2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Játékok rovat

Bburago 1:18 - Made in Italy

A legendás modellgyártó olasz korszakában készült királykategóriás típusainak bemutatása.

[ ÚJ TESZT ]

Ford Focus WRC (2000)

Az első generációs Ford Focus mérföldkő volt a gyártó életében, hiszen az Escort utódjaként nemcsak műszaki értelemben fejlődött sokat, de formaterve is sokkal modernebbre sikerült. Megjelenésekor kissé megosztó volt a New Edge Design névre keresztelt formanyelv, ám mondhatjuk, hogy kiállta az idő próbáját, hiszen most, több mint 20 évvel később sem hat vészesen elavultnak az első generációs Focus formája. Természetesen az Escort rallisikereit a Focus is továbbvitte, hiszen WRC változat is készült belőle, melyet a legendás Colin McRae is sikerre vezetett.

Infó az autóról:

Wikipedia

Videó az autóról:

Colin McRae
WRC History: Craziest Moments/ Colin McRae

Színváltozatok:


A Bburago Focus létezett a legendás Martini-s díszítéssel is, ám nekem egy kék, Red Bull-os változatra sikerült szert tennem. Mindegyik verzió kifejezetten ritka, így értékesnek is számít a gyűjtők szemében.

A Bburago nem igazán formázott meg ralliautókat 1:18-as méretarányban, ez a témakör inkább az 1:24-esek között volt népszerű, így kifejezetten furcsa, hogy a Focus esetében kivételt tettek, és elkészítették nagy méretben is. Az elkészült modell viszont leginkább az 1:24-es változat felnagyításának tűnik csak, hiszen nem sok extra részletet jelenítettek meg rajta a kisebb testvéréhez képest.

A forma jól néz ki, és kellően élethű a matricázás is, de a csomagtérajtó nem nyitható, ami inkább az 1:24-es modellekre volt jellemző, 1:18-as méretben ritkán spórolt ezen a gyártó.

Szintén az 1:24-esekre jellemző spórolás, hogy az ablakkeret nem nyílik együtt az ajtóval. Ez a Focus esetében igen feltűnő, hiszen a keret kivágása jól látható az öntvényen, így mindenképp illendő lett volna az 1:18-as változat esetén a komplett ajtót lemodellezni, ám valószínűleg egyszerűbb (és olcsóbb) volt egyszerűen felnagyítani az 1:24-es öntőformát.

A beltér versenyautósan puritán, viszont dicséretet érdemel a bukókeret, és az egyéb rallis kiegészítők megjelenítése.

A motortér kidolgozására is fordíthattak volna egy kicsivel több energiát. Összességében nehezen érthető, hogy miért volt szükség 1:18-as változatban is elkészíteni a Focus-t, hiszen nem tesz hozzá szinte semmit az 1:24-es méretarányú változathoz, és a királykategóriában amúgy sem volt jellemző a rallis téma. Ennek megfelelően nem is lett elterjedt a modell, így a Bburago modellek között a legértékesebbek közé tartozik a használtpiacon, ám ezt inkább a ritkaságának, és nem a kidolgozásának köszönheti.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.