Hirdetés

2024. június 10., hétfő

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Videokártyák  »  AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2017-08-30 10:47:05

LOGOUT.hu

A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#30284) Raymond válasza Abu85 (#30281) üzenetére


Raymond
félisten

Csak az a nagy helyzet hogy a valosagban nem gatya, ezt csak te ismetelgeted itt amiota a Vega-rol elkezdtel beszelni. Az egesz nem mas mint egy AMD "talking point" ami a funkciot magyarazza.

Miert kevered ide a BF1-et a a RoTR-t a DX12 problemakkal? A memoria management volt a gond? Egyebkent komolyan arra celzol hogy az egyik legjobban optimalizalt engine a piacon problemas a memoria management teren? Mert en nem azt latom hogy az lenne.

"Ki tudja mit hoz a jövő, nem olyan egyszerű sajnos a VRAM menedzsmentje."

Az ugye vili hogy a memoria managent es az adatmozgatas egy alap dolog a jatekmotornal es nem valami amire nincsenek osidok ota ismert megoldasok. Sot, volt nem is olyan reg egy nagy fellangolas itt megint ahol eleg sok munka lett elvegezve es ma is sok megoldas ezekre az uj alapokra epit - a PS3 a maga aranylag kicsi es raadasul megosztott memoriajaval. Az ilyenek meg egyebkent tenyleg valami fantasztikus teljesitmeny:

"A mai programok még nem tartalmaznak úgynevezett csomagolásra vonatkozó optimalizálást, így 32 bites nem csomagolt adatokkal dogoznak. A vektorregiszterekre vonatkozó terhelés így tulajdonképpen teljes lesz, ami nem igazán jó, mivel sok shader esetében a nagyobb pontosságnak nincs lényegi haszna, és kihasználtságra vonatkozó limittel rendelkező SIMT architektúrának (ilyen a GCN is) az egész szituáció nem kedvez. Az AMD a megoldást kétféle csomagolási stratégiában látja, amelyeket struktúrák tömbje, illetve tömbök struktúrája néven illetnek."

Eloszor is perszehogy tartalmaznak optimalizalast, nem lattal meg egy motorrol sem egy leirast? Az osszes adat optimalizalva van az elereshez es feldolgozashoz, teljesen fuggetlen adatok is vannak egy 32bit-es textura csatornaiba csomagolva es beolvasas utan vagy futas kozben kicsomagolva es az eredeti celra felhasznalva. Az a ket csomagolasi strategia pedig nem valami amit az AMD megvilagosodott elmei megalmodtak, ezek alap dolgok mar grafikan es jatek motorokon kivul is sok sok sok eve - "Array of Structures" vagy "Structure of Arrays" - es egy alapkerdes egy barmilyen nagy adathalmaz feldolgozasara szant megoldas megvalositasanal. Attol fuggoen milyen kornyezetben fut az adatokat feldolgozo program/funkcio/kernel/stb. es hogy milyen a hozzaferesi minta - annak megfelelo strukturat kell valasztani. Egyebkent hogy valami ujabb terulet legyen emlitve - OpenCL-nel es CUDA-nal is egy klasszikus kerdes meg most is, ott legalabb utannanezhetsz ha erdekel.

Privat velemeny - keretik nem megkovezni...

Útvonal

Fórumok  »  Videokártyák  »  AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.