Nincs mit!
Az egy nagyon jó kis kártya!
A 400-as Fsp táp is elég lehet egyébként ha jó minőségű a bele. Inkább azért érdemes lecserélni, mert már 9 éves, illetve azért legyen egy kis tartalék a jövőre nézve. Egy igazán fasza 500-550 wattos egység szerintem bőven elegendő még a későbbi fejlesztésekhez is. De kérdezősködj itt, a táp témában nálam sokkal okosabb emberektől. Ők ajánlanak az igényeidnek megfelelő konkrét típusokat.
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [Luck Dragon:] MárkaLánc
- [Re:] [Sub-ZeRo:] Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- [Re:] [GoodSpeed:] SAMSUNG Galaxy Buds FE (SM-R400NZAAEUE) a 9 éves SONY SBH20 utódja (nálam)
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Hozzászólások
Roachy
senior tag
klacid
csendes tag
Sziasztok!
Szeretném kérni a tanácsotokat.
Video anyagok készítéséhez Premiere CC-t szeretném használni (renderelés, effektezés, vágás stb.) olyan támogatott VGA (Nvidia/AMD) kártyával amely a munkát gördülékennyé teszi a GPU támogatott műveletek esetében tehermentesítve a CPU-t.
Intel X99-es architektúrán (5820K + 16gb RAM (RAM-ra ennyi a keret jelenleg)) tervezem a családi és iskolai sport video anyagok készítését elvégezni Full HD anyagokkal majd idővel 4K anyagokkal is.
Szeretném kérni a segítségeteket tapasztalaitok alapján abban hogy milyen (CUDA vagy OpenCL) videokártyát vásároljak (gtx 780, 970, 980 stb vagy AMD)? amelyik támogatott és jól használható mert például az újakat nem találom a szoftverek ajánlottan támogatott listáiban (Nvidia 9XX/ AMD R9 3XX)?
A gépen Sony Vegas Pro is lenne használatban mert a srácaim azt is használnák a Premiere CC mellett.
Milyen videokártyát érdemes a leírtak alaján video anyagok készítéséhez (játék is lenne mellette elenyészően) a 5820K mellé beszereznem ?
A gtx 780-től (több cuda mag) a gtx 970 (+1GB RAM, újabb) mennyivel jobb / gyengébb választás ezen esetben?
Tanulmányoztam magyar (elolvastam ezen fórum hozzászólásait is) és nemzetközi fórumokat de nem tudtam ezek után sem dönteni még.
https://helpx.adobe.com/premiere-pro/system-requirements.html[link]
[ Szerkesztve ]
üdv, Klacid
orko
tag
Én is így állok kb...nem tudok dönteni.Nekem azt javasolták,hogy vegyek újabbat pl.gtx970. Premiernél a cuda magok száma nem befolyásolja sem a previewt,sem a rendert olyan mértékben, mint az After Effectsnél. Bármit veszel a felsoroltak közül,jó lesz! Nálam egy kölcsön gtx680 -al hasított a Premiere és AE is.
A Premiere gpu kompatibilitási txt fájljához hozzá kell adni a vásárolt gpu modelt és elméletileg minden gond nélkül dolgozni fog.
Roachy
senior tag
Szia!
Mindkét kártyával jól jársz, de a 780 azért minden tekintetben erősebb a 970-nél. Több Cuda mag és nagyobb a memória sávszélessége is (a Ti még jobb). Ez a 2 paraméter a legfontosabb.
A memória mérete is számít, de az csak 4k szerkesztésnél jön elő igazán. A 780 3 gb-ja a fullHD-hoz bőven elég lesz, de a nem túl komplex 4k anyagokhoz is. Ha bonyolult, sok effektes, sok videosávos timeline-okat készítesz, akkor meg 980 kell.
Egyébként a 780 játékokban is veri a 970-et.
kondi22
csendes tag
Valaki tudna segiteni...
Premiere cc 2015 be bedobok egy avit és nincs hangja :S
köszi
2011-es opel astrába beleöntöttem valamilyen folyadékot, azóta furcsán kerreg, valaki tudna segíteni?
persze, ne önts bele valamilyen folyadékot...
milyen avi?
istálló? gazemberség? hupákolás?
mrgergoke
aktív tag
Sziasztok!
Videót szeretnék vágni Premiere CC-ben, eddig nem is volt gondom vele. Pár napja akármit csinálok, a bevitt egyetlen fájlnyi média szarakodik velem. Egy darab telefonos .3gp videót importáltam, és még így is az a tapasztalatom, hogy önmagán belül elcsúszik valahogy a videó a hanghoz képest. A sávok ugyanott kezdődnek és ugyanott is végződnek, ergo nem konkrétan a sávok vannak elcsúszva egymáshoz, mert jól kezdődnek, és jól is van végük, úgy, ahogyan az a valóságban is megtörtént. A probléma az, hogy pár másodperc után szép fokozatosan elkezd elcsúszni a videó a hanghoz képest, és egy jó 2-3 másodperces csúszásig elmegy. Egy 8 perces videónál észre sem lehet venni, hogy hol lassult be így a videó, és hol gyorsul vissza annyira, hogy a vége megint jó legyen. VLC-ben megnéztem, és semmi baja a fájlnak, nem a telefon a hibás. Csináltam már új projektet, újraindítottam, módosítottam a preview videó beállításokat, semmi. Kipróbáltam, hogy kirenderelem a megcsúszottnak tűnő videót, mi sül ki belőle, és a végeredmény egy valóban megcsúszott videó lett (VLC-vel néztem).
Eddig nem csinált ilyet, de így használhatatlan a program. Tudnátok segíteni?
Köszi!
https://rendeljkinait.hu/
Roachy
senior tag
Szia!
#1253-tól olvass lefelé. 2x is előjött a probléma, ami az elcsúszást okozhatja.
röviden: a telefonokál nem fix fps van, hanem ingadozik kicsit (gyalázat, hogy nem tudták/akarták megoldani, de mindegy is), viszont a premiere ezt nem tudja kezelni, így elcsúszik.
istálló? gazemberség? hupákolás?
mrgergoke
aktív tag
+ qnadam
Köszi a segítséget! Közben átkonvertáltam én is jobb ötletem híján és tényleg megoldódott a probléma. Azt hiszem, vennem kell egy kamerát
Valóban szégyen, hogy nem tudnak stabil FPS-en rögzíteni, remélem, az új telefonomnál ilyen probléma már nem lesz.
https://rendeljkinait.hu/
Horváth Istv
tag
Szeretnék segítséget kérni.....
Olyan problémám van , hogy mikor egy képet mozgatok a Premierrel ( diavetítésnél , oldalra ) akkor ritmikusan be remeg a kép mozgás közben . Egy keveset meg szép folyamatosan , és utánna mindha le lenne maradva , ugrik . De érdekes módon , ezt csak akkor csimálja , ha 1080 60P felbintású szekvencián van . Mikor Sima HD 60p , a szekvencia felbontás , akkor nagyon szép simán megy . Ha 1080 30P a szekvencia , akkor pedig erősen életlenedik a kép , mozgás közben .
Van erre vlami megoldás , hogy Ful HD-ban is egyenletes legyen a mozgás ? A videókkal semmi gond , csak a képek mozgatásával .
Segítséget előre is köszönöm !
Roachy
senior tag
Ha jól értem csak munka közben van ez? A leszámolt videó rendben van? Ha igen akkor a vas nem bírja. Próbáld meg a használt kép felbontását csökkenteni.
Horváth Istv
tag
Sajnos a ki exportált fájlnál is ugyanaz a jelenség
(#1365) Horváth Istv válasza Horváth Istv (#1364) üzenetére
Horváth Istv
tag
Úgy tűnik , a számítógéppel volt ( van ) a gond , mert egy másik gépen , ment ugyanaz a fájl , akadás nélkül . Érdekes a dologban , hogy amelyik gépen ment , az egy gyenge , prcesszorba lévő videó meghajtós gép , és VGA-felbontásban ad csak jelet a monitorra....
De azért még nem oldódott meg teljesen a kérdés
Nem találok olyan szekvencia / exportálási beállításokat , amik "tetszenének" a TV-mnek...Konkrétan , nem hajlandó lejátszani
Ha tudnátok működő , álltalatok használlt , beállítás készleteket ( írni , linkelni , képernyő menteni ) az is nagyon hasznos lenne !
Eddig egy oktató videóban találtam renderelési ( exportálási ) beállításokat szépen leírva . Az a beállítás készlet , működik is szépen , és a végeredmény lájátszható a TV-men , és szép a kép is , DE , az 1080 30P .
Én pedig szeretnék 1080 60P-ben készíteni videókat....
erikke17
őstag
Kéne egy kis segítség rendereléssel kapcsolatban
Van egy felvétel fix 29,97 fsp vajsima Phantom 3-al. Megszerkesztem amit szeretnék vágom stb. Formátum amiben kell H264 mp4, itt kiválasztom szépen 1080p 29.97fps lerenderelem de mikor visszanézem videót csúnyán szaggat.
Ez mitől lehet?
Előre is köszi
||Wot / WarThunder - Erixx93|| Steam - erixx18 ||Xbox Series X - Erikk24 || BMW R1200GS || Opel Astra F X16XEL|| BMW E39 530d 142kW||DJI Mavic Pro||
Horváth Istv
tag
Ismét lenne egy kérdésem
Az előző megoldodott avval , hogy elolvastam a TV-használatiját Amiből kiderült , hogy nem mindegyik Ful HD TV tud , 1080 60P-t lejátszani Ez számomra még új volt....
Következő kérdésem , már a programhoz kapcsolódik .
Kis előzetes.....Szeretnék venni sport kamerát , amivel elsősorban , motoros túrát szeretnék felvenni ( konkrétan , vezetés közbeni felvételeket szeretnék csinálni... ) Ezeket a felvételeket , szeretném 120-240Fps el felvenni , mondván , hogy a lassab felvételnél , erőssen mosódik a kép.....Eddig soha nem próbáltam , csak videókat néztem , és az elméletből próbáltam vissza következtetni . Mivel , evvel a sebeséggel nem tudom lejátszani , ezért át kell konvertállnom kissebb sebeségre....( nem lassítani ! )
A kérdésem az lenne , hogy mit csinál a képekkel a Premier ? Kiveszi a képek egy részét ? Készít új , átlagólt képeket ? Vagy ?
Van valakinek evvel tapasztalata ? Van értelme a nagyobb sebességű felvételeket vissza konvetálni ? Jobb lessz a videók minősége , mintha eleve kisebb sebességgel venném fel ? Edgyáltalán látható érdemi javulás a gyorsabb felvételen ?
[ Szerkesztve ]
MrChris
nagyúr
Kidobálja a felesleget. Ilyen esetben kárba vész. Ha 120fps a videó és 50fps a végtermék akkor még össze is mossa, interferencia problémák lesznek, képugrások,ronda lesz. Vagyis nem lesz jobb minőségű. Annyival érdemes rögzíteni amennyit a megjelenítő készülek bír (vagy annak egész számú többszörösével, akkor egyenletesen kukázza a felesleget ha nem használod fel lassításra), így kapod ebből a szempontból a legjobb vonalélességet. Még fokozhatod a mozgás élességét ha rövid záridőt használsz, de ilyet szerintem nem lehet sportkamerán állítani.
[ Szerkesztve ]
Horváth Istv
tag
Köszönöm a választ !
Ezek szerint , a képek élesége végett , van értelme a nagyobb fps-nek . A cél , ( laps TV-n ) megjelenítés , az pedig tudja a 30 fps-t , illetve a 60-at is , csak azt nem fhd-ban....
orko
tag
1080/50p és 1080/25p felvételekkel kísérletezgettem én is..ha a kiexportált anyag 25p lesz és nem akarok slomot,akkor felesleges 50frammel venni.Viszont volt már,hogy 25framel vettem végig koncertet és szerettem volna pár részt felére lassítani.Na akkor sajnáltam a dolgot..Twixtorral megoldottam,de az nem minden beálításnál használható..Utóbbi időben 50fps/100 beálítást használok,ha kevés a fény akkor 25fps/50.
MrChris
nagyúr
Van értelme, ha bírja a megjelenítő. De szerintem előre el kell dönteni, hogy melyik rendszert PAL vagy NTSC azaz 25 vagy 30 fps és többszöröseit használod. Ezt befolyásolja a megjelenítő, hogy mit bír. EU-ban a PAL rendszer van, de az újabb rendes TV-k mindent hibátlanul megjelenítenek.
Minőség romlás nélkül valós sebességen nem átjárható a két rendszer. A klf eljárásokkal ntsc-ből pal-ba vagy fordítva átkonvertált műsort inkább csak a muszáj szüli és folyamatos szívás van.
Ha Xfps-al rögzítesz és a műsor X/2fps lesz (és lassítást nem használsz) akkor elpazarolod az adatátviteli keresztmetszetet, rosszabb lesz a minőség mert fele annyi bit jut egy képre mintha eleve a kimeneti képsebességgel rögzítetted volna.
MrChris
nagyúr
Utóbbi időben 24fps-t használok, azzal mindegyik program, monitor, tv, lejátszó megbírkózik. Sajnos 48-t (96-ot! ) nem tud a kamerám.
Horváth Istv
tag
Szeretnék érdeklődni , hogy lehet-é valahonnan letőlteni új , videó átmeneteket , a Premierhez ?
Horváth Istv
tag
Ismét lenne egy laikus kérdésem Van értelme 4K-ban felvenni videót ? Egy próbát tettem , és nem igazán vagyok elszálva Alapból , semmi nem tudja itt nálam lejátszani . Premier megnyitja , kiexportálja , de szerintem egy kalap szar ! Konkrétan életlen...Eddig , amit legjobb felvételt készítettem evvel a kamerával ( Sony FDR-X1000V ) az MP4 1080 60P - stabilizátorral . Az összes többi , mind rosszabb
Valyon mellé nyultam evvel a kamerával ( feleslegesen vettem 4K-s kamerát ) Vagy rosszúl csinálok valamit ?
dnsgaby
csendes tag
https://www.borisfx.com/
https://www.filmimpact.net/plugins/
https://www.newbluefx.com/products/transitions
http://www.pixelan.com/adobe-premiere-pro-elements-plugins.htm
Adobe Premiere
rum-cajsz
őstag
Kösz a tippeket, ez nekem is jól jött!
=Kilroy was here============================ooO=*(_)*=Ooo=======
dnsgaby
csendes tag
Szívesen
[ Szerkesztve ]
Adobe Premiere
kamerától függ, 4k-ba például bele lehet croppolni büntetlenül. persze ha nincs mivel dolgoznod vele, akkor felesleges. de abból leméretezve afhd is elég csinos tud lenni.
istálló? gazemberség? hupákolás?
MrChris
nagyúr
Van értelme. Elvileg 4X annyi pixel. Főképp élesebb és több részlet marad ha FHD-ra lekonvertálod mintha eleve fhd-ban történt volna a felvétel. Ha nem követtél el konvertálási hibát akkor az a sony nem valódi 4k hanem valamiből felinterpolálja. Próbáld meg egy sima konverterrel fhd-b pl Freemake-el h.264-be 28mbps-on.
videographer
újonc
Sziasztok!
nagyon örülök hogy megtaláltam ezt a fórumot, jó látni hogy vannak segítőkész emberek!
Konkrét kérdésem nincs, csak annyit szeretnék tudni hogy van -e valakinek 5lete arra hogyan lehetne egy rövid (2 perces) kisfilmbe úgy beilleszteni 17-18 rövid feliratot hogy kulturált de olvasható legyen. Nem szeretném ha mindenféle csiricsáré effektek rontanák a videó minőségét, de az meg hótt unalmas ha csak megjelenik 1-1 felirat és eltűnik, esetleg kicsit úszik jobbról balra, viszont arra nincs idő hogy beforogjon meg ilyenek, már nem marad idő az elolvasásra
Esetleg ha valaki be tud linkelni követendő példákat a szép/kulturált feliratozásra azért is nagyon hálás lennék!
Köszönöm annak aki tud rá időt szánni hogy válaszoljon, remélem hamarosan én is beletanulok annyira hogy tudjak segíteni másoknak!
ui.: elnézést ha valahol már található a témába vágó kérdés/válasz, én nem találtam!
(#1381) Horváth Istv válasza videographer (#1380) üzenetére
Horváth Istv
tag
Milyennek gondolod a "kulturált" feliratot ? Mit tud csinállni még egy felirat , a megjelenésen ( esetleg lassú előtűnésen ) kívül , ha bonyolultabb mozgást , efektet , nem akarsz neki adni ? Így hasznos ötletet , nehéz írni...
Horváth Istv
tag
Nekem is volna kérdésem , a konvertálással kapcsolatban . Azt szeretném megtudni , hogy milyen logika alpján történik egy konvertálás ( exportálás ) a Premierben ? Konkrétan , lehet-é olyan exportálási beállításokat megadni , ami nem rontja a kamerával felvett alapanyag minőségét ? Vagy másik szituáció.... Ha készítek egy videót , azt ki exportálom , utánna ezt a kiexportállt anyagot felhasználom ( be illesztem ) egy hosszabb videóba , és a kész , hosszabb videót ki exportálom avval a beállításal , mint amivel a beillesztett darab . Akkor romlik a beillesztett darab minősége ?
Hogyan müködik az exportálás ? Úgy mint a JPG tömörítés , hogy minden újabb mentéskor ( ugyan avval a beállítással ) mindíg romlik a minőség ? Vagy... ? Ha egy nagyobb méretű fotót elmentek , kisebb méretben , annak javúl az élessége ! 100%-os méretben nézve...Ha egy FHD-videót elmentek HD-ban , vagy 4K-t FHD-ban , akkor milyen beállításokat kell megadni , hogy javúljon a képminőség ? Értem ez alatt , hogy ugyanabban a kontér / kodakk , formátumba kell menteni , mint az eredeti ? Vagy..... ? Illetve milyen , mekkora bitrátát , és egyéb beállításokat kell használlni ahhoz , hogy a fotókhoz hasonlóan ( elméletileg ezek is fotók , csak sok... ) a leméretezés , javítson , vagy legalább ne rontson a felvett anyag minőségén ?
orko
tag
Minden renderelés alkalmával romlik a minőség.A sűrítés minden alkalommal butít a minőségen. 4k-t van értelme fullHD-re leméretezni,de ha tovább konvertálod a fullHD-t mondjuk kisebb bitrátás fullHD-ra,akkor már veszít a minőségből.Ugyanez van akkor is ha más formátumba konvertálod.Adatveszteséggel jár a dolog, vagy a színek mosódnak,vagy az élesség veszik,vagy mindkettő. Báris az én logikám szerint..10-15 éve amikor mindenki cd írással/grabbeléssel foglalkozott, egy haverom a 128kbps dalokat kiírta audió lemezre,majd 320-ban vissza rippelte,mondván feljavította a minőségét... Kiröhögtük! Szerintem ugyanez a helyzet,zenével,fotóval,videóval,..amiből már elvettél,nem lehet több!
ez azért így nem egészen igaz, vannak codecek, amikkel újratömörítés nélkül lehet visszaírni az anyagot, de ezt a premiere-nek is támogatnia kell.
vannak olyanok, amik veszteségesek, de minimális mértékben, így a generációs veszteség sokáig nem fog látszani (dnxhd, prores)
vannak veszteségmentes tömörítők is, értelemszerűen elég csúf fájlméretekkel
meg ha egy adott nyersanyagból született egy rövid videó, és azt később fel akarod használni másban is, akkor legegyszerűbb, ha közös projektben vannak, és így a hosszú videó sequence-ébe bele lehet tenni a rövid sequence-t.
istálló? gazemberség? hupákolás?
Roachy
senior tag
Szia!
Szerintem a legegyszerűbb, ha filmek, sorozatok trailereit, főcímeit nézegeted, a youtube-ot böngészed és azokból inspirálódsz. Ha csináltál valamit, teszteld másokon el tudják e olvasni.
Roachy
senior tag
Szia!
A premiere mindenképpen újra fogja kódolni, kivéve ha valami tömörítés nélküli codec-et használsz, ahogyan azt qnadam is írta. Akár az uncompressed avi. És igen, ebben az esetben sokat fogsz költeni tárhelyre.
De amúgy tényleg minimális a minőségromlás, ha a megfelelő formátumot használod. Az hogy melyiket érdemes nagyban függ attól is hogy mi a célod a végtermékkel.
Orkonak is igaza van abban hogy minden egyes újraexportálás ront a minőségen. Ezért valóban, ha kicsit is felmerül az igény, hogy egy anyagot újra használsz, ne töröld a project-et.
Ha semmi mást nem csinálsz csak nyers vágásokkal szerkeszted az anyagot, arra vannak más programok amik ezt veszteség nélkül tudják. Pl Avidemux, Virtualdub, Adobe prelude. Az hogy melyik milyen formátumot képes kezelni, nem tudom utána kell nézni. Én nem igazán használom ezeket.
Ha 4K-ból csinálsz Fhd-t, egy dologra kell figyelni, hogy 4K-ban szerkeszd és csak az exportnál tedd FHD-ba.
Amúgy egy adott minőségű felvett anyagból, egyszerű export beállításokkal, még legjobb esetben is csak azonos minőséget tudsz kihozni, jobbat semmikép. 4K-nál is a leméretezés arra jó, hogy a végtermék olyan lesz, mintha az lenne a FHD felvett anyag.
Roachy
senior tag
Mondjuk haverodnak ha tudta nélkül is annyiban igaza volt, hogy ha ugyanúgy 128kbps-el húzta volna vissza, rosszabb lett volna a minősége. De nyilván semmiképpen sem lesz jobb, csak kevésbé romlik.
Horváth Istv
tag
Köszönöm a válaszokat !
Még azt szeretném kérdezni , hogy az befojásolja , a ki exportált minőséget , hogy milyen paraméterekkel rendelkező szekvencián szerkesztem , vágom a felvételt ? Vagy az a szekvencia , amit a program létrehoz , mikor az idővonalra húzom az anyagot , az jó ? A 2015-ös CC-verzió , nem ajál fel szekvencia sablon beállítást a program indulásakor , hanem akkor csinál szekvenciát , mikor az idő sávra húzom , és olyan szekvenciát csinál , amilyet gondól ahhoz a fájlhoz.....
Még azt szeretném kérdezni , hol tudok utánna olvasni , hogy melyik kodekek , nem veszteségesek ? Esetleg , van enek valahol listája ? Ha a kamerának a formátumát-kodekjét használom exportáláskor , magas bitrátával ( mint a kamera felvételi adata ) az jó megoldás ? Vagy van kimondotta ilyen célra való formátum ?
A célom az lenne , hogy a lehető leg nagyobb mértékben megörizzem a felvételi minőséget . Gondolm a felvételkori méretnél nem lessz nagyobb a ki exportált méret Az nem gond ha akkora... Vagy ez sem igaz....
Szeretném megoldani evvel a programmal az öszes szerkesztési , konvertálási feladatot , mert ez tetszik , és nem könnyen tanulok meg , más program , más logikáját.....
amikor csináltál valamit a nyersanyagoddal, onnantól már semmi köze ahhoz, hogy mibe rögzítetted korábban, simán lehet nagyobb. más kérdés, hogy gyakorlati esetben mondjuk 50 Mbps-nél nagyobb méretre ritkán van szükség háztáji használatra ha később bármit akarsz vele, tényleg azzal jársz a legjobban, ha megtartod a nyersanyagot és a projektet, akkor biztos nem fog feleslegesen romlani.
persze lehet játszani mindenféle intermediate codeckel (ezeket szokták úgy is használni, hogy ha valami nehezebben kezelhető formátumban van a bejövő anyag, akkor átdobják egy ilyen enyhébben tömörített, kisebb erőforrásigényű formátumba.
vagy adtam már le reklámot dnxhd 185-ben, de az nem biztos hogy tetszeni fog, mert a 185 a bitrátát jelenti, és így lett a félperces reklám majdnem egy gigabájt
istálló? gazemberség? hupákolás?
Roachy
senior tag
Számít milyen szekvencián van, de az esetek nagyobb részében jó amit a premiere automatikusan generál. Ha nem vagy biztos a dolgodban, akkor az a legjobb.
A nem, vagy kevésbé veszteséges kodekek fájlmérete a többszöröse is lehet az eredetinek. A kamera is eleve tömörített formátumba rögzít, ezért lesz kisebb a mérete, mint ha aztán tömörítés nélkül exportálod. Ezeket tényleg csak speciális esetekben érdemes használni. Nem beszélve arról, hogy az ebbe készült anyagokat a számítógépen kívül máshol nem tudod lejátszani és többnyire akkor is csak ha telepítve van a kodek.
Igen az a jó megoldás, ha legalább azt választod, amit a kamera is. Ami egyébként otthoni célokra tökéletes. De az határozza meg, hogy pontosan milyen formátumot érdemes, hogy mi a célod a végtermékkel. Hol akarod lejátszani. Ha youtube-ra töltenéd fel akkor a legjobb ha valamelyik youtube preset-el próbálkozol (a YT még ezen is tömörít). Ha televíziós adásba kerül, akkor meg dnxhd 185 és társaira lesz szükséged. Ezek a professzionális broadcast formátumok. Esetleg akkor van még értelme, ha a videó szerkesztése után, a nyersanyagot törölni szeretnéd. Archiváláshoz használhatsz ilyen broadcast kodeket, persze a fájlméret kárára. Ellenkező esetben tartsd meg a project-et. Ha mindenképpen Premierrel akarsz dolgozni, le kell nyelni, az újratömörítést.
[ Szerkesztve ]
Horváth Istv
tag
Mégegyszer köszönöm a sok információt Mostmár kezdem átlátni a lehetőségeket . Jó hogy vanak ilyen segítőkész emberk . Olvastam , néztem oktató anyagokat , de sok kérdésre nincs bennük válasz...
Gravity1234
tag
Sziasztok!
Segitene nekem valaki, hogy mi a legjobb modja ha egy projectet befejeztem es szeretnem archivalni az egeszet esetleges kesobbi hozzanyulas vegett?
Hogyan vegzi ezt a premiere? A videoban felhasznalt osszes videot (mint source) is belearchivalja vagy csak hivatkozast csinal es nekem kell biztositani ha kesobb hozza akarok nyulni akkor a sok-sok felvetel elerheto legyen ugyanazon a helyen?
Koszonom,
G.
Olympus OMD-EM5 + Mzuiko 12-40 Pro 2,8
Watt25
veterán
Ideg bajt is kapnék, ha bele tenné a project fájlba a videókat is. (Igazából nem is értem, hogy ezt hogy gondoltad komolyan...) Hivatkozások vannak a videókra, de ha nem találja, meg lehet kerestetni vele. Ez azért macerás, érdemes a helyükre tenni inkább a fájlokat visszatöltéskor.
[ Szerkesztve ]
Itt a válasz: http://sablonvalasz.blogspot.hu/
Gravity1234
tag
De akkor ezt azt jelenti, hogy a felvett sok anyagot is (de legalabbis azokat amiket a videoba betettem akar csak egy snitt erejeig is) archivalnom kell annak erdekeben hogy kesobb a hivatkozasokhoz vissza tudjam masolni ha szukseges.
Ok, mar csak az a kerdes premiereben mi a teendo, hol csinalom ezt, mikre kell figyelni?
Eddig csak hasznaltam, vagtam, effekteztem a sajat szorakoztatasomra, de sosem archivltam, mostantol szeretnek.
Olympus OMD-EM5 + Mzuiko 12-40 Pro 2,8
Roachy
senior tag
Szia!
Használd a project managert. File menüben találod és azt (is) tudja amit szeretnél, egy helyre gyűjt mindent amit a klipben használsz.
Itt van hozzá segédlet.
a project manager jó olyat is lehet vele, hogy csak a tényleg használt fájlokat teszi el.
de nekem a projekt és a forrás egy helyen van, így alapból könnyen mozgatható az egész.
istálló? gazemberség? hupákolás?
Gravity1234
tag
Nagyon koszonom!
Olympus OMD-EM5 + Mzuiko 12-40 Pro 2,8
Kroni1
veterán
Látom te is kezdesz elmerülni a videóvágásban, bennem is most merült fel az igény..
Nincs összefoglaló a topic elején, esetleg egy Premiere oktatót tudna valaki ajánlani? Eddig Pinnacle Studio-t használtam, de szeretnék kicsit többet tudó programot megismerni és használni..
A célom az lenne, hogy pl. a Youtube-ra fel tudjam tölteni a megvágott videóimat magamnak, a lehető legkisebb minőségromlás mellett. YT annyit ír, hogy lehetőleg 1080-as MP4 legyen a feltöltendő fájl, akkor lesz a legjobb a minőség, elvileg. Próbáltam az eredeti tömörítetlen MP4 fájl-t is feltenni, de azt rohadtul csúnyára lekonvertálja. Érdemesebb magamnak Premiere-ben tömöríteni és azt feltenni, vagy azon is tömöríteni fog még a YT és az csak még rosszabb lesz? Ha bárki tud erre tanácsot azt megköszönöm..
Watt25
veterán
Szerintem ez a téma itt baromira offtopic, ellenben a megfelelő topic-ban pont erről van mostanában szó.
Itt a válasz: http://sablonvalasz.blogspot.hu/
Kroni1
veterán
Ok, igazából arra lettem volna kiváncsi, hogy a Premiere-ben milyen renderelési beállításokkal érhető el a legjobb YT alatti minőség, de ha ez már offtopic akkor megyek a másikba, bár félő hogy ott meg Premierrel nem lesz annyi tapasztalat..
Köszi a linket!