Szerintem lassitas.
~~~~~~ Privatban NINCS szakmai tanacs! ~~~~~~
Szerintem lassitas.
~~~~~~ Privatban NINCS szakmai tanacs! ~~~~~~
Sajnos én is csak annyit tudok lengyelül, mint te. A videó viszont lassítva van, de a vakteszt alapján is kibukott a Freesync + NV ezért is ment más utakra, mert már akkor látták, hogy ez így nem megvalósítható és ezért is van a Gsync-es monitorban a + lapka, hogy "kiszűrje" a ghost-ot
h1mpi: majd talán egy szép új világban jönnek a freesync és gsync kombo monitorok felár nélkül
[ Szerkesztve ]
Nagy kérdés, ez nem-e szoftveres gond, mármint a monitor FW-jében. Elvileg ugyanis annak kéne a vezérlőelektronika által "overdrive"-olni a panelt, hogy csökkenjen az utánhúzás jelensége.
(#4402) oliba: Nagyon régóta minden monitorban tök standard az overdrive, ami a ghostot csökkenteni hivatott, gyakorlatilag minden monitor része, mindenféle plusszkütyü nélkül.
Nagy kérdés, miért tűnik úgy, mintha ez most nem működne kellően olajozottan.
[ Szerkesztve ]
Jelenleg minden Freesync-es monitort érint. Benne van a cikkben.
Igen, olvastam máshol is róla. Én inkább arra lennék kíváncsi, miért ilyen. Az nekem elég furcsa lenne, ha így akarták volna ezt piacra dobni.
Nem véletlen tett az nV panelt a monitorokba... Az AMD megpróbálta megint: Olcsón jót! Ja nem
[ Szerkesztve ]
Eladó egy használt HyperX Alpha Gamer füles - 12 999 Ft
Nekem is furcsa, nem hiszem el, hogy nem tesztelték, és nem vették észre piacra dobás előtt ezt a banális hibát. Ha ezt nem javítják, akkor senki nem fog FreeSync monitort venni.
LG 27GL83A 27'' UltraGear™ QHD IPS 1ms Gaming Monitor with G-Sync®
Ez meg mindig inkabb tunik a panel hibajanak, mint a technologianak.
AnandTech is ezt irja:
Other sites are reporting ghosting on FreeSync displays, but that's not inherent to the technology. Rather, it's a display specific problem (just as the amount of ghosting on normal LCDs is display specific). Using higher quality panels and hardware designed to reduce/eliminate ghosting is the solution. The FreeSync displays so far appear to not have the same level of anti-ghosting as the currently available G-SYNC panels, which is unfortunate if true. (Note that we've only looked at the LG 34UM67, so we can't report on all the FreeSync displays.) Again, ghosting shouldn't be a FreeSync issue so much as a panel/scaler/firmware problem, so we'll hold off on further commentary until we get to the monitor reviews.
Panel ide, vagy oda, akkor is érinti az összes modellt, és nem hiszem el, hogy ezt kiadás előtt nem vették észre. Akkor miért nem eleve olyan panellal adták ki őket, amik nem ghostingolnak, talán mert az drágább lett volna??
LG 27GL83A 27'' UltraGear™ QHD IPS 1ms Gaming Monitor with G-Sync®
Az Nv-nél meg ad a dolognak egy képkockányi extra lagot a panel, az sem éppen optimális megoldás amúgy.
(#4407) daveoff: Igen, nekem is főleg ezért fura a dolog.
(#4408) Xmister: Nekem is ez a gyanús, amit az Anand ír: "Again, ghosting shouldn't be a FreeSync issue so much as a panel/scaler/firmware problem, so we'll hold off on further commentary until we get to the monitor reviews."
(#4409) daveoff: A panelt nem hinném, az elektronikának/szoftvernek kéne alkalmazkodnia a panel adottságaihoz és kompenzálni. (Ebből fakad, hogy kétféle ghost is van, egyik ami a dolog színével megegyező színű csóva, és a másik a ritkább, ami ellentétes színű csóva, amit a túlkompenzálás okoz.)
[ Szerkesztve ]
Anandék próbálnak diplomatikusan nem hülyét csinálni magukból. Az eredeti review-jukban nem volt benne ez a paragrafus, szóval (rájuk amúgy nem jellemző módon) benézték a dolgot.
Igen, valóban az tűnik a logikusnak, hogy a scalerben és a firmware-ben megoldható kell legyen a dolog. De ha ez így van, akkor ennyi idő után hogy bírt megjelenni 3 (ill. 4) monitor is ugyanazzal a problémával?
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
Valoszinuleg igen, azert mert az dragabb volna.
Eddig a monitorokat egy adott frekvenciara hangoltak, mert csak erre volt szukseg.
Most hirtelen szukseg lenne joval nagyobb tartomanyban megoldani az optimalis megjelenitest, itt meg fejlodniuk kell mind hw, mind fw szinten.
A Gsync megkeruli a problemat, ugyanazzal a panellel jobb minosegre kepes, persze ehhez kell az extra aramkor.
A jovo biztosan nem egy zart extra aramkoros megoldas lesz, viszont a gyartoknak fejleszteni kell egy kicsit a jelenlegi technologian.
Semmilyen extra lagot nem ad a G-Sync modul, ha a túl alacsony fps miatt (30 fps alatt) nem kell képet ismételnie.
Scaler/FW ilyen szempontból szvsz ugyanaz bennük.
(#4412) Xmister: Én is olvastam ezt a szvsz butaságot. Az Overdrive arról szól, hogy tudjuk, milyen színű a képpont, tudjuk, milyen színűvé akarjuk tenni, és ahelyett, hogy megküldenénk az adott szín paramétereivel, túlvezéreljük, majd gyorsan visszatérünk az eredeti színhez. Ez egy vezérlési kérdés, aminek semmi köze a váltakozó frissítéshez.
[link]
(#4413) Loha: Valami forrás? Utánanéztem, tényleg úgy fest, nem ad hozzá. [link]
[ Szerkesztve ]
...és ezt az aszinkront nem tudja a 680? csak, mert itt egész jól tartja magát ennek ellenére.
Itt elmagyarázzák hogyan működik a modul, és miért nem ad extra késleltetést.
Akkor ennyi. Ezután kíváncsi leszek a nextgen AMD vgak-ra is. A marketing részlegük zseniális.
Eladó egy használt HyperX Alpha Gamer füles - 12 999 Ft
Várj, ez egy input lag teszt NV-vel, akkor ezen látnunk kéne az 5 képkocka prerender által generált plusz lagot is, nem? Vagy csak azért nem látjuk, mert nincs is?
[ Szerkesztve ]
LG 27GL83A 27'' UltraGear™ QHD IPS 1ms Gaming Monitor with G-Sync®
Nem Maxwell-el nézték. Ráadásul 2014 januárjában, akkor még tudtommal az Nv is 3 képkockát kellett használjon, később bulizták ki 5-re. Mellesleg 70ms feletti input lagot én túl jónak nem mondanék.
A Cs alatta 25-30m-el, na az jó. De még a Crysis3 is csak 50-60ms.
(#4416) Loha: Köszi, meglesem majd.
[ Szerkesztve ]
És tudsz mutatni egy tesztet, ahol AMD-vel is megmérték?
LG 27GL83A 27'' UltraGear™ QHD IPS 1ms Gaming Monitor with G-Sync®
Csak ez az oldal tesztelt ilyesmit értékelhető minőségben, és ők nem mérték meg a Mantle-vel.
Egy AMD-s kolléga is lemérte 290X-el. Ez megint hanyatt-homlok más eredmény, mint a tesztoldalakon. Szerintem nincs értelme az összehasonlításnak, ezek a számok egyelőre nem jelentenek semmit.
API overhead test
290X@Mantle vs 980@DX12
összehasonlítás
Mindkét konfikban tuningolt 3770K, és tuningolt VGA.
LG 27GL83A 27'' UltraGear™ QHD IPS 1ms Gaming Monitor with G-Sync®
Szerintem figyelmen kívül hagytátok az eltérő OS-t.
Mantle-hez nem kell a win 10, az csak a DX12 követelménye......szerintem...
[ Szerkesztve ]
LG 27GL83A 27'' UltraGear™ QHD IPS 1ms Gaming Monitor with G-Sync®
Mindkettő win 8.1?
Igen, de a driver-szerkezetét VGA terén szvsz eléggé felborították a Win10-ben, ami igen komoly hatással lehet akár a Mantle-re is.
Volt neten teszt, ahol azonos körülmények között mértek, és ott le is hagyta a 980-at a 290X, DX és Mantle alatt egyaránt, win10-ben.
(#4426) players111: A Mark alapján igen, de szerintem csak a szokásos bugos sysinfo, tudtommal nincs DX12 win8.1 alatt és nem is lesz.
[ Szerkesztve ]
"lehet" Az nem bizonyított tény.
Egyébként AMD-hez már van egyáltalán win 10 driver? Nem tudom, majd mér egyet win 10-el is.
(#4426) players111: Az enyém win 10, a built számot nézd....csak gondolom a program még nem ismeri.
[ Szerkesztve ]
LG 27GL83A 27'' UltraGear™ QHD IPS 1ms Gaming Monitor with G-Sync®
Az viszont bizonyított, hogy majd duplaolyan gyors volt, amiket neten láttam eredmények 290X-el.
De elvileg a fórumtárs már tölti a win10-et, aztán majd jön eredmény, és akkor nem "lehet" lesz, hanem tény.
Na itt vagyok. Az én eredményem a mantle-s amit daveoff linkelt. Win 10 letöltve hétvégén rá mérek arra is. meg akkor már egy mantle-t is újra, hogy lesz e különbség..
Felbontást majd belövöm 1080-ra én is.
[ Szerkesztve ]
An odyssey through the realm of consciousness.
A netes mérések érdekesek, mert kb közük nincs ahhoz, amiket mi mérünk, én inkább hinnék a saját méréseimnek. Várjuk meg a kollégát mit mér win 10 alatt, de különben is tök értelmetlen ez az egész...annyi előnye van, hogy legalább kipróbáltam a win 10-et.
(#4431) Bale_E:
[ Szerkesztve ]
LG 27GL83A 27'' UltraGear™ QHD IPS 1ms Gaming Monitor with G-Sync®
Pont erre céloztam én is.
Nekem API overhead-nél dx11 multi call miért nincs?
An odyssey through the realm of consciousness.
Én is mértem
Nincs még driver, így dx12 le sem fut. Egyébként érdekes, hogy először Omega driverrel mértem, akkor Mantle alatt ~990000 körül volt a drawcall. A 15.3-as bétával, már majdnem 1.3milla. Gondolom ha jön Win10-es driver, akkor kapom majd a netes értékeket.
Közben kijött egy új win verzió, frissítem és mérek még egyet.
attol az OS meg faktor ami befolyasolja az eredmenyt.
benchmark a kiserlet egy formaja, aminel bizonyos szabalyokat be kell tartani. pl hogy ha tobb valtozot valtoztatunk akkor az befolyasolhatja az eredmenyeket. az OS pedig valtozo.
kieg: , metodika fontos.
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
És a tesztoldalaknak honnét volt win 10 driver? Ők is az omegával teszteltek.
(#4437) proci985: Ok, várom a win 10-es eredményeket, közben egy jött már.
(#4436) Laja333: Ok, elvileg azzal már fog menni a DX12 teszt is.
[ Szerkesztve ]
LG 27GL83A 27'' UltraGear™ QHD IPS 1ms Gaming Monitor with G-Sync®
Win10 honnan van meg Nektek?
Eladó egy használt HyperX Alpha Gamer füles - 12 999 Ft
Download Windows 10 Technical Preview ISO March Update
[ Szerkesztve ]
LG 27GL83A 27'' UltraGear™ QHD IPS 1ms Gaming Monitor with G-Sync®
Ha itt megnézed, driver szám 15.200. Az én 15.3-as bétám meg 14.502.
Ez majd frissíti magát a "végleges" verzióra vagy mindig szedegetni kell az Iso-t?
[ Szerkesztve ]
Vannak dolgok...
korabbi variansok frissultek automatikusan (win7et vegigbetaztam anno, win8at is kiprobaltam VMen).
--
btw, mi lett a kartyaval, elobbre jutottal? (johet privatba is, ez itt off)
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
Szerintem igen, legalábbis a frissítések jönnek rá, de egyébként már ez is nagyon stabil, és jó rendszer.
(#4442) Laja333: Én nem is tettem fel NV driver, a windows update automatikusan leszedte hozzá a win 10-es drivert. Lehet neked is azt kellene megpróbálni.
[ Szerkesztve ]
LG 27GL83A 27'' UltraGear™ QHD IPS 1ms Gaming Monitor with G-Sync®
Frissítettem az új verzióra, és automatikusan felrakta a GPU drivert is (15.200) Fura, hogy DX12 alatt jobb értéket kaptam mint Mantle alatt.
Van olyan tesztoldal, ami szintén ezt mérte 290X-el, vagyis a DX12 gyorsabb, mint a Mantle. De azt láthatod, hogy meg sem közelíted azokat az értékeket, mint amit pl. a Guru3D mért, vagy akár az én eredményeimet, és itt már stimmel a win verzió, és a driver is. Szerintem az FX proci miatt, ez is azt igazolja, amit mondtam, nagyon proci függő a teszt, de én még mindig azt mondom, hogy ebből nem szabad messzemenő következtetéseket levonni, magunk szórakoztatására jó ez, másra nem.....
[ Szerkesztve ]
LG 27GL83A 27'' UltraGear™ QHD IPS 1ms Gaming Monitor with G-Sync®
Ez meg egy +50% power limites
Igen, én is az FX-re gyanakszom.
LG 27GL83A 27'' UltraGear™ QHD IPS 1ms Gaming Monitor with G-Sync®
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.