2024. május 2., csütörtök

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Játékok rovat

Bburago 1:18 - Made in Italy

A legendás modellgyártó olasz korszakában készült királykategóriás típusainak bemutatása.

[ ÚJ TESZT ]

Ferrari 360 Modena (1999)

A kétezres évek elejének kis középmotoros Ferrari modellje volt a 360 Modena, mely az előző oldalon bemutatott 348-astól nem sokban eltérő 355-ös típust váltotta 1999-ben. Minden szempontból sokkal igényesebb, minőségibb termék volt elődeinél, így méltán lett népszerű. 3.6 literes, V8-as motorja 400 lóerőt teljesített. A Bburago olasz korszakának utolsó nagy dobása volt a 360 Modena megformázása, mielőtt elvesztették a Ferrari-licenszet, ami nagyban hozzájárult a márka hanyatlásához, és későbbi csődjéhez. Prototípusként még a nyitott 360 Spider változatot is elkészítették, de az már nem kerülhetett kereskedelmi forgalomba.

Infó az autóról:

Wikipedia

Videó az autóról:

Top Gear
Doug DeMuro

Színváltozatok:


A 360 Modena, mint minden Ferrari, piros színben a leggyakoribb, de emellett sárga és ezüst változattal is rendelkezem. Ezen kívül még fehérben és kékben is gyártották, valamint matricázott változatok is léteznek.

Nem túloztam, amikor a Bburago olasz korszakának utolsó nagy dobásaként jellemeztem a 360 Modenát, ugyanis a modell bombasztikusan néz ki. A később elkészített típusokon már csak egyfajta unalomból elvégzett házifeladat jelleget érezni, de az utolsóként megformált Ferrari modelljükbe még minden lelkesedésüket beleadták.

Elölről is jól mutat a Modena, de talán hátulról még látványosabb. A négy körlámpa és négy kipufogóvég, valamint a hátsó ablakon keresztül szemlélhető motor is kiválóan sikerültek.

Egy Ferrarit megformázni egy olasz cégnek igazi nemzeti büszkeségi kérdés lehetett, és ez jól látszik az elkészült terméken. A Bburago Modena modelljébe tényleg szinte lehetetlen belekötni, minden apró részlet a helyén van, a gyártó által célzott árkategóriát figyelembe véve természetesen.

Jól látszik, hogy a 360 Modena később készült, mint a többi Ferrari modell, hiszen kicsit igényesebb anyagokból épül fel, és a fényezés minősége is szebb. Ezt leszámítva azonban szépen illeszkedik az olasz gyártmányú Bburago modellek sorába.

A beltér kidolgozása is igényes és szép, egyedül talán az ezüst betétek bánthatják a szemet, ám ez elképzelhető, hogy a valóságban sem volt sokkal szebb, hiszen a kétezres évek elején hódító kályhaezüst-divat az autók belterében a Ferrarit sem kímélte.

A motortér kidolgozása is példás, ha már egyszer a hátsó ablakon keresztül a motorházfedél csukott állapotában is látszik, nem vehették félvállról a megformázását. Talán az egyik legszebb Bburago motorteret láthatjuk itt.

A csomagtartóban a pótkerék mellett egy apró táskát is találunk, ami kedves visszakacsintás a gyártó fénykorára. Bár a 360 Modena megformálása idején már gyülekeztek a sötét fellegek a cég feje fölött, még egyszer utoljára beleadtak apait-anyait, hogy utolsó Ferrari modelljük a lehető legemlékezetesebb legyen. Ezután évekig nem készült új Bburago Ferrari modell, már csak a Maisto érában sikerült újra megszerezniük a Ferrari-licenszet, de az már egy másik történet, nem képezi ennek a cikknek a tárgyát.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.