- Gurulunk, WAZE?!
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- sziku69: Szólánc.
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- eBay-es kütyük kis pénzért
- mefistofeles: Érdekes történések a hardveraprón...2.
- GoodSpeed: POCO X6 PRO 5G 12/512 GB vs Samsung Galaxy S24 FE 8/256GB
- t72killer: Fürdőkád kontra elektromosság: XXI.század
- shadowkidhu: SFF Itthoni labor
Új hozzászólás Aktív témák
-
#17347328
törölt tag
válasz
belaazallat #8398 üzenetére
Ez eddig meg se fordult a fejemben
Tényleg van benne logika, hogy honnan vegye a levegőt.
Közben szétkaptam az autót egy kicsit, a ventillátor tranzisztora (2N3055) lett zárlatos, az okozta a hibát. 158 Forintba fájt
plusz a fél óra meló.Szerencsére megúsztam a klíma-panel javítást.
-
#17347328
törölt tag
Sziasztok,
Eddig csak olvasgattam a hozzászólásokat mert konkrét gondom nem nagyon volt (talán egyszer).
Most viszont egy olyan gondom támadt, hogy a belső keringtetés és az AC ledje egyszerre el kezdett villogni a gyújtás ráadása után, majd kis idő múlva abbamaradt. Ezzel egyidőben a fűtő ventillátor teljes sebességgel pörgött. Hibakód olvasó nem jelez semmit.
A másik apróság amire évek alatt nem sikerült rájönnöm: A vészvillogó alatti hűt-fűt kapcsoló mit akar csinálni? Bármely állásától függetlenül működik a hűtés-fűtés a beállított hőfoknak megfelelően.
S40 T4 1998- autó -
Rivaul
addikt
Ma voltam műszakin. A legrosszabb érték amit hozott az autó az a bal hátsó lengéscsillapító 95%-on. A többi 98-99-99%, ugyan így a fékekkel és minden egyébbel. Egy szakadt axiál gumi és kissé kirepedezett hátsó fékcsövek volt az össze ami található rajta kifogásként himi humi nélkül
Balszerencsémre pár napja megint kiadta az srs hibát egy ülés baxtatásra amit nem tudtam hirtelen eltüntetni de ha "read"-re teszed akkor csak a háromszög világít. Ugyan az amelyik akkor is ha nyitva van az ajtó, és a fedélzeti is írja hogy nyitva az ajtó. fényképezni meg nyitott ajtónál behajolva fényképeznek, szóval a kpm-nek nem tűnt fel szerencsére
Most két évig megint nyugi van, bár nem mint ha nem lenne folyton rendbe téve ha bár mit találok. Most is rendelem ezt a pár apróságot és cserélem is.
-
Rivaul
addikt
válasz
belaazallat #8392 üzenetére
A Roveremen volt, azt tettem rá amit a papír szerint írt.
-
Schmidt L.
újonc
válasz
molnarpeter #8393 üzenetére
Ha jól értem ,lepukkadt állapotban kellene gépre tenni ?
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
Schmidt L. #8387 üzenetére
Diagolni kéne, mikor vészmódba rakja magát, Ford felszerelés is jó hozzá talán.
-
haxxika
senior tag
Megint sikerült kifognom valami bóvli ablaktörlőt, 3 hónap után felmondta a szolgálatot, kár hogy nem költöttem többet normálisra. Tudtok ajánlani valami jót? Az se érdekel, ha nem ilyen egyszerű gumis, 2002-es S60-ra kéne. Itt a tél és kellene látni esőben este a pályán is.
-
Schmidt L.
újonc
válasz
molnarpeter #8382 üzenetére
Szia Péter .
Csak a hiba kód látszott a gépen . 2011-es ,5 hengeres D5 motorról van szó . -
#03969024
törölt tag
válasz
molnarpeter #8385 üzenetére
De minden teszt szerint a Barum jobb hóban, mint a Hankook! Ha tudnám, hogy nem fog havazni, nem is cserélnék gumit...
-
#03969024
törölt tag
válasz
molnarpeter #8379 üzenetére
A Hankook lehet, hogy olcsó, de havon nem az igazi!
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
Schmidt L. #8380 üzenetére
Élő adatok is voltak nézve, vagy csak hibakód? Mikori évjárat, melyik motor?
-
Schmidt L.
újonc
Szervusztok !
A haverom V60-jával probléma van és nem boldogul vele ,ezért a segítségeteket szeretném kérni .
Menet közben kigyullad egy sárga lámpa amiben egy I betű van ,(ez világít akkor is ha nyitva az ajtó )
Ezzel egy időben világít a motor szimbólum is ,és elmegy a nyomaték . A haver szerint olyan mintha leállna a
turbó és ezt rendszertelenül csinálja . Leállítás és újraindítás után megint elmegy egy darabig .
Számítógépen nézve 1-es lambda szonda hiba ,amit kiütve újra megy rendesen egy darabig . A lambda szonda csere semmilyen változást nem eredményezett .
Előre is köszönök minden segítséget ! -
haxxika
senior tag
-
Rivaul
addikt
válasz
#03969024 #8374 üzenetére
Hát ha valaki nem olvas a sorok között. Rendes korrekt ember sztem mindenkinek előny ha ismeri. Olyan mint Harangozó Gábor ha valamit nem találsz a volvohoz vagy olcsóbban akarod megszerezni mint a boltok. Mind kettő név a zsebbe súlyos Magyar forintokat ér. És hát miért ne osszuk meg egymással
-
Rivaul
addikt
Akinek gumi gondjai, kérdései, vásárlása és egyebek vannak, keresheti Szekeres Istvánt facebookon (kis michelin figura a profilképe). Volvosoknak nagyon jó árakat ad
-
Acheron
őstag
Sziasztok!
A 2011 utáni 1.6 -nál nagyobb motoros, benzines S60 -ak között létezik olyan automata, ami nem powershift? 2012 -es T5 -öt néztem, de ha jól tudom, a Ford féle 4 hengeres, és az 5 hengeres amerikai modellek is ilyen váltóval vannak szerelve.
Köszönöm! -
FeRRaR1
őstag
-
#03969024
törölt tag
válasz
FeRRaR1 #8369 üzenetére
Ha nem dugok bele semmit, akkor is zajos. Próbáltam telefonról, az még kattogott is, rákötöttem asztali CD-lejátszót, nos..., sistereg úgy is.
Az enyémben még nincs USB, kiépíteni meg horror pénz. Gondolkodom egy Raspberry pi+DAC kombón, olcsóbb és sokoldalúbb lenne, de ahhoz rendbe kéne tenni az AUX-ot. Talán kiveszem a fejegységet, s beforrasztom valami rendes kábellel és csatlakozóval fixre. A fene a Volvoba, miért kellett ez a MOST rendszer az audiohoz??? -
FeRRaR1
őstag
válasz
#03969024 #8367 üzenetére
Tökéletesen tisztán szól, talán az S80-é minimálisan szebben is mint az XC90-é, de gondolom mert újabb a rendszere.
Másik kábellel és forrással próbáltad? Minden más (rádió, cd) szépen szól?
Vettem régebben egy nagyon rossz minőségű olcsó auxot, azzal nekem is katasztrófa volt.
2-3 éve ezt használom: [link] persze nem ennyiért vettem, de most csak ezt a linket találtam.
Idén meg ez is mellé került: [link] HTC U11 már jack nélküli sajnos, de remekül szól.
-
#03969024
törölt tag
2.gen S80 tulajok! Nektek is csúnyán zajos az AUX, vagy csak nálam van valami bibi?
-
Peti329
csendes tag
válasz
FeRRaR1 #8359 üzenetére
Borzasztó szép ez V8-as hadosztály.
Bárcsak ne kellene itthon kifizetni egy raklap pénzt az államnak egy ilyen fentartásához.Amúgy Ti milyen téligumit javasoltok S80-ra? Sajnos a Dunlop SPWS 4D nem volt jó választás, nagyon átveszi az úthibákat, jövőre újra neki kell futnom...
De a téli felni legalább jól mutat.
-
Rivaul
addikt
válasz
FeRRaR1 #8359 üzenetére
Lófaxt. Kicseréltem a hátsó csapágyat hogy búg. Ahogy az megszűnt hallom hogy elől is búg. Mondom még egy csapágy de nem. Belső féltengelycsukló ami külön valamiért nem kapható csak egybe. Még Gábor is 70-ért tud de megpróbál egy gyári összerakás előtti felet kikönyörögni nekem akkor megúszhatom emberi áron. Most toltam olajcserét, csapágyat, biztosítást, műszaki a hónapba, és a féltengely. Mellé megint valamiért bebaxta az srs hibát, kell egy lengőkar meg egy axiál porvédő. Az életem rámegy a pompára meg csillogásra
-
haxxika
senior tag
válasz
FeRRaR1 #8359 üzenetére
Én nem merek jelenleg kátyús úton vezetni mert olyan mintha dobolnának körülöttem... Lassan megy szerelőhöz az autó, amúgyis itt a 10 ezres olajcsere ideje, nyár óta belement 8,5. Kapni fog még egy váltóolajcserét, mert néha valami darabkán is érzek a 2-es körül mikor átváltok, illetve a stabpálcák lengéscsillapítók környékét akarom rendbe rakni, hogy lehessen a másikkal beszélgetni a Gyömrői úton
Néha olyan érzésem van, hogy a váltás egyszer nehezebben megy, aztán könnyebben, de lehet hogy placebo már mindenre. Minden esetre egy friss olaj biztos segíteni fog rajta. -
csabi94
őstag
válasz
FeRRaR1 #8359 üzenetére
Úgy tűnik.
Én elégedett vagyok a V40-el. Pénteken viszem szerelőhöz, kicseréli a motortartó bakokat, remélhetőleg megszűnik tőle a remegés. 2 tartományban remeg durván, egyszer olyan 2300-as fordulatnál, aztán utána, 3000 környékén. Alatta-felette tökéletes, szépen gurul. Cserélve lesz továbbá a 2 hátsó rugó (az egyik törött), néhány szilent, talpas gömbfej. Jövő hétfőn pedig viszem futóműbeállításra, hogy a vadiúj Conti TS860-akat ne koptassam már félre, mint ahogy az előző tulaj tette a gumikkal. Utána hónap végén műszaki, és 2 évig elvileg probléma és költségmentes az autó. Nem hinném, hogy sok bajom lehet vele, mivel kíméletesen, ritkán használom, általában hosszabb távokra. Fogyasztásom 7 liter átlagban, azzal is bőven elégedett vagyok.
-
DiszNóÓl
senior tag
Tank V70
-
Peti78
őstag
A következő történt ma. Kb. 20 percet álltam a parkolóban alapjárat+ fűtés. Pont leállítás előtt (2-3mp) furán kezdett el járni a motor. Megérkezett akit vártam (anyukám). Az autó szépen elindult, de éreztem valami furcsát. 1-2 km múlva váltáskor elkezdett rángatni, ugrált az alapjárat. Piros lámpánál üresben le is állt. Beindult, azonnal leállt. Ezt kétszer megcsinálta, majd nem állt le, de ugrált az alapjárat, erőteljesebben rángatta a karosszériát is. Hibakódot nem dobott. Váltáskor mintha kicsit megtorpant volna az autó. Az uticélunknál megálltunk, majd két óra múlva ismét elindultunk és mintha mi sem történt volna, ahogy szokott, mint biztos alapjárat, sima váltás. 2001 s60 t5 man.
-
Rivaul
addikt
Nah olajcsere is meg volt. Szépen középre beszintezve
Kicsit túlszaladtam mert 16,200-nál jutottam el ide, de szinte csak pálya és hosszú fő-út ment csak bele, nem eshetett szét nagyon az olaj. Még kell egy hátsó lengő, meg egy első kerékcsapágy. Most hogy hátul nem búg, hallom hogy elől kissé igen
Egy axiál porvédő és meg is vagyok. Köv hó végén műszaki, bekéri rendesen a szervizigényt
-
person
senior tag
válasz
molnarpeter #8349 üzenetére
Kèsz, közèpre lőttem be.
-
Rivaul
addikt
1cm az sok, melegen az magasabb. Szerencséd hogy nem dpf-es mert az széttolná az egészbe az olajat. Alácsúszol egy szétvágott flakonnal és kicsit meglazítod a csavart (csak érzéssel, elég hogy szivárogjon, ne vedd ki az egészet
). Kb fél lityit leengedsz és utána már rendben leszel. A többit helyrecsipegeti magának. A lényeg hogy a maxnál álljon meg azért melegen. Dpf-el ez nem lenne jó, ott min középig kéne belőnöd de itt ennyi is elég.
-
person
senior tag
Tegnap volt olajcserèn a vas, ma hideg motorral rànèztem ès közel 1 cm-el a felső x felett van. Maradhat ìgy? Hibàt nem dobott, ezt csak azèrt jegyzem meg mert több esetben olvastam, hogy ilyenkor előfordul. D5 163 Le.
-
Rivaul
addikt
Összeraktam. Az anyámat is leszívtam vele. Már mikor vettem le akkor nehezen jött le a tárcsa de lejött. Mikor raktam volna össze akkor egy fél mm-el jobban nyitva voltak a pofák mint kellett volna. Agyon vannak már kopva de így sem ment rá vissza a tárcsa. A bovden állítását kerestem hogy ráengedjek de sehol nincs, végigbontottam az autót de nem állítható, pedig a neten sok kép van ahol látni az állítási lehetőséget, nekem nincs. Fél nap küszködés után elgurult a gyógyszer és nemes egyszerűséggel vagy törik, vagy nem alapon felütöttem a tárcsát gumikalapáccsal. Ahogy felment a bekoptatott perembe már szépen belefeküdt. 70km után sem melegedett föl így nem fog rá. Kéne cserélni azokat a pofákat de nem nagyon merem leszedni megint az az igazság. Nem tudom mi történhetett vele, pedig a fék minden része volvo emblémás gyári ate, szóval nem spóroltak rajta. Lényeg hogy a búgás megszűnt, már ami hátulról jött. De most hogy elmúlt, hallok elölről is
Gumik szarok voltak, kuka. Csapágy búgott, kuka. Egy lengő meg van hajolva, új megrendelve. Ma vettem át az olajat és szűrőket. Erre még mindig búg valami és még mindig ráz hegymenetbe, bár kevésbé de ráz. Pedig szerelőnél is volt de amit látott mindent kicseréltem. Hogy szakadna meg...
-
-
-
Rivaul
addikt
válasz
csabi94 #8339 üzenetére
És a 17 suv az 50+, bizony minél nagyobb annál drágább
Azon kívül hogy csini nem igazán sok előnye van. Többet fogyaszt, drágább, nagyobb terhelést kap a futómű és kényelmetlenebb lehet az utazás. Biztonságilag az is tökéletes ami a gép alatt van, ha nem lenne akkor nagyobbakat kapott volna. Engem egy nagyobb alufelni látványa egy szabvány autón nem igazán tud felvillanyozni. Már az is elég ha nem acél amit látok, tovább tolni fölösleges.
-
csabi94
őstag
A V40-re gyárilag 15-ös felnik valók. Ugyanakkor én fiatal vagyok, szeretem ha valami jól néz ki, és így vagyok az autómmal is, ezért az új Continental téli gumikat most felrakattam a 15-ös alufelnire, hogy tavasszal vegyek 16-os felniket nyári gumikkal. Mi a véleményetek ezzel kapcsolatban? Ellenérvek is jöhetnek, hátha meggondolom magam. 60-70 ezer Ft a kiadás használt felni tekintetében, és a gumi méretek közti differencia egy teljes szettnél kb. 15 ezer Ft lehet.
Gondolom, hogy egy 205-ös szélességű, nagyobb gumi kicsit biztonságosabb nyáron, illetve nagyon minimálisan növeli a fogyasztást.
Most nézem, hogy nem 15 ezer Ft a gumik közti különbség. Ennyivel drágább egy 16-os szett? A 15-ös téli csúcskategória volt beszerzési áron 18.500/db, a 16-os meg 25-30 ezer Ft/db.
-
lorcsi
veterán
-
csabi94
őstag
Persze, egy szóval nem mondta a szerelő, hogy az a baj. Inkább csak hangosan gondolkozott, én meg egyből felkaptam a fejem. Most elhoztam, jó nagy szerviz volt (vezérlés, olaj, szűrők, és egy csomó más apróság), 2-3 hét múlva folytatjuk. Érzetre mintha jobban menne a kocsi, de mivel baja eddig sem volt, lehet, hogy csak placebo. 3 hét múlva leszek kíváncsi, megoldja-e a problémát, ha lecseréljük a bakokat.
-
Rivaul
addikt
válasz
csabi94 #8333 üzenetére
Főtengely repedés. Ez ilyen hasamra ütöknek érződik
Én is most futottam egy ilyen kört csak nekem 10 körül kezdett vibrálni minden. Alánéztem az axiálom gumija lóg. Oké tuti az a csere. Aztán átdobattam a téli gumikat és elmúlt a rázás. Szóval axiál jó, gumi szál szakadt volt kicsit.
-
csabi94
őstag
Sziasztok Srácok!
A tanácsaitokat szeretném kérni. Adott egy 2000-es évjáratú, 1.8 benzin (122 ló) V40, ami alapjáraton is kissé vibrál, rezeg, de 2100-2800-as közti fordulaton még jobban érezni. Alatta-felette nem vészes, de az alapjárat is kissé dízeles. Az autó jelenleg szerelőnél van, tegnap teljesen átnéztük. VVT kerék jó, nem ad hangot, kuplung csapágy kizárva, amúgy is nemrég volt cserélve. Motortartó bakok nincsenek túl jó állapotban, de a szerelőm szerint nem az a gond. 3 hét múlva lesz kicserélve. Ugyanakkor nem tudjuk, hogy mi lehet a ludas. Kettőstömegű nincs benne. A szerelő már ilyenekkel rémisztgetett, hogy főtengely repedés. Mégis mennyire hihető? Az autóban elvileg valós 230 ezer km van, az utóbbi 3 évben 10 ezrenként kapott olajat, előtte pedig Németországban kapott szakszerű szervizelést. Ma elhozom a szerelőtől, és 2-3 hét múlva kap új motortartó bakokat. Ha utána is rázni fog enyhén a motor, érdemes egy nagyobb szervizbe elvinni egy teljes vizsgálatra? Mert azt nem biztos, hogy megengedhetem magamnak.
-
tibor.sz
tag
válasz
csabi94 #8321 üzenetére
Azt nem tudom, hogy mi áll jól neki, de a Totalcaron voltak ezzel kapcsolatos cikkek. Pl. ez vagy ez. Azt nem tudom, hogy a V40-hez van-e a ködlámpa helyére beilleszthető Osram, mert ha jól tudom a V40-nek szögletes a ködlámpája, de lehet, hogy tévedek. Univerzális LED csíkot neves gyártótól pedig pl. itt találsz.
-
Andie
őstag
válasz
molnarpeter #8329 üzenetére
Azt honnan tudom, hogy digit vagy mecha?
Ennek nincs semmi kijelzője. 3 tekerentyű van, venti sebesség - hova fújjon - hány fokot (ez utóbbi is csak egy számskála 180 fokban, 18tól 25ig asszem).
Pont ilyen! -
Andie
őstag
Sziasztok!
Látom nemnagyon él a topic, de azért megpróbálom, hátha olvassa valaki:
1998as kis s40-es volvóm van, ma reggeltől azt csinálja, hogy fűt mint a bolond. Hiába csavarom leghidegebbre a hőmérsékletet, ömlik be a meleg a rácsokon. Ha bekapcsolom a klímát, akkor is forró, de "klímás" levegőt fúj.
Kb fél óra elteltével lehúzott ablakokkal kellett menjek, mert majd megdöglöttem bent a kocsitérben. Mi okozhatja ezt? -
person
senior tag
válasz
FeRRaR1 #8320 üzenetére
Na ez már tetszik,
régóta ki akarom vinni én is dagonyázni de nem volt még helyem/alkalmam..
Lassan már hóban sem nagyon lesz.. április végén voltam hóban, azt itt is megosztottam, nagyon magabiztosan viselkedett, alig várom a következő alkalmat. -
csabi94
őstag
Ha jól néz ki, megfelelő a fényereje, és szabályosan van bekötve, akkor mi a gond vele? Odafigyelek az ilyen dolgokra. A régi Fiaton van, és nagyon szeretem, nagyrészt országúton közlekedek, és nem kell mindig kapcsolgatni. Az emelt fényerejű Osram izzók is tovább bírják, a foncsor is tovább bírja ha csak éjjel (vagy rossz időben) használom a tompítottat. Pazarlásnak érzem állandóan nyomatni a világítást, főleg úgy, hogy a jó nappali menetfény az egyedüli kiskapu, ami szabályos.
-
aneda
senior tag
válasz
tibor.sz #8317 üzenetére
Itt látszik, hogy néz ki kívülről a háló.
Amúgy eladó a régi V70-em, ha valakit érdekel, hirdetés linkje egy sorral feljebb. -
csabi94
őstag
Sziasztok! Volvo V40-hez keresek nappali menetfényt. Akár ködlámpa helyére is. Olyat, ami nem csúfítja el az autót. Valakinek nincs ötlete, mi az, ami jól áll neki?
-
FeRRaR1
őstag
Nem a tőlem megszokott mosás utáni képek
Kivittem terepre, csapattam is rendesen, hihetetlenül jól viselkedett, nagy sárban is alá szedtem oda léptem, mondom most nagyot fog túrni az orra, de nem. Alig mozdult el az ívről, ki kellett kapcsolnom a DSTC-t hogy elkezdjen élni és táncolni a gép kicsit, de eszméletlen érzés, fel ordít a V8 és úgy megindul a nagy sárban és vízben hogy arra nem számítasz
-
aneda
senior tag
válasz
tibor.sz #8317 üzenetére
Simán ki lehet rajta látni, csak a gyerekek szokták észrevételezni, mikor szezon elején felkerül, de volt már hogy télen is fent maradt.
80km/h - ig garantálja a gyártó, hogy fent marad, de nekem még nem sikerült elhagynom pedig nem szoktam ilyen lassan menni. Igaz még nem próbáltam leengedni az összes ablakot autópálya tempónál.
Azért nem esik le könnyen, mert jól illeszkedik, rugalmas üvegszál kerete van, az feszül be az ablak gumi mellé, a felfogó pöckök csak kb. dísznek vannak.
Úgyis fényképezem a régi V70-em eladáshoz, töltök fel ide is fényképet, ahol látszik a háló. -
tibor.sz
tag
Na, ez már jobban hangzik
Tehát akkor:
1. Ki lehet rajta látni, azaz nem zavaró?
2. Ha menet közben leengedem az ablakot, a huzat nem viszi le?
3. Valóban pontosan illeszkedik és esztétikus?Ha esetleg budapesti vagy, valamikor összefuthatnánk, szívesen megnézném élőben is, hogy milyen. Persze csak, ha nem zavar. Most tavaszig amúgyis ráér...
-
aneda
senior tag
válasz
tibor.sz #8309 üzenetére
Szerintem a linkelt megoldás megegyezik a gyárival.
Nekem a régi V70-en van ilyen, igen jó cucc!
Ebay-en vettem kb. 20k-ért újonnan.
A fólia fasorban sincs ehhez képest. Hasznos hogy a hátsó ablakokat is le lehet engedni, mert csillapítja a huzatot, továbbá a bogarak sem tudnak bejönni.
Jobban néz ki mint a fólia, mert nincs az a félbevágott kinézet mint a fóliával, mégis látszik hogy sötétebb az ablak.
Ja és télen simán levehető... -
tibor.sz
tag
válasz
belaazallat #8313 üzenetére
Oké, ezen már túl vagyok.
De akkor tudtok mondani olyan helyet, ahol tutira szépen és megbízhatóan fóliáznak? Nyilván ezer hely van Budapesten, ilyen is , olyan is, de akkor melyik, ami jó?
-
tibor.sz
tag
válasz
csabi94 #8311 üzenetére
Azt adom, hogy a fóliázás jól néz ki. Azt is, hogy az lenne a kézenfekvő és nem is drágább megoldás. Csak sajnos nekem elég rossz tapasztalatom van a fóliázással, pedig olyanok csinálták, akik márkaszervizeknek és autószalonoknak is dolgoznak. Egy másik gyártmányú autómat fóliáztattam... Nos, az ajtóbehúzót (ahol megbontották a kárpitot) szarrá karcolták, letörtek néhány fület és azóta az automata ablak félúton megáll (nyilván akad), és időnként kiugrik a helyéből. Egy kurva parkolóházba nem merek beállni, mert ha a parkolójegyért leengedem az ablakot, nem biztos, hogy fel is tudom húzni. A csomagtér nyilván nem gázos, mert ott fix üvegek vannak, így ott nem bontanak, de a hátsó ajtóknál sajna igen.
-
csabi94
őstag
válasz
tibor.sz #8309 üzenetére
Előbb utóbb úgyis meg lesz bontva az a kárpit. Ha jó helyen csinálják, nem hinném, hogy gond lenne később belőle, nem hinném, hogy zörögne, stb.
Én biztosan a fólia mellett döntenék. A többi az csak félmegoldás ahhoz képest. Nem mellesleg egy sötétített autó jobban is néz ki.
-
belaazallat
addikt
válasz
tibor.sz #8309 üzenetére
Én használok, tapadó koronggal felrakhatót, nekem hátrány, hogy bal hátul olyan szögben nézek rá, hogy nem átlátszó, ezért kanyarodáskor nem mindig látok ki rajta.
Szerk:
Ha megnézed a videót a Tuaregről, 1 kivétellel szinte csak szemből látszik az árnyékoló, ahol átlátsz rajta, de a vidi végén, mikor oldalról látszik, lehet látni, hogy bizonyos szögből zavarhat a kilátásban.
Mellesleg ennyi pénzért már le is fóliázzák az autót.
-
tibor.sz
tag
válasz
FeRRaR1 #8307 üzenetére
Köszi a jó tanácsokat!
És tudtok esetleg olyan autókozmetikát, műhelyt, ahol jó alapanyagokkal szépen meg is csinálják? Vagy jobb, ha az ember maga csinálja?
Más:
Hátsó ablakokra felrakható napvédőkről van valakinek tapasztalata? Az én autóm ugyanis gyárilag nincs sötétítve, fóliáztatni meg nem akarom, mert ha megbontják a kárpitot, az biztos, hogy nem tudják ugyanúgy visszatenni (más autónál már sajna jártam így). Viszont a nyáron nagyon hiányzott, mert a kislányom fejét néha nagyon érte a nap. Ezek az univerzálisok meg sz@rt sem érnek. Tudom, hogy létezik gyári megoldás is, az kb. 36.000 Ft a hátsó ajtókra + kb. 49.000 Ft a csomagtér ablakaira. De ugyanilyen rendszerű megoldásnak tűnik ez is, csak éppen kb a felébe kerül. Valaki használt már ilyet, más hasonlót vagy akár a gyárit? -
FeRRaR1
őstag
válasz
tibor.sz #8304 üzenetére
Közép szinten autoglym, felette colourlock.
Lényeg hogy finoman és vékonyan csinálj mindent. Takarítás fázisnál sokan erősen dörzsölnek és megsértik a felületet.
Takarítás, finoman és keveset egy mikroszálasra, ha nagyon koszos akkor finom kefével ami erre való.
Ápolás, kettő nagyon vékony rétegben.
Ínyenceknek, védő réteg amit az élekre tehetsz, főleg a beszálláskor ahol dörzsöli a ruha, így hosszabban védve lesz, teljesre nem ajánlom, kicsit csúszósabb lesz tőle.
Tisztítás és ápolás mehet pár órás különbséggel, a védelemmel várnék egy hetet ápolás után.
-
lorcsi
veterán
válasz
tibor.sz #8304 üzenetére
szia!
ebben a topikban ajánlom, hogy olvasgass a témában
autoglym termékeit szokták nagyon ajánlani bőrápoláshoz -
tibor.sz
tag
Sziasztok!
A vajszínű bőrbelső ápolására tudtok ajánlani valami okosságot? Milyen szerekkel, hogyan, milyen időközönként stb? Vagy tudtok valami helyet, ahol értenek hozzá és szépen megcsinálják?
Jelenleg még szép az állapota (6 éves és 105.000 km van az autóban, vigyázva is volt rá), de szeretném, ha ilyen is maradna.Üdv Mindenkinek:
Tibor
-
Rivaul
addikt
válasz
FeRRaR1 #8301 üzenetére
Igaz. A lényeg a minősítés betartása. Ha meg eszegeti pl a 0w30-at akkor utána kell tölteni és nem vastagabbat bele. ha annyira eszi akkor úgy is kell vele valamit kezdeni. A Totalra most csak a psa motor miatt tértem ki ennyire részletesen de valóban ez egyéni hitvilág kérdése ha a többi stimmel
-
tibor.sz
tag
Én is azon a véleményen vagyok, hogy a specifikációk a fontosak, nem pedig az adott gyártó. De mivel szerintem nincs olyan hatalmas különbség az azonos specifikációjú olajok ára között, ezért célszerű kifejezetten azt az olajat használni, amit az autógyártó előír. Az már viszont nagyon nem mindegy, hogy az adott olajat hol veszed meg.
Az én autómhoz a Volvo a Castrol Edge Professional Titanium A5 0W-30 olajat ajánlja. Na most erre az olajra 1 éve a márkaszervizben kaptam bruttó 8.700 Ft/literes ajánlatot. A Castrol mintaboltban a Mogyoródi úton megvettem literjét 3.900 Ft-ért.
http://castrolmintabolt.hu/webshop/product/castrol-edge-professional-titanium-volvo-cars-a5-0w-30-1-literes/417/Idén pedig ugyanezt az olajat akcióban megvettem a filterabc webshopban 2.750 Ft-ért.
https://filterabc.hu/CASTROL-EDGE-TITANIUM-PROFESSIONAL-A5-0W30-1L-Volv6 liternél azért finoman szólva sem mindegy, hogy 52.000 Ft vagy 16.500.
A filterabc webshop egyébként nagyon korrekt és gyors volt, ingyenes szállítás, másnapra otthon volt az olaj. Ország boltja díjazottak, talán nincs velük gond. A honlapjukon az is fent van, hogy melyik olaj esetében miről lehet felismerni az eredetit, mert a hamisítás - a Castrolnál különösen - valós probléma volt a közelmúltban. (Nincs semmi közöm a céghez, nem vagyok fizetett emberük)
-
FeRRaR1
őstag
válasz
csabi94 #8299 üzenetére
Soha nem használtam, de egyet értek Rivaullal. A márka nem annyira lényeg, feleljen meg a gyári előírásnak, és a csere intervallum ami számít.
Én maradok a Castrolnál, mert gyárilag ezt ajánlja a Volvo, meg a márka szervizbe csak ez van, illetve ha én cserélem akkor is ezt veszem.
Sok olaj hitvitát láttam itt a fórumon is, sokan túl misztifikálják ezt a márka kérdést, meg más specifikációt, más vastagságot választanak, hogy az majd jobb lesz, pont ezekkel elő segítve a kopást.
Gyártói specifikációk + gyakori csere, ez legyen az első, ez az ami igazán számít.
A márka csak másodlagos. Akkor már inkább márka + típust kellene mondani, mert mindegyik gyártónak van ipari hulladék olaja. Nálam inkább csak a bevált gyárin minek változtassak játszik...
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Új Cosori Premium Air Fryer / forrólevegős sütő, 5.5L (CP158-AF-RXB)
- Smart Fortwo - 600 Benzin - Kabrió - Klíma - Nagyon szép állapotban
- Siemens EQ6 Series 700 premium ritka tipus keveset használt
- Techsend Electric Scooter Cyber Monster elektromos roller 2024, garanciával, eladó!
- ROLLEREK: ÚJ, Újszerű, Használt 30+ db listát tudok küldeni
- Minőségi, vezeték nélküli Car Play és Android auto adapter. Mobilaréna ajánlásával
- Makita DHR280Z akkus fúró-vésőkalapács
- Suzuki Swift 2005-2010ig ülésfűtés kapcsoló csatlakozókkal
- Suzuki Swift 2005-2010ig multkiormány csatlakozókkal
- Gepida Asgard MTB kerékpár Shimano Cues 1x10s új egyben vagy bontva!
- Xiaomi Redmi Note 14 5G 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Telefon felvásárlás!! Xiaomi Redmi Note 12, Xiaomi Redmi Note 12 Pro, Xiaomi Redmi Note 12 Pro+
- Csere-Beszámítás! Asus Tuf FX 505G Gamer laptop. I7 8750H / GTX 1050Ti / 16GB DDR4 / 512GB SSD
- AKCIÓ! nVidia Quadro P4000 8GB GDDR5 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- Xiaomi Redmi Note 8 Pro 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest