- btz: Internet fejlesztés országosan!
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Mr Dini: Mindent a StreamSharkról!
- Geri Bátyó: Megint tahó voltam – SZEMÉLYISÉGFEJLŐDÉS
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- bambano: Bambanő háza tája
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Azért a boost és az alapórajel különbözik. A hardver szintjén is meg van különböztetve. Ha növeled az alapórajelet növekszik a Boost is.
Hohó de még mennyire. A Fiji-t 94%-ra is leterheli.
A többi hardvert ennyire nem, mert elfogy a sávszél, de a többség 70% fölött van. 80% körül.
Hát milyen dizájnra jó?
Ezek a hardverek már képesek az órajelüket visszavenni, ha túlterhelést érzékelnek.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Gondolom ezt a tutimegy 1300-ot out of box dolgot a mai tesztprogramokból és játékokból szűrte le a világ, amelyek mennyire is terhelik a GPU-t? 40-50%-ra?
No offense, de azért ez nem ilyen egyszerű. Az NV nem véletlenül vállal garanciát arra az alapórajelre, amit beállítottak. Ők tudnak olyan alkalmazást írni, ami 100%-ra kimaxolja a terhelést.
A gyári OC meg oké. Ott a VGA gyártója vállalja rá a garanciát, ha mégsem megy. Viszont az, hogy alapmodell out of box tuti megy 1300-on eléggé durva kijelentés. Megnézném azt egy AotS-en, ami leterheli 80% fölé. -
#85552128
törölt tag
Ő a referenciához hasonlítja, a vásárlók gépében 90%-ban custom verzió van. Még a gyári Strix 970-nél is 1250 a default boost és 1316-ig megy pedig ez az egyik leggyengébb.
Más dolog, hogy a 290X-ből sem refkártya van, csak ugye egy alapból 290W-os kártyát léghűtéssel elég nehéz komolyabban húzni... -
Yllgrim
őstag
Odairtam hogy 5 FPS, bennem meg akkor is az 5 volt amikor a % jelet kitettem, amit belatom 10%-nak lattam akkor is, csak igy sikerult, eliras, bocsi, remelem azert most mar nincs harag. Attol meg abban egy kell ertenunk hogy az 5 FPS/10% az elegge keveske. A 970 van pariban a 290X-el, amirol egy szot sem mondtam, javits ki ha tevedek ezen a teren is.
Amugy is imadom a parazs vitakat 5FPS es 10%-okon minden egyes alkalommal amikor valami jatek megjelenik illetve amikor egy uj termek a piacra er.
A vita nem ezen kellene hogy legyen, hanem hogy az a kulonbseg miert csak annyi, vajon lehetne-e esetleg jobb is, miert vagyunk hulyenek nezve evrol evre, generaciorol generaciora
-
#85552128
törölt tag
Techpowerupnak van hasonló összesítése, ha megnézed ott is 30% körüli értékek vannak: [link]
Ezért érdemesebb az adott játékokat nézni azok azért elég jó képet adnak a valós teljesítményről.BF4-et azért vehették ki mert azzal nem is igazán lehet "rendesen" tesztelni a multi ami érdekes lehetne.
Mondjuk lehet megy majd helyére a Hardline legalább benchmarknak jó lesz -
daveoff
veterán
Itt még 7,4% volt a 980 előnye, ha jól számoltam...
Tavalyi 980 tesztÉn ez alapján kicsit féltem a 980 vásárlástól, aztán leesett az állam, amikor beraktam a gépbe, mert nagyon nem ezt a különbséget tapasztaltam, hanem jóval többet, a 290X után. Na mindegy, azóta én sem adok a PH tesztekre(AMD tulajként még jó volt a lelkemnek, hogy ilyen "kicsik" a különbségek
, csak kár hogy nem igaz), biztos más metódussal tesztelnek, vagy nem tudom, de nem a valódi különbségeket mutatják ezek az összegző táblázatok.
-
kovsol
titán
Jó de ekkora erővel lehetne nézni a 970/980 -t is 1500+Mhz-en, meg a 780Ti -t is lehet jobban tuningolni. De a legtöbb ember nem tuningol. Mondjuk nálam alapból pl 1400Mhz körül megy teljesen gyári állapotban dobozból kivéve a 970 G1.
