Shelby Series 1 (1999)
Az amerikai autóépítő legenda, Caroll Shelby (akinek többek között a Cobra, illetve a Ford GT40 típusokat is köszönhetjük) egy önálló tervezésű sportkocsit mutatott be 1998-ban, melynél mindent a teljesítménynek rendeltek alá. A mindössze 1.2 tonnás Series 1-est 4 literes, Oldsmobile-származású V8-as motor hajtotta, mely 320 lóerőt, és 390 Nm nyomatékot teljesített. Később egy még erősebb, kompresszoros változat is készült belőle, mely 3.2 másodperc alatt gyorsult 0-ról 60 mph sebességre.
Infó az autóról:
Videó az autóról:
Musclecar Of The Week
Saabkyle4
Színváltozatok:
Annak ellenére, hogy viszonylag késői Bburago modellről van szó, a Shelby Series 1 nem különösebben ritka, a piros mellett ezüst színben is könnyű összefutni vele, de egyéb árnyalatok is léteztek.
A Bburago Shelby Series 1 modellje látványosra sikerült. Bár európai szemmel nem sokaknak ismerős a típus, de biztos vagyok benne, hogy Amerikában sikeres volt a modell, hiszen jó kiállású, és szépen visszaadja az eredeti jármű formáját.
A csomagtartó nem nyitható a modellen, erre mentségül szolgálhat, hogy alighanem a valóságban is így van ez, hiszen elsősorban pályahasználatra tervezett típusról lévén szó, nem volt elsődleges szempont a poggyászok elhelyezése.
A beltér nem túl látványos, ám ez valószínűleg szintén összhangban van a valósággal. Az amerikai típusok amúgy sem a kimagasló színvonalú belsejükről híresek, ám egy ennyire teljesítmény-orientált modell esetében valószínűleg még kevésbé foglalkoztak a minőségi kidolgozással ezen a téren.
A motortér sem túl látványos, ám annyira hátra van tolva az erőforrás a Series 1-ben, hogy valószínűleg nem lehetett volna ennél sokkal többet kihozni belőle. Összességében ennek a típusnak a megformálásával egyértelműen az amerikai piac letarolása lehetett a Bburago célja - hogy ez mennyire sikerült, azt csak ők tudhatják, európai szemmel ugyanis elég fölöslegesnek tűnhet egy ilyen ismeretlen, kisszériás modell felvétele az ekkoriban már igencsak szűkülő palettára.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!