2021. május 14., péntek

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Játékok rovat

Bburago 1:18 - Made in Italy

A legendás modellgyártó olasz korszakában készült királykategóriás típusainak bemutatása.

[ ÚJ TESZT ]

Volkswagen New Beetle (1998)

A VW Beetle modernizált változata indította útjára a retro-népautó lázat, mégsem lett olyan sikeres, mint a később megjelent típusok (új Mini, új Fiat 500). Ennek oka vélhetőleg az volt, hogy a külsőn kívül nem sok változtatást eszközöltek a IV-es Golfhoz képest, amire a modell épült. Főleg a beltérben ereszthették volna kissé jobban szabadjára a fantáziájukat a tervezők, mely unalmas, VW-szürke színeivel nem illett a vidám külsejű kisautóhoz. A piac szemében ez a modell valószínűleg csak egy túlárazott, és csökkent használati értékű Golf volt.

Infó az autóról:

Wikipedia

Videó az autóról:

Men and Motors
Men and Motors
Men and Motors (RSI)

Színváltozatok:




Kétféle karosszériaváltozat is létezik az új Bogárból, de a spoileres RSI versenyváltozat sokkal ritkább. Az alaptípus viszont elég elterjedt, és sokféle színben össze lehet futni vele.

Nem néz ki rosszul az 1:18-as New Beetle, bár véleményem szerint bőven elég lett volna 1:24-es méretarányban elkészíteni, mert a nagyobb méret nem tesz hozzá túl sokat a részletességhez.

A típus jellegzetességéből adódóan a modell elölről és hátulról nagyfokú hasonlóságot mutat. A '90-es évek túlságosan is legömbölyített divatja mai szemmel nem túl kívánatos.

A Bburago a New Beetle-nél elkövette azt a spórolást, hogy keretnélküli ablakú oldalajtókkal formázta meg a modellt, ami 1:24-es méretosztályban még megbocsátható lenne, de a királykategóriában bizony hatalmas piros pont jár érte.

A hátsó csomagtérajtó is nyitható - lényegében ez az egyetlen extra, amit az 1:18-as változat fel tud vonultatni az 1:24-eshez képest.

A beltér unalmas szürke műanyag - igaz, ez a valóságban is ilyen, szóval ráfoghatjuk, hogy csak az élethűségre törekvés volt a cél.

A motorházfedél csak résnyire, nagyon furcsa szögben nyílik fel. A standard 4 hengeres VW-motor viszont amúgy sem túl látványos, így nem fogjuk gyakran nyitogatni.

A csomagtartóban semmit nem találunk, de legalább a hátsó ülések fejtámláit megformázták. Összességében nehezen érthető, hogy az ekkor még ereje teljében lévő Bburago miért vesztegette az erőforrásait arra, hogy ezt a modellt 1:18-as méretarányban is elkészítse, hiszen tipikusan olyan típusról van szó, amit csak 1:24-es méretarányban szoktak lemodellezni. Ennek ellenére a nagy változat is elterjedt, így üzletileg talán megérte nekik.

Hirdetés

Hirdetés

Copyright © 2000-2021 PROHARDVER Informatikai Kft.