Hirdetés

2024. május 7., kedd

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Videokártyák  »  AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2017-08-30 10:47:05

LOGOUT.hu

A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#44047) Abu85 válasza X2N (#44038) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Nem mondtam, hogy csak a PT lehet fotorealisztikus, de eleve a fotorealizmustól még évtizedekre vagyunk.

Én problémát látok a Control esetében. Csupa zajt. Vagy normálisan csinálják, vagy akkor nem éri meg.

A geometriai részletesség a fixfunkciós motor oldalán probléma. Annak megvannak a határai. Nem kezel egy bizonyos mélységű BVH-nál többet, mert nincs benne hozzá elég erőforrás. Emiatt van az, hogy sokáig tart az RT-t ma belerakni a játékokba, mert megírni gyorsan megírod, de utána ellenőrizni kell, hogy sose legyen olyan jelenet, amikor a fixfunkciós motor határát túlléped, különben nagyon sokat romlik a sebesség. Ugye a döntő probléma most, hogy nincs megadva, hogy pontosan mit csinál ez a fixfunkciós hardver, vagyis csak a gyakorlati mérés az, ahol meghatározhatók a limitek. A Shadow of the Tomb Raider esett ebbe bele. Meg volt ígérve a patch szeptemberre, és hónapokkal később jött, mert rengeteg objektum geometriáját át kellett tervezni, hogy jó sebességű legyen. Pedig a kódot megírni valóban egyszerű, az tényleg nem több pár napnál, csak ha véletlenül alig fut, akkor nincs igazán más lehetőség, mint visszavenni a geometriai részletességet, ha viszont ez túl nagy áldozattal jár, akkor át kell tervezni, optimalizálva egy olyan köztes állapotra, ahol még nem csúszol ki a hardver limitjéből, de még a geometria is jól néz ki.

(#44039) gbors: Tudtommal nem így oldják meg. Ha beraksz az IGP mellé egy Xe GPU-t, akkor azt egy nagy GPU-nak mutatja a rendszer felé. Az persze ködös, hogy ezt hogyan, de hasonló lehet, amit az AMD kísérletezik az IF-fel. Ott is meg tudják oldani, hogy két Vega 20 egy nagy Vega legyen, és a játék is egy erőforrásként értelmezi. Viszont ez még kísérletezés.

(#44041) Petykemano: Szerintem az nem működne. Mármint lehet rá írni programot, de általánosabb megoldás kell. Az AMD-nél annyit tudni, hogy létezik egy olyan dizájn, ami két Vega 20-at kapcsol össze egy nagy GPU-vá. A rendszer felé egyetlen egy GPU-nak látszódik, és így értelmezik a programok is. Ennek nincs olyan előfeltétele, ami mondjuk az Intelnél nincs meg. Az AMD IF-fel köti össze, míg az Intel UPI-val. Ha van már egy memóriakoherens interfészed, akkor ez az egész kivitelezhető. Az egyetlen gond vele a GPU-k vezérlése. A mai parancsmotorokat nem arra tervezték, hogy több ilyen hardvert ellássanak. Tehát kell egy olyan parancsmotor, amely figyelembe tudja venni, hogy az a GPU, amiben dolgozik, elrejt a rendszer elől egy másik GPU-t, és aszerint tudja szétosztani a feladatokat. Ez ma hiányzik, de nyilván nincs különösebb akadálya a következő generációba belerakni. Ma még valószínűleg a CPU felől emulálják a tesztekhez.
Az a lényeg, hogy az Intelnek ugyanúgy megvan ehhez mindene. Tudom az AMD szétmarketingelte az Infinity Fabricot, de nem olyan egyedi dolog ez, amihez hasonló nem létezne az Intelnél, talán nem olyan gyors interfész van rá, de működik.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Útvonal

Fórumok  »  Videokártyák  »  AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.