2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Játékok rovat

Bburago 1:18 - Made in Italy

A legendás modellgyártó olasz korszakában készült királykategóriás típusainak bemutatása.

[ ÚJ TESZT ]

BMW Z8 (2000)

A BMW Z8 a bajor gyártó nagyméretű luxuskabriója volt a kétezres évek elején. Formáját az a Henrik Fisker tervezte, akinek a gyönyörű, ám sikertelen Fisker Karma hibrid szedánt is köszönhetjük. Sajnos a Z8 sem lett túl elterjedt típus, amit elsősorban magas árának köszönhetett. A formaterv az '50-es évekbeli legendás BMW 507-es modellnek állít emléket, a technika pedig nagyrészt a korabeli (E39-es) M5-ösre épül, ettől a típustól örökölte 4.9 literes, 400 lóerős V8-as motorját is. Az Aston Martin Vanquish-hez hasonlóan a Z8-ast is az olasz korszak legvégén formázta meg a Bburago, így ezek a modellek sem túl elterjedtek, bár a Vanquish-nél azért valamivel könnyebb horogra akasztani egyet.

Infó az autóról:

Wikipedia

Videó az autóról:

Doug DeMuro
Top Gear (Alpina)

Színváltozatok:


Kétféle színnel rendelkezem Z8-ból. Ezeken kívül talán még fekete létezett, bár az elképzelhető, hogy már kínai gyártmány volt.

Szépen kidolgozott, jó kiállású modell a Bburago BMW Z8-asa. Az ember szinte nem is érti, hogy ha ennyire kellemes termékeket állítottak elő az olasz éra legvégén, akkor vajon miért mentek csődbe? Persze az olasz munkaerő jóval drágább, mint a kínai, de szerencsére nem találkozunk olyan minőségromlással, mint például a Matchbox esetében volt jellemző a kínai felvásárlás előtti években.

Hátulról is jól néz ki a Z8, kritika talán egyedül az első kerékfelfüggesztést érheti. Ezen a képen jól látszik, hogy túlságosan befelé dől a kerék. Mivel a Bburago műanyag tengelyeket és egyéb felfüggesztéselemeket használ, ezért sajnos idővel (vagy akár már gyárilag) megvetemedik kissé a szerkezet, és nem pont úgy áll a kerék, ahogy azt eredetileg eltervezték.

A beltér kidolgozása igényes és szép. Jól néz ki a kormány, és a műszeregység is, egyedül talán az ülések lehetnének szebbek, a biztonsági övek pedig össze-vissza állnak. A korábbi Bburago modellekre precízebb megvalósítás volt jellemző ezen a téren.

A motortér egyöntetű fekete plasztik, nem sok érdekességet tartogat. Bár a modern autók motortere a valóságban sem túl látványos, ennél azért valamennyivel jobban megerőltethették volna magukat a Bburago mérnökei, amikor a Z8 ikonikus V8-as motorját modellezték le.

A csomagtérben nem találunk semmi érdekeset, de ez nem von le a modell kifejezetten pozitív összhatásából. Egy dolog biztos: nem a minőség okozta a Bburago olasz korszakának végét, hiszen avval még az utolsó években sem volt probléma.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.