Ha lovaglásról van szó, akkor nálam még mindig a Red Dead Redemption a favorit.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Azért jobban néz ki, bőven. Meg vannak ennek a váltásnak egyéb technikai részei is. Szóval az előrelépés tényleg megvan. Ha a kategóriához nézzük, akkor valóban a Dragon Age: Inquisition szebb. De itt megint meg kell jegyezni, hogy az EA és a CDPR kasszája között durva különbség van. És alapvetően egy játék technikai oldalát még mindig nagyban befolyásolja a belerakott pénz és erőforrás. Egy CDPR nem képes versenyezni egy EA/Bioware/Frostbite Team felállással. Nem elég tőkeerősek és nagyok hozzá. Viszont a két érintett közötti különbséget figyelembe véve a W3 elég jó lett így is. Legalábbis azért ez a grafika megfelelő a 2015-ös szintre. Persze láttunk szebbet, de egy W3 játékost ez nem fog érdekelni.
-
#85552128
törölt tag
Ez nyilvánvaló, de ahelyett, hogy egyszer el lenne ismerve, hogy a konzolban van egy nagyon gyenge CPU és mellette egy alsó-középkategóriás GPU - és valójában ez fogja vissza a teljesítményt valamint a játékok grafikáját úgy, hogy ez a PC-t is korlátozza mindig oda lyukadunk ki, hogy mert "az Api, DrawCall, Gameworks így meg úgy", az már mellékes, hogy konzolon _elvileg_ egyik sem korlátozhatna mégsem szebb mint az aktuális PC-s DX11-es build.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Elég sok újítás a GameWorksból való. Egyiket sem tervezték konzolra. Azt nem értem, hogy miért várjátok el ezektől a fejlesztőktől, hogy minden szuper legyen, amikor arra kényszerítik őket, hogy előbb tetőt építsenek a háznak. Ez egy baromság, és ezt az eredmény több esetben is bizonyította.
Érdekes, hogy aki alapoktól a tetőig építkezik, az minden eltervezett effektet tökéletesen beépít a játék összes portjába, és furcsamód a portok minősége is elég jó.
Alapvetően két eset lehetséges. Vagy mindenki hülye, aki GameWorksöt használ, vagy tényleg igaz, amit a fejlesztők mondanak egy ideje, hogy nem lehet úgy hatékonyan játékot fejleszteni, hogy a kész "fekete dobozok" alá behúzod a motort. Lehet ennek tapsikolni, hogy ez milyen fasza dolog, meg annak is, hogy a kompatibilitási problémák miatt a tervezett effektek jó része fejlesztés alatt eltűnik. -
#85552128
törölt tag
Ameddig nem jön a DX12 nevű messiás addig úgyis a szokásos bárhová bedobható jolly jokereket fogod hallani mint pl.: API korlát, draw call, zárt effekt, gameworks...
Egyébként senki sem kötelezi a fejlesztőket, hogy az nV-vel álljanak össze és Gameworksot használjanak főleg ha annyira "nyűg"...
Az már mellékes hogy egyik konzolon sem használnak GW effekteket mégsem látok óriási különbséget, sőt...
És a DX12-vel sem az a cél, hogy te PC-n jobb minőségben játssz, hanem hogy gyakorlatilag 1:1-be átdobják a konzolos kódot és effektet PC-re, milyen jó is lesz majd így már tényleg nem kell utólag butítani lesz egy build és csókolom -
Abu85
HÁZIGAZDA
Konzolokba eleve nem is tervezték ezeket a funkciókat. A gond inkább az volt, hogy baromira nehéz zárt forráskódú effekteket beépíteni, mert ha nem kompatibilis a motorral, akkor a motort kell módosítani, ami többletköltség. Ha erre nincs idő és erőforrás, akkor sokkal jobb, ha az effektet nem építik be, mert amúgy sem működne. Minél komplexebb dologról van szó, annál nehezebb az integrálása, ha az effekt forráskódja nem írható át.
A konzolokra eleve nincs még GameWorks, de úgy néz ki, hogy nem is lesz, tehát ezeket a gépeket ez a gond abszolút nem fenyegeti. Ide a Sony és az MS nyílt forrású effekteket támogat.Ott van példának számos fejlesztőstúdió, amely meg tudja csinálni, amit elhatároz, és ez nagyban köszönhető annak, hogy nem lezárt kódokat próbál valahogy behackelni, hanem maguk írják a kódot aszerint, hogy a motor mit támogat.
Nem véletlen az sem, hogy például az Unreal Engine main branch a GameWorks kódokat nem tartalmazza. Az Epicnek sajnos nincs hatalmában azoknak a hibáknak a javítása, amelyeket ezek okoznak, így inkább szeparált branchben érhetők el, amely nem sok licencelőt érdekel, mert egy fejlesztőnek púp a hátára, még azt is kitalálni, hogy mit kell átírni a motorban, hogy xy effekt jól működjön.És ezzel kapcsolatban a jövőben is lesznek gondok. Nem lehet úgy házat építeni, hogy felhúzod a tetőt és aláépíted ami hiányzik. Ugyanezt várja el tőled a GameWorks, szinte lehetetlent kérnek a fejlesztőktől, és idővel az erre épülő rendszereket kikapcsolják, mert kevés az esély a működésükre.
