Ferrari 360 Modena (1999)
A kétezres évek elejének kis középmotoros Ferrari modellje volt a 360 Modena, mely az előző oldalon bemutatott 348-astól nem sokban eltérő 355-ös típust váltotta 1999-ben. Minden szempontból sokkal igényesebb, minőségibb termék volt elődeinél, így méltán lett népszerű. 3.6 literes, V8-as motorja 400 lóerőt teljesített. A Bburago olasz korszakának utolsó nagy dobása volt a 360 Modena megformázása, mielőtt elvesztették a Ferrari-licenszet, ami nagyban hozzájárult a márka hanyatlásához, és későbbi csődjéhez. Prototípusként még a nyitott 360 Spider változatot is elkészítették, de az már nem kerülhetett kereskedelmi forgalomba.
Infó az autóról:
Videó az autóról:
Színváltozatok:
A 360 Modena, mint minden Ferrari, piros színben a leggyakoribb, de emellett sárga és ezüst változattal is rendelkezem. Ezen kívül még fehérben és kékben is gyártották, valamint matricázott változatok is léteznek.
Nem túloztam, amikor a Bburago olasz korszakának utolsó nagy dobásaként jellemeztem a 360 Modenát, ugyanis a modell bombasztikusan néz ki. A később elkészített típusokon már csak egyfajta unalomból elvégzett házifeladat jelleget érezni, de az utolsóként megformált Ferrari modelljükbe még minden lelkesedésüket beleadták.
Elölről is jól mutat a Modena, de talán hátulról még látványosabb. A négy körlámpa és négy kipufogóvég, valamint a hátsó ablakon keresztül szemlélhető motor is kiválóan sikerültek.
Egy Ferrarit megformázni egy olasz cégnek igazi nemzeti büszkeségi kérdés lehetett, és ez jól látszik az elkészült terméken. A Bburago Modena modelljébe tényleg szinte lehetetlen belekötni, minden apró részlet a helyén van, a gyártó által célzott árkategóriát figyelembe véve természetesen.
Jól látszik, hogy a 360 Modena később készült, mint a többi Ferrari modell, hiszen kicsit igényesebb anyagokból épül fel, és a fényezés minősége is szebb. Ezt leszámítva azonban szépen illeszkedik az olasz gyártmányú Bburago modellek sorába.
A beltér kidolgozása is igényes és szép, egyedül talán az ezüst betétek bánthatják a szemet, ám ez elképzelhető, hogy a valóságban sem volt sokkal szebb, hiszen a kétezres évek elején hódító kályhaezüst-divat az autók belterében a Ferrarit sem kímélte.
A motortér kidolgozása is példás, ha már egyszer a hátsó ablakon keresztül a motorházfedél csukott állapotában is látszik, nem vehették félvállról a megformázását. Talán az egyik legszebb Bburago motorteret láthatjuk itt.
A csomagtartóban a pótkerék mellett egy apró táskát is találunk, ami kedves visszakacsintás a gyártó fénykorára. Bár a 360 Modena megformálása idején már gyülekeztek a sötét fellegek a cég feje fölött, még egyszer utoljára beleadtak apait-anyait, hogy utolsó Ferrari modelljük a lehető legemlékezetesebb legyen. Ezután évekig nem készült új Bburago Ferrari modell, már csak a Maisto érában sikerült újra megszerezniük a Ferrari-licenszet, de az már egy másik történet, nem képezi ennek a cikknek a tárgyát.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!