Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • huskydog17

    addikt

    válasz Yutani #49461 üzenetére

    Ez már korábban ki lett tárgyalva részletesen, de sajnos a nagy júliusi szerver leállás miatt az elveszett.
    Röviden: a felskálázók közti drasztikus különbség miatt a képminőség tekintetében.
    A DLSS 4 és FSR 4 sokkal jobb képminőséget ad, mint a régebbi felskálázók, illetve a TSR-nél, TAA-nál és XeSS-nél is, így a régi módszerrel már nem lehet fair módon tesztelni a játékokat, főleg hogy egyrészt a játékosok értelemszerűen a legjobb minőségű felskálázót fogják használni, másrészt egyre több olyan játék jelenik meg, amiben csak az új felskálázók vannak (főleg DLSS 4). Emiatt egy DLSS 4-et vagy FSR 4-et támogató hardverrel nincs értelme régi, rosszabb minőségű felskálázást használni, mert azokkal lényegesen rosszabb képminőséget kap a játékos és nyilván senki nem akar magával kiszúrni úgy, hogy rosszabb minőséget állít be magának, amikor ott a jobb változat.
    A mai VGA-k már nem csak szimplán hardverek, hanem komplett szoftveres ökoszisztémát adnak, aminek része a modern felskálázó, ami bizonyítottan rengeteg esetben , sőt legtöbb esetben jobb képminőséget a, mint a natív TAA, így nincs értelme nem használni. A CB a játékteszteknél ezt figyelembe veszi, egyelőre egyedüliként a globális tesztelők között. Fontos megérteni, hogy játéktesztek esetén történik így, hiszen itt arra kíváncsiak, hogy egy adott játékban mit kap a játékos, az adott cím technikailag mit nyújt és itt ez az új megközelítés nagyon is logikus.
    Fontos megérteni (sokan erre még mindig képtelenek vagy nem hajlandóak), hogy ez játékteszt és nem VGA teszt. VGA teszteknél természetesen a CB is azonos feltételek mellett teszteli a VGA-kat.

    Egy játékos, aki RDNA4-el vagy RTX kártyával játszik, nem fog régi FSR-t használni, amikor a játék támogatja a DLSS 4-et vagy FSR 4-et, ezért nincs értelme úgy tesztelni.

    Na most az új felskálázók (DLSS 4, FSR 4) alacsonyabb render felbontással hozzák ugyanazt vagy jobb képminőséget, mint a régi felskálázók magasabb render felbontáson. A CB a képminőségbeli masszív különbséget próbálja így csökkenteni, hogy az új felskálázóval mehet az agresszívabb felskálázás és a régivel a Quality, mert így kisebb lesz az eltérés képminőség tekintetében, mintha azonos beállításon tesztelnék.

    Nincs itt semmi félrevezető, a cikkben többször is egyértelműen le van írva, még táblázatban is egyértelműen jelezve van, és félkövér betűvel is ki van emelve.

    "És hiába van leírva németül, nem segít annak, aki csak ránéz a chartokra."

    Erről beszélek. A CB arról a legkisebb mértékben sem tehet arról, hogy az olvasó lusta elolvasni a tesztet. Aki pedig semmit nem beszél németül az meg minek kattint rá egy német tesztre. Ma pedig már nagyon fejlett nyelvi fordítók vannak, amivel még német nyelvtudás nélkül is gond nélkül meg lehet érteni a leírtakat, csak akarni kéne, de sok embernek könnyebb értetlenkedni, mint pár percet rászánni. Aki akarja, az megtalálja az információt a tesztben.

    Egy DLSS 4-t/ FSR 4-et támogató játékot már nem életszerű FSR 3-mal vagy TAA-val tesztelni megfelelő hardver esetén. A CB erre rájött és elsőként léptek ennek megfelelően.

    #49463 Zilko87: Ez is sokszor le van írva a tesztben, egyértelműen fel van tüntetve: Optiscaler, ami egyfajta mod, nem hivatalos cucc.
    Itt az a durva, hogy ez a kókányolt...ööööhhh akarom mondani moddolt cucc is sokkal jobb képminőséget ad, mint a régi FSR-ek, illetve alig van lemaradva a DLSS 4-től. Na most el lehet képzelni, hogy ha a játék fejlesztői és/vagy az AMD foglalkozott volna a játékbeli FSR 4 implementációval, akkor mennyivel jobb lehetne.

Új hozzászólás Aktív témák