-
-Solt-
veterán
Értelmezd amit leírtam, csak próbáld meg, ott a válasz arra amit keresel! Annyit segítek, hogy az amit most leírtál, totál irreleváns, sejtésem sincs miképpen lyukadtál ki ide a mondandómból! Egyre inkább gyanítom, hogy nem ugyanazt a nyelvet beszéljük...
A stílusodról kénytelen vagyok beszélni, mert az számomra gyerekes és irritáló, ergo nem kívánok rád energiát pazarolni a továbbiakban. Megpróbáltam már nem egyszer, de mindig parttalan vita a történet vége, erre pedig semmi szükségem! Nem egy emberrel szöges ellentétben áll a véleményem, mégis megy a kulturált vita... veled nem, pont. Nézzük egymást levegőnek, ez a legjobb megoldás mindenki számára!
Ja, és ha kérhetem, a moderátorokkal való fenyegetőzést se kezd el megint privátban! Köszönöm!
-
proci985
MODERÁTOR
med-highon van 50, az teljesen jo es ugy szoktam jatszani. harom kijelzon ugy is immerziv, az meg nem zavar, hogy mindenben nem tudok kimaxolni mindent.
Borderlands2/Pre Sequelben fix 60 fpsem van, mostanaban inkabb azokkal jatszok. Assetto Corsaban szinten megvan a 60 korozgetni egyedul (nem multizok). 144Hz nem erdekel. szoval nekem ez igy jo. neked nem lenne jo (ahogy en meg vissza nem ternek egy kijelzore), de szerintem mindketten elegedettek vagyunk a sajat rendszerunkkel, es ez a lenyeg.
-
proci985
MODERÁTOR
en sem ultran jatszok vele, de ugy kb eleg jol erzekelteti mennyi ero van a kartyaban egyedul.
en meg nem adnek ki 2000+ eurot a GPU alrendszeremre
.
CsonkaImo: eredetileg akarta a fene vizezni, de egyebkent katasztrofa volt a hutese a tobbi asus 290xhez hasonloan. vizezve egy alom, de a viz a CF helyett lett.
persze, van a VaporX / Lightning, es kb ezzel ki is fujt az ajanlott 290xek halmaza. na azok kb tudjak azt amit szinte barmelyik GTX970.
oke, a 290x mp vizen egy alom (pl mert 100Wal csokkent a gep fogyasztasa leghez kepest, ennyire szivarog meg ennyit szamit hogy 70fok alatt marad a kartya), de az AMDnel tenyleg meg kene oldani a hutest normalisan a harmas szeriahoz. ha megnezed a teljesitmennyel altalaban senkinek nincs baja (hacsak nem tulmelegedo kartya / ugralo orajelek miatti problemakrol beszelunk).
-
Xmister
senior tag
Épp azt mondtam, hogy miért más a helyzet.
-Az elmúlt három évben nem volt low level api.
-1,5 éve vannak konzolok, a fejlesztők mostanra kezdik kiismerni a GCN-t.
A ~4 évvel ezelőtt megjelent GCN legnagyobb előnye mai szemmel, hogy nem kellett azóta új architektúrát terveznie az AMD-nek, hogy versenyképes maradjon teljesítményben. Ezzel egyrészt a fejlesztési költségek csökkentek(egy teljesen új arch tervezésére a jelen helyzetben szerintem nem futotta volna), másrészt megágyazta az utat a low level api felé (1 hosszútávú arch, mint a konzoloknál).
Viszont, ahogy írtam is, a DX11 nem fekszik ennek az arch-nak. Olyan ez, mint pl. az AVX a procikban: sokat gyorsít, de ha nem használja a program, olyan, mintha ott sem lenne.Szóval óriási megváltás nem volt az elmúlt években, de azonos teljesítményt általában olcsóbban kínált a piros oldal (Pl. 290X is 780 alatt nyitott, miközben gyorsabb volt), ezért eddig is jó választás volt. Az, hogy mégis az NV-ből adtak el többet köszönhető az üzletpolitkának, amiben a zöldek nagyon jók (anno a 680-at is büszkén a leggyorsabb kártyának hirdették...), valamint az olyan bakiknak, mint az akkor bevezetett zerocore, amiből mindenki annyit vont le, hogy az AMD driverek x*rok.
Nem tudom, hogy egy készülő, eleve low levelre tervezett motor teljesítménye mennyire "elméleti sík". Nem egy kész játék, de azért támpontnak mindenképp jó.
Lehet ellenpéldának felhozni a StarSwarm-ot, de azt a DX12 kódot kizárólag az NV kérésére írták, ő fizetett a demoért, azt nem fogják a másik oldalra is csiszolni. Ilyen formában ez kb. annyira jó összehasonlítási alap, mint a 3DM-AOH.
Az előző példában viszont a fejlesztő saját bevallása szerint megtette amit tudott a Maxwell-ért is, és már HW limitbe ütközött.
Igazából a lényeg DX12-nél is, hogy milyen funkciókat használ egy adott szoftver a HW-ből, ami változik a DX11-hez képest, hogy most már van reális lehetőség is ezek elérésére, ezért lesz hirtelen sokkal nagyobb jelentősége az "elméleti" funkcionális előnyöknekEgyébként a 290X épp csak 3 éves lesz jövőre, mikorra beérnek ezek a motrok, szóval a mércéd szerint is lesz még 1 jó éve.
A 960 azért egy jó 20%-al lassabb. Meg 4 év, az 4 év. A 7970-re a 680 volt a válasz, ami nem lett gyorsabb, és kevesebb volt a VRAM-ja is.
Az NV-nek a Maxwell az első olyan arch-ja, ami lényegesen jobb teljesítmény/fogyasztás mutatóval rendelkezik DX11-ig, mint a konkurencia előző generációja. De ne felejtsük el, hogy ez 1 évvel később jött, kb. ennyi időre rá jön a válasz is AMD-től. -
Xmister
senior tag
Csak annyi a különbség, hogy DX11 alatt a GCN funkcióinak jelentős részét nem lehet értelmesen kihasználni. Ezért kellett a low level nagyon az AMD-nek, és sikerült is beindítania/felgyorsítania a folyamatot.
Azt is láttuk, hogy async shaderekkel a 290X mögött a 980 labdába sem rúg.
Pascallal nyilván erősödni fog az NV ilyen téren, de addig lesz 390X is, ami jóval gyorsabbnak ígérkezik, és a 400-as sorozat is a kanyarban lesz. -
Televan74
nagyúr
Hát persze hogy mindkét gyártó termékeit támogatni fogja a DX12.Csak nem mindegy hogy Tier2 vagy Tier3 -m. Az már a fejlesztőn múlik majd hogy mit tesz be a Tier3 -ba.Win10 alatt(ha jól értelmeztem az információkat) gyártói driver nincs.Azon a kártyán fognak jobban futni a játékok amelyik fejlesztő több infót kap adott cég termékeiről.Ebben az NV meg nem jeleskedik.
Kell egy NV és kell egy AMD kártyát is venni.Na ma melyik játékkal játszom?
-
proci985
MODERÁTOR
5760x1080ra nem szabad GTX970et venni, mert a felepitese miatt hajlamos a microstutterre. tetejeben hiaba van 50fpsed, ha periodikusan 50msig tart ket masodpercenkent egy kepkocka.
barati kor tobbsege 1080pben hasznalja, oda jelenleg jo, csendmanias gepebe meg a 290x egyebkent is csak custom vizzel valo. vagy porba alulfeszelve, / alulorajelezve de arra a tobbseg nem hajlando (en sem), meg 2dben ugy eldobalhatja az orajeleit. meg ugy igazabol hasonlo arban van G1 ami gyarilag az egekbe clockolja magat, szoval tenyleg nem sok ertelme a 290xnek, meg manualisan piszkalva sem. vagy ott a Jetstream ami total csendben van. vagy a Black. vagy az MSI gaming. 970bol szinte az osszes elterjedt aftermarket megoldas remek lett.
nincs ebben semmi ellentmondas, egyszeruen 5760/4Kra marad a hawaii xt / gm204 tier1 / titan X. de a tobbseg nem azt hasznal. 4Kban a 290x kb beeri a 980at, vizesblokkal az aruk is hasonlo. a titan X meg gyorsabb, de dragabb.
aztan ket honap es lehet megint borul a sorrend
-
Xmister
senior tag
Érdekes módon a tesztek nem igazolják ezeket a misztikus drop-okat, vagy mikrolag-ot. Legalábbis a frametimeokban minimális eltérések szoktak lenni.
Akiknél én láttam ezeket a megnyilvánulásokat, azoknál gyenge procit láttam az adatlapon, azt pedig láttuk már, hogy az AMD DX11 drivere alá erősebb egyszálas teljesítmény kell.
Lehet én is ezért nem futottam még bele ebbe. -
CsonkaImo
addikt
Régóta csődbe megy már az AMD. Ez kb. annyira unalmas mint a rossz driverek. 20% különbség van az árak között is. Meg az eltelt idő a két kártya megjelenése között is kb. ennyi. Illetve a 290X debütálásakor halomba álltak a készletek, abszolút semmi nyereség az egész szérián.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Pont ez a lényeg, hogy most nem kapjátok meg azt, amit kellene. És ebben vezető szerepe van annak, hogy a fejlesztők nincsenek a középpontban, vagy rosszabb esetben az adott partnerprogram inkább akadályozza az optimalizálást.
A másik dolog, hogy a végtermék három rendszertől függ. Magától a programtól, az API-tól és a gyártóktól. Eddig a gyártók és a szabványalkotók diktáltak, és oda jutottunk, hogy mindenki szerint rossz a rendszer. Az új modellben a fejlesztők diktálnak, mert a korábbi irányról már bebizonyosodott, hogy nem működik. Van esély rá egyébként, hogy az új modell sem fog működni, de választani kellett a biztosan nem működő és a lehet, hogy működő ösvény között. Utóbbi mellett szol, hogy konzolon működik, és egyelőre nem úgy tűnik, hogy akadálya lenne a PC-s működésnek. -
-
-
MiklosSaS
nagyúr
Heheh, anno amikor megvettem akor BF3, Tomb Raider es Bioshock Infinite jatekokat toltam. Kimagasloan mukodott...az egyik legjobb kartyam volt a 7990. Meg Crysis 3 -ban is rendben volt....
Ami miatt merges voltam az az hogy nem tamogatta a 144 Hz-et...barmilyen jatekba bementem instant kek halal. Megvettem 400 fontert, 4 honapra ra pedig eladtam az ebay-en 700-ert ha jol emlekszem.
-
proci985
MODERÁTOR
nekem volt masfel evig CFem eyefinity mellett, jellemzoen ahol kellett mukodott.
viszont teny, hogy CFnel esznel kellett lenni. nem szabad esz nelkul betazni, OCvel ovatosnak kell lenni (dupla hibaforras), hoterheles no, szellozes macerasabb. plusz azzal szamolni kell, hogy egyedul az egyik kartyanak elegnek kell meg kb lennie fallbackre, mert jellemzoen uj jatekoknal az elso napokban / hetekben nem fog rendesen menni a multigpu. a 7850 OCimat emiatt adtam el, amikor ket GPU meg oke volt, de egy mar sehogy nem birta ujabb cimekben a harom kijelzot.
utanna 970 G1bol SLIt akartam volna, csak ott meg kozbejott az architektura. a 290x meg a vizzel egyutt annyira draga es macerasan bovitheto, hogy nem tervezek neki part.
persze, jobb tap kell, de azert felsokategoriaba normalis 5-600as 80+ gold ala nem igazan szoktak menni, annal meg egy 850es modell nem annyival dragabb.
-
HSM
félisten
Az FPS-ek terén igen, viszont amiket eddig láttam gameplay videókat, ott valahogy nem tűnt ugyanolyannak a kép. Ugyanakkor ebből még nem vonnék le messzemenő következtetéseket a rengeteg ismeretlen változóból és kevés elérhető videóból kifolyólag, azért is írtam, nézte-e valaki a képminőséget objektív szempontok szerint.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ezek alapján ugyanezek az értékek vannak benne egy fél évvel korábbi bétában. Nem lett volna egyszerűbb a WHQL-ekből nem kivenni? Ez az ami szerintem totálisan felesleges a PC-s játékosoknak, hogy egy profilt fél évre kivegyenek, majd most egy bétában visszarakjanak. Csak pár bájttal nyomja meg a letöltést, és már az elmúlt 4-5 WHQL GTA5 ready lenne az NV-nél is.
Egyértelműen amellett vagyok, hogy drivert csupán egy olyan profilért, amely régóta kész van felesleges kiadni, és ez mindenkire vonatkozik. Régen az NV itt volt előnyben, hogy készen várták a játékokat, most meg csak a megjelenés napján lesz WHQL? Ezt egyértelműen rossz iránynak érzem. Rossz iránynak éreztem az AMD-nél is, amikor ezt csinálták csak nem Game Readynek hívták, hanem HotFixnek. -
Abu85
HÁZIGAZDA
A játék hibája nem feltétlenül jelenti azt, hogy új profil kell.
A Frostbite 3 speciális eset. Az nem úgy van profilozva, mint egy mai átlag játék. A motor hív meg egy beépített specifikus driverrutint. Ezt azért teszik, hogy akkor is működjön a motorhoz tervezett profil, ha átnevezed a játékot, mert ugye a driver biztosítja, illetve biztosítaná, hogy ne fagyjon szét a játék DX11-es módja. De mondjuk a Frostbite 3-nál én eleve egy hibás döntésnek tartom egy olyan optimalizálást használni, amit a Microsoft a DX11-hez nem ajánl, mert tudják, hogy nem stabil. Szerintem bődületes baromság ilyenhez nyúlni, de szerencsére ez egyedi eset, más motor nem működik így.A friss driver jó dolog. A felesleges driver a rossz. A legutóbbi 5 GeForce driverben benne lehetne a GTA5 profilja, és ennek az oka az, hogy a leképző november óta változatlan. Csupán két extra effekt került bele, de nem szükséges rájuk új profil, mert ismert eljárások, amikhez már jó kódot fordít az amúgy kigyúrt complier.
-
HSM
félisten
Egyetértünk. A DC2-re kell a hátuljára venti PCB-t hűteni, és nem marad sok tuning benne, a Tri-X viszont teljesen jó gyárilag is, csak a tuningpotenciálja, ami jóval kisebb a Vapor-X és Lightninghoz képest, azt meg el lehet nézni, ha az itthoni árkülönbözetet nézem (30K). Tri-X-re csak elővigyázatosságból tesznek néhányan ventit, anélkül is teljesen vállalható VRM hőfokokat produkál.
Én amúgy csak a Gamingot kerülném messzire, a DC2 és Tri-X kisebb kompromisszumokkal már teljesen élhető. A WF3 is jó amúgy, de abban sincs sok tartalék hűtésben kitolt power limittel, és hangosabb a többinél a tesztek szerint. Mondjuk 900Mhz-en az enyém nagyon szépen, csendben és hűvösen tette a dolgát.
-
HSM
félisten
Nem dadog le, csak nem skálázódik tovább. Ledadogni az olyan disznóságok miatt lehet, mint pl. a 970-esen ami van.
"Vegyük a tényeket alapul, azonos csíkszélességen ,azonos fogyasztással az Nv 50%al gyorsabb..."
Ezt nem vitattam egy percig sem. Ahogy azt sem, hogy a Titan-X-nek jelenleg nincs semmi alternatívája, ha valaki a leggyorsabb, nem multi-GPU kártyát keresi.
Ugyanakkor ár/értékben elég borzalmas, ez a +50% sebesség 3X-os áron...(#4712) Asbee: Azért a 970-eket a 290X-hez hasonlítani.... Minimum erős. A 980 legalább egy korrektül megépített kártya, de a 970 a 3,5GB+0,5GB ramjával...
110K egy Tri-X. Teljesen jó.
(#4713) TTomax: 152K-ért egész jó a WF3 980, ha éppen van. De nekem annyit sem érne a dolog, amikor 110K-ért Asus DC2 és Sapphire Tri-X 290X-et is vehetek... Akárhogy nézem, ez 40%-al magasabb ár....
-
HSM
félisten
Azt az Nv mérte, és erősen játék és beállítás függő a dolog, és így mértek 17 és 28% között, és nyilván ők se teljesen hülyék, hogy a legrosszabb eredményeiket írják a whitepaperbe [link]. Másfelől csak a textúrákat tudja tömöríteni, a compute-hoz kellő adatokat nem, és csak bizonyos AA mellett működik jól, ahogy kivettem a leírásból.
Szóval papíron ez nagyon szép és jó, a gyakorlatban viszont már közelsem olyan rózsás a helyzet, és pláne nem +30%.A Titan-X gyakorlatilag a GTX980*1,5. Mármint konkrétan így készült.
Azért ez a fogyasztás téma is jóval komplexebb, mint így leírni.
-
HSM
félisten
Szerintem akinek a 290X nem elég az igényeinek, ott csak a Titan X opció, vagy a többkártyás rendszerek.
A 980 nem gyorsabb annyival, hogy emiatt azt válaszd, szvsz nem nyújt lényegesen többet.(#4695) gbors: Igazából minden a kezükben van, hogy igazán nagyot szóljon.
Reméljük, nem szúrják el.
-
HSM
félisten
Nálatok se más a helyzet.
A 290X Lightning aktuális ára £319.99 inc VAT [link], 8db ott figyel készleten. Ennyiért a 970-ek mennek most.
A legolcsóbb 980 £439.99 az Innod3D preorder, vagy van OCUK "reference design" £449.99-ért [link]. Az majdnem a másfélszerese a Lightning árának. A Gaming/Strix/G1 980 típusok rendre £469.99-ért vannak, ami épp másfélszeres ár.
Szerintem állatira nem ér ennyit +10% sebesség, és némileg halkabb működés DX11-ben... -
HSM
félisten
A 980-ból egy korrektebb példány most itthon 180K (pl. Giga G1), a 290X Lightning ehhez képest 142K. Az akárhogy nézem, nem kevés pénz.
És tényleg felesleges volt 7970-ről a megjelenéskor drágán váltani.
Bőven ráért fél évvel később, mikor már mindenféle extra 290-et is lehetett jóáron venni, miközben a 7970 nem vesztett sokat már az értékéből, mivel még bőven használható sebességet nyújtott (ahogy nyújt a mai napig).
-
Xmister
senior tag
Az a 100 az inkább 60 (Anandtech, Techspot)
Miért nem akkor vettem? Szimplán mert az elmúlt években X360-on játszottam, és idén tértem vissza PC-re.
De, ha megnézzük a 290X rajtját, és hihetek az Anandtechnek, akkor (ha már akkor váltottam volna) vehettem volna 780-at 100$-al drágábban és 10%-al lassabban.
Vagy később 780Ti-t még drágábban és 10%-al gyorsabban (szintén Anand), ami hol is van most teljesítményben...? -
HSM
félisten
Persze, tisztában vagyok vele. Kell hozzá egy normális szellőzésű gépház, és érdemes az erősebb hűtéssel felszerelt 290(X)-eket keresni. Kb. ennyi a történet.
Nekem úgy tűnik, a 290X Lightningod is simán meghűtötted tuningolva is: [link] [link].
Nekem sem volt semmi gondom a gagyi WF3 hűtős 290-emmel, ráadásul nekem szupercsendes kuckóban volt, nem High Air Flow csodákban.... De tény, hogy a noname és gagyin megtervezett meg "jól szellőző" 2db 12cm-es szuperhalk ventivel szerelt (LOL) gépházakba nem való.
Nézd, objektíven ha gondolkodom, akkor manapság hatalmas, felesleges pénzkidobás akár a 980, akár a Titan-X, nem hoz annyivval többet, ami a hatalmas árprémiumot indokolná. Szerintem az egyáltalán nem objekítv, hogy "téged a pénz nem érdekel". Bár biztos van az a fizetés, ahol nem érdekli az embert, de szerintem kevesen vannak itt ilyen kiváltságos helyzetben, és ez erősen szubjektív szempont. Objektíven nézve kb. másfélszeres tempóra képes a Titan-X a 290X-hez képest legjobb esetben, miközben 3X annyiba kerül, ami még a csúcskategóriában is elég erős.
-
HSM
félisten
Most hirtelen miért lett akkora előny a fogyasztás? Az életben nem hozza vissza a 980 felárát a kisebb fogyasztásán.
300 játékóránként +1000Ft... Nálam az mondjuk évi 2000Ft. Persze, lehet én nem voltam elég kocka, hogy napi 1-2 óránál ritkán volt időm többet játszani.
A Titan X megint más tészta, 8 Milliárd tranzisztor csakis játékra dedikálva, a 290X-hez képest durván 3X-os áron. Szerintem ezt nem sportszerű a 290X ellenében akár csak megemlíteni sem. Mai, új bruttó hazai kisker áruk, természetesen. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Már az Omega driver tartalmazta a GTA5-re a profilt. A 15.3-as béta driverben is ugyanaz a profil van, és dev csatornán is az van odaírva mellé, hogy nincs szükség módosításra a végleges játéknál sem. Ettől függetlenül lesz áprilisban egy új driver, de nem a GTA5 miatt (hanem a Crossfire FreeSync támogatás miatt). Ennek a játéknak a profilja ugyanaz marad, mint ami az Omega driverben benne van.
-
HSM
félisten
Köszönöm.
Nem cáfoltam meg magam, nem emlékszem rá, hogy az utóbbi időben bármi pozitívat írtam volna az AMD marketingjéről.
Éppen, az Nv marketingjét dícsértem az új Maxwell2 GTX-ek kapcsán, hogy az bizony nagyon okosan volt szervezve.
A support tényleg fontos, hogy a legyen, mikor kijön a játék, de még mindig nem tudjuk, AMD-n fog-e kijönni, vagy nem, fog-e működni, vagy sem....
Erről is hosszasan lehetne beszélni, melyik a jobb, az AMD hozzáállása, hogy letiltotta az FC4-ben a CF-et, amíg nem működik hibátlan képminőséggel, vagy az Nv, aki azt mondta, le van tojva a képhiba, menjen az SLI... Villogásom, lefagyásom, kilépkedésem nem volt még AMD-s driver miatt, lehet szerencsém volt, nem tudom.
Nekem eddig mindenesetre az AMD driveres filozófiája nekem sokkal szimpatikusabb volt, egyszerűen az én elvárásaimnak sokkal inkább megfelelt, mint amit a zöld oldal képvisel, réges rég óta.
-
HSM
félisten
5 évvel ezelőtt is emlékeztem rá... Tessék: [link]. Ezekszerint Dirt2 volt, amiről az előbb beszéltem hotfix.
Egy hétig használtam a GTX260-at, de mégegy hétig megtartottam, hogy alaposan le tudjam tesztelni a 4890-et, hogy melyik maradjonl. Mivel egy elég jófélét sikerült kifogjak a 260-ból, ráadásul jóáron.A rágalmazással pedig kicsit finomabban, ha kérhetlek.
-
HSM
félisten
Ez marketing, semmi több. Elég röhejes, kb. minden játékra nyomatják a "Game Ready" drivereket Nv-ék. Kész szerencse, hogy szabványos API-ra írt játékokról beszélünk. Szerintem inkább ez a kabaré.
Mellesleg ha szükség lesz rá, nyilván fog jönni hozzá driver a piros oldalról is. -
rocket
nagyúr
Persze, "When it"s ready"
Remeljuk van annyi eszuk, hogy az idei ev legnagyobb hype jatekara keszulnek egy driverrel, ha mar uj VGA-kkal nem sikerult.
-
Asbee
veterán
Mondjuk a Kraken alá tudsz tenni kis bordákat. Ha valami magasabbal ami még pont befér alá és jól fújja a venti....
Bár ilyen kari mellé a FC blokk illik. Persze kérdés mennyire tervezel a kártyával hosszú távon. Jön majd a 980Ti.Gyakran cserélgetéssel elég szenvedős a vizezés. Én is ezért mondtam le róla.
-
HSM
félisten
-
proci985
MODERÁTOR
Ja vegeredmenyben 980 arban vagyok mar.
Viszont ha ugy fog menni a vizem ahogy tervezem, akkor lesz egy teljesen csendes, automatizalt hutesi megoldasom.
Viszont azt tegyuk hozza, hogy a 970rol az nv eltitkolta, hogy nem alternativa, aztan meg a kedves "nem bug hanem feature" miatt harom hetig ultek a kartyamon.
-
HSM
félisten
Úgy gondolom, megtehetem, hogy kételkedjek benne.
Az aláírásod sokat elárul a hozzáállásodról, objektivitásodról: "Egy 980-nál nincs jobb...csak kettő..."(#4155) Asbee: Nem értem, miért vagy most így megfeszülve? Neked nincsenek ismerőseid, akiknek van videókártyájuk? Nem is értem, hogy jön ez ide...
daveoff 780-ról alkotott véleményét épp linkeltem, nem tudom, hogy kerülte el a figyelmed.
Nem vetítek. Többszörösen megtörtént eset. Halkan megjegyzem, én is mocskosul unom már ezt az egészet, talán feltűnt, hogy jóval kevesebbet szólok hozzá dolgokhoz. Egyszerűen unom már, hogy állandóan belém van kötve vagy ezért, vagy azért.
Na persze, Te vagy itt a mindenki, mi?
Jól csűröm-cavarom, és így sosem derül ki, jó duma.
Engem nem az érdekel, Nv vagy AMD. Engem a technológia érdekel, amit a GPU-k képviselnek. Tény és való, az Nv, mint cég számomra antipatikus (nagyon finoman fogalmaztam), ahogy viselkedik, ahogy a vásárlóihoz, versenytársaihoz áll. Emiatt abban igazad van, hogy jó AMD kártyának inkább örülök, mint jó Nv kártyának. Ettől függetlenül, mint technológia engem az Nv dolgai is érdekelnek.
(#4156) Egon: Amiről beszélsz piaci trend, egyfelől csak pszichológia, másfelől ügyes Nv és béna AMD marketing. Ügyeset húztak, nem vitatom, a vásárlóik nagyrészének alapos átverésétől se riadtak vissza, és a kemény, hogy ennek ellenére mennyien védik őket. Ez bennük a zseniális. Ezt kevés cég úszta volna meg ennyire nevetséges veszteségekkel, mint ők.
Ami a Mantle/Vulcan/DX12 esetét illeti, ott sem igazán vagy képben, gyakorlatilag ugyanaz a három API a lényegüket tekintve. Nem kell lényeges módosítás, hogy egyikről a másikra térjenek át. Ez ugyanakkor távolról sem igaz a DX11-ről DX12/Mantle/Vulcan váltásra.
A játékok zöme nyilván még jóideig DX11 marad. Ettől teljesen függetlenül a komolyabb játékok és stúdiók esetén várható, hogy ez lesz a célzott platform, egyszerűen azért, mert technikailag ez képes messze a legtöbbet nyújtani.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest