Hirdetés

2024. május 7., kedd

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Videokártyák  »  AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2017-08-30 10:47:05

LOGOUT.hu

A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#44651) Pécsi gyerek válasza Yutani (#44643) üzenetére


Pécsi gyerek
addikt

Valami hasznossat is hozzászolhatnál :U

Gigabyte b360 hd3+i5 8400+4×4 gb ddr4 2400 mhz+fsp 460 80+Gtx 1060 6 Gb +zalman z1 neo

(#44652) Pécsi gyerek válasza távcsőves (#44649) üzenetére


Pécsi gyerek
addikt

Valami értelmesset találj ki kisfiam... :U

[ Szerkesztve ]

Gigabyte b360 hd3+i5 8400+4×4 gb ddr4 2400 mhz+fsp 460 80+Gtx 1060 6 Gb +zalman z1 neo

(#44653) Petykemano válasza Abu85 (#44650) üzenetére


Petykemano
veterán

Adrenalin 2020 available today

Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

(#44654) solfilo válasza Petykemano (#44653) üzenetére


solfilo
veterán

Hoppá! :C
Várjuk a cikket akkor szeretettel! :D

solfilo

(#44655) Petykemano


Petykemano
veterán

>>> SPOILER <<<
[link]
[link]
[link]

Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

(#44656) Tyrel válasza Petykemano (#44655) üzenetére


Tyrel
őstag

Ez mekkora lol hogy pont most szídtam/tuk az UI menü-struktúráját erre paff újracsinálták az egészet... :))

Óóó és ha jól látom a RIS kapcsoló végre játék profil alatt van?? :K

[ Szerkesztve ]

Turenkarn

(#44657) lezso6 válasza Petykemano (#44655) üzenetére


lezso6
HÁZIGAZDA
LOGOUT blog

Na bazz, legközelebb is így panaszkodok az UI-ra. :DD

Ez sokkal-sokkal jobb. :Y

A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.

(#44658) Tyrel válasza Abu85 (#44650) üzenetére


Tyrel
őstag

Ouch, gondolom ezt a Whitelist-es logikát nem nagyon lehet brute force felülrni (Chill-nél lehetett?). :(

Igazán ha azt csinálja a Radeon Boost amire számítok akkor nekem Star Citizen alatt lenne rá szükségem, 3440x1440 annak a játéknak még sok és ráférne egy resolution scale tekerő (de persze nincs neki). Mivel egy relative ismeretlen alpha amit még a saját fejlesztői se sokat optimalizálnak (egyelőre), nem hogy a videokártya gyártók... gondolom esélyem se lesz bekapcsolni... :(

Turenkarn

(#44659) Cifu válasza Petykemano (#44655) üzenetére


Cifu
nagyúr

Végre megszabadulunk attól a hulladék kinézettől, amit ennyi éven keresztül erőltettek. Ha a Wattman is ilyen lesz, még a végén érdemes lesz használni is vajon?

Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

(#44660) AlienApollo válasza lezso6 (#44657) üzenetére


AlienApollo
tag

igen, ez már egészen úgy néz ki mint amit egy UI(X) designer is látott és nem csak úgy összelapátolták fejlesztés közben a felüleltet.

(#44661) Tyrel válasza Tyrel (#44647) üzenetére


Tyrel
őstag

Nah, szóval pont ugyan olyan sz*r mint a DLSS... Radeon Boost:
Support for 8 games at launch: Overwatch (up to 38% faster), PUBG (up to 22% faster), Borderlands 3, Shadow of the Tomb Raider, Rise of the Tomb Raider (up to 10% faster), Destiny 2, GTA5, COD WW2

Nem általános megoldás, néhány kiválasztott játékban élvezheted az előnyeit, egyébként meg IJB.

[ Szerkesztve ]

Turenkarn

(#44662) Busterftw válasza Pécsi gyerek (#44632) üzenetére


Busterftw
veterán

Ez nem siras, csak semmi ertelme.
Van kartya olyan parameterekkel amilyet akarsz, de hat barcsak AMD oldalon is letezne.

Mi ertelme a "tobb valasztasnak", ha letezik a termek ami neked megfelel?

Tyrel:
Neked kb ugyanez. Itt pont van ertelme a "partmentessegnek". A kartyat kell nezni.
Paran jonnek a " jo lenne ha az AMD odacsapna az Nvidianak" kommentekkel, holott az Nvidia es a termekei koszoni szepen jol vannak.

Ha mar valasztas es verseny a szoveg, pont hogy az Nvidianak kene az AMD-nek odacsapni es az usereknek az AMD-t kene szapulni, hogy igy 4-5 ev utan jojjenek mar ki ertelmes alternativakkal.
Gondolom ilyen szemszogbol meg nem neztel ra a dologra. :)

(#44663) Tyrel


Tyrel
őstag

Hm, ide még nem is volt linkelve az új driver?

Röviden, az új UI biztos tök jó, de nagy optimalizálások ezúttal se voltak, mert a +12% sebességtöbbletet nem az előző, hanem a legelső Navi driverhez merik csak viszonyítani...

RIS-t végre rendbe tették, jött mellé Integer Scaling is, de Variable Rate Shading nem.

DirectML media filters - ezt miben/hogyan lehet használni?

[ Szerkesztve ]

Turenkarn

(#44664) lezso6 válasza Tyrel (#44663) üzenetére


lezso6
HÁZIGAZDA
LOGOUT blog

Basszus, talán nem kéne olyan rohadt magasra tenni a lécet, hogy a driver gyorsítson legalább 20%-ot meg legyen minden is benne, s akkor nem csalódnál. :D Ez főleg annak a tudatában vicces, hogy már 5., azaz ÖTÖDIK éve év végén jön a "csodadriver" szuper feature-ökkel.

2015-11-24: Rengeteg újítással érkezik a Radeon Software első főverziója

2016-12-08: Szintet lépett az AMD Radeon Software

2017-12-12: Az AMD Radeon Software Adrenalin Edition újításai részletesen

2018-12-13: 2019-es verziót kapott a Radeon Software Adrenalin

Idén se lesz másképp.

[ Szerkesztve ]

A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.

(#44665) Jacek válasza lezso6 (#44664) üzenetére


Jacek
veterán

Nem érted, AMD oldalon egy drivernek annyit kell gyorsítania mint az NV-nél egy generáció váltásnak :D

(#44666) Cifu válasza Tyrel (#44661) üzenetére


Cifu
nagyúr

Más szóval megint csak a marketingcsapat próbálja eladni haszontalan extrákkal az új drivert... :(

A GUI váltás miatt mondjuk így is pozitív, de a többi elég meh...

Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

(#44667) Cifu válasza Tyrel (#44663) üzenetére


Cifu
nagyúr

Ez reális, mert Abu is azt írta, hogy kb. 10%-ot gyorsulhat a megfelelő kiforrott driver miatt a megjelenés után.

Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

(#44668) Tyrel válasza lezso6 (#44664) üzenetére


Tyrel
őstag

Én nem mondtam hogy csalódás, csak azt hogy a gyorsulást a legelső driverhez mérik... ami szerintem kb. annyit jelent hogy 19.12.1-hez mérten nem észrevehető. Ez ugyan olyan mint mikor a 480-as Polarishoz méregették az 5500-akat, mert csak úgy van látványosabb előrelépés...
Örülök annak a 12%-nak is, csak ez a fajta összehasonlítás szerintem azt jelenti hogy ennél a 19.12.2-nél az optimalizálás igazán nem is volt fókuszban, gyakorlatilag az előző driverek tollával ékeskedik. Gondolom inkább az új feature-ken meg az új UI-n dolgoztak.

Ami nekem "csalódás" az a Radeon Boost, bár kezdetektől fogva kételkedtem benne hogy ez általánosan működni fog minden játékkal, de hát a remény hal meg utoljára... Az a 8 játék amiket támogat engem full nem érdekel, szóval részemről egy tök jónak induló feature ami végül nem jó semmire (nekem).

Egyébként valószínűnek tartom hogy erre a driverre is ugyan úgy igaz lesz az a Radeon Software-es arany szabály, hogy az éves nagy frissítésekből a legelső kiadást nem szabad felrakni mert bughalmaz, és meg kell várni legalább az első hotfixét... de hát ugye a kíváncsiság nagy úr, a fene enné meg... :U

[ Szerkesztve ]

Turenkarn

(#44669) Petykemano válasza Tyrel (#44668) üzenetére


Petykemano
veterán

A Chill is whitelisttel kezdte. Valószínűleg legkésőbb jövőre ugyanekkor ez is blacklistes lesz.

Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

(#44670) Z_A_P válasza Cifu (#44666) üzenetére


Z_A_P
addikt

de a többi elég meh...

Ne viccelj, az Integer Display Scaling must have.
4K munka, FHD jatek.

Szerk, na, jo, lassuk :D

New UI - letojom, kepek alapjan nekem jobban tetszik a mostani "monokrom" gui
AMD Link enhancements - letojom, azt sem tudom mi ez
Radeon Boost - ez erdekes
Tuning Tab - wattman mukodik, ne piszkaljak
Streaming Tab - letojom, marhasag
DirectML media filters - letojom, mediat kulon dedikalt lejatszoval
Image Sharpening - eddig is volt
Radeon Anti-lag - erdekes, de volt sok minden eddig is
Integer Display Scaling - HURRA VEGRE!!!
Web Browser - pff..hagyjuk mar
System status - volt, ott az aida/hwinfo/stb
Game Center - marhasag, ott a totalcmd, az a game centerem
User profiles - volt (wattmanhoz legalabbis)
Installer - letojom, egy szamit minel ritkabban kelljen hasznalni

[ Szerkesztve ]

OK

(#44671) Pécsi gyerek válasza Busterftw (#44662) üzenetére


Pécsi gyerek
addikt

Látom nem ment át.Ha van választás, akkor elképzelhető hogy olcsóbban hozzájutsz azonos teljesítményhez.
Ennyi... ;)

Gigabyte b360 hd3+i5 8400+4×4 gb ddr4 2400 mhz+fsp 460 80+Gtx 1060 6 Gb +zalman z1 neo

(#44672) lezso6 válasza Z_A_P (#44670) üzenetére


lezso6
HÁZIGAZDA
LOGOUT blog

Ja az integer scaling az nekem már 10+ éve kéne. Ma is jól fog jönni, mert 2560x1440 monitoron az 1280x720 nem fog moslékul kinézni.

[ Szerkesztve ]

A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.

(#44673) Tyrel válasza lezso6 (#44672) üzenetére


Tyrel
őstag

Erről engem érdekelne majd egy kis tutorial hogy hogyan kell bekapcsolni, pl. kell hozzá Custom Resolution meg ilyenek?...

Meeeg az Integer Scaling-ban azt hogy 'integer' mennyire kell szó szerint érteni, csak egész számokkal tudja többszörözni a pixeleket vagy pl. tört arányokkal is (amíg a vége pontosan kijön)?
Tehát így a Resolution Scale calculatorból kiindulva nekem 3440x1440 kijelzővel csak az 1720x720 lenne opció vagy a pl. 2752x1152 is?

[ Szerkesztve ]

Turenkarn

(#44674) Z_A_P válasza Tyrel (#44673) üzenetére


Z_A_P
addikt

4K->FHD egyszeru, egy 1x1 jatek pixel = 2x2 monitor pixel.
De hogy mukodne a 2752x1152? Ott torz lenne a kep (egyik jatek pixel lenne 2 szeles, masik 1), hisz nem egesz a hanyados.

OK

(#44675) lezso6 válasza Tyrel (#44673) üzenetére


lezso6
HÁZIGAZDA
LOGOUT blog

Szó szerint. Ha nem egész szám, akkor már homályos, s nincsenek meg a szép élek. Persze megoldható úgy, hogy ha nem egészre jön ki, akkor nem teljes képernyős. Ez az integer scaling leginkább a nagyfelbontású kijelzőkre lesz jó.

Na, de már csak kb 2 percet kell valószínűleg kibírni, úgyhogy mindjárt megtudjuk, hogy van. :D

[ Szerkesztve ]

A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.

(#44676) Shkiz0


Shkiz0
nagyúr

.

[ Szerkesztve ]

Új hardverek számlával, garanciával érd PM.

(#44677) mormota79


mormota79
tag

Akárki akármit mond ez mozgás közben is nagyon látszik. Radeon Boost működés közben:
[link]

(#44678) Jack@l válasza mormota79 (#44677) üzenetére


Jack@l
veterán

1440p-ben az a +4 fps bazira megéri... :D Asszem ez a következő világmegváltó ficsőr.

[ Szerkesztve ]

A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.

(#44679) Cifu válasza mormota79 (#44677) üzenetére


Cifu
nagyúr

Jajj, meglepődtem. Oh, mégsem... :U

Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

(#44680) paprobert válasza mormota79 (#44677) üzenetére


paprobert
senior tag

Az nagyobb probléma, hogy DX11 only. Az explicit API érában ez nem sok jövőt jósol a Boost-nak.

[ Szerkesztve ]

640 KB mindenre elég. - Steve Jobs

(#44681) b. válasza lezso6 (#44642) üzenetére


b.
félisten

" sokkal sokkal jobbak "

jah ez [link] alapján lassan azt nyújtják amit az Nvidia már egy ideje.

[ Szerkesztve ]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#44682) Abu85 válasza paprobert (#44680) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Akármilyen API-val működik. Ugyanaz, mint a Chill, csak mást kezd az információkkal.

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#44683) Tyrel válasza Abu85 (#44682) üzenetére


Tyrel
őstag

Mondjuk szerintem pont baj hogy ugyan az mint a Chill, olyan értelemben hogy még a triggere is ugyan az... sőt még kevesebb, mert a Chill. a billentyűzet inputra is emeli az fps-t, a Radeon Boost viszont (hardware unboxed teszt szerint) csak az egérre reagál.
Pl. nyomom a W-t, megyek előre, az eléggé mozgás, de a boostot nem triggereli.

Szerintem alapból nem ezt a logikát kellett volna követniük, hanem simán az fps-nek kellene triggerelnie. Pl. beállíthatod hogy minimum 40 fps-t akarsz, ha látja hogy alá mentél akkor elkezdi csökkenteni a resolution scale-t amíg vissza nem érsz 40 fölé.
Így azokban a jelenetekben segítene amiken bottleneckel a GPU, tehát ahol tényleg szükség van rá. Felesleges meg nem rontaná a képminőségedet amikor az fps-ed egyébként is magas, annak mi értelme van?? :F

Mi volt abban a logika mikor ezt csinálták, hogy van mondjuk 80fps-em, mozdítok egyet az egéren és lesz belőle 90fps. Annak volna értelme, hogy ha beesel valami nagyon komplex jelenetbe amitől padlót fog az fps, azt ellensúlyozza ezzel dinamikusan.
Konkrétan a játékokban lévő dinamikus resolution scale implementáció, pl. a Gears 5-é pontosan ezt is csinálja, nem véletlen, ennek van értelme.

Ha AMD-nél gondolkodtak volna és így oldják meg akkor most nem az lenne a visszhang hogy értelmetlen meg hogy milyen rücskös lesz tőle Overwatch-ban a fegyvered, hanem az hogy Radeonokon milyen faszán lehet játszani nagyon gépigényes játékokkal is, mert némi minőségromlás árán megoldják neked hogy folyamatos maradjon a kép, dinamikusan.
Az lett volna a nagy dobás. Ez ebben a formában egy semmi. Elhiszem hogy a tech maga jó de nem a Chill triggerére kéne kötni, az egy marhaság.

[ Szerkesztve ]

Turenkarn

(#44684) Z_A_P válasza Abu85 (#44682) üzenetére


Z_A_P
addikt

Ez a chart nagyon csunyan nez azert ki:
[link]

OK

(#44685) Tyrel válasza Z_A_P (#44684) üzenetére


Tyrel
őstag

Chill-el is így néz ki, csak ott van értelme itt meg nincs. :U

Turenkarn

(#44686) b. válasza Tyrel (#44683) üzenetére


b.
félisten

na ezért lett ilyen bonyolult a DLSS is mert csodák nincsenek sajnos. Szerintem ez nem tud működni hatékonyan függetlenül attól, hogy DLSS vagy Radeon boost vagy Direct ML.
Mindegyiknek meg lesz a maga hátulütője.

[ Szerkesztve ]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#44687) Tyrel válasza b. (#44686) üzenetére


Tyrel
őstag

A DLSS fixen csökkenti a resolution scale-t. Maga az a képesség ugyan úgy meg van a Boost-ban is (és ugyan úgy játékfüggő), igazán nincs lényegi különbség ezen a téren.. Ill. technikailag lehet hogy van, de az eredmény ugyan az...
...csak AMD dinamikusan próbálja változtatni ennek a mértékét, amivel egyébként szintén nincs baj, sőt jó ötlet. Azzal van baj, hogy mi szerint dönti el mit csináljon, értelmetlen.

Biztos vagyok benne hogy az fps-re is lehetne kötni, Radeon Software elég részletesen méri ill. diagnosztizálja saját magát és a játékok futását, nem hinném, hogy az ebből származó fps infókat ne használhatnák fel... egyszerűen csak hülyék. :(

Mondom, Gears 5-ben ott van a tökéletes mintapélda, etalon hogy mit kéne ennek csinálnia... kéne... de AMD szellemi teljesítményét úgy látszik meghaladja...

[ Szerkesztve ]

Turenkarn

(#44688) b. válasza Tyrel (#44687) üzenetére


b.
félisten

Igen csak az Nvidia DLSS a bonyolult neuron hálós megoldást azért teszi hogy a fix felbontáson fix frametime és nagyjából azonos százalékú teljesítmény növekedés legyen mindenhol,míg a kimeneti kép lehetőleg ne legyen elmaradva lényegesen a natívtól minőségben, Függetlenül a képernyőn történő eseményektől, mert az AI elméletileg felismeri az azonos grafikai elemeket és megoldásokat és ezt öntanuló módon használja a játék folyamán automatikusan ezzel egy állandó fix minőséget és FPS növekedést er45edményez amit elhasználhatsz az RT re.
Ezt mint láttuk nem tudták maradéktalanul megoldani, de nincsenek brutális droppolások és megakadások, [link] míg itt a radeonos tesztnél volt olyan az egyik tesztelőnél, hogy konkrétan tizedmásodpercekre megakadt a kép fordulás közben.persze lehet még fake vagy béta amit használt még.
Konzolon segítség a fix FPS és a nagyobb késleltetés és ugyan ez igaz a Stadiara is,de PC-n ez nagy kihívás lehet mert rögtönzött és közvetlen a kapcsolat.
persze azért működhet még, csak idő kell neki.

[ Szerkesztve ]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#44689) Tyrel válasza b. (#44688) üzenetére


Tyrel
őstag

Nem tudom milyen tesztről beszélsz, én eddig csak hardware unboxed-ét láttam, ott nem volt ilyen "tizedmásodpercekre megakadt" téma... Ha van is az csak kezdeti bug, most jelent meg, press driverrel nyomták, stb.

A DLSS mit csinál AI-val? Resolution Scale csökkentéshez semmilyen AI nem kell, az utólagos korrigálásainál amikkel megpróbálja ellensúlyozni a minőségromlást meg a saját Freestyle Sharpening filterük is jobb, amihez szintén nem kellett AI... Szerintem ez az egész magic amit kb. beidéztél most az nVidia marketinganyagából a DLSS-ről meg az AI-járól egy nagy bullshit volt Mr. Bőrdzsekitől, hogy eladják a feature-t.
Simán csak csökkenti a resolution scale-t mindkét megoldás (erre némelyik játék maga is képes, mindenféle AI meg célhardver nélkül), nincs abban semmi nagy varázslat.

nVidia megoldása több játékkal működik, valószínűleg jobban is működik mivel vagy egy évük (? franc emlékszik mióta van?) volt már csiszolgatni... AMD-é meg okosabb lehetne mert nem fix Scale-el dolgozik, de hibás logika szerint skálázódik, így meg sztem nem fogja használni senki sem. Ezt átírni valószínűleg nem nagy feladat, mindenük meg van hozzá, csak kérdés hogy meg lesz-e a felismerés is...

[ Szerkesztve ]

Turenkarn

(#44690) Abu85 válasza Tyrel (#44683) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Mindenféle inputra reagál a Boost, csak az AMD elmondta, hogy figyelembe veszik a képkockasebességet is, és ha a rendszer úgy ítéli meg, hogy nem kell nagyon emelni a tempón, akkor inkább nem állítja dinamikusan a felbontást. A press meghajtóban direkt ezért aktív a developer mód, hogy ha valaki tesztelni akarná a minőségcsökkenést, akkor elég csak a shiftet nyomogatnia, és arra azonnal reagál a Radeon Boost, mert az algoritmus alapján nincs kőbe vésve, hogy minden gombnyomásra, vagy bemozdulásra csökkenni fog a felbontás, ahhoz teljesülnie kell egyéb feltételeknek is, és ebből a szempontból eléggé bonyolult a rendszer, nincs egy fix mozdulatsor, ami alapján ez biztosan kiváltható. A végleges meghajtóban ez a trükk a shifttel nem lesz benne.

Régi Boost működést az AMD azért mellőzi, mert olyan megoldást akartak, ahol erős odafigyelés nélkül nagyon nehezen legyen észrevehető a minőségcsökkenés. Egy képkockasebességhez kötött módszerrel a jelenethez lenne kötve a minőség, vagyis simán tudnál úgy nézelődni, hogy nem natív részletességet kapsz. Ezzel a módszerrel ezt nem tudod igazán megtenni, mert ahhoz, hogy nézelődj, mellőznöd kell a gyors mozgásokat, és ezek nélkül a Boost nem igazán működik extrém minőségcsökkentéssel. Mozgás mellett pedig egy rakás olyan tényező van, ami elmossa a Boost minőségcsökkentését, a legtöbb játék már eleve alkalmaz valamilyen motion blurt, de pusztán a gyors mozgás ténye is elég ahhoz, hogy maga a minőségvesztés kevésbé legyen látható. Emiatt mondják azt a reviewekben, hogy ha csak játszanak, és nem keresik a felbontáscsökkenés hatását, akkor nem igazán veszik ezt észre, és pont ez volt a koncepció, hogy elérjék ezt a hatást. Szimplán sebességszintekhez kötve nem lehetett volna megcsinálni.
A fentiek mellett a dinamikus felbontásskálázást rendkívül egyszerű beépíteni egy játékba. Az API-k minden tartalmaznak ahhoz, hogy a fejlesztő írjon a motorba egy ilyen rendszert. Egy input alapján működő felbontásskálázást viszont nem lehet csinálni, mert az API-knak az az alapvető követelése megakadályozza, hogy legyen parancslista. Lényegében illegális dolgot csinálna a játék, ha ezt valahogy elkezdené kontrollálni, mert ezek menedzselése az OS és a driver feladata. Alapvetően nem is tudnák megcsinálni a fejlesztők anélkül, hogy az OS-en belül bizonyos fájlokat felül nem írnának. Tulajdonképpen az AMD is ezt csinálja a Chillel, megkerülik a Microsoft korlátjait. Ilyen szempontból ugyanaz a helyzet a Boosttal is, mint a Chillel. Nem tudja senki sem lemásolni, nem mellesleg a szabadalmak is az AMD-nél vannak. Ez gyakorlatilag egy egyedi funkció ismét a driverben, amit se fejlesztő, se konkurens nem tud felkínálni. Ez innentől egy marketinges szempont is, mert csináltak egy olyat, amit előttük még senki, és a szabadalmakat figyelembe véve, valószínűleg utánuk sem. Ugye a Chillt se másolják a konkurensek. Túl bonyolult, túl sokáig tartana megcsinálni, és még fizetni is kellene az AMD-nek érte.

(#44687) Tyrel: Lehet a képkockasebességhez kötni. Igazából az nem is olyan nehéz. Kb. olyasmi meló, mint az Anti-Lag. Ugye ott is az alap a Chill, csak nem a Chill működéséért felelős bonyolult algoritmus fut rajta, hanem egy jóval egyszerűbb, és így nyilván sokkal kevesebb idő volt tesztelni is, mert nem dimanikus a helyzetekre való reakciója. Ha mondjuk az fps-hez kötnék ezt, akkor ott is az lenne, hogy adott az alap a Boostban, csak a döntésért felelős algoritmus változik. Elképzelhető, hogy ha megcsinálják a Boostot blacklistesre, tehát úgy, hogy működjön mindennel, mint a Chill, akkor raknak be egy alternatív algoritmust. Ez tényleg nem egy nagy meló. Viszont ennek a minősége biztos nem lenne olyan jó, mint a mostanié. De kivitelezhető és viszonylag egyszerűen megvalósítható nekik, csak kérdés, hogy akarnak-e vele foglalkozni. Első körben biztos nem, mert a fókuszt biztosan a Boost befejezése jelenti. Utána lehet, ha kész a Boost, akkor onnan nem lenne több három hónapnál egy módosított algoritmussal működő rendszer.

(#44689) Tyrel: Az AI az jó dolgot csinálna a DLSS-nél, ha az NV rakna bele pénzt. Alapvetően a DLSS-nek nem a technológiai háttere a rossz, hanem az, hogy az NVIDIA egyszerűen nem ad ingyen gépidőt a fejlesztőknek. Így meg azért rohadt nehéz ám jó eredményt elérni, hogy kell egy rakás számítási kapacitás a tréninghez, de közben egy órát is marha drágán mér az NVIDIA. A Microsoftnak van egy ugyanilyen megoldása DirectML-re. Csontra ugyanezt csinálja, csak a különbség, hogy a neuronháló tréningelését ingyen mérik a DirectML-t támogatók között. És elég jók is az eredmények, ha nem azt kell nézni, hogy van x pénz, és az elég y órára, ha pedig nem jó a neuronháló, akkor ez van, ennyire volt zseton. Az AI az nem ilyen, ott nem lehet előre megmondani, hogy mennyi idő múlva készül relatíve jó eredményt biztosító neuronháló, emiatt lenne kritikus ezeknél a megoldásoknál, hogy legyen a fejlesztőknek ingyen elérhető számítási kapacitás, mert egy helyi munkaállomáson ez a munkafolyamat nagyon sokáig tartana, úgy kb. örökké.
Itt valószínű egyébként, hogy az NV erre üzletet akart építeni, tehát amíg a Microsoftnak megéri ingyen Azure kapacitást adni csak azért, mert a fejlesztő DirectML kódot ír (ez nincs Linuxon->több Windowst adnak el->profit), addig az NV-nek nem feltétlenül éri meg ez, mert drágábbra jön ki gépidőt adni, mint lehúzni a WC-n a technológiát. Ettől függetlenül a DLSS koncepciója jó, csak a piszkos anyagiak elrontják a gyakorlatot. Ugyanakkor, ha bevállalnának egy rakás anyagi veszteséget ezen, akkor bőven jobb lehetne a minőség, mint amit az alternatívák adnak. Jensennek azonban kell a zsé új bőrkabátra. :)

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#44691) b. válasza Tyrel (#44689) üzenetére


b.
félisten

erről [link] a Tomb Raidert várd meg.Szerintem kifejezetten ocsmány.

[ Szerkesztve ]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#44692) Abu85 válasza b. (#44691) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

A probléma eleve az, hogy a játék 13-14 fps-sel fut átlag az adott gépen. A Boost nem tesz csodát. Nem éri meg azt várni tőle, hogy 13-14 fps-ből 60-70-et csinál.

(#44693) b. : Szerk.: Oké, bocsi. :))

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#44693) b. válasza Abu85 (#44692) üzenetére


b.
félisten

Rosszat linkeltem elsőre.

" Emiatt mondják azt a reviewekben, hogy ha csak játszanak, és nem keresik a felbontáscsökkenés hatását, akkor nem igazán veszik ezt észre, és pont ez volt a koncepció, hogy elérjék ezt a hatást. Szimplán sebességszintekhez kötve nem lehetett volna megcsinálni."

DLSS nél szerinted nem így van ? nézd már meg a revieweket, ocsmány amit művel a Boost.
DLSS nél ugye volt olyan reviewed itt az oldalon, amivel egy állóképre zoomoltál 20 x nagyítással és megállapítottátok / tad milyen szar,.
Most akkor vessük össze a Boostot a DLSS sel és ne a Freestyle sharpeninggel mint ahogy a sok agyhalott csinálta ugye....Nézzük az eredményt a kapott FPS növekedést és a frametime eredményeket. Pontosan az van itt is, mint a Freesycnél az alja monitornál, hogy ez a könnyebb út majd kap egy pár játék támogatást a végeredmény meg mindegy.....

[ Szerkesztve ]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#44694) mormota79 válasza b. (#44691) üzenetére


mormota79
tag

jó ez 2 fps-el több de legalább jó ronda lesz :D

(#44695) Shkiz0


Shkiz0
nagyúr

Kint a driver.

Új hardverek számlával, garanciával érd PM.

(#44696) Z10N


Z10N
veterán

SAPPHIRE Radeon RX 5500 XT NITRO+ Special Edition spotted

szpesöl edisön 259 USD :U

[ Szerkesztve ]

# sshnuke 10.2.2.2 -rootpw="Z10N0101"

(#44697) Z10N


Z10N
veterán

AMD announces Radeon Pro W5700X with 16GB GDDR6 memory

Megint eppöl...

# sshnuke 10.2.2.2 -rootpw="Z10N0101"

(#44698) Cifu válasza Z10N (#44696) üzenetére


Cifu
nagyúr

Ha az AMD nem tömi be az SKU-j közötti lyukakat, majd a custom gyártók megoldják... :DDD

Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

(#44699) Petykemano válasza Z10N (#44696) üzenetére


Petykemano
veterán

[Amazon] XFX RX 5500 XT Thicc II Pro 8GB GDDR6 3xDP HDMI Graphics Card RX-55XT8DFD6 https://t.co/Ga7SdcdxCT
>229.99USD.

Az előzetes tesztek alapján nem éri el a $159/169-os 1650S, illetve rx 580 teljesítményét. Persze az egy OEM cucc volt. Bika hűtéssel mondjuk rá lehet pakolni 15-20%-ot. Akkor átlépheti az 1660-t és az rx 590-et is. Ez a $220-230 magasság, de ott van az 1660S, ami az rx 580tól 30%-ra van, és szintén $230-240, tehát árban nincs olyan messze.

Vajon mi alapján bátorkodnak ezeket az rx 5500 xt-ket. $230-260 magasságba árazni? Hát itt az 1660S-t kéne verni, ami 30%-ra van az OEM rx 5500-tól látott teljesítménytől.

Az árazás annál is inkább fura, hogy referencia rx 5700 időnként megjelenik itt-ott $299-ért. Ez kb 55-60%-ra van az rx 580-tól.

Összességében úgy tűnik, hogy ha az rx 5500xt hozza a 30%-ot az rx 580-hoz képest, akkor is túlárazott, nem csak a fogyasztói igények, hanem a konkurenciához képest is, meg az rx 5700 lefelé lógó lábához képest is. És az rx 580 + 30 és +60% közé kéne még beférnie az rx 5600/xt párosnak. Nem csak teljestíményben (+40%, +50%),.hanem árban is. (Valahová $240 és $300 közé)

Itt már nem.nagyon van értelme lastminute árazni, nincs jebait. Így azért elég meredek.

Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

(#44700) Pécsi gyerek válasza Z10N (#44696) üzenetére


Pécsi gyerek
addikt

Nekem ez kell. Ha már az ára rossz lesz, legalább legyen csúnya is. ;] :(
Kíváncsi vagyok hogy ezekután tényleg ennyiért akarják eladni. :Y :C

[ Szerkesztve ]

Gigabyte b360 hd3+i5 8400+4×4 gb ddr4 2400 mhz+fsp 460 80+Gtx 1060 6 Gb +zalman z1 neo

Útvonal

Fórumok  »  Videokártyák  »  AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.