor.milyet árat kapna?
Ehhez képest persze eléggé mostohán bánnak a pc piaccal. -
HSM
félisten
Egyébként az RTX3060 MSRP áron (330 dollár) szerintem továbbra is korrekt kártya lenne ár/értékben, közel a témaindító tartományhoz.
A piros oldalról viszont nekem nagyon hiányzik a kínálatból egy jóárosított 6700 12gb.
A 6800 szerintem korrekt 550 dollárért, de azért az már jóval több, mint 300.
-
Petykemano
veterán
Ma valószínűleg kijelenthető lenne, hogy a legtöbb magyar 100-300Ft között vásárol kenyeret.
Ha csak két pék van...
Persze nem jó példa, mert a kenyérnek nincs teljesítménye.De nyilván a játékosok többsége nem néz, nem értelmez objektív ár/érték arányt, hanem elfogadja a kurrens piaci helyzetet, remélve, hogy a verseny miatt kialakuló ár számára optimális - ahogy azt a versenyző piacokról tanítják.
Szerinted hány embernek tűnik fel az ellentmondás aközött, hogy az elektromos / hibrid autók magasabb árát technológiai költségekkel, beruházásokkal, fejlesztéssel magyarázzák, közben meg rekord profitot érnek el (VW)?
-
bozont
veterán
Persze azt értem, én meg más értelemben. Nem a funkció létjogosultságát kérdőjelezem meg, csak ne ezt tekintsék standardnak a fejlesztők (vagy inkább kiadók). Valóban elég korrekt szintre fejlődött a dolog, de még így YT videón is látszik a gyengébb minőség (persze az élesítés az becsapós, de azt lehet DLSS nélkül is használni).
-
bozont
veterán
Épphogy >40 fps egy 3080-nal natívban. Tényleg N1. Mondjuk RT-vel még megértem, de a videóból nem derül ki.
Egyre inkább beigazolódik amitől féltem (főleg hogy most már itt az FSR is), a jövőben majd a felskálázásra optimalizálnak, aki meg natívban akar játszani értelmes fps-sel már egy csúcskártya sem lesz elég. -
HSM
félisten
-
keIdor
titán
Kizárt, hozzák a Hoppert ha kell.
Az RDNA 3 jövőre kinyírja az Ampere-t, egy refresh kevés, semmit nem ér ellene.RDNA 3 nagyon durva lesz, eleve az, hogy 2x80CU lesz a Navi 31.
Devid_81: 2022 végére bevethető lesz a Hopper MLiD szerint és neki jobban hiszek, mint 1-2 noname pletyka oldalnak. Azért, mert bizonyított, az Intelnél nagyon jó informátorai vannak, 2 éve megmondta, elsőként(!), hogy milyen lesz az Alder Lake, amikor még senki más.
Lehet lesz Ampere Refresh ez alatt, de bajban lesz az nV, mert 2022 Q3 RDNA 3, az meg lesöpri az Amperet. Q4-re lesz Hopper, csak méregdrága. Előbb nem.
-
Devid_81
félisten
Ha 2024 akkor valoszinuleg dobtak az utolso monolitikust es mennek az MCM iranyaba mint AMD.
Igy ezzel szinte 100% a refresh ahogy mondod.
Mondjuk egy 3080 Super meg erdekelne is ha ertelmes aron van, a 3080Ti-t es a 3090-et megtarthatjak maguknak mert teljesen ertelmetlen szamomra a 3080 hoz kepest sebessegben.
Bar hozzateszem tovabbra is inkabb AMD-t vennek, nekem most az RDNA2 szimpibb meg a gyengebb RT-vel is -
Devid_81
félisten
Egyetlen kerdes maradt hatra, minek?!
Ennyire nem birnak magukkal a zoldek?
Mi a rossebnek 20GB verzio?!
Ennek a generacionak mar teljesen mindegy, inkabb azon gondolkodnanak hogyan lehetne a TDP ujra 250-275Watt a csucs kartyaknal, nem pedig kiadni minden FPS szamra egy-egy uj VGA-t a jelenlegibol... -
HSM
félisten
"Ezek elsősorban szoftveres fejlesztések."
Azért elég fontos, hogy egy adott szoftverkörnyezet mennyire teszi kihasználhatóvá egy adott hardver architektúráját. A jelenlegi DXR RTX barát, mert azok fixfunkciós egységeire van szabva. Az AMD az "általánosabb" megvalósításával itt némi hátrányt szenved, mert bizonyos lépéseket shaderekkel kell meglépni hardver helyett, ugyanakkor ebben a környezetben a shaderes bejárás előnyeit sem élvezik (traversal shader). Tehár a mostani tesztelésekből csak az derül ki, szigorúan a mostani környezetben melyik mit tud, és már most sejthető, hogy traversal shaderek mellett az RDNA2 kártyák RT hátránya olvadni fog. -
PuMbA
titán
Tudom. Most eszembe jutott, hogy a Cyberpunk 2077 jó példa, hogy miért veszélyes a gyors fejlődés. Azt se tudták eldönteni, hogy mit csináljanak. Az eredmény látható, brutálisan rossz konzolportok, PC-s bughalmaz, amire most a megjelenés utan fél évvel mondták rá, hogy elég stabil lett, jöhetnek a játékélmény javítások
Eldöntötték volna, hogy most erre a genre csinálják vagy amarra, amiből kijött egy szörnyszülött, ami több helyeken mérföldekkel jobb, mint egy 2013-as GTA V, más helyeken meg hihetetlen módon, de rosszabb.
-
PuMbA
titán
Nem jön újabb lépcső 1-2 év múlva, ha egy dolog kiforrt és bevált. Lásd konzolok, amik 10 évig húzzák. Szegény fejlesztők elég nagy bajban lennének, ha egy játék készítése alatt, ami mondjuk 3 év már tök más technológiák lennének. Meddig húzta ki a DX9 és a DX11 anno? Ezek a meghatározó technológiák, amik 5 évnél tovább húzzák.
-
GeryFlash
veterán
Tokeletesen egyetertek!
HSM: Rosszul tudom, hogy a N23-bol lesz pro es gamer kartya is? En ugy tudom 6600XT neven fog jonni 329-379 dollar korul, 3060 es 3060TI kozotti (inkabb utobbihoz kozeli) teljesitmennyel sokkal rosszabb (jelenlegi) RT teljesitmennyel. 128 biten, tehat kis fogyasztas olcsoert kihozva. Ha ugy nezzuk nagyobb lehet a haszonkulcs rajta mint a 3060/3060Ti-on (marmint szigoruan a kepzeletbeli MSRP-t nezve es ha feltelezzuk hogy a TSMC 7nm-je mostanra mar nem felaras a Szarszung 8nm-jevel szemben).
-
HSM
félisten
Szerintem azért egy lényeges szempont, mennyibe kerül egy adott termék előállítása. Pl. az RTX20-as generációnál a 12nm + RT + Tensor egységek miatt igencsak óriásiak lettek a GPU-k, és ezeket nem olcsó gyártani. Így pedig még az is jónak számít szvsz, hogy nem romlott a price/perf mutató. Sajnos nem csinálhatunk úgy, mintha az extra szolgáltatások (Tensor, RT) "ingyen" lennének.
A termék gyártási, támogatási és kifejlesztési költségei is magasabbak tőle, ennek mind meg kell térülnie.
Illetve a jelenlegi piaci helyzetben, amikor kb. egy fél éven keresztül elkelt azonnal bármi, amit egyáltalán volt alkatrész miből legyártani, elkelt még jóval MSRP felett is, nehéz elvárni, hogy miért is kellene jelentősen alacsonyabb MSRP-t forszírozniuk a gyártóknak.
Elvileg majd jön még egy sima 6700 is, ott azért vélhetőleg lehet majd költséghatékonyabb, jobb price/perf arányú kártyákat is hozni a csipre.
-
HSM
félisten
"Előző generációhoz érdemes nézni az előrelépést ár/ teljesítmény terén. Gyakorlatilag semmit nem változtattak a $/ FPS számon"
Épp ezt kívántam megjegyezni, ez alapján nem állja meg a helyét, amit a #43263-ban írtál, hogy "nem is törekednek legalább az előző generáció árazását figyelembe venni".
Probléma szvsz akkor lenne, ha romlott volna $/ FPS mutató.Az előállítása is szvsz drágább a 6700XT-nak, több ram, komolyabb hűtő, jóval nagyobb GPU, mégsem drágább jelentősen, mint az 5700XT volt. Az 5700 GPU kb. akkora volt, mint a mostani Navi23....
Az RTX2060Super szerintem amúgy korrektül volt árazva a tudásához képest, és a 2070Super is egészen elfogadható árú lett a tempójához és szolgáltatásaihoz képest. De tény, hogy annál a generációnál nem a $/ FPS arány javult, hanem inkább az extralista, pl. RT. Ami szerintem egyébként igen nagy plusz, számomra legalábbis biztosan.
-
HSM
félisten
Ezt amúgy nem egészen értem... Az előző generációban hasonló kaliberű kártya, mint a 6700 az 5700 XT volt, 400 dollár MSRP-vel. Szerintem a jóval nagyobb mag, hozzáadott RT tudás, Infinity Cache és magasabb tempó révén egyáltalán nem tűnik nekem elrugaszkodottnak a 480 dolláros MSRP érte. Ugyanígy a 3060 Ti is 400 dolláron nyitott még a kripto őrület előtt.
Egyébként a 6800-as 580 dolláros MSRP-je is rendben lévőnek tűnik, az 500 dollár MSRP-s 3070-el szemben. Az 5700XT-t itt annyira nem érdemes szerintem alapul venni, mert az egy gyengébb kategóriában versenyzett, sehol nem volt a zöldek akkori csúcsától, míg a 6800-asok azért ott tudnak lenni a 3080-asok nyakán, ha nincs RT, főleg a 6900XT. -
Petykemano
veterán
Ez IGP-vel együtt ütős lenne - hiszen kvázi egy 6700 is lehetne, pontosabban valami, ami egy 6700-tól csak 8 cpu maggal több (+50mm2)
De ebben a formában ez így valami olyasmi, amit ingyen kéne adniuk egy RX 6600 ITX mellé.
Időről időre előkerül az a kérdés valakitől, hogy milyen jó lenne ha a [cég] fejlesztene egy olyan terméket, ami persze nem hangzik rosszul, de alapvetően a kérdést felvető elképzeléseit tükrözi vissza.
Az öreg rókák erre rutinosan leintik, hogy párezer vásárlónak a [cég] nem fejleszt terméket, de még csak a kiadással sem foglalkozik.
Vágott-selejtes termékek persze százezres-milliós nagyságrendben meg szoktak jelenni. Leggyakrabban talán kínában, ahol mellesleg talán épp a legnagyobb volumen szükséges.Na mindegy, szóval kíváncsi vagyok, ki lehet ennek a célcsoportja. Nem gondolnám, hogy ha ez dev kit célú termék lenne, hogy azt piacra kéne dobni. 4700S néven nem is hiszem, hogy devkit lenne.
De ebben a formában vajon hová fogják százezres-milliós volumenben értékesíteni? -
Abu85
HÁZIGAZDA
A WoW a Shadowlands óta inkább csak Radeonra van optimalizálva. GeForce-okat a Blizzard elképesztően elhanyagolja. Meg is látszik a teljesítményen. Mi fel akartuk venni a WoW-ot a tesztcsomagba, de 1080p-ben DX12-ben, bekapcsolt RT-vel, quality 10 beállítással egy Radeon 6700 XT 145 fps-t tudott, míg egy GeForce RTX 3090 109 fps-t. Itt kérdezősködtünk, hogy ez miért van, lesz-e patch, vagy mi a tosz, és annyit tudtunk meg, hogy a Blizzard fejlesztői gépeiben már nincsenek GeForce-ok. Az NVIDIA is mostanra oldotta meg azt a bugot a driverben, ami miatt a játékosok már hónapok óta képi hibákkal küzdenek. Valamin összekaphattak, és most rohadtul nem néznek egymás felé, de az AMD sem beszél arról, hogy mi a probléma. Az a pletyka járja, hogy eléggé komoly a mosolyszünet, mert a Blizzard még mindig nagyon zabos azért, hogy az egyes játékaik elérhetők voltak a GeForce Now szolgáltatáson, és ezért nem kaptak licencdíjat. De kifelé mindenki kommunikálja, hogy minden fasza, csak nem látszik a programon. Így a Shadowlands ki lett ütve a tesztcsomagból, mert így nagyon egyoldalú lenne ez a cím. Emiatt nem is túl jó összehasonlítási alap még réjtrészinggel sem, a kód elképesztően szarul fut GeForce-on, és így fél évvel a megjelenés után láthatóan az akarat is hiányzik, hogy ezen javítsanak.
-
HSM
félisten
Hát nem tudom, engem eddig csak a Metro Exodus Enhanced verzió győzött meg RT tekintetében. Ugyanakkor abban teljesen vállalhatónak tűnik a 6800XT szereplése "komplett" RT-vel is [link] , nyilván azért az RTX 3080-at nem körözi le.
"szabványos megoldások , Microsoft DXR."
Szabványos, de... [link] [link]
Eléggé a gombhoz varrták a kabátot esete. -
HSM
félisten
Az RT-s teszteknél, ha már a jövő a téma, szerintem óriási probléma, hogy alig van mivel tesztelni. Illetve amivel lehet is, többnyire még az első generációs RTX-ekre készült, nem igazán tudok olyanról, ami alapjaiban Ampere/RDNA2 optimalizált lenne, arról nem is beszélve, hogy elvileg mindkét gyártó megoldása rendelkezik képességekkel, amit csak a saját függvénykönyvtáraikon keresztül lehet elérni. Ez így elég zavaros víz a jövőre nézve. Ezek alapján én csak annyiban vagyok biztos, hogy az első generációs RTX-ek már nem lesznek gyorsabbak annál RT-ben, mint amilyenek most.
-
PuMbA
titán
Na látod, ezek a játékok még csak jönnek és nincsenek itt. Majd ha itt vannak és játszanak vele az emberek, akkor beszélhetünk róluk. Egyébként a Forza Horizon 5-ben csak Forzavistában lesz RT, a játékmenetben nem, szóval ez is jelzi, hogy nem prioritás az RT mindenkinél, ahogy te azt gondolod :)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ha tudod, hogy mit keress, akkor feltűnő lehet. Ez az átka a szakmának, tudni fogod, hogy az egyes eljárások hol hibázhatnak, míg mások nem, és esetleg elnézik a hibát.
Mindkettő célja ugyanaz, csak másképp jutnak el az eredményhez.
Egyébként a DLSS nem igazán hardverfüggő. Az NV erőlteti rá a tensor magokra, de lényegesen jobban járnának, ha nem tennék, mert igazából a tensor magok nem igazán a DLSS-hez lettek kitalálva, így a hatékonyságuk elég sokat esik alatta. Jó példa volt erre a DLSS 1.9, ami nem a tensor magokon futott, és micsoda minőségi ugrás volt a korábbi DLSS verziókhoz viszonyítva. Azt nehéz megérteni, hogy az NV miért szopatja magát a tensor magokkal, nélkülük jobb minőséget lehetne előállítani, ráadásul gyorsabban. Elképzelhető, hogy ebbe beleszól a marketing, amely nagyon erőlteti, hogy használják a DLSS-hez a tensort, még ha nem is erre tervezték a hardvert.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Több dolog okozhat hibát a felskálázási eljárás során.
A shimmering általános jelenség, az FSR-t és a DLSS-t is érinti, mert a működésből keletkezik a probléma, de valamennyire kezelhető, viszont nem szüntethető meg.A szellemképes hatás a mozgásvektor-alapú algoritmusok sajátja, egyszerűen a temporális adat miatt nem szűrhető ki teljesen, de lehet segíteni rajta, hogy ne legyen annyira zavaró, viszont nem szüntethető meg. [link]
Az egyéb grafikai hibákba sorolandó az, ha egy effekt nem működik jól temporális rekonstrukcióval. Ez abból ered, hogy a szükséges adatok temporális rekonstrukcióval hiányozhatnak Az ide kategorizálható grafikai bugok sem szüntethetők meg, de talán minimalizálhatók. [link]
Amiért az AMD az FSR-rel kerüli a temporális megoldást az pont az, hogy a szellemképes hatással és az egyéb grafikai hibákkal nem tudnak mit kezdeni, ezeket maga a mozgásvektor generálja. És mivel jelenleg láthatóan leszarják a fejlesztők az efféle bugok javítását a DLSS 2-nél (mert ezzel egyébként per program alapon kellene valamit kezdeni), jobbnak látták, ha olyan felskálázási eljárást választanak, amely eleve nem generál ilyen hibákat.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem szükséges a temporális megoldás. Pont ma bizonyította be az AMD. Az az NVIDIA döntése, hogy ők így csinálják, de egyértelműen látszik, hogy nem ez az egyetlen megoldás.
Az AMD egyelőre eléggé távol van a mozgásvektor-alapú algoritmustól. Ezt azzal indokolták, hogy egy rakás olyan problémát hoz be egy ilyen rendszer a képletbe, amelyet a fejlesztőknek direkten kellene kezelni, de láthatóan nem teszik. Amíg nem látják a fejlesztői akaratot a DLSS 2-nél, hogy a mozgásvektor által generált hibákat direkten kezeljék, addig jobbnak látják, ha ezeket a hibákat a felskálázó eljárás elő sem hozza. Ezért nem dolgozik temporális adatokkal az FSR, a fejlesztők egyszerűen tesznek arra, hogy a temporális adatok által behozott problémákat kezeljék.
Sok dolgot lehet fejleszteni a felskálázó megoldásokon, de nem az a kérdés, hogy elméletben mit lehetne megtenni, hanem az, hogy a fejlesztők számára mi lenne az optimális. És itt ezen azt kell érteni, hogy a megoldás rendelkezzen olyan nagy kompatibilitással, hogy a fejlesztőknek ne kelljen a felskálázás beépítése miatt semmit sem átírniuk.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Attól, hogy az NV áttért mozgásvektorra még nem kell követnie őket az AMD-nek. Miért is lenne jó a piacnak ugyanarra a problémára ugyanaz megoldás? Gondolj arra, hogy ha például egy adott effekttel nem kompatibilis a DLSS 2, akkor nem kell az effektet áttervezni, hanem könnyebb beépíteni az FSR-t. Ez volt a koncepció az AMD döntése mögött.
Mindkét cég járja a saját útját, és ha ez az út eltérő, akkor az hasznos, mert mások az előnyök és a hátrányok.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Szándékosan ilyen. A temporális adatok korlátozzák a kompatibilitást és kisebb-nagyobb grafikai hibákat generálhatnak. Ezt a tényezőt az FSR-ből direkt vették ki, hogy minden effekttel kompatibilis legyen, és ne kelljen grafikai hibákkal számolnia a fejlesztőknek, mert az eddigi tapasztalatok alapján sajnos nem írnak csak a felskáláz miatt temporális eljárásokkal kompatibilis effekteket.
-
PuMbA
titán
"A FSR nagy problémája hogy nem tartalmaz mozgásvektor alapú algoritmust"
És ez egyben a DLSS problémája is
Hardware Unboxed videóban szépen látszik, hogy gyors mozgások esetén artifaktol a DLSS 2.0 Cyberpunk 2077 esetén. Ezt a DLSS 2.2 csökkenti, de még mindig ott van. Ilyen artifaktolás FSR-rel nincs, hiszen csak 1 képkocka alapján számol, így nem keveredhetnek bele előző képkockás képhibák.
-
Alpi.
addikt
Remélem, véget ér ez az egész.....
Az elmúlt pár év egyébként sem kedvezett (legtöbbször) a pc-s világnak, ez meg aztán a pont az "i"-re. Mondjuk a 191%-ra eséssel (lol... ) még messze nincs rendben, de tendencia tetszik !Yutani : Bizony ! És a 3400G Vega 11-e még jobb valszeg' !
-
Habugi
addikt
A teljes képzavaruk abban teljesedett ki, hogy az egész topicot átrakták az "Egyéb hardverek" köze.
Aki CPU vagy VGA témában szeretne véleményt ütköztetni, az ezután az Amazon Alexa, Riasztó, Szerviz és Milyen széket vegyek topicok ölelésében keresheti ezt.
Job well done, időszerű is volt, most h az Intelnek is hamarosan lesz dVGA-ja, nem is lett volna szerencsés ha a Videókártyák groupban hagyják..
Milyen trollkodás, én a linkelt képen egyéb hardvert látok.., a szék mellé elfér.
-
tisztelturam
aktív tag
-
paprobert
őstag
Ha ez igaz, akkor a számok alapján az Intel kb. 2-3 éves, 1.5 termékciklusos lemaradásban van, mert gyakorlatilag a 2080Ti teljesítményét hozza, bő 2 évvel később, az Ampere életciklusának félidejében.
Persze azzal, hogy a 6nm egy jóval fejlettebb node mint a 12nm volt, már nem fest olyan jól műszakilag az összkép..Egy próbát megért.
-
Petykemano
veterán
Most akkor már tudjuk, miért áll le az nv a régi 2060 kártyák gyártásával.
@tisztelturam
Egyrészt biztos időbe telik, mire a felszabaduló kapacitások kielégítik a más régiók keresletét. Vagy az is lehet, hogy még úgy (Kína nélkül) is akkora a kereslet, hogy nem fedezi a kínálat. Különösen, ha csökken közben az ár is.
Sajnos mivel ez elég nagy üzlet, még az se kizárható, hogy azok, akik olyan országban űzték, ahol betiltásra került, összepakolnak és átmennek máshová és a visszaesés a keresletben csak átmeneti.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Vezeték nélküli fejhallgatók
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- 3DMark 11 eredmények
- sziku69: Szólánc.
- Alkoholista nevelde
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- Vivo X200 Pro - a kétszázát!
- Battlefield 6
- További aktív témák...
- HIBÁTLAN iPhone 12 Pro Max 128GB Gold -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3106, 100% Akkumulátor
- Apple iPhone 13 Pro / 128GB / Gyárifüggetlen / 12Hó Garancia / 85% akku
- Telefon felvásárlás!! Honor 90 Lite/Honor 90/Honor Magic5 Lite/Honor Magic6 Lite/Honor Magic5 Pro
- LG 27GP850P-B - 27" NANO IPS - 2560x1440 - 180Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - AMD FreeSync - HDR 400
- iPhone 13 mini 128GB Midnight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3045, 96% Akkumulátor
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest