2024. április 26., péntek

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Játékok rovat

Bburago 1:18 - Made in Italy

A legendás modellgyártó olasz korszakában készült királykategóriás típusainak bemutatása.

[ ÚJ TESZT ]

Chevrolet Corvette C5 (1997)

A modern Corvette-ek közül az ötödik generáció talán a legkevésbé különleges, mégis ezt modellezte le a Bburago. Szerintem jobban jártak volna az előd C4-es jellegzetesebb, markánsabb vonalaival, de azt a típust csak 1:43-as méretarányban készítették el. A '90-es évek végének kissé jellegtelen formaterve ellenére azért a C5-ös sem unalmas autó, hiszen megkapta a legendás V8-as small blockot az orrába, és a négy kerek lámpát hátulra. Emellett ez talán a legutolsó típus (nem csak a Corvette-ek között, hanem nagy általánosságban is), melyet bukólámpákkal szereltek, ami bármilyen autót érdekessé tud tenni.

Infó az autóról:

Wikipedia

Videó az autóról:

Top Gear
Fifth Gear
Totalcar
Doug DeMuro
Need For Speed III Showcase
Need For Speed IV Showcase

Színváltozatok:






Rögtön háromféle karosszériát is készített a C5-ös Corvette-ből a Bburago, hiszen a kupé és a kabrió mellett egy meglehetősen ritka Targa változat is létezett, mely lényegében a kupé tetőlemezének kivágásával jött létre. Sokféle színben készült a típus, a leggyakoribb az ezüst és a piros, de egyéb, itt nem szereplő színek is léteztek (például sárga, bordó). A Targa sötétkékje néz ki talán a legjobban az általam birtokoltak közül.

Jól néz ki a C5-ös Corvette a Bburago kiadásában, és kellően elterjedt, kedvelt modell is volt, így nem nehéz összefutni vele a használtpiacon. Ez alól kivételt csak a képeken látható Targa változat jelent, mely évekkel később jelent csak meg a Coupe és Cabrio modellekhez képest, és sokkal kevesebb készült belőle.

Hátulról talán a legjellegzetesebb a C5-ös generáció, hiszen dupla kerek lámpái, és hatalmas hátsó szélvédője könnyen felismerhetővé teszik. Ez a hátsó kialakítás a Targa változat sajátja. Létezett egy másféle hátsó ablakkal szerelt változat is, mely korántsem néz ki ilyen jól (ez Doug DeMuro videójában látható a fentebb linkelt filmek között), ám szerencsére a Bburago (és emellett a legtöbb más modellgyártó is) a szebbik kialakítás mellett tette le a voksát a modell megformázásakor.

Nyitott állapotban is impozáns látványt nyújt a Bburago C5-ös modellje. Érdekesség, hogy bár féktárcsákat kapott a felnik mögé, de azok még nem a későbbi típusoknál bevezetett látványosabb, lyuggatott változatok, hanem sima felületűek.

A hatalmas motorháztető előrefelé nyílik, a csomagtérfedél pedig a teljes hátsó szélvédővel együtt nyitható. Sajnos a bukólámpák nem nyílnak, ezt a ziccert sajnos minden típus esetében kihagyta a Bburago, pedig gyerekfejjel sokkal jobban örültem volna egy nyitható bukólámpának, mint egy csomagtartónak :)

A beltér kidolgozása a szebbek közé tartozik, élethű a műszerfal és a bőrülések megjelenítése is. Még napellenzőket is kapunk, melyek ugyan nem mozgathatóak, mint a BMW Z3 esetén, de tükör ugyanúgy van rajtuk.

A motortér kifejezetten szépre sikerült ahhoz képest, hogy egy viszonylag modern, sok burkolattal elrejtett erőforrásról beszélünk. Érdemes összehasonlítani a BMW Z8 modellel, melynek motortérkidolgozása sokkal kevésbé látványos. Persze az már az olasz éra végén készült típus, és már a hanyatlás jeleit mutatja, míg a Corvette még a Bburago aranykorában készült.

A csomagtérben nem sok említésre méltót találunk, így csak azt érdemes megjegyezni, hogy a Corvette-nek a kategóriájához mérten kifejezetten nagy méretű poggyásztere van, ami kiváló utazóautóvá teszi. Összességében a Bburago C5-öse egy nem különösebben érdekes típus nagyszerű megformálása, mely emiatt méltán volt népszerű a vásárlók körében. Akár gyerekjátéknak is az átlagosnál jobban alkalmas volt, mert Bburago mércével nézve strapabíró, vagyis másképp fogalmazva, inkább nem túlságosan törékeny darab.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.