Hirdetés

2024. május 3., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#2201) Grafirka válasza G.F. (#2198) üzenetére


Grafirka
őstag

Probald meg ezt frissiteni, nem igerem , hogy megoldja, de meger egy probat.Kolleganal mukodott hasonlo hibajelensegre.( win10+CC14Ai combonal)
MS C++ Visual Studio 2012 update/4

[ Szerkesztve ]

(#2202) creativisa


creativisa
újonc

Koszonom BonFirenek is a tippet, hasznalt.Fogadom tanacsod.Most az lenne a kerdesem, hogy honnan lehet ingyen letoltheto betutipusokat szerezni, mert a Dafont -rol csak sajat hasznalatra nagyjabol.Illustratorban dolgozom, webre kerik es ami van abbol probalom kihozni neha a mast, de nem mindig jon ossze az esztetika, elore is koszonok minden segito otletet, sziasztok.

(#2203) Dluinet válasza creativisa (#2202) üzenetére


Dluinet
nagyúr

https://www.google.com/fonts

"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa

(#2204) rum-cajsz válasza G.F. (#2200) üzenetére


rum-cajsz
őstag

Nekem valami geforce driver csinált ilyeket egy fél éve kb.
De szerencsére egy windows újrateltpítés után megszűnt ez a hiba.

=Kilroy was here============================ooO=*(_)*=Ooo=======

(#2205) G.F. válasza rum-cajsz (#2204) üzenetére


G.F.
aktív tag

Lefuttattam a vcredist-et, telepítettem a legfrisebb geforce drivert, de ugyan az a hiba fennáll... fenébe

-gf-

(#2206) Rayyy


Rayyy
senior tag

Én csak panaszkodni fogok... nem emlékszem, hogy az Illustrator évekkel ezelőtt ilyen pontatlan lett volna. Azt csinálom, hogy húzok egy guide-ot, 500 mm-re veszem a hosszát és elforgatom úgy, hogy 45 fokos szögben álljon. Ezután a Transform / Move paranccsal léptetem 10 mm-enként. A beillesztett képen látszik, hogy az alsó sarokban lévő guide-ok vége nem ér össze... és egyébként írja is a transform panelen a pozíciónál, hogy van egy ezred milliméternyi eltérés. HOGY? MIÉRT? :W Nem képesek megoldani az Adobe-nál, hogy egy virtuális vonal pontosan ott legyen, ahova kérem? Parametrikusan beírom, nem egérrel húzom. És nem sikerül. És ezért pénzt kérnek?
Jó lenne már, ha valaki helyre tenné őket, bár erre kicsi az esély. Nagyon várom az Affinity Designer-t winfosra.

[ Szerkesztve ]

Minden a legnagyobb render!

(#2207) Rayyy válasza Rayyy (#2206) üzenetére


Rayyy
senior tag

Ja, és akkor arról nem is beszéltem, hogy – bízva a smart guides-ban – az ember dolgozgat, rakosgatja a kis dolgait szépen rendben, csak mikor rázoomol 30000%-ra, akkor látja, hogy minden össze-vissza áll, kuszák a vonalak, mert amikor a smart guides azt írja, hogy "intersection", akkor az kurv...ra nem intersection, hanem egy kicsit mellette van.
Esküszöm, mingyán' leporolom a Corel-t.

[ Szerkesztve ]

Minden a legnagyobb render!

(#2208) Met válasza Rayyy (#2207) üzenetére


Met
nagyúr

A Snap to grid vagy point nincs bekapcsolva ugye?

"If in doubt, flat out!" Colin McRae

(#2209) Rayyy válasza Met (#2208) üzenetére


Rayyy
senior tag

Nincs.
Szerintem abból adódik a probléma, hogy az illustrator maximum 4 tizedesig mér. Amikor egy elforgatott elemet a vízszintestől vagy függőlegestől eltérő irányba kell mozgatnia, akkor nem egész szám lesz az eltolás mértéke. Például, ha 45 fokban akarsz egy 10 mm-es négyzetet 10 mm-re eltolni, akkor ő 7,0711 mm-es eltolást fog rajta alkalmazni. Ha sok ilyen eltolás van egy bizonyos irányba, akkor például az 50. elemnél már kijön, hogy kevés a négy tizedesjegy, elkezd látszódni a pontatlanság. De ez csak feltételezés.

Minden a legnagyobb render!

(#2210) Rayyy válasza Rayyy (#2209) üzenetére


Rayyy
senior tag

Igen. Az a konkrét probléma, hogy a koordináta rendszer állandó, nem figyeli az illustrator az objektumokat külön-külön (mint pl. a 3ds Max). Ez abból is látszik, hogy ha egy 10x10 mm-es négyzetet elforgatsz 45 fokkal, akkor már az átlóit veszi a méretének, tehát 14,142x14,142 mm lesz a mérete. Az elforgatás mértékét pedig el is dobta, gyakorlatilag egy új forma született. Viszont ennek az új formának már nem egész számok adják a paramétereit, innentől fogva a pozíciós számok is törtek lesznek és adódik is a pontatlanság.

Minden a legnagyobb render!

(#2211) ZCoyote


ZCoyote
őstag

Sziasztok,

Olyan problémám van az Illustrátorral, hogy állandóan elveszíti a linkeket. Egy hálózati meghajtóra dolgoznak a kollégák és ha lementenek egy munkát, akkor egy idő múlva amikor meg akarják nyitni, akkor hibát dob a program, hogy nincsenek meg a linkek.

A hálózati meghajtó fixen fel van csatolva a gépükre.

Adobe Illustrator 2015 CC v2.1 release fut Windows 10 Pro oprendszeren.

Már gugliztam jó sokat de megoldást nem találtam eddig.

Van valami ötlet erre?

Romani ite domum.

(#2212) BonFire válasza Rayyy (#2210) üzenetére


BonFire
veterán

A választ te magad mondtad ki. Mivel az öt kettővel nem osztható maradék nélkül, egy digitális feldolgozás során elkerülhetetlen, hogy az információ torzuljon ilyen vagy olyan irányban. Normál nézetben nincs is semmi probléma, és akkor sem baj, ha ezt a formát plotterel vágják és ragasztják a dekorosok, mert azt a 0,025 ezred millimétert nem fogja látni senki, meg kézi munkánál amúgy is nagyobb pontatlanságok fordulnak elő, viszont te hárommilliószoros zoomban nézed, aminek semmi értelme.

Titkot árulok el: az ötszög sem igazi, szabályos ötszög, hanem egy enyhén torzult forma.

A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.

(#2213) Rayyy válasza BonFire (#2212) üzenetére


Rayyy
senior tag

Más programokban ezt megoldották "öröklött" koordináta rendszerrel, ami itt is lehetővé tenné egyrészt azt, hogy ha elforgatok egy objektumot, akkor az elforgatás mértékét megjegyezze a program (ez már önmagában gáz szerintem, hogy nem tudja, az indesign-ban legalább ennyit megoldottak) és az öröklött tulajdonságokhoz képest végezze a műveleteket. Ha így lenne, akkor a szülő koordináta rendszer X koordinátája mentén végezhetné a műveletet, ami nem járna törtszámokkal és mindenki boldog lenne.
Az, hogy gyártásnál mi a hibahatár és mi látszik, most lényegtelen, ez egy virtuális termék. Szabályos négyzetekből álló mozaikot készítek, többfélét, amikből terülőminta lesz... ezeket egymásra téve vettem észre az eltéréseket, amik ebből a pontatlanságból adódnak, tehát esetemben ez is számít. A megoldás az, hogy nem parametrikus mozgatást használok, hanem egyenként és aztán csoportonként igazítom az elemeket a sarkokhoz. És közben bízom a smart guides-ban.

Minden a legnagyobb render!

(#2214) Rayyy válasza ZCoyote (#2211) üzenetére


Rayyy
senior tag

Nem hiszem, hogy ez illustrator-os probléma, inkább tűnik valami hálózatos/rendszergazdás megoldásnak. Hétfőn megkérdem nálunk a rendszergazdát, hogy van-e valami ötlete.

Minden a legnagyobb render!

(#2215) Rayyy válasza Rayyy (#2213) üzenetére


Rayyy
senior tag

Ja, még azt vettem észre, hogy CPU nézetben pontosabbnak tűnik a smart guides. GPU nézetben, ha még a vékony vonalak kiemelés is be van kapcsolva, akkor valahogy többet hibáz. Többször fordul elő az, hogy egy metszéspontra igazított sarok nagyon picit a metszéspont mellé kerül. Szóval, ha ilyesmit tapasztaltok, akkor érdemes CPU nézetre váltani. Ez arra is igaz, ha kicsit belassulna a doksi, amin dolgoztok --> GPU-ról le CPU-ra és vissza GPU-ra, aztán megy tovább rendesen a dolog.

Minden a legnagyobb render!

(#2216) ZCoyote válasza Rayyy (#2214) üzenetére


ZCoyote
őstag

Én is arra gondolok de minden más meg megy a hálózaton rendesen.
Eddig nem jöttem rá a problémára :(

Köszi előre is ha megkérdezed!

[ Szerkesztve ]

Romani ite domum.

(#2217) trisztan94


trisztan94
őstag

Sziasztok!

Valószínűleg a mentésnél csináltam valamit rosszul. Az alábbi grafika árnéykáról lenne szó.

A háttér mind weben, mind a programban #ecf1f4, sRGB módban

1. screenshot Illustratorban:

2. Ugyan ez a kép kimentve "Save for Web"-el 100%-os 500x500 png-ként:

Valamiért az árnyék köré egy fehér "felhő" kerül, de nem tudok rájönni miért.

Van ötletetek esetleg? :)

Köszi!

https://heureka-kreativ.hu

(#2218) Met válasza trisztan94 (#2217) üzenetére


Met
nagyúr

Mert png

"If in doubt, flat out!" Colin McRae

(#2219) trisztan94 válasza Met (#2218) üzenetére


trisztan94
őstag

Mi a baj a png-vel? Úgy tudom, hogy az veszteségmentesen tömörít, így nem értem az összefüggést.

svg-t sajna nem tudok használni.

Esetleg van valami más alternatíva?

https://heureka-kreativ.hu

(#2220) Met válasza trisztan94 (#2219) üzenetére


Met
nagyúr

Ez most rohadtul nem lesz szakszerű válasz. :B
Szerintem, nem tudom a pontosan megnevezni mi a baj, de a png nem tud annyi színárnyalatot. Egészen pontosan a 8 bites.
PS-ben csinálj egy drop shadow-os objektumot, a presetnél állítsd be a png 8-at, rossz lesz, png 24-nél meg jó.
Illuból svg exportnál múltkor belefutottam ebbe, szóval az sem megoldás. Nézegettem de Illuban nem lehet állítani a png bitmélységét exportkor.
Ha mindenképpen png kell akkor az ai file-t árnyék nélkül húzd be PS-be, tedd rá az árnyékot és onnan export png24-be. Vagy esetleg árnyékostul húzd be és úgy export.

De azért várd meg hogy jöjjön valaki aki le is tudja értelmesen írni hogy mi a baj :D

"If in doubt, flat out!" Colin McRae

(#2221) trisztan94 válasza Met (#2220) üzenetére


trisztan94
őstag

Hm, úgy néz ki ez a gond itt is.

érdekes, akár smart object-ként, akár shape vagy raszterként másoltam be PS-be, a fehér "felhő" (van erre valami szakszó?) ugyanúgy ott maradt.

Végül megoldottam úgy, hogy töröltem az egész árnyékot, de eléggé felkeltette az érdeklődésem ez.

Utánaolvasok, ha találok megoldást, bedobom ide. :)

https://heureka-kreativ.hu

(#2222) Rayyy válasza trisztan94 (#2221) üzenetére


Rayyy
senior tag

Fura, hogy ezen küzdötök... illustratorban a safe for web ablakban 24 bites png-t kell állítani és jó lesz. A 8 bites nem lesz jó, mert az csak 256 színt kezel (mivel webre optimalizált, kisebb méretű), a 24 bites pedig natívan tudja az alfa csatornát. Ehhez a problémához nem kell photoshop. Ha 8 bites png-ként mentetted ki, akkor már másolgathatod akárhogy akármilyen programba, nem lesz jó az alfája.

Minden a legnagyobb render!

(#2223) BonFire válasza trisztan94 (#2221) üzenetére


BonFire
veterán

Attól függ, milyen módszerrel csináltad az árnyékot! Ha fekete-fehér gradienttel, akkor a fehér mindenképp látszani fog. Ha a fehér opacitását leveszed nullára, akkor a 24 bites PNG-nek működnie kell.

A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.

(#2224) Met válasza Rayyy (#2222) üzenetére


Met
nagyúr

Mentségemre legyen mondva hogy Illuból nem használtam a save for web-et, nem is tudtam hogy van :B

"If in doubt, flat out!" Colin McRae

(#2225) matyi012345


matyi012345
őstag

Üdv!

Ha már árnyékról van szó, én is kérdeznék:

Ha nem fehér hátteret használok ( esetemben gradiens háttér szürkéből fehérbe ), akkor hogy tudnék szép vetett árnyékot rajzolni? Csak vektoros megoldás érdekel. Alapvetően Blend-et használok 255 szintre osztva, de ez csak fehér háttéren működik, itt nem lesz elhalványuló a széle. Gradienttel sem lesz olyan mint szeretném. Van rá ötlet?

(#2226) Syl válasza matyi012345 (#2225) üzenetére


Syl
nagyúr

Az árnyék soha nem vektoros, az mindig pixeles.

Never let your sense of morals prevent you from doing what's right.

(#2227) matyi012345 válasza Syl (#2226) üzenetére


matyi012345
őstag

Blend-el vektoros az árnyék, különben el sem fogadnák a képügynökségnél ahova töltök.

(#2228) Rayyy válasza matyi012345 (#2225) üzenetére


Rayyy
senior tag

Nem használhatsz multiply-t? Nem igazán értem a problémát. Az árnyéknak a legtöbb esetben van átlátszósága, tehát vagy multiply, vagy abba a színbe megy ki, ami alatta van, vagy opacity... grafikai stílustól is függ, hogy egy árnyékot hogy kell megrajzolni, ezért sem értem annyira a kérdésedet.

Minden a legnagyobb render!

(#2229) matyi012345 válasza Rayyy (#2228) üzenetére


matyi012345
őstag

A háttérszínbe való kifuttatás működne, csak nekem gradiens van háttérként beállítva és abba nem tudom belefuttatni. Opacity-t és minden egyebet állíthatok, de egyik raszteres módszer sem megfelelő, vektorosban kell maradnom. Multiply-nél pontosan mire gondolsz?

(#2230) Rayyy válasza matyi012345 (#2229) üzenetére


Rayyy
senior tag

Az általam linkelt képen az első oszlop egy sima blend 255 lépéssel fekete és fehér között. A második oszlop ugyanez, csak a fehér színt a transparency palettán normal-ról multiply-ra állítottam. A harmadiknál pedig a második oszlop van 50%-os opacity-vel.

Minden a legnagyobb render!

(#2231) matyi012345 válasza Rayyy (#2230) üzenetére


matyi012345
őstag

Sikerült, köszönöm :R

(#2232) BonFire válasza matyi012345 (#2231) üzenetére


BonFire
veterán

Ami a lényeg: a legnehezebb dolog megtanulni Illustrator fejjel gondolkodni, mert teljesen más megoldást kíván, mint a pixeles képszerkesztés. A Multiply-on kívül a többi keverési mód nem is igazán használható. De átlátszóság itt is van, csak kicsit trükkös, mert egyfelől lehet az objektumnak átlátszósága, és lehet az egész rétegnek átlátszósága, amely tartalmazhat több, különböző átlátszósági értékű objektumokat. Nézzed mindig a réteg palettán jobb oldalt a gombócokat. Ha szürke, akkor a réteg átlátszóságához van piszkálva.

A fokozatos átlátszóságot pedig még ezen kívül opacity maskkal is meg lehet oldani. Itt fekete-fehér átmenetet csinálsz bármivel, majd ezt használod fel átlátszósági maszknak. Ahol fekete, ott fog átlátszani.

A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.

(#2233) matyi012345 válasza BonFire (#2232) üzenetére


matyi012345
őstag

Igen ez igaz. Photoshophoz vagyok szokva és teljesen más gondolkodást igényel. Egyébként létezik, hogy az illustrator 5.1 egy processzormagot használ? Észrevettem, hogy 3D renderelésnél csak 50 százalék van kihasználva az Illustrator alatt feladatkezelőben.

(#2234) Rayyy válasza matyi012345 (#2233) üzenetére


Rayyy
senior tag

Persze, hogy létezik. Még a CC is rosszul optimalizált ilyen szempontból.

Minden a legnagyobb render!

(#2235) BonFire válasza matyi012345 (#2233) üzenetére


BonFire
veterán

Azért azt tudni kell, hogy Illustrator volt előbb, csak a Photoshop sok dolgot szándékosan másképp valósított meg.

A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.

(#2236) matyi012345 válasza Rayyy (#2234) üzenetére


matyi012345
őstag

[link]

[link]

Elég meredek azért ez. Jó, hogy két combosabb magom van.

A fenti jelensére van bárkinek ötlete? Gradient mesh-es alakzatnál képtelen voltam szétvágni a cuccot és levenni az artboardon kívüli részt. Kézzel kellett visszaszednem és EPS-t használok tehát látszik az artboardon kívüli cucc mentés után :W Biztos hogy valamit én csináltam rosszul és miután visszahúzogattam kézzel a cuccokat már tudtam véglegesíteni a képet de ez kb. nonszensz eljárás, ha ezt minden gradient mesh-es dologgal csak így lehet.

(#2237) BonFire válasza matyi012345 (#2236) üzenetére


BonFire
veterán

A gradient mesh szopóág, mert ha egyszer hálóvá alakítottad a kitöltést, többé a büdös életben nem csinálod vissza. Kábé olyan, mint a raszterizálás. Többé nem ugyanaz az objektum, ami eredetileg volt. Ha lehet, nagy ívben kerülöm a mesht.

A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.

(#2238) Grafirka válasza matyi012345 (#2236) üzenetére


Grafirka
őstag

Ne hasznalj mesht mert sajatmagadat gancsolod el . Vannak dolgok amikre jo, de nem vagod, szabod ha mar egyszer mesh van az "ojjektumon"

(#2239) Rayyy válasza matyi012345 (#2236) üzenetére


Rayyy
senior tag

A többiek már válaszoltak is. Gmesh-t csak a legvégén, ha már minden fix, csak színezni kell. És többször nem is akarsz hozzányúlni :) És azok sem, akiknek küldöd :D

Dolgozz ebben a stílusban, ide nem kell gradient :K

[ Szerkesztve ]

Minden a legnagyobb render!

(#2240) matyi012345


matyi012345
őstag

Köszi mindenkinek, akkor ezután csak az utolsó lépésben rakom fel a mesh-t :D.

(#2241) szabog4


szabog4
aktív tag

Sziasztok!

Tudnátok nekem segíteni? Eltüntettem a pen toolal létrehozott görbék pontjait. Elfelejtettem mivel tudom visszahozni!

Válaszotok előre is köszönöm!

Szerk.: azzal, hogy leírtam...beugrott! Ctrl + H :U

Elnézést a zavarásért! :)

[ Szerkesztve ]

HUN_Thorpedo

(#2242) mutyi


mutyi
őstag

A probléma a következő:

Van sok ikonom, melyek mérete ugyanakkora az Illustratorban és melyeket svg-be mentek ki, majd a következő oldalon szeretném az svg file-t fonttá konvertálni.
A probléma az, hogy 3 ikon esetében az importálás után nagyobb lesz az ikon, mint kellene, ez a fotón jól is látszódik. Az összesnek úgy kellene megjelennie mint a fogaskeréknek.
Ami egészen fura, hogy ha a két trapézból kiveszem az egyiket és úgy mentem el, akkor még nagyobb lesz,mint amikor kettő van, ami szintén nagyobb,mint a többi ikon.
Az autósnál is ez a baj, látszik, hogy nagyobb a kiterjedése,mint a fogaskeréknek,mert úgy kellene megjelennie ezeknek is.
Ennek megoldásában kérném a segítséget,mert így a fonttá konvertált ikonok eltérő mérettel rendelkeznek és ez befolyásolja a weboldalon a megjelenést.

https://icomoon.io/app/#/select
https://icomoon.io/#docs (itt van némi leírás,de nem megyek el jobban rajta)

(#2243) BonFire válasza mutyi (#2242) üzenetére


BonFire
veterán

Rakjad mindegyiket egy befoglaló négyzetbe, aminek a láthatósága 0, és úgy mentsd ki őket. Ha a grafikák oldalaránya nem négyzetes, konvertáláskor ilyen anomáliák keletkezhetnek.

Ez persze nem tuti, csak egy tipp.

A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.

(#2244) mutyi válasza BonFire (#2243) üzenetére


mutyi
őstag

Köszönöm az ötletet, sikerült ezzel megoldani a problémát, nagyszerű.

(#2245) matyi012345


matyi012345
őstag

Üdv!

Szeretném bekapcsolni Photoshop-ba a smart guides-okat mint ami LR-be van de nem sikerül. Menübe be van pipálva, hogy show smart guides, és a snap to-nál is minden, de a snap to menüben nem lehet kiválasztani, hogy a smart guides-okhoz snapolja. Nem értem mi az oka és mit kéne átállítani. :F

(#2246) BonFire válasza matyi012345 (#2245) üzenetére


BonFire
veterán

Fényképezd már le a menüt, hadd lássuk, mi aktív és mi nem benne.

Ha nyomsz egy CTRL+H-t, attól sem javul a helyzet?

A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.

(#2247) matyi012345 válasza BonFire (#2246) üzenetére


matyi012345
őstag

[link]

[link]

CTRL-H semmi változás.

Most észrevettem, hogy hozzácsapja a sarkokhoz és az egyéb objektumokat figyelembe veszi, de pl. a center még mindig nincs meg.

[ Szerkesztve ]

(#2248) Syl válasza matyi012345 (#2247) üzenetére


Syl
nagyúr

View, Show, Show Extras Options?

Never let your sense of morals prevent you from doing what's right.

(#2249) matyi012345 válasza Syl (#2248) üzenetére


matyi012345
őstag

Sikerült, köszönöm, itt volt a gond :R

(#2250) xors


xors
senior tag

Hogyan tudok egy vonalat az egyik szélénél fogva megadott értékkel odébb forgatni? Ha odahejezem a szélére a zöld célkeresztet, amikor megnyitnám a fogatás menüt visszarakja középre, és akkor már nem tudom mozgatni... :W

EDIT: közben rájöttem ha option/alt kattintok valahova akkor odakerül a célkereszt és feljön hozzá a forgatás menü :C

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.